Skocz do zawartości

Skoda Octavia - 2014 rok.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega w 2014 roku kupił sobie nowiutki samochód Skoda Octavia.

Silnik benzynowy 1.2.

Spokojnie eksploatowany, rodzinne wyjazdy, dojazd do pracy.

I co?

Przy przebiegu około 100000km posypały się wszystkie łożyska w skrzyni biegów. Pokazywał mi te łożyska. Wyglądały jakby pracowały bez oleju. Ale olej był, właściwy olej, właściwy poziom.

Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, fred77 napisał(a):

Kolega w 2014 roku kupił sobie nowiutki samochód Skoda Octavia.

Silnik benzynowy 1.2.

Spokojnie eksploatowany, rodzinne wyjazdy, dojazd do pracy.

I co?

Przy przebiegu około 100000km posypały się wszystkie łożyska w skrzyni biegów. Pokazywał mi te łożyska. Wyglądały jakby pracowały bez oleju. Ale olej był, właściwy olej, właściwy poziom.

Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

U mnie auto troche nowsze, ale przebieg 125 kkm i też już się zepsuło :no: Pies nie może czytać książek na tylnym siedzeniu w nocy, bo się żarówka przepaliła :klnie:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard w Vagach. Kiedyś podobała mi się Octavia I i jak sprawdzałem opinie to odechciało mi się właśnie ze względu na skrzynie. Miały jakąś wadę, już nawet nie pamiętam jaką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Citric napisał(a):

Standard w Vagach. Kiedyś podobała mi się Octavia I i jak sprawdzałem opinie to odechciało mi się właśnie ze względu na skrzynie. Miały jakąś wadę, już nawet nie pamiętam jaką.

Może chodzi o nitowane koło talerzowe w mechanizmie różnicowym-nity z czasem puszczały ale to raczej nie ma związku z tematem w wątku...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fred77 napisał(a):

Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

swego czasu to był już element doprowadzony do perfekcji pod kątem trwałości więc weszli księgowi i zaczęli ciąć koszta... także nic mnie nie zdziwi

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fred77 napisał(a):

Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

 

I co w tym takiego dziwnego? :nie_wiem:

To dosc skomplikowany mechanizm i moze sie popsuc jak kazdy inny.

Wystarczy wada materialowa albo blad konstrukcyjny.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

I co w tym takiego dziwnego? :nie_wiem:

To dosc skomplikowany mechanizm i moze sie popsuc jak kazdy inny.

Wystarczy wada materialowa albo blad konstrukcyjny.

 

A to w tym dziwnego, że z reguły zawsze skrzynie biegów były po prostu pancerne i jedynie nieumiejętne obchodzenie się z nimi lub zła obsługa doprowadzały do uszkodzeń.

Oczywiście, że może się popsuć ale nie przy takich niskich przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, fred77 napisał(a):

A to w tym dziwnego, że z reguły zawsze skrzynie biegów były po prostu pancerne i jedynie nieumiejętne obchodzenie się z nimi lub zła obsługa doprowadzały do uszkodzeń.

Oczywiście, że może się popsuć ale nie przy takich niskich przebiegach.

Były pancerne, bo silniki miały przy 1800 rpm 100 Nm, a teraz mają 200+ Nm.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał(a):

A to w tym dziwnego, że z reguły zawsze skrzynie biegów były po prostu pancerne i jedynie nieumiejętne obchodzenie się z nimi lub zła obsługa doprowadzały do uszkodzeń.

Oczywiście, że może się popsuć ale nie przy takich niskich przebiegach.

 

To jaki odsetek tych skrzyn ulegal awarii? Podziel sie danymi :ok:

Bo wyciaganie wnioskow na bazie pojedynczego egzemplarza nie ma zadnego sensu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Citric napisał(a):

Standard w Vagach. Kiedyś podobała mi się Octavia I i jak sprawdzałem opinie to odechciało mi się właśnie ze względu na skrzynie. Miały jakąś wadę, już nawet nie pamiętam jaką.

W 1. 4 i 1.6 PB były problemy, natomiast diesle są niezniszczalne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, fred77 napisał(a):

Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

 

mnie we Fiacie oplowska skrzynia rozsypała się przy 90 tys. km przebiegu. I to był i tak niezły wynik. Co ciekawe teraz mam opla i na razie oplowska skrzynia w oplu jeszcze się trzyma przy 108 tys. przebiegu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

mnie we Fiacie oplowska skrzynia rozsypała się przy 90 tys. km przebiegu. I to był i tak niezły wynik. Co ciekawe teraz mam opla i na razie oplowska skrzynia w oplu jeszcze się trzyma przy 108 tys. przebiegu ;]

Ano, były przypadki że i po 30kkm... moja 170kkm przekulała i poszła w świat. Ale w fiacie to tylko część zamienna ;) a skoda to pewnie na złom 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

mnie we Fiacie oplowska skrzynia rozsypała się przy 90 tys. km przebiegu. I to był i tak niezły wynik. Co ciekawe teraz mam opla i na razie oplowska skrzynia w oplu jeszcze się trzyma przy 108 tys. przebiegu ;]

 

Ta skrzynia nie jest oplowska, tylko produkowal dla nich Getrag.

Po prostu Opel dluzej z niej korzystal, Fiat szybciej zmienil na inna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Były pancerne, bo silniki miały przy 1800 rpm 100 Nm, a teraz mają 200+ Nm.

No ok, ale sam tutaj pisales o nagminnie padajacych skrzyniach mq281 i dq200 .  Mozna dac lepsze łożyska, koszt zapewne 10 -15 dolarów czy euro na etapie produkcji. 

Gdzie tu ekologia? Naprawa lub wymiana na nowa skrzynie to ogromny ślad węglowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ta skrzynia nie jest oplowska, tylko produkowal dla nich Getrag.

Po prostu Opel dluzej z niej korzystal, Fiat szybciej zmienil na inna.

 

tak, pamiętam. A same łożyska były amerykańskiej firmy Timken wyprodukowane we Francji. Wszyscy byli wtedy winni złej jakości tylko nie Włosi ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał(a):

 

tak, pamiętam. A same łożyska były amerykańskiej firmy Timken wyprodukowane we Francji. Wszyscy byli wtedy winni złej jakości tylko nie Włosi ;]

to przeciez normalne, zadna awaria w fiacie nie jest wina fiata :P

 

27 minut temu, maro_t napisał(a):

I Opla!

ale czy w Oplach tez tak czesto padala i po tak niewielkich przebiegach?

jakos mnie o tym slyszalem
kolega mial astre z ta skrzynia, dojezdzil do ok 200km, psulo sie tam wszystko, ale nie skrzynia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a):

No ok, ale sam tutaj pisales o nagminnie padajacych skrzyniach mq281 i dq200 .  Mozna dac lepsze łożyska, koszt zapewne 10 -15 dolarów czy euro na etapie produkcji. 

Gdzie tu ekologia? Naprawa lub wymiana na nowa skrzynie to ogromny ślad węglowy

Nadinterpretacja. Pisałem, że mq281 hałasują i ludzie się skarżą, ale serwis każe im eksploatować. To są nowe skrzynie z 2019r, ostatnio czytałem wpis gościa, który Passatem 2021 1.5 tsi i mq281 dobił właśnie do 300 kkm, wymieniali mu skrzynię po 17 kkm i po 34 kkm z powodu nadmiernego hałasu. Kolejne ponad 260 kkm zrobił bez problemu, pomimo, że hałas występował. Jeździ dalej. 

Dq200, to inna historia, zużywają się sprzęgła, czasem mechatronika pada. 

Mamy tu też efekt skali, wszystkie skrzynie mq200 i dq200 produkuje Skoda. Od 2012r do 2020r wyprodukowali 13 mln szt skrzyń biegów, więc nie sposób nie usłyszeć, że się któraś wysypała.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, fred77 napisał(a):

A to w tym dziwnego, że z reguły zawsze skrzynie biegów były po prostu pancerne i jedynie nieumiejętne obchodzenie się z nimi lub zła obsługa doprowadzały do uszkodzeń.

Oczywiście, że może się popsuć ale nie przy takich niskich przebiegach.

Ale czekaj, w Hondach nie narzekam 2.0 manual 308kkm i 1 zmiana oleju w skrzyni, sprzęgło fabryczne przy tym przebiegu. Automat z 2.0 292kkm przelotu i olej co 40-60kkm zmieniany i teraz dopiero pierwszy filtr. Śmiga pięknie. Vag już dawno przestał imponować trwałością. Znajoma co 12kkm wymieniała na przeglądach olej w ASO wraz z łańcuszkiem rozrządu w 1.2tsi. Po gwarancji była całka i spokój z pojazdem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, fred77 napisał(a):

A to w tym dziwnego, że z reguły zawsze skrzynie biegów były po prostu pancerne i jedynie nieumiejętne obchodzenie się z nimi lub zła obsługa doprowadzały do uszkodzeń.

Oczywiście, że może się popsuć ale nie przy takich niskich przebiegach.

M32 była mega pancerna. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Były pancerne, bo silniki miały przy 1800 rpm 100 Nm, a teraz mają 200+ Nm.

Rozmawiacie o manualu teraz chyba, ale dorzucić można do tego dsg (nie wiem jak inne) dq250 i usilne dobijanie jak najszybciej do 6tego biegu przy 1000 obr/min 😁

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @kaczorek79 pisze, skrzynie przenoszą coraz większą moc i moment obrotowy silnika na koła. Mocniejsze łożyska wiążą się z ich większymi rozmiarami i masą. Raz, że koszty dla producentów, dwa trzeba znaleźć miejsce na większe bebechy. Zarówno w skrzyni jak i miejsca w budzie auta. Kiedyś kompakt miał 60 KM i 100nM a obecnie wszystko trzeba razy 2 liczyć. Pomijam wzrost przełożeń upchanych w skrzynię.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 3/4 nowych aut idzie do flot (leasing, najem) to po co robić auta na dłużej niż 3-5 lat?

Poczekajcie, aż na dobre wejdą elektryki... Zaraz coś wymyślą, że auto może być maksymalnie używane 3 lata i trzeba będzie kupić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2023 o 15:23, komandos80 napisał(a):

jakos mnie o tym slyszalem

 

U Ojca w Astrze H 1.7 CDTI padła - znaczy się, zaczęła rzęzić.

Dla znajomych kupowaliśmy pierwsze auto, padło na Bravo II 1.4 turbo. Jazda testowa, ten sam dźwięk skrzyni co u Ojca - podziękowaliśmy sprzedającemu.

 

Co ciekawe w żadnym z tych 2ch aut nie ruszał się drążek biegów przy zmianach obciążenia skrzyni, choć to niby podstawowa oznaka awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w 2014 roku kupił sobie nowiutki samochód Skoda Octavia.
Silnik benzynowy 1.2.
Spokojnie eksploatowany, rodzinne wyjazdy, dojazd do pracy.
I co?
Przy przebiegu około 100000km posypały się wszystkie łożyska w skrzyni biegów. Pokazywał mi te łożyska. Wyglądały jakby pracowały bez oleju. Ale olej był, właściwy olej, właściwy poziom.
Rozumiałbym coś w zawieszeniu, w silniku, jakiś osprzęt. Ale skrzynia biegów?

Fabia 2
2012
To samo. Po chyba 80 tys


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 8.12.2023 o 11:52, kaczorek79 napisał(a):

Były pancerne, bo silniki miały przy 1800 rpm 100 Nm, a teraz mają 200+ Nm.

 

To trochę jednak zbyt duże uogólnienie bo choćby w autach z usa nie jest to prawda. Duże v8 potrafiły mieć i prawie 400Nm przy 1000 obr i manuala który żył ;)

Oczywiście ma się to nijak do skody ale jednak ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.