Skocz do zawartości

Przedni słupek zaczyna być przesadny w nowych autach


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość słubka zasłaniającego widok.

Tak to wygląda w nowym Golfie:

164430_546409848716997_1448204066_n.jpg

a nowa Astra (tu OPC)

321431_546409888716993_597465665_n.jpg

Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

> negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

> okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość

> słubka zasłaniającego widok.

> Tak to wygląda w nowym Golfie:

> a nowa Astra (tu OPC)

> Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

> I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił?

Przeczytalem twoja wypowiedz kilkukrotnie i ... hehe.gif

1. Wlasnie przez ten diwajs auto staje sie bezpieczne bo masz podporke dla dlugiego ramienia jakim jest slupek. Co w przypadku zaliczenia dacha jest...bezpieczne .

2. Od kiedy to sie liczy bezpieczenstwo samochodu biorac pod uwage to co sie dzieje na zewnatrz ? - od niedawna dopiero volvo costam kombinuje z poduchami dla pieszych

3. Nie chodzi o Cx. Jesli zabijali by sie o wspolczynnik oporu to auto mialo by powierzchnie pilki golfowej juz dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

> negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

> okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość

> słubka zasłaniającego widok.

> Tak to wygląda w nowym Golfie:

> a nowa Astra (tu OPC)

> Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

> I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił?

Przejedź się Bravo II, tam słupek spokojnie zasłania jadący z naprzeciwka po łuku cały samochód no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Wlasnie przez ten diwajs auto staje sie bezpieczne bo masz podporke dla dlugiego ramienia jakim

> jest slupek. Co w przypadku zaliczenia dacha jest...bezpieczne .

No to teraz odpowiedz sobie, jak czesto ryzykujesz dacha, a jak czesto skrecajac

ryzykujesz rozjechanie pieszego/psa/wjechanie w dziure bo taki slupek zaslania za duzo?

To jakas glupia moda tak samo jak dajmy na to z licznikami na srodku deski.

Przeminela i teraz nawet Toyota reklamuje ze w nowej Yarice liczniki sa przed kierowca. Wow.

Tak samo i z tym- przeminie. To ma niewiele wspolnego z bezpieczenstwem.

Nowe Volvo v40 nie ma takiego cuda a jest najbezpieczniejsze w klasie wg Euro NCAP

> 2. Od kiedy to sie liczy bezpieczenstwo samochodu biorac pod uwage to co sie dzieje na zewnatrz ?

Ja za niebezpieczenstwo uwazam kazda kolizje, obojetnie czy z winy pijanego pieszego,

czy psa ktorego zaslonil mi moj wlasny podwojny slupek.

W zyciu nie kupilbym takiego auta.

Ale ja moze jakis dziwny jestem, bo nie kupuje auta zeby nim dachowac :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

> I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił?

Suzuki SX4/Fiat Sedici to samo albo i gorzej frown.gif Nie wiem jak to przeszło homologację? Ja bym nie dał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

> negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

> okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość

> słubka zasłaniającego widok.

Moim zdaniem wstawianie tego słupka wymusza na projektantach wysokość auta. W ostatnich latach auta mocno urosły w górę. Dziś przeciętny kompakt ma 1,5 m wysokości, w latach 90tych miał 1,35 m. Auto wyższe, trzeba skrócić maskę, pochylić mocniej szybę i słupek sam się pcha w to miejsce. Mnie osobiście też "nie leżą" te słupki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chyba chodzi o gwiazdki w NCAP - podobno jak masz to małe okienko to dostajesz za to punkty, bo masz jakąśtam widoczność lepszą (oczywiscie po stronie pasażera - kierowca za slupkiem nic nie widzi)

Dopisz sobie nową fiestę do aut z tym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

> negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

> okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość

> słubka zasłaniającego widok.

> Tak to wygląda w nowym Golfie:

> a nowa Astra (tu OPC)

> Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

> I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił?

Civic UFO nie ma tego okna ale slupki i tak zaslaniaja widok. Takie czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby

Wytworzenie wrażenia przestronności we wnętrzu. Nawet w aucie, w którym jest ciasno, daleko odsunięta przednia szyba i duża powierzchnia górna deski powoduje że czujemy więcej miejsca, mamy wrażenie że jedziemy wolniej niż jedziemy faktycznie, mamy wyższe poczucie komfortu. Choć są kierowcy, którzy tego zjawiska nie lubią. Ja je uwielbiam smile.gif Co do negatywnych właściwości nowoczesnych przednich słupków, to się zgadzam - mocno ograniczają widoczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz odpowiedz sobie, jak czesto ryzykujesz dacha, a jak czesto skrecajac

> ryzykujesz rozjechanie pieszego/psa/wjechanie w dziure bo taki slupek zaslania za duzo?

> To jakas glupia moda tak samo jak dajmy na to z licznikami na srodku deski.

> Przeminela i teraz nawet Toyota reklamuje ze w nowej Yarice liczniki sa przed kierowca. Wow.

to nie moda. to koszta. poco klepac 2 dashboardy na pl i uk ? masz 1.. tylko kierownice przekladasz i pedaly.

> Tak samo i z tym- przeminie. To ma niewiele wspolnego z bezpieczenstwem.

byc moze to tez koszta. balem sie tego mowic na glos bo to tylko moje przemyslenia z czapy...

generalnie moda jest na duuuuza przednia szybe az po sam dach racja ? Przynajmniej tak mowia. A nie jest tak ze takie szkielko to jest lzszejsze i tansze niz kawal solidnej blachy ? Idac dalej skoro sobie wytniemy taki wlaz od przodu w karoserii ( bo cośtam) .. to potem trzeba te slupki jakos wzmocnic zeby sie nie poskladalo jak domek z kart.

ale to tak jak mowie - moje wolne gdybactwo.

> Nowe Volvo v40 nie ma takiego cuda a jest najbezpieczniejsze w klasie wg Euro NCAP

> Ja za niebezpieczenstwo uwazam kazda kolizje, obojetnie czy z winy pijanego pieszego,

> czy psa ktorego zaslonil mi moj wlasny podwojny slupek.

> W zyciu nie kupilbym takiego auta.

> Ale ja moze jakis dziwny jestem, bo nie kupuje auta zeby nim dachowac :

Jakie sprawia tobie niebezpieczenstwo pijany pieszy ? ty siedzisz w czolgu i jest ci dobrze. A jak cie napadnie chec ominiecia zula i odbijesz sie kolem od kraweznika to dacha wywinac jest nadzwyczaj prosto... i wtedy dupe ratuje wzmocniony slupek.. ale to chyba trzeba miec 10cm od czola do asfaltu wtedy sie docenia te dziadowskie slupki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam to, co pisali wcześniej koledzy dotyczącego Grande Punto.

Kilka razy zdarzyło mi się ostro hamować przed pieszym zauważonym w ostatniej chwili, raz miałem kontakt pierwszego stopnia z rowerzystą (na szczęście nic się nie stało).

Czasem jeżdżę nowa Fiestą żony i tam jest ciut lepiej, choć i tak dopiero jak zasiądę w Uno, czuję się komfortowo pod względem widoczności. Wszystko i w każdym kierunku widać.

Chyba najlepiej jest mieć starego niedużego strucla do przemieszczania się po mieście i coś nowoczesnego, bezpiecznego za miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się Bravo II, tam słupek spokojnie zasłania jadący z naprzeciwka po łuku cały samochód

normalnie aż muszę się temu przyglądnąć bo po pięciu latach posiadania Bravo nie zauważyłem, żeby mi ten słupek specjalnie przeszkadzał hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Corsie D i w Kii Rio to samo jest zrobione. Przez taki słupek już zdarzyło mi się kilka razy

> pieszych nie zobaczyć jak wchodzili na pasy przy rondach.

w samochodach z lat 90 i wczesnych '00 nie ma tego problemu a szyby pionowo nie stały, jest to też pewnie związane z bezpieczeństwem podczas dzwonów i rolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba się do tego przyzwyczaić Mi ten słupek nie przeszkadza

Nie no, przyzwyczaić, to się przyzwyczaiłem i to szybko. Ale przez ponad 4 lata użytkowania kropka kilka wpadek z niezauważeniem się zdarzyło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz producenci zaburzają Twoje delikatne poczucie estetyki z pewnych powodów wink.gif

634002195849478839.JPG

artykuł

wyobraź sobie że kierowca/kierownicza passata przeżyła.

teraz ciekawe jakby wyglądał ten passat jakby miał slupki A jak ten w.w. golf II. Da dachu tego passata spoczywa cała naczepa ładunkiem i jeszcze strażacy wycięli słupek B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz producenci zaburzają Twoje delikatne poczucie estetyki z pewnych powodów

> artykuł

> wyobraź sobie że kierowca/kierownicza passata przeżyła.

> teraz ciekawe jakby wyglądał ten passat jakby miał slupki A jak ten w.w. golf II. Da dachu tego

> passata spoczywa cała naczepa ładunkiem i jeszcze strażacy wycięli słupek B.

facepalm%5B1%5D.gif

Siejesz bezsensowną propagandę strachu,

a przecież ten Passat nie miał takiego podwójnego słupka jak Golf VII hehe.gif

No i zadaj sobie pytanie jak prawdopodobne jest takie wjechanie TIRa na dach,

w porównaniu do nieuzaważenia pieszego na KAŻDYM zakręcie

z powodu tak grubego słupka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siejesz bezsensowną propagandę strachu,

ty mnie od PISiorów nie wyzywaj co? zlosnik.gif

> a przecież ten Passat nie miał takiego podwójnego słupka jak Golf VII

> No i zadaj sobie pytanie jak prawdopodobne jest takie wjechanie TIRa na dach,

> w porównaniu do nieuzaważenia pieszego na KAŻDYM zakręcie

> z powodu tak grubego słupka...

Podwójny słupek pewnie też pewni funkcję wzmocnienia. Poza tym nie wme jak Ty, ale ja nie mam zadnych problemów z obserwacją drogi w aucach z tymi słupkami. Może mi się to estatycznie nie podoba, ale innych minusów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W golfie absolutnie to nie przeszkadza, a to głównie z tego powodu, że deska rozdzielcza nie jest

> tak wysunięta od szyby do kabiny jak ma to miejsce w astrze, bravo, gp, itd.

Skąd wiesz, jeździsz już Golfem VII? cfaniaczek.gif bo tylko on ma tak rozwiązany słupek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam zadnych problemów z obserwacją drogi w aucach z tymi słupkami.

Drogi - czyli na wprost?

Ja mówię o zakrętach, skrzyżowaniach w mieście, pieszych za winklem.

Lubię widzieć gdzie skręcam i biorę na siebie odpowiedzialność za pieszych,

których ewentualnie rozjadę. Ty nie? 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty mnie od PISiorów nie wyzywaj co?

> Podwójny słupek pewnie też pewni funkcję wzmocnienia. Poza tym nie wme jak Ty, ale ja nie mam

> zadnych problemów z obserwacją drogi w aucach z tymi słupkami. Może mi się to estatycznie nie

> podoba, ale innych minusów nie ma.

u mnie podobnie. Gdybym nie przeczytał tego wątku, to bym nawet nie zwrócił uwagi, że w swoim samochodzie mam gruby słupek. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie podobnie. Gdybym nie przeczytał tego wątku, to bym nawet nie zwrócił uwagi, że w swoim

> samochodzie mam gruby słupek.

Jeżdżę wieloma autami, m.in. dość często wynajmuję i mam porównanie.

Ostatnio jeździłem nowym Suzuki Swift. Też ludzie nim jeżdżą i nie narzekają.

A mnie tam do szału doprowadzało rozwiązanie konstrukcyjne prowadzące do tego,

że podczas deszczu woda z przedniej szyby w dużych ilościach spływa ukośnie po bocznej

lewej szybie, efektywnie przesłaniając widok w lusterku bocznym facepalm%5B1%5D.gif

(widać tylko zamazane kontury, nie da się ocenić odległości)

To też głupia kontrukcja, też negatywnie wpływająca na bezpieczeństwo,

chociaż zapewne w ogóle nie testowania ani przez żaden magazyn motoryzacyjny,

ani przez Euro NCAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Fiacie 500L przednią szybę dali dość mocno do przodu by zrobić dwie po bokach dość sporych rozmiarów z dwoma mniejszymi słupkami zamiast jednym ogromnym

fiat-500l-dash.jpg

fiat-500l-navigation.jpg

W teorii powinno być lepiej bo szyby "patrzą" lekko na skos ale bardziej na boki niż w przód - fajnie jakby ktoś kto tym jechał się wypowiedział bo jak tak dalej pójdzie pewnie niedługo inne auta też będą miały takie sporej wielkości dodatkowe dwa (lub więcej) bulaje. Problem w tym, że tutaj faktycznie mało urodziwie to wygląda z zewnątrz.

fiat_500_l.jpg

Teoretycznie mogliby też kształtować szybę tak jak w starych Cadillackach

59_Cadillac-60_Special_DV-11-GG_012.jpg

I za nią zrobić jakiś mega słupek tak by nie przeszkadzał - ale z drugiej strony taka szyba z cofniętymi mocno słupkami łosia czy innego jelenia na klatę by słabo przyjeła... I tak źle i tak niedobrze niewiem.gif . Ciekawe kto wymyśli jakieś praktyczne i fajne rozwiązanie (nie licząc okamerowania i oczujnikowania auta dookoła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz producenci zaburzają Twoje delikatne poczucie estetyki z pewnych powodów

> artykuł

> wyobraź sobie że kierowca/kierownicza passata przeżyła.

> teraz ciekawe jakby wyglądał ten passat jakby miał slupki A jak ten w.w. golf II. Da dachu tego

> passata spoczywa cała naczepa ładunkiem i jeszcze strażacy wycięli słupek B.

Akurat w tym przypadku to nawet 4 słupki z przodu by nie pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem, sczerze że mi już "w starym aucie" słupek nie raz zasłonił przechodnia a co dopiero taka

> tafla

Robią ******* "oszczędności" na jakości materiałów, a masę kasy pakują w takie bezużyteczne okienko. Za to pewnie jest gwiazdka w testach bezpieczeństwa rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalnie aż muszę się temu przyglądnąć bo po pięciu latach posiadania Bravo nie zauważyłem, żeby

> mi ten słupek specjalnie przeszkadzał

Ja nie raz się łapię, że na zakręcie drogi nagle pojawia się samochód, którego nie widziałem, co mnie oduczyło ścinania lewego zakrętu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie mogliby też kształtować szybę tak jak w starych Cadillackach

hmm.gif Kolego zastanowiłeś się ile by taka szyba kosztowała spineyes.gif,moje zdanie jest takie że w latach 90tych mniejsze znaczenie miały koszty produkcji niż teraz ,przedtem bardziej kładziono nacisk na jakość a nie na koszta stąd chyba te różnice , teraz coraz częściej stosuje się szyby mniej gięte(profilowane) niż kiedyś , co do bezpieczeństwa podczas dachowania to i tak chyba auta stare były bardziej sztywne niż obecne , oczywiście nie mówię o bezpieczeństwie tylko o sztywności nadwozia ok.gif

Tak więc moje zdanie jest takie że kombinowanie z dodatkowymi słupkami to jakieś tam gwiazdki i po prostu koszta ok.gif(szyb)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że ganianie za złudnymi oszczędnościami zaczyna

> negatywnie wpływać na bezpieczeństwo niektórych nowoczesnych aut.

> Bo cóż innego niż niski współczynnik oporu powietrza może być powodem

> takiego pochylania przedniej szyby, że aż trzeba robić bezsensowne boczne

> okienko z przodu przed boczną szybą? Okienko które jedynie zasłania widok, bo podwaja grubość

> słubka zasłaniającego widok.

> Tak to wygląda w nowym Golfie:

> a nowa Astra (tu OPC)

> Za tymi słupkami, zwłaszcza w Golfie, spokojnie mogą się schować aż 2 dość blisko idące osoby.

> I nieszczęście gotowe. Kto to wymyślił?

To jest jeszcze pikuś. Zobacz sobie jak wygląda martwe pole we Fiacie Fiorino!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mówię o zakrętach, skrzyżowaniach w mieście, pieszych za winklem.

> Lubię widzieć gdzie skręcam i biorę na siebie odpowiedzialność za pieszych,

> których ewentualnie rozjadę. Ty nie?

Kilkukrotnie miałem sytuację że zobaczyłem pieszego bardzo późno, gdyż zasłaniał mi go słupek.

Jest to niestety cena posiadania w miarę nowego konstrukcyjnie auta.

Wbrew pozorom słupek przedni jest elementem mocno wpływającym na sztywność klatki przedziału pasażerskiego przy zderzeniach przodem (a nie tylko przy dachowaniu), stąd nowe auta mają bardzo często tak grube, i tak mocno pochylone słupki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilkukrotnie miałem sytuację że zobaczyłem pieszego bardzo późno, gdyż zasłaniał mi go słupek.

> Jest to niestety cena posiadania w miarę nowego konstrukcyjnie auta.

> Wbrew pozorom słupek przedni jest elementem mocno wpływającym na sztywność klatki przedziału

> pasażerskiego przy zderzeniach przodem (a nie tylko przy dachowaniu), stąd nowe auta mają

> bardzo często tak grube, i tak mocno pochylone słupki.

Nieprawda- patrz nowe Volvo v40, najbezpieczniejsze w klasie, a słupek zwyczajny:

car_photo_531145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.