grogi Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Just now, ghost2255 said: "W 2020 r. średnia emisja dwutlenku węgla dla pojazdów sprzedanych przez poszczególne marki musiała być niższa niż 120 g/km. Od 1 stycznia 2021 r. limit ten został obniżony do 95 g/km. Należy przy tym pamiętać, że ta wysokość jest także nieco inna dla poszczególnych producentów. Uzależnione jest to między innymi średnią masą produkowanych pojazdów. Przykładowo dla Daimlera produkującego większe i cięższe samochody limit emisji CO2 wynosi 103 g/km. Producenci mający w swojej ofercie więcej mniejszych aut, jak na przykład Peugeot i FCA (Fiat Chrysler Automobiles), będą musieli osiągnąć wynik emisyjny poniżej 91 g/km. Upraszczając, im cięższe pojazdy się produkuje, tym w praktyce wyższy jest limit emisji dwutlenku węgla." Wypadałoby podeprzeć się zródłem, które cytujesz. Ale faktycznie masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 1 minute ago, wujek said: No i problem z głowy. Tymczasem kiedyś wymieniali bo były dopłaty za złomowanie. A takto będzie truł starym punto zamiast nowym autem jechać. Wymieni na pięć lat młodsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 5 minutes ago, grogi said: Ktoś, kto ma dzisiaj stare punto, nie wymieni go na nowe auto. Ale moglby wymienic na nowsze Punto, gdyby kolejne normy tak szybko nie windowaly ceny aut w salonach A tym sposobem bedzie jezdzil starym Punto az sie rozpadnie bo uzywki beda tez coraz drozsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 2 minuty temu, grogi napisał: Wymieni na pięć lat młodsze. Te pięć lat młodsze też skądś się muszą wziąść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 3 minuty temu, grogi napisał: Wypadałoby podeprzeć się zródłem, które cytujesz. Ale faktycznie masz rację. Proszę: https://codozasady.pl/p/nowe-standardy-emisji-spalin wkleiłem pierwszy znaleziony fragment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 17 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Ale moglby wymienic na nowsze Punto, gdyby kolejne normy tak szybko nie windowaly ceny aut w salonach A tym sposobem bedzie jezdzil starym Punto az sie rozpadnie bo uzywki beda tez coraz drozsze. Już się spekuluje, że mamy szanse zostać drugą Kubą 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Godzinę temu, iwik napisał: Do małych EV zniechęca cena baterii, która wynika z niedoboru pierwiastków do ich produkcji, a ten niedobór wynika ze sztucznego napędzania 'rynku' dopłatami i normami emisji (za szybko i za krótko, żeby dzieci w Kongo zdążyły wykopać wystarczająco dużo kobaltu). Jeśli EU dopłaca do wielkich SUVów z baterią 80kWh, na którym producent przytula 20k EUR zysku to przecież nie będzie produkował 3 małych aut z bateriami na 200km jak citigo-e, żeby zarobić tylko 2k EUR na każdym. Dlatego akurat dopłaty z limitem ceny na poziomie 125k, które były w PL nie były wcale głupim pomysłem. Bo nagle przez chwilę stał się "cud" i cena niektórych EV spadła ze 160k do 125k (no taki zupełnie niewytłumaczalny zbieg okoliczności) Tylko sam piszesz, że dopłaty są różne, bo zależą od kraju. Nie ma tutaj regulacji EU, tylko dowolność w dopłatach w poszczególnych krajach. Następnie udowadniasz, że większe auto opłaca się bardziej dla producenta - z czym oczywiście pozostaje się zgodzić. Nadal natomiast nie widzę tutaj parcia EU na SUVy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 2 godziny temu, marcindzieg napisał: Czasami odnoszę wrażenie że skoro on dojedzie wszędzie na rowerze to wszyscy dojadą. I na podstawie tego tworzą prawo. To podobnie jak z elektrykami. W krajach o wielkości znaczka pocztowego, typu właśnie Belgii czy tam innej Holandii wygląda to zupełnie inaczej, niż w takiej Polsce, nie wspominając już o większych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 18 minut temu, sherif napisał: Nadal natomiast nie widzę tutaj parcia EU na SUVy .. Chodzi generalnie o dopłaty do drogich aut, tj. hybrydy plug-in i duże EV. Niemcy, największy rynek w EU, dopłacają do pluginów - najniższa cena netto auta na liście "łapiących się" na dopłaty 120 aut to 30k EUR, ale są też tam porsche panamera czy cayenne za grubo ponad 100k EUR. Na szczęście mówi się, że 2022 to ostatni rok tych dopłat, może trochę to uspokoi ssanie na pluginy, których mało kto używa zgodnie z przeznaczeniem i pozwoli przekierować produkcję baterii na prawdziwe elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Godzinę temu, wladmar napisał: To podobnie jak z elektrykami. W krajach o wielkości znaczka pocztowego, typu właśnie Belgii czy tam innej Holandii wygląda to zupełnie inaczej, niż w takiej Polsce, nie wspominając już o większych. W NL były ulgi podatkowe. 43 minuty temu, iwik napisał: Chodzi generalnie o dopłaty do drogich aut, tj. hybrydy plug-in i duże EV. Niemcy, największy rynek w EU, dopłacają do pluginów - najniższa cena netto auta na liście "łapiących się" na dopłaty 120 aut to 30k EUR, ale są też tam porsche panamera czy cayenne za grubo ponad 100k EUR. Na szczęście mówi się, że 2022 to ostatni rok tych dopłat, może trochę to uspokoi ssanie na pluginy, których mało kto używa zgodnie z przeznaczeniem i pozwoli przekierować produkcję baterii na prawdziwe elektryki. Tylko, jak rozumiem jest to dopłata procentowa bez limitu jak u nas ? Znów to nie wina przepisów/dopłat, że małych aut jest mało (i mało się dopłaca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 (edytowane) 51 minutes ago, sherif said: W NL były ulgi podatkowe. Tylko, jak rozumiem jest to dopłata procentowa bez limitu jak u nas ? Znów to nie wina przepisów/dopłat, że małych aut jest mało (i mało się dopłaca). Nie, to ustalona kwota. Do €40000 za auto większa, jak droższe to mniejsza. https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/energiewende/kaufpraemie-fuer-elektroautos-erhoeht-369482 Edytowane 17 Lutego 2022 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 5 godzin temu, marcindzieg napisał: Czasami odnoszę wrażenie że skoro on dojedzie wszędzie na rowerze to wszyscy dojadą. I na podstawie tego tworzą prawo. Jemu nie przeszkadza ze śmierdzi… innym przeszkadza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Problem z PHEV jest taki, ze trzeba go najpierw naladowac Gdzie w UK robili badania i wyszlo, ze ludzie olewaja i jezdza glownie na silniku spalinowym Wiec testy sobie, a zycie sobie.To były auta służbowe z kartą paliwową. Przy 100% prawatych tak nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 1 minute ago, ppmarian said: To były auta służbowe z kartą paliwową. Przy 100% prawatych tak nie jest Co nie zmienia faktu, ze grono potencjalnych odbiorcow tych PHEV jest jednak mocno ograniczone. Po pierwsze trzeba chciec na poczatek wydac min 150-200kPLN na auto i dodatkowo mieszkac w domku, zeby miec gdzie to ladowac. Z takim podejsciem, sie problemu emisji CO2 zbyt predko nie rozwiaze Ale oczywiscie na papiere sie zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 22 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 W dniu 17.02.2022 o 12:31, wujek napisał: Koszty spełniania norm spalin i idiotycznych elektryków. Nowy Aygo X – jest dostępny wyłącznie z wolnossącym litrowym silnikiem. Dlaczego nie ma w nim hybrydy, skoro producent ma w tym względzie ogromny potencjał? Odpowiedź jest prosta. Oznaczałoby to na tyle duży wzrost ceny auta, że klient nie byłby w stanie jej zaakceptować. Pójdzie i kupi corollę czy rav4. Dodaj do tego mocno zhybrydowaną ofertę marki, która pozwala zbijać średnią we flocie. Chociaz i tak chyba zadna hybryda nie miesci się w limitach emisji CO2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 22 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 W dniu 17.02.2022 o 13:47, ghost2255 napisał: Akurat Aygo X jest dość specyficznym przykładem, bo pochodzi od producenta, który większość aut sprzedaje z napędem hybrydowym, który z nawiązką spełnia normy i może sobie pozwolić na model spalinowy klasy A, bo średnia emisja i tak będzie niska i nie będzie płacił kar za każdy sprzedany egzemplarz. Z tego powodu Suzuki sprzedaje wyroby Toyoty ze swoim znaczkiem-średnia emisja CO2. Limit jest 95g/km. Corrolla hybrid ma 101, Camry 120. Yaris ma w zaleznosci od wersji 92-98. Z tą nawiązką to się nie ma co tak rozpędzać ale są blisko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 22 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 (edytowane) Jeszcze w temacie suv czy tam crossover vs kompakt, na przykładzie Hondy Civic 1.5T 182KM ma emisje 128g - HRV - czyli szczudlak klasy B z tym samym silnikiem - 151g, a CRV ma 162 czyli już całkiem niedaleko do 187g w 320KM civicu type R Więc co się dzieje? Silnik znika z oferty. CRV mozna kupić tylko z hybrydą - 126g, nowa HRV debiutuje w 2022 tylko z hybrydą i ma 122g (ze słabszym niż w CRV silnikiem). Pod koniec roku ma sie pojawic Civic - owszem - też tylko hybrid (poza TypeR) - pewnie się uda zejść niżej - napęd ma być wspólny z CRV. No ale ludzie kochają szczudlaki więc będą jeżdzić hybrydami Edytowane 22 Lutego 2022 przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2022 1 godzinę temu, Filipfm napisał: Jeszcze w temacie suv czy tam crossover vs kompakt, na przykładzie Hondy Civic 1.5T 182KM ma emisje 128g - HRV - czyli szczudlak klasy B z tym samym silnikiem - 151g, a CRV ma 162 czyli już całkiem niedaleko do 187g w 320KM civicu type R Więc co się dzieje? Silnik znika z oferty. CRV mozna kupić tylko z hybrydą - 126g, nowa HRV debiutuje w 2022 tylko z hybrydą i ma 122g (ze słabszym niż w CRV silnikiem). Pod koniec roku ma sie pojawic Civic - owszem - też tylko hybrid (poza TypeR) - pewnie się uda zejść niżej - napęd ma być wspólny z CRV. No ale ludzie kochają szczudlaki więc będą jeżdzić hybrydami Do miasta hybryda jest świetna ale z drugiej strony EU promuje transport publiczny…. Na trasy to już tak średnio z ta hybryda. Znów poza DE za szybko nie pojeździsz wiec pewnie na dłuższa metę hybryda lepsza od diesela. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianMig Napisano 2 Marca 2022 Udostępnij Napisano 2 Marca 2022 no to chyba jednak sobie poczekamy na nowe auta jeszcze dluzej. VAG nie ma części. Audi i Porsche już zatrzymało produkcję wielu modeli. Oczywiście przez wojnę...... https://dailydriver.pl/nowosci/wydarzenia/wojna-sprawia-ze-audi-zatrzymuje-produkcje-aut-w-niemczech/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 2 Marca 2022 Udostępnij Napisano 2 Marca 2022 ceny stali także pójdą do góry (kolejny raz )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2022 Udostępnij Napisano 2 Marca 2022 1 minute ago, Pado said: ceny stali także pójdą do góry (kolejny raz )... Dokladnie, za chwile moze juz nie byc kolejek po nowe auta, bo beda jeszcze spoooooro drozsze Do tego ceny paliw zrobia swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianMig Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 dzis na taniej stacji w mojej okolicy Pb95 po 6,42 zł... kurs złotówki ostro w dół. masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 22 godziny temu, Pado napisał: ceny stali także pójdą do góry (kolejny raz )... a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 23 godziny temu, Pado napisał: ceny stali także pójdą do góry (kolejny raz )... Juz idzie , niestety bycie pro eko pozamykało wiekszosc hut w Europie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 32 minuty temu, lucash napisał: a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. Ja w pracy takie info dostalem, ze kilku producentów stali w europie (hut) będzie miało przerwane łańcuchy dostaw i ceny pójdą w górę plus problem z dostępnością materiału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 Dużo różnych dostaw jedzie, a w zasadzie jechało przez Ukrainę pociągami. Będą mega problemy u różnych producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 40 minut temu, Marcin79 napisał: Juz idzie , niestety bycie pro eko pozamykało wiekszosc hut w Europie ciekawe jak przemysł militarny ma ruszyć w Europie. Będziemy znowu od kogoś zależni. Jak nie od producentów broni którzy będą trzymać nas za jaja, to od producentów stali. Z drugiej strony ceny CO2 spadły z 95€ do 67 €. Powinni zamknąć handel CO2 bo inaczej żadne cele im nie wyjdą. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 3 minuty temu, lucash napisał: ciekawe jak przemysł militarny ma ruszyć w Europie. Będziemy znowu od kogoś zależni. Jak nie od producentów broni którzy będą trzymać nas za jaja, to od producentów stali. Z drugiej strony ceny CO2 spadły z 95€ do 67 €. Powinni zamknąć handel CO2 bo inaczej żadne cele im nie wyjdą. Mieliśmy hute ale hindusi ją kupli i zamknęli. Do hut potrzeba dużo energii wiec kiepsko to widzę... generalnie ida chyba chude lata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 1 godzinę temu, lucash napisał: a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. Ale jest np jednym z głównych producentów niklu na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 3 Marca 2022 Udostępnij Napisano 3 Marca 2022 2 godziny temu, lucash napisał: a niby czemu? Rosja ma tylko kilka % global share market. Ale Ukraina była dużym dostawcą dla nas wyrobów hutniczych oraz kęsów dla walcowni. Obecnie są wielkie problemy z zakupem blach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 11 godzin temu, Harp napisał: Ale Ukraina była dużym dostawcą dla nas wyrobów hutniczych oraz kęsów dla walcowni. Obecnie są wielkie problemy z zakupem blach. Generalnie jest wielki wuj ... pandemia a teraz wojna , plagi egipskie .... az trudno sobie wyobrazić co bedzie w kwietniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Marca 2022 Udostępnij Napisano 4 Marca 2022 16 minut temu, Marcin79 napisał: az trudno sobie wyobrazić co bedzie w kwietniu Obstawiam, że wiosna. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 W dniu 3.03.2022 o 18:30, Marcin79 napisał: Mieliśmy hute ale hindusi ją kupli i zamknęli. Do hut potrzeba dużo energii wiec kiepsko to widzę... generalnie ida chyba chude lata . Nie chyba a napewno. Ale po tych chudych latach przyjdzie umocnienie, Rosja będzie w kryzysie zapewne przez dziesięciolecia, póki ich łady nagle nie zaczną latać. Ogólnie rozpoczynam intensywne poszukiwania elektryka, tylko to da Ci niezależność na krótkich dystansach mając domową elektrownie na dachu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 13 minut temu, komor napisał: Nie chyba a napewno. Ale po tych chudych latach przyjdzie umocnienie, Rosja będzie w kryzysie zapewne przez dziesięciolecia, póki ich łady nagle nie zaczną latać. Ogólnie rozpoczynam intensywne poszukiwania elektryka, tylko to da Ci niezależność na krótkich dystansach mając domową elektrownie na dachu. Tia ... kup corse za 140 tys albo kie za 200 tys. Bmw serii 3 diesel pali mi 7 litrów w mieście , nawet jak on bedzie 10 pln to nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupic elektryka do miasta . Nie wiem moze zle licze ale dla mnie elektryk ni wuj sie nie kalkuluje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 Kia w PL obecnie 300 dni na realizację zamówienia... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 Just now, K3 said: Kia w PL obecnie 300 dni na realizację zamówienia... To chyba zalezy od modelu, a nawet rodzaju skrzyni czy wyposazenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał: To chyba zalezy od modelu, a nawet rodzaju skrzyni czy wyposazenia. No fakt, zapomniałem dodać że chodzi o automat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 44 minuty temu, Marcin79 napisał: Tia ... kup corse za 140 tys albo kie za 200 tys. Bmw serii 3 diesel pali mi 7 litrów w mieście , nawet jak on bedzie 10 pln to nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupic elektryka do miasta . Nie wiem moze zle licze ale dla mnie elektryk ni wuj sie nie kalkuluje. Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 (edytowane) 35 minut temu, komor napisał: Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto. Jeszcze jest citroen c4 .. za 140 tys ... ciekawe co z nim nie tak bo gabarytami to prawie ev6 za 240 tys . https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-136-feel-pack-100-elektryczny-auto-demonstracyjne-dostepny-od-reki-ID6DXZh0.html Edytowane 5 Marca 2022 przez Marcin79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 2 godziny temu, Marcin79 napisał: Jeszcze jest citroen c4 .. za 140 tys ... ciekawe co z nim nie tak bo gabarytami to prawie ev6 za 240 tys . https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c4-136-feel-pack-100-elektryczny-auto-demonstracyjne-dostepny-od-reki-ID6DXZh0.html Bateria 45kWh, i mniejsza prędkość ładowania. To robi dużą różnicę w cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 5 Marca 2022 Udostępnij Napisano 5 Marca 2022 https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobranche-bis-zu-1-5-millionen-autos-werden-nicht-produziert-ukraine-krieg-verschaerft-die-lieferengpaesse/28128390.html?ticket=ST-9147244-PtPDSP53RijOXGD70Oev-ap3 Tłumaczenie części artykułu z translatora : Najpierw pandemia korony, potem wąskie gardło w półprzewodnikach, a teraz brakujące wiązki kablowe z ukraińskiej strefy wojennej paraliżują produkcję samochodów w Niemczech. Rosyjskie bombardowanie Ukrainy ma fatalne konsekwencje dla biznesu Volkswagena, BMW i Mercedes-Benz. Wszędzie korporacje muszą ograniczać produkcję. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy produkcja nawet 400 000 samochodów w Europie Zachodniej może się nie powieść z powodu braku dostaw systemów okablowania z Ukrainy, przewiduje Frank Biller, analityk branżowy LBBW: „To kolejne wyzwanie dla branży. Przestoje zawsze kosztują dużo pieniędzy”. Eksperci Deutsche Bank przewidują nawet do 1,5 miliona pojazdów, których nie można wyprodukować do końca czerwca. Szczególnie mocno ucierpią niemieccy producenci samochodów. W BMW linie montażowe w Monachium i Dingolfing będą od poniedziałku nieczynne, a także w Steyr w Austrii i Oksfordzie w Wielkiej Brytanii. Rywal Mercedes-Benz musi dostosować produkcję w swojej gigantycznej fabryce w Sindelfingen, gdzie skręca się luksusowe sedany, takie jak Klasa E, Klasa S i EQS. Grupa Volkswagen również cierpi. W spółce zależnej, Audi, przesunięcia w produkcji modeli takich jak A6 i A7 w Neckarsulm zostaną wyeliminowane do połowy marca. W głównej marce VW produkcja samochodów elektrycznych w Zwickau i Dreźnie już się zatrzymała. Kilka tysięcy pracowników ma zostać wysłanych do pracy krótkoterminowej. I nie powinno tak pozostać. „Dotknie to wszystkich producentów samochodów, nie tylko Niemców”, mówi analityk LBBW Biller. Powód: Ukraina jest jednym z najważniejszych miejsc produkcji wiązek kablowych. Według analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą Alix Partners, około siedem procent wszystkich wiązek elektrycznych, które producenci samochodów w Unii Europejskiej instalują w swoich pojazdach, pochodzi z Ukrainy. I nic nie działa bez tych komponentów. Wiązki elektryczne to coś w rodzaju elektronicznego „układu nerwowego” nowoczesnych pojazdów. W każdym nowym samochodzie układa się średnio ponad pięć kilometrów kabla. Połączone ze sobą poszczególne pasma tworzą złożone układy elektryczne pojazdu. Produkcja tych wiązek przewodów jest pracochłonna, udział czynności ręcznych w produkcji wynosi około jednej trzeciej. Ponieważ koszty pracy na Ukrainie są szczególnie niskie, osiedliło się tu również wielu dostawców wiązek kablowych. Należą do nich Leoni, Kromberg & Schubert, Aptiv, SEBN, Kostal, Prettl, Elektrik, Nexans, Forschner i Yazaki. Tylko nieliczni dostawcy chcą skomentować konkretnie skutki ogromnych problemów na miejscu, gdy zostaną o to poproszeni. W niektórych przypadkach same centrale nawet nie wiedzą dokładnie, jak surowe są ograniczenia w ich fabrykach na Ukrainie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 W dniu 5.03.2022 o 15:45, komor napisał: Z nowych tylko Leaf łapie się w widełki, jest kompaktem, ma miejsce w środku i bagażnik ,baterię 40 kWh i w optymalnej wersji kosztuje 132 500 zł brutto. JEST DOSTĘPNY. To chyba jedna z najrozsądniejszych opcji. Rozważam 4-6 latka I gen, brzydki, mała bateria, ale bezawaryjny. Do tego w budżecie za które sprzedam obecne 3 letnie auto. jechałem w weekend leafem na taxi, taksówkarz zakochany w elektrykach. Mówi że to już jego trzeci elektryk, już kupił czwartego, a tego leafa się pozbywa. I chyba słusznie, bo styrany i rokzklekotany był już mocno, nie wiem jaki był przebieg, ale pewnie spory. Ale mimo to bateria trzyma dobrze i samochód podobno prawie bezkosztowy. Twierdził że nawet w wakacje do Chorwacji nim jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 2 godziny temu, maro_t napisał: jechałem w weekend leafem na taxi, taksówkarz zakochany w elektrykach. Ja jechałem taksówkarzem hybrydą Toyoty. Był zachwycony. Nie psuje się i mało pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 (edytowane) Euro już po 5zł, dolar po 4.6zł..... niedługo za corse trzeba bedzie płacić 100tyś w salonie i czekać rok. Chyba nikt już nie ma złudzeń że inflacja do konca roku przekroczy 15 amoze nawet 20%, zwlaszcza w towarach z importu. Tak, skutki dla ruskich beda przez dziesieciolecia ale to naród przygotowany i przystosowany do biedy, zwlaszcza tereny wiejskie i małomiasteczkowe. A duże miasta...Moskwa, mają rezerwy na wiele lat. Najbogatsi bedą żyli dalej z weglowodorów. Putin trochę przekombinował i jakby wiedział to pewnie by nie poszedł tak na całość. Teraz już za pozno, nie wycofa się Szkoda tego kraju, bieda tam była a teraz jeszcze zniszczą 50% przemyslu i ciekawszych zabudowań i po co to.... Jedyny plus to na pewno mamy zapewnione ręce do pracy w sektorach żenskich na długi czas, no i to tyle plusów. Nasza służba zdrowia która działała na słowo honoru, teraz dostanie dodatkowe 2-3mln ludzi do leczenia, a przecież mamy ciągle pocovidowe zaszłosci w leczeniu. Generalnie masakra. Edytowane 7 Marca 2022 przez Truecolor 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 (edytowane) 7 minut temu, Truecolor napisał: niedługo za corse trzeba bedzie płacić 100tyś w salonie i czekać rok Edytowane 7 Marca 2022 przez ghost2255 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 7 Marca 2022 Udostępnij Napisano 7 Marca 2022 2 godziny temu, ghost2255 napisał: ' patrząc na cen nowych "małych" aut bardzo się cieszę , że kupiłem "nieco większe" auto dobrze wyposażone rok temu za niespełna 81.000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 8 Marca 2022 Udostępnij Napisano 8 Marca 2022 (edytowane) 15 godzin temu, mmaciejosss napisał: patrząc na cen nowych "małych" aut bardzo się cieszę , że kupiłem "nieco większe" auto dobrze wyposażone rok temu za niespełna 81.000zł Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. Edytowane 8 Marca 2022 przez chojny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Marca 2022 Udostępnij Napisano 8 Marca 2022 22 minuty temu, chojny napisał: Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. Coś kręcisz. Jak rok, jak miało już nie być prestiży w sedanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 8 Marca 2022 Udostępnij Napisano 8 Marca 2022 5 minut temu, ZUBERTO napisał: Coś kręcisz. Jak rok, jak miało już nie być prestiży w sedanie? Już nie ma ale odliczyłem różnice między sedanem a kombi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Marca 2022 Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 W dniu 8.03.2022 o 11:36, chojny napisał: Zamawiałem w sierpniu, odebrałem 2 tygodnie temu. Speca AK się śmiali, że bez sensu, że przepłacam, zaraz wszystko wróci do normy. Dzisiaj takie auto +40k pln i rok czekania. Jak 40k za to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.