Jump to content

Manualna skrzynia vs automat


PawelWaw
 Share

Recommended Posts

41 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Chyba cześć osób dostała prawko awansem, skoro nagle nie potrafią zmieniać biegów? 🤔

Co ma prawko do rodzaju skrzyni?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, wlad napisał:

Co ma prawko do rodzaju skrzyni?

 

Ponad 25 lat jeździłem z manualnymi skrzyniami i powiedziałem dość, gdy zdrowie trochę zaczęło szwankować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, wlad napisał:

Co ma prawko do rodzaju skrzyni?

Kod 78

 

https://autokult.pl/33677,prawo-jazdy-przyszlosci-az-zaskakuje-brak-zainteresowania

 

Pewnie nie dotyczy to 99,9% użytkowników AK, ale jest taka możliwość. Nawet córka mnie pytała, czy może robić prawko na automat i jej odradziłem. Jednak warto mieć uprawnienia na każdy samochód niż tylko na taki z automatem. Jak będzie chciała zrobić przeprowadzkę, to już widzę znalezienie dostawczaka z wypożyczalni z automatem, tak samo może być na wyjeździe zagranicznym - miałem takie przypadki, że w rentalu miał być automat, ale ktoś nie zwrócił na czas, auto było na serwisie itp. i kwitłem w poczekalni 2 godziny aż ogarną. W UK z tego powodu prawie spóźniłem się na pogrzeb.

 

P.S.

Czy samochód z manualną skrzynią można w ogóle nazywać autem? Jak auto, to wiadomo, ze automat.

Edited by zejk
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.06.2021 o 17:15, PawelWaw napisał:

Cześć

 

Tak juz od 8 lat mam same automaty.

Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).

 

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]

 

 

 

 

Ja mam aktualnie 6te auto z AT ale jak tylko mam okazję jechać manualem to sprawia mi to przyjemność. 

Na pewno kupię jeszcze kiedyś manuala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Bo w GLC i w Alfie masz automaty ZF. Zupełnie inna liga niż tamte.

:ok:

 

W GLC (jeśli piszesz o Mercedesie) skrzynia 9 G-Tronic, ewentualnie 7 G-Tronic w niektórych hybrydach  jest w całości konstrukcji i produkcji Mercedesa, podobnie jak ca. 95% skrzyń biegów stosowanych obecnie i w przeszłości w osobowych Mercedesach. Skrzynia 9G-Tronic ( oznaczenie bazowe 750.0 W9A 700 ) została w całości wymyślona,  zaprojektowana i rozwijana w centrum projektowo-rozwojowym Mercedesa w Sztuttgarcie-Untertürkheim a produkowana jest niedaleko w zakładach w Sztuttgarcie-Hedelfingen, od 2016 również w Sebes w Rumunii i nigdzie indziej. Mercedes nigdy nie konkurował z ZF, często współpracują w rozwijaniu technologii i rozwiązywaniu problemów materiałowych i technologicznych. Skrzynie Mercedesa mają z ZF tyle wspólnego co Sztuttgart z Friedrichshafen nad jeziorem Bodeńskim czyli około 100 kilometrowe oddalenie. I to by było tyle na ten temat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, zejk napisał:

Kod 78

 

https://autokult.pl/33677,prawo-jazdy-przyszlosci-az-zaskakuje-brak-zainteresowania

 

Pewnie nie dotyczy to 99,9% użytkowników AK, ale jest taka możliwość. Nawet córka mnie pytała, czy może robić prawko na automat i jej odradziłem. Jednak warto mieć uprawnienia na każdy samochód niż tylko na taki z automatem. Jak będzie chciała zrobić przeprowadzkę, to już widzę znalezienie dostawczaka z wypożyczalni z automatem, tak samo może być na wyjeździe zagranicznym - miałem takie przypadki, że w rentalu miał być automat, ale ktoś nie zwrócił na czas, auto było na serwisie itp. i kwitłem w poczekalni 2 godziny aż ogarną. W UK z tego powodu prawie spóźniłem się na pogrzeb.

 

P.S.

Czy samochód z manualną skrzynią można w ogóle nazywać autem? Jak auto, to wiadomo, ze automat.

Syn mojego sasiada robi teraz prawko na automat-po prostu po sezonie covidowym latwiej bylo znalezc takiego instruktora a zapisac sie na kurs prawa jazdy  graniczy z cudem.Oczywiscie gdy sytuacja sie uspokoi to zrobi egzamin z manuala-i bedzie po klopocie.

Edited by wlad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Niby idzie się przestawić :bzik:
Odkąd latam automatem to się zakochałem w wygodzie, choć cholernie brak mi podłokietnika :hehe:  Nie wyobrażam sobie kupować już manuala. Ale jak będzie trzeba to nie ma wyjścia, dam radę. Sporadycznie zapomnę o wciśnięciu sprzęgła, ale jak zaczyna szarpać to sobie przypominam :P

Jedyny minus CVT to cholerny hałas jak się chce odpowiednio dynamicznie przyspieszyć 

Edited by Lynda
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Niby idzie się przestawić :bzik:
Odkąd latam automatem to się zakochałem w wygodzie, choć cholernie brak mi podłokietnika :hehe:  Nie wyobrażam sobie kupować już manuala. Ale jak będzie trzeba to nie ma wyjścia, dam radę. Sporadycznie zapomnę o wciśnięciu sprzęgła, ale jak zaczyna szarpać to sobie przypominam
Jedyny minus CVT to cholerny hałas jak się chce odpowiednio dynamicznie przyspieszyć 
Cvt to dramat
Jeździłem w niedzielę crv 1,5 cvt. Żeby tym przyspieszac trzeba włożyć sobie korki w uszy.

Tylko manual, trzeba mieć kontrole nad autem
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Lynda napisał:

Odkąd latam automatem to się zakochałem w wygodzie, choć cholernie brak mi podłokietnika

Gdzie tu jest związek jednego z drugim?

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Seth napisał:

Gdzie tu jest związek jednego z drugim?

W manualu trzeba powachlować, w automacie już nie - więc sobie prawa ręka mogłaby spocząć wygodnie, a tak nie mam co z nią zrobić. A nie zawsze mam kolano na prawym żeby nań położyć :hehe:

24 minuty temu, hefi napisał:

Cvt to dramat
Jeździłem w niedzielę crv 1,5 cvt. Żeby tym przyspieszac trzeba włożyć sobie korki w uszy.

Niby są łopatki i dziesięć "niby przełożeń" ale tak - wyje toto niemiłosiernie. Choć na miasto nie narzekam, a tryb oznaczony magicznymi literkami "PWR" nawet zgrabnie operuje oborotami

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lynda napisał:

W manualu trzeba powachlować, w automacie już nie - więc sobie prawa ręka mogłaby spocząć wygodnie, a tak nie mam co z nią zrobić. A nie zawsze mam kolano na prawym żeby nań położyć

Kurde no nie kumam, masz podłokietnik i kładziesz tam rękę i sobie leży. Z automatem jeszcze lepiej, bo nie trzeba nią wachlować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Przy okazji tematu nie chce wywoływać burzy ale może ktoś coś konkretnie odpowie.

Której marki auto w segmencie "C " ma najtrwalsza najmniej awaryjna automatyczna skrzynie.Mysle o nowym aucie  i użytkowaniu ok 8-10 lat i ok 150 tys przebiegu jako prywatne

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Seth napisał:

Kurde no nie kumam, masz podłokietnik i kładziesz tam rękę i sobie leży. Z automatem jeszcze lepiej, bo nie trzeba nią wachlować.

No właśnie nie mam podłokietnika - dlatego mi go brakuje ;] 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, jakubek said:

Przy okazji tematu nie chce wywoływać burzy ale może ktoś coś konkretnie odpowie.

Której marki auto w segmencie "C " ma najtrwalsza najmniej awaryjna automatyczna skrzynie.Mysle o nowym aucie  i użytkowaniu ok 8-10 lat i ok 150 tys przebiegu jako prywatne

 

Mazda ma klasyczne automaty, ktore sa bardzo trwale.

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji tematu nie chce wywoływać burzy ale może ktoś coś konkretnie odpowie.
Której marki auto w segmencie "C " ma najtrwalsza najmniej awaryjna automatyczna skrzynie.Mysle o nowym aucie  i użytkowaniu ok 8-10 lat i ok 150 tys przebiegu jako prywatne
Subaru ma archaiczne Ale super trwałe 4 i 5 biegowe automaty

PSA ma 6 biegowego trawalego hydraulika laczonego z 2.0 hdi





Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, szafir napisał:

W GLC (jeśli piszesz o Mercedesie) skrzynia 9 G-Tronic, ewentualnie 7 G-Tronic w niektórych hybrydach  jest w całości konstrukcji i produkcji Mercedesa, podobnie jak ca. 95% skrzyń biegów stosowanych obecnie i w przeszłości w osobowych Mercedesach. Skrzynia 9G-Tronic ( oznaczenie bazowe 750.0 W9A 700 ) została w całości wymyślona,  zaprojektowana i rozwijana w centrum projektowo-rozwojowym Mercedesa w Sztuttgarcie-Untertürkheim a produkowana jest niedaleko w zakładach w Sztuttgarcie-Hedelfingen, od 2016 również w Sebes w Rumunii i nigdzie indziej. Mercedes nigdy nie konkurował z ZF, często współpracują w rozwijaniu technologii i rozwiązywaniu problemów materiałowych i technologicznych. Skrzynie Mercedesa mają z ZF tyle wspólnego co Sztuttgart z Friedrichshafen nad jeziorem Bodeńskim czyli około 100 kilometrowe oddalenie. I to by było tyle na ten temat.

 

Faktycznie, pomyliło mi się z BMW. Ale tak czy siak, to są skrzynie z innej półki niż to co w autach popularnych - stąd zupełnie inne wrażenia.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, jakubek napisał:

Przy okazji tematu nie chce wywoływać burzy ale może ktoś coś konkretnie odpowie.

Której marki auto w segmencie "C " ma najtrwalsza najmniej awaryjna automatyczna skrzynie.Mysle o nowym aucie  i użytkowaniu ok 8-10 lat i ok 150 tys przebiegu jako prywatne


Corolle polecam, 180km. Fajnie jeździ i skrzynia już nie wyje. 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, kravitz napisał:


Z tego co pamietam to tam był 3.0 V6 diesel chyba 165KM.

 

Do żadnego kampera mi to nie pasuje, chyba że kampervan na blaszaku.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, zejk napisał:

Mnie to jeszcze denerwuje, że z manualem nie mogę spokojnie zjeść loda czy sączyć napoju w czasie jazdy po mieście. Jeszcze w nosie z tym napojem, bo jego idzie odstawić, ale loda w wafelku już nie.

 

No ja już to ogarnąłem bo musiałem, ale mimo wszystko dla mnie sprzedawanie samochodów ze skrzynią manualną jest jawnym krzywdzeniem społeczeństwa.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, zejk napisał:

Jak będzie chciała zrobić przeprowadzkę, to już widzę znalezienie dostawczaka z wypożyczalni z automatem...

Już widzę jak kobieta chcąc zrobić remont idzie i wypożycza dostawczaka, nieważne z jaką skrzynią. 

Owszem są wyjątki.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja małego jak zmieniałem chwilę temu to wreszcie poszedł automat ( plułem sobie w brodę że pożałowałem tych 5kpln przy Swifcie wczesniej- pewnie miał y dożywocie....znaczy się Młody by dostał). Kiedyś policzyłem. W ciągu dojazdu do pracy ponad 200x zmieniałem bieg. Przykurcz mięśni lewej nogi od ciągłej jazdy na polsprzegle też pomógł podjąć decyzję... Teraz duży też zamiana na automat. Oba od Lwa na klapie, benzyna 6b, diesel 8. Tak przy dużym/ drugim naprawdę to kombinacja diesel +ASB plus wycofanie tej kombinacji w kolejnym roczniku zdecydowała o zakupie tego auta i czasie zakupu w 51% ;-))) Niby oba hydrauliki klasyczne. Zobaczymy.

Prawda jest taka że wcześniej zawsze chciałem spróbować jak to jest mieć tak na dłużej a nie tylko na chwilę ( i logicznym i sensownym mi się ASB wydawało w miejskim dupowozie) ale nigdy nie było mnie stać. Problemów z przesiadką nie mam. Pierwsze kangur przed pierwszym dojazdem do pierwszego skrzyżowania i od razu pamięć i odruchy wracają... No dobra przez pierwsze parę km przeciągam biegi zanim zmienię może... Czasami to nawet fajne sobie przypomnieć i mieć pełną kontrolę nad pójściem aż do odcinki....ale do manualna już raczej nie wrócę.... I moja dluuuuuugo oporna na ASB Szanowna Małżonka już na szczęście też nie ;-)))



  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, ZUBERTO napisał:

Już widzę jak kobieta chcąc zrobić remont idzie i wypożycza dostawczaka, nieważne z jaką skrzynią. 

Owszem są wyjątki.

Nie pisałam nic o remoncie. Przeprowadzki w czasach studenckich za to są częste. Sam pamiętam jak co roku w czerwcu się opuszczało lokum, to zwiezienie całego dobytku to były trzy kursy poldżerem zapakowanym po dach. Ja miałem 60 km w jedną stronę więc szło ogarnąć, ale jakby było 200 km? Wtedy lepiej wynająć blaszaka i opykać temat w jeden dzień niż bujać się na trzy tury. 

Edited by zejk
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, zejk napisał:

Nie pisałam nic o remoncie. Przeprowadzki w czasach studenckich za to są częste. Sam pamiętam jak co roku w czerwcu się opuszczało lokum, to zwiezienie całego dobytku to były trzy kursy poldżerem zapakowanym po dach. Ja miałem 60 km w jedną stronę więc szło ogarnąć, ale jakby było 200 km? Wtedy lepiej wynająć blaszaka i opykać temat w jeden dzień niż bujać się na trzy tury. 

Sam się zwijałem w 1 poldżera, ale nadal nie widzę jak to przeciętna kobieta wynajmuje tego dostawczaka by jako studentka zwieść swe graty.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, ppmarian napisał:

Wirtualne biegi.
 

 


2:40

Tapatalk

 

 

Ale te wirtualne biegi tylko w benzynie. Nawet o łopatki przy kierownicy zadbali ;] Choć i tak potrafi sie zrobić głośno jak jednak zdecydowanie zechcesz dynamicznie wystartować 

A hybryda nadal nie emuluje przełożeń. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Faktycznie, pomyliło mi się z BMW. Ale tak czy siak, to są skrzynie z innej półki niż to co w autach popularnych - stąd zupełnie inne wrażenia.

 

z tego co wiem to Audi wkłada też ZF do mocniejszych wersji. Mercedes chyba rzeczywiście nie stosuje ZF.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Niby idzie się przestawić :bzik:
Odkąd latam automatem to się zakochałem w wygodzie, choć cholernie brak mi podłokietnika :hehe:  Nie wyobrażam sobie kupować już manuala. Ale jak będzie trzeba to nie ma wyjścia, dam radę. Sporadycznie zapomnę o wciśnięciu sprzęgła, ale jak zaczyna szarpać to sobie przypominam
Jedyny minus CVT to cholerny hałas jak się chce odpowiednio dynamicznie przyspieszyć 
Łatwiej do auta dołożyć podłokietnik niż skrzynię automatyczną

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Mnie automat troche denerwuje. Na kickdown czekam wieki, automat lwpiej ode mnie wie, na ktorym biegu chcę jechac. Przed automatem mialem honde w maualu. 90 kucy slabsza, ale dawala wiecej radosci z jazdy. I nie, nie mam problemu z przestawieniem sie w zyciu codziennym na jazde auto/manual. W garazu: automat, manual i motocykl z zupelnie inba zmiana biegow. Jeszcze to jakos ogarniam rotfl

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Łatwiej do auta dołożyć podłokietnik niż skrzynię automatyczną

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka


A to na pewno
Rok przeżyję, a potem muszę pamiętać przeczytać specyfikację zamawianego auta :phi:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Babinicz napisał:

Mnie automat troche denerwuje. Na kickdown czekam wieki, automat lwpiej ode mnie wie, na ktorym biegu chcę jechac. Przed automatem mialem honde w maualu. 90 kucy slabsza, ale dawala wiecej radosci z jazdy. I nie, nie mam problemu z przestawieniem sie w zyciu codziennym na jazde auto/manual. W garazu: automat, manual i motocykl z zupelnie inba zmiana biegow. Jeszcze to jakos ogarniam rotfl

To przez ekologie. Jak wgrasz lepszy program to te problemy znikna. U mnie jest to samo... Przy ostrej jezdzie kcikdown trwa wieki.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Seth napisał:

Zatyczki do uszu zaczęli dawać w standardzie?

 

A jeździłeś?

Jak dla mnie to najlepszy "nie manual" do codziennej jazdy. Nie szarpie, nie żongluje biegami , mało pali i jest dynamiczny. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ale te wirtualne biegi tylko w benzynie. Nawet o łopatki przy kierownicy zadbali ;] Choć i tak potrafi sie zrobić głośno jak jednak zdecydowanie zechcesz dynamicznie wystartować 
A hybryda nadal nie emuluje przełożeń. 
Hybryda toyoty nie ma cvt !!!

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Olas1 napisał:

 

A jeździłeś?

Jak dla mnie to najlepszy "nie manual" do codziennej jazdy. Nie szarpie, nie żongluje biegami , mało pali i jest dynamiczny. 

 

CHRem.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Olas1 napisał:

 

A jeździłeś?

Jak dla mnie to najlepszy "nie manual" do codziennej jazdy. Nie szarpie, nie żongluje biegami , mało pali i jest dynamiczny. 

 

 

Dla mnie to też super rozwiązanie.

Jeździłem sporo CVT od Mitsubishi i bardzo mało od Toyoty.

Ten w Toyocie jest sporo szybszy, ale i tak oba mi sie podobają.

Nawet wolę niz DSG dwusprzęgłówki (jeździłem sporo tą od Mitsubishi i trochę tą od VW). Nie wiem co jest w Mercedesie A200, ale też moim zdaniem od tego jest CVT fajniejsza.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Seth napisał:

CHRem.

 

Ale 2.0 180km? 

Link to comment
Share on other sites

Co lubię w manualu? Że potrafię zawsze takim autem pojechać. Ale... odkąd mam DSG to pomimo wszystkich wad wytykanych tej skrzyni, nie chciałbym wracać do manuala. To jest po prostu wygodne :cool:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

...Nie wiem co jest w Mercedesie A200...

724.0 7G-DCT 350 . Przełączanie jest hydrauliczne, sterowanie elektroniczne, sprzęgła mokre. Skrzynia zaprojektowana przez Mercedesa we współpracy z Getragiem.

Produkowana w Sztuttgarcie, Rumunii i w zakładach Getrag. Getrag dostarcza tylko do słabszych wersji silnikowych. Tak więc A180 i A200 mają skrzynie albo od Getraga albo od Mercedesa.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Olas1 napisał:


Corolle polecam, 180km. Fajnie jeździ i skrzynia już nie wyje. 

 

Ja nie polecam. Nie jedzie wcale. Nie wyje jeśli nie wchodzisz na obroty. :ee:

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, jakubek napisał:

Przy okazji tematu nie chce wywoływać burzy ale może ktoś coś konkretnie odpowie.

Której marki auto w segmencie "C " ma najtrwalsza najmniej awaryjna automatyczna skrzynie.Mysle o nowym aucie  i użytkowaniu ok 8-10 lat i ok 150 tys przebiegu jako prywatne

 

Suzuki - klasyczny hydrauliczny automat. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Seth napisał:

Nie mam pojęcia jaki to silnik miało.

 

Czyli ja piszę o Corolli Hybryda 2.0 180km, a Ty, że jest zła, bo jeździłeś CRV jakiejś tam... 

No tak... przecież to autokącik.pl 😂

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, torelek napisał:

 

Ja nie polecam. Nie jedzie wcale. Nie wyje jeśli nie wchodzisz na obroty. :ee:

 

Mam inne zdanie na ten temat, ale przecież nie musisz się z nim zgadzać. 

W codziennej jeździe jest świetna. Jak ktoś oczekuje hothatcha no to nie bardzo. 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Olas1 napisał:

 

Czyli ja piszę o Corolli Hybryda 2.0 180km, a Ty, że jest zła, bo jeździłeś CRV jakiejś tam... 

No tak... przecież to autokącik.pl 😂

Po prostu nie wierzę, że nagle magicznie zadziała się jakakolwiek rewolucja w tym tandemie.

Ten komentarz powyżej tylko to potwierdza.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Olas1 napisał:

 

Mam inne zdanie na ten temat, ale przecież nie musisz się z nim zgadzać. 

W codziennej jeździe jest świetna. Jak ktoś oczekuje hothatcha no to nie bardzo. 

 

Zgodzę się: w codziennej jeździe da radę. Ale od 180 koni można już oczekiwać lepszych wrażeń. Tyle, że 1. jestem uprzedzony do Toyot 2. mam 400koni pod maską co wykrzywia nieco ocenę 😉

Link to comment
Share on other sites

Teraz, torelek napisał:

 

2. mam 400koni pod maską co wykrzywia nieco ocenę 😉

 

No to faktycznie może trochę psuć postrzeganie świata 😂

Zupełnie jak po kilkugodzinnej jeździe na motocyklu okazuje się, że jazda dostawczym boxerem jest czystym relaksem w ciszy i komforcie 😆

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Babinicz napisał:

Mnie automat troche denerwuje. Na kickdown czekam wieki, automat lwpiej ode mnie wie, na ktorym biegu chcę jechac. Przed automatem mialem honde w maualu. 90 kucy slabsza, ale dawala wiecej radosci z jazdy. I nie, nie mam problemu z przestawieniem sie w zyciu codziennym na jazde auto/manual. W garazu: automat, manual i motocykl z zupelnie inba zmiana biegow. Jeszcze to jakos ogarniam rotfl

 

Wybierz tryb sport albo użyj łopatek.

:ok:

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ppmarian napisał:

Hybryda toyoty nie ma cvt !!!
 

 

Sama Toyota nazywa to eCVT więc to chyba jednak CVT. Różni się od innych CVT brakiem pasa i stożków napędowych ale idea CVT* jest zachowana.

:ok:

 

 

 

 

 

* Czyli żeby wyć wniebogłosy i nie jechać.

;l

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

* Czyli żeby wyć wniebogłosy i nie jechać.

;l

 

Oo to tak jak w Jagularze ;] 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Wybierz tryb sport albo użyj łopatek.

:ok:

 

Nic nie daje. W trybie sport czasem robi takie lutututu i dopiero refukuje. Ostatnia norma Euro zrobila swoje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.