Gość krawiec Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 ...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator.... Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 To ile tych koni tam będzie?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Ktoś tutaj pisał że Nissan zwija się z Europy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 3 godziny temu, pejus1982 napisał: Ktoś tutaj pisał że Nissan zwija się z Europy... 190...bo rozumiem ze rylko silnik elektryczny bedzie napedzal kola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 4 minuty temu, norbert123 napisał: 190...bo rozumiem ze rylko silnik elektryczny bedzie napedzal kola Zdaje się, że lokomotywy spalinowe mają taką, hybrydową budowę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 (edytowane) 9 minut temu, Maxit napisał: Zdaje się, że lokomotywy spalinowe mają taką, hybrydową budowę. Owszem. I wprowadzono tę "innowację" dobrych kilkadziesiąt lat temu, jeszcze w czasach świetności parowozów Edytowane 16 Stycznia 2021 przez kjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM? A pierwsza zasada termodynamiki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 ...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator.... Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra... Krawiec190 plus 157 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 31 minut temu, franekrob napisał: 190 plus 157 No właśnie nie. To ma to działać dokładnie tak jak lokomotywa spalinowa, czyli koła napędza tylko silnik elektryczny. Cytat Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny. Czyli dopóki będzie energia w akumulatorach to będzie 190KM, jak się skończy to mniej, a ile konkretnie to wyjdzie pewnie dopiero w praktyce bo to zależy od sprawności generatora i falownika. Obstawiam okolice 120-140. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 43 minuty temu, franekrob napisał: 7 godzin temu, krawiec napisał: ...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator.... Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra... Krawiec Pokaż więcej 190 plus 157 Nie. Naped na kola z elektryka 190KM. Benzyna ma zapiety generator i nie dodaje mocy. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Godzinę temu, OPAL napisał: Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM? A pierwsza zasada termodynamiki? A akumulator jako bufor energii? Pasuje do układanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 2 minuty temu, Maxit napisał: A akumulator jako bufor energii? Pasuje do układanki? No byly juz takie auta... chevy volt na ten przyklad. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 25 minut temu, krawiec napisał: No byly juz takie auta... chevy volt na ten przyklad. Krawiec alebo blizniak opel ampera 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 On 1/16/2021 at 4:46 PM, OPAL said: Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM? A pierwsza zasada termodynamiki? Wystarczy przerobić silnik na gaz. Zamknąć komorę spalania i ustawić termostat na max 37 stopni. Wtedy będziesz miał sprawność ponad 100 procent!!! Wiem to z prospektów kotłów centralnego ogrzewania. Szukaj pod hasłem: kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Może być firmy Termet 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 W dniu 16.01.2021 o 20:46, OPAL napisał: Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM? A pierwsza zasada termodynamiki? czemu miałby wygenerować ? Przecież to nie jest bezpośrednio powiązane. Bardziej mnie zastanawia optymalizacja sprawności takiego rozwiązania, że to się opłaca energetycznie. W sumie interesujące, chętnie poczytam jak już będzie więcej szczegółów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 Mało kto wie, że w Volcie i Amperze w określonych sytuacjach (jazda z preędkościa pow. 120 km/h) silnik benzynowy napędzał bezpośrednio koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 6 godzin temu, Pigmej napisał: Wystarczy przerobić silnik na gaz. Zamknąć komorę spalania i ustawić termostat na max 37 stopni. Wtedy będziesz miał sprawność ponad 100 procent!!! Wiem to z prospektów kotłów centralnego ogrzewania. Szukaj pod hasłem: kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Może być firmy Termet I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji? Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) Zbyt duże ryzyko utraty $$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 Godzinę temu, bergerac napisał: czemu miałby wygenerować ? Przecież to nie jest bezpośrednio powiązane. Bardziej mnie zastanawia optymalizacja sprawności takiego rozwiązania, że to się opłaca energetycznie. W sumie interesujące, chętnie poczytam jak już będzie więcej szczegółów. Kluczem zapewne jest optymalizacja sprawności silnika benzynowego i to że będzie on pracował prawie zawsze w optymalnym zakresie sprawności. Jak to się uda to może ma to sens. Ciekawe zresztą co z technologią ogniw paliwowych dalej i to niekoniecznie wodorowych. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 teraz pytanie czy silnik spalinowy generator smrodzi mniej niz silnik spalinowy napędowy ? bo chyba ten jako generator produkuje spaliny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 Honda ma podobną koncepcję w Hybrydzie, ale może w pewnych warunkach spinać napędy ze sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 21 minut temu, Filipfm napisał: Honda ma podobną koncepcję w Hybrydzie, ale może w pewnych warunkach spinać napędy ze sobą Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 1 minutę temu, krawiec napisał: Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie? Krawiec Nie wiem ile mam mocy, ale jeździłem jak szukałem suva bo mam sentyment i ta hybryda nie daje rady - jest naprawdę mułowata - a na samym prądzie to chyba tylko z górki da radę Oczywiście, piszę na podstawie własnych obserwacji z krótkiej około 50 kilometrowej trasy demonstracyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 4 minuty temu, krawiec napisał: Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie? Krawiec Cytat Operating without the need for a conventional automatic transmission, the two-motor powertrain combines a 2.0-liter DOHC i-VTEC® Atkinson-cycle engine with 40-percent thermal efficiency and two electric motors with flat wire technology—a generator/starter motor and a 181-horsepower propulsion motor—for a total system output of 212 horsepower. Benzyniak ma takie parametry Cytat The CR-V Hybrid drivetrain, in dealerships now, consists of Honda’s 2.0-liter four-cylinder Atkinson-cycle gasoline engine making 143 hp and 129 lb-ft of torque (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji? Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) Zbyt duże ryzyko utraty $$ no a pozniej i tak mirek w szopie musi ten ich soft poprawiac za 1000 zl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 9 minut temu, PawelWaw napisał: no a pozniej i tak mirek w szopie musi ten ich soft poprawiac za 1000 zl... Bo Mirek sie nie przejmuje normami spalin a czasem producenci sobie softem roznicuja moce przy tych samych lub bardzo podobnych gratach albo zostawiaja rezerwy na lifting Inna sprawa, ze to co robia chłpaki z softem silnikow i skrzyn w VAG to naprawde szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 4 godziny temu, goden napisał: Nie wiem ile mam mocy, ale jeździłem jak szukałem suva bo mam sentyment i ta hybryda nie daje rady - jest naprawdę mułowata - a na samym prądzie to chyba tylko z górki da radę Oczywiście, piszę na podstawie własnych obserwacji z krótkiej około 50 kilometrowej trasy demonstracyjnej. Znalazlem kolejna ciekawostke. To auto ma akumulator o pojemnosci uwaga uwaga 1.4 kWh Wiec spalinowiec piłuje prawie cały czas Do 100 wyniki sa jako tako, chociaz w stylu gastrokuriera mimo braku skrzni CVT. Przy wyzszych predkosciach jest gorzej z dynamika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 20 minut temu, Filipfm napisał: Znalazlem kolejna ciekawostke. To auto ma akumulator o pojemnosci uwaga uwaga 1.4 kWh Wiec spalinowiec piłuje prawie cały czas Do 100 wyniki sa jako tako, chociaz w stylu gastrokuriera mimo braku skrzni CVT. Przy wyzszych predkosciach jest gorzej z dynamika Co to daje realnie w tym aucie? Bo chyba tylko w testach ma jakiś sens. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 2 minuty temu, krawiec napisał: Co to daje realnie w tym aucie? Bo chyba tylko w testach ma jakiś sens. Krawiec Ze startu czuć od zera jakąś pomoc, później już tylko wyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 2 minuty temu, goden napisał: Ze startu czuć od zera jakąś pomoc, później już tylko wyje Tam nie ma skrzyni biegów? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 41 minut temu, krawiec napisał: Tam nie ma skrzyni biegów? Krawiec nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 1 godzinę temu, goden napisał: Ze startu czuć od zera jakąś pomoc, później już tylko wyje musi być strasznie głupie uczucie jak stoisz na światłach a silnik się kręci 2krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 7 hours ago, damianX said: teraz pytanie czy silnik spalinowy generator smrodzi mniej niz silnik spalinowy napędowy ? bo chyba ten jako generator produkuje spaliny ? Smrodzi mniej bo: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 niby tak, ale patrząc na przytoczone tu lokomotywy spalinowe ,gdzie napędem generatora prądu jest diesel ,który kopci jak smok to może ta sprawność się nie udać. te lokomotywy są w użyciu od dziesiątek lat i nikt za bardzo ich pracy nie optymalizował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 2 godziny temu, damianX napisał: niby tak, ale patrząc na przytoczone tu lokomotywy spalinowe ,gdzie napędem generatora prądu jest diesel ,który kopci jak smok to może ta sprawność się nie udać. te lokomotywy są w użyciu od dziesiątek lat i nikt za bardzo ich pracy nie optymalizował. Trakcyjny silnik spalinowy nie przejdzie w lokomotywie. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 17 hours ago, HARDTECHNO said: I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji? Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) Zbyt duże ryzyko utraty $$ Przepraszam, ale albowiem jestem trochę pijany i nie jestem pewien czy nie załapałeś mojego żartu, czy też może ja przyzwyczaiłem się do poziomu Chilijczyków i nie zakładam, że Twój tekst to kontrdowcip 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Mało kto wie, że w Volcie i Amperze w określonych sytuacjach (jazda z preędkościa pow. 120 km/h) silnik benzynowy napędzał bezpośrednio koła.Podobnie w Outlandera phev. Powyżej 65km/h sipnik spalinowy spina się na stałe z przenimi kołami. Tylna os jest napędzana elektrycznie stałe (W wymuszonym trybie awd) lub w tylko w razie p o ślizgu przedniej osi. Do tej prędkości całość napedu realizowana jest w 100% przez silniki elektryczne(przód i tyl) zasilane z baterii lub jak są wyczerpane to z generatora napędzane przez sipnik spalinowy. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 musi być strasznie głupie uczucie jak stoisz na światłach a silnik się kręci 2krpm W outlander jak stoi A silnik jest w trybie generatora to masz normalnej obr ok 700-800. Jak tylko ruszysz to podskakuje do 1100obr A potem w zależności jak mocno wciskasz gaz. Max 4500 wyżej się nie kręci. Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 14 godzin temu, Koonrad napisał: musi być strasznie głupie uczucie jak stoisz na światłach a silnik się kręci 2krpm Nie kojarzę, na postoju nic nie słychać - ale ja jechałem krótko, a na postoju uruchamiał się start/stop, czemu miałby trzymac takie obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 On 1/16/2021 at 6:47 PM, Maxit said: Zdaje się, że lokomotywy spalinowe mają taką, hybrydową budowę. Tak, ale powod w lokomotywie takiej konstrukcji jest inny. W lokomotywie glownym powodem jest to ze ciezko bylo by zrobic sprzegla potrafiace ruszyc ciezki pociag ktore byly by trwale, we wspomnianej konstrukcji ten problem nie istnieje. On 1/16/2021 at 2:13 PM, krawiec said: ...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator.... Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra... Krawiec A prius czasem nie dziala w taki sposob? Idea tego wynalazku jest pewnie taka (jak w Priusie ktory ma silnik benzynowy dzialajacy w cyklu Atkinsona (a nie OTTO jak 'normalne')) zeby miec silnik na paliwo dzialajacy zawsze w optymalnych warunkach (tj. rowne obroty) a moze i cyklu Atkinsona (ktory przy stalych obrotach jest wydajniejszy, za to przy zmiennych sie nie nadal zbytnio). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 W dniu 16.01.2021 o 14:13, krawiec napisał: czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens Jeśli im się to udało, to znaczy, że wynaleźli perpetuum mobile (generator + silnik elektryczny musiałyby mieć wspólną sprawność ponad 100%) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 No jak ,sama idea perpetuum mobile określa że raz wprowadzone urządzenie w ruch nie wymaga dodatkowego wkładu energii czyli silnik spalinowy musiałby działać na przykład na sprężone powietrze pompowane silnikiem elektrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 9 godzin temu, torelek napisał: Jeśli im się to udało, to znaczy, że wynaleźli perpetuum mobile (generator + silnik elektryczny musiałyby mieć wspólną sprawność ponad 100%) Czy ja czegoś nie rozumiem, czy to jest czepianie dla czepiania się? Przecież nawet silnik od motoroweru w i3 naładuje baterie, dla silnika elektrycznego 170KM. Skąd w ogóle założenie, że spaliniak musi generować prąd dla elektryka na maksa, skoro jest bufor energii w postaci akumulatorów? Jak w ogóle wyobrazić sobie sytuację ciągłego dawania "full palnik" w samochodzie? Chyba tylko jazda to owalu o bardzo dużej średnicy. Na normalnej drodze czasami hamujemy, elektryk wtedy nie zużywa prądu, a benzynowy silnik działający jako agregat, doładuje akumulatory. Jazda po torze to jeszcze więcej hamowania, więc baterie ładowane i od generatora i od hamowania. Problem jest jedynie wtedy, jak startujemy z pustymi bateriami i natychmiast dajemy w palnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 Czy ja czegoś nie rozumiem, czy to jest czepianie dla czepiania się? Przecież nawet silnik od motoroweru w i3 naładuje baterie, dla silnika elektrycznego 170KM. Skąd w ogóle założenie, że spaliniak musi generować prąd dla elektryka na maksa, skoro jest bufor energii w postaci akumulatorów? Jak w ogóle wyobrazić sobie sytuację ciągłego dawania "full palnik" w samochodzie? Chyba tylko jazda to owalu o bardzo dużej średnicy. Na normalnej drodze czasami hamujemy, elektryk wtedy nie zużywa prądu, a benzynowy silnik działający jako agregat, doładuje akumulatory. Jazda po torze to jeszcze więcej hamowania, więc baterie ładowane i od generatora i od hamowania. Problem jest jedynie wtedy, jak startujemy z pustymi bateriami i natychmiast dajemy w palnik.W outlanderze phev przy baterii 12kWh trzeba było pilnować aby mieć min połowę pojemności przed wjazdem wysokie gory/przelecze bo zwyczajnie benzynowy 2.0 silnik przy tej wadze auta bez pomocy baterii nie dawał rady - wysokie obroty A mimo to niewystarczajaca moc do np. swobodnego wyprzedzania pod górę lewym pasem.Jeżdżąc z przyczepą pilowalem aby miec min 75% zapasu w baterii. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 W dniu 19.01.2021 o 23:34, krawiec napisał: Trakcyjny silnik spalinowy nie przejdzie w lokomotywie. Krawiec Z jajiego powodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 W dniu 20.01.2021 o 08:53, jaceq napisał: Tak, ale powod w lokomotywie takiej konstrukcji jest inny. W lokomotywie glownym powodem jest to ze ciezko bylo by zrobic sprzegla potrafiace ruszyc ciezki pociag ktore byly by trwale, we wspomnianej konstrukcji ten problem nie istnieje. Generalnie jest problem przeniesienia napędu a skrzynia biegów i ilość ewentualnych przełożeń wymusiła układy ekektryczne i hydrauliczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 (edytowane) Nie wiem jak jest w samochodach, ale w lokomotywach spalinowych w zależności od zapotrzebowania na moc silników elektrycznych, silnik spalinowy pracuje na wolnych obrotach lub podwyższonych, co daje wrażenie jakby silnik spalinowy napędzał bezpośrednio koła lokomotywy, a tak nie jest. Po prostu, jeżeli prądnice muszą dostarczyć więcej prądu do silników trakcyjnych, to silnik spalinowy musi wytworzyć więcej mocy aby te prądnice napędzić. Edytowane 21 Stycznia 2021 przez kartonik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.