zubu Napisano 8 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2008 Ja przy następnej wymianie zamierzam zalać TAKI OLEJ. Naczytałem się o nim dużo dobrego na wielu forach, właściwie zero negatywnych opini Ciekawe co Twoi mechanicy by powiedzieli na temat MOTULA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 8 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2008 > Ciekawe co Twoi mechanicy by powiedzieli na temat MOTULA Zapewne olej z LIDL-a lub innego marketu. Prawdę mówiąc pierwszy raz z firmą MOTUL spotkałem się na tym forum niedawno. Firmę Valvoline znam już od dawna ale nigdy dokładniej nie przyglądałem się ich produktom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2008 > Ciekawe co Twoi mechanicy by powiedzieli na temat MOTULA Że wynalazek.... Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 witam chce przejsc z shella 15 w 40 na Valvoline 10 w 40,wiec mam pytanko czy owy pol syntetyk nie wyplucze mi uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > pytanko czy owy pol syntetyk nie wyplucze mi uszczelek Uszczelek? A czemu? To kwas jakiś czy co? Półsyntetyk to w 60% czy nawet 70% (nie pamietam) mineralny z dodatkami. Te dodatki mogą wymyć osady i nagar z silnika, co czasem skutkuje większym spalaniem oleju ale nie wyciekami. No, chyba że zamiast uszczelek masz silnik uszczelniony nagarem Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 koles mi doradza ten olej,tez jezdzil na shellu i silnik do spalal,jak przeszedl na valvoline to przestal spalac i chlopaczyna nie dolewa nic,coz przejde na niego okaze sie co bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cornelo Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 > Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem > opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.? No i chyba muszę coś dołożyć do tych opinii. Aktualnie mam zalany własnie ten olej i niestety silnik zaczął troszkę łykać (do tej pory lałem krytykowany Lotos i nie miałem z tym problemów). Zorientowałem się w momencie jak zaczęły się odzywać popychacze. Kontrola stanu pokazała ilość poniżej minimum a dolewka uciszyła (choć trochę) popychacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 > witam chce przejsc z shella 15 w 40 na Valvoline 10 w 40,wiec mam > pytanko czy owy pol syntetyk nie wyplucze mi uszczelek Lej śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2008 > Moja Asterka ma na blacie 145kkm, ile w rzeczywistości . Czym był > zalany poprzednio - nie mam pojęcia, podobno Castrol mineralny > (karteczka prawie nieczytelna ) Więc czytam i czytam i > najprawdopodobnie zaleję silniczek Valvoline MaxLife 10W-40. Oczywiście zalałem Valvoline MaxLife 10W-40. Od wymiany przejechałem 3,5 kkm i w sumie musiałem dolać ok. 0.8 l. oleju. Chyba jak na X16XEL to wynik dobry. Żadnych złych objawów ubocznych nie ma. I co ciekawe. Przed wymianą na łączeniu silnika ze skrzynią biegów zawsze wisiała kropla oleju. A teraz o dziwo od miesiąca nie wisi . Jestem sceptykiem odnośnie właściwości uszczelniających tego oleju ale może trzeba zrewidować swoje poglądy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Pytanko do chemików i innych wykształconych i oczytanych. Czy na zimnym silniku poziom oleju powinien być wyższy niż na ciepłym czy odwrotnie. Pytanie tendencyjne ale chciałbym się upewnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > Pytanko do chemików i innych wykształconych i oczytanych. > Czy na zimnym silniku poziom oleju powinien być wyższy niż na ciepłym > czy odwrotnie. Nie jestem żadnym z powyższych, ale na ciepłym silniku olej masz 'wysoko' - dopóki nie ścieknie z 'góry' silnika, z popychaczy i innych takich ustrojstw - więc w misce będzie go wtedy mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > Czy na zimnym silniku poziom oleju powinien być wyższy niż na ciepłym czy odwrotnie. Prawidłowy pomiar oleju w silniku powinien wyglądać następująco: Zapalamy samochód i zaczynami jechać aż do momentu w którym silnik osiągnie temperaturę optymalną tzn. ok 90 st. C, następnie zatrzymujemy samochód na równej poziomej nawierzchni i gasimy silnik. Po odczekaniu ok. 5 minut wyjmujemy bagnet, wycieramy aby był suchy, wkładamy bagnet, wyjmujemy i patrzymy na podziałkę - poziom powinien oscylować między min. i max (ok. 1L), najlepiej trochę ponad połowę. Stan oleju przy zimnym silniku jest oczywiście wyższy niż przy ciepłym ze względu na to, że w trakcie stygnięcia silnika cały olej z góry silnika spływa sobie powoli do miski olejowej ale jest jedno ale bo jeśli przykładowo zimny silnik odpalimy na dosłownie parę sekund to zimny olej zostanie rozpryskany po zimnym silniku i ciężko mu będzie szybko i w całości ociec do miski dlatego jak po takiej operacji zmierzymy stan to może on być równy lub mniejszy niż na ciepłym silniku. Często z tego powodu ludzie notują różne stany przy zimnym silniku i skarżą się że coś jest nie tak Wszystko co napisałem zostało dokładnie i wielokrotnie sprawdzone przeze mnie w moich autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > Pytanko do chemików i innych wykształconych i oczytanych. > Czy na zimnym silniku poziom oleju powinien być wyższy niż na ciepłym > czy odwrotnie. > Pytanie tendencyjne ale chciałbym się upewnić olej ma dość dużą rozszerzalność cieplną. Przy zmianie jego temperatury o 100 stopni może go przybyć aż 10 procent. ps apropos przedmówców. olej wcale tak długo nie ścieka do miski. właśnie dlatego każą czekac te 5 minut po wyłączeniu silnika, żeby olej z grubsza zdążył ściec więc w konsekwencji każą sprawdzać poziom oleju wtedy, kiedy jest go najwięcej, bo i jest gorący i znaczna większość już ściekła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > olej ma dość dużą rozszerzalność cieplną. Przy zmianie jego > temperatury o 100 stopni może go przybyć aż 10 procent (tzw > rozszerzalnośc cieplna) > ps apropos przedmówców. olej wcale tak długo nie ścieka do miski. > właśnie dlatego każą czekac te 5 minut po wyłączeniu silnika, > żeby olej z grubsza zdążył ściec > więc w konsekwencji każą sprawdzać poziom oleju wtedy, kiedy jest go > najwięcej, bo i jest gorący i znaczna większość już ściekła Właśnie bym się z Tobą zgodził. Olej gdy jest ciepły jest bardziej "pulchny" i dlatego może go być więcej, a ciepły szybciej spływa do miski niż zimny więc ok 5 min wystarczy aby duża większość jego spłynęła do miski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > Olej gdy jest ciepły jest bardziej "pulchny" i dlatego może go być więcej Ciekawa teoria ale rozszerzalność cieplna oleju silnikowego jest niewielka i raczej nie zauważalna > a ciepły szybciej spływa do miski niż zimny więc ok 5 min wystarczy aby duża > większość jego spłynęła do miski no właśnie, owszem dużo oleju spłynie w ciągu tych 5 minut ale zdecydowanie więcej w ciągu następnej godziny dlatego przy zimnym silniku oleju w misce będzie na pewno więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 > Ciekawa teoria ale rozszerzalność cieplna oleju silnikowego jest > niewielka i raczej nie zauważalna czy aby napewno?? skąd takie info? Tylko myślisz, czy wiesz? ''Rozszerzalność objętościowa oleju uzyskanego z ropy naftowej wynosi do 10% przy przyroście temperatury o 100oC''. Cytat z ''Vademecum rafinera. Ropa naftowa:właściwości, przetwarzanie, produkty'' Jana Surygały. Kiedyś z nudy czytałem fragmenty > no właśnie, owszem dużo oleju spłynie w ciągu tych 5 minut ale > zdecydowanie więcej w ciągu następnej godziny tego jesteś tak samo pewien jak powyższego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 > czy aby napewno?? skąd takie info? Tylko myślisz, czy wiesz? > ''Rozszerzalność objętościowa oleju uzyskanego z ropy naftowej wynosi > do 10% przy przyroście temperatury o 100oC''. Cytat z > ''Vademecum rafinera. Ropa naftowa:właściwości, przetwarzanie, > produkty'' Jana Surygały. Kiedyś z nudy czytałem fragmenty Też to czytałem i wyraźnie pisze, że przyrost objętości wynosi "do" 10%, ale co to za informacja "do"? Jak to się ma do oleju mineralnego. półsyntetycznego i syntetycznego? Przykład: do mojego silnika wchodzi 5,5 L oleju, stan przy zimnym silniku to powiedzmy max., przy obecnych warunkach olej ma ok. 20 st. C, jedziemy i zostaje podgrzany do ok. 90 st. C. Po prostym obliczeniu wychodzi na to, że 5,5 L zwiększy objętość o 7% czyli prawie 400 ml. Uwierzę w to, że mój olej syntetyczny zwiększy swoją objętość o 400 ml tylko w przypadku gdy sam wykonam to doświadczenie. Przez 5 lat odkąd użytkuje swoje samochody i sprawdzam stan oleju nigdy nie stwierdziłem aby stan oleju przy ciepłym silniku był choć równy nie mówiąc wyższy o prawie pół litra niż przy zimnym silniku. Rozumiem, że u ciebie jest tak jak w książce ''Vademecum rafinera. Ropa naftowa:właściwości, przetwarzanie, produkty'' > no właśnie, owszem dużo oleju spłynie w ciągu tych 5 minut ale > zdecydowanie więcej w ciągu następnej godziny > tego jesteś tak samo pewien jak powyższego? Dokładnie jestem w 100% pewien, że nie cały olej spłynie w ciągu 5 min w dół silnika, a u Ciebie po tych 5 minutach olej po prostu staje w miejscu jakbyś wcisnął pauzę - fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 UWAGA !! Przestrzegam przed zakupem oleju u wojtekbieniek na allegro. Ja zakupiłem u niego olej Valvoline MaxLife 10W40 i okazuje się że to podróba (nie tylko ja mam takie spostrzeżenia - patrz komentarze) W poniedziałek zamawiam u znajomego ten sam olej i filtr i jadę szybko na wymianę. Po 1300 km musiałem dolać 1l gdzie poprzednio 0,5 l na 1000km było maximum jakie usiałem dolewać (olej GM 10W14) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 co do wyzej wymienionego oleju motul to nie jest zaden wynalazek ani nic z super marketu tylko najlepszy olej dostepny na rynku - jakoscia bijacy castrola i mobila. firma motul jako pierwsza chyba w latach 60 czy na pocztaku 70- wprowadzila podzial na olej syntetyczny i pol syntetyczny . zreszta taki olej wcale nie jest taki drogi mozna go spokojnie kupic na allegro np http://www.allegro.pl/item414002716_motul_8100_x_cess_5w40_5l_f_ra_vat_g4.html ja mam dwa auta i oba jezdza na motulu. w pelni popieram kolege zubu co do tego oleju heh . np czemu w rajdach samochodowych wiekszosc ludzi stosuje motula .. a nie mobila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 Mam pytanie. Astra II 2.0DTH na liczniku ok.200 tys przebiegu.Do tej pory chodziła cały czas na oplowskim 5W30.Po ostatniej wymianie rano słychać popychacze szybko milknące.Od wymiany do wymiany bierze ok.1litra oleju. Przyszła pora wymiany.I tu rodzi się pytanie ? Co wlać - jaki i jakiej firmy? Znajomy mechanik z serwisu Mitsubishi namawia mnie na przejście na półsyntetyk. Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Mam pytanie. > Astra II 2.0DTH na liczniku ok.200 tys przebiegu.Do tej pory chodziła > cały czas na oplowskim 5W30.Po ostatniej wymianie rano słychać > popychacze szybko milknące.Od wymiany do wymiany bierze > ok.1litra oleju. > Przyszła pora wymiany.I tu rodzi się pytanie ? Co wlać - jaki i > jakiej firmy? > Znajomy mechanik z serwisu Mitsubishi namawia mnie na przejście na > półsyntetyk. > Co robić? Moim zdaniem wlej syntetyk ale innej firmy (byle nie GM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Nie wiem czy było czy nie, ale przypadkiem to znalazłem więc bardzo proszę: http://www.wiatrak.nl/1035/wielka-samochodowa-tajemnica/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 Na dokładkę jeszcze to: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Moim zdaniem wlej syntetyk ale innej firmy (byle nie GM) A co byś polecał ? Czytałem cały wątek i polecają Valvoline.Zastanawiam się czy nie wlać przypadkiem złotego środka czyli porządny półsyntetyk - Valvoline MaxLive 10W40. Choć w instrukcji stoi jak byk " do silników diesla nie polecamy olejów 10W w temperaturze poniżej -15C". Ja takiej temperatury przez ostatnie trzy zimy nie "widziałem". I przy okazji.Gdzie kupić taki olej.Jacyś polecani sprzedawcy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalw80 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Na dokładkę jeszcze to: > http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf to ja dodam moze to Sonda -olej Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > A co byś polecał ? > Czytałem cały wątek i polecają Valvoline.Zastanawiam się czy nie wlać > przypadkiem złotego środka czyli porządny półsyntetyk - > Valvoline MaxLive 10W40. > Choć w instrukcji stoi jak byk " do silników diesla nie polecamy > olejów 10W w temperaturze poniżej -15C". > Ja takiej temperatury przez ostatnie trzy zimy nie "widziałem". > I przy okazji.Gdzie kupić taki olej.Jacyś polecani sprzedawcy ? Valvoline 10W40 mam zalane u siebie, ale ja mam olejożerny silnik więc nie ma się co dziwić. Ja Tobie polecałbym (tu nie będę oryginalny) Castrol. Elf, Mobil (kolejność przypadkowa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 A tak przy okazji o Valvoline MaxLife 10W40 w moim silniczku. Poprzednio miałem GM 10W40 i brał ok 0,4-0,7 l/1000km. Teraz na Valvoline przejechałem 1500 km a w bańce ( 5l ) zostało ok 1,25l-1,3l. Oczywiście z tej banki był zalewany silnik. Policzyć możecie sami. Mam nadzieję ze ta tendencja się utrzyma. Inne spostrzeżenie to o niebo lepiej pracujący silnik i zero stukających popychaczy na zimnym (no może z 1-2 stuknięcia ) co przy oleju GM było normą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Gdzie w Polsce można kupić olej Royal Purple 10w40 ? Znalazłem jakiś sklep internetowy, ale nikt tak nie odpowiada na maile i telefony. http://skleptomka.bazarek.pl/category/37067/oleje-i-smary.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 15 Września 2008 Udostępnij Napisano 15 Września 2008 (do wypowiedzi wyżej - w mojej starej astrze valvoline max life z 0,5l zredykował branie oleju do zera między wymianami ) Mam pytanko: Z16XE... jeździ na półsyntetyku marki "??" dopiero co auto kupilem, trzeba zmienić olej, 150 000km, 16v silnik... zalać valvoline maxlife, czy może valvoline racing 10w50(polsyntetyk)? zacząłem się zastanawiać ze wzgl na to że to 16v, doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo26 Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 A który półsyntetyk z serii motula wybrać bo jest ich kilka: 4100, 5100, 6100 i inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 20 Września 2008 Udostępnij Napisano 20 Września 2008 Co sadzicie o zamianie oleju MOBIL SUPER S 10W40 na CASTROL MAGNATEC 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 20 Września 2008 Udostępnij Napisano 20 Września 2008 Dorzuce swoje: moj pojazd mial 176 kkm, gdy go kupilem. Olej Mobil 10W-40: zuzycia oleju brak. Dwie kolejne wymiany to GM 10W-40: zuzycia oleju brak. Obecnie jest cos kolo 203 kkm i zastanawiam sie nad Valvoline, zeby mi syf z silnika wyplukal (myslcie co chcecie). A co do zuzycia oleju: jesli silnik zaczyna brac olej w ilosciach 1l-1000 km, to warto poszukac przyczyn ubytku lub zmienic uszczelniacze , a nie od razu na mineralny (tez mozecie cos sobie pomyslec i od razu wyliczac, ze zmiana na mineralny bedzie tansza...) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 21 Września 2008 Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Taniej nie znaczy lepiej Co do Valvoline posiadam taki u siebie i wczoraj po 9 tyś na tym oleju sprawdziłem na bagnecie ile tam jeszcze go zostało oleju oczywiście mniej bo miałem wycieki ale olej jest nadal przeźroczysty i śmiało go moge polecić pojeźdze jeszcze 6 tyś i następny będzie valvoline 5w40 mimo ze teraz mam 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Września 2008 Udostępnij Napisano 21 Września 2008 > Olej Mobil 10W-40: zuzycia oleju brak. Dwie kolejne wymiany to GM 10W-40: > zuzycia oleju brak. Obecnie jest cos kolo 203 kkm i zastanawiam > sie nad Valvoline, zeby mi syf z silnika wyplukal w kategorii wypłukiwaczy akurat GM nie jest na szarym końcu... w moim przypadku po zmianie z Mobila na GM wyczyścił nagary do gołego aluminium ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Września 2008 Udostępnij Napisano 21 Września 2008 > olej jest nadal > przeźroczysty i śmiało go moge polecić dlaczego polecasz olej i jako argument za podajesz, że ciągle jest przezroszysty? Znaczy to tyle, że ma mało dodatków czyszczących i nie wypłukuje starych nagarów. I to by się zgadzało, bo ten valvoline jest polecany do silników ze sporym przebiegiem, a tam wypłukanie nagaru mogło by spowodowac klopoty. Także teoria tosh'a o wypłukaniu nagarów valvolinem nie bardzosie sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxmir Napisano 22 Września 2008 Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Witam wszystkich, temat oleje to zapytam o te do skrzyni szukałem ale coś nie mogłem znaleść Znalazłem na "wszystko o Astrze" ale taką dostałem odpowiedź Not Found Moja skrzynia F15 CR lub F17 CR Proszę podać mi oznaczenię olejów do tych skrzynek. Dzwoniłem do ASO to powiedzieli mi, żebym podjechał i kupił u nich ale na pytanie o parametry powiedzieli że CAŁE ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Września 2008 Udostępnij Napisano 22 Września 2008 > Witam wszystkich, temat oleje to zapytam o te do skrzyni szukałem > ale coś nie mogłem znaleść Znalazłem na "wszystko o Astrze" ale > taką dostałem odpowiedź Not Found słabo szukałeś :-DDD > Moja skrzynia F15 CR lub F17 CR > Proszę podać mi oznaczenię olejów do tych skrzynek. Dzwoniłem do ASO > to powiedzieli mi, żebym podjechał i kupił u nich ale na > pytanie o parametry powiedzieli że CAŁE ASO jak nie chcesz z ASO to kup Mobil Mobilube1 SHC 75W90 a jak z z ASO, to nr 19 40 768 - tańszy niż Mobil parametrami oryginalnego sobie głowy nie zawracaj, są odpowiednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 Witam. Zbliza mi sie okres wymiany oleju. Zastanawiam sie nad wlaniem ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu. Obecnie mam zalany Valvoline Dura Blend 5W30. Ma ktoś doswiadczenia z olejem Elf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > Witam. Zbliza mi sie okres wymiany oleju. Zastanawiam sie nad wlaniem > ELF Excellium 5W40 - zaleca się szczególnie do silników z > hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną > pracę układu rozrządu. Obecnie mam zalany Valvoline Dura Blend > 5W30. Ma ktoś doswiadczenia z olejem Elf? Mam zalanego 5W30 ELFa Evolution. Niezły jest jak na syntetyk. Niestety nie jest tani. Zaworów nie słychać. Moim zdaniem w Astrze F z silnikami X16SZ i SZR doskonale zdaje egzamin półsyntetyk GM 10W40. Śmigałem na nim swoją Asterką i zero problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MYSZKI Napisano 9 Października 2008 Udostępnij Napisano 9 Października 2008 Witam Co myślicie o tym oleju link Czy jest to orginał czy podróba Może ktoś kupował u tego sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 9 Października 2008 Udostępnij Napisano 9 Października 2008 > Witam > Co myślicie o tym oleju link Czy jest to orginał czy podróba Może > ktoś kupował u tego sprzedawcy. Na oko jest ok. Z drugiej strony, jak się ma pecha to i w sklepie można podobno trafić na podróbę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 12 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2008 > jak nie chcesz z ASO to kup Mobil Mobilube1 SHC 75W90 > a jak z z ASO, to nr 19 40 768 - tańszy niż Mobil a czy nie jest tak że oryginał jest mineralny? coś mi się tak zdaje że GM to minerał, a tak się zastanawiam bo jutro wymienię oliwę w skrzyni [165kkm] i chyba zamówię tego Mobila 75W90, mam nadzieję że skrzynia to przeżyje brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Witam Jak to jest wskaźnik oleju ma poziom mi i max. Pomiędzy min a max powinno być 1 litr różnicy. Miałem stan taki, że ledwo koniec wskaźnika był w oleju czy dosyć poniżej minimum. Wlałem niecały litr i wskazanie było na max. Jak jest z dokładnością tego wskazania. Dodam, że poziom sprawdzony przy zimnym i na ciepłym i w miare równym podłożu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir15 Napisano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 > Witam > Jak to jest wskaźnik oleju ma poziom mi i max. Pomiędzy min a max > powinno być 1 litr różnicy. > Miałem stan taki, że ledwo koniec wskaźnika był w oleju czy dosyć > poniżej minimum. Wlałem niecały litr i wskazanie było na max. > Jak jest z dokładnością tego wskazania. Dodam, że poziom sprawdzony > przy zimnym i na ciepłym i w miare równym podłożu. > Pozdrawiam pytanie tylko czy masz bagnet z wlasciwego silnika... bo moglo byc cos modzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 > pytanie tylko czy masz bagnet z wlasciwego silnika... bo moglo byc > cos modzone Hmn a jak poznać ? po jakimś nr katalogowym, tylko że nie pamiętam czy coś na nim jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 > a czy nie jest tak że oryginał jest mineralny? Ja zalałem mineralnym Castrolem i przy ujemnych temperaturach raczej nie czuć oporu, a na starym oleju był wyczuwalny (coś jakby w skrzyni zamiast oleju był płynny asfalt). Wydaje mi się, że to czy olej jest syntetyczny czy mineralny ma drugorzędne znaczenie, ważniejsza jest klasa oleju, czyli lepkość w określonych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osiem Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Witam. Mam pytanie czy temperatura zewnętrzna ma wpływ na zużycie oleju. Zauważyłem, że odkad jest chłodniej na dworze auto zaczeło mi spalac więcej oleju (ok 250 ml/ 700 km). Wczesniej owszem brala takie ilosci ale na duzo większym dystansie. Czy to norma czy jakis zbieg okoliczności? Mam sie martwić czy dolać i jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 > Witam. Mam pytanie czy temperatura zewnętrzna ma wpływ na zużycie > oleju. o ile ma to napewno nie az taki duzy aby było to strasznie zauwazalne... > Zauważyłem, że odkad jest chłodniej na dworze auto > zaczeło mi spalac więcej oleju (ok 250 ml/ 700 km) na 700 km?? zazwyczaj zuzycie podaje sie na 1000 km, no chyba ze teraz cos sie zmienilo. . Wczesniej > owszem brala takie ilosci ale na duzo większym dystansie. Czy to > norma czy jakis zbieg okoliczności? > Mam sie martwić czy dolać i jeździć? jezeli jest przy min. to i tak musisz dolac i jezdzic dalej i obserwowac co sie bedzie działo. Bo jeden raz o niczym jeszcze nie swiadczy.A ile brala ci wczesniej?? Pozatym zuzycie jakie podajesz na 1000 km to jest ok 350 ml wiec nic strasznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osiem Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 > o ile ma to napewno nie az taki duzy aby było to strasznie > zauwazalne... > na 700 km?? zazwyczaj zuzycie podaje sie na 1000 km, no chyba ze > teraz cos sie zmienilo. > . Wczesniej > jezeli jest przy min. to i tak musisz dolac i jezdzic dalej i > obserwowac co sie bedzie działo. Bo jeden raz o niczym jeszcze > nie swiadczy.A ile brala ci wczesniej?? > Pozatym zuzycie jakie podajesz na 1000 km to jest ok 350 ml wiec nic > strasznego... podałem na 700 km, bo akurat dzisiaj sprawdziłem poziom a dolewałem róne 700 km temu. Chciałem buc dokladny (he he). Wczesniej to było tak na poziomie 200 ml na 1000. I jeszcze dodam ze ostatnio jeździłem dużo ostrzej niz zwykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 > I jeszcze dodam ze ostatnio jeździłem dużo ostrzej niz zwykle. no to masz odpowiedz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.