Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 1 hour ago, blue_ said: Tipo jest dostępny jeszcze z silbikiem, który sie nadaje Panda cały czas ma w ofercie 1.2, który idealnie wdpółpracuje z gazem U opla napewno crossland, bo kolega ostatnio kupował i pytali w salonie czy nie chce instalacji za symboliczne pieniądze. W astrze V też musi sie dać, bo ostatnio obok mnie tankował do takiej lpg Czyli raptem kilka podstawowych modeli z dychawicznymi silnikami... W Astrze V od dawna juz nie ma silnika 1.4 100KM, ktory sie nadawal do gazowania. Crossland, to chyba jedynie 1.2 83KM, ktory ja mam w C3 ale znowu to bazowa jednostka bez osiagow. Inna kwestia, ze w C3 spala to 5.5-6/100 wiec gazowanie tego nie ma zadnego sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Koonrad napisał: ale właśnie chodzi o to aby nie było dotrysku, a wtryskiwacze pracowały na LPG technologia jest, tyle że droga i nie wiadomo jak z trwałością dlatego ludzie kombinują z 4gen i dotryskiem, bo finalnie i tak wychodzi to taniej i szybciej się zwraca taka instalacja tylko tak jak pisałem, to jest psucie silnika, krok wstecz swoją drogą, ciekawe jak te wszystkie nowe silniki sobie z tym poradzą (filtry cząstek stałych, itp) czy sterownik jest w stanie tak idealnie wysterować mieszanką dwóch paliw bo niestety margines błędu się zmniejsza, a czasem był problem wysterować samym LPG Psucia nie ma. Producenci oprocz mazdy praktycznie rezygnuja z wtrysku uwarstwionego. Vw stosuje wtrysk uwarstwiony praktycznie tylko na zimno dla szybkiego rozgrzania katalizatora. Po rozgrzaniu praca jest jednodawkowa. Wiec roznicy w pracy na LPG zz dotryskiem nie ma zadnej. Jest natomiast inny problem. Spalanie stukowe. Silniki z wtryskiem bezposrednim zawyczaj sa nastrojone na brak detonacji benzyny 95oktanow, z uwzglednieniem schladzania komory spalania przez odparowywująca po wtrysku w cylinder benzyne. Jak zamianiamy na gaz w fazie lotnej, to schladzanie komory przez parujaca benzyne nam spada, i ryzuko spalania stukowego wzrasta, i zwiekszonej liczby oktanowej LPG moze nie wystarczyc. Ja po prostu wlewam benzyne 100oktanow zeby ryzyko detonacji zminimalizowac. Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez tower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Just now, tower said: Psucia nie ma. Producenci oprocz mazdy praktycznie rezygnuja z wtrysku uwarstwionego. Vw stosuje wtrysk uwarstwiony praktycznie tylko na zimno dla szybkiego rozgrzania katalizatora. Po rozgrzaniu praca jest jednodawkowa. WIec roznicy w pracy na LPG zz dotryskiem nie ma zadnej. Jest natomiast inny problem. Spalanie stukowe. Silniki z wtryskiem bezposrednim zawyczaj sa nastrojone na brak detonacji benzyny 95oktanow, z uwzglednieniem schladzania komory spalania przez odparowywująca po wtrysku w cylinder benzyne. Jak zamianiamy na gaz w fazie lotnej, to schladznie komory przez parujaca benzyne nam spada, i ryzuko spalania stukowego wzrasta, i zwiekszonej liczby oktanowej LPG moze nei wystarczyc. Ja po prostu wlewam benzyne 100oktanow zeby ryzyko detonacji zminimalizowac. Ale Ty mieszkasz i jezdzisz w Rosji, wiec sytuacja w PL pod wzgledem kosztow/oplacalnosci bedzie wygladac zupelnie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ale Ty mieszkasz i jezdzisz w Rosji, wiec sytuacja w PL pod wzgledem kosztow/oplacalnosci bedzie wygladac zupelnie inaczej. Akurat w rosji to roznica miedzy cena benzyny i lpg wynosi 1 zloty wiec nigdy sie nie zwroci. Ja zalozylem bardziej zeby poeksperementowac. No i plusem jest ze moge zatankowac przed wjazdem do PL pelny bak LPG i Pb, wiec tansze podroze po Polsce mam. W sumie polowe przebiegu robie po europie jednak. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 26 minut temu, Koonrad napisał: ale te dotryski były z innego powodu chyba ? teraz dotrysk ma chronić wtryski bezpośrednio umieszczone w cylindrze i musi być, pytanie ile wtryskiwacz noPB musi pracować żeby nie padł pamiętam że dawniej też się mówiło o zapiekaniu się wtryskiwaczy noPB, a mnie nigdy nic takiego nie spotkało, a trochę na LPG zrobiłem przy pośrednim wtrysku sztukowało się dotryskiem gdy np wtryskiwacze gazowe nie wydalały itp ZTCP stosowało się to gdy gazowe wtryski nie wydalały czy np ECU rejestrowała nieprawidłowe parametry przy pracy tylko na gazie. Były to niby do bardziej wymagających jednostek i ja niby taką miałem, ale w końcu wyłączyłem to i jeździł dalej bez zmian . 26 minut temu, tower napisał: Co do wtrysku w fazie cieklej tam ilosc problemow jest masakryczna. Cena to tylko maly problemik. To dziala fajnie tylko na prospektach. Po zgaszeniu gorocego silnika LPG w rampie sie gotuje,i przechodzi w faze gazowa, ktora trzeba z ukadu usunac. Rampe caly czas trzeba chlodzic dlatego jest dodany powrot LPG do zbiornika, normalne TSI nie ma powrotu benzyny, bo benzyna nie wrze tak lekko. Z tego wynikaja problemy z uruchomieniem goracego silnika i rozne algorytmy przepompowywania. Ze wzgledu na ten powrot w dlugich trasach LPG w zbiorniku sie znacznie nagrzewa. Zywotność i halasliwosc pomp tez jest legendarna. Słyszałem podobne opinie i to od gazownika, co prawda dwa lata temu, ale mówił o wielu problemach o których piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 5 minut temu, tower napisał: Psucia nie ma. Producenci oprocz mazdy praktycznie rezygnuja z wtrysku uwarstwionego. Vw stosuje wtrysk uwarstwiony praktycznie tylko na zimno dla szybkiego rozgrzania katalizatora. Po rozgrzaniu praca jest jednodawkowa. Wiec roznicy w pracy na LPG zz dotryskiem nie ma zadnej. Jest natomiast inny problem. Spalanie stukowe. Silniki z wtryskiem bezposrednim zawyczaj sa nastrojone na brak detonacji benzyny 95oktanow, z uwzglednieniem schladzania komory spalania przez odparowywująca po wtrysku w cylinder benzyne. Jak zamianiamy na gaz w fazie lotnej, to schladzanie komory przez parujaca benzyne nam spada, i ryzuko spalania stukowego wzrasta, i zwiekszonej liczby oktanowej LPG moze nie wystarczyc. Ja po prostu wlewam benzyne 100oktanow zeby ryzyko detonacji zminimalizowac. jest psucie, w sensie że cofasz się technologicznie masz nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem, z milonem czujników, filtrów itp bajerów i nagle wiercisz mu dziurę w dolocie, wsadzasz dyszę i pryskasz gazem po kolektorze dolotowym jak w silnikach MPI nie jest to krok wstecz ? oczywiście może to i działa, niemniej mając na uwadze jakie były problemy przy stosunkowo prostych silnikach MPI, to mam pewne wątpliwości i to co już tu było pisane, jednak silniki pala mniej, za chwilę std będą hybrydy które urwą kolejny 1-2L na 100km dlatego jak ktoś jeździ mało, to odpuści LPG, a jak jeździ dużo to jednak diesel za chwilę sam będę szukał następcy X3 (też jeździ na LPG) i ciężko coś znaleźć, zwłaszcza że auto robi 10-15kkm/rok i to na krótkich odcinkach więc może hybryda i to taka ładująca się z gniazdka była by idealna - do jeżdżenia wokół komina EV, a gdzieś dalej w trasę noPB na dzień dzisiejszy nie widzę średniego SUV z 4x4 który nadaje się do gazu - chyba CRV na zwykły silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) 10 minut temu, Koonrad napisał: jest psucie, w sensie że cofasz się technologicznie masz nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem, z milonem czujników, filtrów itp bajerów i nagle wiercisz mu dziurę w dolocie, wsadzasz dyszę i pryskasz gazem po kolektorze dolotowym jak w silnikach MPI nie jest to krok wstecz ? oczywiście może to i działa, niemniej mając na uwadze jakie były problemy przy stosunkowo prostych silnikach MPI, to mam pewne wątpliwości i to co już tu było pisane, jednak silniki pala mniej, za chwilę std będą hybrydy które urwą kolejny 1-2L na 100km dlatego jak ktoś jeździ mało, to odpuści LPG, a jak jeździ dużo to jednak diesel za chwilę sam będę szukał następcy X3 (też jeździ na LPG) i ciężko coś znaleźć, zwłaszcza że auto robi 10-15kkm/rok i to na krótkich odcinkach więc może hybryda i to taka ładująca się z gniazdka była by idealna - do jeżdżenia wokół komina EV, a gdzieś dalej w trasę noPB na dzień dzisiejszy nie widzę średniego SUV z 4x4 który nadaje się do gazu - chyba CRV na zwykły silnik ? Jak kupilem w 2013 roku TSI to mi sie tez wydawalo jaki to skomplikowany produkt zaawansowany technologicznie, balem sie go dotkanac. Po osmiu latach juz wiem ze jest prosty jak budowa cepa. A calosc to otoczka marketingowa. Skomplikowane to sa silniki od ferrari a nie zwykle dupowozy. Czujniki sa raczej standartowe. Jakby byly tak skomplikowane nie tunigowali by ich w kazdym garazu. Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez tower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 U mnie pod chałupą stoją teraz 3 auta z LPG. Każdy z inną instalacją. Jedna montowana po zakupie dwa auta kupione już z LPG. Nigdy nie miałem żadnych większych problemów z instalacją a jakoś szczególnie nie dbam o nie. A jest zdecydowanie taniej niż miał bym jeździć na benzynie. Z tym że wszystkie złomki mają po ponad 10 lat. Ale ostatnio zainteresowałem się renault megane 3 którego będzie sprzedawał znajomy. I tam siedzi diesel 1,5 90 konny z 6 biegową skrzynią biegów. Jeżeli rzeczywiście ma to palić poza miastem poniżej 5 litrów to kurcze mogło by mnie przekonać. Tylko w erze nagonki na ropniaki co będzie za jakiś czas? I czy jednak benzyna+LPG nie jest w razie problemu jednak tańsze w naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Czyli raptem kilka podstawowych modeli z dychawicznymi silnikami... Ale tu nie chodzi o to jakie to są silniki, ale o fakt możliwości zagazowania. A to że dla Ciebie nie ma sensu gazować auta, które pali 6l, nie oznacza że każdy ma tak uważać. Ja zagazowałem pande i była to jedna z lepszych decyzji, bo widze, ile zaoszczędziłem przez 8 lat. Możliwe że odpuścił bym temat, gdybym zarabiał 5tys miesięcznie, ale że mam duuuużo mniej, a jezdzić trzeba, to sprawa wygląda inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 14 minutes ago, blue_ said: Ale tu nie chodzi o to jakie to są silniki, ale o fakt możliwości zagazowania. A to że dla Ciebie nie ma sensu gazować auta, które pali 6l, nie oznacza że każdy ma tak uważać. Ja zagazowałem pande i była to jedna z lepszych decyzji, bo widze, ile zaoszczędziłem przez 8 lat. Możliwe że odpuścił bym temat, gdybym zarabiał 5tys miesięcznie, ale że mam duuuużo mniej, a jezdzić trzeba, to sprawa wygląda inaczej Ale chodzi o to, ze jak chcesz miec zarowno osiagi jak i oszczednosci z tytulu LPG, to wybor wsrod nowych aut jest zaden obecnie. Tak naprawde musisz sie pogodzic, ze nie bedziesz jezdzic tym co bys chcial, tylko wybierasz z raptem kilku, niezbyt ciekawych modeli. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) 28 minut temu, blue_ napisał: Ale tu nie chodzi o to jakie to są silniki, ale o fakt możliwości zagazowania. A to że dla Ciebie nie ma sensu gazować auta, które pali 6l, nie oznacza że każdy ma tak uważać. Ja zagazowałem pande i była to jedna z lepszych decyzji, bo widze, ile zaoszczędziłem przez 8 lat. Możliwe że odpuścił bym temat, gdybym zarabiał 5tys miesięcznie, ale że mam duuuużo mniej, a jezdzić trzeba, to sprawa wygląda inaczej ile km zrobiłeś pandą ? to czy się opłaca nie zależy ile zarabiasz, a od kosztu instalacji, robionych km i właśnie spalania (oczywiście jeszcze od proporcji cenowej) u ciebie raz że auto długo jeździ (ja zmieniam co 5lat), dwa że instalacja kosztowała pewnie koło 2tyś a teraz policz taką fabie TSI, instalacja 5tyś, auto pali mniej jak panda i załóżmy że jeździmy 5lat - opłaca się ? druga kwestia to wspomniany wybór, jak 5lat temu kupowałem X3, to była masa samochodów pod LPG, CRV, RAV4, kaszkaj, captivia, outlander, forster itd wszystkie miały wolnossące silnik 2.0 - zakładałem kupno używanego auta z okolic 2010r. teraz pokaż co jest dzisiaj z 4x4 i tak 150KM - X3 już chyba nie ma, popularnego kaszkaja nie ma, captivia nie istnieje a ople nie mają 4x4, rav4 z hybrydą i protezą 4x4, zostają marginalne subaru, mitsu, może CRV Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) Ja miałem CXP 1,8i16V z LPG, potem Scenica 2,0i16V też z LPG. W obu był Stag. Potem był S-max z 2,0EB, wtrysk bezpośredni - tego nie gazowałem. No ale Edek w sam raz się nadaje do LPG, więc wczoraj wstawiony do Auto-Dakar na instalację, dziś po południu odbieram. Instalacja KME, koszt 4,5 kpln. Także ten, będę se śmigał... Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez ArekMiz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) W dniu 4.04.2021 o 21:01, iwik napisał: Fantastycznie... Jaki % Polaków ma własny dom, gdzie może ładować ev? Postanowiłem się merytorycznie pochylić nad tym pytaniem, bo jest ono dobre i ciekawe, a odpowiedź na nie równie interesująca „Domy górą Co ciekawe w większości przypadków Polacy mieszkają w domach jednorodzinnych (50,1% rodaków). Kilkukrotnie mniej popularne są domy w zabudowie bliźniaczej lub szeregowej (5,6% obywateli).” https://alebank.pl/wiekszosc-polakow-mieszka-w-domach-jednorodzinnych-inne-kraje-europejskie-wybieraja-bloki/?id=294860&catid=22871&cat2id=30292 Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 4 godziny temu, Maciej__ napisał: Crossland, to chyba jedynie 1.2 83KM, ktory ja mam w C3 ale znowu to bazowa jednostka bez osiagow. to jest już wtrysk bezpośredni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 36 minut temu, SorenLorenson napisał: to jest już wtrysk bezpośredni Na pewno? Coś słabe to jak na wtrysk bezpośredni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) 42 minutes ago, SorenLorenson said: to jest już wtrysk bezpośredni Wersja wolnossaca ma wtrysk posredni, dopiero 1.2 turbo ma bezposredni. Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 W dniu 6.04.2021 o 15:47, atlantic napisał: a wokół auta I pod maska ZAWSZE śmierdzi gazem? Masz do czynienia z jakimiś trupami chyba. Ja nie mam takich doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Wersja wolnossaca ma wtrysk posredni, dopiero 1.2 turbo ma bezposredni. faktycznie, ma pośredni, byłem przekonany, że wszystkie 1.2 cyl mają już bezpośredni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 5 godzin temu, mrBEAN napisał: Postanowiłem się merytorycznie pochylić nad tym pytaniem, bo jest ono dobre i ciekawe, a odpowiedź na nie równie interesująca Znaczy jest potencjał w narodzie To chyba jednak Polcy i Polaki nie potrafio liczyć, bo umyka im okazja jazdy samochodem elektrycznym "prawie za darmo" i jednak wybierają głównie te drogie w eksploatacji klasyczne technologie, w tym lpg. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 32 minutes ago, SorenLorenson said: faktycznie, ma pośredni, byłem przekonany, że wszystkie 1.2 cyl mają już bezpośredni Ja sie w sumie dowiedzialem po fakcie Dla mnie to bez znaczenia czy jest posredni czy bezposredni bo i tak nie rozwazalem LPG... Ale ogolnie to w 1.2 Puretech (110-130KM) jest sporo wiecej zmian niz tylko dolozone turbo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 (edytowane) 44 minuty temu, iwik napisał: Znaczy jest potencjał w narodzie To chyba jednak Polcy i Polaki nie potrafio liczyć, bo umyka im okazja jazdy samochodem elektrycznym "prawie za darmo" i jednak wybierają głównie te drogie w eksploatacji klasyczne technologie, w tym lpg. Tak, 51% to sporo Edytowane 7 Kwietnia 2021 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 W dniu 6.04.2021 o 08:45, electrofinger napisał: Co? Diesel rulezzz! A tak poza tym to niech każdy sobie jeździ na jakim paliwie chce, byle to nie było siłą narzucane np. teraz elektryki bo "globalne ocieplenie" Jak diesle narzucali nie przeszkadzało Ci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 10 godzin temu, mrBEAN napisał: Jak diesle narzucali nie przeszkadzało Ci? Nie było takich przepaści cenowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 On 4/4/2021 at 12:23 PM, Camel said: Przeciętny Polak zarabia koło 3, żona koło 2 troche wiecej, 5300 brutto oficjalnie, a jesli wliczyc szara strefe to bedzie troche wiecej On 4/4/2021 at 12:59 PM, Camel said: Także obecnie elektryki na rynku 3miejskim się nie przyjmą a wracają astry F, golfy 3 w gazie. Taka szara rzeczywistość. jaka szara? bedzie kolorowo, wręcz "rudawo" troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 21 hours ago, tower said: Po zgaszeniu gorocego silnika LPG w rampie sie gotuje,i przechodzi w faze gazowa, ktora trzeba z ukadu usunac. Rampe caly czas trzeba chlodzic dlatego jest dodany powrot LPG do zbiornika, normalne TSI nie ma powrotu benzyny, bo benzyna nie wrze tak lekko. Z tego wynikaja problemy z uruchomieniem goracego silnika i rozne algorytmy przepompowywania. Ze wzgledu na ten powrot w dlugich trasach LPG w zbiorniku sie znacznie nagrzewa. Zywotność i halasliwosc pomp tez jest legendarna. że też takich prostych rzeczy nie rozwiazali do dzisiaj ..... az sie nie chce wierzyc ........ pompy benzyny nie slychac przez setki tysiecy kilometrow, oprocz czasem przed odpaleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 20 godzin temu, Koonrad napisał: to czy się opłaca nie zależy ile zarabiasz Naprawde? Juz kilka osób napisało tutaj, że gaz jest popularny, bo polacy są biedni. Owszem, przebieg, koszt instalacji ma znaczenie, ale jak ktoś chce jezdzic tanio, bo mało zarabia, to nie kupuje tsi, bo nawet go na takie auto nie stać. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 20 hours ago, Koonrad said: to czy się opłaca nie zależy ile zarabiasz, a od kosztu instalacji, robionych km i właśnie spalania (oczywiście jeszcze od proporcji cenowej) To przede wszstkim zalezy od tego ile zarabiasz i czy paliwo jest istotna kwota w Twoim budzecie. Poza tym jest jeszcze cos takiego jak swiety spokoj, ktory ciezko wycenic, a w przypadku LPG jest mocno watpliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 5 minut temu, Maciej__ napisał: jest jeszcze cos takiego jak swiety spokoj, ktory ciezko wycenic, a w przypadku LPG jest mocno watpliwy. Jak gazujesz wynalazek, to pózniej są problemy. Więc jeśli już ktoś decyduje się na gazowanie, to lepiej wybrać coś, z czym problemów nie będzie. Moja była skoda przejechała na lpg ponad 200 tys, siena 180 tys, obecna panda 80. W żadnym aucie problemów z instalacją nie miałem... (no w sienie troche szarpało na zimnym, ale to była instalka 2 generacji). Przy sekwencji naprawde ciężko o kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 (edytowane) 25 minutes ago, blue_ said: Jak gazujesz wynalazek, to pózniej są problemy. Więc jeśli już ktoś decyduje się na gazowanie, to lepiej wybrać coś, z czym problemów nie będzie. Moja była skoda przejechała na lpg ponad 200 tys, siena 180 tys, obecna panda 80. W żadnym aucie problemów z instalacją nie miałem... (no w sienie troche szarpało na zimnym, ale to była instalka 2 generacji). Przy sekwencji naprawde ciężko o kłopoty Ciesze sie Twoim szczesciem, ale ja sie z LPG wyleczylem juz dawno To nigdy nie bedzie lepsze i bardziej niezawodne rozwiazanie niz natywne paliwo. Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez Maciej__ 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Ciesze sie Twoim szczesciem, ale ja sie z LPG wyleczylem juz dawno Wiesz... też bym sie w to nie babrał, jakby cena benzyny była dostosowana do polskich zarobków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 2 godziny temu, Maciej__ napisał: To nigdy nie bedzie lepsze i bardziej niezawodne rozwiazanie niz natywne paliwo. Ale to jest oczywiste od zawsze. Nawet mój gazownik ciągle powtarza: "to jest paliwo alternatywne" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 W dniu 6.04.2021 o 15:47, atlantic napisał: Mam pytanie do właścicieli aut z lpg. Jak to jest, że te samochody przechodzą przegląd testerem szczelności gazu, a wokół auta I pod maska ZAWSZE śmierdzi gazem? Przecież to się przedostaje do środka i normalnie się tym trujecie. Podobna sytuacja jest w dieslu jak wtrysk się rozszczelnia - smród od razu zasysa się do wnętrza auta. 6 aut miałem w lpg. Coś takiego jak śmierdzenie gazem nie występuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 5 godzin temu, stig napisał: Nie było takich przepaści cenowych. Na zachodzie aktualnie też nie ma, bo są dopłaty konkretne. To problem naszego qrwidołka głównie. Na razie musimy zutylizować dieslowski złom z zachodu i jest jak jest. Niestety. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 Teraz, mrBEAN napisał: Na zachodzie aktualnie też nie ma, bo są dopłaty konkretne. To problem naszego qrwidołka głównie. Na razie musimy zutylizować dieslowski złom z zachodu i jest jak jest. Niestety. Właśnie. Dopłaty... Autobusów elektrycznych czy wodorowych klienci też by nie zamawiali a już na pewno nie w takich ilościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 19 minutes ago, NaczelnyFilozof said: 6 aut miałem w lpg. Coś takiego jak śmierdzenie gazem nie występuje. czasem wystapi. u mnie w instalce po 8 latach cos zaczynalo ciagnac gazem do wnetrza, jak stawalem na swiatlach. gdzies po drodze zahaczylem o znanego mi gazownika i za 3 dychy w 20 minut, zdiagnozowal, wymienil oring na kroccu wyjsciowym gazu i ........ jezdze dalej chyba nie zaliczylbym tego do awarii .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 4 hours ago, Maciej__ said: To nigdy nie bedzie lepsze i bardziej niezawodne rozwiazanie niz natywne paliwo. Teoretycznie tak. W praktyce jakbys mial kupic starego wolnossaka z lpg vs strucla TDI ......... to juz nie wiem co bardziej zawodne, natywny diesel czy benzyna LPG 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 6 godzin temu, gregoryj napisał: że też takich prostych rzeczy nie rozwiazali do dzisiaj ..... az sie nie chce wierzyc ........ pompy benzyny nie slychac przez setki tysiecy kilometrow, oprocz czasem przed odpaleniem Ale szum pompy to maly pikus, ja mowie o tym ze lpg sie gotuje w rampie common rail, i jak zgasisz goracy silnik na minute to gaz sie zagotuje i juz go nie odpalisz, musisz przepompowac go benzyna. Jak go zgasisz na gazie na koniec dnia to rano go nie odpalisz. Jak jedziesz w trasie do chorwacji to pod koniec dnia butla gazowa bedzie miala z 50 stopni. Potrzebna by byla chlodnica rozgrzanego rampą LPG na dlugie dystanse latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 6 godzin temu, blue_ napisał: Naprawde? Juz kilka osób napisało tutaj, że gaz jest popularny, bo polacy są biedni. bo są biedni, ale są też zaradni, lubią kombinować itp itd to u nas jeździło się na OO czy OR do tego robocizna była i jest jeszcze stosunkowo tania 6 godzin temu, blue_ napisał: Owszem, przebieg, koszt instalacji ma znaczenie, ale jak ktoś chce jeździć tanio, bo mało zarabia, to nie kupuje tsi, bo nawet go na takie auto nie stać. a na co go stać ? najtańsze auta z TSI mają 10lat, kosztują kilkanaście tyś zł więc są w zasięgu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 6 godzin temu, Maciej__ napisał: To przede wszstkim zalezy od tego ile zarabiasz i czy paliwo jest istotna kwota w Twoim budzecie. Poza tym jest jeszcze cos takiego jak swiety spokoj, ktory ciezko wycenic, a w przypadku LPG jest mocno watpliwy. to jak wytłumaczysz wielkie amerykańskie samochody na LPG kosztujące pod a może i ponad 100kzł ? zaraz ktoś napisze że ich właścicieli nie stać na paliwo, a może inaczej, właśnie dzięki LPG mają auto jakie im się podoba u mnie tak było z X3, wiedziałem że będzie palić naście litrów LPG, ale to tyle co kompakt spalił by noPB, więc nie boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 8 godzin temu, gregoryj napisał: troche wiecej, 5300 brutto oficjalnie, a jesli wliczyc szara strefe to bedzie troche wiecej jaka szara? bedzie kolorowo, wręcz "rudawo" troche O chłopie 5300 brutto na „ryj” to by mieli w gospodarstwie 7-8 netto. Wiem, że dla AK to kwota jaka w „starbaksie” zostawia na kawę i ciastka oraz prasę do tej kawy, ale dla większości rodzin taka kwota wystarcza na „godne” życie - bez szaleństw, ale bezstresowo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 46 minutes ago, tower said: Ale szum pompy to maly pikus, ja mowie o tym ze lpg sie gotuje w rampie common rail, i jak zgasisz goracy silnik na minute to gaz sie zagotuje i juz go nie odpalisz, musisz przepompowac go benzyna. Jak go zgasisz na gazie na koniec dnia to rano go nie odpalisz. Jak jedziesz w trasie do chorwacji to pod koniec dnia butla gazowa bedzie miala z 50 stopni. Potrzebna by byla chlodnica rozgrzanego rampą LPG na dlugie dystanse latem. rozumie co piszesz. problem jest ale nie wierze ze nie do pokonania. I jesli LPG byloby podstawowym paliwem to producenci by to latwo rozwiazali, a dorzucanie instalacji LPG do juz konkretnych rozwiazan rzeczywiscie moze byc czasem problematyczne a gdyby zostawili te posrednie wtryski, i bylby spokoj. sekwencja do zalozenia za 3 tysie i wszystko lata jak talala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 2 minutes ago, Camel said: O chłopie 5300 brutto na „ryj” to by mieli w gospodarstwie 7-8 netto. Wiem, że dla AK to kwota jaka w „starbaksie” zostawia na kawę i ciastka oraz prasę do tej kawy, ale dla większości rodzin taka kwota wystarcza na „godne” życie - bez szaleństw, ale bezstresowo no taka jest srednia panstwowa. wiadomo ze lokalnie i w podziale na rozne grupy spoleczne moze byc gorzej lub lepiej. AK to wiesz od 10 netto na"ryj" zaczyna .......... takze 5300 to zostawiaja na splaty kredytu i leasingu w tej biedniejszej wersji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 Godzinę temu, Koonrad napisał: najtańsze auta z TSI mają 10lat, kosztują kilkanaście tyś zł więc są w zasięgu akurat serwisowanie 10 letniego tsi może być mocno kosztowne - wtedy jeszcze był sławny łańcuch a w 2.0 lipne pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 Godzinę temu, Koonrad napisał: to jak wytłumaczysz wielkie amerykańskie samochody na LPG kosztujące pod a może i ponad 100kzł ? zaraz ktoś napisze że ich właścicieli nie stać na paliwo, a może inaczej, właśnie dzięki LPG mają auto jakie im się podoba u mnie tak było z X3, wiedziałem że będzie palić naście litrów LPG, ale to tyle co kompakt spalił by noPB, więc nie boli Ale dokladnie o tym @Maciej__ pisze Jesli oplaty za paliwo nie bylyby dla Ciebie znaczace -nie zalozylbys gazu. Jakos nie widuje w UK X3 z gazem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 3 minuty temu, SorenLorenson napisał: akurat serwisowanie 10 letniego tsi może być mocno kosztowne - wtedy jeszcze był sławny łańcuch a w 2.0 lipne pierścienie Bo wiadomo ze ten lipny lancuch czekal 10 lat[i 250kkm] aby sie wysrac Przeciez te lancuchy padaly juz po 30-40kkm wiec sa najczesciej zmienione na te poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 1 minutę temu, wlad napisał: Bo wiadomo ze ten lipny lancuch czekal 10 lat[i 250kkm] aby sie wysrac Przeciez te lancuchy padaly juz po 30-40kkm wiec sa najczesciej zmienione na te poprawione koledze audi z '11 dopiero teraz zaczęło pić olej i robił tłoki więc nie zawsze trafisz na "ten wyremontowany" albo "ten poprawiony" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 1 minutę temu, SorenLorenson napisał: koledze audi z '11 dopiero teraz zaczęło pić olej i robił tłoki więc nie zawsze trafisz na "ten wyremontowany" albo "ten poprawiony" To zgoda-ja odnosilem sie do lancucha ktory byl raczej kwestia zerojedynkowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordirko Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Poza tym jest jeszcze cos takiego jak swiety spokoj, ktory ciezko wycenic, a w przypadku LPG jest mocno watpliwy. Ja mam inne doświadczenia. Na LPG jeżdżę od 20 lat, aktualnie mam 3-cie auto od nowości LPG, łącznie tymi 3 autami przejechane jakieś 500-600 tys. kilometrów i z LPG nie miałem większych problemów - właściwie to tylko reduktory trzeba było wymieniać/regenerować co 120-150 tys. i tyle. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 Ja mam inne doświadczenia. Na LPG jeżdżę od 20 lat, aktualnie mam 3-cie auto od nowości LPG, łącznie tymi 3 autami przejechane jakieś 500-600 tys. kilometrów i z LPG nie miałem większych problemów - właściwie to tylko reduktory trzeba było wymieniać/regenerować co 120-150 tys. i tyle.No to jeździj dalej jak jesteś zadowolony 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 17 godzin temu, Koonrad napisał: najtańsze auta z TSI mają 10lat, kosztują kilkanaście tyś zł więc są w zasięgu Ale skoro instalacja droga, sam silnik niezbyt udany, to szuka sie np opla, czy fiata, który nie dość że tańszy, to lpg znosi lepiej. Czy tak nie będzie prościej? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.