Skocz do zawartości

Co z małych crossoverów, suvów?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Zapadła klamka i pora zmienić żony auto.

 

Kobietom podobają się auta z Francji ;)

Sprawdź Peugeot 2008 lub coś od Citroena (pewnie jest odpowiednik).

 

Alfa Tonale może? Nawet nie wiem jak to cenowo wychodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, gzes napisał(a):

Pokaż żonie Peugeota 2008. To największy crossover z segmentu B. Moja jak zobaczyła to już nie chciała na inne patrzeć.

 

Auto swietne, ale jak ktos planuje dluzej pojezdzic to trzeba raczej brac diesla.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał(a):

Kobietom podobają się auta z Francji ;)

Sprawdź Peugeot 2008 lub coś od Citroena (pewnie jest odpowiednik).

 

Alfa Tonale może? Nawet nie wiem jak to cenowo wychodzi ;)

To nie w nich rozpuszczają się paski rozrządu?

Eeeeeee, nieeeee.

Tonale nawet nie brałem pod uwagę, włosi ponoć się cenią.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klasie swojej najlepsza jakosc kabiny i wyciszenie ma mazda cx-30  , w tescie 1/2023 auto bild w de mazda wyszla ciszej od q3 przy 130,km/h a jakosc kabiny mazdy  oceniono lepiej, audi zazucono zbut duzo twardego plastiku .

Z testow na youtobe i z gazet  toyota yaris cross - straszne wyciszenie i fatalna jakosc materiałów w kabinie.

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, trex11 napisał(a):

W klasie swojej najlepsza jakosc kabiny i wyciszenie ma mazda cx-30 

 

CX-30 jak najbardziej warto obejrzeć.

Jeździłem tym- faktycznie świetnie wykonane wnętrze, wyciszenie i wręcz rewelacyjna praca manualnej skrzynki.

Nie kupiłem bo w porównaniu do Skody Karoq było trochę drożej i co dla nas ważne- mniej przestronnie we wnętrzu. Powiedziałbym, że wnetrze tej Mazdy wielkościowo odpowiada naszemu Golfowi 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wszyscy podnoszą ceny a mazda nie.

Np teraz full opcja focusa 150 ps z wszystkimi dodatkami to 180 tys zl, 

Astra 180 ps to 211 tys zl

Mazda 3 to kolo 155 tys zl, do tego od 2023 pelna 6 letnia gwarancja na wszystkie podzespoły.

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

To nie w nich rozpuszczają się paski rozrządu?

Eeeeeee, nieeeee.

Tonale nawet nie brałem pod uwagę, włosi ponoć się cenią.

Tonale drogo nie wychodzi. Ale jeździ się fatalnie. Byłem napalony. Przeszło b.szybko. Jakbym jeździł jakimś wozem z koniem. Zero polotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie czarna magia dla mnie, nasłuchałem się reklam Zientarskiego i tego, że jak hybryda to Toyota.
Wy Arkanę wzięliście?
Raczej za duża, z Renault raczej tylko Captur pozostaje, ale popatrzę.
A słyszałeś, żeby gdzieś toyota zamknęła serwis ?

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Raku napisał(a):

A słyszałeś, żeby gdzieś toyota zamknęła serwis ?

Dużo sprzedają, to serwisów nie zamykają.

Psuje się wszystko, ale po latach reklam jak słyszę hybryda, to mimowolnie myślę Toyota.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Taki oto mętlik w głowie, nie lubię długo łazić po salonach, bo każdy swoje chwali, a i czasu na to nie ma.

Może warto na coś jeszcze rozważyć?

Przejrzyj sobie mój wątek jakiś czas temu poruszany.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Zapadła klamka i pora zmienić żony auto. Taki oto mętlik w głowie, nie lubię długo łazić po salonach, bo każdy swoje chwali, a i czasu na to nie ma.

Może warto na coś jeszcze rozważyć?

 

Jak juz mniej wiecej sie okreslicie, to niech zona zrobi kilka jazd probnych, mysle, ze intuicja sama jej podpowie ktory.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, trex11 napisał(a):

Tak sie kiedys zastanawialem , jaka zona kupila by multiple / szkarade i chyba ta tylko po rozwodzie 😛 jaki facet by na to pozwolil.

 

IMG_20230426_131440.jpg

Pozwoli, pozwoli, jak Arona się spodoba, to też pozwolę, a te wszystkie moje sprzeczności i dywagacje odzwierciedla ta fura.

To jest idealny twór do tak postawionych założeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam to mogę jednak mimo polecić arone: w środku dużo miejsca z zewnątrz mały i zgrabny o minimalnie większym prześwicie niż Vitara, do tego ciszej w środku.
Sportage spełnia wszystkie wymagania, nowy na rynku, ale szeroki- może to przeszkadzać przy parkowaniu.
T-roc fajny, wyżej jak w aronie, podobnie jak w Vitara, ciszej niż w Suzuki.
Vitara to bardzo poprawny samochód, lekki w prowadzeniu, neutralny, ale: bardzo już opatrzony, z niewielkimi zmianami już z 10 lat model na rynku, siedzi się jak na taborecie blisko świata, mała szyba czołowa.
Jeszcze jedno...zasadnicza różnica między t-roc a t-cros to szerokość wewnątrz; nie patrz na cyferki, porównaj w salonie.
Podsumowując... pozostaje Tiguan.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał(a):

 

140kPLN za auto klasy B to juz troche przesada ;)

Za niewiele wiecej moze miec Atece z tym samym napedem :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

140kPLN za auto klasy B to juz troche przesada ;)

Za niewiele wiecej moze miec Atece z tym samym napedem :ok:

 

Ale wiesz na czym polega słowo "przykładowo"? 😄 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/seat-arona-style-1-0-tsi-110-km-dsg-dostepny-od-reki-ID6FmWaV.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2023 o 08:39, Maciej__ napisał(a):

 

No to ja slyszalem cos innego w salonie w Wawie jakis miesiac temu, Arkane i Captura bez problemu mozna znalezc.

Z reszta, tylko w tej chwili jest prawie 200 nowych Arkan na otomoto i to jeszcze czesto z rocznika 2022.

Captur bez problemu. Potwierdzam. Układ hybrydowy nieco ekstrawagancki jest, skrzynia kłowa, za "synchronizator" robi jeden z silników elektrycznych. Jak Reno kombinuje, to ja się boję :]

 

W dniu 26.04.2023 o 09:39, trex11 napisał(a):

Ja mam nowego juke , fajne autko i ogromny bagaznik jak na tego malucha 420 l.

 

IMG_20230403_192743.jpg

IMG_20220919_085056.jpg

Juke to w zasadzie Captur w przebraniu. IMHO dużo fajniejszy, ale Captur ma np. suwana tylną kanapę ;)

 

W dniu 26.04.2023 o 10:01, trex11 napisał(a):

W klasie swojej najlepsza jakosc kabiny i wyciszenie ma mazda cx-30  , w tescie 1/2023 auto bild w de mazda wyszla ciszej od q3 przy 130,km/h a jakosc kabiny mazdy  oceniono lepiej, audi zazucono zbut duzo twardego plastiku .

Z testow na youtobe i z gazet  toyota yaris cross - straszne wyciszenie i fatalna jakosc materiałów w kabinie.

Z tą cichą cx30 przy prędkościach 120+ to bym nie szalał ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się żonie podoba ? 

 

Moja chciała Nisana Juka wsiadła i wysiadła tak samo w Kamiqu. Potem wsiadła do arony i jezdzi juz drugi rok. 

Polecam zrobic runde po salonach.

 

Ceny aut to teraz kosmos arona jaka mamy obecnie w salonie 120tzl my dalismy 84tzl . Mimo wszystko polecam seata auto ladnie wyglada malo pali jakosc wykonczenia taka sobie ale w tej kasie nie jest zle.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bartekm napisał(a):

Captur bez problemu. Potwierdzam. Układ hybrydowy nieco ekstrawagancki jest, skrzynia kłowa, za "synchronizator" robi jeden z silników elektrycznych. Jak Reno kombinuje, to ja się boję :]

Ja sięwłaśnie tego teochę wystraszyłem, każdy robi klasyczną hybrydę, Renault musi coś odwalić bo dlaczego ma być prosto ;] Mimo to odczucia z jazdy są przyjemne, dopóki skrzynia nie zaczyna świrować ;l

 

2 godziny temu, RABIN napisał(a):

Ceny aut to teraz kosmos arona jaka mamy obecnie w salonie 120tzl my dalismy 84tzl . Mimo wszystko polecam seata auto ladnie wyglada malo pali jakosc wykonczenia taka sobie ale w tej kasie nie jest zle.

Jak oglądałem arony pod koniec zeszłego roku to można było wybierać w przedziale 85 k PLN ->. Ale jakiś FR czy Style z DSG to już minimum 110 k PLN. Do tego brak lampek nad tylną kanapą :nie_wiem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zona zobaczyla bialego nissana june na felgach 19" w ful opcji z wszystkimi dodatkami  razem w  kabinie na desce+ tunelu środkowym+ boczki drzwi z alkantary i zdezydowala ze juke, oczywiście bagaznik 420l , 5 lat gwarancji i rabat przyczynil sie do zamowienia juke.

Srednie spalanie z dwusprzeglowa skrzynia  7 biegowa to 6,6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał(a):

Ja sięwłaśnie tego teochę wystraszyłem, każdy robi klasyczną hybrydę, Renault musi coś odwalić bo dlaczego ma być prosto ;] Mimo to odczucia z jazdy są przyjemne, dopóki skrzynia nie zaczyna świrować ;l

 

Jak oglądałem arony pod koniec zeszłego roku to można było wybierać w przedziale 85 k PLN ->. Ale jakiś FR czy Style z DSG to już minimum 110 k PLN. Do tego brak lampek nad tylną kanapą :nie_wiem:

A co ta skrzynia niby świruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, r1sender napisał(a):

A co ta skrzynia niby świruje?

 

 

MMT, możesz poczytać w kilku testach o niej. Póki jedzie w trybie EV jest cudeńko, jak zaczynasz szaleć albo chcesz szybciej to czasem nie wie jaki bieg ma wrzucić i miesza nimi trochę bez ładu. Ale reakcja na gaz jest natychmiastowa, bo startuje zawsze w EV, silnik bardziej służy jako generator, coś podobnie jak w Nissanie E-Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, komor napisał(a):

 

 

MMT, możesz poczytać w kilku testach o niej. Póki jedzie w trybie EV jest cudeńko, jak zaczynasz szaleć albo chcesz szybciej to czasem nie wie jaki bieg ma wrzucić i miesza nimi trochę bez ładu. Ale reakcja na gaz jest natychmiastowa, bo startuje zawsze w EV, silnik bardziej służy jako generator, coś podobnie jak w Nissanie E-Power.

nie muszę czytać, bo jeżdzę tym na co dzień. Jak operujesz pedałem gazu z głową to nic nie wyje, ani dziwnie nie miesza. Jeździ się tym jak zwykłym automatem i tyle, nie jest to mój pierwszy automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2023 o 08:40, komandos80 napisał(a):

no to C-HR

Jak dla mnie ten samochod ma dwie wady, jesli je zaakceptujesz, to poza tym bardzo przyjemny samochod.

1. male okienko z tylu (to moze miec glownie znaczenie jesli jezdza tam dzieci)

2. jest dosc glosny

Żona jeździ chr i też tak myślałem że ciemno i mało widać, ale okazało się że dzieciom to nie przeszkadza a wręcz im się to podoba bo jest inaczej..... . Co do głośności to u nas jest 1.2 manual i jest cicho 🙂.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przeprowadzałem takie same rozważania, bo mama postanowiła zmienić auto. Miał być mały SUV/crossover, gdzie wygodnie się wsiada, jest automatyczna skrzynia.

Pierwszym typem był T-roc. Jak dla mnie T-roc 1.5 TSI z DSG, to wzór wygodnego samochodu do jazdy na codzień po mieście i okolicach. Nie za duży, nie za mały, rozmiary bardzo praktyczne na miasto, spala rozsądnie i zdecydowanie nie jest zawalidrogą. Mam wśrod znajomych kilku użytkowników i nawet Ci, co mają przedliftowe egzemplarze (tam mnie osobiście odstraszały materiały użyte do wykońćzenia wnętrza) są bardzo zadowoleni. Po obejrzeniu T-roc okazał się dla mamy za duży i odpadł.

Drugi typ T-cross lub Taigo - jakkolwiek nic im nie dolegało, spodobały się mniej niż Arona, są droższe i mają krótszą gwarancję.

Trzeci typ - Arona. Wszystko się spodobało (no może poza silnikiem). Po jeździe próbnej autem z 1.0 TSI DSG wiadomo już było, że trzeba wybrać 1.5 TSI. Niestety 1.0 TSI nie brzmi - jak się choć na chwilę  go przyciśnie, to od ok 3000 RPM daje o sobie znać dźwięk trzycylindrowca. Do tego przy wyprzedaniu poza miastem jest wrażenie, że auto nie jedzie - najpierw sekunda zwłoki, potem coś szarpnie obiecując że będzie dobrze, a potem się okazuje że nie ma "pary", w zamian za to jest hałas. 

Ford Puma - wstępnie się spodobał, ale nie spodobało się zbyt ciemne wnętrze i gorsza widoczność z wnętrza. Odpadł.

Jeep Avenger - wizualnie był faworytem. Odpadł, bo elektryk za drogi (ok. 190 000zł), a spalinowy za żadne pieniądze nie będzie miał skrzyni automatycznej.

Yaris Cross. Wizualnie nie powalił ani nie odstraszył. Wnętrze jakkolwiek dobrze zmontowane, to materiały niezbyt miłe. Do tego z tyłu głowy obawa kradzieży (w Warszawie modele Toyoty po tym jak staną się popularne, to znikają z ulic hurtowo).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dobromir napisał(a):

Żona jeździ chr i też tak myślałem że ciemno i mało widać, ale okazało się że dzieciom to nie przeszkadza a wręcz im się to podoba bo jest inaczej..... . Co do głośności to u nas jest 1.2 manual i jest cicho 🙂.

ja akurat jezdzilem 2.0 hybryda, ale mialem wrazenie, ze nie tyle silnik jest glosny co jakies odglosy od kol i podwozia

mozliwe tez, ze po FL jakies oszczednosci wprowadzili?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał(a):

Drugi typ T-cross lub Taigo - jakkolwiek nic im nie dolegało, spodobały się mniej niż Arona, są droższe i mają krótszą gwarancję.

Trzeci typ - Arona. Wszystko się spodobało (no może poza silnikiem). Po jeździe próbnej autem z 1.0 TSI DSG wiadomo już było, że trzeba wybrać 1.5 TSI. Niestety 1.0 TSI nie brzmi - jak się choć na chwilę  go przyciśnie, to od ok 3000 RPM daje o sobie znać dźwięk trzycylindrowca. Do tego przy wyprzedaniu poza miastem jest wrażenie, że auto nie jedzie - najpierw sekunda zwłoki, potem coś szarpnie obiecując że będzie dobrze, a potem się okazuje że nie ma "pary", w zamian za to jest hałas. 

 

 

Serio 1,0TSI bylo za slabe dla Twojej mamy? :)

Jezdzilem Golfem z tym silnikiem jest w zupelnosci wystarczajacy.

Czy przesiadles sie z Cupry i narzekasz? ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Serio 1,0TSI bylo za slabe dla Twojej mamy? :)

Jezdzilem Golfem z tym silnikiem jest w zupelnosci wystarczajacy.

mamy odczucie było takie, że czegoś mu brakuje i jej 16 letni 100-konny Swift jest bardziej dynamiczny. Jak próbowała poza miastem wyprzedzić wlekącego się dostawczaka, to było widać że pary nie ma za dużo. Myślę że punkt odniesienia jest istotny i temperament kierownika auta ;) . Nie wiem czym jeździłeś przed Golfem i czego od auta oczekujesz.. Widziałem jakiś test to dziennikarzowi wychodziło, że Arona 1.0 do setki potrzebuje 12s, choć na papierze niby da radę w 10. 

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

Czy przesiadles sie z Cupry i narzekasz? ;]

Nawet nie siedziałem za kierownicą :) . 1. Ja tym jeździł nie będę 2. z racji przyzwyczajenia faktycznie każde inne auto, którym zdarzy mi się czasem gdzieś pojechać, jest dla mnie wolne (pomimo że na codzień jeżdżę spokojnie i nie mam żadnych punktów na koncie) ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Manx napisał(a):

mamy odczucie było takie, że czegoś mu brakuje i jej 16 letni 100-konny Swift jest bardziej dynamiczny. Jak próbowała poza miastem wyprzedzić wlekącego się dostawczaka, to było widać że pary nie ma za dużo. Myślę że punkt odniesienia jest istotny i temperament kierownika auta ;) . Nie wiem czym jeździłeś przed Golfem i czego od auta oczekujesz.. Widziałem jakiś test to dziennikarzowi wychodziło, że Arona 1.0 do setki potrzebuje 12s, choć na papierze niby da radę w 10. 

Nawet nie siedziałem za kierownicą :) . 1. Ja tym jeździł nie będę 2. z racji przyzwyczajenia faktycznie każde inne auto, którym zdarzy mi się czasem gdzieś pojechać, jest dla mnie wolne (pomimo że na codzień jeżdżę spokojnie i nie mam żadnych punktów na koncie) ;) 

czy mama miała 1,5 - 102km

 

na papierze niby lepiej do 100 ma Swift vs Taigo 1.0 -110km DSG , ale różnica prawie 70Nm w VW powinna być znacznie odczuwalna , chyba , że DSG strasznie muli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

czy mama miała 1,5 - 102km

 

na papierze niby lepiej do 100 ma Swift vs Taigo 1.0 -110km DSG , ale różnica prawie 70Nm w VW powinna być znacznie odczuwalna , chyba , że DSG strasznie muli 

To DSG go zmula. Niestety wszystkie DSG mają to opóźnienie to od czasów wprowadzenia WLTP. Jako pasażer czułem, że po chwili zawahania auto chciało jechać, a potem następowała zmiana biegu i mu się odechciewało. Moim zdaniem jest gdzieś problem w zgraniu skrzyni z tym silnikiem. Może ten silnik ma wąski zakres w którym ma duży moment obrotowy - dokręca auto do obrotów gdzie moment zaczyna lecieć w dół, wchodzi kolejny bieg, ale tak nisko, że jeszcze tam wysokiego momentu nie ma. :hmm:

W T-rocu 1.5 z DSG, którym parę miesięcy temu jechałem sam, nie miałem wrażenia, że brakuje mu siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba celowy zabieg niby dla oszczędności paliwa, na forum formentora i arteona chyba czytalem ze chlopaki robia program skrzyni i reakcja zmienia sie bardzo, czyli softowo da sie to bardzo poprawic.

Oczywiście w razie awari taki program skrzyni koliduje z fabryczna gwarancja na auto.- na własne ryzyko ale jak ktos ma tylko biedne 2 lata gwarancji to juz po 2 latach mozna wgrac program skrzyni   

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.