Skocz do zawartości

"30 km/godz - ulice przyjazne życiu!"


kiziuk

Rekomendowane odpowiedzi

jakiś tekst

Quote:

Nasza Europejska Inicjatywa Obywatelska -30 km/godz - ulice przyjazne życiu! - nadal zbiera głosy poparcia na stronie internetowej
w całej Unii Europejskiej. Dzięki Waszemu wsparciu ograniczeniu prędkości do 30 km/h nadany zostanie wreszcie właściwy, wysoki priorytet:

- limit 30 km/h na obszarach zabudowanych stanie się regułą zamiast wyjątkiem, a prędkość 50 km/h - wyjątkiem zamiast regułą,

- miasta i gminy będą mogły samodzielnie podejmować decyzje o wyjątkach od zasady.

Takie są nasze oczekiwania, a Parlament Europejski w oczywisty sposób wspiera ten kierunek - co nas inspiruje i motywuje. Teraz chodzi o to, aby zachęcić Komisję do szybkiego podjęcia niezbędnych działań!


Idę po chrupki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

> Quote:

> Nasza Europejska Inicjatywa Obywatelska -30 km/godz - ulice przyjazne życiu! - nadal zbiera głosy

> poparcia na stronie internetowej http://pl.30kmh.eu/ w całej Unii Europejskiej. Dzięki Waszemu

> wsparciu ograniczeniu prędkości do 30 km/h nadany zostanie wreszcie właściwy, wysoki

> priorytet:

> - limit 30 km/h na obszarach zabudowanych stanie się regułą zamiast wyjątkiem, a prędkość 50 km/h -

> wyjątkiem zamiast regułą,

> - miasta i gminy będą mogły samodzielnie podejmować decyzje o wyjątkach od zasady.

> Takie są nasze oczekiwania, a Parlament Europejski w oczywisty sposób wspiera ten kierunek - co nas

> inspiruje i motywuje. Teraz chodzi o to, aby zachęcić Komisję do szybkiego podjęcia

> niezbędnych działań!

> Idę po chrupki

Niemcy tak miejscami mają i jakoś żyją. Chociaż ja uważam to za uciążliwe bo tempomat działa od 40km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę że 15km/h byłoby jeszcze bezpieczniej

Proponuję powrót do starej tradycji, aby przed automobilem szedł człowiek z chorągiewką i ostrzegał grinser006.gif

Jak znam życie to wpadniemy w taką skrajność że będą całe "strefy 30" których nikt u nas nie będzie przestrzegał sick.gif

Byle minąć fotoradar - i dalej pełną dzidą...

EDIT: ale jak to wprowadzą to rower będzie najszybszym środkiem transportu. I wtedy to już w ogóle coponiektórym miny zrzedną grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę że 15km/h byłoby jeszcze bezpieczniej

najbezpieczniej to będzie 0km/h. Żadnych wypadków, żadnych rannych. A później bierzemy się za rowerzystów i pieszych i im ograniczamy prędkość ok.gif

W cywilizowanym kraju to miałoby szansę działać, jak znam polskie rozwiązania to będzie 30km/h na przelotówce prze miasto - a obwodnicy nie ma... Żeby robić takie rzeczy, to najpierw musi być infrastruktura - np. obwodnice... Bo bez tego, to sparaliżujemy ruch drogowy. Ale nikogo to nie interesuje.

Aha - żeby nie było - popieram strefy ograniczonej prędkości (30) np. na osiedlach mieszkaniowych - są urządzenia spowalniające ruch (progi, zwężenia itp.) i tam to faktycznie się sprawdza. Ale ograniczenie prędkości w całym mieście do 30 i stosowanie 70 jako wyjątku w polskich warunkach jest głupotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję powrót do starej tradycji, aby przed automobilem szedł człowiek z chorągiewką i ostrzegał

> Jak znam życie to wpadniemy w taką skrajność że będą całe "strefy 30" których nikt u nas nie będzie

> przestrzegał

> Byle minąć fotoradar - i dalej pełną dzidą...

> EDIT: ale jak to wprowadzą to rower będzie najszybszym środkiem transportu. I wtedy to już w ogóle

> coponiektórym miny zrzedną

nie żebym był zwolennikiem takiego ograniczenia, ale już dziś w każym większym mieście osiągnięcie średniej prędkości 30km/h jest wyzwaniem, a w godzinach szczytu wręcz marzeniem. Dla czasów przejazdów takie ograniczenia by niewiele zmieniły. I tak już dziś często rower jest szybszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję powrót do starej tradycji, aby przed automobilem szedł człowiek z chorągiewką i ostrzegał

> Jak znam życie to wpadniemy w taką skrajność że będą całe "strefy 30" których nikt u nas nie będzie

> przestrzegał

> Byle minąć fotoradar - i dalej pełną dzidą...

> EDIT: ale jak to wprowadzą to rower będzie najszybszym środkiem transportu. I wtedy to już w ogóle

> coponiektórym miny zrzedną

spokojnie - wtedy wezmą się za "zabójców na dwóch kołach" - bo to oni będą powodowali najwięcej wypadków, bo będą jeździli najszybciej 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie żebym był zwolennikiem takiego ograniczenia, ale już dziś w każym większym mieście osiągnięcie

> średniej prędkości 30km/h jest wyzwaniem, a w godzinach szczytu wręcz marzeniem. Dla czasów

> przejazdów takie ograniczenia by niewiele zmieniły. I tak już dziś często rower jest szybszy

wbrew pozorom zmieniło by się wiele - na gorsze... Przy 30km/h przepustowość skrzyżowań spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pewnie o to w tym wszystkim chodzi

Pewnie tak, ale jak oni tak obniżają i obniżają te prędkości to ja się pytam po co?

Jak ktoś jest nauczony jak ja np. to ja śmigam 70-80km/h w Jaworznie jak jest możliwość i czy będzie 30 czy 50 to dalej pojadę tak samo - niczego to nie zmieni no.gif

Będą się tylko tworzyć większe korki bo jak ktoś zobaczy policial.gif na 30 to będzie jechał 15-20 by czasem nie przekroczyć facepalm%5B1%5D.gif

50 w niektórych miejscach jest głupim pomysłem a co dopiero 30, całe szczęście że tylko czasem używam auta ale i wtedy mnie nerwica dopada zlosnik.gif

współczuje osobom co zarabiają za kółkiem lub muszą daleko dojeżdżać oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta 30 to będzie pewnie w ścisłym centrum ,przeca tam się nie da jechać szybciej ok.gifzlosnik.gif

Co innego na obwodnicy Jaworzna ,pewnie zostawią to co jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby robić takie rzeczy, to najpierw musi być

> infrastruktura - np. obwodnice... Bo bez tego, to sparaliżujemy ruch drogowy. Ale nikogo to

> nie interesuje.

Przepraszam, ale żeby robić takie rzeczy, to trzeba umieć myśleć, a nie mieć nawalone pod kopułą i ulegać presji różnych "grup" którym się coś "wydaje".

Jakoś nikt do tej pory nie może zrozumieć, że prędkość 50km/h nie jest panaceum na wszystko jeśli jest wprowadzona na całym obszarze miasta bez wyjątku.

A nie może zrozumieć dlatego, że nie widać bezpośrednich efektów takiego ograniczenia bo nikt (nawet wszelkie służby) ich nie przestrzega.

W naszej rzeczywistości tego typu ograniczenie służy tylko postawieniu suszarki.

Oczywiście, zdarzają się debile odstający od średniej, ale w większości przypadków wszyscy jadą z prędkością dostosowaną do aktualnie panujących warunków - niestety najczęściej o ~50% wyższą, niż dozwolona prędkość na terenie zabudowanym.

Ale jak jest mała uliczka w centrum z dozwoloną prędkością 50km/h (a nie da się jechać więcej, jak 20km/h) to przecież to nie jest problem, bo kierujący i tak musi dostosować prędkość do warunków więc sprawa jest czysta facepalm%5B1%5D.gif

Postawmy wszędzie 30km/h, wszyscy i tak będą to olewać - więc nic się nie pogorszy, a jak będzie trzeba natłuc trochę kasy, to się wyśle w pole mobilny fotoradar oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ta 30 to będzie pewnie w ścisłym centrum ,przeca tam się nie da jechać szybciej

Obawiam się, że mykną to w całym mieście aby mieli $ z mandatów zlosnik.gif

> Co innego na obwodnicy Jaworzna ,pewnie zostawią to co jest

oby grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę że 15km/h byłoby jeszcze bezpieczniej

a gdzie tam, samochody na obrzeżach terenów zabudowanych zostawić i z buta lub rowerem, przy -20*C zimą polecam inicjatorom kolejnej głupiej akcji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

> Quote:

> Nasza Europejska Inicjatywa Obywatelska -30 km/godz - ulice przyjazne życiu! - nadal zbiera głosy

> poparcia na stronie internetowej http://pl.30kmh.eu/ w całej Unii Europejskiej. Dzięki Waszemu

> wsparciu ograniczeniu prędkości do 30 km/h nadany zostanie wreszcie właściwy, wysoki

> priorytet:

> - limit 30 km/h na obszarach zabudowanych stanie się regułą zamiast wyjątkiem, a prędkość 50 km/h -

> wyjątkiem zamiast regułą,

> - miasta i gminy będą mogły samodzielnie podejmować decyzje o wyjątkach od zasady.

> Takie są nasze oczekiwania, a Parlament Europejski w oczywisty sposób wspiera ten kierunek - co nas

> inspiruje i motywuje. Teraz chodzi o to, aby zachęcić Komisję do szybkiego podjęcia

> niezbędnych działań!

> Idę po chrupki

tak jest. korki są za małe, i za słabo z akcyzy na paliwa ssie. to zrobimy 30 km/h grinser006.gif

a poza tym to wydamy 500 mld EUR na walkę z globalnym ociepleniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 30 km/godz - ulice przyjazne życiu! -

Ależ jestem całkowicie za ALE, no właśnie ale niech wybudują jeszcze kilka tys. kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu, każde lub chociaż większość miast niech ma obwodnicę i czemu nie.

Jak po drodze człek zechce wstąpić na obiad czy kawę to da radę.

Tylko że znając politykę naszych ochotniczych służb radarowych i policji to przez żadną wieś nie pojedziesz szybciej 1 chałupa w polu stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebijam. 15km/h! Ocalmy nasze dzieci!

i obowiązkowy Święty Krzysztof na lusterku old.gif

plus oczywiście wygodnie i szybko opłacany abonament u Świętego Krzysztofa w wysokości 49zł/miesiąc na poczcie ok.gif

dla tych co opłacą cały abonament za rok z góry gratis święcenie i posypowanie popiołem fury w środę popielcową ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemcy tak miejscami mają i jakoś żyją.

kluczowe jest to "miejscami"

znając PL realia (patrząc jak oznakowane są tereny zabudowane)

to 30 będziesz miał na krajówce przy pierwszym domu, a koniec za ostatnią stodołą we wsi

w ścisłym centrum te 30 i tak już jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zalezy

> jesli "30" wprowadzi sie na ulicy gdzie ciagle tworza sie korki to przepustowosc wrecz wzrosnie

jakim cudem 270751858-jezyk.gif Jak do tej pory stojąc w korku mówiłeś: "O mogę tu jechać aż 50km/h", to teraz będziesz mówić: "O mogę jechać 30" - wciąż stojąc w korku...

> co innego gdy "30" ustawia na ulicy gdzie do tej pory bylo wyzsze ograniczenie, a mimo to ruch

> odbywal sie plynnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takim cudem, ze beda mniejsze korki

w stojącym korku?

> bo ruch bedzie plynniejszy, a odstepy miedzy samochodami mniejsze

jaki ruch? jakie odstępy? Mówimy o kroku poruszającym się metodą "Sprzęgło-jedynka-gaz-hamulec"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była o tym mowa parę dni temu w telewizji. Tu chodzi o wprowadzenie stref gdzie obowiązywać będzie

> 30km/h, a nie o wprowadzenie takiego limitu na całych obszarach zabudowanych.

A nie zauważyłeś, że to się rozprzestrzenia jak zaraza?

Parę lat temu było tak samo, jak obniżono prędkość z 60km/h do 50km/h robiąc w centrum "strefę". I co się potem stało?

EDIT: racja, zapomniałem, że to było w "default city" wink.gif

Nie mam nic do ograniczeń jako takich, ale rzeczywistość nie za bardzo odpowiada rozsądkowi, a to chyba chodzi o to, żeby było rozsądnie, a nie "bo tak, bo tak wszyscy robią, bo będzie bezpieczniej" wraz z poparciem następnego odłamu "obrońców przyrody".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takich warunkach im większa prędkość, tym większa przepustowość

chyba tylko w idealnych warunkach

w normalnym ruchu wystarczy, ze jedna osoba przyhamuje (niewazne z jakiego powodu), a prawdopodobienstwo powstania korka bedzie tym wieksze im wieksza byla predkosc przy ktorej to sie stalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

> Quote:

> Nasza Europejska Inicjatywa Obywatelska -30 km/godz - ulice przyjazne życiu! - nadal zbiera głosy

> poparcia na stronie internetowej http://pl.30kmh.eu/ w całej Unii Europejskiej. Dzięki Waszemu

> wsparciu ograniczeniu prędkości do 30 km/h nadany zostanie wreszcie właściwy, wysoki

> priorytet:

> - limit 30 km/h na obszarach zabudowanych stanie się regułą zamiast wyjątkiem, a prędkość 50 km/h -

> wyjątkiem zamiast regułą,

> - miasta i gminy będą mogły samodzielnie podejmować decyzje o wyjątkach od zasady.

> Takie są nasze oczekiwania, a Parlament Europejski w oczywisty sposób wspiera ten kierunek - co nas

> inspiruje i motywuje. Teraz chodzi o to, aby zachęcić Komisję do szybkiego podjęcia

> niezbędnych działań!

> Idę po chrupki

I bardzo dobrze Jestem ZA

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba tylko w idealnych warunkach

w rzeczywistych właśnie - w idealnych jest inaczej - najwięcej zależy od założeń.

> w normalnym ruchu wystarczy, ze jedna osoba przyhamuje (niewazne z jakiego powodu), a

> prawdopodobienstwo powstania korka bedzie tym wieksze im wieksza byla predkosc przy ktorej to

> sie stalo

największym zaburzeniem jest zatrzymanie - a im mniejsza prędkość, tym większa szansa, że się zatrzymasz i pozamiatane, bo rozładowanie korka trwa wielokrotnie dłużej niż jego stworzenie. Także to działa w dwie strony 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak, że zobowiązaliśmy się do tego że do któregoś tam roku zmniejszymy ilość ofiar na naszych drogach do jakiegoś tam poziomu? Powinno się tego dokonać głównie poprzez budowę i modernizację dróg i skrzyżowań, ale oczywiście oddaje się dużo mniej niż zapowiadano a i świeżo skończone inwestycje czasami okazują się być źle zaprojektowane, przez co ilość ofiar nie spada w takim tempie jak powinna. Tak więc jest to według mnie rozpaczliwa próba wypełnienia zobowiązań minimalnym kosztem.

Tam gdzie faktycznie trzeba jechać wolno są już odpowiednie znaki, progi zwalniające, fotoradary itd. Przy okazji jeżeli obniżymy dopuszczalną prędkość to zużycie paliwa na km przejechanego dystansu wzrośnie więc jest to anty-eko. Nie sądzę abyśmy mogli liczyć na odpowiednie wyregulowanie sygnalizacji do obniżonej prędkości skoro już w tej chwili po wielu latach na wielu ulicach gdzie obowiązuje 50km/h zielona fala jest np. dla jadących lekko ponad 80km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu chodzi o wprowadzenie stref gdzie obowiązywać będzie

> 30km/h,

I co to za nowość? Nie masz w swojej wiosce ani jednej takiej strefy rozpoczynającej się znakiem D 43?

> a nie o wprowadzenie takiego limitu na całych obszarach zabudowanych.

Oby, bo wydźwięk jest taki, żeby się ta zaraza rozprzestrzeniła... pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważam ze w miejscu gdzie Samochod i pieszy mogą sie spotkać, prędkość powinna byc 30 km/h.

Ale w Polsce to 90% dróg... a może więcej bo nawet na obwodnicy 3-miasta przebiegają w poprzek przez 4 pasy zlosnik.gif. Zróbmy odgrodzone betonowe autostrady jak w Austrii a poza bardzo proszę może byc i 30 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie moge sie z tym zgodzic

trudno

> chyba, ze sprobujesz mnie przekonac

nie chce mi się 270751858-jezyk.gif Jak jedziesz 5km/h i widzisz, że się skorkowało, to już musisz stanąć. Jak jedziesz 20 - to możesz wcześniej zwolnić do np. 5km/h i jest szansa, że nie będziesz musiał się zatrzymać 270751858-jezyk.gif Poza tym jak masz 50 to masz większą szansę zdążyć na palące się już zielone, niż jadąc 30. A jak nie staniesz przed skrzyżowaniem, to nie powiększysz korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: ale jak to wprowadzą to rower będzie najszybszym środkiem transportu. I wtedy to już w ogóle

> coponiektórym miny zrzedną

Więc zmuszą rowerzystów do rejestracji swoich pojazdów w wydziałach komunikacji, coby ich łatwiej za przekroczenie prędkości po nr rej. dorwać.

A przy okazji i OC obowiązkowe dla bikersów wprowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem jak najbardziej ZA.

Ty zazwyczaj jesteś za wszelkim bezsensem, więc nie jest to mocno zaskakujące smile.gif

Za - w strefach zamieszkania, ścisłym centrum miast. Przeciw - w przypadku dróg dojazdowych z osiedli do centrum oraz w przypadku braku obwodnic miast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty zazwyczaj jesteś za wszelkim bezsensem, więc nie jest to mocno zaskakujące

> Za - w strefach zamieszkania, ścisłym centrum miast. Przeciw - w przypadku dróg dojazdowych z

> osiedli do centrum oraz w przypadku braku obwodnic miast.

A o czym innym ja piszę, o tym samym co Ty smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.