Skocz do zawartości

i40 kto to kupuje ?


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

To już zależy od osobistych upodobań, miałem 2 tygodnie Fabię 1.2HTP 60KM z wypożyczalni i stwierdziłem że także da się tym bezpiecznie jeździć. Co prawda nie w PL, lecz w Hiszpanii. U nas warunki jazdy są bardziej dzikie (ciągłe wyprzedzanie).

Więc IMO nie deficyt mocy jest problemem lecz ogólna polityka cenowa Kia/Hyundai.

Moim zdaniem taki i40 1.7D 115KM moc ma wystarczającą do normalnej jazdy. Sporo aut klasy D (Mondeo, Insignia, C5) maja silniki 1.6-1.8 diesla a nawet benzynowe o mocach 100-120KM i można tym IMO normalnie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już zależy od osobistych upodobań, miałem 2 tygodnie Fabię 1.2HTP 60KM z wypożyczalni i

> stwierdziłem że także da się tym bezpiecznie jeździć. Co prawda nie w PL, lecz w Hiszpanii.

> Więc IMO nie deficyt mocy jest problemem lecz ogólna polityka cenowa Kia/Hyundai.

> Moim zdaniem taki i40 1.7D 115KM moc ma wystarczającą do normalnej jazdy. Sporo aut klasy D

> (Mondeo, Insignia, C5) maja silniki 1.6-1.8 diesla a nawet benzynowe o mocach 100-120KM i

> można tym IMO normalnie jeździć.

pewnie że można , tylko wydać sporo kasy na taki silnik ? kompletnie tego nie rozumiem. Auto za 60 tyś spoko ok.gif ale 100 000 pln oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hyundai i Kia są niedrogie tylko w podstawowych wersjach, jeśli wybierzemy średnią lub wyższą

> wersję to robi się masakra cenowa.

Ale robi się też masakra jakościowa! Niemiecka czy japońska konkurencja w tej klasie cenowej to jest dno! hehe.gif Wszystko zależy od upodobań - dobrze jadę, albo jestem dobrze widziany grinser006.gif. Passaty i Aurisy też są dla ludzi ok.gifbiglaugh.gifgrinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie że można , tylko wydać sporo kasy na taki silnik ? kompletnie tego nie rozumiem. Auto za 60

> tyś spoko ale 100 000 pln

Silnik moze ma niewiele mocy, ale ma tez niewielka emisje CO2 i niskie spalanie.

I to sie liczy dla wielu ludzi, zwlaszcza w krajach gdzie podatki sa zalezne od emiscji CO2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik moze ma niewiele mocy, ale ma tez niewielka emisje CO2 i niskie spalanie.

> I to sie liczy dla wielu ludzi, zwlaszcza w krajach gdzie podatki sa zalezne od emiscji CO2.

Niestety w PL tego nie rozumieja. Swoja droga ten samochod jest zdecydowanie za drogi. Hyundai oszalal Kia z Optima tez. Chociaz to nie jest target dla tego modelu. Wogole nie wiem dlaczego to wprowadzili do oferty. W USA sprzedaje sie bardzo dobrze. Szczerze za 100k to juz jest w czym przebierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w Suberbie masz wybór w góre, a w koreańcach to lipa

Zobacz jak sprzedawal sie stary ceed a jak nowy zlosnik.gif Nowego nie kupuja raz, ze gwarancja, dwa, ze jest za drogi. Nowy Soul po FL jest droszy o 9k od poprzedniej wersji. Pytanie kto to kupi? Z drugiej strony Sportage sprzedaje sie dobrze, choc wnetrze traca myszka w porownaniu do konkurencji. Ale jest moda i mozna miec SUVA wygladajacego na 100k za 65k. grinser006.gif Rio jest beznadziejna i droga. Ale picanto to dobra oferta. Nie wiem kto ustala ta polityke KIA/Hultaj zobaczymy jak na tym wyjda.

Co ciekawe droga Astra okazuje sie tansza od Ceeda yikes.gif Z silnikiem 1.4T Wersja L ceeda za 65k hmm.gif Troszku duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie że można , tylko wydać sporo kasy na taki silnik ? kompletnie tego nie rozumiem. Auto za 60

> tyś spoko ale 100 000 pln

Ale nie każdemu jest potrzebne 200KM, jak się nie lata po trasach to nie widzę potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Passatem jedziesz godnie w komforcie i prestizu. A kia czy hyundai?

Ja wiem, że Passat dostał już w Polsce nową nazwę - Prestiż, ale zawsze zastanawia mnie o jakim prestiżu mowa smile.gif. To przecież zwyczajny, totalnie nijaki samochód klasy średniej (i to jeszcze w dodatku z widłami na grillu wink.gif ) Dlaczego za prestiżowe nie uważa się zatem również Mondeo, Insignii, Laguny, 507 - rzecież to też podobnej wielkości, zwyczajne samochody klasy średniej niewiem.gif . Prestiżowy tzn. budzący szacunek, poważanie. No tak. Jak do mnie przyjeżdżają klienci Passatem, to są to generalnie dwie grupy:

- pracownicy korporacji smyczą (BT) w uchu, którym dobry Pan dał pojeździć. Generalnie oni budzą raczej współczucie niż poważanie.

- przedsiębiorcy, którzy sciągnęli z reichu 10 letniego Prestiża B5/B6 w tedeiku, po 3 niemcach i 2 turkach. To już takie natężenie prestiżu że się w żadnym garażu nie zmieści wink.gif

Prestiżowe to mogą być RR, Bentley, Porsche, ostatecznie w miarę nowe S-klasa/A8/7-series.

Passat to może nie jest zły samochód, ale na pewno nie jest prestiżowy. Pewno paru właścicielom Passata dziś podpadłem. Amen grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie każdemu jest potrzebne 200KM, jak się nie lata po trasach to nie widzę potrzeby

ja mam na odwrót, właśnie w mieście mam potrzebę, żeby nie rwać włosów z głowy jak się trzeba włączyć dynamicznie do ruchu, na trasie to WWA-KRK dawniej robiłem w 3h Ładą 2106 i się dało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasek to taki sam prestiż jak 30 metrowy "apartament" w nowoczesnym blokowisku, ale wujek użył

> raczej tego prestiżu w ironicznym zabarwieniu.

dokładnie... pasek nabiera prestiżu z wiekiem... nowy to lipa - bo nudny, brzydki i korba wyjdzie bokiem... ale taki 10 latek, to jak wino...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://otomoto.pl/hyundai-i40-comfort-1-7-crdi-115-km-C31483714.html

> auto za 100 tyś z 115 ps przecież to jakiś żart, kto to kupuje ? bo 100 tyś nie tak łatwo zarobić

Jedna dość spora firma na Opolszczyźnie kupiła flotę i40 sedan i kombi.

Nie jest to 100 samochodów, ale kilkanaście prawdopodobnie, zapewne musieli dostać dobrą cenę bo zawsze VW, Audi i Skody śmigały u nich.

Więc jednak ktoś kupuje, ale poza tym widuje pojedynczy przypadki takich aut grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego za prestiżowe nie uważa się zatem również Mondeo,

> Insignii,

Oczywiście że niektórzy uważają Insygnię za prestiżową. Jeden tutaj niedawno przy porównaniu Insigni z jakimś Chevroletem stwierdził że ten drugi to za mały prestiż zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że niektórzy uważają Insygnię za prestiżową. Jeden tutaj niedawno przy porównaniu

> Insigni z jakimś Chevroletem stwierdził że ten drugi to za mały prestiż

Progi na nasze nogi... Drapacze chmur, basen narodowy - to i prestiż ma taki sam poziom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem, że Passat dostał już w Polsce nową nazwę - Prestiż, ale zawsze zastanawia mnie o jakim

> prestiżu mowa . To przecież zwyczajny, totalnie nijaki samochód klasy średniej (i to jeszcze w

> dodatku z widłami na grillu )

Jak ktoś jeździł w życiu tak jak ja F126p, SC, Punto II i teraz Stilo,

to jak wsiadam jako pasażer do VW Passata nawet B6, to jest naprawdę

ciszej, estetyczniej i ogólnie bardziej komfortowo. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jeździł w życiu tak jak ja F126p, SC, Punto II i teraz Stilo,

> to jak wsiadam jako pasażer do VW Passata nawet B6, to jest naprawdę

> ciszej, estetyczniej i ogólnie bardziej komfortowo.

Każde z aut segmentu D w której jest Passat jest wygodniejsze od aut które podałeś. Takie np. Citroen C5 to już w ogóle super komfort- ale czy C5 jest prestiżowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde z aut segmentu D w której jest Passat jest wygodniejsze od aut które podałeś. Takie np.

> Citroen C5 to już w ogóle super komfort- ale czy C5 jest prestiżowe?

Zależy jak definiujesz prestiż i komfort. Dla w.w. mnie samego,

to już jest komfort, prestiż może nie, ale komfort jak najbardziej.

Dlatego gadanie że auto segmentu D jest nijakie i pospolite, w jakim

świetle stawia ludzi, jeżdżących całe życie niższymi segmentami?

Ktoś, kto przyjedzie do nas z kraju komunistycznego, odczuwa podniesienie

poziomu życia o co najmniej klasę, jak w przypadku aut... I co, też

mamy mu mówić, że u nas jest kijowo? smile.gif Dlatego walczę z tym,

żeby auta segmentu D określać tak jak Ty to m.in. robisz. Czy wszyscy

muszą jeździć Bentley'ami czy innymi Lincolnami, żeby móc poczuć

się komfortowo, bo wszystko reszta to badziewie, pospolite i nijakie? sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie każdemu jest potrzebne 200KM, jak się nie lata po trasach to nie widzę potrzeby

Nie każdemu. Ale co to auto daje w zamian innego? Bo skądś ta cena musi się brać. Jeśli nie moc, nie design, nie jakość materiałów, nie prestiż (hahaha), to co? Jaki jest argument żeby to kupić? Ani nie jedzie ani nie wygląda...

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że niektórzy uważają Insygnię za prestiżową. Jeden tutaj niedawno przy porównaniu

> Insigni z jakimś Chevroletem stwierdził że ten drugi to za mały prestiż

Z Chevroletem Malibu właśnie, który od rzeczonej Insigni różni się wyłącznie znaczkiem.

rotfl.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie każdemu. Ale co to auto daje w zamian innego? Bo skądś ta cena musi się brać. Jeśli nie moc,

> nie design, nie jakość materiałów, nie prestiż (hahaha), to co? Jaki jest argument żeby to

> kupić? Ani nie jedzie ani nie wygląda...

u mnie firma stawia na ekologicznosc.do tej pory miala jako auta firmowe 2 hondy civic hybrid,teraz kupila i40 hybrid.jak na razie od roku po prostu jezdzi ok.gif

jest to wersja kombi i jak dla mnie jest bardzo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie każdemu. Ale co to auto daje w zamian innego? Bo skądś ta cena musi się brać. Jeśli nie moc,

> nie design, nie jakość materiałów, nie prestiż (hahaha), to co? Jaki jest argument żeby to

> kupić? Ani nie jedzie ani nie wygląda...

Pytaj tych co kupują zlosnik.gif

Ja bym nie kupił tego auta nawet za sporo mniej ale jak ktoś coś widzi w tym aucie to jego sprawa. Chodziło mi tylko o to że nie każdemu jest potrzebne mocne auto a nie że bronię hultaja, w swoim aucie mam 140 kucyków i do jazdy po mieście nie potrzebuję więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie firma stawia na ekologicznosc.do tej pory miala jako auta firmowe 2 hondy civic hybrid,teraz

> kupila i40 hybrid.jak na razie od roku po prostu jezdzi

> jest to wersja kombi i jak dla mnie jest bardzo

U nas nie ma hybryd. Dwa benzynowce (135 i 177KM) i dwa diesle (117 i 136KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jeździł w życiu tak jak ja F126p, SC, Punto II i teraz Stilo,

> to jak wsiadam jako pasażer do VW Passata nawet B6, to jest naprawdę

> ciszej, estetyczniej i ogólnie bardziej komfortowo.

Przesiadka z powyższych do i40 będzie takim samy skokiem jakościowym jak przesiadka od Passata. Ani tu ani tu za gram prestiżu, ale w obu komfort i cisza nieosiągalna dla SC czy Punto.

Przesiądź się z Passata do Mercedesa - też poczujesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jak definiujesz prestiż i komfort. Dla w.w. mnie samego,

> to już jest komfort, prestiż może nie, ale komfort jak najbardziej.

W tym zdaniu zawarłeś clue problemu. Czyli komfort to nie prestiż. Albo -chociaż każde auto z segmentu D jest komfortowe to tylko kilka z nich jest prestiżowe. Dla mnie prestiż jest raczej bliższy aut segmentu premium, czyli Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes,. Chociaż sam jezdże Laguną nie uważam jej za auto prestiżowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym zdaniu zawarłeś clue problemu. Czyli komfort to nie prestiż. Albo -chociaż każde auto z

> segmentu D jest komfortowe to tylko kilka z nich jest prestiżowe. Dla mnie prestiż jest raczej

> bliższy aut segmentu premium, czyli Audi, BMW, Mercedes. Chociaż sam jezdże Laguną nie uważam

> jej za auto prestiżowe.

Prestiż nie jest pojęciem absolutnym, tylko względnym... To, co jest wyjątkowe, to, na co sobie 99% śmiertelników nie może pozwolić - to jest prestiż. Zatem to co gdzieś jest prestiżowe, w innym miejscu może być "gułanem".

E-Klasse to już chyba pod prestiż w Polsce podpada... W Dubaju - nie wydaje mnie się grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E-Klasse to już chyba pod prestiż w Polsce podpada... W Dubaju - nie wydaje mnie się

Bez gwiazdy nie ma jazdy zlosnik.gif

Co do I40 to z tego co widzę to głównie firmy kupują pewnie dobre rabaty dla flot ... nawet moja ma 3 w kombi .. przyznam, ze tyłeczki maja bardzo dynamicznie zarysowane food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.