Skocz do zawartości

Kto przeszedł na wielosezonowe i nie żałuje


jahooo

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, jakubek napisał:

A masz jakieś fakty i doświadczenia na poparcie tej tezy ?

Pytam nie złośliwie tylko mam CC + i zbliża się termin wymiany na nowe. W szranki staja 205/55/16 :

CC / + lub  2 /

Continental AllSeasonContact

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

 

Szukam najlepszego zawodnika .

Miałem CC1,

Mam CC2 - te są troszkę głośniejsze od CC1(ale jeszcze mam słabo dotarte), ale dają radę przy ostrym bucie, a robię 100 poniżej 7s więc w innych by się lamele poodrywały :)

 

PS

Continental mam na innym, ale mam złe doświadczenia jak 5-6 letnie mi 2 szt wybuchły na autostradzie tydzień po tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jakubek napisał:

A masz jakieś fakty i doświadczenia na poparcie tej tezy ?  

 

Testy pokazują, że CC2 jest faktycznie poprawione na mokrym i na śniegu. Niewiele, ale zawsze. 

Tu masz względnie miarodajny test: 

 

12 minut temu, jakubek napisał:

Pytam nie złośliwie tylko mam CC + i zbliża się termin wymiany na nowe. W szranki staja 205/55/16 :

CC / + lub  2 /

Continental AllSeasonContact

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

 

Ja bym wybierał między GY 4Seasons Gen-3, Michelin CC2 i Vredestein Quatrac - firmy sprawdzone w kolejnych modelach bez wpadek (miałem obawy co do Michelin CC+, ale świetnie się sprawdziły), obecnie już GY 4S Gen-3, ale Michelin jeszcze CC+. Będę jesienią kupował i pewnie to będzie Michelin CC2 (lub Vredestein). 

 

12 minut temu, jakubek napisał:

Szukam najlepszego zawodnika .

 

Nie ma "najlepszego" - każda z tych opon jest trochę inna, ale ogólnie te co wymieniłem dla mnie spełniają doskonale swoje zadania i tyle. Bez ideologii, bez śledzenia tysięcy testów czy innych dywagacji (w tym Hołka :hehe:).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.07.2023 o 15:13, blackfun napisał(a):

Odkopię trochę temat. Użytkował ktoś może Nokiany Seasonproof? 

Chciałem wybierać między Michelin CC a Goodyear Vector 4S. Ale znajomy namieszał mi głowie tymi Nokianami i sam już nie wiem co wybrać. 

Miałem na Fabiozie i bardziej im do zimowych nich do letnich. Niestety były głośne i się rozwarstwiały :( (zimowe WR spoko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2023 o 00:09, Camel napisał(a):

Miałem na Fabiozie i bardziej im do zimowych nich do letnich. Niestety były głośne i się rozwarstwiały :( (zimowe WR spoko)

W takim razie bez sensu kombinować. 

Zamówione Goodyeary. Dzisiaj powinny przyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2021 o 19:33, 47Walc35 napisał(a):

Kupiłem Nexeny. Właśnie zrobiłem nimi ok 1000 km. Są naprawdę ciche. Nie miałem co prawda okazji hamować awaryjnie, ale wg mnie są naprawdę ok. 

 

Bardzo szybko się zużywają. Pozorna oszczędność... :(

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat. Użytkował ktoś może Nokiany Seasonproof? 
Chciałem wybierać między Michelin CC a Goodyear Vector 4S. Ale znajomy namieszał mi głowie tymi Nokianami i sam już nie wiem co wybrać. 

cc wez ale falken as210 mialem poprzednio i mega cichy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 31.07.2023 o 11:24, blackfun napisał(a):

W takim razie bez sensu kombinować. 

Zamówione Goodyeary. Dzisiaj powinny przyjść.


Zamówiłem do auta którym robię mniej niż 10kkm rocznie. Wcześniej miałem poprzednią generacje - zrobiłem 55kkm i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.08.2023 o 08:51, pejus1982 napisał(a):


Zamówiłem do auta którym robię mniej niż 10kkm rocznie. Wcześniej miałem poprzednią generacje - zrobiłem 55kkm i było OK.

Goodyeary już założone. Na razie zrobiłem 1,5tys. km. Póki co sprawują się bez zarzutu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 w drugim roku z przebiegiem 55kkm - być może przed zimą kolejny komplet. CC2 na drugim od jesieni zeszłego roku. CC2 są super, ale do tego jednak założę kolejne GY. Nowego modelu jeszcze nie ma ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, futrzak napisał(a):

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 w drugim roku z przebiegiem 55kkm - być może przed zimą kolejny komplet. CC2 na drugim od jesieni zeszłego roku. CC2 są super, ale do tego jednak założę kolejne GY. Nowego modelu jeszcze nie ma ;]

mam cc2 z Y = max 300 km/h
 

leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Camel napisał(a):

mam cc2 z Y = max 300 km/h
 

leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował :) 

 

Pod tym względem nie mam żadnych uwag - czy to GY, czy Michelin czy też Vredestein. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Camel napisał(a):

mam cc2 z Y = max 300 km/h
 

leciałem ponad 200 grubo i generalnie jest OK. gdyby nie "połówka" to pewnie bym z 250 przetestował :) 

Na czym polega testowanie opon całorocznych przy 250km/h, patrzysz czy nie strzelą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, blackfun napisał(a):

Goodyeary już założone. Na razie zrobiłem 1,5tys. km. Póki co sprawują się bez zarzutu.

ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają .

i jak z głosnością 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, arek_m napisał(a):

ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają .

i jak z głosnością 

 

 

Jezdzisz tyle co nic, mieszkasz w Wielkopolsce, gdzie praktycznie nie ma zimy a rozkminiasz juz chyba drugi miesiac ;]

Juz CI nascie osob pisalo, ze jak kupisz wielosezon premium to bedziesz zadowolony.

U mnie w Mazdzie po 30kkm w 1,5 roku zeszlo na 6,5 i 6 mm w GY. Na 60kkm powinny spokojnie starczyc, a moze nawet troche wiecej.

W C3 tez mam te opony od 3 lat ale nie mierzylem bo tam raptem 25kkm nakrecone po miescie. Wygladaja jak nowe.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arek_m napisał(a):

ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają .

i jak z głosnością 

 

Co ma wysokość bieżnika w nowej oponie do możliwego przebiegu? W jednych bieżnik znika w oczach (np. Nexen), w GY czy Michelin trwa to dużo dłużej. Wyżej pisałem, że moje GY Gen-3 mają 55kkm (znaczy miały), wyglądają bardzo dobrze, do TWI daleko, nie chce mi się teraz tego mierzyć. Możliwe, że będę zmieniał na nowy komplet przed zimą/zimą, bo jednak w górach się ten bieżnik przydaje jak śniegu napada (czy na nieodśnieżonych autostradach). W mojej ocenie powinny wystarczyć spokojnie na 80kkm, jak ktoś się w górach częściej nie pojawia itd. Co do głośności - głośność zależy od producenta, modelu, rozmiaru i parametrów opony. 

 

Ktoś tę wysokość zmierzył:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat jeżdżę tylko na całorocznych, jest tylko jedna zasada. Kupować marki premium. Chodzi wszak o życie. GY 3 generacji obecnie, wcześniej 2 gen. Nie narzekam. Co najważniejsze, bieżnik wolno się ściera. Ale w górach gdybym mieszkał, to tylko zimowe. Zima to przeszłość, już dzieci śnieg widzą tylko w telewizji
Myślę o zakupie Nokian, ale spotkałem się z uwagami, że są dość awaryjne, nie wiem, czy to prawda. 8 lat temu je miałem, komfort jazdy tak się poprawił, jakbym przesiadł się do auta klasy wyższej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2023 o 19:49, arek_m napisał(a):

ile mm ma bieznik w nowej GY?Pytam z ciekawości ,ogólnie czy te całoroczne maja tyle co letnie 8mm? bo robie 12 rocznie i nie wiem na ile wystarczają .

i jak z głosnością 

 

Nie mam pojęcia ile mają, postaram się dzisiaj zmierzyć. Ale mam używane Michelin Crossclimate z 2017 roku z niewiadomym przebiegiem i dwie opony mają 6mm bieżnika  😄 Co do głośności to ciężko powiedzieć, bo obecny samochód kupiłem na w/w Crossclimate. Goodyeary są od nich cichsze.

Tak jak Ci już wcześniej pisali, w Twoim przypadku nawet nie zastanawiaj się tylko kupuj całoroczne. Ja na Crossclimate jeździłem w góry i dawały radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja kiedyś się władowałem wypożyczonym autem w Alpy na wysokość 1700 metrów, jechałem pod górę po bardzo słabo odśnieżonej drodze i jak dojechałem spojrzałem na opony i okazało się, że były to całoroczne (mimo, że zaznaczałem, że zależy mi na samochodzie w góry z oponami zimowymi i dodatkowo łańcuchy (który nie użyłem finalnie...:) Od tej pory jeżdżę głównie na całorocznych, choć jak już pociecha nasza się urodziła, to zastanawiam się jednak czy nie zamieniać jednak lato/zima, bo jeżeli to ma mieć choć 10% znaczenia w sytuacji na drodze, to jestem w stanie wydawać pieniądze i tracić czas na zmianę. Chyba właśnie tym wpisem przekonałem się do zakupu nowych zimowych opon :P

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, oleks napisał(a):

Ja kiedyś się władowałem wypożyczonym autem w Alpy na wysokość 1700 metrów, jechałem pod górę po bardzo słabo odśnieżonej drodze i jak dojechałem spojrzałem na opony i okazało się, że były to całoroczne (mimo, że zaznaczałem, że zależy mi na samochodzie w góry z oponami zimowymi i dodatkowo łańcuchy (który nie użyłem finalnie...:) Od tej pory jeżdżę głównie na całorocznych, choć jak już pociecha nasza się urodziła, to zastanawiam się jednak czy nie zamieniać jednak lato/zima, bo jeżeli to ma mieć choć 10% znaczenia w sytuacji na drodze, to jestem w stanie wydawać pieniądze i tracić czas na zmianę. Chyba właśnie tym wpisem przekonałem się do zakupu nowych zimowych opon :P

Zmieniać na 2 komplety nie ma sensu bo prawie każdy po pojawieniu się dziecka jeździ wolniej i ostrożniej więc i wielosezonowe wystarczą 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, dobromir napisał(a):

Zmieniać na 2 komplety nie ma sensu bo prawie każdy po pojawieniu się dziecka jeździ wolniej i ostrożniej więc i wielosezonowe wystarczą 🙂

2-gim autem przejechałem przez rok 6000km. Przekładanie opon nie ma żadnego sensu, bo w mieście śnieg leży 3 dni w roku. Całoroczne po 2 latach użytkowania wyglądają jak nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hankook Kinergy 4S2 H750

Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu.
Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam.

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał(a):

Hankook Kinergy 4S2 H750

Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu.
Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam.

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka


 

tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok

 

jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok
 
jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie ok
Można. Zależy co potrzebujesz. Dla mnie w błocie lepiej robiły zimówki jak miałem vitare i dlatego na nich jeździłem. Ale dużo km rocznie nie robiły i też w koło komina tylko.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jerzyk_ napisał(a):

tak się zastanawiam czzy nie lepiej kupić zwykłe zimówki i jeździc caly rok

 

jeżdżę w stylu emeryckim więc latem nie zaszkodzi a zimą będzie ok

 

Przerabiałem to i zdecydowanie lepiej wychodzą wielosezonowe. Zimówki latem piszczały przy zakrętach i dynamiczniejszym ruszaniu (bez szaleństwa oczywiście). Do wielosezonowych po prawie 50 000 km nie mam zastrzeżeń. Też jeżdżę raczej spokojnie.

Edytowane przez Citric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Citric napisał(a):

 

Przerabiałem to i zdecydowanie lepiej wychodzą wielosezonowe. Zimówki latem piszczały przy zakrętach i dynamiczniejszym ruszaniu (bez szaleństwa oczywiście). Do wielosezonowych po prawie 50 000 km nie mam zastrzeżeń. Też jeżdżę raczej spokojnie.

a jakie masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2023 o 10:16, Raku napisał(a):

Hankook Kinergy 4S2 H750

Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu.
Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam.

 

Przebieg podaj.

 

W porównaniu:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, 2 sezon zaczynają zrywać na mokrym przy starcie (ale idą jak przeciąg, choć z ESP), jakieś 170KM, dość ciężki, kombi. Zero problemów, w mieście, przy szybkich jazdach, w górach na śniegu, na mokrym itd. Tyle, że idą już do wymiany, bo doszły do TWI ze śnieżynką, zresztą widać, że to końcówka bieżnika i blisko TWI przepisowego. Przebieg ponad 60kkm - w lżejszym i mniej gonionym samochodzie spokojnie by więcej kilometrów zrobiły. Na zimę będzie kolejny komplet. Miałem założyć Michelin CC2 (mam na drugim) i o ile mam wrażenie, że Michelin CC2 w warunkach zimowych ciut lepiej się sprawowały, o tyle są głośniejsze i z nich zrezygnowałem. Widzę, że pojawiają się na rynku nowe Conti AllSeasonContact 2 i jeżeli mi wpadną w ręce to kupię. W żadnym wypadku nie zamierzam wracać do ogumienia sezonowego przy tym komforcie, które mi dają opony wielosezenowe (co nie znaczy, że go w ogóle nie używam). 

 

Uzupełnienie 3 tygodnie później - najwyraźniej przebieg 60kkm+, lekkie przełysienie, deszcz i niskie temperatury,  spowodowały znaczne pogorszenie trakcji w takich warunkach - jazda po łuku, czyli ślimaki, ronda i serpentyny. W warunkach polskich nadal trzymają +30-50% ograniczenia, w warunkach czeskich i austriackich nie, trzeba było uważać. GY 4S Gen-3 już zastąpione nowymi Continental AllSeasons 2. Za jakiś czas będę mógł powiedzieć coś wiecej. 

Edytowane przez futrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2023 o 10:16, Raku napisał(a):

Hankook Kinergy 4S2 H750

Po 3-4 latach : na mokrym ciężko ruszyć bestią 110 KM bez mielenia kołami. W zimie pokonał go wizjer z garażu na świeżym śniegu.
Do miejskiego używania ok, zima i góry - odradzam.

ja mam na swoim Foresterze Hankook Optimo 4S, wiek mniej więcej podobny (nie chce mi się sprawdzać) i jak sypnęło zimą to ujeżdżałem nim drogę do drugiego garażu.

Szedł bez zająknięcia przez ca 20-25cm mokrego śniegu i testowo przez zaspy usypane przy odśnieżaniu kawałka drogi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Hankook Optimo 4S

mała aktualizacja bo pojawiła się zima;

W zasadzie bez uwag, śnieg, błoto pośniegowe nie było nic niepokojącego w zachowaniu auta.

Przejazd przez usypane pryzmy śniegu czy świeży 20-30cm bez zająknięcia nawet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, futrzak napisał(a):

 

Pomyliłeś kąciki. To nie jest HP. 

 

juą sprostowane 

 

ale to potwierdza mojej i mojej odczucia

 

nie było zimy, nie było z wielosezonowymi problemu 

Edytowane przez Raku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od kierowcy. 

Niektórym i dobre zimówki nie pomogą. 

Po drugie, są i kiepskie zimówki. 

Po trzecie, zaważyłem na swoich Michelin Crossclimate 2 niewielki spadek przyczepności na wilgotnej nawierzchni przy temperaturach około zera. Opony mają już za sobą 2 sezony i około 20 tys km. Na śniegu, na parkingu nie mam zastrzeżeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Raku napisał(a):

juą sprostowane 

 

ale to potwierdza mojej i mojej odczucia

 

nie było zimy, nie było z wielosezonowymi problemu 

 

Też idź z tym na HP. Jak ktoś będzie szukał problemu to znajdzie z każdymi oponami - Ty masz ciągły z wielosezonowymi po doświadczeniach z Hankook Kinergy 4S2 H750 i nadal z nimi siedzisz, uogólniając bezpodstawnie, zamast zebrac trochę więcej doświadczeń. Ja właśnie dokładam z kolejnymi (Continental AllSeasonsContact 2) i takie warunki jak pokazałeś to dla nich nie problem. W swoim czasie pokazywałem też Michelin CC+ w boju na nieodśnieżonych drogach, autostradach czy zaspach. Czy była zima czy jej nie było to nie było kłopotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, futrzak napisał(a):
 
Też idź z tym na HP. Jak ktoś będzie szukał problemu to znajdzie z każdymi oponami - Ty masz ciągły z wielosezonowymi po doświadczeniach z Hankook Kinergy 4S2 H750 i nadal z nimi siedzisz, uogólniając bezpodstawnie, zamast zebrac trochę więcej doświadczeń. Ja właśnie dokładam z kolejnymi (Continental AllSeasonsContact 2) i takie warunki jak pokazałeś to dla nich nie problem. W swoim czasie pokazywałem też Michelin CC+ w boju na nieodśnieżonych drogach, autostradach czy zaspach. Czy była zima czy jej nie było to nie było kłopotu. 

Jak już pisałem, nawet te Hankooki jak były nowe dawały radę. Moja na biegówki w śniegu jechała na nich na Mogielice.
Teraz na śniegu strach tym jechać, a 3-4 lata wystarczyło, przy mizernym przebiegu, bo nie wiem czy 20 tyś nabitym.
Więc nie porównuj mi tu świeżo założonych opon, szczególnie takich "których nie musimy co sezon zmieniać".
Nikt przecież nie napisał, że sobie są do 3 sezonów. Niezależnie od przebiegu.

odpuszczę jak pokażecie, gdzie na reklamie jest informacja, że właściwości opon są gwarantowane na cały ich okres użytkowania, albo podają na jaki czas maja swoje właściwości trzymać 

 

Cytat

Wydaje się więc, że częstotliwość wymiany opon całorocznych należy ustalić na 2-3 lata

 

Cytat

Należy więc zakładać, że opony letnie i zimowe wystarczają na 4-6 lat eksploatacji. Oczywiście przy spokojnej jeździe i niewielkim przebiegu mogą one starczyć nawet na 6-8 lat.

https://www.autobaza.pl/page/news/zywotnosc-opon-wielosezonowych-na-jak-dlugo-wystarcza-opony-caloroczne/

 

To nawet ja tak pesymistycznego wariantu nie zakładałem. 

 

 


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Raku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2023 o 13:53, grogi napisał(a):

 

Bardzo szybko się zużywają. Pozorna oszczędność... :(

Mam nexeny zimowe i letnie Bardzo wolno sie zluzywaja, mam zimowe  w 3 autach.

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z związku z tym że pomału zima się kończy ;) a przynajmniej jej pierwsze podrygi 

to mogę potwierdzić że Yokohama BluEarth-4S spisują się dobrze, na śniegu dawały sobie spokojnie radę

autem przebijałem się przez nawiany śnieg miejscami do kolan, jeździliśmy po ubitym, a wczoraj mokrym zajeżdżonym 

i w każdych warunkach auto miało przyczepność, oczywiście 4x4 robi robotę, ale przy hamowaniu prawe 2T klocka też OK

przy tym opony były trochę tańsze od czołówki typu GY czy M

ws do poprzednich nokianów jest porównywalne, z czego nokiany przy kilku latach na mokrym już słabo, do tego od 2-3sezonu zeczęły się łuszczyć 

zobaczymy jak yokohama po kilku latach 

generalnie jest to mój 3 raz z całorocznymi i nie widzę sensu kupowania sezonowych przy tak małych przebiegach jak robimy (poniżej 10kkm/rok) :skromny:

mam wrażenie że zachowują się lepiej jak roczne zimowe w rav4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cc2 drugi sezon ale że w garażu leżały jeszcze nokiany z felgami stalowymi to wrzuciłem je na auto.

Efekt taki że na mokrym dynamiczny wjazd na rondo jest w sumie niemożliwy. Na CC też mieliło ale sporo później. Także w takich warunkach na pewno zimówki nie są lepsze. Za to komfort na plus a i auto wydaje się stabilniejsze w jezdzie na wprost. Kierownica jest sztywniejsza. Opony wydają się też cichsze w jeździe przy prędkościach miejskich i na nierównościach. CC1 były po tym względem lepsze od CC2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3-ci sezon Crossclimate 2 odczucia mam odwrotne. 

Na mokrej nawierzchni i przy temperaturze około 0°C moje Micheliny trochę za łatwo tracą przyczepność. Agresywne ruszenie i już koła buksują. Na moich poprzednich Nokianach WR D4 (6 sezonów) tego nie obserwowałem. 

Poza tym, do Michelinów CC2 zastrzeżeń nie mam.

Na śniegu - bez zastrzeżeń. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojawiły się w porównaniu Nokian WRD4 - tak się składa, że w tym samym samochodzie sezon zimowy był ćwiczony na Vredestein Quatrac(chyba 5), poźniej Nokiany, a teraz Michelin CC2. Nokiany w 4 sezonie zrobiły się głośnie, mało przewidywalne na mokrym i poszły do piachu (w sumie mało co zrobiły, bo tylko na późny zimowy sezon zakładane). Michelin CC2 to przepaść jeżeli chodzi o przyczepność (jedynie w ciężkich warunkach zimowych mogłyby ustępować). CC2 są głośniejsze od CC+ (mam na innym samochodzie) - nie wiem o którym modelu pisał @irishpiter pisząc CC1, co mogły być CC lub CC+. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, futrzak napisał(a):

- nie wiem o którym modelu pisał @irishpiter pisząc CC1, co mogły być CC lub CC+. 

W sumie też nie wiem;) ale to były pierwsze CC jakie wyszły, kupilem je chyba z kilka miesięcy po tym jak wypuszczono je na rynek.

Wtedy pamiętam że były dużo cichsze i bardziej komfortowe w porównaniu do Michelin energy saver, które miałem na aucie.

Ja z Nokian wrd4 byłem zadowolony tylko w warunkach śniegowych(nie wspominając o tym że nawet nie 3 letnie opony spekaly i wyglądały jakby miały z 10 lat- podobno standard). Na mokrym niestety czuć że się ślizgają bardziej niż całoroczne czy nawet letnie, które miałem na aucie.

 

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, irishpiter napisał(a):

W sumie też nie wiem;) ale to były pierwsze CC jakie wyszły, kupilem je chyba z kilka miesięcy po tym jak wypuszczono je na rynek. 

 

No to CC (2017?), później były CC+, a od 2021 CC2. To nie ja wymyślam nazwy handlowe :) 

Tutaj porównanie CC+ z CC2 https://www.tyrereviews.com/Article/Michelin-CrossClimate-2-VS-Michelin-CrossClimate.htm 

:ok:

Przyznam szczerze, że nie zaryzykowałem założenia CC zaraz po ich pojawieniu się na rynku, ponieważ "opona letnia z homologacją zimową" z takim bieżnikiem średnio mnie przekonywała - często bywam w górach i tam GY 4Seasons był świetny.  CC+ kupowałem bez mrugnięcia okiem, bo wiedziałem, że jest to strzał w dziesiątkę i sprawdzały się wręcz perfekcyjnie np. na nieodśnieżonych autostradach itd. W tym samochodzie na CC+ pewnie zmienię na Vredestein Quatrac, bo czuję po 5 latach, że trakcja już nie ta sama (choć jest bardzo dobrze), ale przy okazji pozbędę się Hankook Ventus Prime 3 (letnie), bo 5 lat minęło (inne felgi, inny wymiar) i zostawię tylko na jednym komplecie felg, na którym dobrze się jeździ po dobrych drogach i cieszy oko :)  

 

2 godziny temu, irishpiter napisał(a):

Wtedy pamiętam że były dużo cichsze i bardziej komfortowe w porównaniu do Michelin energy saver, które miałem na aucie.  

 

Tak, CC i CC+ były bardzo ciche, CC2 są stosunkowo głośne (w porównaniu oczywiście), ale tutaj ciekawostka - pożegnaliśmy WRD4, latem był Dunlop Bluresponse (miało być cicho) i po zmianie na CC2 żona orzekła, że nie chce tych Dunlopów. Potwierdziłem, że na Michelin CC2 jeździ się lepiej i są bardziej przewidywalne - latem. Głupia sprawa :hehe:

 

2 godziny temu, irishpiter napisał(a):

Ja z Nokian wrd4 byłem zadowolony tylko w warunkach śniegowych(nie wspominając o tym że nawet nie 3 letnie opony spekaly i wyglądały jakby miały z 10 lat- podobno standard). Na mokrym niestety czuć że się ślizgają bardziej niż całoroczne czy nawet letnie, które miałem na aucie.

 

Nie, to u mnie te Nokiany wyglądały idealnie po 4 sezonach, ludzie się bili o nie, bo wystawiłem z felgami, by się z garażu pozbyć ;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, futrzak napisał(a):

CC i CC+ były bardzo ciche

Nie potwierdzam, mnie się wydawaly dość głośne. Po zmianie na nexeny jest sporo ciszej. Może dlatego, że były już wiekowe (2017). Trakcja na śniegu tej zimy też bardzo kiepska pomimo jeszcze ponad 6mm bieżnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, futrzak napisał(a):

... latem był Dunlop Bluresponse (miało być cicho) i po zmianie na CC2 żona orzekła, że nie chce tych Dunlopów. ...

 

O ile dobrze pamiętam to indeks głośności w obydwu jest podobny.

Moje odczucia to potwierdzają. Jak dla mnie było ok z głośnością i jedynych i drugich. Włącznie z jazdą autostradową. 205/55 R16

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, iwik napisał(a):

Nie potwierdzam, mnie się wydawaly dość głośne. Po zmianie na nexeny jest sporo ciszej. Może dlatego, że były już wiekowe (2017). Trakcja na śniegu tej zimy też bardzo kiepska pomimo jeszcze ponad 6mm bieżnika. 

 

Napisałem, że po 5 latach już czuję spadek ich formy i wysoki bieżnik niczego nie zmieni, przebieg niewielki zobiły. Tak od jakiegoś czasu zachowują się nowoczesne opony i gwarancja 10 lat (obecna) o niczym nie świadczy. Co do hałasu - niby to ocena subiektywna, ale jak się jeździ więcej i częściej opony zmienia to jest odczuwalne. Nexen był ok, ale ten jeździł na takim okołokominowym, ale bym go nie  zalożył do samochodu, który jeździ dużo w trasy, często szybko i warunki moga być mocno zmienne. Ciche byłe - nie wiem jak długo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.