Skocz do zawartości

Zakładać czy nie, światła RL.


czlowiek

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Już byłem w sklepie i wybrałem światła do jazdy dziennej za 199zł. Ale na razie odpuściłem. Mało

> ludzi to używa . W końcu warto czy nie? Słyszy się często o problemach z .

Policz ile wyjdzie Cie wymiana żarówek + wymiana reflektorów jak już stracą swoją skuteczność, potem porównaj z tym że w nocy i tak używasz normalnych lamp i na pewno wyjdzie że nie opłaca się. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakim celu?

wygody ?

nie trza myśleć o włączaniu świateł

zaoszczędzenia sobie wymiany żarówek np na desce co jak wiemy przyjemnością nie jest hmm.gif

a zakup powinien wyjść na zero - zaoszczędzone kropelki paliwa i koszt żarówek hmm.gif

widziałem że pojawiły sie philipsy za ok 215zł, z odbiorem w Krk może warto hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygody ?

> nie trza myśleć o włączaniu świateł

To chyba lepiej "spiąć" światła z zapłonem... niewiem.gif

Kiedyś "skanynawy" tak miały chyba.

> zaoszczędzenia sobie wymiany żarówek np na desce co jak wiemy przyjemnością nie jest

> a zakup powinien wyjść na zero - zaoszczędzone kropelki paliwa i koszt żarówek

> widziałem że pojawiły sie philipsy za ok 215zł, z odbiorem w Krk może warto

Pozostaje jeszcze wygląd - tu kwestia gustu oraz tłumaczenie się przy każdej kontroli, że nie jestes wielbłądem. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygody ?

> nie trza myśleć o włączaniu świateł

Włączają mi się automatycznie zlosnik.gif

> zaoszczędzenia sobie wymiany żarówek np na desce co jak wiemy przyjemnością nie jest

I tu mi dałeś do myślenia oink.gif ale one znowu tak często się nie przepalają hmm.gif

> a zakup powinien wyjść na zero - zaoszczędzone kropelki paliwa i koszt żarówek

Ja myślałem dość długo i jednak stwierdzam, że przy moich przebiegach rocznych (10 tys. km) nie ma to sensu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba lepiej "spiąć" światła z zapłonem...

> Kiedyś "skanynawy" tak miały chyba.

pewnie można, ale trza jechać programować do ASO, a to koszt podobny jak zakup LEDów DRL hmm.gif

> Pozostaje jeszcze wygląd - tu kwestia gustu oraz tłumaczenie się przy każdej kontroli, że nie

> jestes wielbłądem.

ok.gif

i jakość, tego się obawiam, ale jeśli philipsy są już w okolicy 200zł to dla mnie akceptowalna cena ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Już byłem w sklepie i wybrałem światła do jazdy dziennej za 199zł. Ale na razie odpuściłem. Mało

> ludzi to używa . W końcu warto czy nie? Słyszy się często o problemach z .

Problemów z misiakami bym się raczej nie obawiał. Raczej teraz juz się przyzwyczajają że samochody rózne światła mają (często zintegrowane z przeciwmgielnymi). Raczej patrzą żeby coś tam się świeciło.

Jeśli możesz jakoś to ładnie w zderzak wkomponować to bym zakładał. Sam się zastanawiam jak to u siebie załozyć. Denerwuje mnie, że po włączeniu mijania przygasa podświetlenie deski. Poza tym trochę szkoda ksenonów do świecenia w dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Już byłem w sklepie i wybrałem światła do jazdy dziennej za 199zł. Ale na razie odpuściłem. Mało

> ludzi to używa . W końcu warto czy nie? Słyszy się często o problemach z .

jak chcesz żeby auto fajniej wyglądało i rzeczywiście jak to zrobisz to tak będzie to rób

jak chcesz tylko dla oszczędności żarówek, to ja bym się w to nie bawił

Ps. Dodam jeszcze że w fiacie nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problemów z misiakami bym się raczej nie obawiał. Raczej teraz juz

minąłem z 15 patroli szuszarkowych i żaden mnie nie zatrzymał z powodu DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W końcu warto czy nie?

Ja kupiłem i zamontowałem z jednego powodu - uważam za skończony kretynizm jazdę z włączonymi światłami w warunkach dobrej widoczności od świtu do zmierzchu zlosnik.gif. To, czy wydatek mi się zwróci, a tym bardziej da jakieś oszczędności jest sprawą najmniejszej wagi. Zapłaciłem dwie stówy za to, że mogę sobie legalnie jeździć bez świateł w dzień przez cały rok i jest mi z tym dobrze ok.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co się tak napinać i kupować jakieś tam philipsy, hella czy inne 'markowe' światła dzienne

za połowę kasy philipsów można mieć lampy spełniające wszystkie przepisy i tyle

przykład: dzienne LED

do tego włącznik: klik albo jak ktoś kumaty to przekaźnikiem za 4 zł zrobi to samo

i za około 100 zł mamy komplecik (wiem że dałem linka do licytacji, ale normalnie te lampy są po około 70-80 zł)

mam dzienne w dwóch samochodach od 2 lat i nie miałem żadnych problemów z policją z tego powodu. A założyłem po to, abym nie musiał pamiętać czy załączyłem lampy czy nie - problem z głowy no i do tego oszczędność na żarówkach - w 2 lata zrobione dwoma samochodami około 100kkm - zero wymienionych żarówek - 'pochwalcie' się ile żarówek zmieniacie na dystansie 100kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem i zamontowałem z jednego powodu - uważam za skończony kretynizm jazdę z włączonymi

> światłami w warunkach dobrej widoczności od świtu do zmierzchu .

dodaj oświetlenie tablicy, wszelakie światełka na desce rozdzielczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładane wyglądają jak wieśniacki tuning. Jeśli używać to fabrycznych.

Kwestia miejsca zamontowania - ktoś tu wrzucał foto mondka z DRL niefabrycznymi i wyglądało to profi.

Natomiast są auta, w ktorych nie da się estetycznie zamontować DRL'ow (np. Astra H).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia miejsca zamontowania - ktoś tu wrzucał foto mondka z DRL niefabrycznymi i wyglądało to

> profi.

> Natomiast są auta, w ktorych nie da się estetycznie zamontować DRL'ow (np. Astra H).

przeciez sa customowe z helli badz dwufunkcyjne (dzienne/przeciwmgielne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przetłumacz sobie na język w którym masz podpis

A u mechanika, o przepraszam - w moim zaprzyjaźnionym GARAGE pojadę zmienić żarówki w moich headlights, zamiast paska rozrządu poproszę o wymianę timing belt i jeszce niech spojrzą na rear muffler bo coś chyba za głośny jest hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mechanika, o przepraszam - w moim zaprzyjaźnionym GARAGE pojadę zmienić żarówki w moich

> headlights, zamiast paska rozrządu poproszę o wymianę timing belt i jeszce niech spojrzą na

> rear muffler bo coś chyba za głośny jest

Zatwardzenie masz dziś?

Jest kilka skrótów w motoryzacji, których się nie tłumaczy a są jednocześnie rozumiane w gronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale światła do jazdy dziennej do nich NIE NALEŻĄ.

Oznaczenie na kloszu jest RL więc w czym problem niewiem.gif

Poza tym chyba nie Tobie i nie Nam osądzać co należy, a co nie to bardzo płynna granica old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tobie może i nie. ja nie odmawiam sobie tego prawa

Na zdrowie waytogo.gif

Ja mam problem bo fabrycznie razem z mijania palą się te dzienne w miejscu halogenów, a święcą jako pozycyjne spineyes.gif i z tego tytułu mam kontrole hehe.gif i co chwilę ktoś zapala na mnie halogeny i pokazuje tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w sklepie i od początku roku jeżdżę na światłach dziennych firmy Wesem, kosztowały 75 zł, są niewielkie, prostokątne, na żarówkę P21W. Podpięte przekaźnikiem wg zaleceń UE spełniają swe zadanie, polecam, i uważam, że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem w sklepie i od początku roku jeżdżę na światłach dziennych firmy Wesem, kosztowały 75 zł, są

> niewielkie, prostokątne, na żarówkę P21W. Podpięte przekaźnikiem wg zaleceń UE spełniają swe

> zadanie, polecam, i uważam, że warto.

Jeśli to TE to śliczne icon_eek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie male pytanie apropo tematu.

Bylo to juz walkowane miliony razy tutaj jakim wymogom musza odpowiadac swiatla dzienne aby byly zgodne z ustawa.

A teraz co w przypadku auta zarejestrowanego za granica?

Jesli sobie zaloze swiatla dzienne do mojego auta i przyjade nim do Polski, to tez te swiatla i sposob ich podlaczenia beda musialy odpowiadac tym wszystkim wymogom?

IMHO nie, poniewaz w kodeksie drogowym jest tylko wspomniane, ze mozna uzywac swiatel dziennych zamiast swiatel mijania podczas jazdy od switu do zmierzchu. Zadnych wiecej wymogow nie ma.

Ale moge sie mylic. Wiec mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Już byłem w sklepie i wybrałem światła do jazdy dziennej za 199zł. Ale na razie odpuściłem. Mało

> ludzi to używa

E tam. Wczoraj byłem w trasie (łacznie zrobiłem 600 km)i naprawdę sporo samochodów miało dzienne na LEDach. Tak więc te światła stają się powoli wyznacznikiem pewnego "statusu społecznego" ich użytkownika zlosnik.gif

. W końcu warto czy nie? Słyszy się często o problemach z .

Jak policzysz koszty jazdy na światłach mijania: ok. 0,1 - 0,2 l/100 km, to okaże się że za jakiś czas DRL się zwrócą. Problemy mogą być dwojakiego typu:

1. Technicznego. W niektórych samochodach fabrycznie jest zrobione tak, że światła mijania zapalają się po włączeniu silnika, gdy wyłącznik świateł jest w położeniu "WYŁ", lub "włączone światła mijania", natomiast gasną tylko gdy wył. jest w położeniu "pozycyjne". Gdy silnik pracuje nie mozna wyłączyć pozycyjnych. Odpowiada za to tzw. moduł DRL, który jest w skrzynce bezpiecznikowej, jednak niedawno oglądałem ją od tyłu i okazuje się, ze moduł wmontowali do środka skrzynki facepalm.gif Jak chcę go wyłączyć to moge wyciągnąć bezpiecznik DRL, ale powoduje to tylko wyłączenie świateł mijania w pozycji "WYŁ". Tak więc jak zamontuję DRL (bo się przymierzam), to będę jeździł na włączonych pozycyjnych. Kiedyś było to obowiązkowe, teraz jest obojętne. W Kia akurat mam tak, że pozycyjne z przodu mam u góry reflektora, w osobnym przedziale, więc z żarówkami Osram Cool Blue 5W nawet ładnie się to będzie komponowało. A z tyłu nie będzie przeszkadzać zlosnik.gif. No i - jak czytam w wątku - w niektórych samochodach trzeba przeprogramowywać ECU w ASO facepalm.gif. Kwestia montażu - np. u mnie (wg serwisówki) wygląda na to, że trzeba chyba rozebrać zderzak frown.gif

I jeszcze same światła. Te za kilkadziesiąt PLN z Allegro to bym sobie odpuścił, bo pewnie ich "homologacja" to tylko znaczek wytłoczony przez Chińczyków. No i - patrząc na fabryczne DRL w Audi i poównując z "choinkami", jakie widuję czasem na drodze- wygląda na to, że najlepsze są DRL z kilkoma diodami dużej mocy, a nie kilkudziesiecioma małymi.

2. Nie techniczne. Raz że może się przyczepic jakiś niedouczony policjant, ale na to też są sposoby. A dwa - że były podobno przypadki kradzieży świateł DRL. Ale skoro kosztuja sto kilkadziesiąt PLN to myslę, że warto zaryzykować cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem po co się tak napinać i kupować jakieś tam philipsy, hella czy inne 'markowe' światła

> dzienne

> za połowę kasy philipsów można mieć lampy spełniające wszystkie przepisy i tyle

> przykład: dzienne LED

połowę ? za 100zł pójdą ? jesteś pewien jakości ?

czytałem już o parujących i rdzewiejących lampach po jednym sezonie, o sianiu w instalacji słyszalnym w CB itp dodatkach

widzę też czasem LEDy ledwo swiecące, być może są to te bez homologacji niewiem.gif

ja się nie napinam na philipsy, jak były po 400zł to nawet nie myślałem, dzisiaj dołożenie 50zł nie jest wielkim problemem hmm.gif

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> połowę ? za 100zł pójdą ? jesteś pewien jakości ?

> czytałem już o parujących i rdzewiejących lampach po jednym sezonie, o sianiu w instalacji

> słyszalnym w CB itp dodatkach

> widzę też czasem LEDy ledwo swiecące, być może są to te bez homologacji

> ja się nie napinam na philipsy, jak były po 400zł to nawet nie myślałem, dzisiaj dołożenie 50zł nie

> jest wielkim problemem

poszły za 63,50 za kpl, do tego 4 zł przekaźnik, trochę roboty i już

jakość - oczywiście że nie jestem pewien, wszystko przecież made in china, ale to ma przecież świecić i mieć homologacje E... i RL, reszta mnie nie obchodzi, byleby się miśki nie czepiały

a to że jedne świecą mocniej drugie słabiej - to mi w ogóle lata koło.... - nie ma żadnego wymogu aby świeciły z określoną mocą iluś tam..... mają świecić i tyle

parowanie - nie zauważyłem

rdzewienie - w jednym samochodzie uchwyty są metalowe - normalne że po sezonie zimowym zardzewiały - ale są ukryte więc estetyki nie zaburzają wink.gif a nawet gdyby, to są tak małe że nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszły za 63,50 za kpl, do tego 4 zł przekaźnik, trochę roboty i już

> jakość - oczywiście że nie jestem pewien, wszystko przecież made in china, ale to ma przecież

> świecić i mieć homologacje E... i RL, reszta mnie nie obchodzi, byleby się miśki nie czepiały

> a to że jedne świecą mocniej drugie słabiej - to mi w ogóle lata koło.... - nie ma żadnego wymogu

> aby świeciły z określoną mocą iluś tam..... mają świecić i tyle

> parowanie - nie zauważyłem

> rdzewienie - w jednym samochodzie uchwyty są metalowe - normalne że po sezonie zimowym zardzewiały

> - ale są ukryte więc estetyki nie zaburzają a nawet gdyby, to są tak małe że nie widać

to widzisz, ja nie zakładam DLR dla miśków, tylko dla wygody i swojego bezpieczeństwa

jeśli mają świecić jak postojówki (a takie widuje) to dziękuję i wolę jeździć na mijania skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem po co się tak napinać i kupować jakieś tam philipsy, hella czy inne 'markowe' światła

> dzienne

> za połowę kasy philipsów można mieć lampy spełniające wszystkie przepisy i tyle

> przykład: dzienne LED

Świecą pewnie tak, że widać je dopiero w słoneczny dzień z odległości 500m facepalm.gif

Zobacz sobie jak świecą ledy fabrycznie montowane przez producentów. Dają po oczach lepiej niż niejedne H4/H7 ... a chyba chodzi o to, żeby były widoczne a nie tylko zamontowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest nazwa żadnego systemu, objętego ochroną patentową, nie jest to żadna nazwa własna. To

> są ZWYKŁE ŚWIATŁA.

Nie są zwykłe - są dzienne idea.gifhehe.gif

To jest SKRÓT idea.gif, ktorym wygodniej się posługiwać niż pełną nazwą. smirk.gif

> Na swoje reflektory też mówisz headlights?

Nie, nie mowię bo w dalszym ciągu wersja polska jest krotsza niż nazwa obcojęzyczna hehe.gif

Chciałeś zabłysnąć w wątku, w ktorym nie napisałeś nic merytorycznego - udało Ci się, wszyscy się zastanawiają WTF Ci chodzi? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.