Skocz do zawartości

esp czy asr?


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie?

 

z mojej żałosnej praktyki - asr bywa dodatkiem do esp, chyba nie widzialem w zadnym konfiguratorze mozliwosci wziecia asr bez esp... ale moze malo widzialem. 

 

 

jakbym mial wybierac to ESP - bo stabilizuje auto, natomiast ASR powoduje ze sie nie czuje ze jest slisko i wypadaloby odpuscic ;) To troche tak jak z 4łapem... przyspiesza na sliskim znacznie lepiej niz taki z napędem na jedną oś, ale hamuje dokladnie tak samo jak ten z napędem na jedną oś... w efekcie niektorzy (szczególnie przesiadajacy sie własnie z 2łapa na 4łapa) majacy 4łapa sie bardzo mocno dziwia jak trzeba awaryjnie wytracic predkosc ktora tak latwo nabrali przed chwila :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w momencie załączenia ASR powinna świecić kontrolka na desce? Bo w moim clio mam guzik do wył ASR i wtedy ta informacja pojawia się na desce. Ale jak działa to nie sygnalizuje

 

u mnie w AVE mruga zolta kontrolka... tylko w sumie nie wiem czy jest jedna od kontroli trakcji czy ESP/ASR/itp maja osobne mrugadelka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w momencie załączenia ASR powinna świecić kontrolka na desce? Bo w moim clio mam guzik do wył ASR i wtedy ta informacja pojawia się na desce. Ale jak działa to nie sygnalizuje

Jak interweniuje to zwykle mruga. Jak wyłączysz to świeci cały czas. Tak jest chyba w większości aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojej żałosnej praktyki - asr bywa dodatkiem do esp, chyba nie widzialem w zadnym konfiguratorze mozliwosci wziecia asr bez esp... ale moze malo widzialem.

jakbym mial wybierac to ESP - bo stabilizuje auto, natomiast ASR powoduje ze sie nie czuje ze jest slisko i wypadaloby odpuscic ;) To troche tak jak z 4łapem... przyspiesza na sliskim znacznie lepiej niz taki z napędem na jedną oś, ale hamuje dokladnie tak samo jak ten z napędem na jedną oś... w efekcie niektorzy (szczególnie przesiadajacy sie własnie z 2łapa na 4łapa) majacy 4łapa sie bardzo mocno dziwia jak trzeba awaryjnie wytracic predkosc ktora tak latwo nabrali przed chwila :)

Między pomocą jaką jest ASR i tą jaką jest AWD jest przepaść. Działania ASR nie sposób przeoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między pomocą jaką jest ASR i tą jaką jest AWD jest przepaść. Działania ASR nie sposób przeoczyć.

 

jest przepasc ale auto przyspiesza dynamiczniej niz bez tego systemu... co moze powodowac zludne wrazenie ze jednak przyczepnosc jest... no bo w sumie gdzies tam jest i auto jedzie a ze mruga...  Oczywiscie w 4lapie przyczepnosci jest jakby wiecej no i kontrolki nie mrugaja a 4lap po prostu jedzie do przodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interweniuje to zwykle mruga. Jak wyłączysz to świeci cały czas. Tak jest chyba w większości aut.

 

A wlasnie niekoniecznie. W połowie aut jak system pracuje to nie mruga kontrolka, w ogole nie widać tego, nic się nie dzieje. Kontrolka tylko sygnalizuje wyłączenie/awarie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co lepsze esp czy asr? Jaka w ogole jest roznica? Czy jak auto ma esp to automatycznie ma asr i odwrotnie?

Asr działa na zasadzie ograniczenia uślizgu kół napędowych. Niektóre auta mają ten system oparty na zmniejszeniu momentu obrotowego (przymknięcie przepustnicy), inne dodatkowo przyhamowują koło, które się szybciej kręci. Przy większej prędkości na nic zda się asr, jak auto wyjeżdża z drogi.

Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta. Esp przyhamowuje odpowiednie koło, żeby auto zachowało zadany tor jazdy. W bmw mam esp, które można wyłączyć do poziomu asr, następnie można wyłączyć asr i nie mieć nic. Samo asr mi akurat w niczym nie pomaga, jak mam właczone esp, to nie muszę tak bardzo pilnować się na zakrętach. Kontrolka mówi mi, że jadę szybko, jednak mój układ wymaga pewnych działań. Mam odruch robienia kontry na początku uślizgu, ale z włączonym esp nie mogę kontrować, bo system nie nadąża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie niekoniecznie. W połowie aut jak system pracuje to nie mruga kontrolka, w ogole nie widać tego, nic się nie dzieje. Kontrolka tylko sygnalizuje wyłączenie/awarie systemu.

 

W Seatach ASR mruga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta.

 

nie zgodze sie-touran mial ESP a nie mial ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esp zawsze ma w układzie asr, a dodatkowo stabilizuje tor jazdy, gdyż w aucie jest czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik ciśnienia płynu w pompie hamulcowej, czujnik żyroskopowy mierzący przeciążenia auta.

 

nie zgodze sie-touran mial ESP a nie mial ASR.

Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp.

masz racje.w blad wprowadzil mnie autotrader na ktorym przy moim touranie nie bylo nic o ASR a przy nowszych bylo widoczne jako wyposazenie standardowe.w moim byl traction control a to w sumie to samo co ASR.a ESP na pewno mialem bo wymienialem jego czujnik ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ESP z bodajże 10 wersjami. Od "weather" gdzie ESP reaguje na nawet najdrobniejsze uślizgi do "track - expert" gdzie ESP reaguje dopiero kiedyś uzna ze osoba o dużych umiejętnościach straciła kontrole nad samochodem. W tym ostatnim (i kilku wczesniejszych) ustawieniu jest całkowicie wylaczona TC - można mielić kołami ile sie chce - jedynie LSD pilnuje żeby oba koła to robiły jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry żart. Może miałeś asr+eds, a esp nie było w ogóle. Esp jest rozwinięciem systemu asr i ten drugi siłą woli musi być przy esp. Czy to touran, czy inny vag z tamtych lat, nie ma znaczenia, wszystkie na tym samym boschu jadą. Można pogrzebać w sieci i trochę poczytać o sterowniku esp.

W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak.

Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie.

Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak.

Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie.

Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza.

Brak klawisza nie oznacza, że asr nie ma. Kolejny, który podaje przykład sterownika bosch i twierdzi, że tam nie ma asr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak.

Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie.

Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza.

Ja też nie mam przycisku asr tylko esp, jednak asr posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak.

Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie.

Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza.

 

Nie ma takiej możliwości ani zależności o której piszesz. Też miałem Bravo z tego rocznika, z resztą o ile pamiętam niezależnie od roku produkcji (czyli po "lifcie" też) w tym aucie występowały tylko dwie opcje: tylko system ABS lub ESP z ASR, ABS i Hill Holderem. Jeśli nie ma przycisku ASR na konsoli, nie ma ani ASR, ani ESP, ani HH (no chyba, że ktoś coś grzebał przy konsoli, to inna sprawa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam przycisku asr tylko esp, jednak asr posiadam.

W Bravo? Czy w Citroenie? W Bravo nigdy nie było przycisku ESP, było ono niewyłączalne, można było jedynie wyłączyć ASR (i po to był przycisk). Jeśli nie było przycisku ASR, to oznacza, że nie było ani ASR, ani ESP, ani HH, bo systemy te występowały w pakiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 serio serio, nie wiesz? o zawieszeniu wiesz choc troche? To uklad stabilizacji poprzecznej  majacy istotny wplyw na proces dysertacji pojazdu. to tak slownikowo.

 

to pojazd jest w stanie napisać rozprawę naukową?

 

zapisanie tych bezmyślnych głupot powinnaś wyłapać bana  :facepalm:

 

w temacie:

także wydawało mi się, że esp występuje zawsze z asr  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pojazd jest w stanie napisać rozprawę naukową?

 

zapisanie tych bezmyślnych głupot powinnaś wyłapać bana  :facepalm:

 

w temacie:

także wydawało mi się, że esp występuje zawsze z asr  :hmm:

 

Dobrze Ci się wydawało :)

 

"Układ ESP łączy w sobie wiele systemów, m.in. ABS, system elektronicznego rozdziału siły hamowania, system kontroli trakcji (ASR) oraz układ wspomagania hamowania." za autokult.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kolega ma zespute od nowosci Bravo II z 2009r. ESP jest na pokładzie, ASR brak.

Znam też inne Bravo II, ale z 2007r. i sytuacja wygląda identycznie.

Gdy występuje w tych samochodach ASR, to można go wyłączyć przyciskiem na desce. W w/w brak takiego klawisza.

nie ma takiej opcji w bravo lub stilo   , jak nie ma guzika asr na konsoli to nie ma esp , chociaż w modelach stilo była taka opcja  że asr występowało bez esp ,

 

zresztą otwórzcie maskę w tym bravo  i sprawdź co pisze na  pompie   abs  , czy jest napis esp bosch 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowcom tylnonapędowych bmw esp pozwala w ogóle jechać po osniezonej drodze, inaczej ich wyprzedzam peugeotem 206 1,1 60KM , podczas gdy oni tańczą na drodze :)

Bo nie mają opon, albo są to stare trupy z rozwaloną zawiechą i geometrią.

Miałem wcześniej e36 bez esp i na porządnych oponach zimą była szybka jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest przepasc ale auto przyspiesza dynamiczniej niz bez tego systemu... co moze powodowac zludne wrazenie ze jednak przyczepnosc jest... no bo w sumie gdzies tam jest i auto jedzie a ze mruga...  Oczywiscie w 4lapie przyczepnosci jest jakby wiecej no i kontrolki nie mrugaja a 4lap po prostu jedzie do przodu ;)

Z tym, ze dzięki ASR da sie dynamicznie przyspieszać to bym nie przesadzał. No chyba, ze ktoś jako receptę na przyspieszanie traktuje przybicie pedału gazu do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowcom tylnonapędowych bmw esp pozwala w ogóle jechać po osniezonej drodze, inaczej ich wyprzedzam peugeotem 206 1,1 60KM , podczas gdy oni tańczą na drodze :)

Bajdurzysz troszkę kolego drogi. Miałem tylnonapędowe BMW wyposażone jedynie w ABS. nie było problemu z tym, żeby po kompletnie ośnieżonych drogach jeździć szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajdurzysz troszkę kolego drogi. Miałem tylnonapędowe BMW wyposażone jedynie w ABS. nie było problemu z tym, żeby po kompletnie ośnieżonych drogach jeździć szybko.

Dokładnie. Te auta się świetnie prowadzą, jak są sprawne zawieszenia i mamy opony. Raz faktycznie miałem problem, gdy pod koniec marca spadł śnieg, a ja w e36 z tyłu miałem założone strikte letnie yokohamy z bieżnikiem 5mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak klawisza nie oznacza, że asr nie ma. Kolejny, który podaje przykład sterownika bosch i twierdzi, że tam nie ma asr.

ASR w tych samochodach nie ma, przednie koła się ślizgają przy ruszaniu, chociażby na lodzie. Kontrolka miga tylko gdy występuje poślizg boczny i wtedy czuć działanie ESP, jak przyhamowuje koło/koła, ale gumy przy ruszaniu można palić bez problemu i zero migania czy reakcji jakiegokolwiek systemu.To, że jest dany sterowni nie oznacza działania takiej czy innej funkcji. Podobnie jest w telewizorach LED, niektóre zwykłe mają matryce identyczne jak w 3D ale takiego obrazu nie można na nich oglądać, bo funkcjonalność została wycięta w sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości ani zależności o której piszesz. Też miałem Bravo z tego rocznika, z resztą o ile pamiętam niezależnie od roku produkcji (czyli po "lifcie" też) w tym aucie występowały tylko dwie opcje: tylko system ABS lub ESP z ASR, ABS i Hill Holderem. Jeśli nie ma przycisku ASR na konsoli, nie ma ani ASR, ani ESP, ani HH (no chyba, że ktoś coś grzebał przy konsoli, to inna sprawa).

No to kolega takie własnie ma i jest pierwszym właścicielem tego samochodu. Ktoś inny wczesniej sobie zamówił w salonie, skonfigurował ale w końcu nie zakupił. Ma ESP oraz Hill Holder ale ASR brak. Był dołożony pakiet Sport, a niektóre elementy zostały jak w golasie, chociażby kierownica bez przycisków od radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.