wald0 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji "systemy" mogą zgłupieć. Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji > "systemy" mogą zgłupieć. > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? > Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze > informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. Po co ze skrzyni? Ma prędkość i obroty to wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji > "systemy" mogą zgłupieć. > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? > Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze > informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. W moim aucie, jest wskazanie biegu, ale to automat. W manualu ECU posiada tylko info o: luzie (do tempomatu), wstecznym oraz zapietym reduktorze. imho w manualu nie ma potrzeby, zeby ecu znal bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W moim aucie, jest wskazanie biegu, ale to automat. W manualu ECU posiada tylko info o: luzie (do > tempomatu), wstecznym oraz zapietym reduktorze. > imho w manualu nie ma potrzeby, zeby ecu znal bieg. Bezpośrednio nie zna, ale może mieć zakodowane przełożenia które sobie oblicza z prędkości i obrotów. Przydać się może w wykrywaniu anomalii działania tempomatu / asr / esp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Bezpośrednio nie zna, ale może mieć zakodowane przełożenia które sobie oblicza z prędkości i > obrotów. Przydać się może w wykrywaniu anomalii działania tempomatu / asr / esp. tzn jakich anomalii i po co miałby znać nr biegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > tzn jakich anomalii i po co miałby znać nr biegu ? Nie zna numeru biegu, ale wie jakiej prędkości może się spodziewać przy danych obrotach silnika. Jeżeli prędkość jest inna to znaczy że np ślizga się sprzęgło albo jest awaria czujnika prędkości i trzeba odłączyć tempomat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 u mnie wie i doradza czy + czy - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W moim aucie, jest wskazanie biegu, ale to automat. W manualu ECU posiada tylko info o: luzie (do > tempomatu), wstecznym oraz zapietym reduktorze. > imho w manualu nie ma potrzeby, zeby ecu znal bieg. U mnie w 307 (i w innych pugach również), tempomat poniżej IV-tego biegu nie działa. Więc jakąś wiedzę ecu musi mieć nt biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 W Stilo 1.6 16V 103KM by Fiat ECU wie, na którym biegu jedziesz, IMO wylicza sobie to z obrotów i prędkości. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > U mnie w 307 (i w innych pugach również), tempomat poniżej IV-tego biegu nie działa. Więc jakąś > wiedzę ecu musi mieć nt biegu. Poważnie nie działa??? Niezłe sobie jaja żabojady robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Nie zna numeru biegu, ale wie jakiej prędkości może się spodziewać przy danych obrotach silnika. > Jeżeli prędkość jest inna to znaczy że np ślizga się sprzęgło albo jest awaria czujnika > prędkości i trzeba odłączyć tempomat. ale jak to się ma do pytania w wątku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > U mnie w 307 (i w innych pugach również), tempomat poniżej IV-tego biegu nie działa. Więc jakąś > wiedzę ecu musi mieć nt biegu. dziwne, czyli co w mieście nie można używać tempomatu ? Sprawdzałeś, czy nie jest to limit prędkości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Poważnie nie działa??? > Niezłe sobie jaja żabojady robią. u mnie w Reno działa na każdym powyżej prędkości 30km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > u mnie w Reno działa na każdym powyżej prędkości 30km/h No, u mnie w każdym aucie też. Tylko limity prędkości są. Dolny to zwykle 30-40km/h, czasem też jest górny, np. w Lacettim działał do 180km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W Stilo 1.6 16V 103KM by Fiat ECU wie, na którym biegu jedziesz, IMO wylicza sobie to z obrotów i > prędkości. > Pozdrawiam BAS A prędkość, to skąd bierze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Poważnie nie działa??? > Niezłe sobie jaja żabojady robią. W Citroenie jest tak samo. Natomiast nie bardzo widze sens uzywania tempomatu na biegach 1-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > A prędkość, to skąd bierze? Z czujników ABS, konkretnie z ECU ABS. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W Citroenie jest tak samo. > Natomiast nie bardzo widze sens uzywania tempomatu na biegach 1-3 30km/h to może być za mało na czwórkę, zwłaszcza na nierównym terenie. Nawet 50 to może być za mało np. w górach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > 30km/h to może być za mało na czwórkę, zwłaszcza na nierównym terenie. Nawet 50 to może być za mało > np. w górach. Jak mam jechac 30km/h to nawet nie pomysle o uzywaniu tempomatu A jak nie chce przekroczyc 50-ki w miescie, to od tego mam limiter dzialajacy na kazdym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > U mnie w 307 (i w innych pugach również), tempomat poniżej IV-tego biegu nie działa. Więc jakąś > wiedzę ecu musi mieć nt biegu. hehe - w lancii działał nawet na 1 biegu - byle powyżej chyba 20 czy 30 kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Jak mam jechac 30km/h to nawet nie pomysle o uzywaniu tempomatu Chyba że wjedziesz np. do strefy 30 w Europie, potrafiącej ciąnąć się kilometrami. > A jak nie chce przekroczyc 50-ki w miescie, to od tego mam limiter dzialajacy na kazdym biegu Ale limiter nie daje odpocząć nodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Chyba że wjedziesz np. do strefy 30 w Europie, potrafiącej ciąnąć się kilometrami. > Ale limiter nie daje odpocząć nodze. albo w las z błotem czy piachem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > albo w las z błotem czy piachem O, w lesie nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Chyba że wjedziesz np. do strefy 30 w Europie, potrafiącej ciąnąć się kilometrami. > Ale limiter nie daje odpocząć nodze. No OK, przez 18 lat jeszcze nie trafilem na taka sytuacje, wiec dla mnie to nie problem Tempomat odpalam jak wiem, ze bede jechal dluzej ze stala predkoscia. W miescie nie uzywam w ogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > No OK, przez 18 lat jeszcze nie trafilem na taka sytuacje, wiec dla mnie to nie problem Ok, wierzę bo to często się nie zdarza. > Tempomat odpalam jak wiem, ze bede jechal dluzej ze stala predkoscia. > W miescie nie uzywam w ogole. Ja używam zawsze i wszędzie. W mieście też się bardzo przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji > "systemy" mogą zgłupieć. > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? > Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze > informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. Civic VI gen. z silnikiem D15Z8 wiedział. Tjuningowcy na forum podmieniali na krótszą skrzynię z 1.4, tracąc tym samym tryb "econo" (to jest VTEC-E), który zamiast do 120km/h działał do 88km/h, więc nawet w trasie 90 się nie dało jechać już ekonomicznie. Ale nie to było najgorsze: nikt na tym forum nie przyznał się do efektów ubocznych w postaci poszarpywania przy utrzymywaniu stałej prędkości, właśnie z powodu o którym piszesz. Ot mieszanka była źle dobierana do obrotów. Dlatego radzę z dystansem odnosić się do operacji typu zmiany przełożeń, wyczytanych w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Civic VI gen. z silnikiem D15Z8 wiedział. Tjuningowcy na forum podmieniali na krótszą skrzynię z > 1.4, tracąc tym samym tryb "econo" (to jest VTEC-E), który zamiast do 120km/h działał do > 88km/h, więc nawet w trasie 90 się nie dało jechać już ekonomicznie. Ale nie to było > najgorsze: nikt na tym forum nie przyznał się do efektów ubocznych w postaci poszarpywania > przy utrzymywaniu stałej prędkości, właśnie z powodu o którym piszesz. Ot mieszanka była źle > dobierana do obrotów. Dlatego radzę z dystansem odnosić się do operacji typu zmiany przełożeń, > wyczytanych w necie. czekaj, czekaj ale w czym objawiała się ta wiedza ? Miała skrzynia czujniki ? Koledze do Punto HGT założyli skrzynie od diesla, też działała tylko 5ke mogł wrzucać pow 130km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Ok, wierzę bo to często się nie zdarza. > Ja używam zawsze i wszędzie. W mieście też się bardzo przydaje. szczególnie przez długie i puste przedmieścia czy wiochy, gdzie lubi stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > czekaj, czekaj ale w czym objawiała się ta wiedza ? Miała skrzynia czujniki ? Tak, byl czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Tak, byl czujnik. jak rozumiem, do tego V-teca E ? Ten system działał tylko na niektórych biagach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji > "systemy" mogą zgłupieć. > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? > Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze > informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. wie. przy podpowiedziach o koniecznosci zmiany biegu na wyzszy lub nizszy mu to potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > wie. przy podpowiedziach o koniecznosci zmiany biegu na wyzszy lub nizszy mu to potrzebne Nie wie i nie musi wiedzieć tego. Silnik ma zaprogramowane optymalne warunki pracy i jeśli te warunki się zmieniają to odpowiednio sygnalizuje co zrobić. Rosną obroty - bieg w górę. Maleją obroty - bieg w dół. Nie interesuje go na którym biegu jedziesz tylko co masz zrobić żeby utrzymać optymalne warunki pracy. To tak w uproszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Nie wie i nie musi wiedzieć tego. Silnik ma zaprogramowane optymalne warunki pracy i jeśli te > warunki się zmieniają to odpowiednio sygnalizuje co zrobić. Rosną obroty - bieg w górę. Maleją > obroty - bieg w dół. Nie interesuje go na którym biegu jedziesz tylko co masz zrobić żeby > utrzymać optymalne warunki pracy. To tak w uproszczeniu. tak? a skad wie, ze juz jedziesz na "6" i nie ma sensu, zeby podpowiadac Ci, zebys zmienil bieg w gore? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > jak rozumiem, do tego V-teca E ? Ten system działał tylko na niektórych biegach ? Przy pewnych obrotach i obciążeniu silnika. http://autokult.pl/12977,zmienne-fazy-rozrzadu-po-japonsku-vtec-wideo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Przy pewnych obrotach i obciążeniu silnika. > http://autokult.pl/12977,zmienne-fazy-rozrzadu-po-japonsku-vtec-wideo Ale obroty i obciazenie sa niezalezne od biegow, u mnie tez jest sterowanie vvti ale info o biegu jest zbedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? W samochodach w których jest dostępny overboost (chwilowe zwiększenie momentu obrotowego), zwykle może uaktywnić się tylko na niektórych biegach (zazwyczaj górnych). A overboost jest dość często stosowany w nowych samochodach z turbosprężarką (dlatego w danych technicznych czasem podawane są dwie wartości maksymalnego momentu obrotowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W samochodach w których jest dostępny overboost (chwilowe zwiększenie momentu obrotowego), zwykle > może uaktywnić się tylko na niektórych biegach (zazwyczaj górnych). > A overboost jest dość często stosowany w nowych samochodach z turbosprężarką (dlatego w danych > technicznych czasem podawane są dwie wartości maksymalnego momentu obrotowego). To raczej działa na podstawie prędkości obrotowej silnika, obciążenia silnika, prędkości auta oraz położenia pedału gazu i pozycji przepustnicy. W większości normalnych aut nie ma żadnych czujników biegów oprócz wstecznego bo do niczego nie jest to potrzebne. Ekonomizery działają również wg. wyżej wymienionych kryteriów. Nawet tempomat można na chwilę włączyć jadąc na luzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > To raczej działa na podstawie prędkości obrotowej silnika, obciążenia silnika, prędkości auta oraz > położenia pedału gazu i pozycji przepustnicy. > W większości normalnych aut nie ma żadnych czujników biegów oprócz wstecznego bo do niczego nie > jest to potrzebne. Niedawno czytałem broszurę reklamową jakiegoś samochodu (chyba Ford), w którym wyraźnie było zaznaczone, że overboost nie działa na pierwszym biegu. Przeczytałem też, że w Ferrari California T (wiem, przykład z kosmosu ) maksymalny moment obrotowy jest różny w zależności od biegu (najwyższy na ostatnim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Niedawno czytałem broszurę reklamową jakiegoś samochodu (chyba Ford), w którym wyraźnie było > zaznaczone, że overboost nie działa na pierwszym biegu. > Przeczytałem też, że w Ferrari California T (wiem, przykład z kosmosu ) maksymalny moment obrotowy > jest różny w zależności od biegu (najwyższy na ostatnim). tak, sa limitery zeby nie zarznac sprzegla na 1,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Dla ecu to żaden problem przeliczyć ilość obrotów w stosunku do prędkości jazdy (każde współczesne auto ma czujnik vss, albo układ ABS). Do pełni szczęścia potrzebny tylko czujnik położenia pedału sprzęgła. U mnie w Stilo komputer widzi na jakim biegu jadę, u żony w Fabii też widzi i nawet wyświetla na zegarach. Po co? Np po to, żeby w zależności od zapiętego biegu odpowiednio otwierać przepustnicę. Kierowca tylko sugeruje ile chce mocy, a ecu idzie na kompromis moc vs normy spalin. W zależności od auta (oprogramowania) ten kompromis jest korzystniejszy dla szybkich kierowców, albo dla ekologów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > tak? > a skad wie, ze juz jedziesz na "6" i nie ma sensu, zeby podpowiadac Ci, zebys zmienil bieg w gore? No właśnie nie wie. Przetestowane na podnośniku. Zresztą przy zmuleniu na 1 też informuje aby zredukować zanim zgaśnie. Algorytm prosty jak budowa cepa, przynajmniej w autach francuskich i niemieckich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > tak? > a skad wie, ze juz jedziesz na "6" i nie ma sensu, zeby podpowiadac Ci, zebys zmienil bieg w gore? Bo "widzi", ze jedziesz np. 160 i nie ma juz co zapinac. Oblicza to sobie z predkosci i obrotow, mysli sobie gosciu jedzie 160 i ma 4500 obrotow, wiec to chyba musi byc 6 bieg bo gdyby to byla 5 to byloby 160 i 6000 obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Przy okazji dyskusji o wymianie przełożenia 5 biegu przeczytałem na AK, że po takiej operacji > "systemy" mogą zgłupieć. > Pytanie: czy we współczesnych autach osobowych, ze zwykłą skrzynią manualną, owa skrzynia dostarcza > jakichkolwiek informacji (poza zapięciem wstecznego biegu co oczywiste)? > Mi się wydaje, że (może poza rzadkimi wyjątkami) nic takiego nie ma miejsca, ewentualnie jeszcze > informacja "jestem na luzie" ale już nie które przełożenie jest wybrane. W Seat Ibiza aktualnej generacji komputer sam sugeruje na którym biegu powinno się jechać i rozpoznaje na jakim biegu jedziemy aktualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 W takim audi tt 1,8T po podłączenia kompa można np ustawić max obroty na każdym biegu, więc ecu musi wiedzieć, na którem biegu aktualnie pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > No właśnie nie wie. fiat jednak wie i jak juz wrzucisz "6" to przestaje podpowiadac, zeby zmienic bieg na wyzszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > tzn jakich anomalii i po co miałby znać nr biegu ? W Fordzie np. przy biegach 1-5 pokazuje się strzałka, kiedy "trzeba" zmienić bieg na wyższy. Przy 6-ce już się nie pokazuje, więc "wie" Ale na co jeszcze może to wpływać, sam jestem ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Dla ecu to żaden problem przeliczyć ilość obrotów w stosunku do prędkości jazdy (każde współczesne > auto ma czujnik vss, albo układ ABS). Do pełni szczęścia potrzebny tylko czujnik położenia > pedału sprzęgła. Który ma każde auto z tempomatem i coraz więcej aut nawet bez tempomatu. Bez wciśnięcia sprzęgła wielu aut nie odpalisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > W Seat Ibiza aktualnej generacji komputer sam sugeruje na którym biegu powinno się jechać i > rozpoznaje na jakim biegu jedziemy aktualnie. Jest już na rynku dużo samochodów, które mają tę funkcję. Np. Skoda, Mazda itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > W Fordzie np. przy biegach 1-5 pokazuje się strzałka, kiedy "trzeba" zmienić bieg na wyższy. Przy > 6-ce już się nie pokazuje, więc "wie" Ale na co jeszcze może to wpływać, sam jestem ciekawy To może sobie wyliczyć, ale żeby być pewnym trzeba by w serwisówce sprawdzić albo kompa podłączyć . W mojej Lancii mimo, że to zautomatyzowany manual wie o biegu a Ecu nawet rejestruje ile razy zadziałało sprzęgło i ile razy jaki bieg był włączony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > W Seat Ibiza aktualnej generacji komputer sam sugeruje na którym biegu powinno się jechać i > rozpoznaje na jakim biegu jedziemy aktualnie. Czy podczas mieszania biegami na postoju pokazuje który dokładnie bieg włączyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.