Skocz do zawartości

Sens mocnego auta w panstwie policyjnym


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale jak to wyje[...], z reszta co tu duzo mowic, BMW jezdzilo podobnie... Nigdy wiecej 4

> cyl...[...]

Wyje ale jedzie, a u Ciebie nie wyje i nie jedzie grinser006.gif

Trochę się droczę ale wiem o co Ci chodzi ok.gif

Na 6 i 7 biegu u mnie też można spokojnie przyspieszać.

Kompresor robi swoje w dolnym zakresie obrotów.

Naprawdę nie ma tragedii.

Oczywiście przy moach rzędu 100 KM juz tak wesoło nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na takie (z sensownego roczniku) na razie nie mnie stać... No i to zużycie paliwa. Ale nie zmienia

> to faktu, że fajnym V8, V10 czy V12 bym nie pogardził Nawet V6 nie byłoby złe... A jeszcze

> fajniejsze byłoby V6 czy V8 turbo - ale tu już koszty eksploatacji mogą być zabójcze (znaczy

> dla mnie).

Bez fantazji.

Pisząc o większym silniku mam na myśli 2.5 - 3.0.

To można bez problemu zagazować (codzienne tańsze użytkowanie) i ubezpieczenie nie kosztuje kilkunastu tysięcy zlosnik.gif

Ja jednak już zaczynam odpuszczać myśli o nowym kolejnym aucie a chyba wybiorę jakąś używkę z mocniejszym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyje ale jedzie, a u Ciebie nie wyje i nie jedzie

> Trochę się droczę ale wiem o co Ci chodzi

zlosnik.gif

> Na 6 i 7 biegu u mnie też można spokojnie przyspieszać.

> Kompresor robi swoje w dolnym zakresie obrotów.

> Naprawdę nie ma tragedii.

> Oczywiście przy moach rzędu 100 KM juz tak wesoło nie jest.

Roznica jest taka, ze nawet jak pociagne do tych stu to mam 4krpm i wroci do swocih 2k rpm jak tylko siade na 100km/h...

W BMW ciagnalem tak jak ty... az uszy bolalyzlosnik.gif - 5-5.5krpm... Inaczej auto po prostu by stanelo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest

> To się skończy kiedyś poważną awarią

hahaha.gifhahaha.gif A czym to motywujeszzlosnik.gif? Czego sie spodziewasz, z 4 litrowniewiem.gif?

Ten silnik jezdzi miedzy 1.5krpm a 1.8-2.2krpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym to motywujesz? Czego sie spodziewasz, z 4 litrow?

> Ten silnik jezdzi miedzy 1.5krpm a 1.8-2.2krpm.

Twinsen chyba nigdy autem z dużym silnikiem i automatem nie jechał.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego mowie, ze jest roznica - 4 cylindry naturalne jezdzi co miedzy 2 a 3 k rpm?

Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania jest tak naprawdę od 2500-3000rpm.

Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza od 1500-1800rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twinsen chyba nigdy autem z dużym silnikiem i automatem nie jechał.

Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy,

nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę? Skoro

europejskie

auta też podjadą, a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż

u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania

> jest tak naprawdę od 2500-3000rpm.

> Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza

> od 1500-1800rpm.

I przyspiesza żwawo aż do 4-4,5 (przynajmniej u mnie), ale wtedy to już jest prawie 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy,

> nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę?

Komplikowaniem sprawy jest właśnie wdadzenie małego silnika i zmuszanie go do jazdy na wysokich obrotach.

Tamte się leniwie kręca niemal w każdej sytuacji. Komfort jazdy z silnikiem, który nigdy nie wchodzi na wysokie obroty jest niesamowity. Spróbuj kiedyś się takim autem przejechać.

> Skoro

> europejskie

> auta też podjadą,

Maluch na jedynce też podjedzie. Ale chodzi o to, żeby być jak najdalej od Malucha a jak najbliżej obrotów biegu jałowego. Wtedy auto jedzie bezszelestnie i bez wysiłku.

O to właśnie chodzi w autach z ogromnym zapasem mocy. Żeby to był ZAPAS, nie żeby je katować pseudosportową jazdą.

> a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż

> u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co?

U nas auta z górnej półki też mają zwykle odpowiednie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy,

> nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę? Skoro

> europejskie

> auta też podjadą, a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż

> u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co?

Tylko weź pod uwagę że za jedno auto z górnej półki kupisz sobie 2 w imię lepszego wyciszenia aby silnika nie było słychać.

Tam masz duży silnik i nie ma potrzeby aby obciążać auto matami wygłuszającymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania

> jest tak naprawdę od 2500-3000rpm.

Zależy od silnika i skrzyni. Przy 130 km/h mam od 2.000 do 6.000, ale przy spokojnej jeździe w okolicach 3.000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest

> To się skończy kiedyś poważną awarią

tylko ze on ma przy 1000 obrotów z 250Nm

twój słynny turbodieselek ma wtedy z 50Nm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od silnika i skrzyni. Przy 130 km/h mam od 2.000 do 6.000, ale przy spokojnej jeździe w

> okolicach 3.000.

Oczywiście zwykle im większy silnik tym niższe obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest

> To się skończy kiedyś poważną awarią

Źle kombinujesz.

Ja tak mam przy silniku 1.8.

Jak jest skrzynia ręczna to tak jechac nie możesz, bo przeciez byle górka i musisz dodać gazu bo nie ma mocy. Wtedy silnik się męczy. Musisz redukować.

Przy automacie jedziesz z ta prędkością obrotową silnika, bo jak przyciśniesz mocniej to skrzynia zwiększy obroty do takich które są bezpieczne dla silnika ok.gif

Automat = cisza serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania

> jest tak naprawdę od 2500-3000rpm.

> Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza

> od 1500-1800rpm.

Mój benzynowy ma dokładnie 2500 przy 100 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas tak się przyciska pod górkę

> Jak widzisz na początku też jest delikatnie

ale jak przyciśniesz to w v8 czy v6 jest tak samo więc nie ma czym się chwalić zlosnik.gif W moim autobusie przy kickdownie też silnik się kręci prawie do 7 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Roznica jest taka, ze nawet jak pociagne do tych stu to mam 4krpm i wroci do swocih 2k rpm jak

> tylko siade na 100km/h...

> W BMW ciagnalem tak jak ty... az uszy bolaly - 5-5.5krpm... Inaczej auto po prostu by stanelo...

BMW też ma mocne silniki, kto kazał najsłabszy kupować grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko weź pod uwagę że za jedno auto z górnej półki kupisz sobie 2 w imię lepszego wyciszenia aby

> silnika nie było słychać.

> Tam masz duży silnik i nie ma potrzeby aby obciążać auto matami wygłuszającymi.

tylko te amerykańskie są znacznie gorzej wyciszone niż europejskie. Przy większych prędkościach pow. 120 to w europejskich jest znacznie ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak przyciśniesz to w v8 czy v6 jest tak samo więc nie ma czym się chwalić W moim autobusie

> przy kickdownie też silnik się kręci prawie do 7 tysięcy.

Nie chwalę się, bo tak jak piszesz nie ma czym ok.gif

Staram się tylko pokazać, że nie każde 4 cylindry są dychawiczne itd.

Miałem kilka tygodni stare i słabe V6 150 KM i BARDZO przyjemnie się tym jeździło, szczególnie w trasie ok.gif

Mogę sobie tylko wyobrazić jak miło może być w takim V6 czy V8 i z 2, 3 czy 4 z przodu ok.gifok.gif

Ogólnie to się droczę z OZIm i on o tym wie ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> strasznie lubisz wklejac te filmiki jak to Fabia sie odpycha. przy byle okazji

A co Twoje mam wklejać ?

Wklejam co mam i na pewno nie po to, by się chwalić czy żalić.

Od chwalenia są inne auta i inne filmiki, a żalić się nie mam w zwyczaju waytogo.gif

Skup się na merytorycznej dyskusji i będzie dobrze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co Twoje mam wklejać ?

ja nie kręce filmików obrotomierza smile.gif

> Wklejam co mam i na pewno nie po to, by się chwalić czy żalić.

> Od chwalenia są inne auta i inne filmiki, a żalić się nie mam w zwyczaju

co nie zmienia faktu, że często wklejasz.

> Skup się na merytorycznej dyskusji i będzie dobrze

merytorycznie już wszystko napisano, teraz jest faza Offtop smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie kręce filmików obrotomierza

To było kręcone z dedykacją dla kol. kvm jeśli dobrze pamiętam zlosnik.gif

> co nie zmienia faktu, że często wklejasz.

Obiecuję mocne postanowienie poprawy.

> merytorycznie już wszystko napisano, teraz jest faza Offtop

No to masz pole do popisu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To było kręcone z dedykacją dla kol. kvm jeśli dobrze pamiętam

ciiii. nie wymieniaj z nicka, bo jeszcze przyjdzie.

> Obiecuję mocne postanowienie poprawy.

no. zuch grinser006.gif

> No to masz pole do popisu

się rozkręcam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to ma jakiś związek z obrotami przy 100km/h?

w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak

> wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę.

doskonale wiesz że nie o to chodziło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak

> wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę.

Licząc w ren sposób to u mnie skrzynia się kończy przy 260km/h... Ino mocy nie ma... buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Licząc w ren sposób to u mnie skrzynia się kończy przy 260km/h... Ino mocy nie ma...

no ale Mareczek ma chyba tam pewne stadko do zagonienia. Aż z ciekawości muszę sprawdzić ile jest w 540, ale chyba tez coś w okolicach 1800 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.