Popularny post kaczorek79 Napisano 4 Marca 2023 Popularny post Udostępnij Napisano 4 Marca 2023 (edytowane) Takie małe podsumowanie, bo dziś mijają 3 lata od zakupu używanego Golfa VII 1.4 tsi. Auto kupiłem, jako 5 letnie z przebiegiem 86 kkm, do dnia dzisiejszego przejechałem 62,2 kkm. Golfik w tym czasie zużył 4070 litrów benzyny, woził i wozi tyłek niemal każdego dnia, zazwyczaj dom-praca-dom i średnio 25-30 km dziennie, czasem dłuższe wyjazdy w obrębie województwa, kilka wyjazdów Trójmiasto-Warszawa, 2 razy Chorwacja, 1 raz Czarnogóra. Kilka drobnych awarii, ale na szczęście okoliczności nie uziemiły samochodu. W szóstym roku eksploatacji padł akumulator z dnia na dzień, akurat pod pracą, więc odpaliłem ze startera i pojechałem do hurtowni po nowy. Jakieś ponad rok temu padł siłownik zamka klapki wlewu paliwa, kupiłem zamiennik za 60 zł z zamazanymi numerami oe VW, ale niestety po pół roku padł (taka to dobra jakość dzisiejszych części). Sprawę załatwił siłownik używany, pochodzący z Golfa z przebiegiem 16 km za całe 19 zł. Jeszcze jedna awaria zdarzyła się w drodze do pracy, hamulec w tylnym kole przytrzymał i zjarało klocki na dystansie 13 km. Najpierw wymieniłem tarcze z klockami i reperaturkę w zacisku, tłoczek dostał trochę korozji, a że nie był wtedy w ogóle dostępny, kupiłem więc całe zaciski 2 szt na tył kompletne z silnikami hamulca ręcznego z kilkumiesięcznego Golfa z przebiegiem poniżej 1 kkm. Nawet nie były jeszcze dobrze wygrzane, a dałem za komplet 220 zł z wysyłką. Ot tyle, poza tym eksploatacja, czyli olej, filtry, hamulce przód, sprzęgło, które nie wytrzymywało podniesionej mocy. Kosztów nie podaję, bo nie jestem wiarygodny w tej kwestii. Wszystko robiłem sam, części mam w dobrych cenach. Podczas zakupu auta plan był taki, by pojeździć 3-4 lata i zmienić na nowszy. Dziś doszedłem do wniosku, że albo zmieniłbym na identyczny model z silnikiem 1.4 tsi, tylko nowszy z mniejszym przebiegiem, ale musiałbym dopłacić 25-30 tys. więc chyba wolę jeździć obecnym kolejne 3 lata, a potem się zobaczy. Nawet, jak silnik wyzionie ducha, to za ok 9 tys. jest nowy do kupienia. Ogólnie auto oceniam na 5-, jeździ się dobrze, tanio, dla rodziny 2+1 idealny. Edytowane 4 Marca 2023 przez kaczorek79 25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 4 Marca 2023 Udostępnij Napisano 4 Marca 2023 Części faktycznie w super cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 Golf to bardzo praktyczne auto - silniki już poprawione i nie ma tych nieszczęśliwych FSI czy TSI na łańcuchu, w mieście dość łatwo zaparkować, ceny części na normalnym poziomie. We wnętrzu wszystko na swoim miejscu. Ogromnym plusem jest dość dobre wycieczenie jak na tą klasę aut. Ja mam silnik 1.0 TSI i też daje radę (wersja 115KM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 16 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Ot tyle, poza tym eksploatacja, czyli olej, filtry, hamulce przód, sprzęgło, które nie wytrzymywało podniesionej mocy. Ile tam masz mocy teraz i z jakiej mocy seryjnej startowałeś? Ja mam 1.5 TSI 150km i po gwarancji też bym go lekko dłubnął, a już na pewno wywalił ACT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 @sowik85 Mam najsłabszą wersję 1.4, czyli 122 KM. Po zmianie turbo na większe i strojeniu hamownia pokazała 176 KM i 302 Nm, ale nie daję wiary w ten wynik. Według obd11, którym zrobiłem 2 razy logi wyszło 285 Nm i po przeliczeniu obrotów max 170 KM. Może gdybym go pomeczył dłużej, to wyszłoby więcej, brak przepływomierza sprawia, że znaczenie ma ciśnienie atmosferyczne. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): @sowik85 Mam najsłabszą wersję 1.4, czyli 122 KM. Po zmianie turbo na większe i strojeniu hamownia pokazała 176 KM i 302 Nm, ale nie daję wiary w ten wynik. Według obd11, którym zrobiłem 2 razy logi wyszło 285 Nm i po przeliczeniu obrotów max 170 KM. Może gdybym go pomeczył dłużej, to wyszłoby więcej, brak przepływomierza sprawia, że znaczenie ma ciśnienie atmosferyczne. To jest ta felerna wersja "nowego" 1.4 TSI na pasku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 A jak z wymianą paska, jakieś obiektywne info kiedy to się powinno zrobić, bo VW chyba traktuje to jak łańcuch:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał(a): To jest ta felerna wersja "nowego" 1.4 TSI na pasku? Czemu felerna? Tym nowszym generacjom też coś dolega? W pierwszych generacjach TSI to sam doświadczyłem wypalonego zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał(a): To jest ta felerna wersja "nowego" 1.4 TSI na pasku? Pierwsze 1.4 tsi w G7 o kodzie CMB miały wady tłoków i głowicy, w 2014r wycofali i wstawili CXS, które miały zmienioną głowicę, a tłoki w zależności, czy silnik składany na Węgrzech, czy w Słowacji były dobre, albo złe. Te z wadą biorą olej, najpierw umiakowanie do 0,5/1000, a po ok 120-140 kkm już ponad litr na 1000 km. Mam CXS widocznie z dobrymi tłokami, bo zaraz 150 kkm, a nic nie bierze. 1 godzinę temu, irishpiter napisał(a): A jak z wymianą paska, jakieś obiektywne info kiedy to się powinno zrobić, bo VW chyba traktuje to jak łańcuch:) Wymieniłem dla świętego spokoju, ale wiem, że są tacy, co już dobili 180 kkm i nadal jeżdżą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 11 minut temu, sowik85 napisał(a): Czemu felerna? Tym nowszym generacjom też coś dolega? W pierwszych generacjach TSI to sam doświadczyłem wypalonego zaworu. Tak. Poniżej Kol. @kaczorek79 wszystko ładnie wytłumaczył 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 27 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Pierwsze 1.4 tsi w G7 o kodzie CMB miały wady tłoków i głowicy, w 2014r wycofali i wstawili CXS, które miały zmienioną głowicę, a tłoki w zależności, czy silnik składany na Węgrzech, czy w Słowacji były dobre, albo złe. Te z wadą biorą olej, najpierw umiakowanie do 0,5/1000, a po ok 120-140 kkm już ponad litr na 1000 km. Mam CXS widocznie z dobrymi tłokami, bo zaraz 150 kkm, a nic nie bierze. Wymieniłem dla świętego spokoju, ale wiem, że są tacy, co już dobili 180 kkm i nadal jeżdżą. A jak jest z 1.5. Jeździłem kuzyna kilkanaście miesięcy jak był na wyjeździe, mi co prawda w 100% jego charakterystyka nie odpowiada, ale nie o tym - jak się sprawuje. Ma go od nowości, olej zmienia z "zaleceniami" bo serwisowke za darmo dostał i po co przepłacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 Uważam, że Golf 7 to rewelacyjne auto. Miałem 1.0 TSI85 od nowości do 25kkm i 1.5 TSI150 od nowości do 67kkm. W pierwszym nic się nie działo, w drugim zaparowana lampa od wjazdu w kałużę wymieniona na gwarancji (5540zł koszt na FV) oraz wymiana sprzęgieł w DSG (DQ200 sucha) przy 40kkm również robiona na gwarancji. Bardzo dobre auto. Sprzedałem, bo mam w domu jeszcze jedno auto większe i z mniejszym przebiegiem, a potrzebowałem gotówki. Po odjęciu podatków (leasing) poszło z utratą wartości 7500zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 @Camel Jak z 1.5 tsi, to nie wiem. Póki co nikt nie zgłasza problemów, ale też pierwsze 1.5 pojawiły się 6 lat po pierwszych 1.4 ea211 i na razie nie mają większych przebiegów. ea211 to była zupełnie nowa konstrukcja i z tego co wiem, to nie VW ją stworzył, tylko Czesi. Jak widać w pierwszych egzemplarzach najsłabszych wersji coś tam skopali i po ponad roku wprowadzili poprawki, więc myślę, że dopracowali całą serię, nawet tą ea211 evo (1.0 i 1.5 tsi). Tylko właśnie ludzie narzekają na charakterystykę 1.5 przez eko oprogramowanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 23 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Ogólnie auto oceniam na 5-, jeździ się dobrze, tanio, dla rodziny 2+1 idealny. Do wyrzygu będę powtarzał, że VW się skończył na Golfie 7. Później równia pochyła Golf 8 to pod każdym względem gorsze auto. Czasem jak nim jadę to coś tam znajduję nieco lepszego niz w 7, ale to są jakies detale. Dzisiaj np jechałem z Wrocka i był jakiś odgłos jakby sprężyny w starym krześle grały. Przebieg 15kkm W mk 7 (a właściwie 7.5) nic się nie działo. Sprzedałem o ile pamiętam przy przebiegu pod 60kkm Z mk7.5 żegnałem się z żalem. Z mk8 będę się żegnał z radością. Ja miałem 1.0TSI i jakbym miał ponownie kupować jakieś auto z grupy VW, to bym brał z tym silnikiem. Mega fajne spalanie, cichy, o wystarczającej dynamice. W mk7 tylko jedną rzecz zapamiętałem upierdliwą. Umieszczenie gniazda USB dla kogoś o rączce dziecka z jednocześnie palcami długimi na 20cm. W mk8 takich rzeczy mogę podać kilka na poczekaniu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 Tak, widziałem to gniazdo USB, ale nigdy nie miałem okazji z niego korzystać, zawsze łączę po BT. Z minusów jeszcze taki szczegół, jak ktoś lubi uchylać szyby w czasie jazdy, to nie da się wytrzymać. Obojętnie która szyba uchylona choćby do połowy przy miejskich prędkościach powoduje ogromny rezonans powietrza wewnątrz. Ja na szczęście nie lubię mieć otwartych szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vlad1431 Napisano 5 Marca 2023 Udostępnij Napisano 5 Marca 2023 Ja jeździłem chyba rocznym VII i wszystko było ok, jakoś specjalnie żeby było wygłuszone nie zwróciłem uwagi, natomiast mocno mi przeszkadzało to, że pow. 160kmh był raczej mało stabilny na drodze, przy zmianie pasa trzeba było raczej uważać, co mi się dziwne wydawało, bo Golf raczej jest z tych twardszych, przynajmniej tak do 100kmh takie wrażenie sprawiał. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 W dniu 4.03.2023 o 22:28, kaczorek79 napisał(a): sprzęgło, które nie wytrzymywało Co się stało? Spaliłeś czy się rozleciało tarcza,docisk? U siebie mam co prawda moc fabrycznie 150 KM.zrobiona na 185 KM 320Nm ponad 20kkm zrobione i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 8 godzin temu, vlad1431 napisał(a): przy zmianie pasa trzeba było raczej uważać, co mi się dziwne wydawało, bo Golf raczej jest z tych twardszych też tak myślałem a jak kupiłem mk6 to się zdziwiłem że jest mięciutki ale też fajnie stabilny, aczkolwiek powyżej 160 nie sprawdzałem... najbardziej stabilne auto jakie miałem powyżej 160 to cytryna C2 VTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 26 minut temu, robert2609 napisał(a): Co się stało? Spaliłeś czy się rozleciało tarcza,docisk? U siebie mam co prawda moc fabrycznie 150 KM.zrobiona na 185 KM 320Nm ponad 20kkm zrobione i jest ok. Nic się nie stało. W wersji 122 KM było sprzęgło 220 mm, a w 140 i 150 KM 230 mm. Po prostu na starym przy 2200 rpm i 5, 6 biegu zdarzały się delikatne uślizgi na dosłownie moment. Na takim sprzęgle pojechałem świadomie do Czarnogóry, a później jeszcze pół roku jeździłem i dwa razy Warszawę odwiedziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 W dniu 4.03.2023 o 22:28, kaczorek79 napisał(a): Takie małe podsumowanie, bo dziś mijają 3 lata od zakupu używanego Golfa VII 1.4 tsi. U mnie zaraz będzie 5 lat (sportsvan 'zaślepka' 1.2tsi 86KM) i niecałe 70 kkm. Od nowości (odpukać) poza standardową eksploatacją musiałem wymienić tylko klocki z przodu, bo urwał się kabelek od czujnika zużycia. Silnik zrobiony na 120KM, olej/filtry oczywiście 2x częściej niż zaleca producent. Jakby były dostępne nadal w salonach to chętnie kupiłbym jeszcze raz, tylko trochę lepszą wersję (ten był w cenie dacii duster w 2018, wiec dookoła komina ciężko o auto z lepszym stosunkiem cena/jakość) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 12 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Pierwsze 1.4 tsi w G7 o kodzie CMB miały wady tłoków i głowicy, w 2014r wycofali i wstawili CXS, które miały zmienioną głowicę, a tłoki w zależności, czy silnik składany na Węgrzech, czy w Słowacji były dobre, albo złe. Te z wadą biorą olej, najpierw umiakowanie do 0,5/1000, a po ok 120-140 kkm już ponad litr na 1000 km. Mam CXS widocznie z dobrymi tłokami, bo zaraz 150 kkm, a nic nie bierze. Wymieniłem dla świętego spokoju, ale wiem, że są tacy, co już dobili 180 kkm i nadal jeżdżą. To od ktorego roku brać 1.4 tsi w golfie 7 żeby i tloko i cała reszta byla ok? 2015? Poliftowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 11 godzin temu, kravitz napisał(a): Do wyrzygu będę powtarzał, że VW się skończył na Golfie 7. Później równia pochyła Golf 8 to pod każdym względem gorsze auto. odwołuje to co pisałem wcześniej żebyś dał znać jak będziesz sprzedawał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 10 godzin temu, vlad1431 napisał(a): Ja jeździłem chyba rocznym VII i wszystko było ok, jakoś specjalnie żeby było wygłuszone nie zwróciłem uwagi, natomiast mocno mi przeszkadzało to, że pow. 160kmh był raczej mało stabilny na drodze, przy zmianie pasa trzeba było raczej uważać, co mi się dziwne wydawało, bo Golf raczej jest z tych twardszych, przynajmniej tak do 100kmh takie wrażenie sprawiał. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Mój też był mało stabilny, ale zapewne dzięki baloniastym oponom które były na kołach 15" Nie przeszkadzało to przy prędkościach powiedzmy do 120km/h, ale już jak się jechało ze 160 to auto lekko myszkowało. Obecny mk8 jeździ na jakiś naleśnikach naciągniętych na walce, więc problem zupełnie nie występuje, przy dowolnej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Godzinę temu, Chalek napisał(a): To od ktorego roku brać 1.4 tsi w golfie 7 żeby i tloko i cała reszta byla ok? 2015? Poliftowe? Najpewniejsze są wersje 125 i 150 KM na normie euro6, czyli od 2015r, ale też nie słychać, by coś dolegało wersji 140 KM na euro5. Z wersją 122 KM, jak widać bywa różnie, do 2014 r miały wady, później losowo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Najpewniejsze są wersje 125 i 150 KM na normie euro6, czyli od 2015r, ale też nie słychać, by coś dolegało wersji 140 KM na euro5. Z wersją 122 KM, jak widać bywa różnie, do 2014 r miały wady, później losowo. Na Golfa VII nakierowała mnie tutejsza społeczność w wątku o zakupie auta za 50k. Twój post o samochodzie jeszcze jakby umocnił to zaciekawienie ale budżet w relacji 4-5 lat z niskim przebiegiem raczej pozwoli szukać maks 1.0 TSI. Obecnie mam F2 1.2 TSI 105KM (tam jest 115KM), jestem bardzo zadowolony z tego silnika (i auta). Do VII takie 1.0 też będzie ok? Wiem, że nawet w Octaviach czy SUVach go montują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 16 minut temu, alvin napisał(a): Na Golfa VII nakierowała mnie tutejsza społeczność w wątku o zakupie auta za 50k. Twój post o samochodzie jeszcze jakby umocnił to zaciekawienie ale budżet w relacji 4-5 lat z niskim przebiegiem raczej pozwoli szukać maks 1.0 TSI. Obecnie mam F2 1.2 TSI 105KM (tam jest 115KM), jestem bardzo zadowolony z tego silnika (i auta). Do VII takie 1.0 też będzie ok? Wiem, że nawet w Octaviach czy SUVach go montują. Ja miałem w pierwszym Golfie właśnie 1.0TSI o mocy całych 85KM. Kurde jak to rewelacyjnie śmigało. Po mieście wystarczało w 110%, w trasie tez było dobrze. Zrobiłem nim raptem 25kkm (zmieniłem na kolejnego Golfa, ale kombi, bo 2gie dziecko mi się urodziło) i tylko kilka tras, ale gdyby dołożyć tam 6 bieg (albo ,żeby 5tka była ciut dłuższa) to byłoby bardzo dobrze. Nie jeździłem wersją 115KM, nie wiem jaka tam jest skrzynia, ale mocy na pewno w zupełności wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Jeździłem Octavią 1.0 115 KM na 18" kołach i byłem w szoku, bo całkiem się zbierała. Myślę, że wersje mocniejsze, czyli 110 i 115 KM będą przyjemne w jeździe, bo tam chyba siedzą skrzynie 6MT i wtedy biegi 1,2,3 są "bliżej" siebie, a niektórzy piszą, że w skrzyniach 5MT trzeba trochę dłużej rozkręcać pierwszy bieg, bo zdycha na dwójce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 10 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Jeździłem Octavią 1.0 115 KM na 18" kołach i byłem w szoku, bo całkiem się zbierała. Myślę, że wersje mocniejsze, czyli 110 i 115 KM będą przyjemne w jeździe, bo tam chyba siedzą skrzynie 6MT i wtedy biegi 1,2,3 są "bliżej" siebie, a niektórzy piszą, że w skrzyniach 5MT trzeba trochę dłużej rozkręcać pierwszy bieg, bo zdycha na dwójce. 1.0 TSI 115KM ma 6 biegów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 4 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Najpewniejsze są wersje 125 i 150 KM na normie euro6, czyli od 2015r, ale też nie słychać, by coś dolegało wersji 140 KM na euro5. Z wersją 122 KM, jak widać bywa różnie, do 2014 r miały wady, później losowo. @kaczorek79 a która wersja z DSG będzie najlepsza? Jakieś suche mokre sprzęgła. Nie wiem czy nie założyć budżetu na remont DSG czy olać temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 40 minut temu, lucash napisał(a): @kaczorek79 a która wersja z DSG będzie najlepsza? Jakieś suche mokre sprzęgła. Nie wiem czy nie założyć budżetu na remont DSG czy olać temat. Nie masz wyboru , do 150KM jest sucha powyżej mokra . W PB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 A wszystkie 2.0 są ok w mk7?Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 2 godziny temu, alvin napisał(a): Na Golfa VII nakierowała mnie tutejsza społeczność w wątku o zakupie auta za 50k. Twój post o samochodzie jeszcze jakby umocnił to zaciekawienie ale budżet w relacji 4-5 lat z niskim przebiegiem raczej pozwoli szukać maks 1.0 TSI. Obecnie mam F2 1.2 TSI 105KM (tam jest 115KM), jestem bardzo zadowolony z tego silnika (i auta). Do VII takie 1.0 też będzie ok? Wiem, że nawet w Octaviach czy SUVach go montują. Ja ma Golfa 7,5 kombi do sprzedania - wystawiony na giełdzie, ale trochę więcej niż 50k pln cenie. Miałem okazję jechać G7 i użytkować przez 3 lata 7,5 => główne zmiany to nowocześniejszy środek, auto bardzo przyjemne, silnik 1.4 125KM wydaje się być wystarczający. Obecnie użytkuję Skodę 1.0 TSI i uważam, że 1.4 był zdecydowanie lepszy a VW lepiej się prowadzi i jest zdecydowanie cichszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 (edytowane) 36 minut temu, pakuu1 napisał(a): Ja ma Golfa 7,5 kombi do sprzedania - wystawiony na giełdzie, ale trochę więcej niż 50k pln cenie Widziałem, ale mój budżet chyba pozwala na maks coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-2019-tsi-115km-kombi-led-krajowy-bezwypadkowy-fv23-ID6FivqJ.html Edytowane 6 Marca 2023 przez alvin 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 (edytowane) 2 godziny temu, bielaPL napisał(a): A wszystkie 2.0 są ok w mk7? Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka GTI i R pewnie ,ze ok.Czyli 200KM +. Leon octavia miały 2.0 190km. Edytowane 6 Marca 2023 przez sdss 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 1 godzinę temu, pakuu1 napisał(a): Miałem okazję jechać G7 i użytkować przez 3 lata 7,5 => główne zmiany to nowocześniejszy środek Przecież wnętrze Golfa 7 po lifcie nic a nic się nie zmieniło. To kwestia opcji wyposażenia. Można mieć 2013r w Highline i 2020r w wersji zaślepka z plastikową kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 (edytowane) Też wg mnie golf 7 ma coś zw stabilnością prowadzenia(variant). Jeździłem wcześniej octavia 3 i ona jeśli chodzi o zakręty i ogólne odczucia z pewności prowadzenia i reakcji na ruchy kierownicą to w porównaniu do golfa jakieś dwa poziomy niżej. Jak dla mnie za miękka i po prostu marnie jeździła. Golf reaguje o niebo lepiej i manewr nagłego omijania przeszkody można wykonać duuuzo pewniej i sprawniej. Jak pisano jest też ciszej, także jeśli chodzi o pracę zawiechy. Ale za to jazda na wprost w octavia dużo lepiej, tam generalnie szła jak po sznurku,gdzie golf wymaga małych ruchów kierownica(zbierznosc bardzo dobra). Do tego wkurza mnie brak mute na kierownicy! I popsuł się klawisz przewijania do przodu. Muszę się do niego dobrać, bo zamiast do przodu to przewija do tyłu, chyba że b.mocno go docisne. Edytowane 6 Marca 2023 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 @irishpiter Miałem podobne odczucia na początku, bo przed Golfem długo jeździłem BMW, a tam czy 100, czy 200 km/h, to prowadzenie takie samo, tylko krajobraz szybciej się zmieniał. Pojeździłem 2 m-ce i kupiłem sprężyny od wersji R-line, 15 mm obniżyły i delikatnie usztywniły auto. Teraz w zasadzie nie narzekam, może się przyzwyczaiłem. BTW, po co Ci przycisk mute? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 17 minut temu, irishpiter napisał(a): Też wg mnie golf 7 ma coś zw stabilnością prowadzenia(variant). Jeździłem wcześniej octavia 3 i ona jeśli chodzi o zakręty i ogólne odczucia z pewności prowadzenia i reakcji na ruchy kierownicą to w porównaniu do golfa jakieś dwa poziomy niżej. Jak dla mnie za miękka i po prostu marnie jeździła. Golf reaguje o niebo lepiej i manewr nagłego omijania przeszkody można wykonać duuuzo pewniej i sprawniej. Jak pisano jest też ciszej, także jeśli chodzi o pracę zawiechy. Ale za to jazda na wprost w octavia dużo lepiej, tam generalnie szła jak po sznurku,gdzie golf wymaga małych ruchów kierownica(zbierznosc bardzo dobra). Do tego wkurza mnie brak mute na kierownicy! I popsuł się klawisz przewijania do przodu. Muszę się do niego dobrać, bo zamiast do przodu to przewija do tyłu, chyba że b.mocno go docisne. Porównujesz normalne auto znaczy się golfa do Daci od Vag to jak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 45 minut temu, kaczorek79 napisał(a): @irishpiter Miałem podobne odczucia na początku, bo przed Golfem długo jeździłem BMW, a tam czy 100, czy 200 km/h, to prowadzenie takie samo, tylko krajobraz szybciej się zmieniał. Pojeździłem 2 m-ce i kupiłem sprężyny od wersji R-line, 15 mm obniżyły i delikatnie usztywniły auto. Teraz w zasadzie nie narzekam, może się przyzwyczaiłem. BTW, po co Ci przycisk mute? Generalnie nie wiem w czym dokładnie jest problem, wydaje mi się że w golfie kiera jest dużo bardziej czula i wystarczy minimalny ruch i auto już zmienia kierunek. W octavi gdy kiera była na wprost, to stawiała lekki opór i był taki jakby margines w którym nic się nie działo (choć pewnie te auta mają taki sam układ kierowniczy).W golfie ruch i milimetr przekłada się na automatyczna reakcje na kolach.Moze to właśnie to. Mute miałem w sumie w każdym aucie i bardzo często korzystałem, gdy np chciałem na chwilę szybko ściszać. Tutaj muszę celować w przycisk na radiu(dobrze że jest to prawdziwy przycisk:) ). Wiadomo że to kwestia przyzwyczajenia, ale wiem że wiele osób narzeka na brak mute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 19 minut temu, irishpiter napisał(a): Generalnie nie wiem w czym dokładnie jest problem, wydaje mi się że w golfie kiera jest dużo bardziej czula i wystarczy minimalny ruch i auto już zmienia kierunek. W octavi gdy kiera była na wprost, to stawiała lekki opór i był taki jakby margines w którym nic się nie działo (choć pewnie te auta mają taki sam układ kierowniczy).W golfie ruch i milimetr przekłada się na automatyczna reakcje na kolach.Moze to właśnie to. Za to odpowiadają ustawienia geometrii zawieszenia (jak i jego typ) a nie tylko sama czułość układu kierowniczego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Zdaje sobie sprawę, tutaj mamy wahacze z tyłu vs belka, plus mniejszy rozstaw osi, to sprawia że auto jest zwinniejsze. Geometrię i zbierznosc z ciekawości sprawdzałem, wszystko elegancko , a tył tak równy, że gość był zaskoczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 W dniu 6.03.2023 o 17:41, kaczorek79 napisał(a): Przecież wnętrze Golfa 7 po lifcie nic a nic się nie zmieniło. To kwestia opcji wyposażenia. Można mieć 2013r w Highline i 2020r w wersji zaślepka z plastikową kierownicą. Moim zdaniem deska i multimedia są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 56 minut temu, pakuu1 napisał(a): Moim zdaniem deska i multimedia są inne. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/premiery/volkswagen-golf-vii-po-liftingu-delikatne-zmiany/y15yrvx#slajd-1 Z tego wynika, że tylko multimedia w środku się zmieniły. Reszta zmian tylko z zewątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 7: 7FL: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 (edytowane) 12 minut temu, pakuu1 napisał(a): 7: 7FL: deska jest ta sama, masz inną kierownice, radio i plastiki na około radia. Boczki wszystko to to samo. EDIT: fotele są z tym samym przeszyciem Edytowane 9 Marca 2023 przez Camel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Godzinę temu, Camel napisał(a): deska jest ta sama, masz inną kierownice, radio i plastiki na około radia. Boczki wszystko to to samo. EDIT: fotele są z tym samym przeszyciem po FL różnią się tylko radiem, reszta jest taka sama wewnątrz, nawet wzory tapicerek te same. @pakuu1 btw pokazać comfortline przed FL i R'ke po FL i pisać, że są różne to tak co najmniej dziwnie 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Pisałem wyżej, deska ta sama, kierownica z okrągłym airbagiem jest od GTI i R, zegary VC występują jako opcja, radia i jednostki były w pięciu, albo sześciu wersjach, a jedyna różnica, to po lifcie dorzucili większy i szklany ekran, który ponoć strasznie palcuje. Oczywiście to rado pasuje p&p w deskę od przedlifta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 1 godzinę temu, TomekD000 napisał(a): @pakuu1 btw pokazać comfortline przed FL i R'ke po FL i pisać, że są różne to tak co najmniej dziwnie A co ma silnik do wnętrza? Oba w DSG i na klimatroniku. Moim zdaniem wersja FL z tymi zegarami i radiem wygląda nowocześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 1 minutę temu, pakuu1 napisał(a): 1 godzinę temu, TomekD000 napisał(a): @pakuu1 btw pokazać comfortline przed FL i R'ke po FL i pisać, że są różne to tak co najmniej dziwnie Rozwiń A co ma silnik do wnętrza? On nie pisze o silniku, a o wersji. A że z mocniejszym silnikiem idzie "wyposażenie" to inna sprawa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 4 minuty temu, pakuu1 napisał(a): A co ma silnik do wnętrza? Oba w DSG i na klimatroniku. Moim zdaniem wersja FL z tymi zegarami i radiem wygląda nowocześniej. Silnik ma to to wnętrza że GTI/R ma od razu inne wnętrze, zobacz sobie GTI/R przed FL. Tak wygląda nowocześniej, to kwestia tego innego radia po FL, reszta jest identyczną jak przed FL różnice to kwestia wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.