Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Filipfm napisał(a):

 

Europejscy producenci (i zresztą nie tylko europejscy) sprzedają tam auta wytwarzane lokalnie przez JV z Chinczykami. I oczywiscie poniekąd cel osiągnięty - dług technologiczny zniwelowany. Ale ciezko mi powiedziec jaki byłby wpływ na ich gospodarke. 

 

Tutaj ciekawy news, chinski BYD zostal oficjalnym sponsorem i dostawca aut na Euro 2024.

Zeby bylo zabawniej, to mistrzostwa beda rozgrywane w Niemczech ;]

 

https://energetyka24.com/elektromobilnosc/wiadomosci/chinscy-producenci-elektrykow-zajmuja-kolejny-obszar-beda-sponsorem-me-2024

  • Lubię to 4
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał(a):

Czyli tak jak myślałem jeśli chodzi o mulitimedia - brak Apple car play i średni dotykowy ekran plus kiepskie wspomagacze kierowcy. Czujniki parkowania to komedia. 
 

 

 

Jak to jest w cenie Dacii, to nie jest to konkurent RAV4 i Tiguana, tylko właśnie Dacii. Nie sądzę, by dotykowe ekrany były tam gorsze, a co do wspomagaczy to nie może być chyba gorzej, niż w Hyundai i30. W Hyundai działają na tyle wkurzająco i bez sensu, że od razu je wyłączałem, potrafił na zaśnieżonej drodze zobaczyć wyimaginowane pasy i szarpać keirownicą próbując wprowadzić auto w poślizg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Jak to jest w cenie Dacii, to nie jest to konkurent RAV4 i Tiguana, tylko właśnie Dacii. Nie sądzę, by dotykowe ekrany były tam gorsze, a co do wspomagaczy to nie może być chyba gorzej, niż w Hyundai i30. W Hyundai działają na tyle wkurzająco i bez sensu, że od razu je wyłączałem, potrafił na zaśnieżonej drodze zobaczyć wyimaginowane pasy i szarpać keirownicą próbując wprowadzić auto w poślizg. 

Jechałem Dacia w carshearing i plus jest taki że da się to wyłączyć przyciskiem. Tu trzeba przyjąć że nie działa. Prosilem go na insta żeby porównał np grzanie foteli z VAG etc ale i tak fajnie że systemy porównał. To jest po prostu kupsko ale w miarę tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

World Car of the Year - wśród finalistów:

BYD Seal/Atto 4
Ford Bronco
Hyundai Kona
Hyundai Santa Fe
Kia EV9
Mazda CX-90
Subaru Crosstrek
Toyota Prius
Volkswagen ID.7
Volvo EX30

World Car of the Year 2024 - auta miejskie:
Abarth 500e
BYD Dolphin
Lexus LBX
Suzuki Fronx

Volvo EX30

World Car of the Year 2024 - nagroda za design
Ford Bronco
Ferrari Purosangue
Toyota Prius
Volvo EX30
Zeekr X

 

https://autokatalog.pl/blog/2024/konkurs-world-car-of-the-year-2024-final?url=newsletter&utm_source=newsletter_samar&utm_medium=referral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj obejrzałem ten test i nie, dziękuję za chińskie czajniki :) wole już Fiata czy VAGinę :) 

 

 

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Pado napisał(a):

wczoraj obejrzałem ten test i nie, dziękuję za chińskie czajniki :) wole już Fiata czy VAGinę :) 

 

 

 

A którego fiata ? 

I którego VAGa za 80-90tys ?

 

I w czym fiat będzie lepszy od MG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał(a):

 

A którego fiata ? 

I którego VAGa za 80-90tys ?

 

I w czym fiat będzie lepszy od MG

 

 

Nie pisałem o cenie bo to wiadomo, że trudna konkurencja

Ogólnie jakoś mam mieszane odczucia co do tej chińszczyzny . Niby jeździ,niby ma wszystko,niby jest tani,ale tu ekran laguje, silnik szarpie na zimnym, z tyłu nie ma nawet oswietlenia w kabinie,do tego autor testu wspomina o brytyjskich forach gdzie ludzie wypisuja konkretne usterki wynikające przede wszystkim z niskiej jakości części ...ja bym po prostu nie kupił i tylko o to mi chodziło.

 

 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pado napisał(a):

 

Nie pisałem o cenie bo to wiadomo, że trudna konkurencja

Ogólnie jakoś mam mieszane odczucia co do tej chińszczyzny . Niby jeździ,niby ma wszystko,niby jest tani,ale tu ekran laguje, silnik szarpie na zimnym, z tyłu nie ma nawet oswietlenia w kabinie,do tego autor testu wspomina o brytyjskich forach gdzie ludzie wypisuja konkretne usterki wynikające przede wszystkim z niskiej jakości części ...ja bym po prostu nie kupił i tylko o to mi chodziło.

 

Ale tutaj nie można pominąć kwestii ceny, bo skądś się ona bierze

i tak jak po daci nikt nie oczekuje jakości merca, tak samo chińczyki trzeba porównywać do tej samej półki cenowej

Jak zestawisz dustera z tym zs, to już wybór nie jest taki oczywisty 

Na pewno trzeba poczekać i zobaczyć jak te auta będą się sprawować w naszych warunkach

Dacia też miała trudny start, ludzie bali się że będzie gniła, że będzie się psuła, że się tego nie sprzeda jako używkę 

a czas pokazał co innego 

 

Tak swoją drogą odnośnie awaryjnosci, dustery które mamy w firmie z lat 2021-2022 mają mega problemy z elektroniką, 

na 7 aut chyba tylko jedno nie wylądowało w serwisie - wywalają różne błędy od adblue, przez napęd, silnik, wydech po poduszki :bzik:

co ciekawe wcześniej tego nie było, zresztą mamy kilka z 2019 i one śmigają bezawaryjne

Może MG też walczy z chorobami wieku dziecięcego, te szarpania nie dotyczą np 1.0tb, a gość też nie potrafił tego nawet dobrze opisać 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 16:08, Ryb napisał(a):

 

 

 

Fakt, Santa Fe wygląda obrzydliwie. Ale żeby oddać Chińczykom sprawiedliwość, taki np. Zeekr wygląda świetnie. Pierwsze chińskie auto, które mi się podoba.

 

Z3M6Ly9hdXRvYm9vbS1pbWFnZXMvMDAwLzAwMC8y

 

 

 

BYD Seal widziałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 01:38, K3 napisał(a):

 

Widziałem to w PL, na niemieckich blachach...

 

Po Tajlandii pełno tego jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koonrad napisał(a):

 

Ale tutaj nie można pominąć kwestii ceny, bo skądś się ona bierze

i tak jak po daci nikt nie oczekuje jakości merca, tak samo chińczyki trzeba porównywać do tej samej półki cenowej

Jak zestawisz dustera z tym zs, to już wybór nie jest taki oczywisty 

Na pewno trzeba poczekać i zobaczyć jak te auta będą się sprawować w naszych warunkach

Dacia też miała trudny start, ludzie bali się że będzie gniła, że będzie się psuła, że się tego nie sprzeda jako używkę 

a czas pokazał co innego 

 

Tak swoją drogą odnośnie awaryjnosci, dustery które mamy w firmie z lat 2021-2022 mają mega problemy z elektroniką, 

na 7 aut chyba tylko jedno nie wylądowało w serwisie - wywalają różne błędy od adblue, przez napęd, silnik, wydech po poduszki :bzik:

co ciekawe wcześniej tego nie było, zresztą mamy kilka z 2019 i one śmigają bezawaryjne

Może MG też walczy z chorobami wieku dziecięcego, te szarpania nie dotyczą np 1.0tb, a gość też nie potrafił tego nawet dobrze opisać 

 

 

Tu się zgodzę, nie wiem co się powyczyniało, ale Duster 2 przed liftem ma jakby wszystkiego więcej :) Ja mam 2019 a kolega po FL i tam połowy uszczelek nie ma w drzwiach, komora silnika tylko w "podkładzie", ciekawe jak daleko poszły te oszczędności. cena wzrosła z 50% a ilość materiałów zmalała - coś chyba nie tak. Poczuli się tak pewnie, że teraz chcą rżnąć klientów już na maksa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pado napisał(a):

wczoraj obejrzałem ten test i nie, dziękuję za chińskie czajniki :) wole już Fiata czy VAGinę :) 

 

 

zerknij na ten  materiał 

sporo sie Balkan odnosi do Zs  a jak potrzebujesz wiecej to ma kilka testó innych cinczyków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Camel napisał(a):

 

Tu się zgodzę, nie wiem co się powyczyniało, ale Duster 2 przed liftem ma jakby wszystkiego więcej :) Ja mam 2019 a kolega po FL i tam połowy uszczelek nie ma w drzwiach, komora silnika tylko w "podkładzie", ciekawe jak daleko poszły te oszczędności. cena wzrosła z 50% a ilość materiałów zmalała - coś chyba nie tak. Poczuli się tak pewnie, że teraz chcą rżnąć klientów już na maksa ?

Pewnie doszły koszty dodatkowego wyposażenia. Inflacja i inne dziadostwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koonrad napisał(a):

Dacia też miała trudny start, ludzie bali się że będzie gniła, że będzie się psuła, że się tego nie sprzeda jako używkę 

a czas pokazał co innego 

 

tak tylko dacia na starcie i dacia teraz to dwa rozne samochody i oczywiscie ceny tez inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mokrii napisał(a):

sporo sie Balkan odnosi do Zs  a jak potrzebujesz

Balkan robi też masę błędów w tym materiale, trochę słabo jak na profesjonalistę. 

Silnik tam to jest 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, jednostka GM, która była w insigni B i robila bez problemu 300kkm. Skrzynia dct od Borg-Warner. Blacha w ocynku, zabezpieczenie od spodu podobno mega w porównaniu z czymkolwiek co wyjeżdża z fabryki w EU (o japonii z litości nie będę wspominał). Jest szansa, że pojeździ to dłużej niż cokolwiek innego w tej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, iwik napisał(a):

Balkan robi też masę błędów w tym materiale, trochę słabo jak na profesjonalistę. 

Silnik tam to jest 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, jednostka GM, która była w insigni B i robila bez problemu 300kkm. Skrzynia dct od Borg-Warner. Blacha w ocynku, zabezpieczenie od spodu podobno mega w porównaniu z czymkolwiek co wyjeżdża z fabryki w EU (o japonii z litości nie będę wspominał). Jest szansa, że pojeździ to dłużej niż cokolwiek innego w tej cenie. 

 

 

Pytanie kogo w Europie interesuje ile przejedzie samochodem trzeci czy czwarty właściciel skoro najczęściej będzie to jakiś Ghańczyk czy inny Nigeryjczyk. Od biedy Polak czy Ukrainiec.

 

I tak, Balkan jest dramatycznie słaby, zarówno od względem warsztatu filmowca, jak i, co najgorsze pod względem merytorycznym. Pertyn-maruda, Bąk i Wieruszewski biją go na głowę pod każdym względem, a i im mam sporo do zarzucenia. Zresztą, to chyba dobrze widać w zasięgach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, iwik napisał(a):

Balkan robi też masę błędów w tym materiale, trochę słabo jak na profesjonalistę. 

Silnik tam to jest 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, jednostka GM, która była w insigni B i robila bez problemu 300kkm. Skrzynia dct od Borg-Warner. Blacha w ocynku, zabezpieczenie od spodu podobno mega w porównaniu z czymkolwiek co wyjeżdża z fabryki w EU (o japonii z litości nie będę wspominał). Jest szansa, że pojeździ to dłużej niż cokolwiek innego w tej cenie. 

 

 

Jeżeli bezpośredni to tym bardziej słabo bo wychwalał silnik pod kątem LPG

Reszty nie ma co komentować bo to takie pitu-pitu coś tam jakby szarpie, coś jakby stuka w zawieszaniu :bzik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Koonrad napisał(a):

 

Jeżeli bezpośredni to tym bardziej słabo bo wychwalał silnik pod kątem LPG

Reszty nie ma co komentować bo to takie pitu-pitu coś tam jakby szarpie, coś jakby stuka w zawieszaniu :bzik:

 

 

Wersja wolnossaca 1,5 z MG ZS ma wtrysk posredni, 1,5T jest w tym wiekszym HS i tam juz bezposredni.

Ogolnie na te auta trzeba patrzec przez pryzmat value for money, a nie porownywac 1:1 z konkurencja z EU, KR czy JP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, sherif napisał(a):

to się okażę :)

 

Sam jestem ciekaw ale na razie moje doświadczenia z chińską motoryzacją pokazują, że z klasą premium jeszcze nie mają tamci co konkurować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ryb napisał(a):

 

I sporo gorzej.

 

To nie ma absolutnie znaczenia. Tańsza alternatywa był Arteon. Już nie robią więc następna generacja MG będzie jak Skoda a następna jak VW i zaorają rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Sam jestem ciekaw ale na razie moje doświadczenia z chińską motoryzacją pokazują, że z klasą premium jeszcze nie mają tamci co konkurować. 

 

Premium nie ale to nie ich zadanie oni się staną taką upper middle class 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujek napisał(a):

Premium nie ale to nie ich zadanie oni się staną taką upper middle class 

 

Siedziałem w Hongqui, oni podobno myślą, że to alternatywa dla Bentleya. 

;l

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wujek napisał(a):

Premium nie ale to nie ich zadanie oni się staną taką upper middle class 

Nie zgodzę się. Oni chcą uderzyć na raz, we wszystkie segmenty, tj wspomniany Hongqui. Xiaomi to też nie konkurencja dla Dacii.

 

16 godzin temu, Ryb napisał(a):

Sam jestem ciekaw ale na razie moje doświadczenia z chińską motoryzacją pokazują, że z klasą premium jeszcze nie mają tamci co konkurować. 

 

Wykończenie, detale zgoda. Awaryjność to IMHO będzie tylko lepiej ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu mowi tu, ze Dacia pokona Czajnika w EU...

Wrocilem, z miejsca, gdzie oba wrogie obozy Czajniki vs.Dacia konkuruja juz od prawie 15 lat....


c1a38c42104a8244ea6674bbb50daab5.jpg

Np ...jakis 'Polud-Wschod' przede mna jedzie...

47b3d3e5bd12242dc7bee0c416e64190.jpg


Na marginesie, w koncu sie przejechalem... moja fascynacja Dacia sie spelnila Dscia mi sie podoba

7ec28f145b2c4231f604e54beeb25717.jpg

A wiec, zaznaczam, ze nie moja opinia... raczej zbior obserwacji I lokalnych ludzi...

Viva la France, troche tak nie do konca.. ale jednak - czyli 'Terytorium zamorskie la France'.

Mamy Police Nationale, mamy Gendanmerie, mamy wszelkie prawa EU ... ale tez wybor aut i wplyw US of A, Australia i Asia.

034f30558164325bf63e27b4ed620742.jpg


10351c180e28946da9bb4940a57ed30a.jpg

Tylko gdzie ten F patriotyzm, skoro Police Nationale wybiera Toalete do jezdzenia...

Wybor za to dla klienta na wyspie jest... szczegolnie dla ludzi z wypchanym portfelem (i to bardzo). Yank Truck jak masz kase jest obiektem pozadanie, popyt jest i to jak na lokalne warunki duzy....

Potem jest oczywiscie Viva la Liberte i patryiotyzm Made in France , a dokladnie to tak Made in Romania, Brasil czyli Dacia...

f3590e41610713d47882d8c665c55202.jpg

1daa272c189c955ba8104bc857e87574.jpg

9e70a621b9a9518cdbea7e30a6ce39f5.jpg

Jak w Avis powodzialem, ze ja Dacia chce, powiedzieli mi ' Monsieur' ni ma... tylko la Toyota, i duzo... la MG

(Zapytalem dlaczego, o tuz - podobno klient nie na to- czytaj Jankesi i glupi Ozzie nie potrafia manual jezdzic.... a to glowna klientela.... wzialem mala Toyota Raize...)

f2a70993663bf5b42b53532a7c1f7630.jpg


Po paru dniach roboty, odkrylem, ze w okolo mnie sa sami Francuscy patryioci z rumunskim rodowodem ....

7f04067471efb6da9e57b772b65b741f.jpg

Czyli opisano mi Dacia, jako cytuje (nie moje slowa)

' niezliszczalne auto dla plebsu'

lub

'idealne drugie auto dla rodziny'

'Swietne auto A do B'

- zalezy czy pytalem tych jezdzacych Dacia czy nie nie...

Na moje pytanie o dumny F patriotyzm - oczywiscie powiedziano mi, ze La Dacia jest oczywiscie francuska...

Na moje drazenie, ze jednak francuskie lapki jej nie klepia... lud odparl, ze 'Dacia nalezy do Francuzufff i basta!'

Bedac wrednym q-ta-sem drazylem temat, dlaczego nie kupia sobie jakiegos Pezo, czy Cytroena...

Odpowiedziano mi, ze niestety auta Made in France zrobily sie za drogie.... wiec po co przeplacac jak i tak francuzow wspieraja...


d277873512357e6de8412f382c6a9c14.jpg

Wiec mamy jakiegos statystycznie klienta Dacia.

* Nie lubi przeplacac
* chce jakos troche wspierac lokalny przemysl
* czuje sie oszukany przez Stelantis, ze go chca z $$$ oskubic, a nic nie oferuja w zamian...

Zaciekawiony zaczelem szukac ludzi, ktorzy sie przyznaja do tego... co (3 osoby) jezdzily wczesniej Dacia, a teraz maja cos innego, Np Czajnika.


Uslyszalem, ze 'Viva la France' mozna sobie miedzy gdzies tam wsadzic, jak Czajnik oferuje wiecej - skora w zydlu i automatic w cenie jak lub ciut wiecej niz Dacia ... wiec ich forsa idzie tam.

Zapytalem o dealera - i juz znany sposob z mojego smietnika, facet ktory sprzedaje Dacia po lewej stronie salonu, sprzedaje MG po prawej - czyli taki Ford T, nie wazne co kupisz, i tak wydasz forse u nas...

A wiec, jest Partia zwolennikow Czajnikow, ze wzgledow finansowych.

5a19f32eed896673b42048619baaf9e9.jpg


bd109831c26a20950deffbc83f2a2270.jpg

Czyli mozna opisac klienta na czajnika jako

* Nie lubi przeplacac
* ma gdzies lokalny przemysl bo... (patrz nizej)
* czuje sie oszukany przez Stelantis, ze go chca z $$$ oskubic, a nic nie oferuja w zamian...

* wiec wydaje ciezko zarobiona forse na to co da mu wiecej, Np BYD czy Chery...

bbc68e96c99869aec93792588eb8b200.jpg

Oba obozy byly zgodne..

Gdzie jest jednak slaby punk czajnikow i Dacia , to blacharka...

Jezdzac po wsiach, praktycznie w kazdym domu stoi jakis 'trup', glownie Renault Clio i... cala armia Dacia.

4d501f19e61e73cc721183b940ba7294.jpg

0d4d1c960dfbaee2f77579d998272bd8.jpg

b109963e8cf4a4e6bda3e502db5e4f04.jpg



Wyglada, ze lokalna tropikalna pora deszczowa im nie sluzy - I jak przerdzewialych czajnikow nie widzialem to Dacia tak - czyli zgaduje teorie, ze dobrze zabezpieczone to Dacia nie sa, bo ilosc rudej to masakra.

Nie zmienia to faktu, ze kazda wies ma pare stojacych 'na zlom', gdzie 'bush mechanic' wyciaga z nich na czesci co sie da...

Czyli, wg wydajacych ciezko zarobione - rynek wyglada tak:

- Dacia ma przewage narazie,

- Made in China coraz bardziej wygrywa z Dacia, ale na moje wielce nie naukowe obserwacje, ilosc Dacia jest zdecydowanie wieksza w starej generacjach - nowych chyba ich Czajniki maja????

0b3433f82303bf80dd5e41a65f2412ae.jpg

- EU marki sie po prostu wyceniaja z rynku...

Czy sie powtorzy w EU nie wiem, ale wiem, ze EU klient nie pogardzi Made in China .... tak jak Francuski-zamorski klient nie gardzi.... no chyba, ze mu sie cos pod nogi rzuci (np clo) ... zeby czajnika nie kupil..


cac3afb386b7eaafc8d1792a60d13447.jpg


065b5862bd1cd968c5da5d6458a2d8a0.jpg

f0cf558a6a6b0365b3253b15dad5122e.jpg

c4f1919a23229c2e77ba385eaefec901.jpg



fb9ae3c38413dd63d22302d87566e489.jpg

7765068d274d6f08ce37172e1eaee504.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał(a):

- Made in China coraz bardziej wygrywa z Dacia, ale na moje wielce nie naukowe obserwacje, ilosc Dacia jest zdecydowanie wieksza w starej generacjach - nowych chyba ich Czajniki maja????

0b3433f82303bf80dd5e41a65f2412ae.jpg

fb9ae3c38413dd63d22302d87566e489.jpg

 

 

pierwsza fotka to logan, na zdjęciu rdzy nie widać, a to auto będzie miało już grubo ponad 10lat (zakończona produkcja w 2012)

w PL już tego prawie nie spotkasz, bo właśnie rdza je pokonała - pierwsze dacie były słabo zabezpieczone :hmm: i slabo wyposażone

więc nie dziwne że klient szuka czegoś innego i patrzy na china 

 

druga fotka to duster 1gen po lifcie produkowany od 2013-2017, więc też ma już 7-8lat min i też na nim rdzy nie widać 

w PL tego jest sporo oraz 2gen - charakterystyczne kwadratowe światła z tyłu (mówią że ukradzione z jeep ;) )

i ten może spokojnie konkurować z china, bo dacia też zrobiła spory krok do przodu ws do wyposażenia i wyglądu

1920px-Dacia_Duster_II_IMG_4398.jpg

 

tak przy okazji, mamy w firmie kilkanaście duster, a przewinęło się kilkadzisiąt, dotąd te auta nie sprawiały większych problemów, a są tyrane po budowie

rocznik 2021-2022 który mamy masowo pada elektronika, obecnie w moim oddziale połowa stoi w serwisie po na desce choinka i stoją tam dłużej - kilka tygodni

więc coś dacia przekombinowała i radzę uważać z dusterem z tych lat (diesel 4x4)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
pierwsza fotka to logan, na zdjęciu rdzy nie widać, a to auto będzie miało już grubo ponad 10lat (zakończona produkcja w 2012)
w PL już tego prawie nie spotkasz, bo właśnie rdza je pokonała - pierwsze dacie były słabo zabezpieczone :hmm: i slabo wyposażone
więc nie dziwne że klient szuka czegoś innego i patrzy na china 
 
druga fotka to duster 1gen po lifcie produkowany od 2013-2017, więc też ma już 7-8lat min i też na nim rdzy nie widać 
w PL tego jest sporo oraz 2gen - charakterystyczne kwadratowe światła z tyłu (mówią że ukradzione z jeep  )
i ten może spokojnie konkurować z china, bo dacia też zrobiła spory krok do przodu ws do wyposażenia i wyglądu
1920px-Dacia_Duster_II_IMG_4398.jpg
 
tak przy okazji, mamy w firmie kilkanaście duster, a przewinęło się kilkadzisiąt, dotąd te auta nie sprawiały większych problemów, a są tyrane po budowie
rocznik 2021-2022 który mamy masowo pada elektronika, obecnie w moim oddziale połowa stoi w serwisie po na desce choinka i stoją tam dłużej - kilka tygodni
więc coś dacia przekombinowała i radzę uważać z dusterem z tych lat (diesel 4x4)
 



Te swiatla mi sie podobaly

b93d2c10156412dd67c7af25c3c7bdfd.jpg

Totalnie sie nie znam, dla mnie wszystko bylo 'Duster', zajelo mi pare dni zeby jakies inne modele rozpoznac 🫡, ale z tego co mi mowiono...

...to Dacia nie lubi Pacific (sol) i cieplego deszczu. Jak karoserie sie trzymaja, to przewieziono mnie jedna sztuke z dziurami w podlodze... (pierwszej generacji Duster ????)

Podobno, Oroch - (czyli wersje ktore dostaja nie EU) jest lepiej zabezpieczona, ale w ogole nie moge tego potwierdzic...

Co ciekawe, jest spora ilosc aut EU np Twingo z lat 90tych..

9b800969d73b8c63333f8ddcdf47185d.jpg

Czy 206

469a03bf8f65136d1a887b7de149d122.jpg

.. I tam glownie lakier zlazi, ale (podobno) nie rdzewieja jak Dacia.. Znow tylko powtarzam, co mi powiedziano....

Czyli, wyglada, ze Renault oszczednosc gdzies na Dacia sobie robi, szkoda tylko, ze na cynkowaniu....



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał(a):


emoji106.png

Te swiatla mi sie podobaly emoji56.png

b93d2c10156412dd67c7af25c3c7bdfd.jpg

Totalnie sie nie znam, dla mnie wszystko bylo 'Duster', zajelo mi pare dni zeby jakies inne modele rozpoznac 🫡, ale z tego co mi mowiono...

 

Po FL w 2021 dostał światła od mini :phi:

https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2021/09/dacia-duster-ii-fl-pierwszy-test-sylwetka6.jpg

 

 

1 godzinę temu, OZI napisał(a):


...to Dacia nie lubi Pacific (sol) i cieplego deszczu. Jak karoserie sie trzymaja, to przewieziono mnie jedna sztuke z dziurami w podlodze... (pierwszej generacji Duster ????)

Podobno, Oroch - (czyli wersje ktore dostaja nie EU) jest lepiej zabezpieczona, ale w ogole nie moge tego potwierdzic...

Co ciekawe, jest spora ilosc aut EU np Twingo z lat 90tych..

 

Francuskie auta na ogół nie miały problemu z korozją,czy to reno czy pug

Nie wiem jak teraz, bo w 3letnim citroenie berlingo rdza na rancie błotnika wyszła

A Dacia jest tanią marka i gdzie te oszczędności muszą wychodzić

Choć tak jak pisałem, podobno nowsze dacie już się lepiej trzymają, tyle że łatka została im już przypięta 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, iwik napisał(a):

Dziś premiera MG3

image.png.3090fc33b2db0ef124da2dc078b37cba.png

Czekamy na cenę i zobaczymy czy w toyocie japońcom skoczy ciśnienie. 

https://autogaleria.pl/mg-3-hybrid-premiera-test-mg3-cena

 

Yarisowi może nie skoczy gulll, ale corsa, fiesta i tak dalej przestanie się sprzedawać na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Camel napisał(a):

 

Yarisowi może nie skoczy gulll, ale corsa, fiesta i tak dalej przestanie się sprzedawać na bank.

 

Nie przestanie, floty by sie musialy przesiasc na chinczyki, a na to jeszcze zdecydowanie za wczesnie...

Klient indywidualny jest bez znaczenia dla poslkiego rynku.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie przestanie, floty by sie musialy przesiasc na chinczyki, a na to jeszcze zdecydowanie za wczesnie...

Klient indywidualny jest bez znaczenia dla poslkiego rynku.

To fakt, jeden z "zaprzyjaźnionych" dealerów tojki sprzedał 1000 szt aut  :) jedna firma zrobiła mu cały target na cały rok.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Camel napisał(a):

To fakt, jeden z "zaprzyjaźnionych" dealerów tojki sprzedał 1000 szt aut żabce :) jedna firma zrobiła mu cały target na cały rok.

 

Nawet wsrod klientow indywidualnych, nie wszyscy patrza tylko przez pryzmat ceny...

Jeszcze troche wody w Wisle uplynie zanim chinskie auta zyskaja jakas wieksza popularnosc.

Dacii to zajelo z 15 lat lat i nadal oscyluja tylko wokol 10 miejsca na liscie sprzedazy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Dacii to zajelo z 15 lat lat i nadal oscyluja tylko wokol 10 miejsca na liscie sprzedazy.

 

Tylko że Dacia wypada słabo pod względem wyposażenia w porównaniu z chińskimi producentami. Chińczyki wchodzą z takim wyposażeniem i jakością wykończenia jakiego Dacia jeczecze nie widziała. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KYRTAP napisał(a):

 

Tylko że Dacia wypada słabo pod względem wyposażenia w porównaniu z chińskimi producentami. Chińczyki wchodzą z takim wyposażeniem i jakością wykończenia jakiego Dacia jeczecze nie widziała. 

 

Pozyjemy, zobaczymy :ok: Wyposazenie to nie wszystko, za Dacia stoi sprawdzona technologia Renault.

Tutaj masz czesto jakies chinskie konstrukcje, duza niewiadoma jest niezawodnosc + utrata wartosci.

IMHO szalu nie bedzie, bo prog wejscia jest dosc wysoki, min 80-100kPLN.

Jak ktos ma 100kPLN na auto, to pewne bez wiekszego problemu moze dolozyc kolejne 20 do czegos bardziej "markowego".

Co innego gdyby te auta kosztowaly polowe tego co konkurencja.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.