Skocz do zawartości

12k do wydania, co kupić ...


cumel

Rekomendowane odpowiedzi

> na dojazd do pracy 100km dziennie

> Wiadomo ekonomicznie ma być i jakiś komfort więc seicento odpada

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

Każde auto, które znajdziesz w okolicy, jest z gazem lub da się zagazować chyba, że lubisz diesle, to wtedy szukać, ale tu przy takim budżecie łatwiej o większe koszta niestety. No chyba, że dobrze trafisz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dojazd do pracy 100km dziennie

> Wiadomo ekonomicznie ma być i jakiś komfort więc seicento odpada

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

Ale masz jakieś preferencje co do wielkości samochodu?Ma być mały typu B, czy C czy wygodne D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej segment b ten sie mi podoba jakiś tekst

> 50% drogi to mam S1 te 140 powinien lecieć tak bez wysiłku raczej. Czy ten sadzomiotacz wydoli ?

ładny, potwierdzić tylko czy właściciel nie ściemnia, dokładnie obejrzeć tylna belkę, ewentualnie utargować na regeneracje i brać, cena w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej segment b ten sie mi podoba jakiś tekst

Polecam - mam takiego, tylko kombi. W roli oszczędnego przemieszczadła przy zachowaniu resztek komfortu i w miarę fajnego prowadzenia jest ok.

140km/h to dla niego nie jest wysiłek, do 150 nawet czuć przyspieszenie, co jest dość dziwnym zjawiskiem jak na tą moc wink.gif Maksymalne spalanie z całego zbiornika miałem 5,6 litra/100, ale to przy katowaniu na każdym biegu po mieście. Minimalne - 4,8, miasto pół na pół z dojazdami ekspresówką trzymając te 110-120km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dojazd do pracy 100km dziennie

też mam tyle do pracy,

trochę ponad rok temu kupiłem Megane II 1.6 16v 113KM (ostatni wypust z 12.2005, pozniej byl lift)

autko ma fajną skrzynie, przy 130km/h jest 3000RPM

dołożyłem gaz i przy jeździe do 110km/h pali 7.9l

wersja sedan, ma więcej miejsca w środku niż hb i nie jest taka brzydka zlosnik.gif

przez ten okres, olej 2x, 4x cewki beru (wymiana bo byly sagem), rozrząd,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 50% drogi to mam S1 te 140 powinien lecieć tak bez wysiłku raczej.

Klasa "B" przy takiej prędkości to nie prowadzi się zbyt pewnie ... ja bym polecał jednak minimum kompakt.

Robię bardzo czesto trasę Łódź - Warszawa dwoma samochodami z prędkościami 120-140km/h:

- Fiat Stilo 3D 2003r. - 1.2 80KM skrzynia 6

- Citroen C3 2012r. - 1.4 75KM skrzynia 5

Między tymi samochodami jest na prawdę ogromna różnica - w stilo jest cicho, wygodnie, samochód jedzie stabilnie ... ogólnie jazda nie męczy

W cytrynie powyżej 110km/h silnik wyje, samochód zaczyna "myszkować" po drodze mimo że jest praktycznie nowy ... gorszy komfort, mniej pewne zawieszenie, nie radzi sobie tak dobrze z bocznym wiatrem. Jazda męczy.

Na takie trasy to ja bym brał możliwie "duży" samochód - moim zdaniem kompakt to minimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda męczy.

> Na takie trasy to ja bym brał możliwie "duży" samochód - moim zdaniem kompakt to minimum

Zgadzam się z Tobą. Tylko czasami ludzie potrzebują optymalizować koszty i mieć jak najtaniej w utrzymaniu.

Ja bym w tej kasie szukał Astry II 1.6 8V-zapewni wyśrodkowanie między komfortem a bezpieczeństwem, przy zachowaniu tanich kosztów eksploatacji. Lubi się z gazem, obecnie taniej będzie dojeżdżać czymś w gazie (astra niech spali 10 lpg/100km) niż nawet małym dieslem (5l/100), przy takich kilometrażach dziennych już można się pokusić o kalkulacje paliwowe.

1.4 HDI to bardzo dobre silniki bez dwumasowego sprzęgła, turbina bez zmiennej geometrii łopatek, wtryski idiotoodporne-nie powinno to być upierdliwe, przy pugu 206 dobrze rozejrzeć się za rudą (kielichy, tylna część pojazdu), oraz jak już tu wspomniano belka tylna. Takie 206 będzie jednak gorzej zachowywało się na drodze niż wspomniana chociażby astra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnych realiach zanabylem mg zs czyli nieco zbajerowanego rovera 45. Silnik 1.8 16v z sekwencja, climatroniciem, polskorzanymi kubelkami i paroma innymi duperelami. Podchodzilem nieco sceptycznie ale z dnia na dzien jezdzi mi sie tym coraz fajniej. Pomimo, ze fabrycznie jest obnizony i utwardzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest jakąś wypadkowa kosztów eksploatacji ... w stilo tez mam LPG i przy takiej jeździe pali mi ok 9 litrów gazu bez przestawiania się na "tryb lekkiej nogi". To sa koszty +/- takiego małego diesla w klasie B ... jednak jest ciszej, wygodniej i pewniej na drodze, bo o osiągach nie mówię ... oba samochody "nie jadą" w opinii userii AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko jest jakąś wypadkowa kosztów eksploatacji ... w stilo tez mam LPG i przy takiej jeździe

> pali mi ok 9 litrów gazu bez przestawiania się na "tryb lekkiej nogi". To sa koszty +/-

> takiego małego diesla w klasie B ... jednak jest ciszej, wygodniej i pewniej na drodze, bo o

> osiągach nie mówię ... oba samochody "nie jadą" w opinii userii AK

Dokładnie. Co do jedzie czy nie jedzie to pojęcie względne. Na AK jest dużo "młodej krwi" co samochodu używa sporadycznie do pojeżdżawek po okolicy, Ci co użytkują pojazd do pracy myślą trochę inaczej, bo poruszanie się tymi samochodami co wymieniłeś, do codziennych warunków drogowych jest wystarczające w zupełności, dojeżdżając codziennie po 50km nie galopuje się do odcinki na każdym biegu lawirując między samochodami, bo taka jazda nie jest ani ekonomiczna, ani komfortowa a z pewnością niebezpieczna, więc 1.6 LPG czy 1.4 HDI to nie są drogowi zamulacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dojazd do pracy 100km dziennie

> Wiadomo ekonomicznie ma być i jakiś komfort więc seicento odpada

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

Fabia 1.9 SDI - nie ma się co psuć 150 jedzie, spala poniżej 4 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 150 pali ponizej 4 litrow?

z górki, czemu nie...

Mam i nie jest tak cudownie...owszem, do 100km/h pali mało - mój rekord na odcinku 20km "po równym" 3,1l/100km wg komputerka...można wprawdzie uzyskać mniej, ale to już nie jazda...natomiast powyżej setki spalanie rośnie nawet do 6,5l/ 100km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dojazd do pracy 100km dziennie

> Wiadomo ekonomicznie ma być i jakiś komfort więc seicento odpada

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

Za niewiele mniej kupiłem swoją Alfe 147 1.9 JTD 115KM, na trasy jak znalazł, super się prowadzi i mało pali wink.gif

Co ciekawe poza hałasem i wibracjami na biegu jałowym jakoś nie widzę żeby diesel był taki zły jak niektórzy opisują, odpala bez zastanowienia przy -20, dość szybko się nagrzewa i ogólnie nie sprawia żadnych problemów. Ale wiadomo, zależy od egzemplarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasa "B" przy takiej prędkości to nie prowadzi się zbyt pewnie ... ja bym polecał jednak minimum

> kompakt.

> Robię bardzo czesto trasę Łódź - Warszawa dwoma samochodami z prędkościami 120-140km/h:

> - Fiat Stilo 3D 2003r. - 1.2 80KM skrzynia 6

> - Citroen C3 2012r. - 1.4 75KM skrzynia 5

> Między tymi samochodami jest na prawdę ogromna różnica - w stilo jest cicho, wygodnie, samochód

> jedzie stabilnie ... ogólnie jazda nie męczy

> W cytrynie powyżej 110km/h silnik wyje, samochód zaczyna "myszkować" po drodze mimo że jest

> praktycznie nowy ... gorszy komfort, mniej pewne zawieszenie, nie radzi sobie tak dobrze z

> bocznym wiatrem. Jazda męczy.

> Na takie trasy to ja bym brał możliwie "duży" samochód - moim zdaniem kompakt to minimum

kiedys zachwalales tez to: jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys zachwalales tez to: jakiś tekst

Ogólnie lubię jeździć tym wynalazkiem, ale na trasy to może nie jest najlepszy wybór ... diesel + 5 biegów + gabaryty (chodzi mi o wysokość). Do tego multipla jest słabo wyciszona. W trasie się tym dużo lepiej jedzie w 4 osoby + bagaż, kiedy samochód nabierze masy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z Tobą. Tylko czasami ludzie potrzebują optymalizować koszty i mieć jak najtaniej w

> utrzymaniu.

> Ja bym w tej kasie szukał Astry II 1.6 8V-zapewni wyśrodkowanie między komfortem a bezpieczeństwem,

> przy zachowaniu tanich kosztów eksploatacji. Lubi się z gazem, obecnie taniej będzie dojeżdżać

> czymś w gazie (astra niech spali 10 lpg/100km) niż nawet małym dieslem (5l/100), przy takich

> kilometrażach dziennych już można się pokusić o kalkulacje paliwowe.

> 1.4 HDI to bardzo dobre silniki bez dwumasowego sprzęgła, turbina bez zmiennej geometrii łopatek,

> wtryski idiotoodporne-nie powinno to być upierdliwe, przy pugu 206 dobrze rozejrzeć się za

> rudą (kielichy, tylna część pojazdu), oraz jak już tu wspomniano belka tylna. Takie 206 będzie

> jednak gorzej zachowywało się na drodze niż wspomniana chociażby astra.

Nie wiem czy wszystkie 1.6 8v ale moja ma strasznie krótką skrzynię co w trasie strasznie męczy wink.gif. Przy wspomnianych wyżej 140km/h taka astra będzie miała pewnie prawie 5 tys obr hehe.gif. Aż to sprawdzę bo nigdy nie zwracałem uwagi. Przy 100km/h ma w granicach 3 tys.

Co nie zmienia faktu, że do gazu się toto nadaje idealnie waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dojazd do pracy 100km dziennie

> Wiadomo ekonomicznie ma być i jakiś komfort więc seicento odpada

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

A może popatrz za jakąś octavią lub borą/golfem z silnikiem diesla na pompie (90-110km) lub zagazowaną benzyną?

Auta na pewno wygodniejsze do pokonywania takiej traski anie są skomplikowane w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej segment b ten sie mi podoba jakiś tekst

> 50% drogi to mam S1 te 140 powinien lecieć tak bez wysiłku raczej. Czy ten sadzomiotacz wydoli ?

kupuj coś z długą skrzynią. To powinien być pierwszy warunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasa "B" przy takiej prędkości to nie prowadzi się zbyt pewnie ... ja bym polecał jednak minimum

> kompakt.

To jest zaleta 206 - prowadzi się, jak auto numer większe. Mam drugie auto, segmentu E i pierwsza jazda Peugeotem po ekspresówce mnie dość mocno zdziwiła - spodziewałem się sporego dyskomfortu, tymczasem było... po prostu normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 150 pali ponizej 4 litrow?

Średnio ok.gif

Ojca kumpel tym jeździł, najniższe zanotowane spalanie tym autem miał 2,9l/100km ok.gif

4-4,3 średnio mu spalało jeżdżąc Katowice-Jaworzno-Kraków ok.gif

Samochód super na dojazdy do pracy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasa "B" przy takiej prędkości to nie prowadzi się zbyt pewnie ... ja bym polecał jednak minimum

> kompakt.

> Robię bardzo czesto trasę Łódź - Warszawa dwoma samochodami z prędkościami 120-140km/h:

> - Fiat Stilo 3D 2003r. - 1.2 80KM skrzynia 6

> - Citroen C3 2012r. - 1.4 75KM skrzynia 5

> Między tymi samochodami jest na prawdę ogromna różnica - w stilo jest cicho, wygodnie, samochód

> jedzie stabilnie ... ogólnie jazda nie męczy

> W cytrynie powyżej 110km/h silnik wyje, samochód zaczyna "myszkować" po drodze mimo że jest

> praktycznie nowy ... gorszy komfort, mniej pewne zawieszenie, nie radzi sobie tak dobrze z

> bocznym wiatrem. Jazda męczy.

> Na takie trasy to ja bym brał możliwie "duży" samochód - moim zdaniem kompakt to minimum

To już chyba cechy "osobnicze" danego modelu - jeździłem UPem z wyższymi prędkościami i - poza hałasem - nie zauważyłem żadnych problemów z prowadzeniem czy komfortem jazdy. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już chyba cechy "osobnicze" danego modelu - jeździłem UPem z wyższymi prędkościami i - poza

> hałasem - nie zauważyłem żadnych problemów z prowadzeniem czy komfortem jazdy.

A halas nie wiaze sie ze spadkiem komfortu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głośno troche, przy wyższych prędkościach IMO, to ma w ogóle dogrzewacz płynu chłodzącego? Bo jak

> nie to pewnie jeszcze zimno

Nie wiem tego, ja miałem tym okazję z 2 razy śmigać i powiem, że znośnie się jeździ ok.gif

Fakt w porównaniu do superba i innych to dno, ale na dojazdy do pracy by mieć sporą oszczędność finansową to bym kupił ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecać, jakiegoś faworyta i uprzedzeń do marki brak

Laguna II.

Znajomy kupił teraz z 2002 roku, 1.6 benzyna za 6500 zł. Założy gaz, zrobi rozrząd i za ok. 10 tys zł bryka jak się patrzy. Wygodna, ładna itp.

Drugi sprzedał z tego samego roku z dieslem 1.9 pod maską za 4500 zł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest zaleta 206 - prowadzi się, jak auto numer większe. Mam drugie auto, segmentu E i pierwsza

> jazda Peugeotem po ekspresówce mnie dość mocno zdziwiła - spodziewałem się sporego

> dyskomfortu, tymczasem było... po prostu normalnie

Moja zona.gif ma służbowego 206 - niestety nie mogę się z tobą zgodzić, że prowadzi się jak numer większe auto - moim zdaniem prowadzi się podobnie jak C3, którego "krytykowałem" i daleko mu do wygody Stilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi. Imo silniki słabiutkie, zawieszenie i tak na nie wiele pozwala to już lepsze jest podejście francuskie - przynajmniej kręgosłupa nie połamie na pierwszej nierówności.

Poza tym przy tych cenach Fabii - przeciętna auto, przeciętna lub nawet lekko ponadprzeciętna awaryjność nie widzę sensu zakupu. Bo części tanie? Do Xsary którą proponuje też - jak komuś nie zależy na dynamice to może kupić 1.9D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka spostrzeżeń z mojej strony:

- samochód do robienia 200km dziennie powinien być przede wszystkim wygodny, żebyś w niedużym stopniu odczuwał te kilka godzin w nim spędzonych

- powinien być oszczędny, ale proponuję liczyć kompletny koszt utrzymania a nie tylko koszty paliwa: diesel za 12 tys złotych będzie raczej starszej daty, więc trzeba szukać czegoś prostego i niedrogiego w naprawach

- LPG daje niższe koszty codziennej eksploatacji, ale jeśli się na nie zdecydujesz to pamiętaj założyć jak największy zbiornik gazu, bo przy planowanych przebiegach będziesz zmuszony do tankowania codziennie, max co drugi dzień

- przy Twoim budżecie szukasz prawdopodobnie wśród samochodów kilkunastoletnich a zatem klasa kompakt będzie miała odpowiedniej wielkości wnętrze, jak na takie podróżowanie; ja bym się pokusił o coś większego, ale ja to wygodny się już zrobiłem

Przymierz się do dupowozów typu Corolla E11 z dieslem D4D 90KM bądź do Xsary 2.0 HDi. W Citroenie jest też przyzwoity benzyniak 2.0l, który daje się zagazować. Tylko wtedy bagażnik zajmie Ci butla z podtlenkiem.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co kto lubi. Imo silniki słabiutkie, zawieszenie i tak na nie wiele pozwala to już lepsze jest

> podejście francuskie - przynajmniej kręgosłupa nie połamie na pierwszej nierówności.

albo ma się prowadzic albo ma to być kanapa - ty proponujesz kanape

> Poza tym przy tych cenach Fabii - przeciętna auto, przeciętna lub nawet lekko ponadprzeciętna

jak piszesz, zwykłe przeciętne auto, bez oh i ah, zwykły blaszak do przemieszczania się z pnkt A do B, czyli tak jak ma być.

awaryjność??? moim zdaniem poniżej przeciętnej

> awaryjność nie widzę sensu zakupu. Bo części tanie? Do Xsary którą proponuje też - jak komuś

> nie zależy na dynamice to może kupić 1.9D

sory ale pchanie się w diesla za ta kase uważam za bardzo odwazna decyzje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.