Gregor_BS Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 ESP bo masz stabilizację toru jazdy, aAsr tylko pomaga w ruszania. Nie zawsze ESP ma asr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie? dla dziadow takich jak ja lepsze ESP.dla mlodych gniewnych ASR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 dla dziadow takich jak ja lepsze ESP.dla mlodych gniewnych ASR ASR przeszkadza młodym gniewnym w paleniu kapora przy ruszaniu spod świateł :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Lepsze do czego? Zamysł ESP jest genialny, ASR też sporo pomaga niedoświadczonym. ESP zazwyczaj występuje z ASR, ASR często występuje/występował bez ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hilermann Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 ESP bo masz stabilizację toru jazdy, aAsr tylko pomaga w ruszania. Nie zawsze ESP ma asr zdecydowanie esp bo usztywnia mocowanie poprzeczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 zdecydowanie esp bo usztywnia mocowanie poprzeczne. A po polsku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 U mnie esp jest wlaczane razem a asr. Asr juz nie raz dzialalo na sliskiej nawierzchni, natomiast esp chyba nie miało okazji się wykazać lub ja tego nie odczułem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A czy w momencie załączenia ASR powinna świecić kontrolka na desce? Bo w moim clio mam guzik do wył ASR i wtedy ta informacja pojawia się na desce. Ale jak działa to nie sygnalizuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie? z mojej żałosnej praktyki - asr bywa dodatkiem do esp, chyba nie widzialem w zadnym konfiguratorze mozliwosci wziecia asr bez esp... ale moze malo widzialem. jakbym mial wybierac to ESP - bo stabilizuje auto, natomiast ASR powoduje ze sie nie czuje ze jest slisko i wypadaloby odpuscic To troche tak jak z 4łapem... przyspiesza na sliskim znacznie lepiej niz taki z napędem na jedną oś, ale hamuje dokladnie tak samo jak ten z napędem na jedną oś... w efekcie niektorzy (szczególnie przesiadajacy sie własnie z 2łapa na 4łapa) majacy 4łapa sie bardzo mocno dziwia jak trzeba awaryjnie wytracic predkosc ktora tak latwo nabrali przed chwila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A czy w momencie załączenia ASR powinna świecić kontrolka na desce? Bo w moim clio mam guzik do wył ASR i wtedy ta informacja pojawia się na desce. Ale jak działa to nie sygnalizuje u mnie w AVE mruga zolta kontrolka... tylko w sumie nie wiem czy jest jedna od kontroli trakcji czy ESP/ASR/itp maja osobne mrugadelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Ja ESP nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? To są dwa zupełnie inne systemy, wiec ciężko porównać który jest lepszy. ESP mało wprawionym kierowcom ratuje życie, ASR pomaga ruszyć pod sklepem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Mnie TC wkurza. Dziwnie reaguje w czasie uślizgu - jakby za późno reagował, dopiero po krótkim uślizgu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A czy w momencie załączenia ASR powinna świecić kontrolka na desce? Bo w moim clio mam guzik do wył ASR i wtedy ta informacja pojawia się na desce. Ale jak działa to nie sygnalizuje Jak interweniuje to zwykle mruga. Jak wyłączysz to świeci cały czas. Tak jest chyba w większości aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 z mojej żałosnej praktyki - asr bywa dodatkiem do esp, chyba nie widzialem w zadnym konfiguratorze mozliwosci wziecia asr bez esp... ale moze malo widzialem. jakbym mial wybierac to ESP - bo stabilizuje auto, natomiast ASR powoduje ze sie nie czuje ze jest slisko i wypadaloby odpuscic To troche tak jak z 4łapem... przyspiesza na sliskim znacznie lepiej niz taki z napędem na jedną oś, ale hamuje dokladnie tak samo jak ten z napędem na jedną oś... w efekcie niektorzy (szczególnie przesiadajacy sie własnie z 2łapa na 4łapa) majacy 4łapa sie bardzo mocno dziwia jak trzeba awaryjnie wytracic predkosc ktora tak latwo nabrali przed chwila Między pomocą jaką jest ASR i tą jaką jest AWD jest przepaść. Działania ASR nie sposób przeoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Mnie TC wkurza. Dziwnie reaguje w czasie uślizgu - jakby za późno reagował, dopiero po krótkim uślizgu... Tak ma być. Inaczej nie dałbyś rady skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Między pomocą jaką jest ASR i tą jaką jest AWD jest przepaść. Działania ASR nie sposób przeoczyć. jest przepasc ale auto przyspiesza dynamiczniej niz bez tego systemu... co moze powodowac zludne wrazenie ze jednak przyczepnosc jest... no bo w sumie gdzies tam jest i auto jedzie a ze mruga... Oczywiscie w 4lapie przyczepnosci jest jakby wiecej no i kontrolki nie mrugaja a 4lap po prostu jedzie do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Jak interweniuje to zwykle mruga. Jak wyłączysz to świeci cały czas. Tak jest chyba w większości aut. A wlasnie niekoniecznie. W połowie aut jak system pracuje to nie mruga kontrolka, w ogole nie widać tego, nic się nie dzieje. Kontrolka tylko sygnalizuje wyłączenie/awarie systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie? Asr działa na zasadzie ograniczenia uślizgu kół napędowych. Niektóre auta mają ten system oparty na zmniejszeniu momentu obrotowego (przymknięcie przepustnicy), inne dodatkowo przyhamowują koło, które się szybciej kręci. Przy większej prędkości na nic zda się asr, jak auto wyjeżdża z drogi. Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta. Esp przyhamowuje odpowiednie koło, żeby auto zachowało zadany tor jazdy. W bmw mam esp, które można wyłączyć do poziomu asr, następnie można wyłączyć asr i nie mieć nic. Samo asr mi akurat w niczym nie pomaga, jak mam właczone esp, to nie muszę tak bardzo pilnować się na zakrętach. Kontrolka mówi mi, że jadę szybko, jednak mój układ wymaga pewnych działań. Mam odruch robienia kontry na początku uślizgu, ale z włączonym esp nie mogę kontrować, bo system nie nadąża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A wlasnie niekoniecznie. W połowie aut jak system pracuje to nie mruga kontrolka, w ogole nie widać tego, nic się nie dzieje. Kontrolka tylko sygnalizuje wyłączenie/awarie systemu. Jakie to auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 moje clio np Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Jakie to auta? W suzuki ASR nie mruga a ESP nigdy nie zadzialalo wiec nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A wlasnie niekoniecznie. W połowie aut jak system pracuje to nie mruga kontrolka, w ogole nie widać tego, nic się nie dzieje. Kontrolka tylko sygnalizuje wyłączenie/awarie systemu. W Seatach ASR mruga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 moje clio np Clio 2 i megane 2 mrugają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Ja mam clio 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 W Seatach ASR mruga.Na pewno mrugają wszystkie vagi, bmw, fiaty, hondy, toyoty, ople. Tyle, co na szybko pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta. nie zgodze sie-touran mial ESP a nie mial ASR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Fordy takze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta. nie zgodze sie-touran mial ESP a nie mial ASR. Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp. masz racje.w blad wprowadzil mnie autotrader na ktorym przy moim touranie nie bylo nic o ASR a przy nowszych bylo widoczne jako wyposazenie standardowe.w moim byl traction control a to w sumie to samo co ASR.a ESP na pewno mialem bo wymienialem jego czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 zdecydowanie esp bo usztywnia mocowanie poprzeczne.Mocowanie poprzeczne kola tocznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hilermann Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 A po polsku serio serio, nie wiesz? o zawieszeniu wiesz choc troche? To uklad stabilizacji poprzecznej majacy istotny wplyw na proces dysertacji pojazdu. to tak slownikowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 U mnie jest ESP z bodajże 10 wersjami. Od "weather" gdzie ESP reaguje na nawet najdrobniejsze uślizgi do "track - expert" gdzie ESP reaguje dopiero kiedyś uzna ze osoba o dużych umiejętnościach straciła kontrole nad samochodem. W tym ostatnim (i kilku wczesniejszych) ustawieniu jest całkowicie wylaczona TC - można mielić kołami ile sie chce - jedynie LSD pilnuje żeby oba koła to robiły jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 serio serio, nie wiesz? o zawieszeniu wiesz choc troche? To uklad stabilizacji poprzecznej majacy istotny wplyw na proces dysertacji pojazdu. to tak slownikowo. Ale dysertacji doktorskiej, czy innej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp. W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak. Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie. Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak. Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie. Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza. Brak klawisza nie oznacza, że asr nie ma. Kolejny, który podaje przykład sterownika bosch i twierdzi, że tam nie ma asr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak. Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie. Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza. Ja też nie mam przycisku asr tylko esp, jednak asr posiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 ESP mało wprawionym kierowcom ratuje życie, kierowcom tylnonapędowych bmw esp pozwala w ogóle jechać po osniezonej drodze, inaczej ich wyprzedzam peugeotem 206 1,1 60KM , podczas gdy oni tańczą na drodze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak. Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie. Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza. Nie ma takiej możliwości ani zależności o której piszesz. Też miałem Bravo z tego rocznika, z resztą o ile pamiętam niezależnie od roku produkcji (czyli po "lifcie" też) w tym aucie występowały tylko dwie opcje: tylko system ABS lub ESP z ASR, ABS i Hill Holderem. Jeśli nie ma przycisku ASR na konsoli, nie ma ani ASR, ani ESP, ani HH (no chyba, że ktoś coś grzebał przy konsoli, to inna sprawa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Ja też nie mam przycisku asr tylko esp, jednak asr posiadam. W Bravo? Czy w Citroenie? W Bravo nigdy nie było przycisku ESP, było ono niewyłączalne, można było jedynie wyłączyć ASR (i po to był przycisk). Jeśli nie było przycisku ASR, to oznacza, że nie było ani ASR, ani ESP, ani HH, bo systemy te występowały w pakiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 serio serio, nie wiesz? o zawieszeniu wiesz choc troche? To uklad stabilizacji poprzecznej majacy istotny wplyw na proces dysertacji pojazdu. to tak slownikowo. to pojazd jest w stanie napisać rozprawę naukową? zapisanie tych bezmyślnych głupot powinnaś wyłapać bana w temacie: także wydawało mi się, że esp występuje zawsze z asr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 to pojazd jest w stanie napisać rozprawę naukową? zapisanie tych bezmyślnych głupot powinnaś wyłapać bana w temacie: także wydawało mi się, że esp występuje zawsze z asr Dobrze Ci się wydawało "Układ ESP łączy w sobie wiele systemów, m.in. ABS, system elektronicznego rozdziału siły hamowania, system kontroli trakcji (ASR) oraz układ wspomagania hamowania." za autokult.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak. Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie. Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza. nie ma takiej opcji w bravo lub stilo , jak nie ma guzika asr na konsoli to nie ma esp , chociaż w modelach stilo była taka opcja że asr występowało bez esp , zresztą otwórzcie maskę w tym bravo i sprawdź co pisze na pompie abs , czy jest napis esp bosch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 kierowcom tylnonapędowych bmw esp pozwala w ogóle jechać po osniezonej drodze, inaczej ich wyprzedzam peugeotem 206 1,1 60KM , podczas gdy oni tańczą na drodze Bo nie mają opon, albo są to stare trupy z rozwaloną zawiechą i geometrią. Miałem wcześniej e36 bez esp i na porządnych oponach zimą była szybka jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 jest przepasc ale auto przyspiesza dynamiczniej niz bez tego systemu... co moze powodowac zludne wrazenie ze jednak przyczepnosc jest... no bo w sumie gdzies tam jest i auto jedzie a ze mruga... Oczywiscie w 4lapie przyczepnosci jest jakby wiecej no i kontrolki nie mrugaja a 4lap po prostu jedzie do przodu Z tym, ze dzięki ASR da sie dynamicznie przyspieszać to bym nie przesadzał. No chyba, ze ktoś jako receptę na przyspieszanie traktuje przybicie pedału gazu do podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 kierowcom tylnonapędowych bmw esp pozwala w ogóle jechać po osniezonej drodze, inaczej ich wyprzedzam peugeotem 206 1,1 60KM , podczas gdy oni tańczą na drodze Bajdurzysz troszkę kolego drogi. Miałem tylnonapędowe BMW wyposażone jedynie w ABS. nie było problemu z tym, żeby po kompletnie ośnieżonych drogach jeździć szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Bajdurzysz troszkę kolego drogi. Miałem tylnonapędowe BMW wyposażone jedynie w ABS. nie było problemu z tym, żeby po kompletnie ośnieżonych drogach jeździć szybko.Dokładnie. Te auta się świetnie prowadzą, jak są sprawne zawieszenia i mamy opony. Raz faktycznie miałem problem, gdy pod koniec marca spadł śnieg, a ja w e36 z tyłu miałem założone strikte letnie yokohamy z bieżnikiem 5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Brak klawisza nie oznacza, że asr nie ma. Kolejny, który podaje przykład sterownika bosch i twierdzi, że tam nie ma asr. ASR w tych samochodach nie ma, przednie koła się ślizgają przy ruszaniu, chociażby na lodzie. Kontrolka miga tylko gdy występuje poślizg boczny i wtedy czuć działanie ESP, jak przyhamowuje koło/koła, ale gumy przy ruszaniu można palić bez problemu i zero migania czy reakcji jakiegokolwiek systemu.To, że jest dany sterowni nie oznacza działania takiej czy innej funkcji. Podobnie jest w telewizorach LED, niektóre zwykłe mają matryce identyczne jak w 3D ale takiego obrazu nie można na nich oglądać, bo funkcjonalność została wycięta w sofcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Nie ma takiej możliwości ani zależności o której piszesz. Też miałem Bravo z tego rocznika, z resztą o ile pamiętam niezależnie od roku produkcji (czyli po "lifcie" też) w tym aucie występowały tylko dwie opcje: tylko system ABS lub ESP z ASR, ABS i Hill Holderem. Jeśli nie ma przycisku ASR na konsoli, nie ma ani ASR, ani ESP, ani HH (no chyba, że ktoś coś grzebał przy konsoli, to inna sprawa). No to kolega takie własnie ma i jest pierwszym właścicielem tego samochodu. Ktoś inny wczesniej sobie zamówił w salonie, skonfigurował ale w końcu nie zakupił. Ma ESP oraz Hill Holder ale ASR brak. Był dołożony pakiet Sport, a niektóre elementy zostały jak w golasie, chociażby kierownica bez przycisków od radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.