Skocz do zawartości

Rozmawiałem z dealerem, póki co lepiej nie będzie


komor

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, ghost2255 said:

 

"W 2020 r. średnia emisja dwutlenku węgla dla pojazdów sprzedanych przez poszczególne marki musiała być niższa niż 120 g/km. Od 1 stycznia 2021 r. limit ten został obniżony do 95 g/km. Należy przy tym pamiętać, że ta wysokość jest także nieco inna dla poszczególnych producentów. Uzależnione jest to między innymi średnią masą produkowanych pojazdów. Przykładowo dla Daimlera produkującego większe i cięższe samochody limit emisji CO2 wynosi 103 g/km. Producenci mający w swojej ofercie więcej mniejszych aut, jak na przykład Peugeot i FCA (Fiat Chrysler Automobiles), będą musieli osiągnąć wynik emisyjny poniżej 91 g/km. Upraszczając, im cięższe pojazdy się produkuje, tym w praktyce wyższy jest limit emisji dwutlenku węgla."

 

Wypadałoby podeprzeć się zródłem, które cytujesz. Ale faktycznie masz rację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, grogi said:

 

Ktoś, kto ma dzisiaj stare punto, nie wymieni go na nowe auto. 

 

Ale moglby wymienic na nowsze Punto, gdyby kolejne normy tak szybko nie windowaly ceny aut w salonach ;)

A tym sposobem bedzie jezdzil starym Punto az sie rozpadnie bo uzywki beda tez coraz drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale moglby wymienic na nowsze Punto, gdyby kolejne normy tak szybko nie windowaly ceny aut w salonach ;)

A tym sposobem bedzie jezdzil starym Punto az sie rozpadnie bo uzywki beda tez coraz drozsze.

 

Już się spekuluje, że mamy szanse zostać drugą Kubą ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Do małych EV zniechęca cena baterii, która wynika z niedoboru pierwiastków do ich produkcji, a ten niedobór wynika ze sztucznego napędzania 'rynku' dopłatami i normami emisji (za szybko i za krótko, żeby dzieci w Kongo zdążyły wykopać wystarczająco dużo kobaltu). Jeśli EU dopłaca do wielkich SUVów z baterią 80kWh, na którym producent przytula 20k EUR zysku to przecież nie będzie produkował 3 małych aut z bateriami na 200km jak citigo-e, żeby zarobić tylko 2k EUR na każdym. Dlatego akurat dopłaty z limitem ceny na poziomie 125k, które były w PL nie były wcale głupim pomysłem. Bo nagle przez chwilę stał się "cud" i cena niektórych EV spadła ze 160k do 125k (no taki zupełnie niewytłumaczalny zbieg okoliczności)

Tylko sam piszesz, że dopłaty są różne, bo zależą od kraju. Nie ma tutaj regulacji EU, tylko dowolność w dopłatach w poszczególnych krajach. Następnie udowadniasz, że większe auto opłaca się bardziej dla producenta - z czym oczywiście pozostaje się zgodzić. Nadal natomiast nie widzę tutaj parcia EU na SUVy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Czasami odnoszę wrażenie że skoro on dojedzie wszędzie na rowerze to wszyscy dojadą. I na podstawie tego tworzą prawo.

 

To podobnie jak z elektrykami. W krajach o wielkości znaczka pocztowego, typu właśnie Belgii czy tam innej Holandii wygląda to zupełnie inaczej, niż w takiej Polsce, nie wspominając już o większych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sherif napisał:

Nadal natomiast nie widzę tutaj parcia EU na SUVy ..

Chodzi generalnie o dopłaty do drogich aut, tj. hybrydy plug-in i duże EV.

Niemcy, największy rynek w EU, dopłacają do pluginów - najniższa cena netto auta na liście "łapiących się" na dopłaty 120 aut to 30k EUR, ale są też tam porsche panamera czy cayenne za grubo ponad 100k EUR. :hehe:

Na szczęście mówi się, że 2022 to ostatni rok tych dopłat, może trochę to uspokoi ssanie na pluginy, których mało kto używa zgodnie z przeznaczeniem i pozwoli przekierować produkcję baterii na prawdziwe elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

To podobnie jak z elektrykami. W krajach o wielkości znaczka pocztowego, typu właśnie Belgii czy tam innej Holandii wygląda to zupełnie inaczej, niż w takiej Polsce, nie wspominając już o większych. 

W NL były ulgi podatkowe.

43 minuty temu, iwik napisał:

Chodzi generalnie o dopłaty do drogich aut, tj. hybrydy plug-in i duże EV.

Niemcy, największy rynek w EU, dopłacają do pluginów - najniższa cena netto auta na liście "łapiących się" na dopłaty 120 aut to 30k EUR, ale są też tam porsche panamera czy cayenne za grubo ponad 100k EUR. :hehe:

Na szczęście mówi się, że 2022 to ostatni rok tych dopłat, może trochę to uspokoi ssanie na pluginy, których mało kto używa zgodnie z przeznaczeniem i pozwoli przekierować produkcję baterii na prawdziwe elektryki.

Tylko, jak rozumiem jest to dopłata procentowa bez limitu jak u nas ? Znów to nie wina przepisów/dopłat, że małych aut jest mało (i mało się dopłaca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, sherif said:

W NL były ulgi podatkowe.

Tylko, jak rozumiem jest to dopłata procentowa bez limitu jak u nas ? Znów to nie wina przepisów/dopłat, że małych aut jest mało (i mało się dopłaca).

 

Nie, to ustalona kwota. Do €40000 za auto większa, jak droższe to mniejsza. 

 

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/energiewende/kaufpraemie-fuer-elektroautos-erhoeht-369482

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ppmarian said:

To były auta służbowe z kartą paliwową.

Przy 100% prawatych tak nie jest

 

Co nie zmienia faktu, ze grono potencjalnych odbiorcow tych PHEV jest jednak mocno ograniczone.

Po pierwsze trzeba chciec na poczatek wydac  min 150-200kPLN na auto i dodatkowo mieszkac w domku, zeby miec gdzie to ladowac.

Z takim podejsciem, sie problemu emisji CO2 zbyt predko nie rozwiaze ;]

Ale oczywiscie na papiere sie zgadza :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2022 o 12:31, wujek napisał:

Koszty spełniania norm spalin i idiotycznych elektryków. Nowy Aygo X – jest dostępny wyłącznie z wolnossącym litrowym silnikiem. Dlaczego nie ma w nim hybrydy, skoro producent ma w tym względzie ogromny potencjał? Odpowiedź jest prosta. Oznaczałoby to na tyle duży wzrost ceny auta, że klient nie byłby w stanie jej zaakceptować. Pójdzie i kupi corollę czy rav4.

 

Dodaj do tego mocno zhybrydowaną ofertę marki, która pozwala zbijać średnią we flocie. Chociaz i tak chyba zadna hybryda nie miesci się w limitach emisji CO2 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2022 o 13:47, ghost2255 napisał:

Akurat Aygo X  jest dość specyficznym przykładem, bo pochodzi od producenta, który większość aut sprzedaje z napędem hybrydowym, który z nawiązką spełnia normy i może sobie pozwolić na model spalinowy klasy A, bo średnia emisja i tak będzie niska i nie będzie płacił kar za każdy sprzedany egzemplarz.

 

Z tego powodu Suzuki sprzedaje wyroby Toyoty ze swoim znaczkiem-średnia emisja CO2.

 

Limit jest 95g/km. Corrolla hybrid ma 101, Camry 120. Yaris ma w zaleznosci od wersji 92-98. Z tą nawiązką to się nie ma co tak rozpędzać 😄 ale są blisko

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie suv czy tam crossover vs kompakt, na przykładzie Hondy :)

 

Civic 1.5T 182KM ma emisje 128g - HRV - czyli szczudlak klasy B z tym samym silnikiem - 151g, a CRV ma 162 :) czyli już całkiem niedaleko do 187g w 320KM civicu type R

Więc co się dzieje? Silnik znika z oferty. CRV mozna kupić tylko z hybrydą - 126g, nowa HRV debiutuje w 2022 tylko z hybrydą i ma 122g (ze słabszym niż w CRV silnikiem). Pod koniec roku ma sie pojawic Civic - owszem - też tylko hybrid (poza TypeR) - pewnie się uda zejść niżej - napęd ma być wspólny z CRV. 

 

No ale ludzie kochają szczudlaki :) więc będą jeżdzić hybrydami 

gerald broflovski driving GIF by South Park

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał:

Jeszcze w temacie suv czy tam crossover vs kompakt, na przykładzie Hondy :)

 

Civic 1.5T 182KM ma emisje 128g - HRV - czyli szczudlak klasy B z tym samym silnikiem - 151g, a CRV ma 162 :) czyli już całkiem niedaleko do 187g w 320KM civicu type R

Więc co się dzieje? Silnik znika z oferty. CRV mozna kupić tylko z hybrydą - 126g, nowa HRV debiutuje w 2022 tylko z hybrydą i ma 122g (ze słabszym niż w CRV silnikiem). Pod koniec roku ma sie pojawic Civic - owszem - też tylko hybrid (poza TypeR) - pewnie się uda zejść niżej - napęd ma być wspólny z CRV. 

 

No ale ludzie kochają szczudlaki :) więc będą jeżdzić hybrydami 

gerald broflovski driving GIF by South Park

Do miasta hybryda jest świetna ale z drugiej strony EU promuje transport publiczny…. Na trasy to już tak średnio z ta hybryda. Znów poza DE za szybko nie pojeździsz wiec pewnie na dłuższa metę hybryda lepsza od diesela.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minute ago, Pado said:

ceny stali także pójdą do góry (kolejny raz )...

 

Dokladnie, za chwile moze juz nie byc kolejek po nowe auta, bo beda jeszcze spoooooro drozsze ;)

Do tego ceny paliw zrobia swoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, lucash napisał:

a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. 

 

Ja w pracy takie info dostalem, ze kilku producentów stali w europie (hut) będzie miało przerwane łańcuchy dostaw i ceny pójdą w górę plus problem z dostępnością materiału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Marcin79 napisał:

Juz idzie , niestety bycie pro eko pozamykało wiekszosc hut w Europie :)

ciekawe jak przemysł militarny ma ruszyć w Europie. Będziemy znowu od kogoś zależni. Jak nie od producentów broni którzy będą trzymać nas za jaja, to od producentów stali. Z drugiej strony ceny CO2 spadły z 95€ do 67 €. Powinni zamknąć handel CO2 bo inaczej żadne cele im nie wyjdą. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lucash napisał:

ciekawe jak przemysł militarny ma ruszyć w Europie. Będziemy znowu od kogoś zależni. Jak nie od producentów broni którzy będą trzymać nas za jaja, to od producentów stali. Z drugiej strony ceny CO2 spadły z 95€ do 67 €. Powinni zamknąć handel CO2 bo inaczej żadne cele im nie wyjdą. 

Mieliśmy hute ale hindusi ją kupli i zamknęli.

Do hut potrzeba dużo energii wiec kiepsko to widzę...  generalnie ida chyba chude lata . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lucash napisał:

a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. 

Ale jest np jednym z głównych producentów niklu na świecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał:

a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. 

Ale Ukraina była dużym dostawcą dla nas wyrobów hutniczych oraz kęsów dla walcowni. 

Obecnie są wielkie problemy z zakupem blach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Harp napisał:

Ale Ukraina była dużym dostawcą dla nas wyrobów hutniczych oraz kęsów dla walcowni. 

Obecnie są wielkie problemy z zakupem blach. 

Generalnie jest wielki wuj ... pandemia a teraz wojna , plagi egipskie .... az trudno sobie wyobrazić co bedzie w kwietniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2022 o 18:30, Marcin79 napisał:

Mieliśmy hute ale hindusi ją kupli i zamknęli.

Do hut potrzeba dużo energii wiec kiepsko to widzę...  generalnie ida chyba chude lata . 

 

Nie chyba a napewno. Ale po tych chudych latach przyjdzie umocnienie, Rosja będzie w kryzysie zapewne przez dziesięciolecia, póki ich łady nagle nie zaczną latać.

Ogólnie rozpoczynam intensywne poszukiwania elektryka, tylko to da Ci niezależność na krótkich dystansach mając domową elektrownie na dachu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, komor napisał:

 

Nie chyba a napewno. Ale po tych chudych latach przyjdzie umocnienie, Rosja będzie w kryzysie zapewne przez dziesięciolecia, póki ich łady nagle nie zaczną latać.

Ogólnie rozpoczynam intensywne poszukiwania elektryka, tylko to da Ci niezależność na krótkich dystansach mając domową elektrownie na dachu.

Tia ... kup corse za 140 tys albo kie za 200 tys.

 

Bmw serii 3 diesel pali mi 7 litrów w mieście , nawet jak on bedzie 10 pln to nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupic elektryka do miasta .

 

Nie wiem moze zle licze ale dla mnie elektryk ni wuj sie nie kalkuluje.   

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Marcin79 napisał:

Tia ... kup corse za 140 tys albo kie za 200 tys.

 

Bmw serii 3 diesel pali mi 7 litrów w mieście , nawet jak on bedzie 10 pln to nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupic elektryka do miasta .

 

Nie wiem moze zle licze ale dla mnie elektryk ni wuj sie nie kalkuluje.   

 

Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, komor napisał:

 

Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto.

Jeszcze jest citroen c4 .. za 140 tys ... ciekawe co z nim nie tak bo gabarytami to prawie ev6 za 240 tys .

 

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-136-feel-pack-100-elektryczny-auto-demonstracyjne-dostepny-od-reki-ID6DXZh0.html

 

Edytowane przez Marcin79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Jeszcze jest citroen c4 .. za 140 tys ... ciekawe co z nim nie tak bo gabarytami to prawie ev6 za 240 tys .

 

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-136-feel-pack-100-elektryczny-auto-demonstracyjne-dostepny-od-reki-ID6DXZh0.html

 

 

Bateria 45kWh, i mniejsza prędkość ładowania. To robi dużą różnicę w cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobranche-bis-zu-1-5-millionen-autos-werden-nicht-produziert-ukraine-krieg-verschaerft-die-lieferengpaesse/28128390.html?ticket=ST-9147244-PtPDSP53RijOXGD70Oev-ap3

 

Tłumaczenie części artykułu z translatora :

 

Najpierw pandemia korony, potem wąskie gardło w półprzewodnikach, a teraz brakujące wiązki kablowe z ukraińskiej strefy wojennej paraliżują produkcję samochodów w Niemczech. Rosyjskie bombardowanie Ukrainy ma fatalne konsekwencje dla biznesu Volkswagena, BMW i Mercedes-Benz. Wszędzie korporacje muszą ograniczać produkcję. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy produkcja nawet 400 000 samochodów w Europie Zachodniej może się nie powieść z powodu braku dostaw systemów okablowania z Ukrainy, przewiduje Frank Biller, analityk branżowy LBBW: „To kolejne wyzwanie dla branży. Przestoje zawsze kosztują dużo pieniędzy”. Eksperci Deutsche Bank przewidują nawet do 1,5 miliona pojazdów, których nie można wyprodukować do końca czerwca. Szczególnie mocno ucierpią niemieccy producenci samochodów. W BMW linie montażowe w Monachium i Dingolfing będą od poniedziałku nieczynne, a także w Steyr w Austrii i Oksfordzie w Wielkiej Brytanii. Rywal Mercedes-Benz musi dostosować produkcję w swojej gigantycznej fabryce w Sindelfingen, gdzie skręca się luksusowe sedany, takie jak Klasa E, Klasa S i EQS. Grupa Volkswagen również cierpi. W spółce zależnej, Audi, przesunięcia w produkcji modeli takich jak A6 i A7 w Neckarsulm zostaną wyeliminowane do połowy marca. W głównej marce VW produkcja samochodów elektrycznych w Zwickau i Dreźnie już się zatrzymała. Kilka tysięcy pracowników ma zostać wysłanych do pracy krótkoterminowej. I nie powinno tak pozostać. „Dotknie to wszystkich producentów samochodów, nie tylko Niemców”, mówi analityk LBBW Biller. Powód: Ukraina jest jednym z najważniejszych miejsc produkcji wiązek kablowych. Według analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą Alix Partners, około siedem procent wszystkich wiązek elektrycznych, które producenci samochodów w Unii Europejskiej instalują w swoich pojazdach, pochodzi z Ukrainy. I nic nie działa bez tych komponentów. Wiązki elektryczne to coś w rodzaju elektronicznego „układu nerwowego” nowoczesnych pojazdów. W każdym nowym samochodzie układa się średnio ponad pięć kilometrów kabla. Połączone ze sobą poszczególne pasma tworzą złożone układy elektryczne pojazdu. Produkcja tych wiązek przewodów jest pracochłonna, udział czynności ręcznych w produkcji wynosi około jednej trzeciej. Ponieważ koszty pracy na Ukrainie są szczególnie niskie, osiedliło się tu również wielu dostawców wiązek kablowych. Należą do nich Leoni, Kromberg & Schubert, Aptiv, SEBN, Kostal, Prettl, Elektrik, Nexans, Forschner i Yazaki. Tylko nieliczni dostawcy chcą skomentować konkretnie skutki ogromnych problemów na miejscu, gdy zostaną o to poproszeni. W niektórych przypadkach same centrale nawet nie wiedzą dokładnie, jak surowe są ograniczenia w ich fabrykach na Ukrainie.

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2022 o 15:45, komor napisał:

 

Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto.

 

jechałem w weekend leafem na taxi, taksówkarz zakochany w elektrykach. Mówi że to już jego trzeci elektryk, już kupił czwartego, a tego leafa się pozbywa. I chyba słusznie, bo styrany i rokzklekotany był już mocno, nie wiem jaki był przebieg, ale pewnie spory. Ale mimo to bateria trzyma dobrze i samochód podobno prawie bezkosztowy. Twierdził że nawet w wakacje do Chorwacji nim jeżdżą ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Euro już po 5zł, dolar po 4.6zł..... niedługo za corse trzeba bedzie płacić 100tyś w salonie i czekać rok. Chyba nikt już nie ma złudzeń że inflacja do konca roku przekroczy 15 amoze nawet 20%, zwlaszcza w towarach z importu. 

Tak, skutki dla ruskich beda przez dziesieciolecia ale to naród przygotowany i przystosowany do biedy, zwlaszcza tereny wiejskie i małomiasteczkowe. A duże miasta...Moskwa, mają rezerwy na wiele lat. Najbogatsi bedą żyli dalej z weglowodorów. 

Putin trochę przekombinował i jakby wiedział to pewnie by nie poszedł tak na całość. Teraz już za pozno, nie wycofa się 😕

Szkoda tego kraju, bieda tam była a teraz jeszcze zniszczą 50% przemyslu  i ciekawszych zabudowań i po co to....

Jedyny plus to na pewno mamy zapewnione ręce do pracy w sektorach żenskich na długi czas, no i to tyle plusów.

Nasza służba zdrowia która działała na słowo honoru, teraz dostanie dodatkowe 2-3mln ludzi do leczenia, a przecież mamy ciągle pocovidowe zaszłosci w leczeniu. Generalnie masakra.

 

Edytowane przez Truecolor
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mmaciejosss napisał:

patrząc na cen nowych "małych" aut bardzo się cieszę , że kupiłem "nieco większe" auto dobrze wyposażone rok temu za niespełna 81.000zł 

 

 

Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. 

 

Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. 

 

 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, chojny napisał:

Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. 

 

Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. 

Coś kręcisz.

Jak rok, jak miało już nie być prestiży w sedanie?

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2022 o 11:36, chojny napisał:

 

 

Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. 

 

Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. 

 

 

Jak 40k za to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.