Camel Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 37 minut temu, jakubek napisał: A masz jakieś fakty i doświadczenia na poparcie tej tezy ? Pytam nie złośliwie tylko mam CC + i zbliża się termin wymiany na nowe. W szranki staja 205/55/16 : CC / + lub 2 / Continental AllSeasonContact Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 Szukam najlepszego zawodnika . Miałem CC1, Mam CC2 - te są troszkę głośniejsze od CC1(ale jeszcze mam słabo dotarte), ale dają radę przy ostrym bucie, a robię 100 poniżej 7s więc w innych by się lamele poodrywały PS Continental mam na innym, ale mam złe doświadczenia jak 5-6 letnie mi 2 szt wybuchły na autostradzie tydzień po tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 12 minut temu, jakubek napisał: A masz jakieś fakty i doświadczenia na poparcie tej tezy ? Testy pokazują, że CC2 jest faktycznie poprawione na mokrym i na śniegu. Niewiele, ale zawsze. Tu masz względnie miarodajny test: 12 minut temu, jakubek napisał: Pytam nie złośliwie tylko mam CC + i zbliża się termin wymiany na nowe. W szranki staja 205/55/16 : CC / + lub 2 / Continental AllSeasonContact Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 Ja bym wybierał między GY 4Seasons Gen-3, Michelin CC2 i Vredestein Quatrac - firmy sprawdzone w kolejnych modelach bez wpadek (miałem obawy co do Michelin CC+, ale świetnie się sprawdziły), obecnie już GY 4S Gen-3, ale Michelin jeszcze CC+. Będę jesienią kupował i pewnie to będzie Michelin CC2 (lub Vredestein). 12 minut temu, jakubek napisał: Szukam najlepszego zawodnika . Nie ma "najlepszego" - każda z tych opon jest trochę inna, ale ogólnie te co wymieniłem dla mnie spełniają doskonale swoje zadania i tyle. Bez ideologii, bez śledzenia tysięcy testów czy innych dywagacji (w tym Hołka ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 Czyli albo CC2 albo GY 4Seasons Gen-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celcamp Napisano 18 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2022 Mam GY Vector w Dusterze i sprawują sie świetnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 21 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2022 W Fabii II 3 rok jeżdżą CC, nie narzekam, do Leona dziś montaż Vredesteinów, myślę, że też żałować nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackfun Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Odkopię trochę temat. Użytkował ktoś może Nokiany Seasonproof? Chciałem wybierać między Michelin CC a Goodyear Vector 4S. Ale znajomy namieszał mi głowie tymi Nokianami i sam już nie wiem co wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 27 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2023 W dniu 15.07.2023 o 15:13, blackfun napisał(a): Odkopię trochę temat. Użytkował ktoś może Nokiany Seasonproof? Chciałem wybierać między Michelin CC a Goodyear Vector 4S. Ale znajomy namieszał mi głowie tymi Nokianami i sam już nie wiem co wybrać. Miałem na Fabiozie i bardziej im do zimowych nich do letnich. Niestety były głośne i się rozwarstwiały (zimowe WR spoko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackfun Napisano 31 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2023 W dniu 28.07.2023 o 00:09, Camel napisał(a): Miałem na Fabiozie i bardziej im do zimowych nich do letnich. Niestety były głośne i się rozwarstwiały (zimowe WR spoko) W takim razie bez sensu kombinować. Zamówione Goodyeary. Dzisiaj powinny przyjść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 W dniu 14.11.2021 o 19:33, 47Walc35 napisał(a): Kupiłem Nexeny. Właśnie zrobiłem nimi ok 1000 km. Są naprawdę ciche. Nie miałem co prawda okazji hamować awaryjnie, ale wg mnie są naprawdę ok. Bardzo szybko się zużywają. Pozorna oszczędność... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 Odkopię trochę temat. Użytkował ktoś może Nokiany Seasonproof? Chciałem wybierać między Michelin CC a Goodyear Vector 4S. Ale znajomy namieszał mi głowie tymi Nokianami i sam już nie wiem co wybrać. cc wez ale falken as210 mialem poprzednio i mega cichyWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2023 W dniu 31.07.2023 o 11:24, blackfun napisał(a): W takim razie bez sensu kombinować. Zamówione Goodyeary. Dzisiaj powinny przyjść. Zamówiłem do auta którym robię mniej niż 10kkm rocznie. Wcześniej miałem poprzednią generacje - zrobiłem 55kkm i było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackfun Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 W dniu 13.08.2023 o 08:51, pejus1982 napisał(a): Zamówiłem do auta którym robię mniej niż 10kkm rocznie. Wcześniej miałem poprzednią generacje - zrobiłem 55kkm i było OK. Goodyeary już założone. Na razie zrobiłem 1,5tys. km. Póki co sprawują się bez zarzutu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 w drugim roku z przebiegiem 55kkm - być może przed zimą kolejny komplet. CC2 na drugim od jesieni zeszłego roku. CC2 są super, ale do tego jednak założę kolejne GY. Nowego modelu jeszcze nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 7 minut temu, futrzak napisał(a): Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 w drugim roku z przebiegiem 55kkm - być może przed zimą kolejny komplet. CC2 na drugim od jesieni zeszłego roku. CC2 są super, ale do tego jednak założę kolejne GY. Nowego modelu jeszcze nie ma mam cc2 z Y = max 300 km/h leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Camel napisał(a): mam cc2 z Y = max 300 km/h leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował Pod tym względem nie mam żadnych uwag - czy to GY, czy Michelin czy też Vredestein. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2023 25 minut temu, Camel napisał(a): mam cc2 z Y = max 300 km/h leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował Na czym polega testowanie opon całorocznych przy 250km/h, patrzysz czy nie strzelą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 21 godzin temu, blackfun napisał(a): Goodyeary już założone. Na razie zrobiłem 1,5tys. km. Póki co sprawują się bez zarzutu. ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają . i jak z głosnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 (edytowane) 13 minut temu, arek_m napisał(a): ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają . i jak z głosnością Jezdzisz tyle co nic, mieszkasz w Wielkopolsce, gdzie praktycznie nie ma zimy a rozkminiasz juz chyba drugi miesiac Juz CI nascie osob pisalo, ze jak kupisz wielosezon premium to bedziesz zadowolony. U mnie w Mazdzie po 30kkm w 1,5 roku zeszlo na 6,5 i 6 mm w GY. Na 60kkm powinny spokojnie starczyc, a moze nawet troche wiecej. W C3 tez mam te opony od 3 lat ale nie mierzylem bo tam raptem 25kkm nakrecone po miescie. Wygladaja jak nowe. Edytowane 23 Sierpnia 2023 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Teraz, arek_m napisał(a): ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają . i jak z głosnością Co ma wysokość bieżnika w nowej oponie do możliwego przebiegu? W jednych bieżnik znika w oczach (np. Nexen), w GY czy Michelin trwa to dużo dłużej. Wyżej pisałem, że moje GY Gen-3 mają 55kkm (znaczy miały), wyglądają bardzo dobrze, do TWI daleko, nie chce mi się teraz tego mierzyć. Możliwe, że będę zmieniał na nowy komplet przed zimą/zimą, bo jednak w górach się ten bieżnik przydaje jak śniegu napada (czy na nieodśnieżonych autostradach). W mojej ocenie powinny wystarczyć spokojnie na 80kkm, jak ktoś się w górach częściej nie pojawia itd. Co do głośności - głośność zależy od producenta, modelu, rozmiaru i parametrów opony. Ktoś tę wysokość zmierzył: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freejazz Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 Od lat jeżdżę tylko na całorocznych, jest tylko jedna zasada. Kupować marki premium. Chodzi wszak o życie. GY 3 generacji obecnie, wcześniej 2 gen. Nie narzekam. Co najważniejsze, bieżnik wolno się ściera. Ale w górach gdybym mieszkał, to tylko zimowe. Zima to przeszłość, już dzieci śnieg widzą tylko w telewizjiMyślę o zakupie Nokian, ale spotkałem się z uwagami, że są dość awaryjne, nie wiem, czy to prawda. 8 lat temu je miałem, komfort jazdy tak się poprawił, jakbym przesiadł się do auta klasy wyższej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackfun Napisano 25 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2023 W dniu 23.08.2023 o 19:49, arek_m napisał(a): ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają . i jak z głosnością Nie mam pojęcia ile mają, postaram się dzisiaj zmierzyć. Ale mam używane Michelin Crossclimate z 2017 roku z niewiadomym przebiegiem i dwie opony mają 6mm bieżnika Co do głośności to ciężko powiedzieć, bo obecny samochód kupiłem na w/w Crossclimate. Goodyeary są od nich cichsze. Tak jak Ci już wcześniej pisali, w Twoim przypadku nawet nie zastanawiaj się tylko kupuj całoroczne. Ja na Crossclimate jeździłem w góry i dawały radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freejazz Napisano 1 Września 2023 Udostępnij Napisano 1 Września 2023 @blackfun Miałem wcześniej GY drugiej generacji. To są bardzo ekonomiczne opony, guns ściera się powoli. Robiąc tyle kilometrów, spokojnie 4,5 lat przed Tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleks Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Ja kiedyś się władowałem wypożyczonym autem w Alpy na wysokość 1700 metrów, jechałem pod górę po bardzo słabo odśnieżonej drodze i jak dojechałem spojrzałem na opony i okazało się, że były to całoroczne (mimo, że zaznaczałem, że zależy mi na samochodzie w góry z oponami zimowymi i dodatkowo łańcuchy (który nie użyłem finalnie...:) Od tej pory jeżdżę głównie na całorocznych, choć jak już pociecha nasza się urodziła, to zastanawiam się jednak czy nie zamieniać jednak lato/zima, bo jeżeli to ma mieć choć 10% znaczenia w sytuacji na drodze, to jestem w stanie wydawać pieniądze i tracić czas na zmianę. Chyba właśnie tym wpisem przekonałem się do zakupu nowych zimowych opon 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 21 godzin temu, oleks napisał(a): Ja kiedyś się władowałem wypożyczonym autem w Alpy na wysokość 1700 metrów, jechałem pod górę po bardzo słabo odśnieżonej drodze i jak dojechałem spojrzałem na opony i okazało się, że były to całoroczne (mimo, że zaznaczałem, że zależy mi na samochodzie w góry z oponami zimowymi i dodatkowo łańcuchy (który nie użyłem finalnie...:) Od tej pory jeżdżę głównie na całorocznych, choć jak już pociecha nasza się urodziła, to zastanawiam się jednak czy nie zamieniać jednak lato/zima, bo jeżeli to ma mieć choć 10% znaczenia w sytuacji na drodze, to jestem w stanie wydawać pieniądze i tracić czas na zmianę. Chyba właśnie tym wpisem przekonałem się do zakupu nowych zimowych opon Zmieniać na 2 komplety nie ma sensu bo prawie każdy po pojawieniu się dziecka jeździ wolniej i ostrożniej więc i wielosezonowe wystarczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 26 minut temu, dobromir napisał(a): Zmieniać na 2 komplety nie ma sensu bo prawie każdy po pojawieniu się dziecka jeździ wolniej i ostrożniej więc i wielosezonowe wystarczą 2-gim autem przejechałem przez rok 6000km. Przekładanie opon nie ma żadnego sensu, bo w mieście śnieg leży 3 dni w roku. Całoroczne po 2 latach użytkowania wyglądają jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 Hankook Kinergy 4S2 H750Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu.Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam.Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 Godzinę temu, Raku napisał(a): Hankook Kinergy 4S2 H750 Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu. Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam. Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie okMożna. Zależy co potrzebujesz. Dla mnie w błocie lepiej robiły zimówki jak miałem vitare i dlatego na nich jeździłem. Ale dużo km rocznie nie robiły i też w koło komina tylko.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 (edytowane) 3 godziny temu, Jerzyk_ napisał(a): tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie ok Przerabiałem to i zdecydowanie lepiej wychodzą wielosezonowe. Zimówki latem piszczały przy zakrętach i dynamiczniejszym ruszaniu (bez szaleństwa oczywiście). Do wielosezonowych po prawie 50 000 km nie mam zastrzeżeń. Też jeżdżę raczej spokojnie. Edytowane 24 Września 2023 przez Citric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 51 minut temu, Citric napisał(a): Przerabiałem to i zdecydowanie lepiej wychodzą wielosezonowe. Zimówki latem piszczały przy zakrętach i dynamiczniejszym ruszaniu (bez szaleństwa oczywiście). Do wielosezonowych po prawie 50 000 km nie mam zastrzeżeń. Też jeżdżę raczej spokojnie. a jakie masz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 1 godzinę temu, Jerzyk_ napisał(a): a jakie masz ? Teraz Navigator 2, a zimowe były Frigo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 24 Września 2023 Udostępnij Napisano 24 Września 2023 (edytowane) W dniu 24.09.2023 o 10:16, Raku napisał(a): Hankook Kinergy 4S2 H750 Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu. Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam. Przebieg podaj. W porównaniu: Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, 2 sezon zaczynają zrywać na mokrym przy starcie (ale idą jak przeciąg, choć z ESP), jakieś 170KM, dość ciężki, kombi. Zero problemów, w mieście, przy szybkich jazdach, w górach na śniegu, na mokrym itd. Tyle, że idą już do wymiany, bo doszły do TWI ze śnieżynką, zresztą widać, że to końcówka bieżnika i blisko TWI przepisowego. Przebieg ponad 60kkm - w lżejszym i mniej gonionym samochodzie spokojnie by więcej kilometrów zrobiły. Na zimę będzie kolejny komplet. Miałem założyć Michelin CC2 (mam na drugim) i o ile mam wrażenie, że Michelin CC2 w warunkach zimowych ciut lepiej się sprawowały, o tyle są głośniejsze i z nich zrezygnowałem. Widzę, że pojawiają się na rynku nowe Conti AllSeasonContact 2 i jeżeli mi wpadną w ręce to kupię. W żadnym wypadku nie zamierzam wracać do ogumienia sezonowego przy tym komforcie, które mi dają opony wielosezenowe (co nie znaczy, że go w ogóle nie używam). Uzupełnienie 3 tygodnie później - najwyraźniej przebieg 60kkm+, lekkie przełysienie, deszcz i niskie temperatury, spowodowały znaczne pogorszenie trakcji w takich warunkach - jazda po łuku, czyli ślimaki, ronda i serpentyny. W warunkach polskich nadal trzymają +30-50% ograniczenia, w warunkach czeskich i austriackich nie, trzeba było uważać. GY 4S Gen-3 już zastąpione nowymi Continental AllSeasons 2. Za jakiś czas będę mógł powiedzieć coś wiecej. Edytowane 14 Października 2023 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Września 2023 Udostępnij Napisano 27 Września 2023 W dniu 24.09.2023 o 10:16, Raku napisał(a): Hankook Kinergy 4S2 H750 Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu. Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam. ja mam na swoim Foresterze Hankook Optimo 4S, wiek mniej więcej podobny (nie chce mi się sprawdzać) i jak sypnęło zimą to ujeżdżałem nim drogę do drugiego garażu. Szedł bez zająknięcia przez ca 20-25cm mokrego śniegu i testowo przez zaspy usypane przy odśnieżaniu kawałka drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 6 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2023 Hankook Optimo 4S mała aktualizacja bo pojawiła się zima; W zasadzie bez uwag, śnieg, błoto pośniegowe nie było nic niepokojącego w zachowaniu auta. Przejazd przez usypane pryzmy śniegu czy świeży 20-30cm bez zająknięcia nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 15 minut temu, Raku napisał(a): [...] Pomyliłeś kąciki. To nie jest HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 (edytowane) 3 minuty temu, futrzak napisał(a): Pomyliłeś kąciki. To nie jest HP. juą sprostowane ale to potwierdza mojej i mojej odczucia nie było zimy, nie było z wielosezonowymi problemu Edytowane 9 Grudnia 2023 przez Raku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 Dużo zależy od kierowcy. Niektórym i dobre zimówki nie pomogą. Po drugie, są i kiepskie zimówki. Po trzecie, zaważyłem na swoich Michelin Crossclimate 2 niewielki spadek przyczepności na wilgotnej nawierzchni przy temperaturach około zera. Opony mają już za sobą 2 sezony i około 20 tys km. Na śniegu, na parkingu nie mam zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2023 39 minut temu, Raku napisał(a): juą sprostowane ale to potwierdza mojej i mojej odczucia nie było zimy, nie było z wielosezonowymi problemu Też idź z tym na HP. Jak ktoś będzie szukał problemu to znajdzie z każdymi oponami - Ty masz ciągły z wielosezonowymi po doświadczeniach z Hankook Kinergy 4S2 H750 i nadal z nimi siedzisz, uogólniając bezpodstawnie, zamast zebrac trochę więcej doświadczeń. Ja właśnie dokładam z kolejnymi (Continental AllSeasonsContact 2) i takie warunki jak pokazałeś to dla nich nie problem. W swoim czasie pokazywałem też Michelin CC+ w boju na nieodśnieżonych drogach, autostradach czy zaspach. Czy była zima czy jej nie było to nie było kłopotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2023 (edytowane) 11 godzin temu, futrzak napisał(a): Też idź z tym na HP. Jak ktoś będzie szukał problemu to znajdzie z każdymi oponami - Ty masz ciągły z wielosezonowymi po doświadczeniach z Hankook Kinergy 4S2 H750 i nadal z nimi siedzisz, uogólniając bezpodstawnie, zamast zebrac trochę więcej doświadczeń. Ja właśnie dokładam z kolejnymi (Continental AllSeasonsContact 2) i takie warunki jak pokazałeś to dla nich nie problem. W swoim czasie pokazywałem też Michelin CC+ w boju na nieodśnieżonych drogach, autostradach czy zaspach. Czy była zima czy jej nie było to nie było kłopotu. Jak już pisałem, nawet te Hankooki jak były nowe dawały radę. Moja na biegówki w śniegu jechała na nich na Mogielice. Teraz na śniegu strach tym jechać, a 3-4 lata wystarczyło, przy mizernym przebiegu, bo nie wiem czy 20 tyś nabitym. Więc nie porównuj mi tu świeżo założonych opon, szczególnie takich "których nie musimy co sezon zmieniać". Nikt przecież nie napisał, że sobie są do 3 sezonów. Niezależnie od przebiegu. odpuszczę jak pokażecie, gdzie na reklamie jest informacja, że właściwości opon są gwarantowane na cały ich okres użytkowania, albo podają na jaki czas maja swoje właściwości trzymać Cytat Wydaje się więc, że częstotliwość wymiany opon całorocznych należy ustalić na 2-3 lata Cytat Należy więc zakładać, że opony letnie i zimowe wystarczają na 4-6 lat eksploatacji. Oczywiście przy spokojnej jeździe i niewielkim przebiegu mogą one starczyć nawet na 6-8 lat. https://www.autobaza.pl/page/news/zywotnosc-opon-wielosezonowych-na-jak-dlugo-wystarcza-opony-caloroczne/ To nawet ja tak pesymistycznego wariantu nie zakładałem. Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Grudnia 2023 przez Raku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2023 (edytowane) W dniu 2.08.2023 o 13:53, grogi napisał(a): Bardzo szybko się zużywają. Pozorna oszczędność... Mam nexeny zimowe i letnie Bardzo wolno sie zluzywaja, mam zimowe w 3 autach. Edytowane 11 Grudnia 2023 przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2023 (edytowane) 6 minut temu, trex11 napisał(a): Bardzo wolno, mam w 3 autach Na autobusie Michelin zmieniłem po 40kkm, Nexen całoroczne po 20kkm były już na granicy bieżnika... Edytowane 11 Grudnia 2023 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2023 z związku z tym że pomału zima się kończy a przynajmniej jej pierwsze podrygi to mogę potwierdzić że Yokohama BluEarth-4S spisują się dobrze, na śniegu dawały sobie spokojnie radę autem przebijałem się przez nawiany śnieg miejscami do kolan, jeździliśmy po ubitym, a wczoraj mokrym zajeżdżonym i w każdych warunkach auto miało przyczepność, oczywiście 4x4 robi robotę, ale przy hamowaniu prawe 2T klocka też OK przy tym opony były trochę tańsze od czołówki typu GY czy M ws do poprzednich nokianów jest porównywalne, z czego nokiany przy kilku latach na mokrym już słabo, do tego od 2-3sezonu zeczęły się łuszczyć zobaczymy jak yokohama po kilku latach generalnie jest to mój 3 raz z całorocznymi i nie widzę sensu kupowania sezonowych przy tak małych przebiegach jak robimy (poniżej 10kkm/rok) mam wrażenie że zachowują się lepiej jak roczne zimowe w rav4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 16 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2023 Mam cc2 drugi sezon ale że w garażu leżały jeszcze nokiany z felgami stalowymi to wrzuciłem je na auto. Efekt taki że na mokrym dynamiczny wjazd na rondo jest w sumie niemożliwy. Na CC też mieliło ale sporo później. Także w takich warunkach na pewno zimówki nie są lepsze. Za to komfort na plus a i auto wydaje się stabilniejsze w jezdzie na wprost. Kierownica jest sztywniejsza. Opony wydają się też cichsze w jeździe przy prędkościach miejskich i na nierównościach. CC1 były po tym względem lepsze od CC2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 (edytowane) Ja mam 3-ci sezon Crossclimate 2 odczucia mam odwrotne. Na mokrej nawierzchni i przy temperaturze około 0°C moje Micheliny trochę za łatwo tracą przyczepność. Agresywne ruszenie i już koła buksują. Na moich poprzednich Nokianach WR D4 (6 sezonów) tego nie obserwowałem. Poza tym, do Michelinów CC2 zastrzeżeń nie mam. Na śniegu - bez zastrzeżeń. Edytowane 17 Grudnia 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 Skoro pojawiły się w porównaniu Nokian WRD4 - tak się składa, że w tym samym samochodzie sezon zimowy był ćwiczony na Vredestein Quatrac(chyba 5), poźniej Nokiany, a teraz Michelin CC2. Nokiany w 4 sezonie zrobiły się głośnie, mało przewidywalne na mokrym i poszły do piachu (w sumie mało co zrobiły, bo tylko na późny zimowy sezon zakładane). Michelin CC2 to przepaść jeżeli chodzi o przyczepność (jedynie w ciężkich warunkach zimowych mogłyby ustępować). CC2 są głośniejsze od CC+ (mam na innym samochodzie) - nie wiem o którym modelu pisał @irishpiter pisząc CC1, co mogły być CC lub CC+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2023 (edytowane) 20 godzin temu, futrzak napisał(a): - nie wiem o którym modelu pisał @irishpiter pisząc CC1, co mogły być CC lub CC+. W sumie też nie wiem;) ale to były pierwsze CC jakie wyszły, kupilem je chyba z kilka miesięcy po tym jak wypuszczono je na rynek. Wtedy pamiętam że były dużo cichsze i bardziej komfortowe w porównaniu do Michelin energy saver, które miałem na aucie. Ja z Nokian wrd4 byłem zadowolony tylko w warunkach śniegowych(nie wspominając o tym że nawet nie 3 letnie opony spekaly i wyglądały jakby miały z 10 lat- podobno standard). Na mokrym niestety czuć że się ślizgają bardziej niż całoroczne czy nawet letnie, które miałem na aucie. Edytowane 18 Grudnia 2023 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2023 2 godziny temu, irishpiter napisał(a): W sumie też nie wiem;) ale to były pierwsze CC jakie wyszły, kupilem je chyba z kilka miesięcy po tym jak wypuszczono je na rynek. No to CC (2017?), później były CC+, a od 2021 CC2. To nie ja wymyślam nazwy handlowe Tutaj porównanie CC+ z CC2 https://www.tyrereviews.com/Article/Michelin-CrossClimate-2-VS-Michelin-CrossClimate.htm Przyznam szczerze, że nie zaryzykowałem założenia CC zaraz po ich pojawieniu się na rynku, ponieważ "opona letnia z homologacją zimową" z takim bieżnikiem średnio mnie przekonywała - często bywam w górach i tam GY 4Seasons był świetny. CC+ kupowałem bez mrugnięcia okiem, bo wiedziałem, że jest to strzał w dziesiątkę i sprawdzały się wręcz perfekcyjnie np. na nieodśnieżonych autostradach itd. W tym samochodzie na CC+ pewnie zmienię na Vredestein Quatrac, bo czuję po 5 latach, że trakcja już nie ta sama (choć jest bardzo dobrze), ale przy okazji pozbędę się Hankook Ventus Prime 3 (letnie), bo 5 lat minęło (inne felgi, inny wymiar) i zostawię tylko na jednym komplecie felg, na którym dobrze się jeździ po dobrych drogach i cieszy oko 2 godziny temu, irishpiter napisał(a): Wtedy pamiętam że były dużo cichsze i bardziej komfortowe w porównaniu do Michelin energy saver, które miałem na aucie. Tak, CC i CC+ były bardzo ciche, CC2 są stosunkowo głośne (w porównaniu oczywiście), ale tutaj ciekawostka - pożegnaliśmy WRD4, latem był Dunlop Bluresponse (miało być cicho) i po zmianie na CC2 żona orzekła, że nie chce tych Dunlopów. Potwierdziłem, że na Michelin CC2 jeździ się lepiej i są bardziej przewidywalne - latem. Głupia sprawa 2 godziny temu, irishpiter napisał(a): Ja z Nokian wrd4 byłem zadowolony tylko w warunkach śniegowych(nie wspominając o tym że nawet nie 3 letnie opony spekaly i wyglądały jakby miały z 10 lat- podobno standard). Na mokrym niestety czuć że się ślizgają bardziej niż całoroczne czy nawet letnie, które miałem na aucie. Nie, to u mnie te Nokiany wyglądały idealnie po 4 sezonach, ludzie się bili o nie, bo wystawiłem z felgami, by się z garażu pozbyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 22 godziny temu, futrzak napisał(a): CC i CC+ były bardzo ciche Nie potwierdzam, mnie się wydawaly dość głośne. Po zmianie na nexeny jest sporo ciszej. Może dlatego, że były już wiekowe (2017). Trakcja na śniegu tej zimy też bardzo kiepska pomimo jeszcze ponad 6mm bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 22 godziny temu, futrzak napisał(a): ... latem był Dunlop Bluresponse (miało być cicho) i po zmianie na CC2 żona orzekła, że nie chce tych Dunlopów. ... O ile dobrze pamiętam to indeks głośności w obydwu jest podobny. Moje odczucia to potwierdzają. Jak dla mnie było ok z głośnością i jedynych i drugich. Włącznie z jazdą autostradową. 205/55 R16 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 4 minuty temu, iwik napisał(a): Nie potwierdzam, mnie się wydawaly dość głośne. Po zmianie na nexeny jest sporo ciszej. Może dlatego, że były już wiekowe (2017). Trakcja na śniegu tej zimy też bardzo kiepska pomimo jeszcze ponad 6mm bieżnika. Napisałem, że po 5 latach już czuję spadek ich formy i wysoki bieżnik niczego nie zmieni, przebieg niewielki zobiły. Tak od jakiegoś czasu zachowują się nowoczesne opony i gwarancja 10 lat (obecna) o niczym nie świadczy. Co do hałasu - niby to ocena subiektywna, ale jak się jeździ więcej i częściej opony zmienia to jest odczuwalne. Nexen był ok, ale ten jeździł na takim okołokominowym, ale bym go nie zalożył do samochodu, który jeździ dużo w trasy, często szybko i warunki moga być mocno zmienne. Ciche byłe - nie wiem jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.