dranio Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie przejmować się i jeździć? dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio a ile producent pozwala wypić? oplowskie Ecotec kiedyś mogły legalnie nawet do 1l na 1000 km wypijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > a ile producent pozwala wypić? > oplowskie Ecotec kiedyś mogły legalnie nawet do 1l na 1000 km wypijać. Toyota podaje w instrukcji tak samo, jednak nie jest to normalne zużycie dla tego silnika i przy znacznie mniejszym zużyciu oleju wymieniano shortblock. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio A coś więcej napiszesz o przeżyciach tego silnika czy mam iść po szklaną kulę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > A coś więcej napiszesz o przeżyciach tego silnika czy mam iść po szklaną kulę? Poprzedni właściciel wymienił shortblock w ASO przy przebiegu ok. 45 tys. km na skutek niemożności z uruchomieniem. ASO wymieniło także pogięty zawór i jego prowadnicę. Samochód użytkowany normalnie, bez szaleństw i katowania. W tej chwili ma 85 tys. km. Silnik 1,6 VVTi z 2006 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Poprzedni właściciel wymienił shortblock w ASO przy przebiegu ok. 45 tys. km na skutek niemożności > z uruchomieniem. ASO wymieniło także pogięty zawór i jego prowadnicę. Samochód użytkowany > normalnie, bez szaleństw i katowania. W tej chwili ma 85 tys. km. > Silnik 1,6 VVTi z 2006 r. A ten pogiety zawor to od czego byl? Te silniki niestety lubia brac olej, ale zazwyczaj wymiana short-blocku zalatwiala sprawe... Ja bym mimo wszystko przyczyny upatrywal w poprzedniej naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio Puku nie bierze 1l/1000km nie dotyotykalbym silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > A ten pogiety zawor to od czego byl? > Te silniki niestety lubia brac olej, ale zazwyczaj wymiana short-blocku zalatwiala sprawe... > Ja bym mimo wszystko przyczyny upatrywal w poprzedniej naprawie. Wymiana short block była remedium na branie oleju spowodowane wada silnika, która w połączeniu ze złym olejem szkodziła silnikowi. Ale modyfikację wprowadzono chyba w 2004 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > A ten pogiety zawor to od czego byl? Musiałbym spojrzeć w fakturę. > Te silniki niestety lubia brac olej, ale zazwyczaj wymiana short-blocku zalatwiala sprawe... No właśnie. Tu został wymieniony, a oryginalny shortblock był z serii, która powinna być już poprawiona. > Ja bym mimo wszystko przyczyny upatrywal w poprzedniej naprawie. Coś w tym jest, ale obawiam się, że bez rozbierania silnika się nie obejdzie. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Poprzedni właściciel wymienił shortblock w ASO przy przebiegu ok. 45 tys. km na skutek niemożności > z uruchomieniem. ASO wymieniło także pogięty zawór i jego prowadnicę. Samochód użytkowany > normalnie, bez szaleństw i katowania. W tej chwili ma 85 tys. km. > Silnik 1,6 VVTi z 2006 r. Od spodu suchy? Jak wyjmiesz bagnet na pracującym to dymi? W przewodzie odmy sucho? Z rury dymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Od spodu suchy? Suchy jak pieprz. > Jak wyjmiesz bagnet na pracującym to dymi? Nie sprawdzałem - zrobię to. > W przewodzie odmy sucho? Tak. > Z rury dymi? Dzisiaj zobaczyłem, że puszcza "bąka" po całonocnym staniu i silnym dodaniu gazu tuż po uruchomieniu. Dym jest co prawda czarny, ale śmierdzi spalonym olejem. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Dzisiaj zobaczyłem, że puszcza "bąka" po całonocnym staniu i silnym dodaniu gazu tuż po > uruchomieniu. Dym jest co prawda czarny, ale śmierdzi spalonym olejem. > dranio To by sugerowalo uszczelniacze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 ile robisz rocznie km? I jak długo chciałbyś pojeździć tym autem? Bo może nie być sensu ekonomicznego naprawy kontra dolewanie oleju. Policz to sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > ile robisz rocznie km? I jak długo chciałbyś pojeździć tym autem? > Bo może nie być sensu ekonomicznego naprawy kontra dolewanie oleju. Zasadniczo lubię jak wszystko jest sprawne, a Corolla spełnia moje wymagania, więc chciałbym pojeździć nią kilka lat. Przebiegi rzędu 15 - 20 tys. rocznie. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio Jak nie ma innych niepokojących objawów, a chcesz jeszcze pojeździć tym samochodem, to zrób głowicę - to dużo nie kosztuje. Dołu jak nic się nie dzieje i trzyma kompresję nie ruszaj. Ja jestem przeciwnikiem wymiany samych pierścieni, ale niedawno musiałem to zrobić przy okazji wymiany wypalonego tłoka i efekty są więcej niż zadowalające, silnik jest jak nowy. Pomijając całą resztę samochodu dla samego silnika było warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > To by sugerowalo uszczelniacze... Tak, ale aż takie zużycie przy samych uszczelniaczach to za dużo, musiało by się przez nie zwyczajnie lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Zasadniczo lubię jak wszystko jest sprawne, a Corolla spełnia moje wymagania, więc chciałbym > pojeździć nią kilka lat. Przebiegi rzędu 15 - 20 tys. rocznie. > dranio No to pokrywkę zaworów zdejmij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > No to pokrywkę zaworów zdejmij. Jestem umówiony do warsztatu za dwa tygodnie na wymianę oleju, więc poproszę o sprawdzenie. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Tak, ale aż takie zużycie przy samych uszczelniaczach to za dużo, musiało by się przez nie > zwyczajnie lać. Racja, prawdopodobnie nie jest to jedyna przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Tak, ale aż takie zużycie przy samych uszczelniaczach to za dużo, musiało by się przez nie > zwyczajnie lać. Oj, bardzo się mylisz Kolego. Hyundai Accent brał mi prawie 1 l na 1000 km. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i nie brał potem ani grama. Koszt niewielki, a radość duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio Dla pocieszenia - Mazda RX-8 paliła więcej od nowości. Dolewanie oleju wraz z każdym tankowaniem to norma w tym samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio zerknac w norme i ...... zapewne bedzie sie miescila w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > zerknac w norme i ...... zapewne bedzie sie miescila w normie Mieści się jak najbardziej - tyle, że to wciąż nie jest normalne. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 A tak z ciekawości jaki jest twój styl jazdy? czy przypadkiem nie jazda na wysokich obrotach, bo ja na swojej (wprawdzie 1.4) zauważyłem, że jak jeździłem normalnie to oleju właściwie nie dolewałem, natomiast jak trochę szybciej czyli obroty do 5-6 tys to już dolewałem ok 0,5 l na 8000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Pół litra na 8000km to małe zużycie. U mnie w Astrze G (mam raczej najbardziej olejożerny silnik 1.6 16v) idzie średnio 0,4/1000km, wiem że mam do wymiany uszczelniacze zaworowe, ale nie przepuszczają jakoś mocno. Z drugiej strony wątpię, żeby naprawa tych uszczelniaczy aż tak mocno obniżyła to zużycie, chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Z drugiej strony wątpię, żeby naprawa tych uszczelniaczy aż tak > mocno obniżyła to zużycie, chyba że się mylę. Obniża drastycznie! . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > A tak z ciekawości jaki jest twój styl jazdy? czy przypadkiem nie jazda na wysokich obrotach, bo ja > na swojej (wprawdzie 1.4) zauważyłem, że jak jeździłem normalnie to oleju właściwie nie > dolewałem, natomiast jak trochę szybciej czyli obroty do 5-6 tys to już dolewałem ok 0,5 l na > 8000 km Jeżdżę raczej spokojnie, co prawda na autostradzie zdarza mi się pojechać szybciej, ale nie jest to styl "but w podłogę". dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Obniża drastycznie! . Właśnie nie wiem Wiele osób w tym silniku (X16XEL) wymieniało uszczelniacze (co prawda nikt mi nie mówił o prowadnicach, ale te też bym wymienił), pierścienie i silnik brał olej dalej, w mniejszych ilościach ale brał Ekokibel Panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 W AI x16xel miałem 1l/1kkm jazda kapelusz ,po 3 latach sprzedałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > W AI x16xel miałem 1l/1kkm jazda kapelusz ,po 3 latach sprzedałem a megi jak? Nic Ci nie pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Puku nie bierze 1l/1000km nie dotyotykalbym silnika popieram. Dolewki naprawde drogo nie wychodza w porownaniu do kosztu napraw ktora wcale pomoc nie musi. Silnikowi nic sie nie stanie, byle poziomu oleju pilnowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > popieram. Dolewki naprawde drogo nie wychodza w porownaniu do kosztu napraw ktora wcale pomoc nie > musi. Silnikowi nic sie nie stanie, byle poziomu oleju pilnowac. do 1L/1000km kata nic sie nie stanie powyzej mozna juz zakleic katy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Samochód w warsztacie, zobaczymy co wykryją. "Opcja max", to wymiana pierścieni olejowych i panewek. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 TOYOTA po 85 tys.km ma drugi blok i zaczyna mieć problem z braniem oleju? To gdzie się podziała japońska niezawodność? W co tu teraz wierzyć? Jak żyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > TOYOTA po 85 tys.km ma drugi blok i zaczyna mieć problem z braniem oleju? > To gdzie się podziała japońska niezawodność? > W co tu teraz wierzyć? > Jak żyć? pytanie czy toyota made in japan czy made in xxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > TOYOTA po 85 tys.km ma drugi blok i zaczyna mieć problem z braniem oleju? Pytanie, czy ASO nie spartoliło czegoś przy naprawie. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Pytanie, czy ASO nie spartoliło czegoś przy naprawie. > dranio Ale ASO to też TOYOTA i na nich też rozciąga się odpowiedzialnośc za niezawodne samochody marki? Padł już bastion nieśmiertelnych MERCEDESÓW, VW, teraz pada mit TOYOTY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Ale ASO to też TOYOTA i na nich też rozciąga się odpowiedzialnośc za niezawodne samochody marki? > Padł już bastion nieśmiertelnych MERCEDESÓW, VW, teraz pada mit TOYOTY. A tak się śmieją z daewoo a te najpancerniejsze. A tak poważnie to ktoś ją ładnie zakatował jak 85tysia a już po takiej naprawie i teraz druga :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > A tak się śmieją z daewoo a te najpancerniejsze. > A tak poważnie to ktoś ją ładnie zakatował jak 85tysia a już po takiej naprawie i teraz druga :/ Jak czytam forum Toyoty, to przypadków brania oleju w silnikach VVTi jest więcej, więc nie sądzę, że to problem użytkowników. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VojciechU Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > a ile producent pozwala wypić? > oplowskie Ecotec kiedyś mogły legalnie nawet do 1l na 1000 km wypijać. Ale nie jest to normalne zużycie i na pewno nie świadczy o tym, że motor jest zdów. Mój ecotec też tak miał i udało się go wyleczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 To jest E12 przed 2003r? 1.4 i 1.6 miały wadę, była na to akcja serwisowa. W zasadzie to wymieniali cały "shortblock". To samo w poliftowych E11 z tymi nieszczęsnymi 1,4. Moja E12 jest z 2003 i od wymiany do wymiany nic nie dolewam, ma teraz autentyczne 121kkm, od 21kkm na LPG. Co więcej wymiana pierścieni i uszczelniaczy może pomóc na krótko, ten "usprawniony" "shortblock" miał jakieś dodatkowe kanały olejowe czy coś, nie pamiętam już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Jak czytam forum Toyoty, to przypadków brania oleju w silnikach VVTi jest więcej, więc nie sądzę, > że to problem użytkowników. > dranio Nie, nie-akurat spalanie takich ilości oleju to norma dla nowszych benzyniaków (starsze w większości też pobierają), bardziej o skrzywiony zawór mi chodziło, przebieg jest bardzo mały, jak pomyślę, że w ciągu 2-3 lat musiałbym 2 takie remonty zrobić, to BRRRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Ale nie jest to normalne zużycie i na pewno nie świadczy o tym, że motor jest zdów. Mój ecotec też > tak miał i udało się go wyleczyć. Jest normalne w tych autach, tym bardziej jak ktoś podkręca na obrotach. To że udało się wyleczyć to podejrzewam, że na krótko, hople 16V piją oliwę i koniec, ludziska testowali już różne patenty, zmiany pierścieni, uszczelniaczy i inne cuda-dobrze było jakiś czas, potem znowu wciągał oliwę. Alfa np 147 w benzynach ma to samo, dlatego kupując takie auta jedno z 1 pytań. A silnik bierze olej?Jeśli odpowiedź brzmi nie, tzn że mamy do czynienia z kłamczuchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Podłącze się do tematu Mam Grande Punto. Czy jazda z prędkościami autostradowymi (~140km/h) ma wpływ na zużycie oleju? Bo w ostatnim czasie zrobiłem jakieś 4000 km po autostradach (trasy Polska - Holandia, Polska - Niemcy) i z max na bagnecie poziom oleju spadł na tyle, że zapaliła się kontrolka. Wcześniej przez 20 tys. km (w sumie auto ma teraz przejechane 135000 km) nie wziął ani kropelki oleju Zalany jest syntetykiem, jeżeli ma to jakieś znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Podłącze się do tematu > Mam Grande Punto. Czy jazda z prędkościami autostradowymi (~140km/h) ma wpływ na zużycie oleju? Bo tak, ma znaczenie jak najbardziej. Pytanie dodatkowe: jaki silnik? 1.4 77KM? i jakie prędkości obrotowe tegoż na tych autostradach? > w ostatnim czasie zrobiłem jakieś 4000 km po autostradach (trasy Polska - Holandia, Polska - > Niemcy) i z max na bagnecie poziom oleju spadł na tyle, że zapaliła się kontrolka. Wcześniej > przez 20 tys. km (w sumie auto ma teraz przejechane 135000 km) nie wziął ani kropelki oleju > Zalany jest syntetykiem, jeżeli ma to jakieś znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > tak, ma znaczenie jak najbardziej. Pytanie dodatkowe: jaki silnik? 1.4 77KM? i jakie prędkości > obrotowe tegoż na tych autostradach? > > Zalany jest syntetykiem, jeżeli ma to jakieś znaczenie. Dokładnie taki silnik. Dokładnych prędkości nie pamiętam, ale na pewno powyżej 4000 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 chyba zartujesz, ze nie pamietasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Samochód w warsztacie, zobaczymy co wykryją. "Opcja max", to wymiana pierścieni olejowych i > panewek. A co mają panewki do spalania oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > pytanie czy toyota made in japan czy made in xxx Możesz rozwinąć swoją wypowiedź biorąc pod uwagę, że najlepsze jakościowo E12 były z Turcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Dla pocieszenia - Mazda RX-8 paliła więcej od nowości. Dolewanie oleju wraz z każdym tankowaniem to > norma w tym samochodzie. Tylko że w Renesis olej jest wtryskiwany do komór spalania co któryś obrót rotora więc konsumpcja oleju to założenie konstrukcyjne a nie wada silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.