Skocz do zawartości

Zużycie paliwa przy V-max


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Niemiecki "Auto-Bild" postanowił sprawdzić ile pala różne samochody podczas poruszania się z prędkością maksymalną. Aby test był wiarygodny tankowano pod korek, robiono 100 km i dolewano do pełna.

Wyniki w formie:

Samochód/moc silnika/V-Max/średnie zużycie podawane przez producenta/wskazania komputera pokładowego/zużycie przy prędkości maksymalnej

Jaguar XFR-S/550/302/11,6/45,5/ 62,5

Mercedes G500/384/209/14,9/30/ 62,3

BMW M5 Competition/ 575/305/9,9/29,5/ 62

BMW X5 xDrive50i/450/261/10,4/29,5/ 49,3

Audi A8 3.0 TFSI Quattro/310/262/7,8/32,9/ 36,6

Mazda 3 Skyactive-G165/165/220/5,8/21,4/ 22,2

VW Golf 1,4 TSI ACT/140/213/4,7/19,6/ 20,2

Fiat Ducato 150 Multijet/148/165/7,4/18,4/ 17,9

VW Golf 2.0 TDI/150/215/4,1/14,4/ 14,6

Skoda OCtavia Combi 1.2 TSI/105/192/5,1/13,7/ 13,4

Naturalnie oczywiste jest, że pod pełnym obciążeniem auto spala znacząco większe ilości paliwa niż przy oszczędnych 120 kmh - stąd olbrzymie rozbieżności między tym co podaje producent a tym co zmierzono. Natomiast to co warto wziąć pod rozwagę to zmierzone średnie zużycie paliwa przy maksymalnej prędkości, szczególnie w kontekście wątków o tym jak to wielu osobom 150 konne auto przy 200 kmh pali 9 literków i za nic nie chce wypić więcej.

Warto tez zwrócić uwagę, że dwa najszybsze auta w zestawieniu przekraczają granice 300 kmh. Oba potrzebują przy tej prędkości niemal tyle samo paliwa.

Również inne auta o podobnej wielkości i podobnej prędkości maksymalnej potrzebując podobnej ilości paliwa. Mazda 3 i Golf 1,4 maja niemal identyczne prędkości maksymalne i zużycie również jest podobne. Oszczędniej wypada 2.0 TDI, ale wbrew pozorom też nie jest to eldorado bo po zaledwie 340 km z gazem w podłodze zbiornik zrobi się kompletnie pusty.

Pozwolę sobie wysnuć wniosek, że auta o podobnej wielkości przy tej samej prędkości palą podobnie - niezależnie od tego jaki koncept silnikowy wybierze producent. Silnik 1,4 z doładowaniem spali tyle samo co wolnossące 2,0. Dlaczego? Bo przy wysokich prędkościach największą role odgrywają opory generowane przez powietrze. Większość współczesnych aut jest podobna wymiarowo (w ramach swojego segmentu) i ma podobne wartości Cx a to sprawia, że aby je rozpędzić do określonej prędkości trzeba wytworzyć dość podobną ilość energii a tym samym spalić podobną ilość paliwa (sprawność silników różnych producentów jest bardzo podobna).

Wnioski?

Cudów nie ma. Jedziesz szybko - płacisz dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na opory powietrza te dane warto uzupełnić o jaka prędkość chodzi. Bo spalanie przy max 170 km/h bedzie niższe niz innego auta przy jego max>200 km/h. Ja dodam że Laguna 2,0 Pb 140 KM przy max 210 km/h bierze 24 l/100 (ale podaje spalanie z krotkiego odcinka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze wzgledu na opory powietrza te dane warto uzupełnić o jaka prędkość chodzi.

jest podane jako druga liczba biglaugh.gif

> Bo spalanie przy max

> 170 km/h bedzie niższe niz innego auta przy jego max>200 km/h. Ja dodam że Laguna 2,0 Pb 140

> KM przy max 210 km/h bierze 24 l/100 (ale podaje spalanie z krotkiego odcinka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TSI bardzo ładnie.

Prędkość najmniejsza, ale tam jest tylko 105 KM a 190 km/h to już mało nie jest.

13l rewelacja ok.gif

Golf 1.4 TSI przy 210 km/h już 20 l jara.

Tylko 20 więcej, aż 7 litrów mniej.

Cieakwe ile Golf pali przy 190 km/h hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 TSI bardzo ładnie.

> Prędkość najmniejsza, ale tam jest tylko 105 KM a 190 km/h to już mało nie jest.

> 13l rewelacja

> Golf 1.4 TSI przy 210 km/h już 20 l jara.

> Tylko 20 więcej, aż 7 litrów mniej.

No i tu jest właśnie pułapka - to "tylko" 20 więcej to jest przepaść w potrzebnej mocy silnika i oporach jakie trzeba pokonać.

> Cieakwe ile Golf pali przy 190 km/h

Zapewne znacząco mniej bo zużycie nie wzrasta liniowo a adekwatnie do wzrostu oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tu jest właśnie pułapka - to "tylko" 20 więcej to jest przepaść w potrzebnej mocy silnika i

> oporach jakie trzeba pokonać.

Dokładnie, moje pudło pali ok 2 l więcej przy 130 niz 110 km/h. oczywiście wg kompa na chwilowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na polskiej Vmax to 140, wtedy pali 8.5

A już myuślałem, że będzie jakaś różnica.

Rozumiem, że to zapewnienie o próbach prędkości jedynie w Niemczech to w imię idiotycznej kącikowej poprawnosci politycznej? Czy może boisz się, że służby czytają i Cie dopadną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawalem juz kilka razy, podam i poraz kolejny

Accord 2,2 D 140 KM lprzy 130 km/h ( licznikowe ) pali 4,9 l/100 km a POLO 1,2 D przy tej samej predkosci pali 5,6 l/100 km

Obie wartosci podawane poprzez komputer pokladowy.

W Miescie

Accord 5,2 - 5,4 l/100 km

Polo 5,0 - 5,8 l/100 km

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podawalem juz kilka razy, podam i poraz kolejny

> Accord 2,2 D 140 KM lprzy 130 km/h ( licznikowe ) pali 4,9 l/100 km

W tym przypadku komputer jest idiotą zlosnik.gif

Chociaż jeśli licznik dużo zawyża, to będzie prawie blisko prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym przypadku komputer jest idiotą

> Chociaż jeśli licznik dużo zawyża, to będzie prawie blisko prawdy.

Tyle, ze to ma tez pokrycie w tankowaniu - realnym spalaniu. Obydwa komputery troche przeklamuja ale mimo tego POlo spala wiecej.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Hyundaiu i30 jest podobnie.

Ze wzgledu na 1.4 wolnossace i 109KM i skrzynie 5 bieg.

Hyundai i30/109/188/6.7(jak dla mnie nierealne do osiagniecia - realnie ok 7,5 może)/-----/ok 17-18l/100.

Śmiem wysunąć inną tezę, że przy prędkości autostradowej (130-140) i w jeździe miejskiej (średnio, bez buta w podłodze) auta pala tyle samo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> maksymalnej prędkości, szczególnie w kontekście wątków o tym jak to wielu osobom 150 konne

> auto przy 200 kmh pali 9 literków i za nic nie chce wypić więcej.

niemożliwe , tutaj jednemu skoda tsi 1,2 pali przy 200km\h 6 literków , a poniżej tej prędkości podobno produkuje paliwo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wazne ze accord pali 5,2 w miescie

jak jeździ jak mój znajomy w pracy to mu wierzę grinser006.gif

Ziomala Avensis D4D 140KM pali Uwaga Uwaga 4,5-4,8l przy jeździe po Tychach i Mysłowicach w tych korkach!

Ale miałem z nim przyjemność jechać zlosnik.gif Szybciej to ja jeżdżę na rowerze icon_rolleyes.gif

1bieg turla się autko, 2..3...4...5 i mamy 55-60km/h grinser006.gif czasem przegoni ją na A4 ale max do 110-130km/h hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podawalem juz kilka razy, podam i poraz kolejny

> Accord 2,2 D 140 KM lprzy 130 km/h ( licznikowe ) pali 4,9 l/100 km a POLO 1,2 D przy tej samej

> predkosci pali 5,6 l/100 km

> Obie wartosci podawane poprzez komputer pokladowy.

> W Miescie

> Accord 5,2 - 5,4 l/100 km

> Polo 5,0 - 5,8 l/100 km

Powinieneś bajki dla dzieci pisać grinser006.gif

Wszystkim na autocentrum , dokładnie 117 raportów pali następująco :

Minimalne średnie spalanie [l/100km]:

(co to jest?)

6,4

Maksymalne średnie spalanie [l/100km]:

(co to jest?)

8,0

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe [l/100km]:

(co to jest?)

5,6

A Tobie nawet w mieście ledwo 5 przekracza grinser006.gif .... pchasz go w korkach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinieneś bajki dla dzieci pisać

> Wszystkim na autocentrum , dokładnie 117 raportów pali następująco :

Najbardziej lubie czytac expertow i znaFcow biglaugh.gif

Wiec mowie, ze tych 117 nie potrafi ekonomicznie jezdzic ! Kropka

Nie zapytam nawet jakie przebiegi mialy te furki.

> A Tobie nawet w mieście ledwo 5 przekracza .... pchasz go w korkach??

Nie stoje w korkach, jezdze omijajac je biglaugh.gif

Pali tyle ile podalem.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyniki w formie:

> Samochód/moc silnika/V-Max/średnie zużycie podawane przez producenta/wskazania komputera

> pokładowego/zużycie przy prędkości maksymalnej

> Jaguar XFR-S/550/302/11,6/45,5/ 62,5

> Mercedes G500/384/209/14,9/30/ 62,3

> BMW M5 Competition/ 575/305/9,9/29,5/ 62

> BMW X5 xDrive50i/450/261/10,4/29,5/ 49,3

> Audi A8 3.0 TFSI Quattro/310/262/7,8/32,9/ 36,6

> Mazda 3 Skyactive-G165/165/220/5,8/21,4/ 22,2

> VW Golf 1,4 TSI ACT/140/213/4,7/19,6/ 20,2

> Fiat Ducato 150 Multijet/148/165/7,4/18,4/ 17,9

> VW Golf 2.0 TDI/150/215/4,1/14,4/ 14,6

> Skoda OCtavia Combi 1.2 TSI/105/192/5,1/13,7/ 13,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.