Skocz do zawartości

A może fabia?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wspominam oba te auta, to też chyba bym wolał Astrę G niż Rapida (przy założeniu, że oba to golasy).
Zastępczy Rapid niczym mnie nie urzekł, czułem się w nim jakbym jechał za karę, już fajniej się jedzie i jest przytulniej w brata Fabii 1.0 (MPI).
Astra G to był taki z deka klamot, traktor, chociaż też była na wypasie jak na te czasy. Pamiętam że klima przy ponad 30° na zewnątrz potrzebowała 200m żeby schłodzić kombiaka. Astra H to już według mnie dużo bardziej komfortowe auto. A Rapid taki dziwny, niby się fajnie jedzie, ale cały czas ma się wrażenie że to budżetowe auto, zwłaszcza wykończenie w środku.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Brać 1.0 MPI, montować LPG i cieszyć się jazdą i tyle w temacie.
Otóż to, ja teraz taką Fabianą robie na gazie 2tys/mies. i cały czas nie mogę wyjść z podziwu, że dwa razy w tygodniu tankuję łącznie za 130zł, czyli na miesiąc to jest 500zł piękny kawalerze.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Skoda wydawała się tańsza ponieważ taka Octavia przez wiele lat porównywano z Passatem a powinna być z Golfem.

Chyba już z 15 lat temu każdy zdążył się zorientować, że skoda robi klasy "połówkowe", czyli takie C+, D+ pod względem przestrzeni. Jak widzę jednak, Ameryka lubi być odkrywana na nowo. To chyba wywołuje jakieś szczególne emocje - inaczej nie potrafię tego wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ciekawe, u mnie glosno robi sie w okolicach 140km/h. Albo juz sie przyzwyczailem ;]

Myslalem, ze moze w tych nowszych jest jakos lepiej pod tym wzgledem. Moze to kwestia opon?

 

Teraz mam zimówki, generalnie przy jeździe po mieście jest głośniej. Poza miastem jeszcze nie bylem 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Polarny napisał(a):

Z ilu ja samochodów zrezygnowałem dzięki jeździe próbnej ...

 

 

No właśnie, mam tak samo. Wczoraj byłem się przejechać Corollą Cross, którą uważałem za auto idealne do potrzeb naszej rodziny. Uważałem tak na podstawie opisów w necie, wcześniej nie widziałem auta na oczy ;)

No i po jeździe czar prysł...

Napęd w postaci hybrydy 5gen rewelacja, zawieszenie też. 

Ale obszerność kabiny, bagażnik, wyciszenie, ergonomia, fotele- wszystko na minus wzgledem mojej Skody Karoq :oslabiony:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sowik85 napisał(a):

 

No właśnie, mam tak samo. Wczoraj byłem się przejechać Corollą Cross, którą uważałem za auto idealne do potrzeb naszej rodziny. Uważałem tak na podstawie opisów w necie, wcześniej nie widziałem auta na oczy ;)

No i po jeździe czar prysł...

Napęd w postaci hybrydy 5gen rewelacja, zawieszenie też. 

Ale obszerność kabiny, bagażnik, wyciszenie, ergonomia, fotele- wszystko na minus wzgledem mojej Skody Karoq :oslabiony:

 

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Rado_ napisał(a):

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

Przez to nie kupiłem poprzedniej wersji Rav4.

Kropką nad i był przełącznik regulacji lusterek - taki sam jak w Yaris I 8]

No i kiedy tylko jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Przez to nie kupiłem poprzedniej wersji Rav4.

Kropką nad i był przełącznik regulacji lusterek - taki sam jak w Yaris I 8]

No i kiedy tylko nie jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

\

Yarisem z Panka jechalem, mialem wrażenie, ze to Dacia, do ktorej wrzucono granat.😆

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rado_ napisał(a):

Toyoty zawsze miały kupę wewnątrz.  Jakos nie mogę sie przekonac do tego japan dacia style 

To chyba zależy od modelu/wyposażenia. Jechałem Corollą z 2007 i rzeczywiście - bieda Dacia style ;]

Ale w takim Avensisie z 2002 roku wnętrze było bardzo ładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, marcindzieg napisał(a):

To chyba zależy od modelu/wyposażenia. Jechałem Corollą z 2007 i rzeczywiście - bieda Dacia style ;]

Ale w takim Avensisie z 2002 roku wnętrze było bardzo ładne.

Jest ok, mimo to jakoś nie pasuje mi wnetrze Toyoty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

 

No i kiedy tylko jadę uberem Corollą lub Aurisem, to cierpię przez hałas zza tylnej kanapy.

 

Hybrydowa Toyota już zawsze będzie kojarzyła mi się ze stukającym elektrozaworem w instalacji gazowej po mocniejszym dodaniu gazu.

A Prius powinien zmienić nazwę na Toyota Uber.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2022 o 12:31, bielaPL napisał(a):

Co myślicie o tej skodzince?

 

image.png.092d8e566fdda3dec1e53da6626cfc95.png

 

150KM i DSG za 94 klocki

8s do 100

4,1 m długości i 380l bagażnik

ciutkę mniejsza od golfa mk6 ale niewiele

w sumie dobre auto rodzinne dla 2+1 z fajnymi osiągami, po chipie pewnie 7.5 do 100....

 

Ktoś miał okazję jeździć?

 

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

 

Chyba masz na myśli Fabię III. Czwórka jest o wiele bardziej dojrzała. Komfort jak i wyciszenie na korzyść IV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sowik85 napisał(a):

 

Te obecne Corolle to by trzeba od razu po zakupie do profesjonalnego wyciszenia oddać. 

Tyle, że taka impreza to około 6k zł.

 

Nie jechałeś Aurisem II :phi: wtedy byś nie narzekał na hałas w Corolli.

 

I nie trzeba na wyciszenie oddawać do profesjonalistów. Na dzień dobry podłoga z nadkolami od wewnątrz. Odkręcenie foteli i zdjęcie plastików to 15 minut roboty.

Potem drzwi i wnęki kół i jest w miarę "normalnie". 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Chyba masz na myśli Fabię III. Czwórka jest o wiele bardziej dojrzała. Komfort jak i wyciszenie na korzyść IV. 

Tak, mowa o F3. Jednak jeżdżąc ogólnie wszystkimi modelami Skody, nie sądzę, że DNA marki uległo nagłej zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czachabrava napisał(a):

 

Akurat porównując do F3 to zmiana na plus jest bardzo duża. Powiedziałbym że nawet Ibiza została w tyle. 

Tyle ze Ibiza od początku była na tej platformie. Teraz dorzucili fabie. BTW nowych ibiz wogole nie widać na ulicach chyba to się wogole nie sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2022 o 12:25, Maciej__ napisał(a):

 

Ja tez sie bardzo rozczarowalem ta Corolla, wnetrze to naprawde dramat :facepalm:

Zeby tylko ten naped dalo sie  przeszczepic do Puga albo Mazdy to bylby ideal ;]

 

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem. A też był mój favoryt i nawet widziałem po raz pierwszy kilka sztuk w weekend na ulicach. Ehhhh....

Edytowane przez lucash
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lucash napisał(a):

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem

 

A może akurat Tobie ten wóz podejdzie, różni ludzie i różne potrzeby :ok:

Np. dla rodziny 2+1 pojemność OK.

Dla osób wyższych niż ja (173cm) pozycja za kierą powinna być lepsza, bo zrobią wiekszy użytek z podłokietnika- dla mnie był za daleko z tyłu, a jest nieregulowany.

Do jazdy głównie w miescie wyciszenie jakoś obleci.

Itd itd...

Pojedziesz i zobaczysz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lucash napisał(a):

I właśnie nie mogę tego odwidzieć. Będę musiał wybrać się na testy z negatywnym nastawieniem. A też był mój favoryt i nawet widziałem po raz pierwszy kilka sztuk w weekend na ulicach. Ehhhh....

 

Ten nowy Qashqai z hybryda calkiem ciekawie sie zapowiada :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2022 o 14:26, MarcG napisał(a):

Cos mi się wydaje, że te super osiągi elektryków to jakieś oszustwo jest ;] Jeżdżę trochę różnymi zawalidrogami po Polsce i jakoś te szybkie elektryki nie chcą mnie wyprzedzać, jest wprost odwrotnie ;]

Bo mnie nie spotkałeś :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Akurat porównując do F3 to zmiana na plus jest bardzo duża. Powiedziałbym że nawet Ibiza została w tyle. 
Potwierdzam, nie to że zupełnie inne auto, bo to jednak dalej Fabia, nie zwróciłem uwagi na to czy jest ciszej, ale chyba tak, przy 180kmh jest normalnie, czyli nie było zbyt głośno. Natomiast dużo lepiej się prowadzi, nie poniewiera jej na boki tak jak poprzedniej, albo jest deko sztywniejsza, albo poszerzyli rozstaw kół. Natomiast różnica w komforcie jazdy jest na plus.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Jeżeli lubisz prowadzić samochód, spróbuj się przejechać SEATem Ibiza, którego prowadzenie daje o wiele więcej frajdy niż jazda Skodą.

 

Miałem przez kilka dni 1.0 TSI 110 KM w wersji Xcellence i byłem zachwycony tym samochodem. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przyjemnie wyciszony, świetne zestrojenie silnika ze skrzynią biegów.

 

Później miałem na testy 1.0 TSI 110 KM w Skodzie Fabii oraz Rapid - diametralnie różne wrażenia z jazdy. W Skodzie spory lag i większe spalanie.

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, akisel napisał(a):

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

 

Pewnie na największą różnice w prowadzeniu wplywaja balonowe 15tki vs 17tki w ibizie xcellence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Jaka taka diametralna różnica moze byc w prowadzeniu fabii i Ibiza…

Jaki styl prowadzenia trzeba uprawiać, żeby poczuć te różnice 

nie wiem

ja rozumiem diametralne różnice powiedzmy fabia i Cayman ;)

no ale ale raczej mało doświadczony kierowca jestem 

 

Układ kierowniczy, skrzynia biegów, reakcja silnika na gaz, sztywność podwozia oraz nadwozia - to czuć. Przejedź się jednym I drugim. 

 

20 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Pewnie na największą różnice w prowadzeniu wplywaja balonowe 15tki vs 17tki w ibizie xcellence.

Sądzisz, że porównywalnym nieporównywalne wersje samochodów,  a także, żeby do auta prasowego ktoś wybrał baloniaste opony?  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

 

Układ kierowniczy, skrzynia biegów, reakcja silnika na gaz, sztywność podwozia oraz nadwozia - to czuć. Przejedź się jednym I drugim. 

 

Ja wszystko rozumiem, a moze nawet bym poczuł ;)

ale

smiem twierdzić, ze 80-90% kierowców nie „kapnie sie”, jesli dać im poprowadzić Ibizę, przerobiona wewnątrz na fabie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, akisel napisał(a):

Ja wszystko rozumiem, a moze nawet bym poczuł ;)

ale

smiem twierdzić, ze 80-90% kierowców nie „kapnie sie”, jesli dać im poprowadzić Ibizę, przerobiona wewnątrz na fabie ;)

Wszystko zależy od badanej grupy  ;)

Były jakieś badania, z których wynikało, że X % użytkowników bmw 1 nie miało świadomości, że pojazd ma napęd na tył :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Wszystko zależy od badanej grupy  ;)

Były jakieś badania, z których wynikało, że X % użytkowników bmw 1 nie miało świadomości, że pojazd ma napęd na tył :)

 

 

To akurat specyficzna grupa, 90% użytkowników BMW nie ma świadomości istnienia kierunkowskazów ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

 

Myślę, że jeszcze większe znaczenie może mieć wyprofilowanie osłon przeciwsłonecznych  ;)

 

A tak na poważnie, inne zestrogenie, dopracowanie danych elementów, itd.

 

To samo Octavia 3 vs Leon 3. Kanapowoz vs gokart.

 

W Octavii masz leniwy układ kierowczy, długą wajchę zmiany biegów, a do tego zawieszenie, które sprawia wrażenie jakby się podróżowało bujającym się pontonem.

 

W Leonie masz mała drzwignię zmiany biegów (precyzyjną), twardszy układ kierowniczy dający więcej czucia oraz sztywne zawieszenie.

 

Reakcja na gaz również jest diametralnie różna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

Z czego wynikają różnice w prowadzeniu aut zbudowanych na tej samej platformie, z użyciem tych samych elementów zawieszenia i układu kierowniczego?

Być może różne wyprofilowanie foteli wpływa na odbiór odczuć z jazdy?

 

Fizycznie wystarczą pewnie trochę inne amortyzatory i sprężyny.

Technicznie różnicę można zrobić wstawieniem innej cyferki w sterowaniu …w sumie wszystkim; od pedałów, przez kierownicę na skrzyni i silniku nie kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

To samo Octavia 3 vs Leon 3. Kanapowoz vs gokart.

 

Znowu przesadzasz

jesli octavia to kanapowoz, to czym jest superb, a czym jest citroen c5 ? 

A jesli Leon to gokart, to czym jest Leon cupra, a czym mini, a czym jest gokart? ;)

Ot, jeden trochę sztywniejszy drugi mniej… i tyle.

Cytując, „DIAMETRALNEJ różnicy” -  nie ma   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.