Skocz do zawartości

realne spalanie - był taki wątek


mokrii

Rekomendowane odpowiedzi

> Wolę CVT, ale ta skrzynia działa prawie tak dobrze jak CVT, jak dodadzą jeszcze z 10 biegów, to już

> będzie całkiem dobrze

kompleksowe ustrojstwo, w dodatku dośc lekkie, a i cena nie zabija zlosnik.gif

trzeba zgłębić temat zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

http://allegro.pl/bmw-f10-f11-8hp-70-3-0d-skrzynia-automat-gwarancja-i4898024908.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka sytuacja wystepuej praktycznie jedynie w dosc mocnych autach, z krotka skrzynia.

> Wiekszosc dupowozow spuchnie zanim dojdzie do odciecia na najwyzszym biegu.

W dieslach Chevroleta tak jest. Pięciobiegowa skrzynia biegów powoduje, że przy Vmax auto ma 4,5krpm. Gdyby auta miały szósty bieg jest szansa że pojechałyby więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 nadbiegi

> 4.714 3.143 2.106 1.667 1.285 1.000 0.839 0.667

Co to jest nadbieg?

- bieg o przełożeniu mniejszym od 1?

- bieg, przy którym prędkość obrotowa kół jest wyższa od prędkości obrotowej silnika?

- bieg, na którym nie da się osiągnąć vmax, ale da się ją osiągnąć na niższym biegu?

- bieg, na którym nie da się osiągnąć obrotów mocy max, ale da się je osiągnąć na niższym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zwykłych, popularnych, niesportowych autach tak jest. Producent robi wszystko, by Vmax była jak

> najwyższa (klienci kochają patrzeć na prędkość w katalogach, chociaż mieszkają 200 km od

> najbliższej autostrady), więc maksymalna moc=maksymalna prędkość, przy czym maksymalna moc =

> zazwyczaj odcince. Tak więc nie ma możliwości, żeby Vmax było wyższe, niż w katalogu. Nawet

> jeżeli ktoś chipem podwyższy moc dwukrotnie, to i tak Vmax pozostanie bez zmian.

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/

odpaliłem ten kalkulator

dla Ibizy 1.2 TSI 105 km i filmik na ktorym dobrze widac obroty

2.16

197km/h 4600obroty silnika

opony seria 185/60 R15

przełożenie główne z katalogu seata 3.625

przełożenie biegu z katalogu seata 0.74 5bieg

odcięcie jest pewnie przy ponad 6krpm

a predkosc przy 4600 to jest 194km/h niewiem.gif

V-max według Seata 190km/h z 1.2 TSI 105km

ani sie nie zgadzaja Twoje mądrości co do długości skrzyni ani co Vmax przy odcięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/

> odpaliłem ten kalkulator

> dla Ibizy 1.2 TSI 105 km i filmik na ktorym dobrze widac obroty

>

> 2.16

> 197km/h 4600obroty silnika

> opony seria 185/60 R15

> przełożenie główne z katalogu seata 3.625

> przełożenie biegu z katalogu seata 0.74 5bieg

> odcięcie jest pewnie przy ponad 6krpm

> a predkosc przy 4600 to jest 194km/h

> V-max według Seata 190km/h z 1.2 TSI 105km

> ani sie nie zgadzaja Twoje mądrości co do długości skrzyni ani co Vmax przy odcięciu

A przy ile jest moc maksymalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 105KM przy 5000 obr/min

No to by się może i zgadzało... Licznikową prędkość pomijamy, realna jest pewnie o 10-15 niższa, czyli auto nie osiągnęło Vmax, więc i obroty nie były maksymalne, ani moc, z różnych powodów (temperatura, włączona klimatyzacja, brudny filtr powietrza i tak dalej). Odcinka, oczywiście, nie zawsze jest przy maksymalnej mocy, ale wyżej i tak nie ma sensu kręcić przy osiąganiu Vmax, zresztą i tak nie pojedzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W życiu Roomster 1.2 tyle nie pojedzie. W papierach V max 184 km/h. I tyle jedzie, a to co pokazuje

> licznik to wiesz

Inne marki oczywiście nie przekłamują licznikowej prędkości ?

Octavią 1.2 TSI jechałem prawie 210 licznikowe więc w 200 Roomsterem wierzę.

Te silniki mają fabrycznie spory ,,gift'' w mocy i bez dłubania dochodzą do 120 km w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to by się może i zgadzało... Licznikową prędkość pomijamy, realna jest pewnie o 10-15 niższa,

> czyli auto nie osiągnęło Vmax, więc i obroty nie były maksymalne, ani moc, z różnych powodów

> (temperatura, włączona klimatyzacja, brudny filtr powietrza i tak dalej). Odcinka, oczywiście,

> nie zawsze jest przy maksymalnej mocy, ale wyżej i tak nie ma sensu kręcić przy osiąganiu

> Vmax, zresztą i tak nie pojedzie

ej no halo, co by sie zgadzalo

Quote:

Licznikowo. Przy Vmax (184 km/h) masz odcięcie i koniec, przełożenia skrzyni są stałe, nic więcej nie zyskasz. Nawet jeżeli producent dał jakieś bonusy, to będzie lepiej przyspieszał, ale Vmax nie przeskoczy.


przełożenia skrzyni sa takie ze jakby miał moc to by i pojechał ponad 210 według kalkulatora zlosnik.gif

jakby silnik się "skończył" na max mocy czyli do 5000 to by mial 211km/h a jakby o 500 wiecej to i 233km/h realne według kalkulatora skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inne marki oczywiście nie przekłamują licznikowej prędkości ?

WSZYSTKIE marki przekłamują!

> Octavią 1.2 TSI jechałem prawie 210 licznikowe więc w 200 Roomsterem wierzę.

> Te silniki mają fabrycznie spory ,,gift'' w mocy i bez dłubania dochodzą do 120 km w serii.

Gifty nie mają znaczenia przy prędkości maksymalnej. A 210 licznikowe to właśnie te 196 katalogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ej no halo, co by sie zgadzalo

> Quote:

> Licznikowo. Przy Vmax (184 km/h) masz odcięcie i koniec, przełożenia skrzyni są stałe, nic więcej

> nie zyskasz. Nawet jeżeli producent dał jakieś bonusy, to będzie lepiej przyspieszał, ale Vmax

> nie przeskoczy.

> przełożenia skrzyni sa takie ze jakby miał moc to by i pojechał ponad 210 według kalkulatora

> jakby silnik się "skończył" na max mocy czyli do 5000 to by mial 211km/h a jakby o 500 wiecej to i

> 233km/h realne według kalkulatora skrzyni

Nie, to tak nie działa. Moc maksymalna jest przy pewnych obrotach (niekoniecznie tam jest odcięcie, często odcięcie jest dalej, co i tak jest nieistotne przy Vmax). Jeżeli gifty czy program są w stanie podnieść moc na wyższych obrotach, niż w standardzie, a przy tym odcięcie jest jeszcze dalej, to wtedy Vmax może się zwiększyć. Ale to jakieś egzotyczne przypadki raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to tak nie działa. Moc maksymalna jest przy pewnych obrotach (niekoniecznie tam jest odcięcie,

> często odcięcie jest dalej, co i tak jest nieistotne przy Vmax). Jeżeli gifty czy program są w

> stanie podnieść moc na wyższych obrotach, niż w standardzie, a przy tym odcięcie jest jeszcze

> dalej, to wtedy Vmax może się zwiększyć. Ale to jakieś egzotyczne przypadki raczej.

no ale tu masz jak byk Vmax przy 4600 a moc max przy 5000. czyli potwierdza się to o czym pisałem i co pisze Cinos. a przy tym przełożeniu 400 obr to ładne pare km/h.

czyli skrzynia jest tak zestopniowana, ze juz dostaje zadyszki grubo przed odcinką i przed osiągnięciem mocy. i to nie jest egzotyka, to nie jest nic niespotykanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale tu masz jak byk Vmax przy 4600 a moc max przy 5000. czyli potwierdza się to o czym pisałem

> i co pisze Cinos. a przy tym przełożeniu 400 obr to ładne pare km/h.

> czyli skrzynia jest tak zestopniowana, ze juz dostaje zadyszki grubo przed odcinką i przed

> osiągnięciem mocy. i to nie jest egzotyka, to nie jest nic niespotykanego.

Nie, przy 4600 nie jest Vmax. Vmax licznikowe, czyli pewnie o 5-10% mniejsze od prędkości faktycznej. Gdyby dociągnął do 5000 obrotów, czyli do mocy maksymalnej, to osiągnąłby właściwą prędkość maksymalną. A nie może jej osiągnąć z wielu powodów - pogoda, włączona klima, dwie osoby w aucie i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, przy 4600 nie jest Vmax. Vmax licznikowe, czyli pewnie o 5-10% mniejsze od prędkości

> faktycznej.

nie. to dane z kalkulatora obliczone na rzeczywistą prędkość, a nie na wskazanie licznika.

> Gdyby dociągnął do 5000 obrotów, czyli do mocy maksymalnej, to osiągnąłby właściwą

> prędkość maksymalną. A nie może jej osiągnąć z wielu powodów - pogoda, włączona klima, dwie

> osoby w aucie i tak dalej.

aaaalbo to auto osiąga VMax poniżej mocy maksymalnej. naprawdę tak trudno w to uwierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie. to dane z kalkulatora obliczone na rzeczywistą prędkość, a nie na wskazanie licznika.

A, no to co innego ok.gif

> aaaalbo to auto osiąga VMax poniżej mocy maksymalnej. naprawdę tak trudno w to uwierzyć?

Ależ oczywiście ok.gif Ale z tego co obserwuję, to jednak wyjątek. Mogę się mylić, oczywiście, jestem tylko amatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

Trasa Szczecin Hirtshals jakies 830Km w ok 5h, jazda gdzie sie da 200, wiadomo, ze cały czas sie nie da.

Spalanie audi a6 c5 avant 1.9 110KM 11 litrów wg. dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trasa Szczecin Hirtshals jakies 830Km w ok 5h, jazda gdzie sie da 200, wiadomo, ze cały czas sie

> nie da.

> Spalanie audi a6 c5 avant 1.9 110KM 11 litrów wg. dystrybutora.

No i mamy zwyciezce watku ok.gif

Srednia predkosc z 5h to 166km/h w niesmiertelnym TDIku o mocy 110KM rotfl.gif

Niniejszym watek chyba powinien trafic na HP grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> croma 1.9 8V 120KM przy 190 licznikowych ok 10l przy 205 juz 13, kilka km but w podlodze, prosta

Croma 1.9 16V 150 KM (zmierzone 165KM) przy 200 km/h ustawione na tempomacie długi odcinek (pusta jeszcze autostrada z Gdańska tuż po otwarciu) - komputer pokazał 13,5 l/100 Odczyt nie z chwilówki, tylko odczyt wyzerowany przed wbiciem na tempomat 200. na chwilowym było momentami nawet 14,5 (dwie osoby na pokładzie i sporo bagażu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jazda gdzie sie da 200, (...) audi a6 c5 avant 1.9 110KM

Weź mi to wytłumacz - dane techniczne mówią, że max tego auta to 192 km/h, a moje osobiste doświadczenia z ciut mniejszym autem z ciut mocniejszym silnikiem (Exeo 143 KM) wskazują, że powyżej 170 km/h jest już mocno zdyszane i przyspieszenie 170 - 200 przywołuje wspomnienia z 126p.

Jak dotąd jedynym autem w którym doświadczyłem braku zadyszki powyżej 170 km/h, był Lancer Evo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> No i mamy zwyciezce watku

>> Srednia predkosc z 5h to 166km/h w niesmiertelnym TDIku o mocy 110KM

> Niniejszym watek chyba powinien trafic na HP

> Ok 5. Bylo to jakies 5.5 h. Zreszta nie chodzi tutaj o czas a o spalanie. Przy jeździe zero

> jedynkowej tyle to audi spalilo.

Czyli już nie 166km/h średnia, a 150km/h, tak to bywa z bajkopisarstwem, a zaraz się okaże, że było jeszcze inaczej zlosnik.gif

Spożycie 11l/100km - tak, to leży w zakresie możliwości tego silnika hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro rowerem można 60 km/h

W swoim czasie udawało mi się szybciej jeździć (dość regularnie - zupełnie poważnie) hehe.gifok.gif

Nawet nie na torze, a na normalnej drodze asfaltowej, w sprzyjających warunkach oczywiście. Na terenach względnie płaskich skutery/motorowery (do 50cm³) to bez problemu się wyprzedzało dla jaj. Oczywiście na dłuższą metę człowiek tak nie pociągnie, ale zawodowi kolarze na płaskim mają średnią ponad 40km/h, więc jaki problem pojechać te 60km/h? hehe.gifhehe.gifhehe.gif

> to dlaczego nie 105 KM autem z górki i z wiatrem 220 km/h

Tak, z żaglem, ze skarpy, wprost do Wisły hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> croma 1.9 8V 120KM przy 190 licznikowych ok 10l przy 205 juz 13, kilka km but w podlodze, prosta

> autostrada godz ok 22

> Oczywiscie krotki odcinek tak jechalem bo nie lubie ale mysle, ze przy 180 mozna widziec glownie 9

> z przodu

hmm w Cromie były silniki TDI? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I się zacznie jazda, bo niektórym pali właśnie 13 litów a niektórym 8. Niektórzy będą patrzyć na

> średnie, inni na chwilowe i dupa blada.

inna sprawa że klega Mokrii pytał o TDI a ludzie piszą o dieslach wszelakiej maści...no ale co kto lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście. I bajki o jeździe 200 km/h z silnikiem 1.2 105 KM... Cóż, to są bajki

A 185km/h (licznikowe, wg gps było wówczas równo 10 mniej) w kompakcie z benzyną 1.4 75KM zasilaną LPG IV-gen.? Bajka czy nie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 185km/h (licznikowe, wg gps było wówczas równo 10 mniej) w kompakcie z benzyną 1.4 75KM zasilaną

> LPG IV-gen.? Bajka czy nie?

Nie. Fabią z 1.4 75 KM bez problemu jeździłem 185 km/h (licznikowo, oczywiście). Ale między 185 a 200 jest naprawdę przepaść, fizyka się kłania. Opór powietrza to v^2, żeby osiągnąć 200, trzeba już mieć grubo ponad 100 KM, do osiągnięcia 250 już potrzebujesz ponad 200 KM. Fotka moja sprzed chyba 8 lat, oczywiście zrobiona na niemieckiej autostradzie zlosnik.gif

288161529-speed.jpg

post-67473-14352527930044_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do osiągnięcia 200km/h średnie auto potrzebuje od 120 do 140 KM (w zależności od opon, wielkości i oporu aerodynamicznego) na kołach. Straty własne to około 25% (FWD).

Diesel potrzebuje w takich warunkach jakieś 250g/kWh (0,3l/kW na godzinę).

A stąd wynika, że spalanie powinno wynieść jakieś 13-15l/100km

Inne wartości to magia albo chciejstwo ;-)

Pozdrawiam,

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak miałem corse c 1.2 to tez tyle jechała.

> Mój FILM z takiej jazdy

Służbową Corsą C 1.2 Twinport 80 KM jechałem nie raz i nie dwa ponad 190 km/h licznikowe, a pewnego razu udało się dobić do 200 więc na pewno się da. Oczywiście to max maxa , ale .... jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

Laguna coupe diesel 175 KM automat. tempomat ustawiony na 210 wg GPS 198 km/h - spalanie średnie wg kompa na dystansie ok 10 km (potem trzeba było hamowac) wyszlo w okolicach 13 litrów/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.