nunu7 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Cześć koledzy tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze. za czym się rozglądać? brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Dobre opinie czytałem o 1.5 dCi - 105 hp, który występowal bez dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 W służbowym Citroenie mam 1,6HDI 92konie i po mieście pali 6,5l/100km w Warszawie bez jakiejś specjalnie kapeluszniczej jazdy w wielkiej budzie bo Berlingo Multispace. Być może jest dostępny w jakichś mniejszych autkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 1.5 dci w Clio chyba aktualnie miażdży system. 1.6 tdi 1.6 tdci 1.6 hdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Cześć koledzy > tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy > minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze. > za czym się rozglądać? > brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak > stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi. moj 1.5 dci 90 (z dpf) w daci pali 5.5 ale na razie testuje spalanie, wiec rzadko wciskam pedal gazu przy 1.6 hdi 75km w berlingo spalanie w miescie to 6-7 litrow (w zaleznosci od pory roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 ja mam dwie meganki obie 1.5 DCI Żona ma 86KM pali 4,5 - dojazdy do Katowic z Chrzanowa, 5.5 po mieście . Ja mam 100 KM pali 5 w tej samej trasie, 60-6,5 po mieście (zależy jak depnę) maks 6,6 L/100km. sumując 100 KM pali litr więcej na setke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze. > za czym się rozglądać? Jak najlżejsze auto + silnik 1,5 1,6 i będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 powinieneś sobie jeszcze zadać pytanie , który najmniej awaryjny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > powinieneś sobie jeszcze zadać pytanie , który najmniej awaryjny ... to będzie następny etap poszukiwań. najpierw wyselekcjonuję te oszczędniejsze, potem odrzucę spośród nich kilka najbardziej awaryjnych i zostanie mi lista pożądanych aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > to będzie następny etap poszukiwań. > najpierw wyselekcjonuję te oszczędniejsze, potem odrzucę spośród nich kilka najbardziej awaryjnych > i zostanie mi lista pożądanych aut no to lista jest długa... bo oszczędne są wszystkie diesle w klasie B do 1.6 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 moja ciężka buda przez 90 kkm zadowala się takim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Cześć koledzy > tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy > minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze. > za czym się rozglądać? Jedynym autem jaki pobil fabryczne dane to Honda Accord. Jest zreszta na sprzedaz. > brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak > stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 OII 2.0TDI trasa dość dynamicznie, Vmax 140-160, spalanie 6,5 trasa spokojnie, płynnie Vmax 120-130, spalanie 5,2 miasto dynamicznie 7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 1,4 D-4D 90km Droga do Chorwacji coś ok 1100km - średnia 4,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak > stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi. może nie umi? wiesz ja stilo 1.9 jtd też min. ok. 6 w trasie spalałem... a ojciec w trasie potrafił zejść poniżej 5l przy w miare normalnej jeździe... z resztą z obecnym samochodem mam podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Bardzo fajne spalanie mają Focusy 1.6 tdci. Kolega miał takie dwie służbówki, FFII('10) 1.6 90km i teraz FFIII('13) 1.6 95km i spalanie przy jeździe mniej więcej 30% miasto 70% trasa oscylowało w okolicach 8.5(FFII) i 7.5(FFIII). Może nie wygląda to na szczególnie dobre wyniki, ale jest to jazda praktycznie non stop z pełnym butem(w aso jak wymieniali hamulce to poleciał komentarz, cytuję "jakiś po..ny tym jeździ" ), czyli w mieście ogień spod każdych świateł a w trasie przelotowe na poziomie 170+ , biorąc to pod uwagę moim zdaniem palą świetnie. Awaryjność chyba też jest na dobrym poziomie bo ta FFII przelatała tak ok 160kkm bez żadnej awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pers Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Bardzo fajne spalanie mają Focusy 1.6 tdci. > Kolega miał takie dwie służbówki, FFII('10) 1.6 90km i teraz FFIII('13) 1.6 95km i spalanie przy > jeździe mniej więcej 30% miasto 70% trasa oscylowało w okolicach 8.5(FFII) i 7.5(FFIII). > Może nie wygląda to na sz czególnie dobre wyniki, ale jest to jazda praktycznie non stop z pełnym > butem(w aso jak wymieniali hamulce to poleciał komentarz, cytuję "jakiś po..ny tym jeździ" > ), czyli w mieście ogień spod każdych świateł a w trasie przelotowe na poziomie 170+ , biorąc > to pod uwagę moim zdaniem palą świetnie. > Awaryjność chyba też jest na dobrym poziomie bo ta FFII przelatała tak ok 160kkm bez żadnej awarii. no rzeczywiscie żadna rewelacja - ja 3 litrowym dieslem (184KM i waga prawie 1700kg) 50/50 trasa/miasto przy dynamicznej jeżdzie osiągam średnią z tankowania 8 litrów (7.2 wg komputera).2 baki przejeździłem w trybie eko - wg komputera 5,9 litra , ale nie sprawdzałem przy tankowaniu dokładnie. Wcześniej jeżdziłem troche fordami i co do awaryjności i spalania nie miałem zarzutów , ale jednak nie są to najmniej palące auta ,a o to pytał autor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Jak to jaki..? Służbowy A tak na serio to nie patrz na dane tylko na to jaki masz styl jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 1,7 w Opelu (Combo) - silnik ISUZU jazda po mieście z ciężkawą nogą 5,5 - 6,0 l 1,9 w Renuarze Laguna 2 kierownik ten sam, okolice 6,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > 1,7 w Opelu (Combo) - silnik ISUZU jazda po mieście z ciężkawą nogą 5,5 - 6,0 l Opel Astra 1.7DTI (ten sam silnik) pali mi jakieś pół litra więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Opel Astra 1.7DTI (ten sam silnik) pali mi jakieś pół litra więcej no to w Corsie sie powinno zgadzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > to będzie następny etap poszukiwań. > najpierw wyselekcjonuję te oszczędniejsze, potem odrzucę spośród nich kilka najbardziej awaryjnych > i zostanie mi lista pożądanych aut To od razu odrzuć 1.5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Ducato 3.0 180 MultiJet - 10-11l/100km z autem na plecach i przyczepą z drugim. Prawda że oszczędnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > To od razu odrzuć 1.5 dci słyszałem, ze pompa sie łuszczy, panewki obracają itp. ale z drugiej strony jeździ tego po drogach setki tysięcy, to cięzko porównać jego awaryjność z awaryjnoscia znacznie mniej popularnych diesli typu 1,25 z opla/fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Ducato 3.0 180 MultiJet - 10-11l/100km z autem na plecach i przyczepą z drugim. Prawda że > oszczędnie? I 70-80 km/h Kumpel bawi się w eco w swoim Ducato 2.3 130 KM. Regularnie ma ok. 7 l/100 km z całego baku Kurierka po wiochach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > I 70-80 km/h Tempomat 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Tempomat 90. Wierzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 P207 1.4HDI 70km ja jestem w stanie uzyskac: - trasa mega oszczednie 90-100: 4.3/100 - autostrada 120-140: 5.3-5.7/100 dla mnie szczegolnie pierwszy wynik jest taki sobie. Poza tym bardziej wlec sie nie jestem w stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Cześć koledzy > tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy > minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze. > za czym się rozglądać? > brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak > stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi. Szukałbym czegoś z 1,6HDI od PSA, w wersji 92 KM. Mam wersję 115KM, w trasie jadąc 90 km/h bez problemu można zejść poniżej 4,5l, po mieście ciężko wyjść ponad 5,5 - wersja 92KM jest minimalnie oszczędniejsza. Producent podaje takie zużycie dla mojej budy : Zużycie paliwa (w trakcie homologacji) - Zużycie paliwa w cyklu miejskim : 5,8-5,9- Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim : 3,9-4,0- Zużycie paliwa uśrednione : 4,6-4,7 Występuje w wielu autach z segmentu C : 308, C4, Focus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Fabia 1.6 TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > To od razu odrzuć 1.5 dci miałeś? że tak piszesz jak dziennikarz z autoszmaty? bardziej oszczędnego trudno znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > miałeś? że tak piszesz jak dziennikarz z autoszmaty? > bardziej oszczędnego trudno znaleźć Nie miałem ale chciałem kupić. Jak się naczytałem o tym silniku to mi przeszło. Ale fakt, spalaniem bije prawie wszystkie auta na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Nowe Clio ma katalogowe spalanie imponujące: Miasto: 3,6 Poza miastem: 3,0 Średnio: 3,2 Czyli przy jeździe w trasie 70-90 km/h "2" z przodu bardzo możliwa W poprzednich 1.5 dci już ludzie robili "2" z przodu. Tu nie powinno być najmniejszego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Nowe Clio ma katalogowe spalanie imponujące: > Miasto: 3,6 > Poza miastem: 3,0 > Średnio: 3,2 > Czyli przy jeździe w trasie 70-90 km/h "2" z przodu bardzo możliwa 2l to pali skuter 50ccm3 .... Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces. Nie liczyłbym na niższe wyniki. > W poprzednich 1.5 dci już ludzie robili "2" z przodu. Na dystansie 15km jadąc z górki .... W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > 2l to pali skuter 50ccm3 .... > Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces. > Nie liczyłbym na niższe wyniki. > Na dystansie 15km jadąc z górki .... > W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe. Mądrego to dobrze czasem posłuchac Więcej wiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Nie miałem ale chciałem kupić. Jak się naczytałem o tym silniku to mi przeszło. Ale fakt, spalaniem > bije prawie wszystkie auta na rynku. no to powiem krótko - nie miałeś, to nie powielaj nieprawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > no to powiem krótko - nie miałeś, to nie powielaj nieprawdy ponoć problemy były w mocniejszych wersjach silników z początku produkcji na wtryskach delphi. Teraz jest podobno znacznie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > ponoć problemy były w mocniejszych wersjach silników z początku produkcji na wtryskach delphi. > Teraz jest podobno znacznie lepiej prawda 1) w silnikach 1,5 dCi należy lać do ON olej 2T, aby wyeliminować łuszczenie się łopatek pompy wysokiego ciśnienia, przedostające się do wtryskiwaczy (zapychanie i uszkodzenie wtrysków, wymiana wtrysków, płukanie układu, baku etc. etc.) 2) w obydwu (1,9 i 1,5 dCi) należny skrócić resurs wymiany oleju i filtra oleju do max 15 kkm. unika się wtedy ewentualnego obrócenia się IV panewki na korbie, do której olej ma najdłuższą drogę. zapychanie kanałów olejowych z powodu kiepskiego filtrowania oleju (renault ustalił co 30 kkm) powoduje właśnie powyższe. BTW - zobaczcie sobie ile dostawczaków śmiga z 1,5 dCi, najczęściej 80 KM (silnik bez VTG). w moim SCII rzeczywisty przebieg jest już w okolicach 300 kkm, w tym ja zrobiłem bez problemów 90 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > 2l to pali skuter 50ccm3 .... > Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces. > Nie liczyłbym na niższe wyniki. > Na dystansie 15km jadąc z górki .... > W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe. w normalnych warunkach drogowych, ze srednia 63km/h poczciwe 1,9TDI pali 3,7l na trasie z Zakopanego do Lodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > w normalnych warunkach drogowych, ze srednia 63km/h poczciwe 1,9TDI pali 3,7l na trasie z > Zakopanego do Lodzi I wtedy wyprzedzanie lewym pasem trwa wieki, nienawidzę przesadnego eko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > w normalnych warunkach drogowych, ze srednia 63km/h poczciwe 1,9TDI pali 3,7l na trasie z Zakopanego do Lodzi W jakim aucie był ten poczciwy 1.9TDI zamontowany? Poza tym wątek jest o współczesnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > prawda > 1) w silnikach 1,5 dCi należy lać do ON olej 2T, aby wyeliminować łuszczenie się łopatek pompy > wysokiego ciśnienia, przedostające się do wtryskiwaczy (zapychanie i uszkodzenie wtrysków, > wymiana wtrysków, płukanie układu, baku etc. etc.) > 2) w obydwu (1,9 i 1,5 dCi) należny skrócić resurs wymiany oleju i filtra oleju do max 15 kkm. Czyli sam potwierdzasz, że e silniki mają wadę i trzeba poprawiać producenta chałupniczymi metodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > no to powiem krótko - nie miałeś, to nie powielaj nieprawdy I cieszę się bardzo, że nie kupiłem auta z tym silnikiem. Wolę uczyć się na cudzych błędach niż swoich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Czyli sam potwierdzasz, że e silniki mają wadę i trzeba poprawiać producenta chałupniczymi > metodami. jeśli dla Ciebie wymiana oleju co 15 kkm czy dolewanie oleju 2T (bo ON zawiera śladowe ilości siarki, która smaruje elementy) jest metodą chałupniczą, no to gratuluję znajomości tematu jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość. stosują go i polacy i zachodni użytkownicy. ci od alf, poprzez renówki, a skończywszy na nowych ludowozach. > I cieszę się bardzo, że nie kupiłem auta z tym silnikiem. > Wolę uczyć się na cudzych błędach niż swoich. my też się bardzo cieszymy, że nie kupiłeś, bo dzięki właśnie takim opiniom pojazdy są stosunkowo tanie za to wszelkiej maści ludowozy są w cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > jeśli dla Ciebie wymiana oleju co 15 kkm czy dolewanie oleju 2T (bo ON zawiera śladowe ilości > siarki, która smaruje) jest metodą chałupniczą, no to gratuluję znajomości tematu > jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość. Dla mnie to nie byłby żaden problem - o ile widziałbym, że tak mam postępować. Ja swojego diesla tankuje na dobrych stacjach benzynowych i do tej pory nie miałem żadnego problemu z panewkami. Również olej zmieniam z taką częstotliwością jak przewidział producent. Pokaż mi skan instrukcji obsługi w którym jest napisane, że olej trzeba zmieniać co 15kkm i dolać 2T do paliwa. Rozumiem, że sposoby przez Ciebie opisane są pewnie i skuteczne ale mimo wszystko to pólsrodki. Przeciętny użytkownik jednak postępuje wg zaleceń producenta, więc kupno auta z przebiegiem ponad 150kkm jest jednak ryzykowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Dla mnie to nie byłby żaden problem - o ile widziałbym, że tak mam postępować. to wyniknęło z praktyki, a nie nakazu producenta. podobna sytuacja jest w innych dieslach innych marek, nie reno. > Ja swojego diesla tankuje na dobrych stacjach benzynowych i do tej pory nie miałem żadnego problemu > z panewkami. zatarte panewki nie są związane z tankowaniem > Również olej zmieniam z taką częstotliwością jak przewidział producent. > Pokaż mi skan instrukcji obsługi w którym jest napisane, że olej trzeba zmieniać co 15kkm i dolać > 2T do paliwa. oczywiście, że tego nie ma w instrukcji, bo jak renault zobaczył, co się dzieje z silnikami 1,9 po wytyczonych resursach zmiany oleju co 30 kkm, to zrobił poprawkę i silniki 1,9 130 KM już tego problemu nie mają > Rozumiem, że sposoby przez Ciebie opisane są pewnie i skuteczne ale mimo wszystko to pólsrodki. no taka polska rzeczywistość - paliwo mamy, jakie mamy. a że jest marne to większość ludków wie. poza tym jakby nie patrzeć każda marka ma jakieś wpadki. > Przeciętny użytkownik jednak postępuje wg zaleceń producenta, więc kupno auta z przebiegiem > ponad 150kkm jest jednak ryzykowne. dlatego lepiej, niech te pojazdy nie będą popularne, bo i ceny będą niższe nie znam na rynku aut używanych podobnego pojazdu do SCII z takim wyposażeniem i w takiej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Jako zagorzały przeciwnik silników z zapłonem samoczynnym właśnie kupiłem diesla z przebiegiem 277kkm zobaczymy co z tego wyniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość. stosują go i polacy i zachodni > użytkownicy. ci od alf, poprzez renówki, a skończywszy na nowych ludowozach. Żaden znany mi właściciel Alfy JTD nie stosuje tego w swoim aucie a uwierz mi znam ich spooooro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Ja stosuję 2T, rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Ja stosuję 2T, rewelacja. Jak poprawia Ci to samopoczucie to spoko. JTD ma to gdzieś, działa i bez tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.