Florydzialski Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 W USA bedzie sie to nazywało Ram ProMaster. Wersja bazowa z 3.6 V6 ma kosztować $27.500. 280 KM. Za troszkę większa cenę dostępne bedą wersje dłuższe i krótsze, oraz z podwyższonym dachem. Za dodatkowe $4K mozna mieć wersje z czterocylindrowym dieslem o dychawicznej mocy 174 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi jak w USA ? Zazdroszczę wam tej wolności wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi > jak w USA ? > Zazdroszczę wam tej wolności wyboru Może dla tego że nikt by go nie kupił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
otis_bb Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi > jak w USA ? > Zazdroszczę wam tej wolności wyboru Był oferowany Sprinter z V6... i nikt tego nie kupował. Musiałbym na głowę upaść żeby kupić do firmy coś takiego. To są samochody użytkowe i mają być tanie w eksploatacji. Charakterystyka sieci dróg w Europie nie sprzyja rozwiązaniom z US. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi > jak w USA ? > Zazdroszczę wam tej wolności wyboru Specjalnie dla Ciebie pewnie ktoś by z USA sprowadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W USA bedzie sie to nazywało Ram ProMaster. Wersja bazowa z 3.6 V6 ma kosztować $27.500. 280 KM. Za > troszkę większa cenę dostępne bedą wersje dłuższe i krótsze, oraz z podwyższonym dachem. > dodatkowe $4K mozna mieć wersje z czterocylindrowym dieslem o dychawicznej mocy 174 KM. Ciekaw jestem czy sie przyjmie . Jakos na ulicach US zawsze brakowalo mi tego typu aut, ktorych w EU jest masa. Niby to jest cos pomiedzy duzym pickupem a mala ciezarowka Z silnikiem ladnie pojechali, moze nie ma porowanania ze starymi Vanami US, ale w zwiazku z krysyzem uwazam, ze to dobra opcja na US. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi > jak w USA ? Są dostawczaki benzynowe w PL, np. http://otomoto.pl/dfsk-dfsk-van-12-lat-gwarancji-T3360593.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Był oferowany Sprinter z V6... i nikt tego nie kupował. Musiałbym na głowę upaść żeby kupić do > firmy coś takiego. jakie spalanie ma taki dostawczak z V6 ? pewnie jakieś kilkanaście litrów diesel spali połowę z tego ? fiat ma ducato na CNG, ale chyba wielkiego sukcesu nie odnosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MattiHC5d Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Ciekawe czy będą dostępne do tego rasowego Dodge'a akcesoria Mopara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Ciekawe czy będą dostępne do tego rasowego Dodge'a akcesoria Mopara? Do Fiata sa dostepne, wiec moze bedą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W USA bedzie sie to nazywało Ram ProMaster. Wersja bazowa z 3.6 V6 ma kosztować $27.500. 280 KM. Za > troszkę większa cenę dostępne bedą wersje dłuższe i krótsze, oraz z podwyższonym dachem. Za > dodatkowe $4K mozna mieć wersje z czterocylindrowym dieslem o dychawicznej mocy 174 KM. powoże nieraz Boxerem z 3 litrowym dieslem iveco (krótki, wysoki) , zbiera się to nieźle, bez problemu rozpędziłem go do 180 na A2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dlaczego w tej posranej europie nie oferuje się dostawczaków z tak fajnymi silnikami benzynowymi > jak w USA ? > Zazdroszczę wam tej wolności wyboru Jaka wolność wyboru? Taki MarekF nie może sobie kupić diesla 1.3 choćby nawet chciał. Albo Mondeo 1.0 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 akoś miesiąc temu ten nius już był na AK wiec sporo się spóźniłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > akoś miesiąc temu ten nius już był na AK wiec sporo się spóźniłeś To prawda, dawal go Hanys albo Pickwick, ale jednak post Marka to Marka - tylko on prawie 180 koni potrafi nazwac dychawiczną mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W USA bedzie sie to nazywało Ram ProMaster. Powiem krótko już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > jakie spalanie ma taki dostawczak z V6 ? pewnie jakieś kilkanaście litrów > diesel spali połowę z tego ? kilkanaście? Chyba sobie żartujesz > fiat ma ducato na CNG, ale chyba wielkiego sukcesu nie odnosi nic dziwnego. gdzie to tankować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > kilkanaście? Chyba sobie żartujesz > nic dziwnego. gdzie to tankować? W D jest więcej stacji z CNG ale ducato z tym silnikiem tez tam marginalnie się sprzedaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W USA bedzie sie to nazywało Ram ProMaster. Wersja bazowa z 3.6 V6 ma kosztować $27.500. 280 KM. strach sie bać co by sie u nas działo jakby kolesie rozwoziciele pączków takie dostali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W D jest więcej stacji z CNG ale ducato z tym silnikiem tez tam marginalnie się sprzedaje. Bo zarówno LPG jak I CNG są bez sensu w aucie tego typu. Trzeba szukać stacji, zasięg robi się zbyt mały a dodatkowo spada ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Bo zarówno LPG niech pali 20 ladujesz do takiego walec 150 tankujesz 120l lpg i jedziesz 600km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > niech pali 20 > ladujesz do takiego walec 150 > tankujesz 120l lpg i jedziesz 600km Innymi słowy zabieram sobie jakieś 150l powierzchni ładunkowej i blisko 200kg z maksymalnego udźwigu a w dodatku skracam zasięg o jakies 300km? mamy w firmie 5 Ducatów. Wszystkie robią od 80 do około 180-200 tyś rocznie jeżdżąc na trzy zmiany. Niestety, jakbyśmy oszczędzali w ten sposób o którym piszesz to bysmy poszli z torbami. Żeby LPG/CNG miało sens w takim aucie to musiało by sie stać podstawowym paliwem i całkowicie wyeliminować klasycznmy zbiornik paliwa. W dodatku Trzeba by mieć możliwość tankowania wszędzie żeby być niezależnym od raptem kilkuset stacji z gazem jakie sa w Niemczech i innych krajach Europy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Bo zarówno LPG jak I CNG są bez sensu w aucie tego typu. Trzeba szukać stacji, zasięg robi się zbyt > mały a dodatkowo spada ładowność. auto do kręcenia się wokół komina przy którym jest stacja CNG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > auto do kręcenia się wokół komina przy którym jest stacja CNG Właśnie do takiego celu są te auta przeznaczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > auto do kręcenia się wokół komina przy którym jest stacja CNG W naszym wypadku trasa "wokół komina" tyle circa 350-450 km na dobę. O ile zasięg by wystarczył to niestety nie ma miejsca na butlę - auto przez 90% czasu jeździ z pełnym obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W naszym wypadku trasa "wokół komina" tyle circa 350-450 km na dobę. O ile zasięg by wystarczył to > niestety nie ma miejsca na butlę - auto przez 90% czasu jeździ z pełnym obciążeniem. przecie on ma butle pod podłogą, a zamiast normalnego zbiornika jest rezerwa kilkunastu litrów ? zasięg 500km http://www.fiatprofessional.pl/modele/ducato-transport-towarow/silniki/30-140-km-natural-power 8.8kg CNG/100km, co daje ok 12m3/100km a to 36zł/100km ON spali koło 8L, co daje ok 45zł/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > przecie on ma butle pod podłogą, a zamiast normalnego zbiornika jest rezerwa kilkunastu litrów ? objetosc paki to nie wszystko... zobacz ile wazy pelen zbiornik paliwa a ile te 'butelki' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > objetosc paki to nie wszystko... zobacz ile wazy pelen zbiornik paliwa a ile te 'butelki' Jasne ale nie wszyscy wożż ciężar w busie. Zresztą jak pisalem wyżej Ducato CNG jest dla specyficznej klienteli do specyficznych zadan i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > objetosc paki to nie wszystko... zobacz ile wazy pelen zbiornik paliwa a ile te 'butelki' A te butelki nie są z kompozytów przypadkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Ja ostatnio widziałem Dodge`a Sprintera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Ja ostatnio widziałem Dodge`a Sprintera To juz ma pare lat , wiec nic dziwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! ...szczególnie, gdy czytam takie informacje. Dostawczaków w benzynie u nas jak na lekarstwo - i tak oto trzeba snuć się na drogim oleju napędowym, a tak wstawiłoby się gazik i koszty transportu od razu byłyby zupełnie inne. Tłuczemy się śmierdzącymi dieslami, na drogim paliwie, a z takich informacji jak na początku wątku, jasno wynika, że jednak da się to robić w benzynie. Dlatego jeszcze raz to napiszę: Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! > ...szczególnie, gdy czytam takie informacje. Dostawczaków w benzynie u nas jak na lekarstwo - i tak > oto trzeba snuć się na drogim oleju napędowym, a tak wstawiłoby się gazik i koszty transportu > od razu byłyby zupełnie inne. Tłuczemy się śmierdzącymi dieslami, na drogim paliwie, a z > takich informacji jak na początku wątku, jasno wynika, że jednak da się to robić w benzynie. > Dlatego jeszcze raz to napiszę: > Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! Gdyby to się opłacało to te auta by jeździły na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! > Dlatego jeszcze raz to napiszę: > Siusiak mnie obchodzi, co się dzieje w Stanach! To nie czytaj AK ,bo to forum o motoryzacji na świecie ,a nie tylko w Pierdziołku. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 No to kolego , trochę przesadziłeś. Ten diesel wyjątkowo nie jest dychawiczny, zdziwilbyś się. To jest bardzo dobry , dynamiczny i oszczędny diesel, na autostradzie z pełnym obciązeniem budy i tak trzeba się pilnować , by nie podpaść . Skąd to wiem - ano jestem włascicielem tego cuda i to z automatyczną skrzynią w dodatku bardzo dobrze działającą. Srednia mi wychodzi 10,4 l na 100km. W Europie ten silnik można nabyc w wersji bazowej 160KM i za dopłatą 180KM. Być może w USA silniki 280KM benzynowe będą sie lepiej sprzedawać ale wozy nie bedą dynamiczniejsze, już diesel miewa problem z trakcją - szczególnie w górach na ostrych zakrętach pod górę - potrafi obrócić kólka w miejscu, a mimo to Alpy nie stanowia żadnego problemu niezaleznie od drogi i wysokości - znów sprawdzone organoleptycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Ja ostatnio widziałem Dodge`a Sprintera Nie dość że ma parę lat to w okolicach Zambrowa jest taki jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > strach sie bać co by sie u nas działo jakby kolesie rozwoziciele pączków takie dostali Mają podobno zrobić strefę bezcłową USA-EU, wtedy za $800 za transport można by takiego przywieźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Gdyby to się opłacało to te auta by jeździły na LPG. W Stanach benzyna inaczej kosztuje. Ciekawe, czy ktokolwiek używa tam LPG. U nas same diesle, bo "komuś" się to opłaca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Mają podobno zrobić strefę bezcłową USA-EU, wtedy za $800 za transport można by takiego przywieźć. niech to zrobią, ja już wiem co sobie przywiozę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > niech to zrobią, ja już wiem co sobie przywiozę Co? Camaro moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > W Stanach benzyna inaczej kosztuje. Ciekawe, czy ktokolwiek używa tam LPG. > U nas same diesle, bo "komuś" się to opłaca... jak to komuś ? chciałbyś żeby ON kosztował więcej jak noPB ? - tzn ma być droższy olej, czy tańsza benzyna ? diesel spali po prostu znacznie mniej, sama cena paliwa ma już tu drugorzędne znaczenie a co im z LPG jak nie masz gdzie zatankować ? zresztą taki silnik na LPG i tak by był droższy niż diesel w użytkowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > diesel spali po prostu znacznie mniej, sama cena paliwa ma już tu drugorzędne znaczenie Ale jak ropa jest znacznie droższa od benzyny, to zaczyna się robić znowu pytanie czy się opłaca. U nas ropa jest na tyle droga, że diesle mają średni sens ekonomiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > tylko on prawie 180 koni potrafi nazwać dychawiczną mocą bo to jest minimum na dostawczaka - da się tym w miarę fajnie jeździć bo nasze wydumki 120 koni to męczarnia i porażka z spróbuj zamówić cokolwiek mocniejszego - albo cena razy dwa, albo pół roku czekania, albo po prostu nie robią i nie kupisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 pracuje w aso peugeota i roznica miedzy 2.2 hdi a 3.0 hdi to okolo 4 tys zlotych takze wydaje mi sie ze to nie jest jakas wielka suma a 2.2 do nieawaryjnych silnikow nie naleza w 3.0 180 koni wystarczy jak na polskie drogi mocniejszy nie ma sensu przy ladownosci jaka ma ten samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Ale jak ropa jest znacznie droższa od benzyny, to zaczyna się robić znowu pytanie czy się opłaca. U > nas ropa jest na tyle droga, że diesle mają średni sens ekonomiczny. jest 2x droższa ? bo spalanie będzie praktycznie x2 duże auta jeżdżą na ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > pracuje w aso peugeota i roznica miedzy 2.2 hdi a 3.0 hdi to okolo 4 tys zlotych takze wydaje mi > sie ze to nie jest jakas wielka suma a 2.2 do nieawaryjnych silnikow nie naleza w 3.0 180 > koni wystarczy jak na polskie drogi mocniejszy nie ma sensu przy ladownosci jaka ma ten > samochod peżo nie sprawdzałem , chciałem sobie (dla siebie w firmie) coś kupić mocnego i nie szło nic wybrać - albo wersja nadwozia nie taka, albo czekanie, albo jest mocny silnik w ofercie a jak co do czego to okazuje się , że to prawie zamówienie jednostkowe jak dla szejka generalnie cienko z mocnymi vanami - a spalanie niewiele większe a komfort duuużo większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > jest 2x droższa ? bo spalanie będzie praktycznie x2 > duże auta jeżdżą na ON Nie, jest jakieś 15% droższa. To wystarcza żeby "cywilny" diesel nie miał sensu (bo dochodzi wyższa cena zakupu, wyższe koszty przeglądów, większa utrata wartości i wstyd przy tankowaniu na stanowisku dla ciężarówek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > generalnie cienko z mocnymi vanami - a spalanie niewiele większe a komfort duuużo większy Generalnie załadowane ducato 2.3 pali więcej od 3.0 nieraz nawet 2l/100km A co do mocy to te 130KM w moim odczuciu spokojnie dawały sobie rade a 180KM już wystarczało z nadwyżką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Nie, jest jakieś 15% droższa. To wystarcza żeby "cywilny" diesel nie miał sensu (bo dochodzi wyższa > cena zakupu, wyższe koszty przeglądów, większa utrata wartości i wstyd przy tankowaniu na > stanowisku dla ciężarówek). To kto, znaczy jaka grupa klientów kupuje tam VW czy Grand Cherokee z dieslem pod maska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > To kto, znaczy jaka grupa klientów kupuje tam VW czy Grand Cherokee z dieslem pod maska? VW jednego może w życiu widziałem z dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Innymi słowy zabieram sobie jakieś 150l powierzchni ładunkowej i blisko 200kg z maksymalnego > udźwigu a w dodatku skracam zasięg o jakies 300km? Akurat zasięg Ci się zwiększa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.