mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ale jak to wyje[...], z reszta co tu duzo mowic, BMW jezdzilo podobnie... Nigdy wiecej 4 > cyl...[...] Wyje ale jedzie, a u Ciebie nie wyje i nie jedzie Trochę się droczę ale wiem o co Ci chodzi Na 6 i 7 biegu u mnie też można spokojnie przyspieszać. Kompresor robi swoje w dolnym zakresie obrotów. Naprawdę nie ma tragedii. Oczywiście przy moach rzędu 100 KM juz tak wesoło nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > na takie (z sensownego roczniku) na razie nie mnie stać... No i to zużycie paliwa. Ale nie zmienia > to faktu, że fajnym V8, V10 czy V12 bym nie pogardził Nawet V6 nie byłoby złe... A jeszcze > fajniejsze byłoby V6 czy V8 turbo - ale tu już koszty eksploatacji mogą być zabójcze (znaczy > dla mnie). Bez fantazji. Pisząc o większym silniku mam na myśli 2.5 - 3.0. To można bez problemu zagazować (codzienne tańsze użytkowanie) i ubezpieczenie nie kosztuje kilkunastu tysięcy Ja jednak już zaczynam odpuszczać myśli o nowym kolejnym aucie a chyba wybiorę jakąś używkę z mocniejszym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest To się skończy kiedyś poważną awarią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Niestety nie mogę nagrać filmu jak jadę pod górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Wyje ale jedzie, a u Ciebie nie wyje i nie jedzie > Trochę się droczę ale wiem o co Ci chodzi > Na 6 i 7 biegu u mnie też można spokojnie przyspieszać. > Kompresor robi swoje w dolnym zakresie obrotów. > Naprawdę nie ma tragedii. > Oczywiście przy moach rzędu 100 KM juz tak wesoło nie jest. Roznica jest taka, ze nawet jak pociagne do tych stu to mam 4krpm i wroci do swocih 2k rpm jak tylko siade na 100km/h... W BMW ciagnalem tak jak ty... az uszy bolaly - 5-5.5krpm... Inaczej auto po prostu by stanelo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest > To się skończy kiedyś poważną awarią A czym to motywujesz? Czego sie spodziewasz, z 4 litrow? Ten silnik jezdzi miedzy 1.5krpm a 1.8-2.2krpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > U nas tak się przyciska pod górkę > Jak widzisz na początku też jest delikatnie strasznie lubisz wklejac te filmiki jak to Fabia sie odpycha. przy byle okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 II poprawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > A czym to motywujesz? Czego sie spodziewasz, z 4 litrow? > Ten silnik jezdzi miedzy 1.5krpm a 1.8-2.2krpm. Twinsen chyba nigdy autem z dużym silnikiem i automatem nie jechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Twinsen chyba nigdy autem z dużym silnikiem i automatem nie jechał. Dlatego mowie, ze jest roznica - 4 cylindry naturalne jezdzi co miedzy 2 a 3 k rpm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Dlatego mowie, ze jest roznica - 4 cylindry naturalne jezdzi co miedzy 2 a 3 k rpm? Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania jest tak naprawdę od 2500-3000rpm. Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza od 1500-1800rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Twinsen chyba nigdy autem z dużym silnikiem i automatem nie jechał. Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy, nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę? Skoro europejskie auta też podjadą, a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania > jest tak naprawdę od 2500-3000rpm. > Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza > od 1500-1800rpm. I przyspiesza żwawo aż do 4-4,5 (przynajmniej u mnie), ale wtedy to już jest prawie 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy, > nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę? Komplikowaniem sprawy jest właśnie wdadzenie małego silnika i zmuszanie go do jazdy na wysokich obrotach. Tamte się leniwie kręca niemal w każdej sytuacji. Komfort jazdy z silnikiem, który nigdy nie wchodzi na wysokie obroty jest niesamowity. Spróbuj kiedyś się takim autem przejechać. > Skoro > europejskie > auta też podjadą, Maluch na jedynce też podjedzie. Ale chodzi o to, żeby być jak najdalej od Malucha a jak najbliżej obrotów biegu jałowego. Wtedy auto jedzie bezszelestnie i bez wysiłku. O to właśnie chodzi w autach z ogromnym zapasem mocy. Żeby to był ZAPAS, nie żeby je katować pseudosportową jazdą. > a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż > u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co? U nas auta z górnej półki też mają zwykle odpowiednie silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Niestety nie mogę nagrać filmu jak jadę pod górę Zasymuluj jazde pod górę. wez do samochodu kilku statystycznych amerykanów - 3 osoby, wyjdzie jakies 450 kg. 900 lb na Wasze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Ok, ja się zgadzam że tam jest mniej obrotów i być może silnik się mniej męczy, > nie wiem też ile wtedy to pali, ale po co aż tak komplikować sprawę? Skoro > europejskie > auta też podjadą, a te z górnej półki pewnie będą mieć ciszej w środku niż > u OZIego. Można tam i silnik od czołgu wsadzić, tylko po co? Tylko weź pod uwagę że za jedno auto z górnej półki kupisz sobie 2 w imię lepszego wyciszenia aby silnika nie było słychać. Tam masz duży silnik i nie ma potrzeby aby obciążać auto matami wygłuszającymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania > jest tak naprawdę od 2500-3000rpm. Zależy od silnika i skrzyni. Przy 130 km/h mam od 2.000 do 6.000, ale przy spokojnej jeździe w okolicach 3.000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Zasymuluj jazde pod górę. wez do samochodu kilku statystycznych amerykanów - 3 osoby, wyjdzie > jakies 450 kg. 900 lb na Wasze 450 kg to 1000 lb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest > To się skończy kiedyś poważną awarią tylko ze on ma przy 1000 obrotów z 250Nm twój słynny turbodieselek ma wtedy z 50Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Zależy od silnika i skrzyni. Przy 130 km/h mam od 2.000 do 6.000, ale przy spokojnej jeździe w > okolicach 3.000. Oczywiście zwykle im większy silnik tym niższe obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > 450 kg to 1000 lb tym lepiej - większa górka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > 1000 rpm przy 65 km/h? Jakieś debilne oprogramowanie w tej skrzyni jest > To się skończy kiedyś poważną awarią Źle kombinujesz. Ja tak mam przy silniku 1.8. Jak jest skrzynia ręczna to tak jechac nie możesz, bo przeciez byle górka i musisz dodać gazu bo nie ma mocy. Wtedy silnik się męczy. Musisz redukować. Przy automacie jedziesz z ta prędkością obrotową silnika, bo jak przyciśniesz mocniej to skrzynia zwiększy obroty do takich które są bezpieczne dla silnika Automat = cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > tylko ze on ma przy 1000 obrotów z 250Nm > twój słynny turbodieselek ma wtedy z 50Nm I dlatego ja ruszam bez dotykania gazu, nawet z II pod górkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Benzynowe tak. Przy 100km/h masz jakieś 3000rpm. Przy 130 będzie ok. 4000. Efekt przyspieszania > jest tak naprawdę od 2500-3000rpm. > Diesle natomiast mają przy 100 jakieś 1800-2200rpm. Przy 130 2500-3000rpm albo mniej. Przyspiesza > od 1500-1800rpm. Mój benzynowy ma dokładnie 2500 przy 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > I dlatego ja ruszam bez dotykania gazu, nawet z II pod górkę? Bez dotykania gazu ale paląc sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Mój benzynowy ma dokładnie 2500 przy 100 To dość dużo. Ja mam 1800 obrotów przy setce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Mój benzynowy ma dokładnie 2500 przy 100 Tak jak mój...A to tylko 1.4.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Bez dotykania gazu ale paląc sprzęgło Ma 168 tys. nigdy nie było zmieniane więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > U nas tak się przyciska pod górkę > Jak widzisz na początku też jest delikatnie ale jak przyciśniesz to w v8 czy v6 jest tak samo więc nie ma czym się chwalić W moim autobusie przy kickdownie też silnik się kręci prawie do 7 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > To dość dużo. Ja mam 1800 obrotów przy setce. Patrząc na różnicę pojemności i mocy to mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Roznica jest taka, ze nawet jak pociagne do tych stu to mam 4krpm i wroci do swocih 2k rpm jak > tylko siade na 100km/h... > W BMW ciagnalem tak jak ty... az uszy bolaly - 5-5.5krpm... Inaczej auto po prostu by stanelo... BMW też ma mocne silniki, kto kazał najsłabszy kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Tylko weź pod uwagę że za jedno auto z górnej półki kupisz sobie 2 w imię lepszego wyciszenia aby > silnika nie było słychać. > Tam masz duży silnik i nie ma potrzeby aby obciążać auto matami wygłuszającymi. tylko te amerykańskie są znacznie gorzej wyciszone niż europejskie. Przy większych prędkościach pow. 120 to w europejskich jest znacznie ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > ale jak przyciśniesz to w v8 czy v6 jest tak samo więc nie ma czym się chwalić W moim autobusie > przy kickdownie też silnik się kręci prawie do 7 tysięcy. Nie chwalę się, bo tak jak piszesz nie ma czym Staram się tylko pokazać, że nie każde 4 cylindry są dychawiczne itd. Miałem kilka tygodni stare i słabe V6 150 KM i BARDZO przyjemnie się tym jeździło, szczególnie w trasie Mogę sobie tylko wyobrazić jak miło może być w takim V6 czy V8 i z 2, 3 czy 4 z przodu Ogólnie to się droczę z OZIm i on o tym wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > strasznie lubisz wklejac te filmiki jak to Fabia sie odpycha. przy byle okazji A co Twoje mam wklejać ? Wklejam co mam i na pewno nie po to, by się chwalić czy żalić. Od chwalenia są inne auta i inne filmiki, a żalić się nie mam w zwyczaju Skup się na merytorycznej dyskusji i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Patrząc na różnicę pojemności i mocy to mało. 38% mniej to mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Patrząc na różnicę pojemności i mocy to mało. U mnie w 1.8 przy 100km/h jest chyba 2000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > A co Twoje mam wklejać ? ja nie kręce filmików obrotomierza > Wklejam co mam i na pewno nie po to, by się chwalić czy żalić. > Od chwalenia są inne auta i inne filmiki, a żalić się nie mam w zwyczaju co nie zmienia faktu, że często wklejasz. > Skup się na merytorycznej dyskusji i będzie dobrze merytorycznie już wszystko napisano, teraz jest faza Offtop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > ja nie kręce filmików obrotomierza To było kręcone z dedykacją dla kol. kvm jeśli dobrze pamiętam > co nie zmienia faktu, że często wklejasz. Obiecuję mocne postanowienie poprawy. > merytorycznie już wszystko napisano, teraz jest faza Offtop No to masz pole do popisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > U mnie w 1.8 przy 100km/h jest chyba 2000obr/min Twój samochód też 270 km/h osiąga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > To było kręcone z dedykacją dla kol. kvm jeśli dobrze pamiętam ciiii. nie wymieniaj z nicka, bo jeszcze przyjdzie. > Obiecuję mocne postanowienie poprawy. no. zuch > No to masz pole do popisu się rozkręcam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Twój samochód też 270 km/h osiąga? a to ma jakiś związek z obrotami przy 100km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Twój samochód też 270 km/h osiąga? Twój pewnie osiąga, ale nie masz się gdzie tak rozpędzić, bo zaraz za Tobą pojawią się niebieskie światełka i pójdizesz na dołek, a potem przed sąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > a to ma jakiś związek z obrotami przy 100km/h? w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > U nas tak się przyciska pod górkę > Jak widzisz na początku też jest delikatnie wyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak > wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę. doskonale wiesz że nie o to chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Twój samochód też 270 km/h osiąga? Ty masz więcej trybów w skrzynii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > a to ma jakiś związek z obrotami przy 100km/h? W sumie żadnych, najwyższy bieg jest zwykle tak zestopniowany bo uzyskać możliwie małe zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > w sumie to ma, bo na chłopski rozum im wyższy Vmax tym ostatni bieg powienien być dłuższy ( tak > wiem, jeszcze obroty max silnika itd ale generalnie chodzi o zasadę. Licząc w ren sposób to u mnie skrzynia się kończy przy 260km/h... Ino mocy nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > Licząc w ren sposób to u mnie skrzynia się kończy przy 260km/h... Ino mocy nie ma... no ale Mareczek ma chyba tam pewne stadko do zagonienia. Aż z ciekawości muszę sprawdzić ile jest w 540, ale chyba tez coś w okolicach 1800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 > 38% mniej to mało? To teraz jeszcze policz sobie procentową różnicę w pojemności i mocy. 2,0 190 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.