Skocz do zawartości

Dogrzewanie wnętrza - jakie marki mają w std


slawek_l_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak mnie naszło po jeździe kobity corollą, że dogrzewanie wnętrza to fajna sprawa bo po kilkuset metrach w aucie leci już ciepłe powietrze.

Silnik diesla a robi się cieplej w aucie niż u mnie w Punto zlosnik.gif

Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie ok.gif

I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych aut ktore mialem to dogrzewacze w postaci grzalek nurkowych opartych o swiece zarowe sa w mondeo i lagunach. Dziala sprawnie szczegolnie w lagunie. W mondeo az takiej roznicy nie widzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

w zasadzie do każdego, kwestia miejsca. W punto możesz na wejściu do nagrzewnicy w komorze założyć moduł z jakiegoś małego klekota grzejący świecami żarowymi. Więcej zabawy generuje zrobienie sterowania do tego, ale też się da w dość prymitywny sposób oprzeć to o przekaźnik i czujnik temp. montowany gdzieś na układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zasadzie do każdego, kwestia miejsca. W punto możesz na wejściu do nagrzewnicy w komorze założyć

> moduł z jakiegoś małego klekota grzejący świecami żarowymi. Więcej zabawy generuje zrobienie

> sterowania do tego, ale też się da w dość prymitywny sposób oprzeć to o przekaźnik i czujnik

> temp. montowany gdzieś na układzie chłodzenia.

Do punto nic nie kombinuję - ale pytam bo szukamy nowego i warto by miało dogrzewanie, bo w Toyocie jest b.szybko ciepło, a nie chciałbym mieć diesla bez tego wynalazku bo pewnie po 5km dalej by było zimno a środku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tych aut ktore mialem to dogrzewacze w postaci grzalek nurkowych opartych o swiece zarowe sa w

> mondeo i lagunach. Dziala sprawnie szczegolnie w lagunie. W mondeo az takiej roznicy nie

> widzialem

Mówimy o LIII i mondeo mk4 czy 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do punto nic nie kombinuję - ale pytam bo szukamy nowego i warto by miało dogrzewanie, bo w Toyocie

> jest b.szybko ciepło, a nie chciałbym mieć diesla bez tego wynalazku bo pewnie po 5km dalej by

> było zimno a środku

klekoty zazwyczaj maja zerknij sobie tu, jest dość fajny opis http://bit.ly/1zM0L0e i tu http://bit.ly/1zM0ZnX

są zdjęcia, są schematy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobre, szczególnie dla alternatora i akumulatora na tych krótkich odcinkach.

> Na krótkie odcinki to się kupuję małą benzynkę

nie płacz, mam dogrzewanie i nawet na krótkich odcinkach nie stwierdziłem problemów o których piszesz 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobre, szczególnie dla alternatora i akumulatora na tych krótkich odcinkach.

> Na krótkie odcinki to się kupuję małą benzynkę

dokładnie ok.gif

mam tą grzałkę, super sprawa, ale... bezpieczniki do zespołu grzałek (nie zawsze całość grzeje) to około 90A altek ma 140A a gdzie ECU, światła, dmuchawa itd. nie zostaje prawie w ogóle prądu na doładowanie aku, problem jest jak auto jeździ tylko krótkie odcinki. Problemy z aku gwarantowane.

Do autora wątku, pamiętaj że nie masz żadnego wpływu na włączanie grzałki, zimny silnik + włączone ogrzewanie = włączenie grzałki.

Ale i tak lepiej ją mieć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest beznadziejny altek to moga byc problemy.

W corolli nie ma zadnych problemow a auto jezdzi maks. 5 do 10km a tylko czasem dluzsza trasa do 50km i od 4 lat brak problemow a ladowaniem czy akumulatorem a akumulator od 8lat siedzi ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Passacie 3C jest elektryczna grzałka w nawiewie (nie wiem, czy montują to seryjnie i czy w każdej wersji, w każdym razie mój egzemplarz ma). Po przejechaniu ok.200m powietrze z nadmuchu jest ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> mam tą grzałkę, super sprawa, ale...

Tylko w Stilo jest to grzałka powietrza, a nie płynu chłodniczego...

W Cromie niestety brak dogrzewania elektrycznego

Natomiast jest takie np w Clio 1.5 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak mnie naszło po jeździe kobity corollą, że dogrzewanie wnętrza to fajna sprawa bo po kilkuset

> metrach w aucie leci już ciepłe powietrze.

> Silnik diesla a robi się cieplej w aucie niż u mnie w Punto

> Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich

> odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie

> I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

Miałem w Stilo, mam w Megance. W Renault działa zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich

> odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie

Chevrolet Epica, ale zeby szybko sie zagrzal, klima nie moze byc w trybie AUTO. Zaraz po uruchomieniu silnika, przechodzilem w tryb reczny, grzanie na maks i cieple lecialo juz po 2-3 minutach (w zimie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak mnie naszło po jeździe kobity corollą, że dogrzewanie wnętrza to fajna sprawa bo po kilkuset

> metrach w aucie leci już ciepłe powietrze.

A jakiego typu tam jest ?? Webasto czy elektryczne ??

> Silnik diesla a robi się cieplej w aucie niż u mnie w Punto

> Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich

> odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie

No trochę tego jest tylko w różnych opcjach = patrz wyżej pytanie

> I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

Da się do każdego od 200zł w górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiaty maja, VAGi i wiele innych. Niestety w tym drugim przypadku slyszalem o kilku pozarach instalacji elektrycznej.

Tak czy inaczej fajna sprawa, mam u siebie. Minus taki, ze szarpie sporo pradu, jak policzylem to jakies 60A i chwile po uruchomieniu silnika altek 120A nie daje rady gdy silnik jest jeszcze dogrzewany swiecami zarowymi, trzeba o tym pamietac i od razu nie wlaczac ogrzewania na max. Przy jezdzie na krotkich odcinkach ciagle zimnym samochodem mozna zabic aku, bo sie nie naladuje.

Druga opcja to webasto, ale tym tez mozna ubic akumulator. Nie ma nic za darmo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam lubię podgrzewane fotele zimą

Najmniej przydatna rzecz w moim aucie crazy.gif Skorzystałem chyba 2 razy od zakupu i tyle. Bez tego bajeru pod pupą i tak po chwili siedzenia jest ciepło (chyba, że ktoś ma skórzane siedzenia, wtedy podobno dłużej jest zimno). O wiele bardziej ucieszyłbym się z podgrzewanej kierownicy drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakiego typu tam jest ?? Webasto czy elektryczne ??

> No trochę tego jest tylko w różnych opcjach = patrz wyżej pytanie

> Da się do każdego od 200zł w górę

Webasto na pewno nie. Ale toyota rozwiazala to tak ze jak wlaczamy maks cieple powietrze to silnik trzyma 1300obr. jak zmniejszamy grzanie obroty spadaja wrazenie jest jakbysmy pokretlem regulacji nawiewu regulowali obroty jalowe silnika smile.gif

I wg mnie to jest grzanie tylko powietrza do kabiny bo silnik po dluzszej jezdzie lapie cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najmniej przydatna rzecz w moim aucie Skorzystałem chyba 2 razy od zakupu i tyle. Pod pupą i tak

> po chwili jest ciepło (chyba, że ktoś ma skórzane siedzenia, wtedy podobno dłużej jest zimno).

Jak masz skórę to wsiadając na mrozie nie jest miło sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak mnie naszło po jeździe kobity corollą, że dogrzewanie wnętrza to fajna sprawa bo po kilkuset

> metrach w aucie leci już ciepłe powietrze.

> Silnik diesla a robi się cieplej w aucie niż u mnie w Punto

> Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich

> odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie

> I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

Ople, np. AH 1.7 cdti mają QuickHeat'a, ale jest on oparty na dodatkowej grzałce elektrycznej, a nie świecach żarowych wkręconych gdzieś w blok silnika/układ chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zasadzie do każdego, kwestia miejsca. W punto możesz na wejściu do nagrzewnicy w komorze założyć

> moduł z jakiegoś małego klekota grzejący świecami żarowymi. Więcej zabawy generuje zrobienie

> sterowania do tego, ale też się da w dość prymitywny sposób oprzeć to o przekaźnik i czujnik

> temp. montowany gdzieś na układzie chłodzenia.

dogrzewanie wnętrza oparte jest najczęściej po prostu o nagrzewnicę elektryczną, która grzeje samo powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiaty maja, VAGi i wiele innych. Niestety w tym drugim przypadku slyszalem o kilku pozarach

> instalacji elektrycznej.

> Tak czy inaczej fajna sprawa, mam u siebie. Minus taki, ze szarpie sporo pradu, jak policzylem to

> jakies 60A i chwile po uruchomieniu silnika altek 120A nie daje rady gdy silnik jest jeszcze

> dogrzewany swiecami zarowymi, trzeba o tym pamietac i od razu nie wlaczac ogrzewania na max.

> Przy jezdzie na krotkich odcinkach ciagle zimnym samochodem mozna zabic aku, bo sie nie

> naladuje.

> Druga opcja to webasto, ale tym tez mozna ubic akumulator. Nie ma nic za darmo

w VAGach jest tak,ze jesli alternator nie wyrabia lub aku ma za male napiecie to sie nie wlaczy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Webasto na pewno nie. Ale toyota rozwiazala to tak ze jak wlaczamy maks cieple powietrze to silnik

> trzyma 1300obr. jak zmniejszamy grzanie obroty spadaja wrazenie jest jakbysmy pokretlem

> regulacji nawiewu regulowali obroty jalowe silnika

> I wg mnie to jest grzanie tylko powietrza do kabiny bo silnik po dluzszej jezdzie lapie cieplo.

Ja zaraz po kupnie corolli myślałem że mam zepsute auto hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobre, szczególnie dla alternatora i akumulatora na tych krótkich odcinkach.

przy wlaczonym dogrzewaczu napiecie ladowania bylo 14V.zadnego problemu [poza normalnymi dla diesli na malych trasach] nie bylo.

> Na krótkie odcinki to się kupuję małą benzynkę

albo diesla z webasto zlosnik.gif

chociaz ja wolalem elektryczne dogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Fiata Marea 1.9 JTD i były fabrycznie zamontowane trzy świece żarowe na przewodzie do

> nagrzewnicy.Niby po chwili leciało lekko ciepłe powietrze, ale że jestem zmarzluchem to było

> za mało

ale to nie jest sytem dogrzewania wnętrza- przynajmniej nie bezpośrednio.

w Passku B6 miałem i elektryczną nagrzewnicę i dogrzewanie płynu. Przez to mialem szybko ciepłe wnętrze i dosc szybko sie nagrzewał silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w VAGach jest tak,ze jesli alternator nie wyrabia lub aku ma za male napiecie to sie nie wlaczy.

W Fiatach tez tak jest, w teorii to dziala, w praktyce nie zawsze wink.gif

A, ze mam na biezaco pomiar napiecia w instalacji, to wole chwile poczekac z wlaczeniem grzalek zeby nie katowac altka i aku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabia II 1.6TDI - piździ aż strach wsiadać

Zaprzyjaźniona Fabia 1 z 2004 - SDI ale dość bogato wyposażona ma i działa aż miło - uruchamiasz zimą silnik, nawiew na przednią szybę i zanim ogarniesz auto to przednia szyba płynie rozmrożona od nawiewu.

Roomster którym jeżdżę ma również - ruszam, dosłownie kilka minut, niecały km zdążę ujechać, silnik zimny, wszystko zmrożone a z nawiewów ciepełko leci.

Golf którego miałem, miał świece do dogrzewania płynu ale to nie to - po uruchomieniu silnika na konkretnym mrozie i włączeniu nawiewu na postoju nie zagrzałby się chyba nigdy smile.gif dopiero gdy się ruszyło to po parunastu minutach można było mówić o jakimkolwiek ogrzewaniu.

Aaa jeszcze Jetta - po uruchomieniu włączałem nawiew, słychać cyknięcie przekaźnika i po chwili ciepełko z nawiewów...

W sumie nowsze VW którymi jeżdżę to chyba w większości mają bo grzeją błyskawicznie...

Nie wiem czy to standard w tych modelach ale na pewno jest jako opcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Tak mnie naszło po jeździe kobity corollą, że dogrzewanie wnętrza to fajna sprawa bo po kilkuset

> metrach w aucie leci już ciepłe powietrze.

> Silnik diesla a robi się cieplej w aucie niż u mnie w Punto

> Panowie które marki aut lub modele mają dogrzewanie w standardzie bo to naprawdę na krótkich

> odcinkach jest bardzo dobre rozwiązanie

> I 2 pytanie czy do każdego modelu da się to założyć i jakie koszty?

W standardzie to od klasy D w gore. W kompaktach - calkiem czesto w opcji - w wiekszosci modeli, np. Golf, Astra, Bravo (a jesli nie ma, to mozna latwo dolozyc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.