dobromir Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod chmurką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym > doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok > -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima > idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod > chmurką. 3 rok jezdze dieslem .... zawsze pod chmurką .... Tankuje codziennie na różnych stacjach ... Oczywiście sieciowych , nie prywatnych i nigdy nie miałem problemu z paliwem przy ujemnych temperaturach ... Tak więcej tankuj obojętnie gdzie byle na sieciowych i problemów nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Ja do swojego nigdy nie lałem tej "zwykłej", jedynie Verva Zawsze przed zimą wymieniam filtr paliwa i jak dotąd nie miałem problemów a w mojej części Polski mrozy są zazwyczaj największe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Lej kolego ropę jak lałeś tylko w takim zimnym okresie nie dopuszczaj do zbyt niskiego stanu paliwa w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Od kilku lat leję zwykły ON do 1.9, 1.6 i 1.4 TDI z BP i przy największych mrozach problemów nie było. Auta od 1 roku do 8 lat z przebiegami od 15 km do 280 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Ja do swojego nigdy nie lałem tej "zwykłej", jedynie Verva Zawsze przed zimą wymieniam filtr > paliwa i jak dotąd nie miałem problemów a w mojej części Polski mrozy są zazwyczaj największe i myślisz, że Verva jest jakaś magiczna w stosunku do zwykłej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Jak będziesz codziennie jeździł, utrzymywał wysoki poziom w zbiorniku to jeśli nie trafisz na felerne paliwo to w temp -10C ... -15C nie powinieneś mieć raczej żadnych problemów. Natomiast jak postawisz auto na kilka dni w takich temp. to już może być problem. Z moich obserwacji wynika, że bio-dodatki bardzo mocno zepsuły ON pod względem odporności zimowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > i myślisz, że Verva jest jakaś magiczna w stosunku do zwykłej ? nic takiego nie napisałem ale zastanawia mnie fakt, dlaczego niektórzy z "oszczędniejszych" sąsiadów nie zdołali odpalić z rana swojego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Tankuję prawie wyłącznie na stacjach Orlen (tak mi najwygodniej, nie z przeświadczenia o wyższej jakości paliwa). Omijam szerokim łukiem stacje prywatne (niemarkowe). Tankuję zawsze do pełna, jeżdżę do zapalenia się wskaźnika rezerwy, znowu tankuję do pełna - zwykle 2-3 razy w miesiącu. Tak samo postępuję i w lecie i w zimie Problemów jak dotąd nie odnotowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > i myślisz, że Verva jest jakaś magiczna w stosunku do zwykłej ? Magiczna nie jest, ale jeśli można ON Verva kupić praktycznie w cenie ON (rabat 15gr), to dlaczego nie kupować "premium"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > nic takiego nie napisałem ale zastanawia mnie fakt, dlaczego niektórzy z "oszczędniejszych" > sąsiadów nie zdołali odpalić z rana swojego auta Większość ludzi leje "zwykłe" paliwo ... i jakoś na drodze nie stoją ... A brak możliwości odpalenie to z reguły wina filtra paliwa , świec żarowych, zapowietrzania pompy i innych czynników a nie samego paliwa Chcesz mieć lepsze samopoczucie lej Verve kto bogatemu zabroni ..... Jestem oszczędniejszy i jakoś na mrozach nie miałem problemów z odpalaniem z powodu paliwa :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym > doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok > -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima > idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod > chmurką. Tylko Lotos. A tutaj zapraszam do lektury: Lektura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 raz w życiu w poprzednim dieselu miałem problem z jazdą po zimnym rozruchu, naprawdopodobniej parafina w filtrze paliwa, co ciekawe miało to miejsce przy temp ok -13 st. Ale jak się okazało mój filtr paliwa miał ok 5 lat więc mogło tak się stać. Po wymianie filtra żadnych problemów i tego radzę się trzymać niż polowac na super zimowe paliwo. W obecnym aucie mam elektryczny podrzewacz filtra paliwa więc problem się rozwiazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Tak zimą jak i latem tankuje tylko na firmowych stacjach Statoil PKN Bliska jak jeszcze była. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Unikam tankowania na innych prywatnych i mniejszych stacjach. Kumpel tankował taniej na takiej to mu pompa wysokiego ciśnienia zardzewiała w Mazdzie 6, normalnie zgniła w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Większość ludzi leje "zwykłe" paliwo ... i jakoś na drodze nie stoją ... W Katowicach może nie U nas ostatnio temp spadła do - dwudziestu paru i nie skłamię jak powiem, że 25% sąsiadów szukało transportu do pracy > A brak możliwości odpalenie to z reguły wina filtra paliwa , świec żarowych, zapowietrzania pompy i > innych czynników a nie samego paliwa Zapewne tak Nie jestem specjalistą od paliw ale chyba jednak czymś się muszą różnić poza ceną > Chcesz mieć lepsze samopoczucie lej Verve kto bogatemu zabroni ..... > Jestem oszczędniejszy i jakoś na mrozach nie miałem problemów z odpalaniem z powodu paliwa : Masz do tego prawo tak samo jak ja do Vervy Dla mnie oszczędność 3 czy 5 zł na zbiorniku paliwa jest do przełknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym > doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok > -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima > idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod > chmurką. Przy temp -10 czy -15 zwykła ropa da radę, generalnie ja jeździłem TDIkiem na pompowtryskach (zresztą i CR i zwykłymi też) zawsze bez żadnych dodatków, tankowanie to w 90% Neste, problemów nie zaobserwowałem, najniższe temp -27, -28 po nocy, ale paliwo w filtrze nie stanęło (co nawet mnie zdziwiło), koledze natomiast tamtej zimy (2-3 lata temu taka mroźna była) w maździe 626 i paliwie zatankowanym na BP zrobiła się piękna parafinowa maź w filtrze paliwa co skutecznie pozbawiło go środka transportu z rana i przysporzyło problemu. Jak masz obawy kup depresator do paliwa i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym > doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok > -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima > idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod > chmurką. Do mojego TDI zawsze lałem zwykla rope i jak stał pod chmurką to do -28 odpalal bez problemu. Nizszych temperatur nie zanotowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Zwykła ropa. Przy dużych mrozach dolewałem Skydd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym > doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok > -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima > idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod > chmurką tankuj na statoil arktyczne i będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Zapewne tak Nie jestem specjalistą od paliw ale chyba jednak czymś się muszą różnić poza ceną Już kolega wrzucił , że dostępne w detalu jako Lotos dynamic i statoil diesel gold arktyczny.... Czyli Verva takim paliwem lepszym nie jest ... podejrzewam ,że poza dodatkami czyszczącymi wtryski typu STP nic w tym paliwie nie ma dodatkowo. I tak dobrze jakby czymkolwiek się różniło > Masz do tego prawo tak samo jak ja do Vervy Dla mnie oszczędność 3 czy 5 zł na zbiorniku paliwa > jest do przełknięcia Każdy ma prawo lać co chce.... Tylko około 10gr na litrze jest droższy?:> ... u nas jest większa różnica a do baku mi wchodzi 62l ... dlatego nie leje ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 ON kupuje się zwykły, w sensie zimowy ale zwykły. Dlaczego ?? Dlatego że ludzie kupują najtańsze paliwo więc najczęściej dowożone paliwo to zwykły ON a nie jakieś hipersuperajwaj które potem leżakuje w zbiornikach. Najlepiej kupować tam gdzie jest duży przemiał czy markety lub stacje na których przewija się dużo ludzi, tam paliwo nie leżakuje. Omijamy stacje małe z małym obrotem paliw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Już kolega wrzucił , że dostępne w detalu jako Lotos dynamic i statoil diesel gold arktyczny.... > Czyli Verva takim paliwem lepszym nie jest ... podejrzewam ,że poza dodatkami czyszczącymi > wtryski typu STP nic w tym paliwie nie ma dodatkowo. > I tak dobrze jakby czymkolwiek się różniło Przeczytałeś całość? W tabelce podane są temperatury mętnienia (odpowiednio -8 dla standardowego ON i -24 dla arktycznego) oraz temperatura zablokowania filtra (-28 standardowy ON i -43 arktyczny) > Każdy ma prawo lać co chce.... > Tylko około 10gr na litrze jest droższy?:> ... u nas jest większa różnica a do baku mi wchodzi 62l > ... dlatego nie leje ;p Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa problem mają floty, bo np u nas nie wolno tankować premium, a auta jakoś jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > problem mają floty, bo np u nas nie wolno tankować premium ... U nas zalecono żeby premium tankować we wszystkich tojkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Przeczytałeś całość? W tabelce podane są temperatury mętnienia (odpowiednio -8 dla standardowego ON > i -24 dla arktycznego) oraz temperatura zablokowania filtra (-28 standardowy ON i -43 > arktyczny) No i chyba ty nie zrozumiałeś ... VERVA to nie olej arktyczny ... w detalu masz podane olej arktyczny to LOTOS DYNAMIC i statoil arktyczny.... Verva to całkiem inne paliwo ;p > Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa Prosze , masz tu parametry swojej VERVY Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) -dla gatunku B -dla gatunku D -dla gatunku F -dla klasy 2 °C - / 0 - / -10 - / -20 - / -32 U nas w Polsce stosuje się w okresie zimowym klase F ... czyli zwykłe paliwo jak każde inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > No i chyba ty nie zrozumiałeś ... VERVA to nie olej arktyczny ... w detalu masz podane olej > arktyczny to LOTOS DYNAMIC i statoil arktyczny.... > Verva to całkiem inne paliwo ;p Jak już wspomniałem nie jestem ekspertem paliwowym. Jedyne co mogę stwierdzić to to, że przy -37 auto zalane Vervą odpaliło jak malina. Dla mnie to jest dowód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 -37 ? gdzie Ty chłopie mieszkasz:D:D ... Udało ci się bo temp blokowania filtra dla VERVY to -20 stopni lub nawet gdyby sprzedawali to najwyzszej jakosci na inne rynki to -32 ;p Może paliwo w baku miało jeszcze troszke wyższą temp . Kto to wie ;p ... ja zwykłym paliwem przy -25 odpalałem i też dawało rade;) Podejrzewam ,że przy -37 bym nie wystartował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > -37 ? gdzie Ty chłopie mieszkasz:D:D ... > Udało ci się bo temp blokowania filtra dla VERVY to -20 stopni lub nawet gdyby sprzedawali to > najwyzszej jakosci na inne rynki to -32 ;p Może paliwo w baku miało jeszcze troszke wyższą > temp . > Kto to wie ;p ... ja zwykłym paliwem przy -25 odpalałem i też dawało rade;) > Podejrzewam ,że przy -37 bym nie wystartował Proszzzzz Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Proszzzzz > Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na > wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze > gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę Tylko z ciekawości zapytałem nie mam powodu nie wierzyć:D ... Na południu na szczęście nie ma takich ekstremalnych temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Tylko z ciekawości zapytałem nie mam powodu nie wierzyć:D ... > Na południu na szczęście nie ma takich ekstremalnych temp. U nas na szczęście też nie jest to codziennością Swoją drogą miałem wrażenie, że motor łatwiej odpalił przy tej temperaturze, niż przy -17 jakieś dwa tygodnie wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Proszzzzz > Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na > wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze > gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę linka http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101129/REGION99/17726681 Quote: Około 9 rano w środę temperatura może spaść nawet do - 28 stopni. Ponieważ wiatr nie osłabnie odczuwalna temperatura to około - 35,5 stopnia poniżej zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert79 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Proszzzzz > Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na > wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze > gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę Potwierdzam, miałem jeszcze wtedy Nissana i też odpalił ale po drodze niestety w filtrze przyłapało - powolutku bez gazu sie dotoczył do celu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > linka > http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101129/REGION99/17726681 > Quote: > Około 9 rano w środę temperatura może spaść nawet do - 28 stopni. Ponieważ wiatr nie osłabnie > odczuwalna temperatura to około - 35,5 stopnia poniżej zera. Przepraszam, nie spojrzałem na datę, mój błąd. Proszzzz, tu prawidłowa data Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > tankuj na statoil arktyczne i będziesz zadowolony dokładnie temp mętnienia: -25 temp zablokowania zimnego filtra: -45 raport z kontroli : http://www.statoil.pl/cs/Satellite?blobc...p;ssbinary=true Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Tankuje ten niby arktyczny na Statoil. Nie zamarza, a było już u mnie -22, w przewodzie do Webasto, który jest pod podłogą i ma przekrój tylko 1.5mm2 też nie zamarzło. Czyli nie jest tak źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Zawsze tankowałem na sieciówkach, kiedy jeździłem służbowymi Dieslami. Nawet nie dolewałem dodatków. najpierw Orlen, póxniej Statoil. Zasadniczo do -15st.C. nie było nigdy problemów. Poniżej tej temperatury w zależności od auta i niezależnie od stacji. Nawet zacząłem dolewać depresatory (Skydd) ale nic to nie zmieniło. W X-Trail-u 2.0dCi poniżej 14st.C. zamarzał filtr. Im niższa temperatura tym gorzej. Od zatrzymań silnika co jakiś czas podczas jazdy do całkowitego unieruchomienia przy -30st. W Navarze dopiero przy -25st.C. były problemy ale tam filtr był na tyle blisko silnika, że kiedy już się rozgrzał na wolnych obrotach to dalej szło. Z tego co pamiętam to tylko wolnossący Hi-Lux z 2001r nigdy nie sprawiał problemów na mrozie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Zawsze tankowałem na sieciówkach, kiedy jeździłem służbowymi Dieslami. Nawet nie dolewałem > dodatków. najpierw Orlen, póxniej Statoil. Gdy miałem diesla, to tankowałem tylko zwykłe paliwa, ale na markowych stacjach "Lepszych" paliw z założenia nie tankuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Gdy miałem diesla, to tankowałem tylko zwykłe paliwa, ale na markowych stacjach > "Lepszych" paliw z założenia nie tankuję Ja tak samo. Z reszta mieliśmy zakaz. Kiedyś jak X-Trail wkurzył zatankowałem jakieś premium na próbę ale również bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod chmurką. I to jest clou - możesz zasadniczo lać co chcesz. Ja mam TDCi na CR i od zawsze tankowałem na Neste. Przez dwie zimy walczyłem z zapychającym się poniżej -15 filtrem paliwa (auto odpala, ale w trakcie jazdy - jak włączy się turbo - spada ciśnienie na szynie i komputer awaryjnie gasi silnik). I tak w kółko... Po tych doświadczeniach zacząłem tankować zimą lepsze paliwo (Orlen / BP) i problemy ustąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > I to jest clou - możesz zasadniczo lać co chcesz. > Ja mam TDCi na CR i od zawsze tankowałem na Neste. > Przez dwie zimy walczyłem z zapychającym się poniżej -15 filtrem paliwa (auto odpala, ale w trakcie > jazdy - jak włączy się turbo - spada ciśnienie na szynie i komputer awaryjnie gasi silnik). I > tak w kółko... > Po tych doświadczeniach zacząłem tankować zimą lepsze paliwo (Orlen / BP) i problemy ustąpiły. Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze > paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z > jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)? Neste jednak miało gorsze paliwo od Orlenu czy Lotosa. Takie były moje odczucia. Piszę "były", bo od dawna tam nie tankuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > 3 rok jezdze dieslem .... zawsze pod chmurką .... Tankuje codziennie na różnych stacjach ... > Oczywiście sieciowych , nie prywatnych i nigdy nie miałem problemu z paliwem przy ujemnych > temperaturach ... > Tak więcej tankuj obojętnie gdzie byle na sieciowych i problemów nie będzie Ja miałem przygody zimą z ropą z neste i shella więc różnie bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze > paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z > jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)? przeczytaj karty charakterystyki róznych olejów i cfpp, to się dowiesz:) .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Neste jednak miało gorsze paliwo od Orlenu czy Lotosa. > Takie były moje odczucia. Piszę "były", bo od dawna tam nie tankuję. Przecież to i tak idzie ze składu paliw, nie ma znaczenia czy to Neste czy Shell czy jeszcze inny operator skoro głównymi dostawcami/składami jest Orlen lub Lotos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > przeczytaj karty charakterystyki róznych olejów i cfpp, to się dowiesz:) .... Np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akmak Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Tylko Lotos. > A tutaj zapraszam do lektury: > Lektura mi na pełnym zbiorniku z Lotosa samochód nie odpalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > mi na pełnym zbiorniku z Lotosa samochód nie odpalił Mi na Statoil-u. Nawet kilka razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > mi na pełnym zbiorniku z Lotosa samochód nie odpalił bo ten Lotos , na którym samochód odpala , to LOTOS DYNAMIC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > bo ten Lotos , na którym samochód odpala , to LOTOS DYNAMIC aż mnie korci żeby wziąść słoiczki i posprawdzać poszczególne "gatunki" ON, ale więcej chęci w głowie niż czasu na co dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.