Skocz do zawartości

Spalanie - Ameryki nie odkryłem


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> Ostatnio też robiłem taką trasę swoim Bravolotem i przebieg 1374km prędkość średnia z trasy 76km/h,

> po autostradach 140km/h + i spalanie 5.9l/100km. Nie lubię diesla ale spalanie ma dobre.

to jest dobre spalanie na diesla? Ja mam Bravo T-Jet i podobne spalanie w trasie. Tutaj przykład z lata:

287809476-trasa.jpg

Żeby być dokładnym to komp trochę zaniża, o jakieś 0,2-0,3 litra, więc realne spalanie z tej trasy to max 6.3 l/100km. Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że diesle są bez sensu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest dobre spalanie na diesla? Ja mam Bravo T-Jet i podobne spalanie w trasie. Tutaj przykład z

> lata:

> Żeby być dokładnym to komp trochę zaniża, o jakieś 0,2-0,3 litra, więc realne spalanie z tej trasy

> to max 6.3 l/100km. Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że diesle są bez sensu

cała autostrada 95km/h na tempomacie?

Bravo 1.6 JTD 105 by zszedł pewnie ponizej 5 litrow na spokojnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaj. Powinien przy 130 km/h palić nie więcej niż 4-5 litrów paliwa. To auto cię rujnuje.

To auto pali tyle, ile wleję - aby jeździć, trzeba lać smile.gif

Kosztowało niewiele, a daje sporo komfortu, jest praktyczne i fajnie wygląda (jak dla mnie). zlosnik.gif

Spala śr. tyle, ile poprzednie auto - 8,2 - więc jestem zadowolony.

http://rwicik.republika.pl/GM_C.xls

http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls

Szkoda, że Chevy wycofał się z Europy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest dobre spalanie na diesla? Ja mam Bravo T-Jet i podobne spalanie w trasie. Tutaj przykład z

> lata:

> Żeby być dokładnym to komp trochę zaniża, o jakieś 0,2-0,3 litra, więc realne spalanie z tej trasy

> to max 6.3 l/100km. Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że diesle są bez sensu

Wszystki zależy jaką drogą jedziesz. Średnia ta jest wzięta z trasy mieszanej i z przejazdów przez większe miasta. Przy przejeździe czysto autostradowym, Warszawa - Gdańsk i średniej 95km/h spalanie średnie wyniosło 5,9l/100km co nie jest złym wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

podam obok Golf 1,6TDICR

> 110km/h : 6-7 4-5

> 130km/h : 8-9 5.5-6.5

> 150km/h : 10-11 6.5-7.5

l/100km

150 licznikowe to 143/h , na autostradzie normalna rzecz - przepisowa jazda bez mandatu (to do tych, co w Polsce tych prędkości nie osiągają wink.gif (widziałem taki post...) hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

> 110km/h : 6-7

> 130km/h : 8-9

> 150km/h : 10-11 l/100km

> Chwilę męczyłem jadąc 110km/h , ale odpuściłem, przełączyłem wyświetlacz na zasięg i pomknąłem

> dalej

110 siakos ~8

130 ~9

150 ~10

więc jaki jest sens posiadania wolnossącej, słabej benzyny? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

> 110km/h : 6-7

> 130km/h : 8-9

> 150km/h : 10-11 l/100km

> Chwilę męczyłem jadąc 110km/h , ale odpuściłem, przełączyłem wyświetlacz na zasięg i pomknąłem

> dalej

tak sobie oglądam google i czytam opinie i muszę stwierdzić że chyba bajerujesz z tym spalaniem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze primo- w stosunku do czego? - nie podałeś punktu odniesienia,

> Po drugie primo- słabej czyli jakiej?

> Poza tym nie mam uwag.

no tak, trzeba by kliknąć w profil, sorry zlosnik.gif Mazda 3 MPS (2.3 turbo) podłubana z 260 na 360KM tyle paliła w podanych przez niego warunkach czyli jednostajna jazda z podanymi prędkościami. Jedyna różnica że 98mki.

Oczywiście przy niedelikatnym obchodzeniu się z gazem wartości będą znacząco wyższe ale zgoła odmienne będą również wrażenia z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 110 siakos ~8

> 130 ~9

> 150 ~10

> więc jaki jest sens posiadania wolnossącej, słabej benzyny?

Wtedy nie miałem kasy na 1,4T a tym bardziej na 2,0D biglaugh.gif

To auto kosztowało 52 tys. zł - silnik słaby (do tej budy), ale bluetooth na pokładzie jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie oglądam google i czytam opinie i muszę stwierdzić że chyba bajerujesz z tym spalaniem

Tzn.? Zawyżam, zaniżam?

Podaję to co odczytałem z wyświetlacza zlosnik.gif

Więcej danych http://rwicik.republika.pl/GM_C.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdziwił byś się...... obecnie jeżdżę samochodem, w którym licznokowe 140km/h to 139km/h według

> GPSa. Można się zdziwić, zero "zapasu" na fotoradary.

> Bartek

W Citroenie to chyba standard, bo u mnie tez roznica to max 2km/h wzgledem GPSok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystki zależy jaką drogą jedziesz. Średnia ta jest wzięta z trasy mieszanej i z przejazdów przez

> większe miasta. Przy przejeździe czysto autostradowym, Warszawa - Gdańsk i średniej 95km/h

> spalanie średnie wyniosło 5,9l/100km co nie jest złym wynikiem.

No właśnie miałem zakładać żal-wątek dot. spalania. oslabiony.gif

Na autostradzie WAW<-->GD miałem 8.2 w jedną i 8.9 w drugą stronę. Prędkość utrzymywana na poziomie 120km/h - średnia 107km/h. Tryb jazdy - "kapelusz".

I to wszystko dla auta 1300kg z silnikiem 1.6 ~130KM - wtrysk bezpośredni, bez doładowania rzecz jasna. Obciążenie 2+1 i jeden podręczny bagaż. Jestem rozczarowany, ba nawet chyba załamany. Auto nie oferuje żadnej frajdy z jazdy - muł totalny w porównaniu do jego poprzednika o tej samej mocy napędzanego gnojówką. Poprzedni nie dość, że bardziej dynamiczny to jeszcze bardziej oszczędny. I jak tu jeździć autem w noPB oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie cierpię klekotów

> Czasem wezmę jakąś służbówkę na turbo-gnojówkę i przekonuję się na NIE

Ja też nie lubie, chyba że korzystam z autostrady zlosnik.gif

Wtedy Twoje 11 u mnie zmienia się w 6.5 - 7 grinser006.gif

A o hałasie nie wspomnę grinser006.gif

Trzeba było kupić diesla jak chcesz marudzić na spalanie albo założyć LPG skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też nie lubie, chyba że korzystam z autostrady

> Wtedy Twoje 11 u mnie zmienia się w 6.5 - 7

> A o hałasie nie wspomnę

> Trzeba było kupić diesla jak chcesz marudzić na spalanie albo założyć LPG

Nie marudzę - podaję dane spisane z natury smile.gif

Co do diesla, to stare TDI w służbowym Toledo przy 150km/h pali 9, a przy 110 4,5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 110 siakos ~8

> 130 ~9

> 150 ~10

> więc jaki jest sens posiadania wolnossącej, słabej benzyny?

podobnie żłopała moje Megane TCE180 (tak powiedzmy 0,5l mniej).

Pug ma idiotycznie długie biegi, w takim wypadku pali ok 1l mniej (co uwazam za rewelacyjny wynik jak na gabaryt).

za to 1.8TDCI w Focusie palił ok 6,5 przy 110, za to ok, 8,7 przy 150 (tak - ja wiem, że diesel przy 150 spali 4,5litra - każdemu AKowiczowi, ale to znaczy zez jest popsuty, mój palił tyle ile powinien)... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (tak - ja wiem, że diesel przy 150 spali 4,5litra - każdemu AKowiczowi, ale to znaczy zez jest popsuty, mój palił tyle ile powinien)...

Heh, przypomniało mi się bajkopisarstwo jednego z moich byłych przełożonych, który regularnie podróżując między biurami w DE i PL z prędkościami oscylującymi wokół 200kmh (byłem świadkiem jego jazdy i od razu powiem, że 90% trasy było bez ograniczeń) zarzekał się, że E klasa 320CDI pali wówczas 6 litrów / 100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazda 3 MPS (2.3 turbo) podłubana z 260 na 360KM tyle

> paliła w podanych przez niego warunkach czyli jednostajna jazda z podanymi prędkościami.

> Jedyna różnica że 98mki.

> Oczywiście przy niedelikatnym obchodzeniu się z gazem wartości będą znacząco wyższe ale zgoła

> odmienne będą również wrażenia z jazdy

Zacnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobnie żłopała moje Megane TCE180 (tak powiedzmy 0,5l mniej).

> Pug ma idiotycznie długie biegi, w takim wypadku pali ok 1l mniej (co uwazam za rewelacyjny wynik

> jak na gabaryt).

> za to 1.8TDCI w Focusie palił ok 6,5 przy 110, za to ok, 8,7 przy 150 (tak - ja wiem, że diesel

> przy 150 spali 4,5litra - każdemu AKowiczowi, ale to znaczy zez jest popsuty, mój palił tyle

> ile powinien)...

Ciekawe ...

mi tyle nie chce palić a średnie z wyjazdów do Chorwacji mam zawsze ok 6 zlosnik.gif

W 4-5 osób, załadowany na maxa i jadąc stałe 130-145 km/h niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe ...

wcale nie. normalne.

> mi tyle nie chce palić a średnie z wyjazdów do Chorwacji mam zawsze ok 6

> W 4-5 osób, załadowany na maxa i jadąc stałe 130-145 km/h

tak tak. stałe 145 tzn masz taką średnią? i to 6,5 to chwilowe spalanie przy 150?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie. normalne.

> tak tak. stałe 145 tzn masz taką średnią? i to 6,5 to chwilowe spalanie przy 150?

a napisałem coś o średniej hmm.gif?

Jadąc stale tzn. utrzymując prędkość na tym poziomie tam gdzie nie ma ograniczeń. Czasem zwalnia się na chwilę do 120 km/h, czasem trzeba się zatrzymać po winietę i siku, to chyba proste.

Przy średniej 150 km/h to przecież spalanie było by ok. 8/100 km grinser006.gif

I przy średniej 150 km/h musiałbym jechać stale ok. 180 km/h smirk.gif

BTW raz sprawdzałem ile pali po przejechaniu równych 100 km po autostradzie:

5 osób, box 430L na dachu i przez 70 km A4 utrzymywane ciągłe 155-160 km/h a reszta to już krajówka 110 km/h

Wyszło równe 8,03, także chyba dalej nie muszę nic pisać skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z autostrad z jazdy do i z powrotem do CRO (czyli prędkości rzędu 140km/h licznikowe) wychodziło 5,8-5,9l/100km...

jak leciałem w maju do Torunia s8/a2/a1 na tempomacie mając 150km/h licznikowe i przed Toruniem kawałek starą 1ką to wyszło 7,2l/100km...fakt spory ruch był i trzeba było co jakiś czas zwolnić i później rozpędzać się do tych 150 czego nie miałem przez większość trasy do CRO...

avensis 2.0 d4d 126KM

spalanie nie licznikowe tylko z tankowania...

nie ma siły...spalić musi...im szybciej tym więcej i powyżej realnych 120-130km/h będą to już spore różnice...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> avensis 2.0 d4d 126KM

> spalanie nie licznikowe tylko z tankowania...

Pewnie , że musi ale akurat avensisem z tym silnikiem osiągam najniższe spalania życia grinser006.gif

Hitem było dla mnie trasa Opole - Żuromin - Opole + kręcenie się po budowie przez 3 dni i dowożenie sprzętu. na S8 na tempomacie nieskromne 150 km/h i na innych drogach też nie oszczędzałem paliwa a wyszło <6.1 spineyes.gif

Spalić musi, ale ten silnik jest oszczędny ponad miarę.

Moim 1.8 TDCi pewnie miałbym tu co najmniej 6.5 mimo mniejszej masy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a napisałem coś o średniej ?

> Jadąc stale tzn. utrzymując prędkość na tym poziomie tam gdzie nie ma ograniczeń. Czasem zwalnia

> się na chwilę do 120 km/h, czasem trzeba się zatrzymać po winietę i siku, to chyba proste.

no proste. a ja piszę o konsumpcji przy danej prędkości, a Ty piszesz, że "Tobie tyle nie chce palić" i podajesz dane z innej bajki do porównania? to o czym piszemy w końcu?

o spalaniu zgodnie z tematem wątku - przy danej prędkości? czy o jakiś usrednieniach z przerwami na siku?

> Przy średniej 150 km/h to przecież spalanie było by ok. 8/100 km

no a co ja napisałem?

> I przy średniej 150 km/h musiałbym jechać stale ok. 180 km/h

a guzik. wystarczy dobra autostrada, w nocy i przerwa na siku jak się bak kończy, a nie co 2h smile.gif mi się udało zrobić srednią 153km/h lecąc na tempomacie 160 między Berlinem a Monachium.

> BTW raz sprawdzałem ile pali po przejechaniu równych 100 km po autostradzie:

> 5 osób, box 430L na dachu i przez 70 km A4 utrzymywane ciągłe 155-160 km/h a reszta to już krajówka

> 110 km/h

> Wyszło równe 8,03, także chyba dalej nie muszę nic pisać

czyli jednak moje dane nie są "ciekawe" a realne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie z autostrad z jazdy do i z powrotem do CRO (czyli prędkości rzędu 140km/h licznikowe)

> wychodziło 5,8-5,9l/100km...

7.0 w benzyniaku - łącznie z jadą po mieście, parkowaniem itp. Wyjazd do Włoch i z powrotem, średnia z całego przejazdu 89 km/h.

Jakoś ten litr oszczędności mnie nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie sprawdzałem średniej v bo nie miałem takiej potrzeby...i ciekawe ile ten twój przy takiej samej średniej jak przy moim przejeździe by wypił wink.gif

poza tym nikt cie do niczego nie przekonuje...

mnie z kolei nie przekonasz, że diesel jest be... wink.gif

jest to mój pierwszy diesel niejako z przypadku...jest oszczędniejszy niż benzyna...mnie nie boli bo jeżdżę głównie trasy...generalnie też wole silniki zasilane noPB ale diesel w trasie jak widać ma swoje zalety...poza tym przyjemniej się jedzie niż słabym wolnossącym noPB w trasie...po mieście mnie męczy...

ten sam samochód z 1.8 147KM pali na autostradzie w polsce ok. 9 litrów więc różnica jest ok 2l z mojego punktu widzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ciekawe ile ten twój przy takiej samej średniej jak przy moim przejeździe by wypił

Niecałe 8. Miałem średnią 7, bo wiadomo że cały czas 140 nie jechałem. Za mała różnica dla mnie, żeby się opłacało diesla kupować.

> poza tym przyjemniej się jedzie niż słabym wolnossącym noPB w trasie...po mieście mnie męczy...

A czy ja kogoś namawiam do wolnossaków? Po ostatnim obiecałem sobie uroczyście, że szlifierki, która raczy jechać tylko przy piłowaniu, nigdy więcej nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz a dla mnie na miasto wolnossąca benzyna jest bardzo dobrym rozwiązaniem...na trase już słabiej...

a i doładowaną benzyną nie potrafię spokojnie na trasie jeździć...

moje t4 nie schodziło w trasie pon. 10l...przelotową utrzymywałem w normie - ok. 100km/h licznikowych...ale kilka innych elementów wpływało na to spalanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

A ja akurat dzisiaj po trasie, to podam obok 1.4 TSI 140 KM w Octavii.

> 110km/h : 6-7 ok. 5,5-5,8 l

> 130km/h : 8-9 6,5-6,7 l

> 150km/h : 10-11 l/100km 7,5-8,0 l

Ogólnie jest bardzo przyzwoicie.

Jazda typu tempomat i 140 km/h to ok. 7l/100km.

Po wjeździe na autostradę udało się jechać bez zwalniania przez 27 km, średnia 140 km/h, spalanie 6,9 l.

Potem 2 zjazdy na parkingi i jakieś roboty 3x i po 189 km, średnia 125 km/h, spalanie 6,8 l.

Ogólnie przez 98% czasu tempomat 140 km/h.

Ogólnie po całym dniu; 742 km, 85 km/h średnia, 6,6 l.

W tym 70% autostrady, 20% poza zabudowanym, 10% zabudowany i łącznie 30 minut korków.

Komputer zaniża o ok. 0,2l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja akurat dzisiaj po trasie, to podam obok 1.4 TSI 140 KM w Octavii.

> Ogólnie jest bardzo przyzwoicie.

> Jazda typu tempomat i 140 km/h to ok. 7l/100km.

> Po wjeździe na autostradę udało się jechać bez zwalniania przez 27 km, średnia 140 km/h, spalanie

> 6,9 l.

> Potem 2 zjazdy na parkingi i jakieś roboty 3x i po 189 km, średnia 125 km/h, spalanie 6,8 l.

> Ogólnie przez 98% czasu tempomat 140 km/h.

> Ogólnie po całym dniu; 742 km, 85 km/h średnia, 6,6 l.

> W tym 70% autostrady, 20% poza zabudowanym, 10% zabudowany i łącznie 30 minut korków.

> Komputer zaniża o ok. 0,2l

Spalanie naprawde bardzo dobre ok.gif

Przy takich wynikach, nawet nie ma sensu rozwazac diesla grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla auta z podpisu, ćwierć miliona na blacie, 195/50/15:

> 110km/h : 5,5-6

> 130km/h : 7

> 150km/h : 8,5-9

W ostatnim miesiącu zrobiłem ponad 3kkm autostradami + kilkaset kilometrów bocznymi, starając się utrzymywać 140-150km/h na autostradzie, średnie spalanie wyszło 8l/100km ( bez klimy).

Każde spowolnienie na autostradzie poniżej 140km/h skutkowało redukcją do 4 i butem w podłogę, więc raczej kwalifikuje się na "dynamicznego" kierowcę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no proste. a ja piszę o konsumpcji przy danej prędkości, a Ty piszesz, że "Tobie tyle nie chce

> palić" i podajesz dane z innej bajki do porównania? to o czym piszemy w końcu?

> o spalaniu zgodnie z tematem wątku - przy danej prędkości? czy o jakiś usrednieniach z przerwami na

> siku?

> no a co ja napisałem?

> a guzik. wystarczy dobra autostrada, w nocy i przerwa na siku jak się bak kończy, a nie co 2h mi

> się udało zrobić srednią 153km/h lecąc na tempomacie 160 między Berlinem a Monachium.

> czyli jednak moje dane nie są "ciekawe" a realne:)

Chwile przy 150 km/h licznikowych mam 6.5-7.5 w zależności od ukształtowania itp. Przy takich przelotach to srednia wychodzi mi jakoś ze 120 km/h zlosnik.gif

W każdy razie ... po co się kłócić ile komu pali, spali tyle i spali grinser006.gif

Zawsze można PKP wybrać, wtedy tylko węgiel spali wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn.? Zawyżam, zaniżam?

> Podaję to co odczytałem z wyświetlacza

> Więcej danych http://rwicik.republika.pl/GM_C.xls

Podstawowe pytanie - na ile wskazania miernika chwilowego spalania są miarodajne? Spróbuj porównać te wyniki z obliczeniami wg przejechanych kilometrów i cyferek na dystrybutorze. Z obserwacji wskazań miernika mojego samochodu wynika, że jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.