Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 9 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Wychodzi na to, że aby Cię zrozumieć to trzeba czytać w myślach, bo to co tu piszesz nie ma żadnego powiązania z tym co tam sobie myślisz. Właściwie ani mnie to nie dziwi ani nie interesuje. To pokaż przykład. Bezpośrednio wyżej mamy "typową nieumiejętność czytania w myślach". Facet myśli, że ja NAMAWIAM innych, żeby wrzucali N w automacie (podczas gdy w większości z nich z powodów technicznych nie należy tego robić). Inny myśli, że pisząc o dużych felgach, mam na myśli duże koła. Tobie nawet po wyjaśnieniu dla opornych, dlaczego podałem taką a nie inną prędkość, nic nie zaskoczyło. Ale wystarczy konkretów z mojej strony - możesz się teraz merytorycznie wykazać konkretnym przykładem, gdzie ja coś źle napisałem, a nie ktoś inny to źle zrozumiał. I to jest ten moment, gdzie będziesz wykazywał się wszystkim, ale przykładu na pewno nie podasz. Nie żebym był prorokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 7 minut temu, Polarny napisał(a): Ty w ogóle rozumiesz, co czytasz? W zwykłej skrzyni nie należy używać N - jest to dla niej niezdrowe. N można używać w DSG DQ200 - być może w innych DSG też, jakkolwiek niekoniecznie we wszystkich. To co miałeś na myśli pisząc poniższe komentarze? Bo ja już się gubię, przecież to Ty wypisujesz ui cały czas o wachlowaniu D/N - Zarówno w automacie jak i w manualu luz + ręczny. Więc automat nie ma tu przewagi. - Więc w manualu jedynie dochodzi mi sprzęgło, czyli jedynie lewa noga ma co robić - w dodatku przy ruszaniu i tak wychodzi na to samo, bo muszę hamulec nacisnąć zamiast sprzęgła, żeby z N przełączyć na D - U mnie musi być N i ręczny. Na samym ręcznym zarzyna sprzęgła - ale po zwolnieniu do ok. 100 wrzucam D, trochę jadę na w miarę niskich już obrotach i znowu N - Wystarczy wrzucić luz wcześnie, a jak się zwolni do ok. 100 - wtedy D, żeby bardziej nie zwalniać, po czym - na pasie dobiegowym - N Cytat Ja nie namawiam lecz piszę, co JA wolę. Bo dla mnie głupotą jest trzymanie nogi na hamulcu, ale na tyle orientuję się w rzeczywistości że wiem, że innym to nie przeszkadza. Nawet dawałem przykład z felgami - dla mnie te duże są skrajną głupotą, ale jak ktoś lubi, to jego sprawa (btw. ktoś to "zrozumiał" z właściwą sobie bystrością, że nie lubię dużych kół). Podsumowując - chcesz, to trzymaj sobie i 4 godziny w korku, jak jest wypadek a nie chcesz wyłączać silnika, żeby klimatyzacja działała. Nie każdy musi podzielać takie upodobania, nawet jeżeli "normalna" większość to lubi. A JA Ci nie bronię tak używać, tylko próbuje zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 28 minut temu, Polarny napisał(a): W zwykłej skrzyni nie należy używać N - jest to dla niej niezdrowe. N można używać w DSG DQ200 - być może w innych DSG też, jakkolwiek niekoniecznie we wszystkich. Ale on ma DSG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Nie wszystkie. Tej nie za bardzo... To jakieś cvt i zapewne ma łopatki przy kierownicy Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 7.12.2022 o 09:33, Maciej__ napisał(a): Porownywanie spalania w miescie ogolnie nie ma sensu, bo kazdy jezdzi w innych warunkach... Nawet jak srednia bedzie podobna, to spalanie moze sie dosc mocno roznic. Porównywanie na zasadzie "ja nie wiem jak ty jeździsz, bo mi przy takiej jeździe pali 0,5L mniej", to owszem. Ale jak rozmawiamy o różnicach rzędu 40-50% to już jakieś sensowne wnioski można wyciągnąć. Ale żeby to miało pełnię sensu, to już chyba trzeba badań, w których polegałoby się na telemetrii. Edytowane 8 Grudnia 2022 przez kenickie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 41 minut temu, Elephant napisał(a): o co miałeś na myśli pisząc poniższe komentarze? Bo ja już się gubię, przecież to Ty wypisujesz ui cały czas o wachlowaniu D/N - Zarówno w automacie jak i w manualu luz + ręczny. Więc automat nie ma tu przewagi. - Więc w manualu jedynie dochodzi mi sprzęgło, czyli jedynie lewa noga ma co robić - w dodatku przy ruszaniu i tak wychodzi na to samo, bo muszę hamulec nacisnąć zamiast sprzęgła, żeby z N przełączyć na D - U mnie musi być N i ręczny. Na samym ręcznym zarzyna sprzęgła - ale po zwolnieniu do ok. 100 wrzucam D, trochę jadę na w miarę niskich już obrotach i znowu N - Wystarczy wrzucić luz wcześnie, a jak się zwolni do ok. 100 - wtedy D, żeby bardziej nie zwalniać, po czym - na pasie dobiegowym - N Pytasz o konkrety - i to jest OK. 1. 2. - tu - o ile dobrze prześledziłem wstecz kontekst - mowa o porównaniu manual vs automat. 3. - w DSG DQ200 nie wolno zaciągać ręcznego na D (co w sumie jest głupie, bo skoro rozsprzęgla przy nożnym, to dlaczego nie na ręcznym?). Można za to jeździć na N. Jak widać, tak konkretna skrzynia jest w tych aspektach diametralnie różna od hydrokinetyków, a być może od niektórych pozostałych lub wszystkich pozostałych DSG. 4. 5. - tu opisywałem, jak chłodzę turbinę po szybkiej jeździe autostradowej przed zjazdem na MOP. Dzięki takiemu sposobowi mogę zaraz po wjeździe na MOP zaparkować i od razu zgasić silnik. Ten opis dotyczy mojego "tłumaczenia się", jak to działa - jakkolwiek mam wrażenie, że niewiele to pomogło. Nigdzie, nigdy nie namawiałem nikogo, by używał w automacie N - z tej prostej przyczyny, iż w większości automatów takie działanie jest dla skrzyni w jakimś stopniu destrukcyjne. Możesz poszukać i sprawdzić. 47 minut temu, Elephant napisał(a): A JA Ci nie bronię tak używać, tylko próbuje zrozumieć. Tu akurat nie mam pretensji, że nie rozumiesz - to po prostu kwestia upodobań. Ja nie rozumiem, jak można wybrać trzymanie nogi na hamulcu (chyba że korek cały czas pełza i na chwilę tylko się zatrzymuje). Podobnie nie wytłumaczę, dlaczego lubię jeździć manualem. Jakoś lepiej czuję wtedy charakterystykę silnika i samodzielne decydowanie o przełożeniu sprawia mi przyjemność. W jeździe górskiej czy właściwie pagórkowatej jeżdżę cały czas na sekwencji - dobór biegów przez automat jest dla mnie w takiej jeździe totalnie nielogiczny, a liczba zmian przełożeń nadmiarowa. Jest to nie do wytłumaczenia - bo niby jak? Podobnie możesz tłumaczyć milionerowi wożonemu przez szofera, że wolałbyś sam pokierować autem. Mimo że to mniej wygodne niż bycie wożonym. Po co ludzie pływają żaglówkami, skoro łatwiej jest łodzią motorową (zgodnie z nomenklaturą: o napędzie mechanicznym)? Po co jeżdżą olttimerami, skoro wymagają one więcej obsługi? 47 minut temu, marcindzieg napisał(a): Ale on ma DSG A co ja wyżej napisałem o DSG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 16 godzin temu, mugen napisał(a): To od czego jest ciecz w turbo jak olej ma chłodzić Pisalem w kontekscie-"woda zlapala 90 stopni to silnik jest juz rozgrzany i mozna juz palowac".No niekoniecznie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 2 godziny temu, Polarny napisał(a): Pytasz o konkrety - i to jest OK. 1. 2. - tu - o ile dobrze prześledziłem wstecz kontekst - mowa o porównaniu manual vs automat. 3. - w DSG DQ200 nie wolno zaciągać ręcznego na D (co w sumie jest głupie, bo skoro rozsprzęgla przy nożnym, to dlaczego nie na ręcznym?). Można za to jeździć na N. Jak widać, tak konkretna skrzynia jest w tych aspektach diametralnie różna od hydrokinetyków, a być może od niektórych pozostałych lub wszystkich pozostałych DSG. 4. 5. - tu opisywałem, jak chłodzę turbinę po szybkiej jeździe autostradowej przed zjazdem na MOP. Dzięki takiemu sposobowi mogę zaraz po wjeździe na MOP zaparkować i od razu zgasić silnik. Ten opis dotyczy mojego "tłumaczenia się", jak to działa - jakkolwiek mam wrażenie, że niewiele to pomogło. Nigdzie, nigdy nie namawiałem nikogo, by używał w automacie N - z tej prostej przyczyny, iż w większości automatów takie działanie jest dla skrzyni w jakimś stopniu destrukcyjne. Możesz poszukać i sprawdzić. Tu akurat nie mam pretensji, że nie rozumiesz - to po prostu kwestia upodobań. Ja nie rozumiem, jak można wybrać trzymanie nogi na hamulcu (chyba że korek cały czas pełza i na chwilę tylko się zatrzymuje). Podobnie nie wytłumaczę, dlaczego lubię jeździć manualem. Jakoś lepiej czuję wtedy charakterystykę silnika i samodzielne decydowanie o przełożeniu sprawia mi przyjemność. W jeździe górskiej czy właściwie pagórkowatej jeżdżę cały czas na sekwencji - dobór biegów przez automat jest dla mnie w takiej jeździe totalnie nielogiczny, a liczba zmian przełożeń nadmiarowa. Jest to nie do wytłumaczenia - bo niby jak? Podobnie możesz tłumaczyć milionerowi wożonemu przez szofera, że wolałbyś sam pokierować autem. Mimo że to mniej wygodne niż bycie wożonym. Po co ludzie pływają żaglówkami, skoro łatwiej jest łodzią motorową (zgodnie z nomenklaturą: o napędzie mechanicznym)? Po co jeżdżą olttimerami, skoro wymagają one więcej obsługi? A co ja wyżej napisałem o DSG? Napisz jeszcze jakiś poradnik jak używać poprawnie wycieraczek i płynu do szyb 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 42 minuty temu, wlad napisał(a): Pisalem w kontekscie-"woda zlapala 90 stopni to silnik jest juz rozgrzany i mozna juz palowac".No niekoniecznie Dlaczego? Olej ma odpowiednie właściwości przy temperaturze 50-60 stopni, a nawet zdecydowanie niżej (patrz na charakterystyki oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 3 godziny temu, Polarny napisał(a): 3. - w DSG DQ200 nie wolno zaciągać ręcznego na D (co w sumie jest głupie, bo skoro rozsprzęgla przy nożnym, to dlaczego nie na ręcznym?). Można za to jeździć na N. Zapytam tylko - to jest jakiś wyciąg z instrukcji obsługi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 7 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Ja też chętnie dowiem się dlaczego tak a nie inaczej w DSG DQ200 należy postępować z ręcznym. Ale proszę o konkretne konkrety. Bo jak to Twoja teoria to wiesz..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Godzinę temu, wladmar napisał(a): Dlaczego? Olej ma odpowiednie właściwości przy temperaturze 50-60 stopni, a nawet zdecydowanie niżej (patrz na charakterystyki oleju). Dziwne-we wszystkich dostepnych mi zrodlach pisza ze przy turbo minimum to 80 stopni a optimum to 90-105 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 3 minuty temu, wlad napisał(a): Dziwne-we wszystkich dostepnych mi zrodlach pisza ze przy turbo minimum to 80 stopni a optimum to 90-105 stopni Podasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 6 minut temu, wladmar napisał(a): Podasz? Wpisz w google fraze typu-"optymalna temperatura oleju" i znajdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 7 minut temu, wlad napisał(a): Wpisz w google fraze typu-"optymalna temperatura oleju" i znajdziesz Pierwszy link twierdzi, że 80-85 stopni, przy czym czujnik jest umieszczony w misce, czyli najchłodniejszym miejscu. No i znowuż - optymalna nie znaczy minimalna wymagana dla właściwej pracy silnika przy dowolnych obrotach i obciążeniu. Nowoczesny olej ma odpowiednie (nie optymalne, ale wystarczające) właściwości przy znacznie niższej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 1 godzinę temu, MarcG napisał(a): Napisz jeszcze jakiś poradnik jak używać poprawnie wycieraczek i płynu do szyb OMG! Mam automatyczne wycieraczki! Jak żyć? Na pewno są ludzie, którzy cenią sobie to, żeby mieć kontrolę co im tam lata po szybie i sami robią to lepiej. Maualne używanie wycieraczek pozytywnie wpływa na zużycie paliwa i osiągi pojazdu - nie mówiąc już, że zbliżając się do celu można już z daleka zmniejszyć częstotliwość wycierania i w ten sposób prawidłowo je wystudzić po szybkiej, autostradowej jeździe. 2 1 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 4 godziny temu, Polarny napisał(a): 4. 5. - tu opisywałem, jak chłodzę turbinę po szybkiej jeździe autostradowej przed zjazdem na MOP. Dzięki takiemu sposobowi mogę zaraz po wjeździe na MOP zaparkować i od razu zgasić silnik. Ten opis dotyczy mojego "tłumaczenia się", jak to działa - jakkolwiek mam wrażenie, że niewiele to pomogło. Nie udało Ci się tylko podać prędkości, która wymagać by mogła takiego chłodzenia. To znaczy podałeś, ale przypadkiem inną niż miałeś na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): OMG! Mam automatyczne wycieraczki! Jak żyć? Na pewno są ludzie, którzy cenią sobie to, żeby mieć kontrolę co im tam lata po szybie i sami robią to lepiej. Maualne używanie wycieraczek pozytywnie wpływa na zużycie paliwa i osiągi pojazdu - nie mówiąc już, że zbliżając się do celu można już z daleka zmniejszyć częstotliwość wycierania i w ten sposób prawidłowo je wystudzić po szybkiej, autostradowej jeździe. Samościemniające się lusterko też denerwuje. Kiedyś był przełącznik góra-dół, tęsknię za tym, wolę mieć kontrolę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Teraz, wladmar napisał(a): Samościemniające się lusterko też denerwuje. Kiedyś był przełącznik góra-dół, tęsknię za tym, wolę mieć kontrolę Ja mam trzy(!!!) samościemniające się lusterka. A mógłbym chcieć sobie każde z nich sam ściemniać manualnie, bo na przykład z jednej strony auta jest jaśniej a z drugiej ciemniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 7 godzin temu, komandos80 napisał(a): dzieki. pytam, bo moj na krotkich odcinkach bierze raczej ok 12l i wydaje mi sie to sporo dlatego probowalem w jakis sposob porownac spalania, zeby sie dowiedziec czy tak juz musi byc, czy moze cos sie popsulo Masz zdjęcie niemal na tej samej trasie. Lekkie popołudniowe korki, więc też mało płynna jazda i już inne trochę spalanie. Silnik też zimny, ponad 2h stania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 15 minut temu, wladmar napisał(a): Samościemniające się lusterko też denerwuje. Kiedyś był przełącznik góra-dół, tęsknię za tym, wolę mieć kontrolę w niektorych samochodach jest wylacznik elektrochromatycznego lusterka, przynajmniej tego wstecznego, mozna uznac, ze to spelnia funkcje przelacznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Teraz, komandos80 napisał(a): w niektorych samochodach jest wylacznik elektrochromatycznego lusterka, przynajmniej tego wstecznego, mozna uznac, ze to spelnia funkcje przelacznika Ja mam. I przełączam co kilka minut, wolę mieć kontrolę Jak nikt z tyłu nie oślepia, to wyłączam, jak ktoś zaczyna oślepiać, to włączam, bardzo wygodne 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 2 godziny temu, MarcG napisał(a): Napisz jeszcze jakiś poradnik jak używać poprawnie wycieraczek i płynu do szyb Napiszę, jeżeli udowodnisz że cokolwiek zrozumiałeś z tego, co napisałem wcześniej. 27 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Nie udało Ci się tylko podać prędkości, która wymagać by mogła takiego chłodzenia. To znaczy podałeś, ale przypadkiem inną niż miałeś na myśli. To fakt, że nie udało mi się podać tej prędkości. Z drugiej jednakże strony - aż tak bardzo się nie starałem jej podać, więc jakoś tę nieudaną próbę jej podania da się przeżyć. A ta, co podałem była tą, którą miałem na myśli. Wyjaśnienie dla opornych dostałeś wcześniej - jeżeli nie pomogło - trudno. Tutaj ci raczej nikt nie pomoże. 29 minut temu, wladmar napisał(a): Samościemniające się lusterko też denerwuje. Kiedyś był przełącznik góra-dół, tęsknię za tym, wolę mieć kontrolę Bardzo dobry przykład - w kilku samochodach, jakimi jeździłem, takie lusterko działa beznadziejnie. W skrajnym przypadku w ogóle nie działa, jeżeli na tylnej półce są jakieś przedmioty. Przełącznik góra/dół jest o wiele lepszy. Automatyczne wycieraczki też słabo działają - potrafią czasami machać bez sensu, gdy szyba jest praktycznie sucha, albo nie wycierają, gdy już nic nie widać. Automatyczne światła to też porażka - jedziesz w dzień, drzewa zrobią więcej cienia i się włączają mijania. Czasami jadę za kimś i widzę, jak mu tylne pozycyjne się zapalają na przemian w cieniu i gasną w słońcu. Skórzana tapicerka jest beznadziejna - ostatnio wsiadłem do takiego samochodu przy temperaturze nieco powyżej 5 stopni, który w dodatku miał włączone webasto od kilku minut. Zanim zaczęło działać ogrzewanie foteli, to miałem ochotę podłożyć coś pod dupę, bo zwyczajnie zimno było. Zapodałem parę tematów, więc możecie się poszczerzyć. Tak btw., to ironię macie na poziomie wczesnego Strasburgera. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 14 minut temu, Polarny napisał(a): ardzo dobry przykład - w kilku samochodach, jakimi jeździłem, takie lusterko działa beznadziejnie. W skrajnym przypadku w ogóle nie działa, jeżeli na tylnej półce są jakieś przedmioty. Przełącznik góra/dół jest o wiele lepszy. Automatyczne wycieraczki też słabo działają - potrafią czasami machać bez sensu, gdy szyba jest praktycznie sucha, albo nie wycierają, gdy już nic nie widać. Automatyczne światła to też porażka - jedziesz w dzień, drzewa zrobią więcej cienia i się włączają mijania. Czasami jadę za kimś i widzę, jak mu tylne pozycyjne się zapalają na przemian w cieniu i gasną w słońcu. Skórzana tapicerka jest beznadziejna - ostatnio wsiadłem do takiego samochodu przy temperaturze nieco powyżej 5 stopni, który w dodatku miał włączone webasto od kilku minut. Zanim zaczęło działać ogrzewanie foteli, to miałem ochotę podłożyć coś pod dupę, bo zwyczajnie zimno było Skoda jest aż tak beznadziejna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 8 minut temu, wladmar napisał(a): Skoda jest aż tak beznadziejna? Straszny samochód to musi być. Ja jakoś korzystam z automatycznych świateł mijania, świateł długich, wycieraczek, klimy, skrzyni biegów, lusterek, trzymania pasa ruchu, tempomatu z radarem a nawet drzwi i bagażnika i jakoś sobie chwalę. Wychodzi na to, że nie umiem jeździć lub w ogóle w tym aucie niepotrzebny jestem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 21 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Straszny samochód to musi być. Ja jakoś korzystam z automatycznych świateł mijania, świateł długich, wycieraczek, klimy, skrzyni biegów, lusterek, trzymania pasa ruchu, tempomatu z radarem a nawet drzwi i bagażnika i jakoś sobie chwalę. Wychodzi na to, że nie umiem jeździć lub w ogóle w tym aucie niepotrzebny jestem. Po prostu nie masz nad niczym kontroli. jesteś niewolnikiem swojego samochodu. A kiedyś np. był suwak do przyspieszania/opóźniania zapłonu. Komu to przeszkadzało? Była kontrola nad procesem spalania paliwa w silniku. A teraz trzeba zdawać się na komputery. A jak źle tym steruje? Czasem zbyt opóźnia, czasem zbyt przyspiesza. Manualnie regulowany zapłon z kabiny był dużo lepszy. 1 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 37 minut temu, wladmar napisał(a): Skoda jest aż tak beznadziejna? M. in. 27 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): Wychodzi na to, że nie umiem jeździć lub w ogóle w tym aucie niepotrzebny jestem. Ale za to jaka jazda przyjemna, czyż nie? Dla prawdziwych fanów. Tylko szofera brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Godzinę temu, wladmar napisał(a): Ja mam. I przełączam co kilka minut, wolę mieć kontrolę Jak nikt z tyłu nie oślepia, to wyłączam, jak ktoś zaczyna oślepiać, to włączam, bardzo wygodne Wystarczy spojler na odpowiedniej wysokości tylnej szyby. Nic nie oślepiają. Lusterko fotochromatyczne zbędne 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 7 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 5 godzin temu, Polarny napisał(a): 3. - w DSG DQ200 nie wolno zaciągać ręcznego na D (co w sumie jest głupie, bo skoro rozsprzęgla przy nożnym, to dlaczego nie na ręcznym?). Można za to jeździć na N. No to gdzie te instrukcje jak używać/ nie używać ręcznego w DQ200 ? Ostatnia szansa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Godzinę temu, Polarny napisał(a): Napiszę, jeżeli udowodnisz że cokolwiek zrozumiałeś z tego, co napisałem wcześniej. Nie zrozumiałem, bo poza pierwszym elaboratem reszty nie czytałem Po co mi kosmiczne informacje o starym DSG jak mam tylko eCvt i nową tradycyjną hydrauliczną. Nie muszę takich czarów uprawiać, zapalam silnik hamulec i D, na końcu hamulec i P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 2 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a): OMG! Mam automatyczne wycieraczki! Jak żyć? Na pewno są ludzie, którzy cenią sobie to, żeby mieć kontrolę co im tam lata po szybie i sami robią to lepiej. Maualne używanie wycieraczek pozytywnie wpływa na zużycie paliwa i osiągi pojazdu - nie mówiąc już, że zbliżając się do celu można już z daleka zmniejszyć częstotliwość wycierania i w ten sposób prawidłowo je wystudzić po szybkiej, autostradowej jeździe. Ja mam jeszcze adaptacyjny tempomat i trzymanie pasa to jest dopiero brak kontroli i ubezwłasnowolnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 31 minut temu, jakubek napisał(a): No to gdzie te instrukcje jak używać/ nie używać ręcznego w DQ200 ? Ostatnia szansa. A jak nie skorzystam z tej szansy, to jakie będą konsekwencje? 21 minut temu, MarcG napisał(a): Nie zrozumiałem, bo poza pierwszym elaboratem reszty nie czytałem Chyba nie sądzisz, iż spodziewałem się czegoś innego. Teraz, MarcG napisał(a): Ja mam jeszcze adaptacyjny tempomat i trzymanie pasa to jest dopiero brak kontroli i ubezwłasnowolnienie I jeszcze elektryczne szyby oraz centralny zamek. Chyba nawet tutaj większość załapała, że nadchodzi taki moment, gdzie pewne kwestie stają się nudne. Oczywiście - o ile nadal masz energię i czujesz przypływ endorfin - kontynuuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 39 minut temu, MarcG napisał(a): Ja mam jeszcze adaptacyjny tempomat i trzymanie pasa to jest dopiero brak kontroli i ubezwłasnowolnienie No też mam. Tylko nie używam bo jeszcze nie odkryłem jak te systemy potem wystudzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 1 godzinę temu, MarcG napisał(a): Ja mam jeszcze adaptacyjny tempomat i trzymanie pasa to jest dopiero brak kontroli i ubezwłasnowolnienie Człowiek biegnący z chorągiewką przed autem był zdecydowanie lepszy. Pełna kontrola! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 (edytowane) 4 godziny temu, Polarny napisał(a): Bardzo dobry przykład - w kilku samochodach, jakimi jeździłem, takie lusterko działa beznadziejnie. W skrajnym przypadku w ogóle nie działa, jeżeli na tylnej półce są jakieś przedmioty. Przełącznik góra/dół jest o wiele lepszy. Automatyczne wycieraczki też słabo działają - potrafią czasami machać bez sensu, gdy szyba jest praktycznie sucha, albo nie wycierają, gdy już nic nie widać. Automatyczne światła to też porażka - jedziesz w dzień, drzewa zrobią więcej cienia i się włączają mijania. Czasami jadę za kimś i widzę, jak mu tylne pozycyjne się zapalają na przemian w cieniu i gasną w słońcu. Skórzana tapicerka jest beznadziejna - ostatnio wsiadłem do takiego samochodu przy temperaturze nieco powyżej 5 stopni, który w dodatku miał włączone webasto od kilku minut. Zanim zaczęło działać ogrzewanie foteli, to miałem ochotę podłożyć coś pod dupę, bo zwyczajnie zimno było. Może masz coś zepsute? Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem lusterko. Ja i żona zachwyceni. Chętnie bym boczne wymienił ale nie dawali do Subaru. Wycieraczki automatyczne - działały bardzo dobrze. Zaczął bym od sprawdzenia czujnika deszczu. Automatyczne światła to kwestia dyskusyjna. Ale jedyny problem jaki zauważyłem to że nie przełączają we mgle. I tu trzeba ręcznie. Jeśli wariują to też czujnik światła do sprawdzenia. Ze skórzaną tapicerką ogólnie się zgadzam. Ale w lepszych wersjach jest grzana/wentylowana. I tu już nie występują problemy o których piszesz. U mnie klima automatyczna działa beznadziejnie. Ale np w WV bardzo dobrze. Nie ma tak że wszędzie jest źle. Odnoszę wrażenie że wszystko u Ciebie jest zepsute. Bo nie może wszystko być złe. Edytowane 7 Grudnia 2022 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 7 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 2 godziny temu, Polarny napisał(a): A jak nie skorzystam z tej szansy, to jakie będą konsekwencje? Żadne,bo jakie mogą być. Po prostu sam o sobie dajesz świadectwo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Godzinę temu, marcindzieg napisał(a): Może masz coś zepsute? Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem lusterko. Ja i żona zachwyceni. Chętnie bym boczne wymienił ale nie dawali do Subaru. Wycieraczki automatyczne - działały bardzo dobrze. Zaczął bym od sprawdzenia czujnika deszczu. Automatyczne światła to kwestia dyskusyjna. Ale jedyny problem jaki zauważyłem to że nie przełączają we mgle. I tu trzeba ręcznie. Jeśli wariują to też czujnik światła do sprawdzenia. Ze skórzaną tapicerką ogólnie się zgadzam. Ale w lepszych wersjach jest grzana/wentylowana. I tu już nie występują problemy o których piszesz. U mnie klima automatyczna działa beznadziejnie. Ale np w WV bardzo dobrze. Nie ma tak że wszędzie jest źle. Odnoszę wrażenie że wszystko u Ciebie jest zepsute. Bo nie może wszystko być złe. I to jest konkretna odpowiedź. Nie piszę, że wszystko jest złe, ale dużo rzeczy - owszem. Wycieraczki ogólnie w miarę działają, ale czasami zdarza im się przeginać mocno - w obie strony. Czujniki światła nie wariują - po prostu nie da się ich tak ustawić, by nie włączały świateł pod wiaduktem czy w cieniu. Tutaj musiałaby być kamera i sztuczna inteligencja, która stwierdza, że nie ma sensu włączać świateł na chwilę. Skórzana tapicerka owszem - jest grzana. Ale trochę trzeba poczekać, aż się nagrzeje. Jak dla mnie - nieakceptowalne. Klima nie działa jakoś źle, ale wolę ustawiać intensywność grzania/chłodzenia niż polegać na automacie. Bo ten często bez sensu schładza, gdy chciałbym, by nadal leciało ciepłe powietrze. Godzinę temu, jakubek napisał(a): Żadne,bo jakie mogą być. Po prostu sam o sobie dajesz świadectwo. Konsultacje w ASO oraz fakt, że na ręcznym i D cały samochód się trzęsie oraz spod maski słychać dziwne odgłosy. Wystarczy? Bo w instrukcji tego nie ma. Jeżeli będziesz miał kiedyś okazję wypróbować DQ200, to przeprowadź eksperyment. Jestem na 100% pewien, że uznasz że ręczny i D to bardzo zła kombinacja w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 16 godzin temu, wladmar napisał(a): Skoda jest aż tak beznadziejna? Raczej użytkownik, ten użytkownik ...... Jak przeczytałem powyższy post to postanowiłem się wylogować z AK a hasło zakopać, aby nie trzeba było więcej tego czytać 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 15 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja jakoś korzystam z automatycznych świateł mijania, świateł długich, wycieraczek, klimy, skrzyni biegów, lusterek, trzymania pasa ruchu, tempomatu z radarem a nawet drzwi i bagażnika i jakoś sobie chwalę. Wychodzi na to, że nie umiem jeździć lub w ogóle w tym aucie niepotrzebny jestem. oooooo jesteś jednak normalny, jednak jak stanowcza większość użytkowników 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 Godzinę temu, Elephant napisał(a): oooooo jesteś jednak normalny, jednak jak stanowcza większość użytkowników Większość z definicji jest "normalna". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 23 godziny temu, stig napisał(a): Wystarczy spojler na odpowiedniej wysokości tylnej szyby. Nic nie oślepiają. Lusterko fotochromatyczne zbędne Albo przyciemnianą tylną szybę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 57 minut temu, kartonik napisał(a): Albo przyciemnianą tylną szybę Mam to i to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 20 godzin temu, stig napisał(a): Mam to i to Ja mam rolete na tylnej szybie zeby babelka slonce nie razilo i lusterko przestalo sie sciemniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 Ja nie zmieniam opon na zimowe, bo chcę mieć pełną kontrolę nad poślizgiem. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 W dniu 7.12.2022 o 17:10, Furvus_Eques napisał(a): Straszny samochód to musi być. Ja jakoś korzystam z automatycznych świateł mijania, świateł długich, wycieraczek, klimy, skrzyni biegów, lusterek, trzymania pasa ruchu, tempomatu z radarem a nawet drzwi i bagażnika i jakoś sobie chwalę. Wychodzi na to, że nie umiem jeździć lub w ogóle w tym aucie niepotrzebny jestem. Mam tak samo, wszystko w trybie auto i w zasadzie niczego nie tykam poza kierownica, bo nie widze takiej potrzeby. Imo, te systemy dzialaja bardzo sprawnie, a pisze o 5-letnim seacie. Nie rozumiem ludzi, ktorzy na nie narzekaja i je wylaczaja twierdzac, ze im przeszkadzaja 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 5 minut temu, zinger napisał(a): Mam tak samo, wszystko w trybie auto i w zasadzie niczego nie tykam poza kierownica, bo nie widze takiej potrzeby. Imo, te systemy dzialaja bardzo sprawnie, a pisze o 5-letnim seacie. Nie rozumiem ludzi, ktorzy na nie narzekaja i je wylaczaja twierdzac, ze im przeszkadzaja Zdziwiłbyś się ilu ludzi totalnie nie potrafi nauczyć się działania danego systemu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 16 minut temu, zinger napisał(a): Mam tak samo, wszystko w trybie auto i w zasadzie niczego nie tykam poza kierownica, bo nie widze takiej potrzeby. Imo, te systemy dzialaja bardzo sprawnie, a pisze o 5-letnim seacie. Nie rozumiem ludzi, ktorzy na nie narzekaja i je wylaczaja twierdzac, ze im przeszkadzaja Mi też w Tarraco nic nie przeszkadzało, wszystko działało prawidłowo. Biorąc pod uwagę, że to taki sam VAG jak Skoda to ja nie podejrzewam żeby Superb robił to jakoś dramatycznie gorzej. Mam wrażenie, że to kwestia użytkownika, któremu nic nie pasuje, bo woli mieć "kontrolę". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 12 minut temu, Vadero napisał(a): Zdziwiłbyś się ilu ludzi totalnie nie potrafi nauczyć się działania danego systemu. Sorry, jestem 1 system, ktorego do tej pory nie ogarnalem - automatyczne parkowanie. Kilka razy z ciekawosci probowalem i za wuja nie ptorafie sie z nim dogadac, ale i tak srednio widze jego przydatnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 14 minut temu, Vadero napisał(a): Zdziwiłbyś się ilu ludzi totalnie nie potrafi nauczyć się działania danego systemu. Tu nawet nie chodzi o naukę tylko bo upierdliwość, bo naciśnięcie guzika "Auto" i zostawienie go tak nie wymaga jakichś szczególnych umiejętności. Jeśli ktoś woli kręcić gałkami i naciskać guziki do upadłego we własnym zakresie to najczęściej robi to gorzej niż automat a i tak jest wiecznie niezadowolony. Z naprawdę beznadziejnymi automatami spotkałem się może kilka razy w życiu i były to auta raczej starsze, gdy te automaty były jeszcze dalekie od doskonałości. W ostatnich latach w nowych autach działały co najmniej poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2022 3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a): Mi też w Tarraco nic nie przeszkadzało, wszystko działało prawidłowo. Biorąc pod uwagę, że to taki sam VAG jak Skoda to ja nie podejrzewam żeby Superb robił to jakoś dramatycznie gorzej. Mam wrażenie, że to kwestia użytkownika, któremu nic nie pasuje, bo woli mieć "kontrolę". Ten uzytkownik ma chyba Superba 2, w ktorym wiekszosci systemow albo nie ma w ogole, albo sa mocno kulawe, bo to jednak juz niemlode auto. Najstarsze egzemplarze dobijaja do 15 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.