Skocz do zawartości

Afera spalinowa - brak możliwości zarejestrowania używanego auta


michuu

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkał się ktoś już z tym?

Pacjent Seat Alhambra 2.0 TDI 2011r.

 

Auto kupione nowe w Polsce, w leasingu.

2 lata temu wykupione przez leasingobiorce

Tydzień temu sprzedane

W czwartek miało być rejestrowane przez nowego właściciela i tu pojawił się problem! Bo WK odmówił rejestracji.

Po dłuższej batali z WK udało się ustalić tyle co poniżej w dużym skrócie:

 

cyt:

1. Wydział komunikacji odmówił rejestracji pojazdu, z uwagi na wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie unieważnienia wszystkich decyzji administracyjnych o dopuszczeniu do ruchu wydanych w odniesieniu do tych samochodów osobowych marki Seat spośród pojazdów zindywidualizowanych w załączniku nr 1 do niniejszego wniosku (załącznika nie mam)...

 

2. Stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnych (rejestracji) wydanych przez Prezydenta Miasta XXX w odniesieniu do pojazdów  o których mowa w punkcie 1- z powodu wydania decyzji w odniesiieniu do pojazdów pod wpływem błędu: to jest z powodu rejestracji pojazdów nie spełniających wymagań określonych w art 66 ust 1 pkt 1 

 

3. Skierowania do aktualnych właścicieli pojazdów wymienionych w punkcie 1 w stosunku do których stwierdzona zostanie nieważność decyzji adm. (pierwsza rej.) wydanych przez prezydenta miasta xxx 

 

 

No i urodził się problem 

 

Ktoś coś treściwego chce wnieść do wprawy??? Spotkał się z tym?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

​Rozwiązanie będzie typowo polskie: każdy nowy nabywca będzie jeździł na starych blachach z umową w schowku...

 

No chyba, że zaczną masowo zabierać DR wszystkim: VW, Seat, Skoda, Audi... ;] ;] ;]

 

Oraz Volvo, Oplowi i innym którzy manipulowali a w większej ciszy to się odbyło ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy właściciel przy próbie zarejestrowania dostał pewnie dowód tymczasowy, więc jeżdżenie z umowa w schowku długo nie potrwa.

Wspolczuje wlascicielowi ale z drugiej strony jestem zadowolony z takiej decyzji WK. Teraz jeszcze powinni wziac sie za tych co DPF wycinaja. 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspolczuje wlascicielowi ale z drugiej strony jestem zadowolony z takiej decyzji WK. Teraz jeszcze powinni wziac sie za tych co DPF wycinaja. 

 

W tej sytuacji to pozostaje chyba tylko wezwanie VW do odkupienia samochodu z powodu wady prawnej, czy jakoś tak. Kupujący jest w niezłej d...

 

Podobnie było gdzieś na Śląsku parę lat temu. Ludzie kupili w komisie samochody wyrejestrowane na zachodzie bez prawa ponownej rejestracji. WK po czasie cofnęło decyzje i ludzie zostali z niczym. Komis oczywiście się zawinął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba odmowa takiej rejestracji to precedens na skalę kraju albo nawet i Europy ??

No właśnie z tego powodu można by szarpnąć VW. Oszukali, przyznali się to niech teraz zabierają swoje badziewie.

Edytowane przez Toost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za artykuł 66? PoRD?

tak

 

 

Nowy właściciel przy próbie zarejestrowania dostał pewnie dowód tymczasowy, więc jeżdżenie z umowa w schowku długo nie potrwa.

 

nie dostał, bo WK odmówił rejestracji informując że w sprawie tego auta toczy się "jakieś postępowanie

 

Na początku wszyscy byli pewni że chodzi o jakąś egzekucje komorniczą lub bałagan w papierach. np obciążenie auta zastawem.

 

Dopiero poprzedni właściciel dowiedział się w swoim WK o co tak naprawdę chodzi

 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzili trochę. IMO urząd się wygłupił bo wyszedł poza swoje kompetencje.

 

Czemu? Przecież skoro jest postępowanie administracyjne w sprawie wyjaśnienia, czy pojazdy marki Seat mają dopuszczenie do ruchu, to urząd chyba ma prawo wstrzymać rejestrację do momentu wyjaśnienia tej kwestii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspolczuje wlascicielowi ale z drugiej strony jestem zadowolony z takiej decyzji WK. Teraz jeszcze powinni wziac sie za tych co DPF wycinaja. 

 

Ale zdajesz sobie sprawę z odmienności działań w/w. Wycięcie DPF - OK, ingerencja użytkownika, zmiany itp. Pełna zgoda.

A dlaczego nabywaca/użytkownik, który niczemu nie jest winien (no może poza tym, że kupił seaya/panzerwagena itp.  :phi: ) ma ponosić konsekwencje podstępnych działań producenta?

Jako żywo przypomina to sytuację: kowal zawinił, cygana powiesili... :facepalm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wychodzi na to, że to jest inicjatywa samego seata (czy tam importera seatów) http://www.files.seat.pl/samochodyvw/prezydenci/wniosek_do_prezydenta.pdf

Pewnie czytali na AK, że właściciele nie maja zamiaru jechać do ASO na remapowanie :phi:

 

no to jest właśnie to - szukałem jakiejś wzmianki o tym w necie, ale jak nie znalazłem, to stwierdziłem że podzielę się newsem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wychodzi na to, że to jest inicjatywa samego seata (czy tam importera seatów) http://www.files.seat.pl/samochodyvw/prezydenci/wniosek_do_prezydenta.pdf

Pewnie czytali na AK, że właściciele nie maja zamiaru jechać do ASO na remapowanie :phi:

 

Prawdopodobnie jest to element walki toczonej pomiędzy Iberia Motor Company, która ma ileś tam lat wyłączności na import Seata do Polski, a Grupą WV, która postanowiła zrezygnować z usług jw. i samemu importować do Polski Seaty. Strony nie doszły do porozumienia finansowego to Iberia zrobiła "kuku" byłemu partnerowi.

 

Tak bym to widział, ale to tylko moje przypuszczenie.

 

Edit:

Pierwsze lepsze info z netu:

http://gf24.pl/wydarzenia/kraj/item/117-polskie-sady-volkswagena

Edytowane przez Brun0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu? Przecież skoro jest postępowanie administracyjne w sprawie wyjaśnienia, czy pojazdy marki Seat mają dopuszczenie do ruchu, to urząd chyba ma prawo wstrzymać rejestrację do momentu wyjaśnienia tej kwestii...

Urząd nie ma kompetencji do podważenia świadectwa homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie WK podważa, tylko po prostu czekają na zakończenie postępowania. Ktoś inny podważył...

Jeżeli czekają na rozstrzygnięcie innego postępowania to powinni zawiesić to w sprawie rejestracji pojazdu (postanowienie o zawieszenie postępowania, na które służy zażalenie), a nie wydawać decyzję odmowną. Decyzja w zasadzie kończy postępowanie. W sprawie uprzednio rozstrzygniętej nie można wydać nowej decyzji bo będzie ona nieważna z mocy prawa, chyba, że zajdą okoliczności na podstawie których będzie można ponownie składać wniosek o wszczęcie postępowania (rejestrację). Różnica w tych przypadkach jest taka, że w przypadku zawieszenia postępowania, gdy okaże się np że można zarejestrować samochód to wznowienie postępowania następuje z urzędu; gdy wydali decyzję i zakończyli postępowanie to teraz "Kowalski" musi sobie sam pilnować czy już zapadł wyrok, że jego samochód może zostać zarejestrowany i składać ponownie wniosek. Różnica jest diametralna. Poza tym właściciel ma prawo odwołać się od decyzji odmownej i ja bym to zrobił. Nic nie traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajesz sobie sprawę z odmienności działań w/w. Wycięcie DPF - OK, ingerencja użytkownika, zmiany itp. Pełna zgoda.

A dlaczego nabywaca/użytkownik, który niczemu nie jest winien (no może poza tym, że kupił seaya/panzerwagena itp.  :phi: ) ma ponosić konsekwencje podstępnych działań producenta?

Jako żywo przypomina to sytuację: kowal zawinił, cygana powiesili... :facepalm:

Ja bym odstapil od zakupu z powodu wady prawnej i sprawa zalatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odstapil od zakupu z powodu wady prawnej i sprawa zalatwiona.

 

To teraz przed zakupem należało by sprawdzić, czy nie bity, nie spawany z czterech, nie kradziony no i czy można będzie przerejestrować bolid już zarejestrowany w tym pięknym kraju nad Wisłą, mający twardy DR... no nie sądzisz, że to jest trochę chore?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petycja z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie czynności podjętych oraz planowanych przez Transportowy Dozór Techniczny działań w odniesieniu do producenta pojazdów objętych manipulacją poziomem emisji CO2 oraz NOx

 

https://www.tdt.pl/ogloszenia-prasa/petycje.html

 

 

KOMUNIKAT Z DNIA 6 LISTOPADA 2015 R. W SPRAWIE POJAZDÓW WYPRODUKOWANYCH PRZEZ GRUPĘ VOLKSWAGENA W ODNIESIENIU DO EMISJI CO2

https://www.tdt.pl/homologacja-pojazdow/938-komunikat-z-dnia-6-listopada-2015-r.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie WK podważa, tylko po prostu czekają na zakończenie postępowania. Ktoś inny podważył...

Jeśli tak to nie mają podstawy do wydania decyzji odmownej. Mogą co najwyżej wstrzymać jej wydanie do czasu zakończenia tamtej sprawy.

Ale IMO to i tak nadużycie. Dopóki tamto postępowanie nie zakończy się unieważnieniem homologacji to jest ona ważna i kropka. Nie mają prawa twierdzić inaczej.

Jutro ja zakwestionuję jakiś przepis w prawie budowlanym, rozpocznie się procedura administracyjna i co? Nikt w Polsce nie wyda pozwolenia na budowę do czasu zakończenia sprawy? Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz przed zakupem należało by sprawdzić, czy nie bity, nie spawany z czterech, nie kradziony no i czy można będzie przerejestrować bolid już zarejestrowany w tym pięknym kraju nad Wisłą, mający twardy DR... no nie sądzisz, że to jest trochę chore?

nie kupować vagów , jest sporo innych marek na rynku

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow jestem w szoku. Bardzo dobra decyzja WK. Co do nowego wlasciela to jezdzic z umowa w schowku.

Dobra decyzja? Karanie bogu ducha winnych ludzi, którzy za swoje ciężko zarobione pieniądze kupili samochody? To nie ,,Kowalski'' oszukał, tylko koncern VAG. Miejcie trochę rozumu w swoich ocenach! 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra decyzja? Karanie bogu ducha winnych ludzi, którzy za swoje ciężko zarobione pieniądze kupili samochody? To nie ,,Kowalski'' oszukał, tylko koncern VAG. Miejcie trochę rozumu w swoich ocenach! 

A ludzi, którzy muszą wdychać szkodliwe ("chorobotwórcze") spaliny nie bierzemy pod uwagę? A jeśli te spaliny zwiększają ryzyko zachorowań na rozmaite choroby- to co- tolerujemy :facepalm: . Miejmy troszkę rozsądku (ja na przykład cenię zdrowie swoje i swoich bliskich nie chcę wdychać rakotwórczych substancji).   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra decyzja? Karanie bogu ducha winnych ludzi, którzy za swoje ciężko zarobione pieniądze kupili samochody? To nie ,,Kowalski'' oszukał, tylko koncern VAG. Miejcie trochę rozumu w swoich ocenach! 

 

Oczywiście, że dobra. Stawia nas na równi z cywilizowanym światem i daje podstawy dochodzenia zadośćuczynienia od oszusta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ja na przykład cenię zdrowie swoje i swoich bliskich nie chcę wdychać rakotwórczych substancji).   

 

Gdyby było tak, jak piszesz, to byś nie miał w rubryce LOKALIZACJA wpisane: okolice Krakowa - ze smogiem 300 dni w roku...  :phi:   :cfaniak:

Edytowane przez romano11
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak to jest?

Kupiłem jakiegoś seata diesel w roku 2014 jako nowe auto. Zarejestrowałem go i jeżdżę. Nagle mi może przyjść pismo ze starostwa, że cofają decyzję o rejestracji i już mój pojazd nie jest zarejestrowany? Wypisują go z CEPIK, oznaczą jako "decyzja anulowana"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Oczywiście, że dobra. Stawia nas na równi z cywilizowanym światem i daje podstawy dochodzenia zadośćuczynienia od oszusta.

 

ale trzeba odróżnić przepychanki o kasę od realnej troski o atmosferę...

Tu mamy przepychanki VW vs Seat, bo jak wytłumaczysz fakt, że nie ma problemów z rejestracją VW czy Audi z dokładnie tym samym silnikiem?

 

Jeżeli mówimy o trosce i decyzjach to opcja jest jedna, WSZYSTKIE samochody z 'afery' dostają wezwanie do serwisu na naprawę z jakąś datą graniczną i z zaświadczeniem do WK. Jak nie to po dacie WSZYSTKIE, które się nie stawiły na akcję serwisową, dostają zakaz jazdy.

To co jest teraz nie ma nic wspólnego z ekologią tylko z walką o kasę i rykoszetem dostaje ten najsłabszy, na samym końcu drabinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Podobnie było gdzieś na Śląsku parę lat temu. Ludzie kupili w komisie samochody wyrejestrowane na zachodzie bez prawa ponownej rejestracji. WK po czasie cofnęło decyzje i ludzie zostali z niczym. Komis oczywiście się zawinął.

Tam był lepszy motyw, bo były podrobione briefy, bo samochody były na szrotach zostawione i nie tyle wymeldowane tak jak piszesz, tylko zezłomowane, czyli ich dokumentacja była w ichniejszych WK, a nie przy autach, Janusze wyczuli biznes, nakupowali po 200-500 eur, zwieźli, dorobili briefy i szły te 15-18 latki do 10 tys jak świeże bułeczki, jak sprawa się rypła, komis się zwinął, a właścicielom zostały pomniki na podjazdach.

 


Czyli jak to jest?
Kupiłem jakiegoś seata diesel w roku 2014 jako nowe auto. Zarejestrowałem go i jeżdżę. Nagle mi może przyjść pismo ze starostwa, że cofają decyzję o rejestracji i już mój pojazd nie jest zarejestrowany? Wypisują go z CEPIK, oznaczą jako "decyzja anulowana"?

 

Mogą uczynić tak jak piszesz. Rejestracja jest wydaniem decyzji administracyjnej, którą można cofnąć.

 

Co do samego artykułu, to imho facet powinien dostać decyzję czasową, bo nic nie zawinił, samochód jest legalny, a WK powinno zgłosić sprawę do prokuratury, ale na koncern VAG.

Denerwujące w PL jest, że duży może robić duże wały, a beka za to zwykły Kowalski...Wały na Vat na samochodach robią miraski w całej PL, jak auto sprzedane i wyjdzie na jaw, to ściągane jest to z Kowalskiego-trochę inaczej powinno to wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ludzi, którzy muszą wdychać szkodliwe ("chorobotwórcze") spaliny nie bierzemy pod uwagę? A jeśli te spaliny zwiększają ryzyko zachorowań na rozmaite choroby- to co- tolerujemy :facepalm: . Miejmy troszkę rozsądku (ja na przykład cenię zdrowie swoje i swoich bliskich nie chcę wdychać rakotwórczych substancji).   

 

Dlatego mieszkasz w okolicach Krakowa  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ludzi, którzy muszą wdychać szkodliwe ("chorobotwórcze") spaliny nie bierzemy pod uwagę?

 

 

Patrząc w tych kryteriach, powinniśmy z rynku eliminować wszystkie stare samochody które nie spełniają najnowszych wymogów emisji spalin.

Samochodów o "oszukanym" poziomie emisji spalin na naszym rynku jest może promil, a i tak ich emisja spalin jest pewnie niższa niż 90% ogółu jeżdżącego po naszych drogach.

Dla części ludzi, którzy kupili feralny samochód to faktycznie może być dramat i bardzo dziwi mnie to, że konsekwencji nie ponoszą importerzy/sprzedawcy lub bezpośrednio producenci tych pojazdów, a problem przerzuca się na właściciela pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc w tych kryteriach, powinniśmy z rynku eliminować wszystkie stare samochody które nie spełniają najnowszych wymogów emisji spalin.

Samochodów o "oszukanym" poziomie emisji spalin na naszym rynku jest może promil, a i tak ich emisja spalin jest pewnie niższa niż 90% ogółu jeżdżącego po naszych drogach.

Stare samochody same się powoli eliminują. Nowe auta powinny spełniać bardziej restrykcyjne normy, tak jak np. nowe domy.

Dla części ludzi, którzy kupili feralny samochód to faktycznie może być dramat i bardzo dziwi mnie to, że konsekwencji nie ponoszą importerzy/sprzedawcy lub bezpośrednio producenci tych pojazdów, a problem przerzuca się na właściciela pojazdu.

Kilka takich akcji i ceny używanych VAGów spadną dramatycznie.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka takich akcji i ceny używanych VAGów spadną dramatycznie.

 

 

Magiczne logo robi swoje ;]

 

Pewnie było:

Volkswagen podsumował światową sprzedaż w pierwszym półroczu 2016 roku. Jak się okazuje, niemiecki producent zanotował wzrost i wyprzedził Toyotę, która od czterech lat nieprzerwanie zajmowała pozycję lidera.

W okresie od stycznia do czerwca 2016 roku Volkswagen sprzedał 5,12 mln pojazdów. To o 1,5 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Toyota natomiast sprzedała 4,99 mln aut notując stratę w wysokości 0,6%. Pozwoliło to Niemcom trafić na sam szczyt. Trzeba przyznać, że to dość

zaskakująca sytuacja jeśli weźmiemy pod uwagę złą prasę Volkswagena w ostatnich kilku miesiącach.

Całość: http://autokult.pl/28232,volkswagen-liderem-swiatowej-sprzedazy-mimo-afery-spalinowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspolczuje wlascicielowi ale z drugiej strony jestem zadowolony z takiej decyzji WK. Teraz jeszcze powinni wziac sie za tych co DPF wycinaja. 

Czyli że co, uważasz, że te silniki bardziej szkodzą środowisku niż 1.9 w tedeiku? 

Chyba coś Ci się pomieszało. 

 

To są BARDZIEJ ekologiczne silniki niż 80 czy 90% tego, co się porusza po polskich drogach i zabierają im homologację? 

 

Dom wariatów. 

A jak widać po Twoim wpisie reakcje zwykłych ludzi oparte są na niczym nie popartych, chorych wymysłach i będą co? No popierać, popierać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli że co, uważasz, że te silniki bardziej szkodzą środowisku niż 1.9 w tedeiku? 

Chyba coś Ci się pomieszało. 

 

To są BARDZIEJ ekologiczne silniki niż 80 czy 90% tego, co się porusza po polskich drogach i zabierają im homologację? 

 

Poczytaj dlaczego silniki z systemem Common Rail (a o takich właśnie jest mowa) są bardziej szkodliwe i dopiero wytykaj komuś pomieszanie.

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie 99%? - wszak niemal każdy pali zdecydowanie wiecej niż zapidsano w papierach ;)

 

Po pierwsze:

To ile jest w papierach napisane zostało uzyskane w teście NEDC - i są to IIRC pomiary robione niezależnie od producenta. To, że test nie oddaje życia, to już inksza inkszość.

Reguły są znane - i można tak dopracować parametry pracy silnika, żeby palił jak najmniej. Dodatkowo przygotowanie pojazdu do testu obejmuj zdemontowanie np. lusterka pasażera, dopompowane koła itd. Gdzieś czytałem, że można też zdemontować nieużywane siedzenia, ale źródła znaleźć nie mogę... :/

 

Po drugie:

To, ile samochód pali ma znikomy wpływ na to, ile syfu emituje. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w vag gate nie chodzi o sadze, tylko o tlenki azotu.

To się zgadza i przekonajcie mnie, że na 100 przejechanych km jest ich więcej niż w 1,9TDI w Golfie IV i pasku B coś tam. Śmiało, bierzcie do analizy parametry nuffki sztuki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że emisja "syfu" jest proporcjonalna do zużycia paliwa (w konkretnym egzemplarzu) - cyzli jak spala o 40% wiecej paliwa to także emituje o 40% wiecej "syfu" ?

Nie. Proporcjonalna jest emisja CO2 (który jest nieszkodliwy), ale poboczne syfy jak PM, NOx, HC itp nie mają bezpośredniego przełożenia ze spalania.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ale poboczne syfy jak PM, NOx, HC itp nie mają bezpośredniego przełożenia ze spalania.

Naprawdę? A to nie jest tak że im więcej paliwa spali silnik tym wieksza emisja  szkodliwych substancji?

Mam uwierzyć że im więcej paliwa spala silnik tym procentowy udział róznego rodzaju substancji szkodliwych s spalinach spada

i niezaleznie od spalania nie przekracza poziomu wyrazonego w gramach na kilometr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uboga mieszanka podnosi emisje NOx a nowe tdi wlasnie na ta mieszanke sa "ustawione"

 

nie byloby tematu jakby vag przywolal do serwisu wszyskie zainfekowane auta i je naprawil czy to softem czy dokladajac SCR

 

ale boje sie ze uzytkownicy bardziej cenia sobie niskie spalanie niz niska emisje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.