Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, KYRTAP napisał(a):

 

Tylko że Dacia wypada słabo pod względem wyposażenia w porównaniu z chińskimi producentami. Chińczyki wchodzą z takim wyposażeniem i jakością wykończenia jakiego Dacia jeczecze nie widziała. 

 

I co zmieniasz dacie na MG ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Camel napisał(a):

To fakt, jeden z "zaprzyjaźnionych" dealerów tojki sprzedał 1000 szt aut  :) jedna firma zrobiła mu cały target na cały rok.

Z ciekawości, wiesz może jaki jest ten ich target, bo 1000/rok wydaje mi się dużoooo?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie przestanie, floty by sie musialy przesiasc na chinczyki, a na to jeszcze zdecydowanie za wczesnie...

Klient indywidualny jest bez znaczenia dla poslkiego rynku.

Właśnie floty mogą się przesiąść najszybciej, bo to jest tylko kwestia TCO (tabelek w excelu), a nie 'sentymentów'. Flotowiec dostanie dobre finansowanie na takie MG, co przy udziale jakiegoś chińskiego banku jest bardzo możliwe i auta pojadą w tysiącach, jeśli tylko firmom użytkującym nie będzie zależało na konkretnym rodowodzie aut (firmy francuskie zwykle biorą 'swoje' marki, niemieckie też)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

Malo entuzjazmu. Nie wykluczam to ja ze kupię Ferrari.

Może nie będziesz musiał ;)

Yangwang-U9_3.jpg

 

https://spidersweb.pl/autoblog/yangwang-u9-chinski-konkurent-dla-ferrari-i-lamborghini/

 

Ładnie uderzają we wszystkie segmenty, jest już konkurencja dla Dacii, RR, teraz pora na segment aut pokroju Ferrari ;).

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał(a):

Właśnie floty mogą się przesiąść najszybciej, bo to jest tylko kwestia TCO (tabelek w excelu), a nie 'sentymentów'. Flotowiec dostanie dobre finansowanie na takie MG, co przy udziale jakiegoś chińskiego banku jest bardzo możliwe i auta pojadą w tysiącach, jeśli tylko firmom użytkującym nie będzie zależało na konkretnym rodowodzie aut (firmy francuskie zwykle biorą 'swoje' marki, niemieckie też)

Jak mu się flota wykrzaczy po roku, czy producent zawinie to już chyba nie znajdzie taki flotowiec pracy w branży. Ja wiem, że CCC, ale nie zawsze tak jest ;).

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

Może nie będziesz musiał ;)

Yangwang-U9_3.jpg

 

https://spidersweb.pl/autoblog/yangwang-u9-chinski-konkurent-dla-ferrari-i-lamborghini/

 

Ładnie uderzają we wszystkie segmenty, jest już konkurencja dla Dacii, RR, teraz pora na segment aut pokroju Ferrari ;).

 

EV sie latwo robi na ta wychodzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

EV sie latwo robi na ta wychodzi :)

Dokładnie. Nie trzeba projektować v12 czy v16, optymalizować wydechów i takich tam. Wrzucają silnik z "aliexpress", do tego ciekawe nadwozie i gotowe :phi:. Osiągi wychodzą przy okazji. Ja bardziej jestem ciekaw jak im pójdze ze spalinówkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

49 minut temu, sherif napisał(a):

Jak mu się flota wykrzaczy po roku, czy producent zawinie to już chyba nie znajdzie taki flotowiec pracy w branży. Ja wiem, że CCC, ale nie zawsze tak jest ;).

 

Obejrzalem kilka testow i jednak spalanie tych wynalazkow tez jest troche niedzisiejsze, co we flotach robi ogromna roznice...

Do tego brak diesla, wersji kombi, pelnoprawnych aut klasy B, etc.

SUVami czy Crossoverami sie wolumenu raczej nie zrobi, a to ze ma wiecej gadzetow na pokladzie to nie jest kluczowa kwestia dla flotowca.

Pewnie ktos w koncu podejmie ryzyko, ale mysle ze beda podchodzic ostroznie do tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał(a):

Właśnie floty mogą się przesiąść najszybciej, bo to jest tylko kwestia TCO (tabelek w excelu), a nie 'sentymentów'. Flotowiec dostanie dobre finansowanie na takie MG, co przy udziale jakiegoś chińskiego banku jest bardzo możliwe i auta pojadą w tysiącach, jeśli tylko firmom użytkującym nie będzie zależało na konkretnym rodowodzie aut (firmy francuskie zwykle biorą 'swoje' marki, niemieckie też)

 

To dlaczego Dacia nie zrobila furory we flotach?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Słaby leasing.

 

Nie sadze, zeby to byl kluczowy powod... Nie ma obowiazku korzystac z leasingu producenta.

Po prostu zarzadzanie flota to duzo bardziej skomplikowane zagadnienie niz sie wielu wydaje.

Na tabelce w Excelu sie nie konczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał(a):

TCO ma gorsze niż skoda i toyota pewnie.

 

To skad przekonanie, ze nagle chinczyki beda mialy duzo lepsze TCO?

Co wiecej na chwile obecna nikt nie jest pewnie w stanie oszacowac ile te auta beda warte za 3 czy 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie sadze, zeby to byl kluczowy powod... Nie ma obowiazku korzystac z leasingu producenta.

Po prostu zarzadzanie flota to duzo bardziej skomplikowane zagadnienie niz sie wielu wydaje.

Na tabelce w Excelu sie nie konczy.

Wizerunek, ekologia itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Maciej__ napisał(a):

To skad przekonanie, ze nagle chinczyki beda mialy duzo lepsze TCO?

Nie mam takiego przekonania. Napisałem, że jeśli będzie się zgadzać excel (czyli będą miały dobre TCO) to będą się sprzedawały do flot. A Chińczycy maja kasę żeby tego excela trochę podkolorować na zielono na początku, np leasingiem czy kredytem poniżej rynkowych kosztów.

Daewoo też było marką noname w 1997 roku, a jak wypuścili lanosy z darmowym serwisem przez 3 lata to nagle od firmówek zaroiło się w PL. Wiemy jak skończyli, ale to akurat nie przez to, że to były złe auta na tamte czasy.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, iwik napisał(a):

Nie mam takiego przekonania. Napisałem, że jeśli będzie się zgadzać excel (czyli będą miały dobre TCO) to będą się sprzedawały do flot. A Chińczycy maja kasę żeby tego excela trochę podkolorować na zielono na początku, np leasingiem czy kredytem poniżej rynkowych kosztów.

Daewoo też było marką noname w 1997 roku, a jak wypuścili lanosy z darmowym serwisem przez 3 lata to nagle od firmówek zaroiło się w PL. Wiemy jak skończyli, ale to akurat nie przez to, że to były złe auta na tamte czasy.

 

Sam jestem ciekaw, jak to sie rozwinie :ok:

Mimo, ze raczej nie jestem targetem na zakup chinskich marek, to powinno pozytywnie wplynac na konkurencje na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Mimo, ze raczej nie jestem targetem na zakup chinskich marek, to powinno pozytywnie wplynac na konkurencje na rynku.

 

Na to właśnie liczę. Europejskim producentom po prostu w dupach się poprzewracało i przydałby się im zimny prysznic. 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rado_ napisał(a):

No szkoda, szkoda. 😆

Swoja drogą ciekawie musiałyby wyglądać dodatkowe opcje do tego auta: koło zapasowe 999$, dywaniki z logo 699$, subskrypcja na Apple Car Play 99$/mc. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2024 o 12:09, Maciej__ napisał(a):

 

To dlaczego Dacia nie zrobila furory we flotach?

 

Bo tez nie ma pokrycia całej gamy 

 

to czym wygrywają Toyota i Skoda :)

od małej łupinki po auta dla kadry managerskiej - a jak trzeba to i rozszerzyc na inne marki w grupie (Lex w Toyo, a VW czy nawet Audi w Skodzie)

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał(a):

No szkoda, szkoda. 😆

Swoja drogą ciekawie musiałyby wyglądać dodatkowe opcje do tego auta: koło zapasowe 999$, dywaniki z logo 699$, subskrypcja na Apple Car Play 99$/mc. 

+ wmawiania ludziom, że niektóre funkcje jak radio nie jest im do niczego potrzebne :phi:.

Trochę, szkoda, było by się z czego śmiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2024 o 12:50, sherif napisał(a):

+ wmawiania ludziom, że niektóre funkcje jak radio nie jest im do niczego potrzebne :phi:.

Trochę, szkoda, było by się z czego śmiać.

 

Radio? Ja oczekiwałbym wmawiania, że np. wycieraczki są do niczego niepotrzebne. Bo akurat nie ogarnęli wycieraczek. I fanboje udowadnialiby, że nie trzeba jeździć autem w deszczu, to jest niepotrzebne. Za to gdy za kilka lat ogarną wycieraczki to fanboje ogłoszą przełom w technologii na miarę lądowania na księżycu i zaczną udowadniać pozostałym, że może mieli wycieraczki wcześniej ale te ich wycieraczki dotąd działały na pewno źle a iWycieraczka za jedyne $199/m-c nie ma sobie równych.

;l

Edytowane przez Ryb
  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

To jak to w końcu jest? Bo mędrcy z AK twierdzą że Europejczycy zawyżają ceny aut. A wychodzi na to że chińskie auta są tanie bo rząd do nich dopłaca.

Z nimi nigdy nie dojdziesz co i jak. Z doświadczenia wiem, że rząd jak i firmy z CHRL mogą poświęcić wiele, żeby realizować długofalowe cele. Strategia jest prosta od lat, zalać tanim i całkiem dobrym towarem, żeby pozyskać rynek a potem się zobaczy.

W EU nadal jest silne lobby związane z branżą moto, więc cła to kwestia czasu i wysokości. Pytanie kiedy to zrobią, bo rzeczywiście ludzie mogą zostać bez wsparcia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, gondoljerzy napisał(a):

No, będzie ciekawie, gdy w odpowiedzi Chiny wprowadzą cła wywozowe na podzespoły do produkcji w EU.

Wtedy będzie spprawdzian, czy producenci wyciągnęli wnioski po pandemii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

no i po MG, zawina sie a Ci co kupili zostana bez serwisu

Otworzą montowanie w Europie. Zresztą już to robią (BYD). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy będzie spprawdzian, czy producenci wyciągnęli wnioski po pandemii.
Jesli wierzyc gospodarczym pismakom .... to EU a dokladnie (D ) raczej nie... Ci od Trump (), tak - ad 2024, Made in India... (np Cisco)



Sent from my SM-X510 using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, OZI napisał(a):

Jesli wierzyc gospodarczym pismakom .... to EU a dokladnie (D emoji629.png) raczej nie... Ci od Trump (emoji631.png), tak - ad 2024, Made in India... (np Cisco)



Sent from my SM-X510 using Tapatalk
 

Szczerze to nie spotkałem się opinią ani że nic nie zrobili ani że coś konkretnego udało się przenieść. Mowa była o przeniesieniu produkcji komponentów, w szczególności elektronicznych na zachód, czyli EU+NA. Coby pozwoliło uniezależnić się od producentów z Azji. Indie nie rozwiązują problemu, bo to dalej Azja. Tym bardziej iż koszty i kryzys transportowy z Azji (do EU) może jeszcze bardziej urosnąć. Pewnie czytałeś, że kilka dni temu uszkodzono 4 kable podmorskie na morzu czerwonym ..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2024 o 09:22, PawelWaw napisał(a):

 

Malo entuzjazmu. Nie wykluczam to ja ze kupię Ferrari.

 

Wczoraj widziałem pierwszy raz to na ulicy.

Dokładnie w takim kolorze.

Lekki pokemon, ale moim subiektywnym zdaniem wygląda lepiej niz wiesz co ;)

Widziałem to w Jankach. Może jakas demówka z nowego salonu w Falentach.

Dziwne to, ale jak się skończy leasing na Golfy, to autentycznie do tego salonu się tam przejdę. Nie skreślam.

 

image.png.04aca3a540cf3373d9970cb655796d03.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, gondoljerzy napisał(a):

No, będzie ciekawie, gdy w odpowiedzi Chiny wprowadzą cła wywozowe na podzespoły do produkcji w EU.

 

Chińczycy graja bardzo pragmatycznie.

Nie robią nic na złość, jeśli na czyms zarabiają.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Wczoraj widziałem pierwszy raz to na ulicy.

Dokładnie w takim kolorze.

Lekki pokemon, ale moim subiektywnym zdaniem wygląda lepiej niz wiesz co ;)

Widziałem to w Jankach. Może jakas demówka z nowego salonu w Falentach.

Dziwne to, ale jak się skończy leasing na Golfy, to autentycznie do tego salonu się tam przejdę. Nie skreślam.

 

image.png.04aca3a540cf3373d9970cb655796d03.png

 

Raczej ta jedna sztuka która mają w salonie na Ursynowie:) jak byś miał blachy to bym potwierdził ;]

 

Pisz kiedy się skończy, dodam do kalendarza datę bo to będzie ciekawy eksperyment. Oby jeszcze sprzedawali w PL :lol:

 

 

Screenshot_20240308_070957_Photos.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

Pisz kiedy się skończy, dodam do kalendarza datę bo to będzie ciekawy eksperyment. Oby jeszcze sprzedawali w PL 

 

Oby nie było tak że większość producentów  wyniesie się z Europy i tylko chinczycy zostaną. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, KYRTAP napisał(a):

 

Oby nie było tak że większość producentów  wyniesie się z Europy i tylko chinczycy zostaną. 

I Koreańczycy :old:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 09:37, Truecolor napisał(a):

 

Czyli jako klienci w Europie będziemy mieć drożej, być może mniejszy wybór, oczywiście dla naszego dobra :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, maro_t napisał(a):

 

Czyli jako klienci w Europie będziemy mieć drożej, być może mniejszy wybór, oczywiście dla naszego dobra :hehe:

 

Na złość Chińczykom będziemy płacić więcej za gorsze auta. Cudownie. 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

Czyli jako klienci w Europie będziemy mieć drożej, być może mniejszy wybór, oczywiście dla naszego dobra :hehe:

 

A za co kupować te tanie chińskie auta, jak już zniszczymy własny przemysł i miejsca pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kadu napisał(a):

 

A za co kupować te tanie chińskie auta, jak już zniszczymy własny przemysł i miejsca pracy?

 

za pracę zdalną dla Chińczyków 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kadu napisał(a):

 

A za co kupować te tanie chińskie auta, jak już zniszczymy własny przemysł i miejsca pracy?

 

Chwila, chwila, głównym krajem eksportowym dla europejskich producentów samochodów są właśnie Chiny. I sprzedają tam samochody taniej niż w Europie. Do tego wyprowadzają tam przemysł. Kto niszczy europejski przemysł? Ludzie, którzy chcą mieć większy wybór, konkurencję i niższe ceny czy właściciele europejskich koncernów, którzy dbają o rynek chiński bardziej, niż o europejski? Niszczą rynek nie kupujący samochody, a produkujący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Chwila, chwila, głównym krajem eksportowym dla europejskich producentów samochodów są właśnie Chiny. I sprzedają tam samochody taniej niż w Europie. Do tego wyprowadzają tam przemysł. Kto niszczy europejski przemysł? Ludzie, którzy chcą mieć większy wybór, konkurencję i niższe ceny czy właściciele europejskich koncernów, którzy dbają o rynek chiński bardziej, niż o europejski? Niszczą rynek nie kupujący samochody, a produkujący. 

 

Europejscy producenci mają tam swoje fabryki, w których koszty pracy są niższe. Są więc w stanie sprzedawać tam samochody taniej. Na nasz rynek mamy samochody z europejskich fabryk, gdzie ludzie zarabiają więcej, ale też samochody są droższe. Nie widzę w tym nic złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kadu napisał(a):

 

Gratuluję więc pojęcia o gospodarce/ekonomii ;].

 

hmm, no może. Może pojęcia mi brakuje, bo jako człowiek, klient mam gdzieś kto coś wyprodukował. Jeśli zrobił to dobrze i jest warte swojej ceny, to powinien być za to wynagrodzony niezależnie od koloru skóry czy pochodzenia. Oczywiście można ślepo wierzyć propagandzie, telewizji o tym jak to Chińczycy są źli a my tutaj dobrzy, a Amerykanie jeszcze lepsi. W efekcie będziemy dalej dopłacać do niewydolnego przemysłu wytwarzającego rzeczy coraz gorszej jakości, podlegającego tysiącom regulacji, zabijającego konkurencję cłami i przepisami, a bez konkurencji produkty będą jeszcze gorszej jakości. W nagrodę będziemy płacić coraz więcej za coraz gorsze rzeczy, ale za to dopłacać więcej do rolników, górników i innych -ików, ale nie Chińczyków (bo oni są źli) i wszystkich którzy coraz mniej wydajnie wytwarzają coraz gorsze rzeczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 12:34, iwik napisał(a):

Otworzą montowanie w Europie. Zresztą już to robią (BYD). 

 

tak ale te auta z Europejskich fabryk nie będą już tak tanie - nawet jesli 80% załogi to bedą chinczycy. Koszty pracy w europie, podatki, wyższe normy, cerfifikaty, cały ten zielony ład itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.