Skocz do zawartości

Użytkownicy ASB: jak często korzystacie z trybu manualnego?


donpedro

Rekomendowane odpowiedzi

Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

(Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie miałem potrzeby. Pewnie tak jak większość ludzi kupujących automat kupiłem po to zeby nie zmieniać biegów a nie po to zeby zmieniać. Pobawilem sie chwile tym po zakupie trybem ręcznym i teraz tylko D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

Bardzo często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

Zawsze, kiedy tylko się da. Chyba, że chcę zjeść kanapkę za kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe, bo większość specjalistów od ASB twierdzi coś dokładnie odwrotnego...

nie mam powodu, żeby chłopu nie wierzyć ok.gif od ponad 30 lat tylko automaty robi wink.gif tym bardziej, że pokazywał na poszczególnych elementach skrzyni wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

przy parkowaniu (P) i/lub zmianie kierunku jazdy (R,D)

po co automat gdy i tak mialbys machac jakimis dzwigniam czy innymi paletkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam powodu, żeby chłopu nie wierzyć od ponad 30 lat tylko automaty robi tym bardziej, że

> pokazywał na poszczególnych elementach skrzyni

Większość dokumentów dostępnych w sieci mówi o tym, że przy klasycznych automatach (planetarnych) należy unikać zbędnych przełączeń z D na N.

W skrócie to samo jest napisane w wikipedii:

Quote:

Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne – nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko, może ze 2 razy w miesiącu - gdy trzeba szybko wyprzedzić, a z naprzeciwka "gęsto" jadą.

Zbliżam się do wyprzedzanego pojazdu; przełączam na manual; dobieram odpowiedni bieg; robię cały manewr wyprzedzania na tym biegu (najczęściej jest to 2-gi bieg).

Pozwala to zaoszczędzić dość dużo czasu w warunkach dużego ruchu ponieważ moja ASB dość wolno redukuje a silnik benzynowy z 4-biegowym automatem mistrzem elastyczności nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobnie jak eMdzeJ Jedynie wajchą sobie pomacham na światłach czy stojąc przesuwając na "N".

> Zalecenie magika od ASB żeby tarczkom ullżyć

a magik wytłumaczył, że elektrozawory i układ hydrauliczny siadają od częstych zmian ciśnienia w układzie przy przełączaniu z D na N i odwrotnie?

Nie? No to ten magik chyba z cyrku jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy

> Uwielbiam automaty i często nimi jezdze i używam tylko D i R czasem P jak nie zapomnę chyba ze

> zapomnę to zdarzylo mi się pare razy zgasic silnik na D

Mój na D nie zgaśnie. wazniak.gif

A trybu manualnego używam tylko do zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy takie gaszenie na D szkodzi skrzyni? Odpalac to nawet bym nie probowal, tyle ze jak się

> przesiadam dużo miedzy autami manual/automat to czasem się zapomnę i zgaszę na D

Nie odpali na D.

Nie szkodzi skrzyni, bo skoku ciśnienia nie ma, i tak przed odpałem musisz dać na P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

manualnie na kierownicy używam:

do wyprzedzania,

dla zabawy przy szybszej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

co chwila ...

może dlatego że mam bmwową odmianę DSG i 8 przełożeń

no i prawie 250 koni grinser006.gif

napęd na tył

i twinturbo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe zastosowanie innych pozycji niz D i R to np górskie serpentyny - ustawia sie 3 bieg (żeby aut. nie włączał nadbiegu), albo ciągniecie przyczepki. Co do zjazdów ze wzniesień, to zazwyczaj jest przycisk zjazdowy hamujący. Są skrzynie w których lockup dziala od 3 biegu w zwyz, wówczas warto pomachac tym przy wyprzedzaniu - bez tego imo brak podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach

Jak jadę z jakimś znajomym i chcę pokazać, że w manualu też mogę jak chcę zlosnik.gif

jednak z racji, że zmiana biegu przez automat po mojej "komendzie" trwa tyle, że mogę się w tym czasie ogolić i nagrzać zaplaniczkę jednocześnie odpalając papierosa to nie używam tego wcale wink.gif

Bardziej się przydaje kickdown w przypadku chęci nagłej redukcji -2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

zawsze w gorach

czasami podczas wyprzedzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> typowe zastosowanie innych pozycji niz D i R to np górskie serpentyny - ustawia sie 3 bieg (żeby

> aut. nie włączał nadbiegu), albo ciągniecie przyczepki. Co do zjazdów ze wzniesień, to

> zazwyczaj jest przycisk zjazdowy hamujący. Są skrzynie w których lockup dziala od 3 biegu w

> zwyz, wówczas warto pomachac tym przy wyprzedzaniu - bez tego imo brak podstaw.

U mnie lockup wl/wy sie na każdym biegu podczas zjazdow (jest czujnik nachylenia) ale mimo to zeby nie męczyć hamulcow redukuje biegi ręcznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem w górach, to używałem przy zjazdach z większych wzniesień. Poza tym używam np. przy jeździe ekspresówką 120 km/h przy włączonym tempomacie. Przełączam na manual, żeby skrzynia czasami na wzniesieniu nie redukowała biegu. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam bardzo rzadko.

Moje subiektywne wrażenie jest takie, że podczas "zabawowego" przyśpieszania, komputer lepiej dobiera zmiany biegów - bardziej optymalnie dla tejże zabawy grinser006.gif

Najczęściej wymuszam kolejny bieg jadąc na tempomacie, w celu osiągania subiektywnej ekonomiki spalania (prędkości 50-60 oraz 70-80). W mojej skrzyni manualne redukowanie rzadko ma sens przy wyprzedzaniu na drodze dwukierunkowej, jeśli robię to zgodnie z klasyczną zasadą,wyprzedzania i nie startuję manewru zza zderzaka auta poprzedzającego ok.gif

Jest jeszcze tryb W jak winter, który pomaga na przykład przy wyjeździe z zaspy parkingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega kiedyś odpalił auto na "D" i wyjechał z garażu razem z solidnymi drzwiami bo to było W126

Chwila, jak wjechał do garażu i zostawił na D to powinien wyjechać ze ścianą, no chyba, że wjechał tyłem, przełączył na D i tak zgasił - pytanie po co przełączał na D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwila, jak wjechał do garażu i zostawił na D to powinien wyjechać ze ścianą, no chyba, że wjechał

> tyłem, przełączył na D i tak zgasił - pytanie po co przełączał na D?

Kolega grzebał w elektryce i zdjął blokadę rozruchu na pozycji innej niż P/N. Myślał że lewarek jest na N a był troszeczkę dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak często i w jakich sytuacjach (w praktyce, a nie na jeździe testowej) używacie trybu ręcznej

> zmiany biegów prowadząc samochód z automatyczną skrzynią biegów?

> (Zakładam, że chodzi o automat który umożliwia taką zmianę, a takich jest obecnie większość.)

> Teoretycznie może być to potrzebne np. do hamowania silnikiem na zjazdach, ale w praktyce wiele

> skrzyń ma specjalny tryb (np. sportowy) który sam dąży do redukcji przełożenia.

Na codzien uzywam ok.gif, tzn jezdze w trybie auto, ale czesto uzywam manetek do wymuszenie zmiany biegu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drugi z rzędu samochód w automacie z opcją trybu sekwencyjnego.

W fordzie bawiłem się tym dwa dni,w oplu sprawdziłem tylko czy działa.

Nie korzystam z tego wcale,jakoś mi nie sparawia to przyjemności. W końcu ,chyba po to się kupuje automat żeby nie zmieniać biegów.

Podsumowując,jak dla mnie to bezużyteczny gadżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drugi z rzędu samochód w automacie z opcją trybu sekwencyjnego.

W fordzie bawiłem się tym dwa dni,w oplu sprawdziłem tylko czy działa.

Nie korzystam z tego wcale,jakoś mi nie sparawia to przyjemności. W końcu ,chyba po to się kupuje automat żeby nie zmieniać biegów.

Podsumowując,jak dla mnie to bezużyteczny gadżet.

....ale mozna się pochwalić przed sąsiadem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam drugi z rzędu samochód w automacie z opcją trybu sekwencyjnego.

> W fordzie bawiłem się tym dwa dni,w oplu sprawdziłem tylko czy działa.

> Nie korzystam z tego wcale,jakoś mi nie sparawia to przyjemności. W końcu ,chyba po to się kupuje

> automat żeby nie zmieniać biegów.

> Podsumowując,jak dla mnie to bezużyteczny gadżet.

> ....ale mozna się pochwalić przed sąsiadem

Jesli dziala naprawde szybko to jest ok, jesli z opoznieniem to faktycznie, od razu sie odechciewa zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli dziala naprawde szybko to jest ok, jesli z opoznieniem to faktycznie, od razu sie odechciewa

> zabawy.

Jak dla mnie to bez różnicy czy będzie zmieniał szybko czy powoli. Jak jadę po bułki do sklepu, to tak czy siak nie chce mi sie tych biegów zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.