t_kucyk Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Cześć. Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ doświadczenia. Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna jak w niektórych krajach? Szwecja, Norwegia, Finlandia wymagają 3mm. Dla ułatwienia: Superb i Octavia Combi - oba w TDI'ku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Mnie na ponizej 4mm zarzucilo az milo. Normalnie szedl jak po szynach. Ja ponizej 4mm juz bym nie zalozyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Zależy po czym jedziesz Na lodzie - obojętne czy ma 8 mm czy 2 mm Na asfalcie 3 mm daje radę. Na kopnym śniegu jak z bieżnika znikną "lamelki" to bywa nieciekawie (przeważnie 4 mm) Mam Fuldy Supremo Kristall które mają ok 4 - 5mm i na śniegu czy kopnym czy ubitym jest dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Zależy po czym jedziesz > Na lodzie - obojętne czy ma 8 mm czy 2 mm > Na asfalcie 3 mm daje radę. > Na kopnym śniegu jak z bieżnika znikną "lamelki" to bywa nieciekawie (przeważnie 4 mm) > Mam Fuldy Supremo Kristall które mają ok 4 - 5mm i na śniegu czy kopnym czy ubitym jest dramat. Superb ma Bridgestone Blizzak LM25 z 42 tygodnia 2006 roku (równe 4mm) Octavia ma Goodyear Ultragrip 7 z połowy 2007 roku (4,5mm x2 i 5,5mm x2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Zależy po czym jedziesz Dokładnie tak .... Dodatkowo rozmiar też ma znaczenie, bo o niebo lepiej mi się jeździło na 14" z oponami 185/65 niż na 205/55R16 Do 5 mm jeszcze da się przemieszczać po grubym śniegu, ale im większe ubytki bieżnika tym trzeba bardziej uważać, poniżej nie miałem okazji jeździć nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 4 lata i 5 mm to takie rozsądne minimum. Starsza opona robi się twarda, a poniżej 5 mm na brej i śniegu słabo się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Cześć. > Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ > doświadczenia. > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna > jak w niektórych krajach? > Szwecja, Norwegia, Finlandia wymagają 3mm. > Dla ułatwienia: Superb i Octavia Combi - oba w TDI'ku. Z doświadczenia napiszę, że 5-6 letnie zimówki z bieżnikiem ~4mm nadają się na śmietnik. Markowe Nokiany w górach nie dawały rady wyjechać z parkingu, gdy inni spokojnie wyjeżdżali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Dla mnie przy zimowkach wartosc graniczna to 4mm lub 5 lat i tego sie trzymam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Moje poprzednie Micheliny Alpin jak doszły do 4-5mm to stały się bezużyteczne na zimę. Na suchym OK, ale na mokrym i śniegu były prawie jak letnie. Moim zdaniem 8mm w nowych zimówkach to planowe postarzanie produktu . Powinni dawać 10mm jak w większości bieżnikowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Mnie na ponizej 4mm zarzucilo az milo. Normalnie szedl jak po szynach. Ja ponizej 4mm juz bym nie > zalozyl. Przy 4 mm na zimówce o mało samochodu nei skasowałem więc popieram przedmówców mniej jak 4 mm to na letnie się nadaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Cześć. > Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ > doświadczenia. > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna > jak w niektórych krajach? > Szwecja, Norwegia, Finlandia wymagają 3mm. > Dla ułatwienia: Superb i Octavia Combi - oba w TDI'ku. Co prawda nie zimówki, ale całoroczne GY Vector 4seasons po 40 tys. przebiegu - bieżnik na oko 5mm (może ciut więcej), na głębokim śniegu i rozjeżdżonym parkingu sprawowały się bardzo źle. Na brei stały się lekko nieprzewidywalne. To by potwierdzało graniczną wysokość bieżnika nadającego się do jazdy po śniegu/brei. Wcześniej dla mnie były nieodróżnialne od zimówek (jeździłem na Dębicach Frigo 1 i 2 i GY Ultragrip 7+, w kilku samochodach). Żeby było śmieszniej to na mokrej drodze nadal są raczej lepsze od zimówk, zresztą w lecie też na nich jeżdżę i uśredniając wszystkie hamowania awaryjne to zatrzymywałem się sporo szybciej niż współuczestnicy hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > bieżnik na oko 5mm > w brei stały się lekko nieprzewidywalne. To by potwierdzało graniczną wysokość bieżnika > nadającego się do jazdy po śniegu/brei. mam takie samo spostrzeżenie o całorocznych Hankookach Optimo, przez 2 zimy nieodróżnialne od zimówek, obecnie 5mm i jest już bardzo źle na mokrym, a poprzedniej (ich 3-ciej) zimy było juz słabo na sniegu. sorry za OT, bo topic jest o zimówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Cześć. > Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ > doświadczenia. > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało Malo. Naprawde czuc to na sniegu i blocie. Natomiast jest lepiej na suchym asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 A ile maja nowe Cholerka nie zmierzyłem a teraz mam 6...6,5 mm Nokiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Z doświadczenia napiszę, że 5-6 letnie zimówki z bieżnikiem ~4mm nadają się na śmietnik. > Markowe Nokiany w górach nie dawały rady wyjechać z parkingu, gdy inni spokojnie wyjeżdżali Ja dodam, że Nokian to największy paździerz na śniegu jaki miałem swojej "karierze". Natomist jest najlepszą zimówką na asfalcie. Piszę serio, mowa o WR2. Porównanie mam spore i warunki do testowanie też raczej godne. Nokian wszędzie tylko nie na śnieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Ja dodam, że Nokian to największy paździerz na śniegu jaki miałem swojej "karierze". > Natomist jest najlepszą zimówką na asfalcie. > Piszę serio, mowa o WR2. > Porównanie mam spore i warunki do testowanie też raczej godne. > Nokian wszędzie tylko nie na śnieg Stare Nokiany - poprzedniki WR2, były dobre wszędzie, ale jako nowe. PO błocie pośniegowym na asfalcie szły jako po szynach, a i na śniegu dawały radę. Ale już 4-5 letnie nadawały się na śmietnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 dużo zależy od szerokości kapcia, te 3mm przy oponach 205 i szerzej to już można ładnie popłynąć. Zimą jednak sporo wody na drogach jest więc szansa stania się pasażerem rośnie. Na śniegu przy 3mm pewnie lamelki będą wspomnieniem więc za daleko nie przejedziesz. Co do wartości granicznej, prawo narzuca Ci 1.6mm na letnich, a to już przy większym deszczu jak na łyżwach... Z doświadczeń 4mm na 155 jeździło się dość poprawnie, ale bywały momenty - ale to były stare czasy i lamelki cięte do podstawy klocków 5mm na 205 trzeba było się pilnować - część lamelek była tylko wspomnieniem, została może połowa, a ich głębokość też pozostawiała sporo do życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekM Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Cześć. > Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ > doświadczenia. > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna > jak w niektórych krajach? > Szwecja, Norwegia, Finlandia wymagają 3mm. > Dla ułatwienia: Superb i Octavia Combi - oba w TDI'ku. Opony Michelin mają fabryczne wskaźniki zużycia zimowego 4.2mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 195/65 R15 w obydwu autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 A6 - przy 3mm już jeździło się bardzo ciężko. Na asfalcie - jeszcze się dało. Kiedy wjechałem w śnieg - już baaardzo łatwo było się zakopać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna W zimówkach 4 mm to wartość graniczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Napisze inaczej ,mam zimówki firestony winterhawk z 2008r 7,5mm ale boczne trzymanie na lekko przymrozonej brei nie jest idealnezauwazyłem pare razy .Kupiłnym conti ts 850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Napisze inaczej ,mam zimówki firestony winterhawk z 2008r 7,5mm ale boczne trzymanie na lekko > przymrozonej brei nie jest idealnezauwazyłem pare razy .Kupiłnym conti ts 850 Oczywiście są opony lepsze i gorsze ale nawet dobra opona gwałtownie traci właściwości włąśnie przy 4 mm. Swoje doświadczenia mam z Michelinami Alpinami kilku generacji, i tanimi Debicami Frigo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 generalnie uwazam ze 4mm to dla zimowki wartosc graniczna niemniej jednak mialem przypadek gdy 11-letni Michelin z 3mm bieznika trzymal o niebo lepiej w roznych zimowych warunkach niz 3-letnia Fulda z 6mm bieznika. Dlaczego rozmiar byl ten sam 205/60R15 obecnie mam zamiar zalozyc Nokiany z 4mm bieznika ale swiadomie bo dzialaja jeszcze zupelnie przyzwoicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > 195/65 R15 w obydwu autach. aquaplaning na balooonach - średni pomysł do miasta, jak opony są wmiarę nowe, się nada, ale na trasę w nieznane warunki bym się na 4mm nie wypuścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Da się jechać nawet na 1mm. Ale poniżej 5mm jest już nieciekawie, nawet bardzo i to niezależnie od markowości opony i jej świeżości. Oczywiście mowa o śniegu, błocie pośniegowym i innych trudnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > 195/65 R15 w obydwu autach. tak troszke z innej beczki, ale tez poszukuje opon w tym rozmiarze i rzuciła mi sie ostatnio dębica frigo HP. używał ktoś? dobra jest jak za te pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > tak troszke z innej beczki, ale tez poszukuje opon w tym rozmiarze i rzuciła mi sie ostatnio dębica > frigo HP. używał ktoś? dobra jest jak za te pieniądze? Mailem to na samochodzie z wypozyczalni i bylem przekonany, ze jade na letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Z tańszych polecam Uniroyal MS Plus 66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 aż tak żle? od kilku ładnych lat jezdze na frigo 2 i jakos dają rade, a te hp są droższe, więc wydawało mi się, ze powinny byc lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 z uniroyala mam letnie rainexpert i są rewelacyjne. zimówek nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Oj tam oj tam, zaraz zobaczycie jaki będzie wysyp "prawie nówek" na Allegro z 4-5mm bieżnika A jak mówisz sprzedajacemu że opona starsza niż 5 lat i mniej niż 5-6mm to słyszysz że "po nowe to do sklepu" U nas "rynek opon używanych" to rynek całkowicie zuzytych śmieci po 70-120zł/sztukę Poniżej 5mm jest wyraźnie gorzej. Ja przy 5mm swoje sprzedam, bo wiem że pójdą za tyle że starczy mi na połowę kompletu nowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Cześć. > Wiem co piszą mądre artykuły sponsorowane, stąd pytanie nie o ich zawartość a o prawdziwe wrażenia/ > doświadczenia. > Czy 4mm głębokości bieżnika zimówki to faktycznie mało, czy może jednak 3mm to wartość graniczna > jak w niektórych krajach? > Szwecja, Norwegia, Finlandia wymagają 3mm. > Dla ułatwienia: Superb i Octavia Combi - oba w TDI'ku. 4mm w Superbie - już czekają nowe Dunlop Winter Response 2. Octavia - nowe zimówki pewnie na sezon 2014/2015. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 to tak samo jak z wiekiem zimówek, IMHO dla mnie granica dla zimówek to 5 lat używania, po tym czasie ich właściwości dalece odbiegają od ich przeznaczenia. co ciekawe na naszej giełdzie jest kilka takich rodzynków, niby zimówka, a tu rocznik 2006,2005....na kij komu pisać że to w ogóle zimówka skoro ona szczerze mówiąc w zimie będzie się gorzej zachowywała jak letnia.... taki apel do kolegów z giełdy, wrzućcie na luz i nie opisujcie tych swoich cudeniek jako opony zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 >na kij komu pisać że to w ogóle zimówka skoro ona szczerze mówiąc w zimie będzie > się gorzej zachowywała jak letnia.... Napisz jeszcze, ze beda gorsze nic slick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > 2006,2005....na kij komu pisać że to w ogóle zimówka skoro ona szczerze mówiąc w zimie będzie > się gorzej zachowywała jak letnia.... Przesadzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Mój ojciec jeździ na zimówkach od 1996 r. i dają radę,nie narzeka. Fakt, że tylko po mieście i co nie da się? Opony nawet nie sa spękane, jakieś Dębice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Mój ojciec jeździ na zimówkach od 1996 r. i dają radę,nie narzeka. Fakt, że tylko po mieście i co > nie da się? Opony nawet nie sa spękane, jakieś Dębice Da się. Dopiero wyjazd w góry, gdzie trzeba kawałek podjechać w śniegu pokazuje jak kiepskie są dane zimówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Da się. > Dopiero wyjazd w góry, gdzie trzeba kawałek podjechać w śniegu pokazuje jak kiepskie są dane > zimówki. On nim w góry nie pojedzie, jak coś ma inny samochód od wyjazdów za miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > generalnie uwazam ze 4mm to dla zimowki wartosc graniczna niemniej jednak mialem przypadek gdy > 11-letni Michelin z 3mm bieznika trzymal o niebo lepiej w roznych zimowych warunkach niz > 3-letnia Fulda z 6mm bieznika. Dlaczego <ciach> Ja mogę podpisać się pod tym. Co więcej mam porównanie opon tej samej marki - Kormoran. Dawne modele miały bieżnik taki kwadratowy (akurat to nie jest ważne, ale charakteryzuje model) i lamelki były "ponacinane" dużo głębiej niż 4 mm. Obecne Kormorany (nie pamiętam jak się ten model nazywa) mają nacięcia do 4 mm i w wieku 5 lat idą właśnie do śmietnika. Mam wjazd pod górkę i jest pole do testowania. W moim staruszku miałem założone jakieś bardzo wiekowe Vredestein Snowtrac i mimo wieku oraz znacznego zużycia dawały świetnie radę. Te Kormorany z "kwadratowym" bieżnikiem były jeszcze rok temu dostępne w jakichś małych rozmiarach, obok leżały te nowsze modele (one na rynku są już też ładnych parę lat) i w przekroju "klocków" było widać różnicę w głębokości lamelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Ja mogę podpisać się pod tym. > Co więcej mam porównanie opon tej samej marki - Kormoran. Dawne modele miały bieżnik taki > kwadratowy (akurat to nie jest ważne, ale charakteryzuje model) i lamelki były "ponacinane" > dużo głębiej niż 4 mm. > Obecne Kormorany (nie pamiętam jak się ten model nazywa) mają nacięcia do 4 mm i w wieku 5 lat idą > właśnie do śmietnika. > Mam wjazd pod górkę i jest pole do testowania. > W moim staruszku miałem założone jakieś bardzo wiekowe Vredestein Snowtrac i mimo wieku oraz > znacznego zużycia dawały świetnie radę. > Te Kormorany z "kwadratowym" bieżnikiem były jeszcze rok temu dostępne w jakichś małych rozmiarach, > obok leżały te nowsze modele (one na rynku są już też ładnych parę lat) i w przekroju > "klocków" było widać różnicę w głębokości lamelek. Dodam, że u mnie w instrukcji obsługi auta jest napisane, że zimówki można używać tylko do wysokości bieżnika 4mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 W Niemczech masz § ze Minimum bieznika to 1,6 mm Prawo nie rozroznia miedzy opona letnia a zimowa. Jedynie ADAC zaleca w/w Minimum 4 mm. Zalecac moga, ja sobie zalecam co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > W Niemczech masz § ze Minimum bieznika to 1,6 mm Prawo nie rozroznia miedzy opona letnia a zimowa. > Jedynie ADAC zaleca w/w Minimum 4 mm. Zalecac moga, ja sobie zalecam co innego. A co sobie zalecasz z ciekawości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > W Niemczech masz § ze Minimum bieznika to 1,6 mm Prawo nie rozroznia miedzy opona letnia a zimowa. > Jedynie ADAC zaleca w/w Minimum 4 mm. Zalecac moga, ja sobie zalecam co innego. Też używam opon aż bieżnik zbliży się do znacznika TWI. Zaznaczam, że nie zrówna, a zbliży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > W Niemczech masz § ze Minimum bieznika to 1,6 mm Prawo nie rozroznia miedzy opona letnia a zimowa. > Jedynie ADAC zaleca w/w Minimum 4 mm. Zalecac moga, ja sobie zalecam co innego. Właśnie dlatego pytałem o wrażenia praktyków, pojechać da się na wszystkim ale ja nie mogę powiedzieć że nie jadę bo pada śnieg Na lato, 2mm i do śmietnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Też używam opon aż bieżnik zbliży się do znacznika TWI. Zaznaczam, że nie zrówna, a zbliży. A ja kupuję nowe jak jest w okolicy 5 mm, a te z 5 mm sprzedaję za dobre pieniądze tym którzy, jeżdżą do 1,6 mm Jeśli jeździcie z 2-3 mm zimą po błocie pośniegowym itp. to podziwiam .... za cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Zależy czy to lato jest suche czy mokre ... Na suchym to i na slickach pojedziesz, ale w kałuży to różnie bywa, jak się jedzie więcej niż te 80... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Zależy po czym jedziesz > Na lodzie - obojętne czy ma 8 mm czy 2 mm niekoniecznie > Na asfalcie 3 mm daje radę. bez bieżnika jeszcze lepiej. > Na kopnym śniegu jak z bieżnika znikną "lamelki" to bywa nieciekawie (przeważnie 4 mm) > Mam Fuldy Supremo Kristall które mają ok 4 - 5mm i na śniegu czy kopnym czy ubitym jest dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > Jeśli jeździcie z 2-3 mm zimą po błocie pośniegowym itp. to podziwiam > .... za cierpliwość Myślę, że stara zimówka nawet z 2-3mm bieżnikiem będzie lepsza od opony letniej co nie ulega żadnej wątpliwości, a to, że być może traci ona drastycznie swoje właściwości jezdne na śniegu przy granicy bieżnika 4-5mm to inna sprawa. Jak dla mnie jeśli bieżnik jest zgodny z przepisami to jeżdżę. To nie rajd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > A ja kupuję nowe jak jest w okolicy 5 mm, a te z 5 mm sprzedaję za dobre pieniądze tym którzy, > jeżdżą do 1,6 mm Dokładnie. Dokładam nieco ponad drugie tyle i mam komplet nowych opon, z pełnym bieżnikiem i świeżą gumą, w cenie takiej, za jaką inni jeżdżą na starych oponach z 4mm bieżnikiem, które za rok czy dwa i tak trzeba zmieniać, bo a to bąbel wyskoczy, a to guma sparcieje... Ale ciii, bo jeszcze przestaną używane kupować, teraz myślą, że to myśmy frajerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.