Skocz do zawartości

Ropa w zimie


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym

> doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok

> -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima

> idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod

> chmurką.

3 rok jezdze dieslem .... zawsze pod chmurką .... Tankuje codziennie na różnych stacjach ... Oczywiście sieciowych , nie prywatnych i nigdy nie miałem problemu z paliwem przy ujemnych temperaturach ...

Tak więcej tankuj obojętnie gdzie byle na sieciowych i problemów nie będzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz codziennie jeździł, utrzymywał wysoki poziom w zbiorniku to jeśli nie trafisz na felerne paliwo to w temp -10C ... -15C nie powinieneś mieć raczej żadnych problemów. Natomiast jak postawisz auto na kilka dni w takich temp. to już może być problem. Z moich obserwacji wynika, że bio-dodatki bardzo mocno zepsuły ON pod względem odporności zimowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję prawie wyłącznie na stacjach Orlen (tak mi najwygodniej, nie z przeświadczenia o wyższej jakości paliwa). Omijam szerokim łukiem stacje prywatne (niemarkowe). Tankuję zawsze do pełna, jeżdżę do zapalenia się wskaźnika rezerwy, znowu tankuję do pełna - zwykle 2-3 razy w miesiącu. Tak samo postępuję i w lecie i w zimie grinser006.gif Problemów jak dotąd nie odnotowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i myślisz, że Verva jest jakaś magiczna w stosunku do zwykłej ?

Magiczna nie jest, ale jeśli można ON Verva kupić praktycznie w cenie ON (rabat 15gr), to dlaczego nie kupować "premium"? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic takiego nie napisałem ale zastanawia mnie fakt, dlaczego niektórzy z "oszczędniejszych"

> sąsiadów nie zdołali odpalić z rana swojego auta

Większość ludzi leje "zwykłe" paliwo ... i jakoś na drodze nie stoją ...

A brak możliwości odpalenie to z reguły wina filtra paliwa , świec żarowych, zapowietrzania pompy i innych czynników a nie samego paliwa smile.gif

Chcesz mieć lepsze samopoczucie lej Verve grinser006.gif kto bogatemu zabroni smile.gif .....

Jestem oszczędniejszy i jakoś na mrozach nie miałem problemów z odpalaniem z powodu paliwa :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym

> doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok

> -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima

> idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod

> chmurką.

Tylko Lotos. ok.gif

A tutaj zapraszam do lektury:

Lektura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz w życiu w poprzednim dieselu miałem problem z jazdą po zimnym rozruchu, naprawdopodobniej parafina w filtrze paliwa, co ciekawe miało to miejsce przy temp ok -13 st. Ale jak się okazało mój filtr paliwa miał ok 5 lat więc mogło tak się stać. Po wymianie filtra żadnych problemów i tego radzę się trzymać niż polowac na super zimowe paliwo.

W obecnym aucie mam elektryczny podrzewacz filtra paliwa więc problem się rozwiazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zimą jak i latem tankuje tylko na firmowych stacjach Statoil PKN Bliska jak jeszcze była. Nigdy nie miałem żadnego problemu. Unikam tankowania na innych prywatnych i mniejszych stacjach. Kumpel tankował taniej na takiej to mu pompa wysokiego ciśnienia zardzewiała w Mazdzie 6, normalnie zgniła w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większość ludzi leje "zwykłe" paliwo ... i jakoś na drodze nie stoją ...

W Katowicach może nie ok.gif U nas ostatnio temp spadła do - dwudziestu paru i nie skłamię jak powiem, że 25% sąsiadów szukało transportu do pracy grinser006.gif

> A brak możliwości odpalenie to z reguły wina filtra paliwa , świec żarowych, zapowietrzania pompy i

> innych czynników a nie samego paliwa

Zapewne tak ok.gif Nie jestem specjalistą od paliw ale chyba jednak czymś się muszą różnić poza ceną wink.gif

> Chcesz mieć lepsze samopoczucie lej Verve kto bogatemu zabroni .....

> Jestem oszczędniejszy i jakoś na mrozach nie miałem problemów z odpalaniem z powodu paliwa :

Masz do tego prawo tak samo jak ja do Vervy waytogo.gif20.GIF Dla mnie oszczędność 3 czy 5 zł na zbiorniku paliwa jest do przełknięcia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym

> doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok

> -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima

> idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod

> chmurką.

Przy temp -10 czy -15 zwykła ropa da radę, generalnie ja jeździłem TDIkiem na pompowtryskach (zresztą i CR i zwykłymi też) zawsze bez żadnych dodatków, tankowanie to w 90% Neste, problemów nie zaobserwowałem, najniższe temp -27, -28 po nocy, ale paliwo w filtrze nie stanęło (co nawet mnie zdziwiło), koledze natomiast tamtej zimy (2-3 lata temu taka mroźna była) w maździe 626 i paliwie zatankowanym na BP zrobiła się piękna parafinowa maź w filtrze paliwa co skutecznie pozbawiło go środka transportu z rana i przysporzyło problemu.

Jak masz obawy kup depresator do paliwa i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym

> doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok

> -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima

> idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod

> chmurką.

Do mojego TDI zawsze lałem zwykla rope i jak stał pod chmurką to do -28 odpalal bez problemu. Nizszych temperatur nie zanotowałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jako, że pierwszy rok używam ropniaka w zimie to mam pytanie do Kolegów z większym

> doświadczeniem, chodzi o paliwo jakie tankujecie przy minusowych temperaturach (np. w nocy ok

> -10). Ja do tej pory lałem zwykłą ropę ze stacji Statoil i problemów nie miałem, ale zima

> idzie i może większe mrozy będą. Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod

> chmurką

tankuj na statoil arktyczne i będziesz zadowolony grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne tak Nie jestem specjalistą od paliw ale chyba jednak czymś się muszą różnić poza ceną

Już kolega wrzucił , że dostępne w detalu jako Lotos dynamic i statoil diesel gold arktyczny.... Czyli Verva takim paliwem lepszym nie jest wink.gif ... podejrzewam ,że poza dodatkami czyszczącymi wtryski typu STP nic w tym paliwie nie ma dodatkowo.

I tak dobrze jakby czymkolwiek się różniło

> Masz do tego prawo tak samo jak ja do Vervy Dla mnie oszczędność 3 czy 5 zł na zbiorniku paliwa

> jest do przełknięcia

Każdy ma prawo lać co chce....

Tylko około 10gr na litrze jest droższy?:> ... u nas jest większa różnica a do baku mi wchodzi 62l ... dlatego nie leje ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON kupuje się zwykły, w sensie zimowy ale zwykły.

Dlaczego ??

Dlatego że ludzie kupują najtańsze paliwo więc najczęściej dowożone paliwo to zwykły ON a nie jakieś hipersuperajwaj które potem leżakuje w zbiornikach.

Najlepiej kupować tam gdzie jest duży przemiał czy markety lub stacje na których przewija się dużo ludzi, tam paliwo nie leżakuje.

Omijamy stacje małe z małym obrotem paliw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już kolega wrzucił , że dostępne w detalu jako Lotos dynamic i statoil diesel gold arktyczny....

> Czyli Verva takim paliwem lepszym nie jest ... podejrzewam ,że poza dodatkami czyszczącymi

> wtryski typu STP nic w tym paliwie nie ma dodatkowo.

> I tak dobrze jakby czymkolwiek się różniło

Przeczytałeś całość? W tabelce podane są temperatury mętnienia (odpowiednio -8 dla standardowego ON i -24 dla arktycznego) oraz temperatura zablokowania filtra (-28 standardowy ON i -43 arktyczny) cfaniaczek.gif

> Każdy ma prawo lać co chce....

> Tylko około 10gr na litrze jest droższy?:> ... u nas jest większa różnica a do baku mi wchodzi 62l

> ... dlatego nie leje ;p

Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa alien.gif270751858-jezyk.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytałeś całość? W tabelce podane są temperatury mętnienia (odpowiednio -8 dla standardowego ON

> i -24 dla arktycznego) oraz temperatura zablokowania filtra (-28 standardowy ON i -43

> arktyczny)

No i chyba ty nie zrozumiałeś grinser006.gif ... VERVA to nie olej arktyczny ... w detalu masz podane olej arktyczny to LOTOS DYNAMIC i statoil arktyczny....

Verva to całkiem inne paliwo ;p

> Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, niech i będzie 10 zł, to raptem niecałe 2 litry paliwa

Prosze , masz tu parametry swojej VERVY

Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP)

-dla gatunku B

-dla gatunku D

-dla gatunku F

-dla klasy 2 °C

- / 0

- / -10

- / -20

- / -32

U nas w Polsce stosuje się w okresie zimowym klase F ... czyli zwykłe paliwo jak każde inne grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i chyba ty nie zrozumiałeś ... VERVA to nie olej arktyczny ... w detalu masz podane olej

> arktyczny to LOTOS DYNAMIC i statoil arktyczny....

> Verva to całkiem inne paliwo ;p

Jak już wspomniałem nie jestem ekspertem paliwowym. Jedyne co mogę stwierdzić to to, że przy -37 auto zalane Vervą odpaliło jak malina. Dla mnie to jest dowód ok.gif033102bebe_1_prv.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-37 ? grinser006.gif gdzie Ty chłopie mieszkasz:D:D ...

Udało ci się wink.gif bo temp blokowania filtra dla VERVY to -20 stopni grinser006.gif lub nawet gdyby sprzedawali to najwyzszej jakosci na inne rynki to -32 ;p Może paliwo w baku miało jeszcze troszke wyższą temp .

Kto to wie ;p ... ja zwykłym paliwem przy -25 odpalałem i też dawało rade;)

Podejrzewam ,że przy -37 bym nie wystartował grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -37 ? gdzie Ty chłopie mieszkasz:D:D ...

> Udało ci się bo temp blokowania filtra dla VERVY to -20 stopni lub nawet gdyby sprzedawali to

> najwyzszej jakosci na inne rynki to -32 ;p Może paliwo w baku miało jeszcze troszke wyższą

> temp .

> Kto to wie ;p ... ja zwykłym paliwem przy -25 odpalałem i też dawało rade;)

> Podejrzewam ,że przy -37 bym nie wystartował

Proszzzzz

Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszzzzz

> Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na

> wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze

> gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę

Tylko z ciekawości zapytałem smile.gif nie mam powodu nie wierzyć:D ...

Na południu na szczęście nie ma takich ekstremalnych temp. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko z ciekawości zapytałem nie mam powodu nie wierzyć:D ...

> Na południu na szczęście nie ma takich ekstremalnych temp.

U nas na szczęście też nie jest to codziennością panic.gifgrinser006.gif

Swoją drogą miałem wrażenie, że motor łatwiej odpalił przy tej temperaturze, niż przy -17 jakieś dwa tygodnie wcześniej spineyes.gifok.gifhehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszzzzz

> Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na

> wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze

> gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę

hmm.gif

linka

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101129/REGION99/17726681

Quote:

Około 9 rano w środę temperatura może spaść nawet do - 28 stopni. Ponieważ wiatr nie osłabnie
odczuwalna temperatura to około - 35,5 stopnia
poniżej zera.


grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszzzzz

> Tyle było wtedy w Białymstoku. Na moim zadupiu termometr w samochodzie pokazywał -37, w domu na

> wysokości ok 2 m nad ziemią -35. Auto stało 2 doby nie odpalane. Chyba nawet mam jeszcze

> gdzieś filmik z odpalania bo sam nie wierzyłem że da radę

Potwierdzam, miałem jeszcze wtedy Nissana i też odpalił ale po drodze niestety w filtrze przyłapało - powolutku bez gazu sie dotoczył do celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> linka

> http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101129/REGION99/17726681

> Quote:

> Około 9 rano w środę temperatura może spaść nawet do - 28 stopni. Ponieważ wiatr nie osłabnie

> odczuwalna temperatura to około - 35,5 stopnia poniżej zera.

Przepraszam, nie spojrzałem na datę, mój błąd.

Proszzzz, tu prawidłowa data 270751858-jezyk.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tankowałem na sieciówkach, kiedy jeździłem służbowymi Dieslami. Nawet nie dolewałem dodatków. najpierw Orlen, póxniej Statoil.

Zasadniczo do -15st.C. nie było nigdy problemów. Poniżej tej temperatury w zależności od auta i niezależnie od stacji. Nawet zacząłem dolewać depresatory (Skydd) ale nic to nie zmieniło. W X-Trail-u 2.0dCi poniżej 14st.C. zamarzał filtr. Im niższa temperatura tym gorzej. Od zatrzymań silnika co jakiś czas podczas jazdy do całkowitego unieruchomienia przy -30st.

W Navarze dopiero przy -25st.C. były problemy ale tam filtr był na tyle blisko silnika, że kiedy już się rozgrzał na wolnych obrotach to dalej szło.

Z tego co pamiętam to tylko wolnossący Hi-Lux z 2001r nigdy nie sprawiał problemów na mrozie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze tankowałem na sieciówkach, kiedy jeździłem służbowymi Dieslami. Nawet nie dolewałem

> dodatków. najpierw Orlen, póxniej Statoil.

Gdy miałem diesla, to tankowałem tylko zwykłe paliwa, ale na markowych stacjach ok.gif

"Lepszych" paliw z założenia nie tankuję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy miałem diesla, to tankowałem tylko zwykłe paliwa, ale na markowych stacjach

> "Lepszych" paliw z założenia nie tankuję

Ja tak samo. Z reszta mieliśmy zakaz. Kiedyś jak X-Trail wkurzył zatankowałem jakieś premium na próbę ale również bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie używam TDI na pompowtryskiwaczach parkowany pod chmurką.

I to jest clou - możesz zasadniczo lać co chcesz.

Ja mam TDCi na CR i od zawsze tankowałem na Neste.

Przez dwie zimy walczyłem z zapychającym się poniżej -15 filtrem paliwa (auto odpala, ale w trakcie jazdy - jak włączy się turbo - spada ciśnienie na szynie i komputer awaryjnie gasi silnik). I tak w kółko...

Po tych doświadczeniach zacząłem tankować zimą lepsze paliwo (Orlen / BP) i problemy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest clou - możesz zasadniczo lać co chcesz.

> Ja mam TDCi na CR i od zawsze tankowałem na Neste.

> Przez dwie zimy walczyłem z zapychającym się poniżej -15 filtrem paliwa (auto odpala, ale w trakcie

> jazdy - jak włączy się turbo - spada ciśnienie na szynie i komputer awaryjnie gasi silnik). I

> tak w kółko...

> Po tych doświadczeniach zacząłem tankować zimą lepsze paliwo (Orlen / BP) i problemy ustąpiły.

Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze

> paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z

> jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)?

Neste jednak miało gorsze paliwo od Orlenu czy Lotosa.

Takie były moje odczucia. Piszę "były", bo od dawna tam nie tankuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3 rok jezdze dieslem .... zawsze pod chmurką .... Tankuje codziennie na różnych stacjach ...

> Oczywiście sieciowych , nie prywatnych i nigdy nie miałem problemu z paliwem przy ujemnych

> temperaturach ...

> Tak więcej tankuj obojętnie gdzie byle na sieciowych i problemów nie będzie

Ja miałem przygody zimą z ropą z neste i shella więc różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze, to co ma rodzaj zasilania silnika wysokoprężnego do wytrącania się parafiny w filtrze

> paliwa? Po drugie, w czymże (przynajmniej w teorii) ma być lepszy ON z Orlenu od ON z

> jakiejkolwiek innej stacji (dopóki nikt nie kombinuje)?

przeczytaj karty charakterystyki róznych olejów i cfpp, to się dowiesz:) ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Neste jednak miało gorsze paliwo od Orlenu czy Lotosa.

> Takie były moje odczucia. Piszę "były", bo od dawna tam nie tankuję.

Przecież to i tak idzie ze składu paliw, nie ma znaczenia czy to Neste czy Shell czy jeszcze inny operator skoro głównymi dostawcami/składami jest Orlen lub Lotos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.