Skocz do zawartości

Szukamy luksusu do 30 kpln


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak z Saabo-Oplami powyżej 2000 roku, która benzyna jest tam warta zainteresowania ?

2.3 turbo, w wersji aero 230KM, ale manual 5b. Auto może nie jest luksusowe (porównując do ls400) ale jeździ się przyjemnie. Odkupiłem od ojca, który jeździł nim 2,5 roku, teraz kupił nowsze 9-5 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie przemawia do mnie kupowanie "taniego luksusu" to chyba tyko aby sasiad widzial bo nie do

> jazdy- koszty ekspoatacji takiego beda bardzo wysokie nsadze ze rosadna kwota na dobre auto w

> takim segmencie to minimum 50k

IMO jest dokładnie na odwrót bo za 50k kupujemy nowsze auto ale o wiele bardziej skomplikowane. Na przykładzie BMW - E65 to nieporównywalnie większa awaryjność i koszty utrzymania (koszt części zamiennych) niż E38. Na to auto, szczególnie w wersji z silnikiem benzynowym (a w końcu rozmawiamy o luksusie zlosnik.gif ) trzeba mieć naprawdę sporo kasy i to nie na zakup zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza przednia 323 x 30 mm 5/112 628 zł / szt

klocki przód 934 zł / kpl

wymiana tarcz i klocków przód 185 zł

tarcza tylna 269 x 22 mm 5/112 439 zł / szt

klocki tył 219 zł /kpl

wymiana tarcz i klocków tył 185 zł

...ceny ASO Lellek Opole z zeszłego roku, model nieesowy zwykły 310 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i warto szykowac kupe kasy na serwis tego silnika bo leci w nim skrzynia, glowica i kupa innych

> kosztownych gratow

Miałem, jeździłem, powyższych tez nie mogę potwierdzić empirycznie.

Miałem z końca produkcji 3,2 V6 w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E38

Dlatego, że wiem ile kosztuje utrzymanie starego BMW palacz.gif

V8 jeśli ma być luksusowo.

Konik podpowie jakie silniki dokładnie wybrać.

Znajomy taksiarz ma/miał takie 740i. Piękne, srebrne, bardzo zadbane. To jest na prawdę auto zrobione przez poważnych ludzi dla poważnych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E38

> Dlatego, że wiem ile kosztuje utrzymanie starego BMW

> V8 jeśli ma być luksusowo.

> Konik podpowie jakie silniki dokładnie wybrać.

> Znajomy taksiarz ma/miał takie 740i. Piękne, srebrne, bardzo zadbane. To jest na prawdę auto

> zrobione przez poważnych ludzi dla poważnych ludzi.

Posiadających poważne portfele? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadających poważne portfele?

Nie. Jesli ktoś chce liznąć luksusu za 30 tysi to znaczy, że nie chce w pierwszym roku użytkowania wydac kolejnych 30 na "drobne bolączki".

Oryginalne części nie są drogie, jest sporo zamienników i części używanych. Jak się zepsuje coś w 15-letnim aucie i nie można tego nigdzie dostać to... serwis BMW ZAWSZE znajdzie tę część.

Jeszcze się nie spotkałem żeby czegoś do mojej nie znaleźli (nawet jak nie było takiego elementu nigdzie w góglu). A drogo nie mają.

A na przykład jak zbijesz sobie pan lampę to: proszę chyba nawet taniej niż do E36 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie przemawia do mnie kupowanie "taniego luksusu" to chyba tyko aby sasiad widzial bo nie do

> jazdy- koszty ekspoatacji takiego beda bardzo wysokie nsadze ze rosadna kwota na dobre auto w

> takim segmencie to minimum 50k

E tam jeździłem 2,5 roku (do wypadku) Safraną kupioną za 7000zł (z LPG)

Owszem, trochę w naprawy (naprawy bolączek, nie awarii) włożyłem, ale był to jednocyfrowy ułamek tych 50k, a auto jeździło i to dużo.

Spalanie 15-16l LPG nie zabijało a wygoda była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie przemawia do mnie kupowanie "taniego luksusu" to chyba tyko aby sasiad widzial bo nie do

> jazdy- koszty ekspoatacji takiego beda bardzo wysokie nsadze ze rosadna kwota na dobre auto w

> takim segmencie to minimum 50k

Prawda jest taka, że całość kosztów w okresie 5 lat, będzie mniejsza niż kupionego nowego kompakta w salonie oslabiony.gif

Za naprawy się płaci sporo, ale nie ma właściwie czynnika utraty wartości, albo jest on pomijalny w stosunku do nowego auta z salonu, nawet jeśli to auto jest 2 klasy niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW Phaeton ?

> Od razu zastrzegam ze nie mam pojęcia o kosztach utrzymania , nie jeździłem , ale mi się podoba i

> wygląda na bardzo komfortowy i dobrze wyposażony samochód

Bo to jest bardzo komfortowy i dobrze wyposażony samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos nie przemawia do mnie kupowanie "taniego luksusu" to chyba tyko aby sasiad widzial bo nie do

> jazdy- koszty ekspoatacji takiego beda bardzo wysokie nsadze ze rosadna kwota na dobre auto w

> takim segmencie to minimum 50k

Ja Ciebie do takiej opcji przekonywać nie będę. Założyciel wątku szuka wygodnego i mocnego samochodu, w tytule pada słowo "luksus". No więc napisałem mu, co moim zdaniem zasługuje na to miano i tak się składa, że są oferty w okolicach 30 tysięcy. Twoja sprawa, jak się na to zapatrujesz.

Kilka tygodni temu byla tu dyskusja nt. Meśka E-klasse coupe, circa z połowy lat 90. Mnie się ten samochod podoba i bardzo chętnie bym czyms takim pojeździł. Wygodnie będzie, ale czy luksusowo....... hmm.gifhmm.gifhmm.gif ??

Moim zdaniem nie kwota wydana na samochód robi z niego luksusowy, ale jego "przynależność klasowa" oraz stan techniczny.

Za eksploatację samochodów luksusowych niestety płaci sie więcej, aniżeli aut "dla ludu" - z samej definicji luksusu.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tarcza przednia 323 x 30 mm 5/112 628 zł / szt

> klocki przód 934 zł / kpl

> wymiana tarcz i klocków przód 185 zł

> tarcza tylna 269 x 22 mm 5/112 439 zł / szt

> klocki tył 219 zł /kpl

> wymiana tarcz i klocków tył 185 zł

> ...ceny ASO Lellek Opole z zeszłego roku, model nieesowy zwykły 310 KM

i nie da się tego zrobić taniej a dobrze? icon_rolleyes.gif

rozumiem że pojechałeś, zapłaciłeś za zmianę tarcz z klockami 4 koła i jesteś z siebie dumny? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E tam jeździłem 2,5 roku (do wypadku) Safraną kupioną za 7000zł (z LPG)

> Owszem, trochę w naprawy (naprawy bolączek, nie awarii) włożyłem, ale był to jednocyfrowy ułamek

> tych 50k, a auto jeździło i to dużo.

> Spalanie 15-16l LPG nie zabijało a wygoda była.

i tak nikt Ci w to nie uwierzy - i tak lepsza nowa Panda - bo nowa i ma gwarancję old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ehhh, nie ma się co podniecać, S8 ma tarcze 323, są też 340 średnicy.

> 280 to spieprzone zamienniki w TECDOC i większość kopiuje ten sam błąd.

> 280 są z małymi silnikami.

dlatego pisałem że nie znam się na Audi zlosnik.gif - przytaczam jedynie to co na aukcjach... zresztą:

http://allegro.pl/tarcze-zimmermann-audi-a6-a8-s8-quattro-vw-phaeton-i2079740457.html

cena nadal na poziomie normalnego auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nie da się tego zrobić taniej a dobrze?

> rozumiem że pojechałeś, zapłaciłeś za zmianę tarcz z klockami 4 koła i jesteś z siebie dumny?

... hahaha.gif jestem w pełni władz umysłowych zlosnik.gif tak mi się wydaje przynajmniej ...ja tylko napisałem o cenach w ASO ...komplety TRW kosztują połowę ceny a robota oprócz wkręcania tylnych tłoczków to jak dla mnie przyjemność ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E38

> Dlatego, że wiem ile kosztuje utrzymanie starego BMW

> V8 jeśli ma być luksusowo.

> Konik podpowie jakie silniki dokładnie wybrać.

> Znajomy taksiarz ma/miał takie 740i. Piękne, srebrne, bardzo zadbane. To jest na prawdę auto

> zrobione przez poważnych ludzi dla poważnych ludzi.

i tyle w temacie 740i za tą kasę kupi się bardzo przyzwoite - i przepraszam ale jakiś tam Hyundai czy cośtam raczej nie zaoferuje takich wrażeń zlosnik.gif

Z konkurencji to jedynie W140, ale to już niestety dużo droższe w utrzymaniu auto smirk.gif - poza tym stylistyka jest mocno kontrowersyjna, a linia E38 dobrze przetrwała próbę czasu IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... jestem w pełni władz umysłowych tak mi się wydaje przynajmniej ...ja tylko napisałem o

> cenach w ASO ...komplety TRW kosztują połowę ceny a robota oprócz wkręcania tylnych tłoczków

> to jak dla mnie przyjemność

Ja to wiem i Ty to wiesz - ale niektórzy tu przedstawiają to w takich barwach, że wydaje się niemożliwością utrzymanie w technicznej sprawności takiego auta jak się nie zarabia bądź-wie-ile spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to wiem i Ty to wiesz - ale niektórzy tu przedstawiają to w takich barwach, że wydaje się

> niemożliwością utrzymanie w technicznej sprawności takiego auta jak się nie zarabia

> bądź-wie-ile

...czytam już te wątki z rozbawieniem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tyle w temacie 740i za tą kasę kupi się bardzo przyzwoite - i przepraszam ale jakiś tam Hyundai

> czy cośtam raczej nie zaoferuje takich wrażeń

> Z konkurencji to jedynie W140, ale to już niestety dużo droższe w utrzymaniu auto - poza tym

> stylistyka jest mocno kontrowersyjna, a linia E38 dobrze przetrwała próbę czasu IMO

wpysk.gif

Ale niestety masz racje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego pisałem że nie znam się na Audi - przytaczam jedynie to co na aukcjach... zresztą:

> http://allegro.pl/tarcze-zimmermann-audi-a6-a8-s8-quattro-vw-phaeton-i2079740457.html

> cena nadal na poziomie normalnego auta

Do mojego Focusa 2 tarcze kosztują mniej więcej tyle samo hehe.gifhahaha.gif więc to żadna tragedia.. no ale paaaanie to to worek kasy potrzeba na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to wiem i Ty to wiesz - ale niektórzy tu przedstawiają to w takich barwach, że wydaje się

> niemożliwością utrzymanie w technicznej sprawności takiego auta jak się nie zarabia

> bądź-wie-ile

Cala klutnia jak zwykle o kant ..., bo jeden potrafi znalezc tansze czesci i sam je wymienic, a inny jedzie do serwisu i placi X x tyle co ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to wiem i Ty to wiesz - ale niektórzy tu przedstawiają to w takich barwach, że wydaje się

> niemożliwością utrzymanie w technicznej sprawności takiego auta jak się nie zarabia

> bądź-wie-ile

Wiesz - patrząc na to w jakim stanie większość tych aut jeździ po drogach to w tym twierdzeniu jest dużo prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - patrząc na to w jakim stanie większość tych aut jeździ po drogach to w tym twierdzeniu jest

> dużo prawdy.

jak widuję E38 to jedna ładniejsza od drugiej. W tym segmencie nie ma sztrucli. Co innego 5er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - patrząc na to w jakim stanie większość tych aut jeździ po drogach to w tym twierdzeniu jest

> dużo prawdy.

a po czym oceniasz stan hamulców i zawieszenia jadącego auta?

weź pod uwagę że zazwyczaj auta te z racji konstrukcji i masy są o wiele bezpieczniejsze od typowego kompakta. W dodatku - zazwyczaj lepiej zabezpieczone antykorozyjnie niż auta klasy popularnej - a to też przecież stan techniczny bezpośrednio wpływający na "żyć albo nie żyć" w razie W zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak widuję E38 to jedna ładniejsza od drugiej. W tym segmencie nie ma sztrucli. Co innego 5er.

Bardziej mi rzeczywiście o E36 chodziło. Aczkolwiek pamiętam pewnego taksówkarza z E38 jak płakał u mechanika że on nie ma tyle kasy na amory i żeby mu szukał zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej mi rzeczywiście o E36 chodziło.

E36 i luksus?

hahaha.gif

> Aczkolwiek pamiętam pewnego taksówkarza z E38 jak płakał u

> mechanika że on nie ma tyle kasy na amory i żeby mu szukał zamienników.

To nie jest problem przeciętnego użytkownika tego typu aut tylko problem przeciętnego taksówkarza. Nawet jakby tico jeździł to tez by płakał że za drogo.

Jeśli chodzi o E38 to one w większości całkiem nieźle wyglądają (na pierwszy rzut oka bo pod maskę ludziom na ulicy nie zaglądam raczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w ogóle nie widać że tył siedzi 10 cm niżej. Choć jakby połączył z wieśniackim wydechem to by

> można uznać za "tunig".

gdzie ty widziałeś takie 7er?

My tu nie mówimy o E34 "w gazie, wersja bida, z motorem 129kuca, ze szportowym wygarem i smołą na szybach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby nie patrzeć to BMW - marka luksusowa.

Nie.

E36 autem luksusowym nigdy nie było. Żadne BMW serii 3 takiego nawet nie udaje. O luksusie można zacząć mówić w lepiej wyposażonych autach serii 5 (bo bida wersje też nie pachną luksusem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby nie patrzeć to BMW - marka luksusowa.

widzisz BMW w dawnych czasach wcale się na taką nie kreowało - auta były lekkie i zwinne (E3, E12, E23, E28) - daleeeeko im było do dostojności Mercedesa, zresztą nawet nie próbowali na tym polu konkurować...

dopiero później zatracili swój charakter i zaczęli produkować wielkie krowy (choć nadal bardziej "agresywne" niż MB, przynajmniej w teorii) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w ogóle nie widać że tył siedzi 10 cm niżej. Choć jakby połączył z wieśniackim wydechem to by

> można uznać za "tunig".

ok - zawsze są skrajności smile.gif

ale wiesz, wystarczy spojrzeć dokładniej na stan blacharski przeciętnego 10 letniego Forda Focusa, Mazdy 626, Fiata Punto II itp. żeby się jeszcze bardziej za łeb złapać i zastanowić czym ci "rozsądni" nieraz jeżdżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok - zawsze są skrajności

> ale wiesz, wystarczy spojrzeć dokładniej na stan blacharski

stan skorupy nie wpływa znacząco na osiągi grinser006.gif

Poza tym my tu mówimy o luksusie, nie o autach na "ef"

Kupi co mu będzie pasować.

Ja polecam się jednak przejechać "siódemą". Tak chociaż dla zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stan skorupy nie wpływa znacząco na osiągi

> Poza tym my tu mówimy o luksusie, nie o autach na "ef"

Niektóre auta na "ef" to akurat wzór bezkorozyjności

Mam na myśli francuskie.

No dobra Renault się nie liczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wiesz, wystarczy spojrzeć dokładniej na stan blacharski przeciętnego 10 letniego Forda Focusa,

> Mazdy 626, Fiata Punto II itp. żeby się jeszcze bardziej za łeb złapać i zastanowić czym ci

> "rozsądni" nieraz jeżdżą...

Tylko oni nie udają że jeżdżą luksusowymi autami. Ja nie mówię że się nie da. Nie kosztuje to też więcej niż utrzymanie kilkuletniego kompakta. Tylko znam parę osób co kupiło (ściągnęło z USA przy tanim dolarze). I było szukanie, gdzie założyć tani gaz, czy lepsze opony używane, czy bieżnikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.