Ryb Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 ...a tymczasem... https://theicct.org/publications/phev-real-world-usage-sept2020 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 (edytowane) Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie. Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała. Edytowane 20 Października 2020 przez zinger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 11 minut temu, zinger napisał: Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie. Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała. No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę. BTW, ciekawe jak by w takim teście wypadły doskonałe, samoładujące hybrydy Toyoty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 29 minut temu, Dark_Knight napisał: No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę. O, to jak z Subaru, kiedy producent szedł w zaparte, że sprzęgła są dobre, tylko użytkownicy nie potrafią ich używać 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 30 minut temu, Dark_Knight napisał: No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę. Bo ludzie nie szanuja, co nie jest ich. Najlepszy przyklad to sluzbowki, ktorych uzytkonicy nie placa za benzyne, wiec maja dupie czy im spala 5 czy 20l. Producenci nie maja na to zadnego wplywu. 32 minuty temu, Dark_Knight napisał: BTW, ciekawe jak by w takim teście wypadły doskonałe, samoładujące hybrydy Toyoty. Te badania dotyczyly chyba tylko pluginow. A zwykle hybrydy, tez sie doskonale sprawdzaja i daja duze oszczednosci, jak sie je odpowiednio uzytkuje. Pisze z doswiadczenia, nie z teorii. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 27 minut temu, zinger napisał: Bo ludzie nie szanuja, co nie jest ich. Najlepszy przyklad to sluzbowki, ktorych uzytkonicy nie placa za benzyne, wiec maja dupie czy im spala 5 czy 20l. Producenci nie maja na to zadnego wplywu. Tak i nie. Mi też nie chciałoby się codziennie dookoła auta z kablem biegać. 27 minut temu, zinger napisał: Te badania dotyczyly chyba tylko pluginow. Owszem. 27 minut temu, zinger napisał: A zwykle hybrydy, tez sie doskonale sprawdzaja i daja duze oszczednosci, jak sie je odpowiednio uzytkuje. Pisze z doswiadczenia, nie z teorii. Nie przeczę że taki Prius jest mega oszczędny. Ale on zwykle jest użytkowany w naturalnym środowisku hybryd (miasto). Jednak co do np. Lexusa RX już nie byłbym taki pewny bo to jest auto na warunki w których przewaga hybryd znika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 18 minut temu, Dark_Knight napisał: Nie przeczę że taki Prius jest mega oszczędny. Ale on zwykle jest użytkowany w naturalnym środowisku hybryd (miasto). Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta. A to, że nikt w nich z prądu nie korzysta to było jasne jak słońce, przynajmniej w tym kraju Pasjonaci może, gros ludzi po prostu leje tam benzynę czy ropę i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 1 godzinę temu, zinger napisał: Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała. Dlaczego? Wszystkie moje auta palą mniej niż powinny według WLTP. Może po prostu warto nauczyć się jeździć (a właściwie to przewidywać co się za chwilę na drodze wydarzy)? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 56 minut temu, wladmar napisał: O, to jak z Subaru, kiedy producent szedł w zaparte, że sprzęgła są dobre, tylko użytkownicy nie potrafią ich używać bo tak w większości przypadków było. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Godzinę temu, Dark_Knight napisał: No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę. Bełchatów, zapomniałeś wspomnieć o Bełchatowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 minuty temu, twinsen napisał: Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta. A to, że nikt w nich z prądu nie korzysta to było jasne jak słońce, przynajmniej w tym kraju Pasjonaci może, gros ludzi po prostu leje tam benzynę czy ropę i tyle Mega bezawaryjne, mało palące i pojemne auto. Nie każdy kupuje oczami. Sąsiad miał takie na taxi. Jeżdżone 99% po warszawie, przebieg obecnie pod 500kkm i praktycznie nic przy tym aucie nie robił. Średnie spalanie to 5.6l 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 1 hour ago, zinger said: Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie. Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała. Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości). 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 14 minut temu, format napisał: Bełchatów, zapomniałeś wspomnieć o Bełchatowie! Merytoryczny głos w dyskusji podpartej faktami na kąciku stricte technicznym to jest właśnie to, czego od Ciebie oczekiwałem. Nie zawiodłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 17 minut temu, twinsen napisał: Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze to samo można powiedzieć np o Juke'u. Jednym się taka stylizacja podoba innym nie. Prius urodą nie grzeszy, ale to trochę wynika z Cx. 18 minut temu, twinsen napisał: Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? bo oni zaczęli dawno temu, w pewnym sensie dzięki temu zmonopolizowali rynek i przyzwyczaili odbiorców, że jak dobra hybryda to Toyota. W zasadzie tylko Hyundai/Kia jakoś nawiązują technologią, cała reszta jest lekko dekadę w plecy. Zwróć też uwagę, że Toyota nie pcha się w EV, bo to ślepy zaułek na dzisiaj, za to rozwijają mocno ogniwa paliwowe na wodór. 18 minut temu, twinsen napisał: Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta. bo im się normy przestały zgadzać, dlatego tyle PHEV, mild i innych hybrydowych tworów teraz na rynku. Przy WLTP, gdzie badane jest pierwsze 100km pozwala to ''zaoszczędzić'' bardzo dużo CO2 z puli emisji producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 15 minut temu, Cezh napisał: Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości). Albo też biorą hybrydę, bo takowa ma lepsze osiągi niż benzyna, przy niewiele droższej opłacie miesięcznej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 23 minutes ago, Ozarek said: Zwróć też uwagę, że Toyota nie pcha się w EV, bo to ślepy zaułek na dzisiaj... To trzeba szybko poinformować Muska, kilku szefów koncernów motoryzacyjnych, włączając w to szefa Toyoty! https://www.google.com/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp27887943/toyota-ev-rollout-plans/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 32 minuty temu, Dark_Knight napisał: Merytoryczny głos w dyskusji podpartej faktami na kąciku stricte technicznym to jest właśnie to, czego od Ciebie oczekiwałem. Nie zawiodłeś. Jak widzisz, świetnie dostosowuję się do poziomu rozmówcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 1 minutę temu, format napisał: Jak widzisz, świetnie dostosowuję się do poziomu rozmówcy Nie bądź zbyt skromny, przecież gołym okiem widać, że to Ty wytyczasz w tym wątku (i nie tylko) nowe standardy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 godziny temu, wladmar napisał: O, to jak z Subaru, kiedy producent szedł w zaparte, że sprzęgła są dobre, tylko użytkownicy nie potrafią ich używać Volvo do tej pory nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów - ale przynajmniej juz tego nie zabrania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 godziny temu, Dark_Knight napisał: Tak i nie. Mi też nie chciałoby się codziennie dookoła auta z kablem biegać. Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 14 minutes ago, zinger said: Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami Ci co kupuja swiadomie to na pewno uzywaja Ale jest tez spora grupa, ktora "dostanie" takie auto jako sluzbowe i zwyczajnie koszty jazdy ma gdzies Wbrew pozorom te auta sa dosc drogie, wiec czesto trafiaja do ludzi raczej majetnych 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ci co kupuja swiadomie to na pewno uzywaja Ale jest tez spora grupa, ktora "dostanie" takie auto jako sluzbowe i zwyczajnie koszty jazdy ma gdzies Wbrew pozorom te auta sa dosc drogie, wiec czesto trafiaja do ludzi raczej majetnych Dlatego taka grupe nalezy pominac w tych rozwazaniach a nie podniecac sie na podstawie sposobu ich uzytkowania, ze pluginy sa bez sensu, bo nie pala tyle co fabryka przewidziala 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychuk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 godziny temu, Cezh napisał: Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości). u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 13 minut temu, zinger napisał: Dlatego taka grupe nalezy pominac w tych rozwazaniach a nie podniecac sie na podstawie sposobu ich uzytkowania, ze pluginy sa bez sensu, bo nie pala tyle co fabryka przewidziala Przez Ostatnie dni patrzę sobie na moje dzienne przebiegi. Od 70 do 100 km 100% miasto , gdybym hybryda miała zasięg na elektryku 100 km i bylby duzym suvem to bym brał w ciemno albo raczej jasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 3 minuty temu, krzychuk napisał: u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność Kwestia ile miasto ile trasa . 330e ma chyba 180 koni ? Moj diesel 520d ma aktualnie średnie 7,7 z 10 tys km , 95% miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychuk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 21 minut temu, Marcin79 napisał: Kwestia ile miasto ile trasa . 330e ma chyba 180 koni ? Moj diesel 520d ma aktualnie średnie 7,7 z 10 tys km , 95% miasto. około 60% przebiegu miasto, 35% autostrady/drogi expresowe, 5% drogi krajowe 185km z benzyny + 100 z elekrtyka ale sumarycznie 252KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Godzinę temu, zinger napisał: Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami Nie przeczę, że jestem leniem któremu by się nie chciało. Sęk w tym, że nie tylko ja. I właśnie dzięki takim leniom wyszło z powyższego badania to co wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 37 minut temu, krzychuk napisał: u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność Podawanie niskiego spalania paliw konwencjonalnych jako oszczędności bez wspominania przy tym o innych źródłach zasilania pojazdu i ich kosztach jest odrobinę jednak mylące. Ja mogę powiedzieć, że średnie zużycie benzyny w moich dieslach z ostatnich 500kkm to 0.0l/100km. To dopiero całkiem sensowna oszczędność. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 51 minut temu, Marcin79 napisał: Przez Ostatnie dni patrzę sobie na moje dzienne przebiegi. Od 70 do 100 km 100% miasto , gdybym hybryda miała zasięg na elektryku 100 km i bylby duzym suvem to bym brał w ciemno albo raczej jasno Wlasnie czekam na taka;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 O, widzę po głosach w dyskusji, że Balkan był wczoraj grany. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychuk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 11 minut temu, Dark_Knight napisał: Podawanie niskiego spalania paliw konwencjonalnych jako oszczędności bez wspominania przy tym o innych źródłach zasilania pojazdu i ich kosztach jest odrobinę jednak mylące. Ja mogę powiedzieć, że średnie zużycie benzyny w moich dieslach z ostatnich 500kkm to 0.0l/100km. To dopiero całkiem sensowna oszczędność. baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem. uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony. Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 12 minut temu, Dark_Knight napisał: Nie przeczę, że jestem leniem któremu by się nie chciało. Sęk w tym, że nie tylko ja. I właśnie dzięki takim leniom wyszło z powyższego badania to co wyszło. Skoro wiesz, ze nie bedzie Ci sie chcialo pdpinac, to chyba z wlasnej woli nie kupisz plugina, prawda? A Ci co maja darowane, nie powinni byc brani pod uwage, bo nie szanuja tego co maja. Z tymi badaniami to troche jak z eksperymentem Clarksona, ktory swego czasu wzial Priusa i M3 na tor i mu wyszlo, ze M3 pali tyle samo albo i mniej, niz Prius cisnac Priusa do granic mozliwosci, co dla M3 bylo lekka przebiezka. No i wyszlo jak wyszlo, tylko czy ma to jakis glebszy sens i odniesienie do rzeczywistosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 7 minut temu, zinger napisał: Skoro wiesz, ze nie bedzie Ci sie chcialo pdpinac, to chyba z wlasnej woli nie kupisz plugina, prawda? Nie kupię. Chyba że będzie jakaś opcja najazdowej ładowarki indukcyjnej czy coś... 7 minut temu, zinger napisał: A Ci co maja darowane, nie powinni byc brani pod uwage, bo nie szanuja tego co maja. Z tymi badaniami to troche jak z eksperymentem Clarksona, ktory swego czasu wzial Priusa i M3 na tor i mu wyszlo, ze M3 pali tyle samo albo i mniej, niz Prius cisnac Priusa do granic mozliwosci, co dla M3 bylo lekka przebiezka. No i wyszlo jak wyszlo, tylko czy ma to jakis glebszy sens i odniesienie do rzeczywistosci... Tak i nie. Bo IMO to badanie miało pokazać jak świat zweryfikował założenia producentów. No i okazało się, że ludzie olewają ładowanie, bo wcale hybryd nie chcieli, bo nie mają gdzie ładować, bo ulgi ekonomiczne powodują, że w rzeczywistości trafiają one nie do tych co trzeba. Ja też napisałem wyżej, że nie kupię hybrydy. Ale jeśli koszty leasingu lub inne opłaty stałe związane z autem będą np. o 10% niższe to kupię. I nie będę jej ładował, dokładnie tak jak tamci. Których - jak się okazuje po analizie raportu - jest aż tylu, że stawiają pod znakiem zapytania całą koncepcję. Koncepcję może i dobrą, ale nieuwzględniającą czynnika ludzkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 25 minut temu, krzychuk napisał: baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem. uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony. Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności Ale ja nie neguję, że jest taniej. Tylko że nie aż tak jak by można sądzić patrząc tylko na zużycie benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 3 godziny temu, twinsen napisał: Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze Niezabijalny automat, skrajnie niskie zużycie paliwa, szczególnie w mieście, wyjątkowa idiotodporoność i bardzo duża niezawodność nawet mimo rabunkowej eksploatacji, płynnie działający napęd, jak na warunku EU całkiem spory kompakt z niezłym bagażnikiem generujący koszty utrzymania niższe, niż auto klasy A. Wygląd przy tym schodzi na dalszy plan. Do tego już ponad 10 lat temu Toyota dawała wyposażenie często niedostępne u konkurencji: kamera cofania, automatyczne parkowanie, seryjny klimatronik, automat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 28 minut temu, krzychuk napisał: baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem. uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony. Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności Chciałbym tylko powiedzieć że dyskutując z Rybem na poważnie na tematy związane z czymkolwiek innym prócz zajebistości Mitsu Outlandera, czy jakichś tam Jaguarów popełniasz wielki błąd. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Teraz korporacje w imię bycia eco mają dla flot limity korporacyjne CO2 wiec kadra przerzuca się na plug-in żeby na papierze się zgadzało. A jeżdżą nie na prądzie tylko na benzynie/dieslu nie patrząc na spalanie. Takie czasy... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 7 minut temu, ghost2255 napisał: Niezabijalny automat, skrajnie niskie zużycie paliwa, szczególnie w mieście, wyjątkowa idiotodporoność i bardzo duża niezawodność nawet mimo rabunkowej eksploatacji, płynnie działający napęd, jak na warunku EU całkiem spory kompakt z niezłym bagażnikiem generujący koszty utrzymania niższe, niż auto klasy A. Wygląd przy tym schodzi na dalszy plan. Do tego już ponad 10 lat temu Toyota dawała wyposażenie często niedostępne u konkurencji: kamera cofania, automatyczne parkowanie, seryjny klimatronik, automat No to jest przepis na sukces nawet teraz! Zmieniasz budę czyli kształt blachy to okalającej i masz nowoczesny wóz nadal na tym samym poziomie. Czemu pozostali starają się wynaleźć koło, skoro mają przed nosem przepis na sukces? Ja tego nie pojmuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 4 minuty temu, lnk napisał: Teraz korporacje w imię bycia eco mają dla flot limity korporacyjne CO2 wiec kadra przerzuca się na plug-in żeby na papierze się zgadzało. A jeżdżą nie na prądzie tylko na benzynie/dieslu nie patrząc na spalanie. Takie czasy... To juz bylo. Zaczyna sie liczenie realnej emisji CO2.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 8 minutes ago, Kiwal said: To juz bylo. Zaczyna sie liczenie realnej emisji CO2.... Kto to liczy i po co w korpo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 18 minut temu, Kiwal napisał: To juz bylo. Zaczyna sie liczenie realnej emisji CO2.... W PL ta realna emisja oznacza więcej CO2 w elektryku niż w benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychuk Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 30 minut temu, Dark_Knight napisał: Ale ja nie neguję, że jest taniej. Tylko że nie aż tak jak by można sądzić patrząc tylko na zużycie benzyny. zgadza się, zawsze jest coś za coś ale generalnie jestem "na plusie" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 4 minuty temu, K3 napisał: W PL ta realna emisja oznacza więcej CO2 w elektryku niż w benzynie... Nawet gdy 1.5TW importujemy z Niemiec, a pół ze Szwecji (jak w tej chwili)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 26 minut temu, format napisał: Chciałbym tylko powiedzieć że dyskutując z Rybem na poważnie na tematy związane z czymkolwiek innym prócz zajebistości Mitsu Outlandera, czy jakichś tam Jaguarów popełniasz wielki błąd. Chciałbym z przykrością zauważyć, że ostatnio Twoim złośliwym wrzutkom brakuje jakiejkolwiek finezji. Niebezpiecznie zbliżasz się takimi wpisami jak ten do poziomu najtańszych trolli tego forum. Przykrość owa wynika głównie z faktu, że miałem Cię dotąd za przeciwnika godnego jakiejś polemiki ale odkąd Twoja twórczość w każdym moim temacie ogranicza się do Mitsu, Jagów, 500nm i dzieci z Bełchatowa nie ma sensu nawet odpowiadać. Proszę zatem żebyś się bardziej postarał, bo obniżasz poziom zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 26 minut temu, twinsen napisał: No to jest przepis na sukces nawet teraz! Zmieniasz budę czyli kształt blachy to okalającej i masz nowoczesny wóz nadal na tym samym poziomie. Czemu pozostali starają się wynaleźć koło, skoro mają przed nosem przepis na sukces? Ja tego nie pojmuję Na moje oko klienci na Priusa są bardzo specyficzni i chyba wszyscy zdążyli już go kupić. Rozumie to nawet Toyota i montuje hybrydową technologię do pozostałych, normalnych samochodów z gamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 7 minut temu, krzychuk napisał: zgadza się, zawsze jest coś za coś ale generalnie jestem "na plusie" I o to chodzi. Powyższy artykuł udowadnia też, że hybrydy mają sens, tylko trzeba z nich umieć korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 15 minut temu, format napisał: Nawet gdy 1.5TW importujemy z Niemiec, a pół ze Szwecji (jak w tej chwili)? Nie wiem jak teraz, by trzeba znaleźć ostatni raport... Kiedyś pisałem o tym z Zacharem... "Hej Zachar. W nawiązaniu do Twojego posta pokazującego zużycie energii elektrycznej w eGolfie nasunęła mi się dość ciekawa refleksja. W internecie można znaleźć "Wskaźniki emisyjności dla energii elektrycznej", i w raporcie dotyczącym 2016 podano, iż produkcja 1MWh dla użytkowników końcowych to emisja 781kg CO2. Zakładając bezstratne ładowanie akumulatorów w eGolfie i podane przez Ciebie wartości zużycia energii na poziomie 11,9kWh/100km oraz 22kWh/100km w trybie dynamicznej jazdy uzyskamy odpowiednio 93g oraz 172g CO2/100km. Są to wartości na poziomie każdego zwykłego samochodu osobowego. A w rzeczywistości będą wyższe, chociażby ze względu na straty w procesie ładowania. Nie jestem wrogiem aut elektrycznych, ale po prostu w polskich warunkach one nie mają nic wspólnego z ekologią. Szczególnie że podane 781kg CO2/MWh to średnia z uwzględnieniem wiatraków i elektrowni wodnych, dla elektrowni węglowych jest to ponad 800kg. Podobnie można wyliczyć NOx, gdzie eGolf ma emisję znacznie większą niż zwykłe auta." 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 18 minut temu, Dark_Knight napisał: I o to chodzi. Powyższy artykuł udowadnia też, że hybrydy mają sens, tylko trzeba z nich umieć korzystać. Ale to samo jest dieslami. Udowadniasz wszem i wobec że są czyste i oszczędne a przy bliższym spojrzeniu okazuje się że tylko te najnowsze, tylko wielkie i w zasadzie tylko na gwarancji. A 90 % jeżdżących nie wchodzi do tej grupy i są zwyczajnymi śmierdzielami, które nie powinny wyjechać na ulice. W przypadku hybryd jest jednak odwrotnie. Nie zdarzyło mi się jadąc za hybrydą włączać obiegu zamkniętego. W przeciwieństwie do diesli, gdzie się rzadko zdarza nie włączać. Diesle jak najbardziej mają sens. Tylko obszar zastosowań się coraz bardziej zawęża. Szczególnie dla przeciętnego Kowalskiego. Który jednak wyda fortunę i chce na tej hybrydzie oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 6 hours ago, Dark_Knight said: BTW, ciekawe jak by w takim teście wypadły doskonałe, samoładujące hybrydy Toyoty. Całkiem znośnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 6 godzin temu, wladmar napisał: O, to jak z Subaru, kiedy producent szedł w zaparte, że sprzęgła są dobre, tylko użytkownicy nie potrafią ich używać Część wyznawców tej marki w to nawet uwierzyła 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.