Skocz do zawartości

Obrotomierz w nowym Peugeot 308


czajnior

Rekomendowane odpowiedzi

> przesadzasz.

> 1. dupohamownia też wie jak szybko ta wskazówka tam podąża to wszystko dzieje sie IMHO bez

> zegarów... oczy widzą świat, uszy słyszą, błędnik czuje

> 2. sytuacja hipotetyczna i mało potrzebna na codzień.

To spróbuj zaprogramować klasyczny tempomat (bez wyświetlacza na którym ustawiasz prędkość) dokładnie na określoną prędkość (np. 100) w mocnym aucie. Musisz się do niej rozpędzić, chwilę ją utrzymywać, dokonać korekt (bo będzie Ci sie ciągle zmieniała o 1km/h) i wtedy wcisnąć guzik "set".

Przy wskazówce wystarczy kontrolować gazem prędkość jej zbliżania się do pożądanego miejsca, a potem wcisnąć guzik gdy będzie je mijała.

Analogowo jest to banalnie proste.

> ale analogowy hud wymaga wiecej przestrzeni, bo zmiescic 3 cyfry predkosciomierza jest łatwiej niz

> "tarczę elektroniczną". obok tych cyfr u mnie np wtykają dane z tempomatu i piktogramy

> nawigacji

To prawda. Można by jednak próbować kombinować tak jak jest w samolotach. Tu po lewej i prawej masz przesuwające się wartości co też daje lepszy obraz zmian dynamiki ruchu.

HUD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wzór zegarów

może dla Ciebie. Dla mnie - nie ma tu krzty elegancji, a dla mnie to bardzo ważne.

Pamiętam, jak kupowałem Vectrę- wszystko mi pasowało w tym aucie, właśnie oprócz zegarów. Mało brakło, a bym zrezygnował z zakupu. W końcu jednak rozsądek i inne zalety auta mnie przekonały do zakupu. Ale na zegary do dziś patrzę ze wstrętem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To spróbuj zaprogramować klasyczny tempomat (bez wyświetlacza na którym ustawiasz prędkość)

> dokładnie na określoną prędkość (np. 100) w mocnym aucie. Musisz się do niej rozpędzić, chwilę

> ją utrzymywać, dokonać korekt (bo będzie Ci sie ciągle zmieniała o 1km/h) i wtedy wcisnąć

> guzik "set".

> Przy wskazówce wystarczy kontrolować gazem prędkość jej zbliżania się do pożądanego miejsca, a

> potem wcisnąć guzik gdy będzie je mijała.

> Analogowo jest to banalnie proste.

ale prosota obsługi tempomatu nie zależy w żaden sposób od sposobu prezentacji prędkości. że w cyfrowym nie możesz się rozpędzić kontrolując gazem prędkość? i potem musisz coś utrzymywać?

szukasz imho troche na siłę zalet/wad. mam w bmw klasyczny tempomat i cyfrowy w Pugu. oba są banalne do obsługi.

> To prawda. Można by jednak próbować kombinować tak jak jest w samolotach. Tu po lewej i prawej masz

> przesuwające się wartości co też daje lepszy obraz zmian dynamiki ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Dla mnie bez znaczenia w którą stronę kręci wskazówka obrotomierza.

Przecież to służy do odczytania wartości - a na to wystarczy jeden rzut oka. Funkcja zachowana, pomysł ciekawy

Założę się, że rozpleni się z czasem i wśród innych marek, jak np. stało się z klamką tylnych drzwi a'la Alfa 156, przestanie dziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie fajne zegary miał focus mk2.. proste i czytelne :

Tuzinami aut jeździłem i w zasadzie żaden nie odrzucał zegarami, od czarnych kokpitów Opla po inne Alfy - dla mnie to jest sprawa czwartorzędna, byleby było czytelne- a zawsze było.

Nie wiem jak czułbym się np. w Yarisie albo innym aucie z centralnym umieszczeniem zegarów.

Podany przez Ciebie przykład Focusa - tak jak w 99% aut poprawne zegary ale...

Dlaczego niektórzy producenci dają takie toporne fonty? Skoro nie trudno jest zrobić czytelne zegary to mogliby skupić się trochę na estetyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tuzinami aut jeździłem i w zasadzie żaden nie odrzucał zegarami, od czarnych kokpitów Opla po inne

> Alfy - dla mnie to jest sprawa czwartorzędna, byleby było czytelne- a zawsze było.

> Nie wiem jak czułbym się np. w Yarisie albo innym aucie z centralnym umieszczeniem zegarów.

> Podany przez Ciebie przykład Focusa - tak jak w 99% aut poprawne zegary ale...

> Dlaczego niektórzy producenci dają takie toporne fonty? Skoro nie trudno jest zrobić czytelne

> zegary to mogliby skupić się trochę na estetyce.

najpiękniejszy font jest tutej:

553627.jpg

absolutna pierwsza 5tka, najbrzydszych zegarów świata. Celica ostatnia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właściwie to chyba większość samochodów ma czytelne zegary. To u mnie, bardzo fajne i czytelne.

Jeździłem w takim wnętrzu w 5008. IMO jedne z lepszych pod względem estetyki. Ładne, czytelne i wszystko pod ręką. Jedyne co mi przeszkadzało to brak guzików na kierownicy. O ile obsługa radia tą manetką jeszcze jakoś ujdzie to tempomat mnie wkurzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem w takim wnętrzu w 5008. IMO jedne z lepszych pod względem estetyki. Ładne, czytelne i

> wszystko pod ręką. Jedyne co mi przeszkadzało to brak guzików na kierownicy. O ile obsługa

> radia tą manetką jeszcze jakoś ujdzie to tempomat mnie wkurzał.

w Bravo miałem na kierownicy i w ogóle mi tego rozwiązania nie brakuje. Tempomat miałem tez w manetce i było to bardzo wygodne. w Pugu jest jeszcze bardziej wygodne, bo nie muszę odrywać rąk od kiery, choć np. radio wole obsługiwać z panela niż z manetki. W bravo musiałem szukać przycisków na kierze, tutaj tylko wysuwam palec i trafiam w przycisk na manetce. IMO to wygodniejsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 6 lat mam xsare picasso która nie ma obrotomierza, jest on zupełnie niepotrzebny po

> przyzwyczajeniu się, wolałbym wiedzieć jaki jest stan akumulatora by nie padł ot tak jesienią

> czy zimą

Raczej nie patrze na obrotomierz, tylko na prędkościomierz i tak zmieniam biegi. W normalnej jeździe obrotomierz jest zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie patrze na obrotomierz, tylko na prędkościomierz i tak zmieniam biegi. W normalnej

> jeździe obrotomierz jest zbędny.

Dużo zależy od mocy auta. Jak masz mocne auto i chcesz gwałtowniej przyspieszyć to trzeba pilnować obrotomierza bo bardzo łatwo dojechać do odcinki i popsuć sobie zabawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właściwie to chyba większość samochodów ma czytelne zegary. To u mnie, bardzo fajne i czytelne.

wyglądają jak w Skodzie, nie wiem co to za pomysł by odwracać napisy czemu 150 nie moze być napisane normalnie w poziomie tylko prostopadle do wskazówki, dla mnie to wcale nie jest czytelne

w moich zegarach mi tylko brakuje temperatury oleju i ze nie mozna wracać jak w VW przód tył tylko trzeba przeklikać całość (komputer pokładowy)

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglądają jak w Skodzie, nie wiem co to za pomysł by odwracać napisy czemu 150 nie moze być

> napisane normalnie w poziomie tylko prostopadle do wskazówki, dla mnie to wcale nie jest

> czytelne

Nie wiem, mi to nie robi różnicy, umiem również szybko czytać tekst odwrócony do góry nogami, wiec nie wiem w czym rzecz. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Zapatrzyli się na Astona grinser006.gif kwestia przyzwyczajenia.

ja obecnie mam prędkość na wyświetlaczu pod samą szybą i jak wsiadam do auta z tradycyjnym predkosciomierzem to potrzebuje chwili skupienia, zeby okreslic precyzyjnie predkosc z jaka jade.

civicdash.jpg

Ale fakt faktem, swiat jest zbudowany tak, ze wskazniki rosona zgodnie z ruchem wskazkowek zegrara a tu jest na odwrot i bedzie na poczatku dziwnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stilo ma najpiękniejsze, najważniejsze jest to, że nie ma tub ukośnie

> ściętych, tylko wszystkie zegary pod jednym daszkiem:

Tak, super, ten układ powoduje, że wszystkie fajlury znakomicie się na tej desce wyświetlają grinser006.gifok.gifgrinser006.gif

Taki ,,żarcik'' grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja obecnie mam prędkość na wyświetlaczu pod samą szybą i jak wsiadam do auta z tradycyjnym

> predkosciomierzem to potrzebuje chwili skupienia, zeby okreslic precyzyjnie predkosc z jaka

> jade.

To jest kwestia różnicy pomiędzy wyświetlaczem cyfrowym prędkości a analogowym wskaźnikiem.

Ja długo nie mogłem się przyzwyczaić do migających cyferek co 1km.

Jednak analogowa wskazówka mniej absorbuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest kwestia różnicy pomiędzy wyświetlaczem cyfrowym prędkości a analogowym wskaźnikiem.

> Ja długo nie mogłem się przyzwyczaić do migających cyferek co 1km.

> Jednak analogowa wskazówka mniej absorbuje

Ten predkosciomierz nie miga co 1km, odczyt nie jest ciagly tylko z jakimis interwałami (na oko coś 2/sek). Nie drażni i jest mega czytelne smile.gif oczywiscie przy normalnym liczniku też po kilku chwilach jazdy wiadomo, w którym miejscu jest wskazówka dla określonych prędkości, a jak się jeździ tylko takim samochodem to nie trzeba sie przyzwyczajać. Jednak człowiek się szybko przyzwyczaja do pewnych rzeczy i po przesiadce z Civica do innych aut szukam lewą ręką guzika start wink.gif i chwilę się przyzwyczajam do zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten predkosciomierz nie miga co 1km, odczyt nie jest ciagly tylko z jakimis interwałami (na oko coś

> 2/sek). Nie drażni i jest mega czytelne oczywiscie przy normalnym liczniku też po kilku

> chwilach jazdy wiadomo, w którym miejscu jest wskazówka dla określonych prędkości, a jak się

> jeździ tylko takim samochodem to nie trzeba sie przyzwyczajać. Jednak człowiek się szybko

> przyzwyczaja do pewnych rzeczy i po przesiadce z Civica do innych aut szukam lewą ręką guzika

> start i chwilę się przyzwyczajam do zegarów.

W Yarisie na początku cyfrowy prędkościomierz drażnił - potem przestałem zwracać na to uwagę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam teraz tak i bardzo fajnie sie z tym jezdzi. Oczywiscie wyswietlacz jest po polsku.

naprawdę fajne i czytelne ok.gif

ja mam takie , i wszystko byłoby OK , bo są ładne i cieszą oko , ale głupio rozwiązano cyferki w prędkościomierzu ( te małe ) i jest gorzej czytelny no.gif , zwłaszcza jak jadę na dziennych i nie jest podświetlony licznik w tej tubie , włosi przekombinowali

xpwsqv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawdę fajne i czytelne

> ja mam takie , i wszystko byłoby OK , bo są ładne i cieszą oko , ale głupio rozwiązano cyferki w

> prędkościomierzu ( te małe ) i jest gorzej czytelny , zwłaszcza jak jadę na dziennych i nie

> jest podświetlony licznik w tej tubie , włosi przekombinowali

faktycznie jakies male. Ostatnio ktos mnie tu zjechal, ze sie doczepilem, ze niczego nie widac na predkosciomierzu w orlando. Przy moich to jak choinka na swieta wink.gif

jesli chodzi o podswietlenie to zalacza sie w zaleznosci od danych z czujnika swiatla. To samo z ekranem nawigacji. Wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie fajne zegary miał focus mk2.. proste i czytelne :

hej, hej, ło, ło, łoł, stop...chwila. Na litość boską! Pokazujecie zegary, które pokazują mniej informacji niż Polonez w latach 80-tych! Nie może tak być, że wystarcza temp. wody i paliwo! Zegary mają informować o wszystkim! A nie, że mam 220 km/h na liczniku czyli jestem supercar. shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej, hej, ło, ło, łoł, stop...chwila. Na litość boską! Pokazujecie zegary, które pokazują mniej

> informacji niż Polonez w latach 80-tych! Nie może tak być, że wystarcza temp. wody i paliwo!

ale po co więcej informacji...

> Zegary mają informować o wszystkim! A nie, że mam 220 km/h na liczniku czyli jestem supercar.

ale po co... Ja rozumiem w sporcie, ale w codziennej jeździe? Po co mi milion wskaźników? Temperatura płynu chłodniczego jest potrzebna żeby wiedzieć, kiedy silnik się rozgrzeje, poziom paliwa - żeby wiedzieć, kiedy zjechać na stację benzynową, prędkościomierz - żeby wiedzieć jak szybko się jedzie i obrotomierz - żeby wiedzieć kiedy zmienić bieg 270751858-jezyk.gif Po co mi na co dzień więcej informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej, hej, ło, ło, łoł, stop...chwila. Na litość boską! Pokazujecie zegary, które pokazują mniej

> informacji niż Polonez w latach 80-tych! Nie może tak być, że wystarcza temp. wody i paliwo!

> Zegary mają informować o wszystkim! A nie, że mam 220 km/h na liczniku czyli jestem supercar.

Po co zegar, który przez cały swój żywot wskazuje jedną, bezużyteczną wartość (np. ładowanie, temperatura płynu chlodzacego). Zapominasz o wyswietlaczach samochodowych komputerów. Jeśli jakiś parametr będzie nie taki jak trzeba to komputer Ci o tym napisze. Po cCi wskaźnik, ktory zawsze stoi w jednym miejscu na środku skali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co zegar, który przez cały swój żywot wskazuje jedną, bezużyteczną wartość (np. ładowanie,

> temperatura płynu chlodzacego).

nie zgadzam się - temperatura płynu chłodniczego jest potrzebna - żeby nie piłować silnika na zimno.

> Zapominasz o wyswietlaczach samochodowych komputerów. Jeśli

> jakiś parametr będzie nie taki jak trzeba to komputer Ci o tym napisze.

tutaj zgoda

> Po cCi wskaźnik, ktory

> zawsze stoi w jednym miejscu na środku skali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej, hej, ło, ło, łoł, stop...chwila. Na litość boską! Pokazujecie zegary, które pokazują mniej

> informacji niż Polonez w latach 80-tych! Nie może tak być, że wystarcza temp. wody i paliwo!

Ostatnio jest raczej moda, że ubywa informacji, np. w Clio IV nie ma dokładnej informacji o temperaturze wody

renault-clio-expression-9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Moim zdaniem wspaniały przykład ustępstwa funkcjonalności na rzecz designu. Z drugiej strony sam mam samochód z też mocno dyskusyjnymi zegarami pośrodku i zupełnie mi to nie przeszkadza, a nawet uważam, że jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jest raczej moda, że ubywa informacji, np. w Clio IV nie ma dokładnej informacji o

> temperaturze wody

E tam ostatnio.

Dziesięcioletnia Micra K12 ma tylko niebieską (nie żyłować) i czerwoną kontrolkę temperatury płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.