Michal46 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 W mediach rozpoczęła się burza na temat nowych samochodów ciężarowych, które już wkrótce mogą wyjechać na drogi krajów członkowskich Unii Europejskiej. Parlament Europejski przygotowuje się do zatwierdzenia uchwały dotyczącej wprowadzenia na drogi zestawów samochodów ciężarowych o długości nawet 25 metrów. Dopuszczalna masa całkowita takich pojazdów miałaby wynosić nawet 60 ton! Posłowie tłumaczą, że takie ciężarówki są o wiele bardziej energooszczędne, bowiem zużywają niewiele więcej paliwa oraz niewiele bardziej eksploatują drogi w stosunku do obecnych zestawów ważących 40 ton i mierzących niecałe 20 metrów długości. Czy Europa jest gotowa na takie uliczne pociągi? Na posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego 18 marca ma się odbyć głosowanie nad wprowadzeniem tego rodzaju samochodów ciężarowych. Poza dodatkową przestrzenią ładunkową nowe ciężarówki będą miały dłuższy przód, trochę na wzór amerykańskich ciągników siodłowych. To ma także związek ze zwiększeniem bezpieczeństwa i wprowadzeniem stref zgniotu, które nie tylko zwiększą bezpieczeństwo kierowcy, ale także innych użytkowników drogi. Czekamy na decyzję Unii Europejskiej. http://www.tirstop.pl/nowe-ciezarowki-w-ue-25-m-dlugosci-i-60-ton-masy/ Widzicie coś takiego na polskich drogach? Bo ja nie bardzo... Dziś drogi krajowe pozostawiają wiele do życzenia, to dopiero jak takie zestawy zaczną jeździć, koleiny na drogach krajowych, będą miały po dwie osie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Jak najbardziej mogą jeździć, jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal46 Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > Jak najbardziej mogą jeździć, jestem za A stan dróg, przecież rozwałkują nam drogi jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > A stan dróg, przecież rozwałkują nam drogi jeszcze bardziej. jak droga będzie we właściwy sposób wybudowana to się nic nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Przecież w niektórych krajach EU już takie jeżdżą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > jak droga będzie we właściwy sposób wybudowana to się nic nie stanie Ot co. To wymusza także by konstruować drogi dobrej jakości... Taki bacik... Przestańmy myśleć - "a bo oni", zaczynijmy myśleć jak temu sprostać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mDziubek Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Przecież w niektórych krajach EU już takie jeżdżą... Wikingowie sie nie licza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Jak najbardziej mogą jeździć, jestem za Twins no ja Cię proszę Przecież 40T potrafią załadować do 60T, to co dopiero takie 60T, to raz. Dwa, że już full legal 40T rozwala drogi ostro, a 60T będzie to robiło zdecydowanie szybciej A wtedy nie będziesz tak szybko jeździł, bo będziesz dziury omijał, jak już wpadniesz, to pół samochodu zniszczysz, o koleinach nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 A co to ma za znaczenie ile waza? Na rozwalkowywanie drog ma wplyw nacisk na os a tu bedzie ich wiecej i wszystko zostaje bez zmian to raz a dwa ze pomyslwalkowany przez ue co najmniej od 10 bo juz wtedy mieli taki mpomysl.ogolnie jestem za bo spadna ceny frachtu a co za tym idzie realne ceny na polkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > A co to ma za znaczenie ile waza? Na rozwalkowywanie drog ma wplyw nacisk na os a tu bedzie ich > wiecej i wszystko zostaje bez zmian to raz a dwa ze pomyslwalkowany przez ue co najmniej od 10 > bo juz wtedy mieli taki mpomysl.ogolnie jestem za bo spadna ceny frachtu a co za tym idzie > realne ceny na polkach Ceny na półkach nie spadną, wzrosną zyski sprzedawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > jak droga będzie we właściwy sposób wybudowana to się nic nie stanie A jaką masz gwarancję, że droga jest we właściwy sposób wybudowana ? To wychodzi w praniu po kilku latach i co najgorsze, moze wyjść jak już się skońćzy gwarancja na drogę. Jak się słucha o różnych problemach jakie były z drogami budowanymi "na Euro2012" (za mało asfaltu w asfalcie, jakieś manewry z materiałami uzytymi do podbudowy itd.) to można mieć obawy ile lat te drogi wytrzymają pod zwiększonym obciążeniem. Niektóre z dróg oddanych kilka lat temu mają już delikatne zaczątki kolein na prawych pasach, pojawiają się pofałdowania - na razie da się to wyczuć jadąc samochodem z oponami o bardzo niskim profilu , ale za kilka lat może to się stać bardziej widoczne dla wszytskich. Co do samej idei tych ciężarówek - uważam że jest dobra. Jeden transport 60t, więcej przewiezie niż jeden transport 40 t ciężarówką, wypali mniej paliwa i wyemituje mniej zanieczysczeń niż przewiezienie takiej samej ilości towaru 40 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > A stan dróg, przecież rozwałkują nam drogi jeszcze bardziej. A niby dlaczego? Ważny jest nacisk na oś, przy 60T zostanie zwiększona ilość osi i tyle. Większy problem będzie przy przejeździe przez niektóre ronda i skrzyżowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 spoko, jak będą miały zakaz wjazdu do miast to czemu nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcislaw Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > W mediach rozpoczęła się burza na temat nowych samochodów ciężarowych, które już wkrótce mogą > wyjechać na drogi krajów członkowskich Unii Europejskiej. Ciężarówki mają wyglądać nieco inaczej. Powyżej projekt z 1999r. Wystający przód ma zapewnić ochronę kierowcy podczas zderzenia z inną ciężarówką. Zestawy 25m będą jeździć tylko pomiędzy centrami logistycznymi po wyznaczonych trasach. Oczywiście o ile to się będzie opłacało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 niech wjadą takie składy na niektóre nasze ronda gdzie obecne nie mogą się zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > http://www.tirstop.pl/nowe-ciezarowki-w-ue-25-m-dlugosci-i-60-ton-masy/ > Widzicie coś takiego na polskich drogach? Bo ja nie bardzo... Dziś drogi krajowe pozostawiają wiele > do życzenia, to dopiero jak takie zestawy zaczną jeździć, koleiny na drogach krajowych, będą > miały po dwie osie TIRy na tory! Przynajmniej w naszym kraju. Ale oczywiście "to się nie da", bo pekap w swej mentalności to głęboka komuna i ogólne "nie mamy pańskiego płaszcza...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Ciężarówki mają wyglądać nieco inaczej. [...] Alez one zawsze tak wygladaly[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 sorry ale "tiry na tory" i basta gdzie tylko sie da oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Alez one zawsze tak wygladaly[...] Ozi ja Cie prosze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > A co to ma za znaczenie ile waza? Na rozwalkowywanie drog ma wplyw nacisk na os a tu bedzie ich Ok, zamiast 5 osi przejeżdżających będzie 7-8, tarcie skróci żywotność warstwy ścieralnej i dodatkowo ubije podbudowę Będzie bardziej uciążliwe poruszanie się po drogach. Wczorajszy przykład: trasa 10km Piotrków-Sulejów, po 22 chwilka, w jednym sznurku z przeciwka 49 pojazdów z naczepami, weź to wyprzedź > wiecej i wszystko zostaje bez zmian to raz a dwa ze pomyslwalkowany przez ue co najmniej od 10 > bo juz wtedy mieli taki mpomysl.ogolnie jestem za bo spadna ceny frachtu a co za tym idzie > realne ceny na polkach Nie wierzę w takie obietnice, tiry na tory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Ciężarówki mają wyglądać nieco inaczej. > Powyżej projekt z 1999r. Wystający przód ma zapewnić ochronę kierowcy podczas zderzenia z inną > ciężarówką. Jaki to ma sens gdy za plecami kierowcy jest załadowane XXton? Przód musiał by mieć z 10m długości żeby taką masę wyhamować na strefie zgniotu. Albo zamontować kierowcom katapulty, jak w samolotach myśliwskich. > Zestawy 25m będą jeździć tylko pomiędzy centrami logistycznymi po wyznaczonych trasach. Oczywiście > o ile to się będzie opłacało. I będzie kolejna ,,darmowa" kasa unijna na modernizacje wybranych dróg pod nowe ciężarówki, kolejne przetargi, machlojki, przekręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > A stan dróg, przecież rozwałkują nam drogi jeszcze bardziej. nacisk na cm2 nie powinien się znacząco zmienić jeśli będzie więcej kół. Wyobraź sobie że po prostu jadą dwie ciężarówki jedna za drugą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > nacisk na cm2 nie powinien się znacząco zmienić jeśli będzie więcej kół. Wyobraź sobie że po prostu > jadą dwie ciężarówki jedna za drugą. Ototo. Ale o ile mniej miejsca na drodze zajmują! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > nacisk na cm2 nie powinien się znacząco zmienić jeśli będzie więcej kół. Wyobraź sobie że po prostu > jadą dwie ciężarówki jedna za drugą. Jeśli chcesz liczyć dokładniej, to dwie 25m to odpowiednik trzech standardowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Jeśli chcesz liczyć dokładniej, to dwie 25m to odpowiednik trzech standardowych... jak to policzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > jak to policzyłeś? Tak podają u mnie pod względem pojemności (przewożonych towarów)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Tak podają u mnie pod względem pojemności (przewożonych towarów)... standardowo nacisk kontenera jest przenoszony przez cztery osie. Piątą zostawiamy dla kabiny. W tych "nowych" dwa kontenery są położone na siedmiu. Czyli na prawdę niewielka różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Przecież w niektórych krajach EU już takie jeżdżą... Ja widziałem takie tylko w Norwegii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Ja widziałem takie tylko w Norwegii. DK, bodajże Holandia i Belgia jeszcze. Niemcy też dopuszczają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 A, tak z ciekawości zapytam- ile waży ciężarówka z naczepą- wanną załadowaną piachem do pełna- z czubem? Bo takie cudo widziałem na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > jak droga będzie we właściwy sposób wybudowana to się nic nie stanie gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. W Polsce takie stwierdzenie jest mocno chybione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > A, tak z ciekawości zapytam- ile waży ciężarówka z naczepą- wanną załadowaną piachem do pełna- z > czubem? Bo takie cudo widziałem na drodze. strzelam, że 45T minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Widzicie coś takiego na polskich drogach? Bo ja nie bardzo... Dziś drogi krajowe pozostawiają wiele > do życzenia, to dopiero jak takie zestawy zaczną jeździć, koleiny na drogach krajowych, będą > miały po dwie osie wbrew pozorom drodze wyjdzie to na lepsze bo jedzie 60T zamiast 40T, a w tym jest stałe 10T ciągnika czyli wersja pierwsza wiezie 50T ładunku, druga 30T i najważniejsze co już było pisane, naciski na oś pozostają bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > sorry ale "tiry na tory" i basta gdzie tylko sie da oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > Ozi ja Cie prosze... a co ti ma wsponego? Chcieli nosek to dostali;]. Te [pstyk] sa z USofA akurat[...] Chcesz plaski nos = masz KW Nissan Mack Made in EU;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 I teraz wyobraźmy sobie tico które wyprzedza takie zestaw.... prze kolejne 10km.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > I teraz wyobraźmy sobie tico które wyprzedza takie zestaw.... prze kolejne 10km.... Można się troszkę zdziwić... początek 0:48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Jeśli chcesz liczyć dokładniej, to dwie 25m to odpowiednik trzech standardowych... jak to policzyles? bo chyba cos nie wyszlo w dodawaniu standartowa naczepa ma 13.6m co daje prawie rowne 92m3 pojemnosci (x3 270m3) a tu wychodzi z 24m 167m3 wiec 2 to 330m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Można się troszkę zdziwić... początek 0:48 Fajene. Jak jest zrobione sterowanie tylnego wieloosiowego wózka pod "rakietą" (na filmie ok. 4:00), że tak ładnie idzie śladem przedniego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > Fajene. Jak jest zrobione sterowanie tylnego wieloosiowego wózka pod "rakietą" (na filmie ok. > 4:00), że tak ładnie idzie śladem przedniego? To trzeba kontrolować z zewnątrz cały czas - więc może być nawet radiowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 U nas to 90% rond najpierw będzie trzeba rozebrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > strzelam, że 45T minimum myślę ze grubo więcej. Weź pod uwagę ze piasek przeważnie jest mokry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 > A, tak z ciekawości zapytam- ile waży ciężarówka z naczepą- wanną załadowaną piachem do pełna- z > czubem? Bo takie cudo widziałem na drodze. Do mnie przyjechała w zeszłym roku załadowana nie z czubem i było tegoż ładunku 30 ton. Jak dodamy ciężarówkę to spokojnie jest ponad 40t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 15 Marca 2014 Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 > U nas to 90% rond najpierw będzie trzeba rozebrać Nowe i tak buduja za ciasne dla busa, jak se pare razy tir po prostej pojdzie poszerzaja dokladajac kostke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > Przecież w niektórych krajach EU już takie jeżdżą... W Skandynawii od dawna, na zachodzie też już od jakiegoś czasu ileś tam jeździ ze specjalnymi pozwoleniami. Szczerze, na autostradzie tej różnicy w długości się nie wyczuwa, z założenia mają to być pociągi do długodystansowego transportu i jestem jak najbardziej za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > A stan dróg, przecież rozwałkują nam drogi jeszcze bardziej. Przecież to ma więcej osi, więc jak ma te drogi niszczyć bardziej niż dotychczasowe 40 -tonówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > TIRy na tory! Przynajmniej w naszym kraju. Ale oczywiście "to się nie da", bo pekap w swej > mentalności to głęboka komuna i ogólne "nie mamy pańskiego płaszcza...". To markety też wywalmy poza miasto, będzie milej i przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > To markety też wywalmy poza miasto, będzie milej i przyjemniej zwłaszcza, jak trzeba będzie do niego dojechać i wrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > zwłaszcza, jak trzeba będzie do niego dojechać i wrócić No o tym mówię, fajnie rzucać hasło "tiry na tory", ale tego się po prostu zrealizować nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > A, tak z ciekawości zapytam- ile waży ciężarówka z naczepą- wanną załadowaną piachem do pełna- z > czubem? Bo takie cudo widziałem na drodze. Powiem Ci tak, nie jakieś gigantyczne 4 ośki Volvo z kiprem bodaj 12 kubików ładowali(co prawda ziemią) że ważyły 50t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.