Pito Napisano 8 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2023 (edytowane) Jak w temacie - powoli rozglądam się za następcą Aveo dla mamy. Wymagania: -klasa b, 5drzwi, miejsce na foteliki lub 2 dorosłych z tyłu - bezawaryjne, tanie w eksploatacji, proste w obsłudze, najlepiej silnik na łańcuchu, - silnik do gazu, z hydrauliczną kasacją luzu, ale może uda się przekonać, że to nie ma sensu Aveo pali jak smok, wiec ma to sens, ale taka Corsa jak spalała nam 6l Pb to się nie kalkuluje nijak - auto na kolejne 10-12 lat, przebiegi ok. 5kkm rocznie - patrzę na Clio, Sandero, Space Star, Fabia, Corsa, Rio, i20. Jakoś skłaniam się ostatnio ku Japoncom. Ale takie Clio...jeździ tego tysiące, ładne autko, tylko jakoś nie mam przekonania do bezawaryjnosci Edytowane 8 Czerwca 2023 przez Pito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 W Clio będziesz miał do wyboru silnik wolnossący 1.2 75 KM i 0.9 turbo 90 KM. Oba "się gazują". Co do awaryjnosci to się nie wypowiem, pytaj @amazaque bo takowe ujeżdża. Na pewno dużym plusem jak to w renówkach jest zabezpieczenie antykorozyjne. Miałem kilka renówek i jakoś niespecjalnie się chciały psuć. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 @Pito Clio 4 w tym budżecie powinien być całkiem młody i z małym przebiegiem. Nie gnije, napęd z silnikiem 1.2 praktycznie niezniszczalny. Naprawi klimę (słynny przewód wysokiego ciśnienia) i będzie jeździć długie lata. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 Clio 4 1,2/75. Prawie 10 lat, 100 tys. km. Na gwarancji rozciekła się pompa wody i strzelił jakiś przewód klimatyzacji. Poza tym samochód jest fabryczny, Opony, akumulator! tarcze, klocki, płyny itp. Olej w silniku co 30 tys. Wygląda i jeździ jak nowy z salonu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 Rio 1.0 t-gdi. Mało pali, silnik na łańcuchu a z tyłu zaskakująco duzo miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Skoda Rapid 1.2 TSI i o LPG zapomnieć. Proste, tanie w eksploatacji, do wyboru hatchback lub liftback ( pojemniejszy). Łańcuch rozrządu lubi się wyciągnąć ale zmiana na nowy za 2tyś i 100tyś km spokój. Lub Fabia z tym silnikiem lub 1.0 (muł) do LPG. A najlepiej zaznaczyć budżet na OtoMoto 35-40tyś, 50km od domu, benzyna i szukać jak najmłodszy z najmniejszym przebiegiem. Kobieta musi wsiąść, pomacać, przejechać się, bo nie każde auto może jej pasować. Edytowane 10 Czerwca 2023 przez Tre-Bor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 Ostatnio wykupiliśmy żony firmową Corsę E 1.4 LPG. Poprzednio jeździła Corsą D 1.2 i to był dramat - okropne wnętrze, słaby silnik, głośne i beznadziejne w prowadzeniu autko. Niby Corsa E jest konstrukcyjną ewolucją D, ale baaaaardzo przyjemnie się tym jeździ. Corsa E ma już fajne, przyjemne wnętrze, jest bardzo dobrze wyciszona, ma sporo miejsca z przodu i z tyłu (jeździmy z fotelikami). Silnik 1.4 z fabrycznym LPG - niby 90KM, ale bardzo "wartki", ciągnie od dołu, na trasie do prędkości autostradowych też nie ma problemu. Ja na tą klasę to corsa jest bardzo komfortowa i zaskakująco cicha. Jedyny problem z tego co czytam to są tam cewki/świece, które lubią padać - więc warto przyspieszyć z wymianą ... poza tym samochód chyba bez większych wad. Silnik prosty 1.4, bez turbo, bez wynalazków - przy takich przebiegach rocznych to nie pchałbym się w turbo, bo tu styl jazdy będzie takie silniki szybciej wykańczał, a naprawy/eksploatacja będą droższe. Na SpaceStara nawet nie patrz. Do tego grona dodaj sobie jeszcze Hondę Jazz. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 A ile pali Ci to Aveo, żeby opłacało się montować gaz przy takim przebiegu rocznym? Ja mam 1.4 100KM i to pali ok. 8 litrów po Warszawie. Ja bym szedł w kierunku Corsy E lub Clio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 14 godzin temu, Pito napisał(a): Jak w temacie - powoli rozglądam się za następcą Aveo dla mamy. Wymagania: -klasa b, 5drzwi, miejsce na foteliki lub 2 dorosłych z tyłu - bezawaryjne, tanie w eksploatacji, proste w obsłudze, najlepiej silnik na łańcuchu, - silnik do gazu, z hydrauliczną kasacją luzu, ale może uda się przekonać, że to nie ma sensu Aveo pali jak smok, wiec ma to sens, ale taka Corsa jak spalała nam 6l Pb to się nie kalkuluje nijak - auto na kolejne 10-12 lat, przebiegi ok. 5kkm rocznie - patrzę na Clio, Sandero, Space Star, Fabia, Corsa, Rio, i20. Jakoś skłaniam się ostatnio ku Japoncom. Ale takie Clio...jeździ tego tysiące, ładne autko, tylko jakoś nie mam przekonania do bezawaryjnosci clio 1.2 75km, TCE moze byc problem bo ma luz na szklankach corsa 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 Suzuki Swift? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 17 godzin temu, Pito napisał(a): - patrzę na Clio, Sandero, Space Star, Fabia, Corsa, Rio, i20. Jakoś skłaniam się ostatnio ku Japoncom. Ale takie Clio...jeździ tego tysiące, ładne autko, tylko jakoś nie mam przekonania do bezawaryjnosci Koreańczyk i20 też powinien być w porządku - ze starym 1,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 Swift 1.2, Yaris 1.0 Auta mechanicznie nie do zabicia. Ewentualnie i20 lub Rio 1.2. Do tego mozna nawet LPG bo ma hydraulikę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 27 minut temu, ghost2255 napisał(a): Swift 1.2, Yaris 1.0 Auta mechanicznie nie do zabicia. Ewentualnie i20 lub Rio 1.2. Do tego mozna nawet LPG bo ma hydraulikę. ... tylko że japonia po 10-12 latach to lubi sobie zgnić ... a mówimy tu o przebiegu 50-60kkm przez ten cały czas. W tym przypadku nie jest to dużym wyzwaniem dla praktycznie każdego, prostego silnika wolnossącego - a w przypadku np. francuzów raczej nie ma problemu znikających progów czy podłogi. Dodatkowo mówimy tu o samochodach używanych, a japończyki trzymają cenę, więc takiego francuza czy opla możemy kupić z mniejszym przebiegiem w tym budżecie w stosunku do popularnego (i często przewartościowanego) yarisa 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2023 7 godzin temu, wlad napisał(a): Suzuki Swift? Właśnie chciałem napisać Swift. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 Żaden Swift, czy Yaris. To ma być używane auto na kolejne 10-12 lat, w przypadku tych Japończyków zostaną kobiecie silniki bez karoserii. 7 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 Szukać Clio lub twingo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 19 godzin temu, rwIcIk napisał(a): Koreańczyk i20 też powinien być w porządku - ze starym 1,2 Moja mama ma od niespełna 2 lat, 2014 rok. Nawet żwawe to i zero problemów 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 10 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 Dzięki wszystkim za propozycje. Widzę że polecacie Clio, jest najwięcej dostępnych w założonym budżecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 W dniu 8.06.2023 o 22:48, Pito napisał(a): Jak w temacie - powoli rozglądam się za następcą Aveo dla mamy. Wymagania: -klasa b, 5drzwi, miejsce na foteliki lub 2 dorosłych z tyłu - bezawaryjne, tanie w eksploatacji, proste w obsłudze, najlepiej silnik na łańcuchu, - silnik do gazu, z hydrauliczną kasacją luzu, ale może uda się przekonać, że to nie ma sensu Aveo pali jak smok, wiec ma to sens, ale taka Corsa jak spalała nam 6l Pb to się nie kalkuluje nijak - auto na kolejne 10-12 lat, przebiegi ok. 5kkm rocznie - patrzę na Clio, Sandero, Space Star, Fabia, Corsa, Rio, i20. Jakoś skłaniam się ostatnio ku Japoncom. Ale takie Clio...jeździ tego tysiące, ładne autko, tylko jakoś nie mam przekonania do bezawaryjnosci Fabia 1.0 TSI bez lpg https://www.master1.pl/oferta/gotowka/99724/skoda/fabia-1-0-tsi-ambition?kalkulacja=------ w master1 masz trochę do wyboru w okolicach 40tys i przebiegiem lekko ponad 100 tys, na nastepnę 10-12 lat blacha wytrzyma, przebieg też łyknie bez problemu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 W dniu 9.06.2023 o 07:58, amazaque napisał(a): Clio 4 1,2/75. Prawie 10 lat, 100 tys. km. Na gwarancji rozciekła się pompa wody i strzelił jakiś przewód klimatyzacji. Poza tym samochód jest fabryczny, Opony, akumulator! tarcze, klocki, płyny itp. Olej w silniku co 30 tys. Wygląda i jeździ jak nowy z salonu. olej w silniku zmieniasz co 3 lata ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 W dniu 9.06.2023 o 22:35, Azbest napisał(a): ... tylko że japonia po 10-12 latach to lubi sobie zgnić ... a mówimy tu o przebiegu 50-60kkm przez ten cały czas. W tym przypadku nie jest to dużym wyzwaniem dla praktycznie każdego, prostego silnika wolnossącego - a w przypadku np. francuzów raczej nie ma problemu znikających progów czy podłogi. Dodatkowo mówimy tu o samochodach używanych, a japończyki trzymają cenę, więc takiego francuza czy opla możemy kupić z mniejszym przebiegiem w tym budżecie w stosunku do popularnego (i często przewartościowanego) yarisa To już nie te czasy. 10 letni Japończyk nie będzie zgniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 12 minut temu, wujek napisał(a): To już nie te czasy. 10 letni Japończyk nie będzie zgniły. zgnity nie ale z rdzawym nalotem i rekomendacją żeby coś z tym na cito zrobić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Godzinę temu, costam000 napisał(a): olej w silniku zmieniasz co 3 lata ?? Co 30 tys. Tak, wychodzi że co trzy lata. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Godzinę temu, lucash napisał(a): zgnity nie ale z rdzawym nalotem i rekomendacją żeby coś z tym na cito zrobić Gdzie? Widziałeś yarisa 3 zgniłego? Czy innego Aurisa BA nawet Mazdę 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 1 godzinę temu, lucash napisał(a): zgnity nie ale z rdzawym nalotem i rekomendacją żeby coś z tym na cito zrobić spokojnie wytrzyma, yarki 1 latają jeszcze, pordzewiałe ale jeździ, do 20 lat dokulają bez zbędnych zabiegów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 22 godziny temu, wujek napisał(a): Gdzie? Widziałeś yarisa 3 zgniłego? Czy innego Aurisa BA nawet Mazdę 3? Ale chłop chce trzymać ten samochód kilka ładnych lat, czyli te samochody będą w wieku 10+. U przyjaciela na warsztacie coraz częściej goszczą Yarisy czy Aurisy z lat 2010-2012 na progi. Nie są to wybitnie ugniecione auta, bo sporo z nich to od początku w jednych rękach z niewielkim przebiegiem. Przy przebiegach autora wątku takie auto mechaniczne nim się zestarzeje to ruda zdąży spustoszenia narobić. W zależności od tego ile rudej, lakiernik, to taka zabawa i 4 tysiące kosztować potrafi. A jakość elementów blacharskich to jest taka sobie i nie jest tak, że zrobić raz i zapomnieć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 2 minuty temu, r1sender napisał(a): Ale chłop chce trzymać ten samochód kilka ładnych lat, czyli te samochody będą w wieku 10+. U przyjaciela na warsztacie coraz częściej goszczą Yarisy czy Aurisy z lat 2010-2012 na progi. Nie są to wybitnie ugniecione auta, bo sporo z nich to od początku w jednych rękach z niewielkim przebiegiem. Przy przebiegach autora wątku takie auto mechaniczne nim się zestarzeje to ruda zdąży spustoszenia narobić. W zależności od tego ile rudej, lakiernik, to taka zabawa i 4 tysiące kosztować potrafi. A jakość elementów blacharskich to jest taka sobie i nie jest tak, że zrobić raz i zapomnieć. Niby tak ale można przyjąć ze w 20 letnim francuzie będzie podobnie. Odniosłem się do tego ze to już nie te czasy ze Japonia gniła na potęgę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 7 minut temu, wujek napisał(a): Niby tak ale można przyjąć ze w 20 letnim francuzie będzie podobnie. Odniosłem się do tego ze to już nie te czasy ze Japonia gniła na potęgę. Miałem francuzy lat nascie i japonię, jednak blacharsko francuzy dużo lepiej. Mechanikę idzie ogarnąć, a z rudą to wieczna walka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Znajoma żony w pracy ma Yarisa 2012r. Nie przeszedł przeglądu ze względu na zgnitą konstrukcję mocowania tylnej belki. ASO nie podjęło się naprawy, a warsztat blacharski wycenił na ok 4 kzł. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Teraz, kaczorek79 napisał(a): Znajoma żony w pracy ma Yarisa 2012r. Nie przeszedł przeglądu ze względu na zgnitą konstrukcję mocowania tylnej belki. ASO nie podjęło się naprawy, a warsztat blacharski wycenił na ok 4 kzł. 10 letniego sprzedawałem przez rdzę właśnie. Progi, nadkola. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Tak jak piszecie, z rdzą nie wygra. Mechanicznie można wszystko naprawić. Przechodziliśmy to w Astrze F, w corsie B, Lanosie. Auta by jeszcze jeździły i jeździły, ale chrupalo zdrowo. Będę patrzył na to Clio. Jeździ tego od groma, wiec podejrzewam że dostęp do jakiś dziwnych części, typu klamka czy silniczek wycieraczki będzie bezproblemowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 4 godziny temu, rwIcIk napisał(a): 10 letniego sprzedawałem przez rdzę właśnie. Progi, nadkola. Jak takie cuda się dzieją w 10 letnich Japończykach, to nie żałuję że zakonserwowalismy Swifta i Vitare. Auta w założeniu na kolejne 10-15 lat. Choć sąsiad ma tu Yarisa 2001 chyba i teraz dopiero robił kawałek progu, dolepil kawalek żywicy, w samym rogu przed tylnym kołem. A poza tym o dziwo zdrowiutki, blacha aż dzwoni. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 28 minut temu, Pito napisał(a): Jak takie cuda się dzieją w 10 letnich Japończykach, to nie żałuję że zakonserwowalismy Swifta i Vitare. Auta w założeniu na kolejne 10-15 lat. Choć sąsiad ma tu Yarisa 2001 chyba i teraz dopiero robił kawałek progu, dolepil kawalek żywicy, w samym rogu przed tylnym kołem. A poza tym o dziwo zdrowiutki, blacha aż dzwoni. U nas był Yaris I z Japonii, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Tego właśnie nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego dwa takie same auta, w tak różny sposób się starzeją. Widywałem ostatnio np Focusa mk2 z 2007 r, gdzie od spodu wszystko, jak nówka, wózek, wahacze normalnie z fabrycznym lakierem, śrubki świecące, żadnej dodatkowej konserwacji, wydech oryginalny, a innym razem (właściwie standardowo) Focus mk2 od spodu nie ma śladu po fabrycznej farbie i tylko skorupy rdzy wiszą. Japończyki z reguły gniją od spodu w tylnej części podwozia, np większość Aurisów I ma cały zawias z tyłu zgnity, że nie do ruszenia śruby, przewody hamulcowe przerdzewiałe. Jakieś dwa lata temu robiliśmy podejście do wymiany tulei wahaczy przednich w Verso 2010r, wtedy miało 11 lat, jeden właściciel, regularnie eksploatowany, śruby wahaczy nie do ruszenia, gość jeździ do dzisiaj z rozwulkanizowanymi tulejami. W grudniu robiliśmy tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych w Focusie 2017r, powód - zgniły i się rozpadły, ASO wyceniło na ponad 2 kzł. Ogólnie Japonia i czasem Korea + Ford od spodu po 10 latach zaczyna się robić kłopot, są tylko sporadyczne odstępstwa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 W dniu 8.06.2023 o 22:48, Pito napisał(a): - auto na kolejne 10-12 lat, przebiegi ok. 5kkm rocznie - patrzę na Clio, Sandero... Sandero2 po FL jak najbardziej polecam, użytkuję szósty rok- prosty, trwały samochód na co dzień do miejskiej jazdy. Silniki w zasadzie te same, co w Clio- głównie TCe90 (silnik "od zawsze" sprzedawany również z fabrycznym LPG pomimo braku hydrauliki), jeździ tego dużo z LPG. Ale u mnie spalanie benzyny miejsko-podmiejskie stoi na poziomie 6,3-6,4l (wersja Stepway, zwykłe Sandero spali mniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 11 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Tego właśnie nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego dwa takie same auta, w tak różny sposób się starzeją. Widywałem ostatnio np Focusa mk2 z 2007 r, gdzie od spodu wszystko, jak nówka, wózek, wahacze normalnie z fabrycznym lakierem, śrubki świecące, żadnej dodatkowej konserwacji, wydech oryginalny, a innym razem (właściwie standardowo) Focus mk2 od spodu nie ma śladu po fabrycznej farbie i tylko skorupy rdzy wiszą. Japończyki z reguły gniją od spodu w tylnej części podwozia, np większość Aurisów I ma cały zawias z tyłu zgnity, że nie do ruszenia śruby, przewody hamulcowe przerdzewiałe. Jakieś dwa lata temu robiliśmy podejście do wymiany tulei wahaczy przednich w Verso 2010r, wtedy miało 11 lat, jeden właściciel, regularnie eksploatowany, śruby wahaczy nie do ruszenia, gość jeździ do dzisiaj z rozwulkanizowanymi tulejami. W grudniu robiliśmy tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych w Focusie 2017r, powód - zgniły i się rozpadły, ASO wyceniło na ponad 2 kzł. Ogólnie Japonia i czasem Korea + Ford od spodu po 10 latach zaczyna się robić kłopot, są tylko sporadyczne odstępstwa. może kwestia np. garażowania w ciepłym miejscu w zimie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 12 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Tego właśnie nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego dwa takie same auta, w tak różny sposób się starzeją. I dlatego nie warto na starcie skreslać japonczyka. Jak sie trafi ladny, to zakonserwować i cieszyc sie bezproblemowa jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 pamiętam jak mieliśmy corollę e11 o niej też mówili, że rdza chrupie mieliśmy ją chyba przez jakieś 10 lat (samochód z '97, kupiony przez ojca ok. '05) od początku miała odprysk przy szybie, który oprócz zabarwienia się na rudo nic z nim się nie działo, żadnych dziur w progach, zero rdzy w nadkolach... od spodu nie pamiętam aż tak dobrze ale na pewno nie było tak, że coś się tam rozpadało samochód nie garażowany i użytkowany normalnie, nawet podwozie nie myte u nas... na pewno jak ruda wejdzie to w zasadzie chyba nie da się wytępić... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 W dniu 9.06.2023 o 11:46, Azbest napisał(a): Na SpaceStara nawet nie patrz. Do tego grona dodaj sobie jeszcze Hondę Jazz. Czemu nie SS? W dniu 9.06.2023 o 16:21, rwIcIk napisał(a): Koreańczyk i20 też powinien być w porządku - ze starym 1,2 nam sie rozsypal katalizator przy ok 70kkm. wymiana dosc droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Godzinę temu, fosfor napisał(a): Czemu nie SS? nam sie rozsypal katalizator przy ok 70kkm. wymiana dosc droga. Zdarza się w różnych markach. Jaja przyczyną? U mnie kiedyś prawdopodobnie przez problemy z zapalaniem zimnego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Godzinę temu, rwIcIk napisał(a): Zdarza się w różnych markach. Jaja przyczyną? U mnie kiedyś prawdopodobnie przez problemy z zapalaniem zimnego silnika. nie wiem jaka przyczyna, jak to sie stało, to na forach widziałem, że to popularna usterka. po prostu sie rozsypał i zatkał wydech. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.