Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja wiosenna


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze: czy obecnie już kupować, bo ceny są w miarę przyzwoite i przed sezonem będzie już tylko drożej, czy jeszcze jest nadzieja, że będą tańsze do marca niż teraz?

A teraz konkrety: szukam 4 letnich 17-tek, najlepiej nie więcej niż 1600zł za komplet. Najlepiej wspominam Uniroyale RainSport pierwszej generacji, które fenomenalne były na mokrym, a do tego miały rant ochronny. Obecne Uniroyale RainSport3 nie cieszą się niestety aż tak dobrymi ocenami (dużo userów mówi o pływaniu auta powyżej 140km/h, a że mój codzienny dojazd do pracy do to jakieś 2x20 km po autostradzie...), więc może jednak jakiś inny model/producent o równie dobrych albo troszkę gorszych właściwościach jezdnych na mokrej nawierzchni?

Rozmiar fabrycznie powinien być 225/45R17, ale wolałbym 205/215/225 lecz z profilem 50 - każdy wariant już sprawdzałem doświadczalnie w Omedze i było bardziej komfortowo (mniej tłukło albo ze względu na wyższą oponę, albo ze względu na węższą oponę) niż na twardych 225/45. Niestety te z profilem 50 mają czasami 1.5-2x wyższą cenę od standardowego 225/45, więc w razie czego niechętnie jestem skłonny zostać przy 225/45R17 jeśli będą naprawdę bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze: czy obecnie już kupować, bo ceny są w miarę przyzwoite i przed sezonem będzie już

> tylko drożej, czy jeszcze jest nadzieja, że będą tańsze do marca niż teraz?

> A teraz konkrety: szukam 4 letnich 17-tek, najlepiej nie więcej niż 1600zł za komplet. Najlepiej

> wspominam Uniroyale pierwszej generacji, które fenomenalne były na mokrym, a do tego miały

> rant ochronny. Obecne Uniroyale3 nie cieszą się niestety aż tak dobrymi ocenami (dużo userów

> mówi o pływaniu auta powyżej 140km/h, a że mój codzienny dojazd do pracy do to jakieś 2x20 km

> po autostradzie...), więc może jednak jakiś inny model/producent o równie dobrych albo troszkę

> gorszych właściwościach jezdnych na mokrej nawierzchni?

> Rozmiar fabrycznie powinien być 225/45R17, ale wolałbym 205/215/225 lecz z profilem 50 - każdy

> wariant już sprawdzałem doświadczalnie w Omedze i było bardziej komfortowo (mniej tłukło albo

> ze względu na wyższą oponę, albo ze względu na węższą oponę) niż na twardych 225/45. Niestety

> te z profilem 50 mają czasami 1.5-2x wyższą cenę od standardowego 225/45, więc w razie czego

> niechętnie jestem skłonny zostać przy 225/45R17 jeśli będą naprawdę bardzo dobre.

poprzeglądaj motointegrator, mają naprawdę dobre ceny palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ceny cenami, bardziej chodzi mi o dobrą alternatywę dla RainSportów3

Panowie tutaj też mam podobny problem, opona 195/45/15 - z jednej strony zastanawiam się czy ufać marce i kupić Goodyear F1 (pewnie 2 używane, 2 nowe), Uniroyal Rainsport 3 czy Nankang NS-2 (tutaj mam opinie kolegów, że są bardzo ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie tutaj też mam podobny problem, opona 195/45/15 - z jednej strony zastanawiam się czy ufać

> marce i kupić Goodyear F1 (pewnie 2 używane, 2 nowe), Uniroyal Rainsport 3 czy Nankang NS-2

> (tutaj mam opinie kolegów, że są bardzo ok).

Ja miałem parę lat temu w Omedze te Nankangi i nie byłem z nich zadowolony. Ścieralność i trakcja na mokrym zdecydowanie odbiegały od RainSportów1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie tutaj też mam podobny problem, opona 195/45/15 - z jednej strony zastanawiam się czy ufać

> marce i kupić Goodyear F1 (pewnie 2 używane, 2 nowe), Uniroyal Rainsport 3 czy Nankang NS-2

Jeśli Nankang to NS-20, NS-2 są głośniejsze i subiektywnie gorszą trakcję ma auto na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie takie pytanie. Co bedzie lepsze do golfa z rozmiarem 195/65/15. Mam do wyboru dwie opony:

Uniroyal Rain Expert o takie:

uniroyal-rainexpert-1938-t-f-l250-sk3.png

Czy też

Uniroyal Rain Expert 3:

uniroyal-rainexpert-3-13658-t-f-l250-sk3.png

Ktora z tych dwóch opon będzie lepsza ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie takie pytanie. Co bedzie lepsze do golfa z rozmiarem 195/65/15. Mam do wyboru dwie opony:

> Uniroyal Rain Expert o takie:

> Czy też

> Uniroyal Rain Expert 3:

> Ktora z tych dwóch opon będzie lepsza ??

> Pozdrawiam

dziwne pytanie, rainsport 3 jest oponą o klasę wyżej niż rainexpert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwne pytanie, rainsport 3 jest oponą o klasę wyżej niż rainexpert

hmm teraz patrze na strone uniroyal i faktycznie to nie jest rain expert 3 tylko rain sport 3.

RainExpert w cenie 188zl a RainSport 3 w cenie 186zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm teraz patrze na strone uniroyal i faktycznie to nie jest rain expert 3 tylko rain sport 3.

> RainExpert w cenie 188zl a RainSport 3 w cenie 186zł

195/65R15 nie występuje w bieżniku rainsport3.

Opona ze zdjęcia to rainexpert3 i jest to inny bieżnik niż rainsport3.

Pewnie rainexpert3 będzie miała lepsze parametry niż rainexpert, ale kosztem żywotności. (nawet według etykiet dla indeksu H dla re - EB71 i re3 - CA71)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 195/65R15 nie występuje w bieżniku rainsport3.

> Opona ze zdjęcia to rainexpert3 i jest to inny bieżnik niż rainsport3.

> Pewnie rainexpert3 będzie miała lepsze parametry niż rainexpert, ale kosztem żywotności. (nawet

> według etykiet dla indeksu H dla re - EB71 i re3 - CA71)

no wlasnie wczoraj sprawdzalem w garazu i jest to faktycznie rainexpert3. Chyba wezme te rainexpert 3 bo sa mlodsze a moje przebiegi roczne nie sa zbyt duze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuję się na sezon wiosenny i zakupiłem nowe Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R18, a nawet założyłem na felgi. Temperatury jeszcze za niskie żeby przełożyć koła, więc na razie czekają na wiosnę.

Pytanie czy ktoś na takowych gumach jeździł, bo zastanawia mnie czy nie będą hałasować jak GoodYear F1 (jodełka) po częściowym zużyciu bieżnika. W sumie zadał mi takie pytanie znajomy, gdy zobaczył te Vredestein'y i zabił mi klina irked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ile kilometrów?

> Już byłem zdecydowany na nie

nawet nie 30 jak wyzej kolega wspomnial

na przednich kolach, fwd, ok20 kkm no.gif

teraz mam jakies - barum czy hankook - cos podobnego - (podobne osiagi i klasa) ten sam nalot a jeszcze polowa zostala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rainsport 3 znika w oczach a pod koniec zycia slabo na wodzie

> zajechalem je w 8mcy

> osobiscie nie polecam

Miałem RainExperty na samochodzie o masie 1.8t. Pod koniec drugiego sezonu letniego, czyli po ok. 50tys km, opony dobiegały końca. Jak dla mnie to sa mało wytrzymałe, choć na deszczu rzeczywiście sprawują się wyśmienicie.

Polecam wyłącznie mało jeżdżącym bądź z lekkimi autami.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie takie pytanie. Co bedzie lepsze do golfa z rozmiarem 195/65/15. Mam do wyboru dwie opony:

> Uniroyal Rain Expert o takie:

> Czy też

> Uniroyal Rain Expert 3:

> Ktora z tych dwóch opon będzie lepsza ??

> Pozdrawiam

> Panowie takie pytanie. Co bedzie lepsze do golfa z rozmiarem 195/65/15. Mam do wyboru dwie opony:

> Uniroyal Rain Expert o takie:

> Czy też

> Uniroyal Rain Expert 3:

> Ktora z tych dwóch opon będzie lepsza ??

> Pozdrawiam

Przeglądałem ostatnio 195/65R15 dokładniej, i według mnie nie opłaca się kupować uniroyala.

Cena za rainexpert3 to około 185/szt.

Dunlopa Sp sport Bluerespone kupi się za mniej wiecej 195/szt lub Goodyeara EfficientGrip Performance w okolicy 200/szt.

IMO zbyt mała różnica cenowa żeby brać uniroyala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglądałem ostatnio 195/65R15 dokładniej, i według mnie nie opłaca się kupować uniroyala.

> Cena za rainexpert3 to około 185/szt.

> Dunlopa Sp sport Bluerespone kupi się za mniej wiecej 195/szt lub Goodyeara EfficientGrip

> Performance w okolicy 200/szt.

> IMO zbyt mała różnica cenowa żeby brać uniroyala.

A w czym ten Uniroyal gorszy? W nazwie producenta czy o coś innego chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglądałem ostatnio 195/65R15 dokładniej, i według mnie nie opłaca się kupować uniroyala.

> Cena za rainexpert3 to około 185/szt.

> Dunlopa Sp sport Bluerespone kupi się za mniej wiecej 195/szt lub Goodyeara EfficientGrip

> Performance w okolicy 200/szt.

> IMO zbyt mała różnica cenowa żeby brać uniroyala.

Kolego a te dunlopy o których piszesz to takie jak tutaj? https://www.motointegrator.pl/produkty/1181798-dunlop-sp-sport-bluresponse-19565r15-91h

Pytam, bo też czeka mnie wymian ogumienia w tym rozmiarze i szukam czegoś przyzwoitego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo chińskości tego wyrobu oponowego - dają radę nawet gdy próbowałem je przycisnąć na torze (na mokro i sucho).

To nie ma być reklama, ale da się kupić PRZYZWOITE opony w dobrej cenie 225/40R18 200 zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w żywotności.

a na ile tę żywotność określasz, miałem 2 komplety uniroyali I-wszy stary rainsport, potem rainekspert i średnio powyżej 40 tyś km na każdym komplecie robiłem, jakoś drastycznie w porównaniu do innych opon się nie zużywały hmm.gif do samego końca dobrze na mokrym się spisywały ok.gif przeżyły kilka ostrych hamowaniach do zablokowania kół w aucie bez ABS-u, nie biły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na ile tę żywotność określasz, miałem 2 komplety uniroyali I-wszy stary rainsport

Średni przebieg dunlopa/goodyeara według producenta 68tyś. (źródło będzie mi ciężko odszukać)

Oczywiście realny przebieg będzie niższy, ale mimo wszystko nie słyszałem negatywnych opinii co do zużycia dunlopa SpSportBlueresponse, czego nie mogę napisać o uniroyalu.

> jakoś drastycznie w porównaniu do innych opon się nie zużywały

Nie powinno być drastycznej różnicy, to chyba normalne.

> przeżyły kilka ostrych hamowaniach do zablokowania kół w aucie bez ABS-u, nie biły.

Nic to do tematu dunlop vs uniroyal nie wnosi.

Przecież nie mówię że uniroyal to padaczka, a dunlop to królowa żywotności.

uniroyal - dobra opona, za dobre pieniądze.

dunlop - bardzo dobra opona, a cena coraz bliżej klasy średniej.

Jak ktoś chce na siłę uświadamiać że uniroyal to lepszy zakup niż dunlop, lub odwrotnie to nie widzę sensu. Każdy i tak kupi co chce. 20.GIF

Sygnalizuję tylko, że cena tego dunlopa jest w tej chwili naprawdę niska śledząc rynek od jakiegoś czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średni przebieg dunlopa/goodyeara według producenta 68tyś. (źródło będzie mi ciężko odszukać)

Wg producenta to wiesz co palacz.gif

> Oczywiście realny przebieg będzie niższy, ale mimo wszystko nie słyszałem negatywnych opinii co do

> zużycia dunlopa SpSportBlueresponse, czego nie mogę napisać o uniroyalu.

Z tego co napisałeś wynika, że tylko słyszałeś o negatywnych opiniach o Uniroyalu.

Sądzę, że na tym można by zamknąć dywagacje sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na ile tę żywotność określasz, miałem 2 komplety uniroyali I-wszy stary rainsport, potem

> rainekspert i średnio powyżej 40 tyś km na każdym komplecie robiłem, jakoś drastycznie w

> porównaniu do innych opon się nie zużywały do samego końca dobrze na mokrym się spisywały

> przeżyły kilka ostrych hamowaniach do zablokowania kół w aucie bez ABS-u, nie biły.

Czym się martwisz? Bajki o oponach to można wyczytać w ilościach hurtowych. Nie mam specjalnych uwag co rainsportów - może trochę głośniejsze od F1 (GY wink.gif) Tak naprawdę to mamy licytację cenową i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg producenta to wiesz co

> Z tego co napisałeś wynika, że tylko słyszałeś o negatywnych opiniach o Uniroyalu.

Nie mam możliwości sprawdzenia każdej opony, w każdym rozmiarze to chyba normalne spineyes.gif

Zużycie to tylko jeden z wielu parametrów opony.

To że ktoś mówi że zużywa się szybciej, nie jest równe negatywnej opinii.

> Sądzę, że na tym można by zamknąć dywagacje

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam możliwości sprawdzenia każdej opony, w każdym rozmiarze to chyba normalne

Stąd powtarzanie zasłyszanych/wyczytanych opinii ze stwierdzeniem, że "są gorsze" chyba nie jest sensowne palacz.gif

> Zużycie to tylko jeden z wielu parametrów opony.

> To że ktoś mówi że zużywa się szybciej, nie jest równe negatywnej opinii.

Otóż to, szczególnie zużycie, które nie jest empirycznie potwierdzone hehe.gifhehe.gif

Nie żebym bronił Uniroyal hehe.gifok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba kupic - co szanowne grono poleca Uniroyal RainSport 3 czy DUNLOP spSPORT BLURESPONSE czy moze cos innego w granicach 1000 PLN ?

Przebiegi roczne ok 12 tys km a wiec w lato mysle ok 8 tys km, glownie miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba kupic - co szanowne grono poleca Uniroyal RainSport 3 czy DUNLOP spSPORT BLURESPONSE czy

> moze cos innego w granicach 1000 PLN ?

> Przebiegi roczne ok 12 tys km a wiec w lato mysle ok 8 tys km, glownie miasto.

wez jeszcze pod uwage hankook ventus prime 2, mam takie w rozmiarze 195/45/16, zachowanie podobne do rs3, moze tylko ciut kiepskie w czasie duzego aquaplaningu, ale ogolnie po jednym sezonie moge polecic jako zamiennik rs3

aha, zrobilem na nich 40kkm gdzies miedzy kwietniem a listopadem i zeszly do ~6mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba kupic - co szanowne grono poleca Uniroyal RainSport 3 czy DUNLOP spSPORT BLURESPONSE czy

> moze cos innego w granicach 1000 PLN ?

> Przebiegi roczne ok 12 tys km a wiec w lato mysle ok 8 tys km, glownie miasto.

co tańsze, szukaj w promocji, jak roznica nie duza to dopłacic do dunlopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba kupic - co szanowne grono poleca Uniroyal RainSport 3 czy DUNLOP spSPORT BLURESPONSE czy

> moze cos innego w granicach 1000 PLN ?

> Przebiegi roczne ok 12 tys km a wiec w lato mysle ok 8 tys km, glownie miasto.

To ja się podłączę do tych typów przy rozmiarze 195/60/15. Przebiegi podobne. Civic 2002.

Różnice w cenie to 120zł za komplet na niekorzyść Dunlopa.

Czy pójść w innym kierunku i kupić Daytony D320 (B, G, 73dB)), tańsze od Uniroyali (B, E, 71dB) o 240zł, a od Dunlopów (A, B, 68dB) o 360zł?

Teoretycznie, podwyższone opory spowodują, że Dunlop zwróci się w moim przypadku, w półtora roku, góra 2 lata... tylko czy teoria = praktyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy latać jeszcze sezon na tych co mam czy kupić nowe...

Oryginalnie wg homologacji powinny iść 235/45R17, ale jestem skłonny przejść na coś węższego, a przy tym bardziej atrakcyjnego cenowo...

Co poleca brać AK'owa z opon budżetowych, ale nie czajników?

Auto koło 200KM, stosunkowo ciężkie, napęd 4x4 więc muszę kupić 4 sztuki nowych opon...

Może coś w stylu Sava INTENSA UHP 225/45R17, ewentualnie co innego w podobnej cenie? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tytułem wstępu: łatwiej się odnieść, jeśli wiadomo co to za model

Masz rację, ale ten wzór różnie się nazywa w zależności od producenta.

> 1. Riken Maystorm 2 B 2 w 2014 r. i w 2012 r.

> Im mniej punktów tym lepiej. Punkty oznaczają łączną długość hamowania ze 100 km/h na suchej i

> mokrej nawierzchni.

D..py nie urywa. zlosnik.gif, a Chińczyki trzymają się mocno hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.