Skocz do zawartości

który współczesny dieselek pali najmniej?


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy

tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze.

za czym się rozglądać?

brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W służbowym Citroenie mam 1,6HDI 92konie i po mieście pali 6,5l/100km w Warszawie bez jakiejś specjalnie kapeluszniczej jazdy w wielkiej budzie bo Berlingo Multispace. Być może jest dostępny w jakichś mniejszych autkach niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć koledzy

> tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy

> minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze.

> za czym się rozglądać?

> brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak

> stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi.

moj 1.5 dci 90 (z dpf) w daci pali 5.5

ale na razie testuje spalanie, wiec rzadko wciskam pedal gazu zlosnik.gif

przy 1.6 hdi 75km w berlingo spalanie w miescie to 6-7 litrow (w zaleznosci od pory roku) tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dwie meganki obie 1.5 DCI

Żona ma 86KM pali 4,5 - dojazdy do Katowic z Chrzanowa, 5.5 po mieście .

Ja mam 100 KM pali 5 w tej samej trasie, 60-6,5 po mieście (zależy jak depnę) maks 6,6 L/100km.

sumując 100 KM pali litr więcej na setke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinieneś sobie jeszcze zadać pytanie , który najmniej awaryjny ...

to będzie następny etap poszukiwań.

najpierw wyselekcjonuję te oszczędniejsze, potem odrzucę spośród nich kilka najbardziej awaryjnych i zostanie mi lista pożądanych aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć koledzy

> tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy

> minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze.

> za czym się rozglądać?

Jedynym autem jaki pobil fabryczne dane to Honda Accord.

Jest zreszta na sprzedaz.

wink.gif

> brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak

> stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak

> stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi.

może nie umi? wink.gif

wiesz ja stilo 1.9 jtd też min. ok. 6 w trasie spalałem...

a ojciec w trasie potrafił zejść poniżej 5l przy w miare normalnej jeździe...

z resztą z obecnym samochodem mam podobnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne spalanie mają Focusy 1.6 tdci.

Kolega miał takie dwie służbówki, FFII('10) 1.6 90km i teraz FFIII('13) 1.6 95km i spalanie przy jeździe mniej więcej 30% miasto 70% trasa oscylowało w okolicach 8.5(FFII) i 7.5(FFIII).

Może nie wygląda to na szczególnie dobre wyniki, ale jest to jazda praktycznie non stop z pełnym butem(w aso jak wymieniali hamulce to poleciał komentarz, cytuję "jakiś po..ny tym jeździ" rotfl.gif ), czyli w mieście ogień spod każdych świateł a w trasie przelotowe na poziomie 170+ , biorąc to pod uwagę moim zdaniem palą świetnie.

Awaryjność chyba też jest na dobrym poziomie bo ta FFII przelatała tak ok 160kkm bez żadnej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajne spalanie mają Focusy 1.6 tdci.

> Kolega miał takie dwie służbówki, FFII('10) 1.6 90km i teraz FFIII('13) 1.6 95km i spalanie przy

> jeździe mniej więcej 30% miasto 70% trasa oscylowało w okolicach 8.5(FFII) i 7.5(FFIII).

> Może nie wygląda to na sz

czególnie dobre wyniki, ale jest to jazda praktycznie non stop z pełnym

> butem(w aso jak wymieniali hamulce to poleciał komentarz, cytuję "jakiś po..ny tym jeździ"

> ), czyli w mieście ogień spod każdych świateł a w trasie przelotowe na poziomie 170+ , biorąc

> to pod uwagę moim zdaniem palą świetnie.

> Awaryjność chyba też jest na dobrym poziomie bo ta FFII przelatała tak ok 160kkm bez żadnej awarii.

no rzeczywiscie żadna rewelacja - ja 3 litrowym dieslem (184KM i waga prawie 1700kg) 50/50 trasa/miasto przy dynamicznej jeżdzie osiągam średnią z tankowania 8 litrów (7.2 wg komputera).2 baki przejeździłem w trybie eko - wg komputera 5,9 litra smile.gif , ale nie sprawdzałem przy tankowaniu dokładnie. Wcześniej jeżdziłem troche fordami i co do awaryjności i spalania nie miałem zarzutów , ale jednak nie są to najmniej palące auta ,a o to pytał autor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To od razu odrzuć 1.5 dci

słyszałem, ze pompa sie łuszczy, panewki obracają itp.

ale z drugiej strony jeździ tego po drogach setki tysięcy, to cięzko porównać jego awaryjność z awaryjnoscia znacznie mniej popularnych diesli typu 1,25 z opla/fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ducato 3.0 180 MultiJet - 10-11l/100km z autem na plecach i przyczepą z drugim. Prawda że

> oszczędnie?

I 70-80 km/h ok.gif

Kumpel bawi się w eco w swoim Ducato 2.3 130 KM.

Regularnie ma ok. 7 l/100 km z całego baku zlosnik.gif

Kurierka po wiochach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć koledzy

> tak sie zastanawiam nad wyborem auta (najchętniej segment C), załóżmy od 2008 wzwyż, diesla, o mocy

> minimum te 90-100KM, które byłoby najoszczędniejsze.

> za czym się rozglądać?

> brat ma oplowskiego 1,9cdti (niby od fiata) i to wcale jakieś super oszczędne nie jest Jeździ jak

> stary emeryt, a spalanie i tak pod 7 podchodzi.

Szukałbym czegoś z 1,6HDI od PSA, w wersji 92 KM. Mam wersję 115KM, w trasie jadąc 90 km/h bez problemu można zejść poniżej 4,5l, po mieście ciężko wyjść ponad 5,5 - wersja 92KM jest minimalnie oszczędniejsza.

Producent podaje takie zużycie dla mojej budy :

Zużycie paliwa (w trakcie homologacji)

- Zużycie paliwa w cyklu miejskim : 5,8-5,9- Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim : 3,9-4,0- Zużycie paliwa uśrednione : 4,6-4,7

Występuje w wielu autach z segmentu C : 308, C4, Focus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe Clio ma katalogowe spalanie imponujące:

Miasto: 3,6

Poza miastem: 3,0

Średnio: 3,2

Czyli przy jeździe w trasie 70-90 km/h "2" z przodu bardzo możliwa ok.gif

W poprzednich 1.5 dci już ludzie robili "2" z przodu.

Tu nie powinno być najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe Clio ma katalogowe spalanie imponujące:

> Miasto: 3,6

> Poza miastem: 3,0

> Średnio: 3,2

> Czyli przy jeździe w trasie 70-90 km/h "2" z przodu bardzo możliwa

2l to pali skuter 50ccm3 ....

Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces.

Nie liczyłbym na niższe wyniki.

> W poprzednich 1.5 dci już ludzie robili "2" z przodu.

Na dystansie 15km jadąc z górki ....

W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2l to pali skuter 50ccm3 ....

> Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces.

> Nie liczyłbym na niższe wyniki.

> Na dystansie 15km jadąc z górki ....

> W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe.

Mądrego to dobrze czasem posłuchac cool.gif

Więcej wiary old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie miałem ale chciałem kupić. Jak się naczytałem o tym silniku to mi przeszło. Ale fakt, spalaniem

> bije prawie wszystkie auta na rynku.

no to powiem krótko - nie miałeś, to nie powielaj nieprawdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ponoć problemy były w mocniejszych wersjach silników z początku produkcji na wtryskach delphi.

> Teraz jest podobno znacznie lepiej

prawda ok.gif

1) w silnikach 1,5 dCi należy lać do ON olej 2T, aby wyeliminować łuszczenie się łopatek pompy wysokiego ciśnienia, przedostające się do wtryskiwaczy (zapychanie i uszkodzenie wtrysków, wymiana wtrysków, płukanie układu, baku etc. etc.)

2) w obydwu (1,9 i 1,5 dCi) należny skrócić resurs wymiany oleju i filtra oleju do max 15 kkm. unika się wtedy ewentualnego obrócenia się IV panewki na korbie, do której olej ma najdłuższą drogę. zapychanie kanałów olejowych z powodu kiepskiego filtrowania oleju (renault ustalił co 30 kkm) powoduje właśnie powyższe.

BTW - zobaczcie sobie ile dostawczaków śmiga z 1,5 dCi, najczęściej 80 KM (silnik bez VTG). w moim SCII rzeczywisty przebieg jest już w okolicach 300 kkm, w tym ja zrobiłem bez problemów 90 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2l to pali skuter 50ccm3 ....

> Dane katalogowe bardzo odbiegają od rzeczywistości , więc pewnie 4 l to będzie sukces.

> Nie liczyłbym na niższe wyniki.

> Na dystansie 15km jadąc z górki ....

> W normalnych warunkach drogowych to niemożliwe.

w normalnych warunkach drogowych, ze srednia 63km/h poczciwe 1,9TDI pali 3,7l na trasie z Zakopanego do Lodzi 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w normalnych warunkach drogowych, ze srednia 63km/h poczciwe 1,9TDI pali 3,7l na trasie z Zakopanego do Lodzi

W jakim aucie był ten poczciwy 1.9TDI zamontowany?

Poza tym wątek jest o współczesnych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawda

> 1) w silnikach 1,5 dCi należy lać do ON olej 2T, aby wyeliminować łuszczenie się łopatek pompy

> wysokiego ciśnienia, przedostające się do wtryskiwaczy (zapychanie i uszkodzenie wtrysków,

> wymiana wtrysków, płukanie układu, baku etc. etc.)

> 2) w obydwu (1,9 i 1,5 dCi) należny skrócić resurs wymiany oleju i filtra oleju do max 15 kkm.

Czyli sam potwierdzasz, że e silniki mają wadę i trzeba poprawiać producenta chałupniczymi metodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli sam potwierdzasz, że e silniki mają wadę i trzeba poprawiać producenta chałupniczymi

> metodami.

jeśli dla Ciebie wymiana oleju co 15 kkm czy dolewanie oleju 2T (bo ON zawiera śladowe ilości siarki, która smaruje elementy) jest metodą chałupniczą, no to gratuluję znajomości tematu smirk.gif

jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość. stosują go i polacy i zachodni użytkownicy. ci od alf, poprzez renówki, a skończywszy na nowych ludowozach.

> I cieszę się bardzo, że nie kupiłem auta z tym silnikiem.

> Wolę uczyć się na cudzych błędach niż swoich.

my też się bardzo cieszymy, że nie kupiłeś, bo dzięki właśnie takim opiniom pojazdy są stosunkowo tanie cfaniaczek.gif

za to wszelkiej maści ludowozy są w cenie palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli dla Ciebie wymiana oleju co 15 kkm czy dolewanie oleju 2T (bo ON zawiera śladowe ilości

> siarki, która smaruje) jest metodą chałupniczą, no to gratuluję znajomości tematu

> jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość.

Dla mnie to nie byłby żaden problem - o ile widziałbym, że tak mam postępować.

Ja swojego diesla tankuje na dobrych stacjach benzynowych i do tej pory nie miałem żadnego problemu z panewkami. Również olej zmieniam z taką częstotliwością jak przewidział producent.

Pokaż mi skan instrukcji obsługi w którym jest napisane, że olej trzeba zmieniać co 15kkm i dolać 2T do paliwa.

Rozumiem, że sposoby przez Ciebie opisane są pewnie i skuteczne ale mimo wszystko to pólsrodki. Przeciętny użytkownik jednak postępuje wg zaleceń producenta, więc kupno auta z przebiegiem ponad 150kkm jest jednak ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie to nie byłby żaden problem - o ile widziałbym, że tak mam postępować.

to wyniknęło z praktyki, a nie nakazu producenta. podobna sytuacja jest w innych dieslach innych marek, nie reno.

> Ja swojego diesla tankuje na dobrych stacjach benzynowych i do tej pory nie miałem żadnego problemu

> z panewkami.

zatarte panewki nie są związane z tankowaniem facepalm%5B1%5D.gif

> Również olej zmieniam z taką częstotliwością jak przewidział producent.

> Pokaż mi skan instrukcji obsługi w którym jest napisane, że olej trzeba zmieniać co 15kkm i dolać

> 2T do paliwa.

oczywiście, że tego nie ma w instrukcji, bo jak renault zobaczył, co się dzieje z silnikami 1,9 po wytyczonych resursach zmiany oleju co 30 kkm, to zrobił poprawkę i silniki 1,9 130 KM już tego problemu nie mają

> Rozumiem, że sposoby przez Ciebie opisane są pewnie i skuteczne ale mimo wszystko to pólsrodki.

no taka polska rzeczywistość - paliwo mamy, jakie mamy. a że jest marne to większość ludków wie. poza tym jakby nie patrzeć każda marka ma jakieś wpadki.

> Przeciętny użytkownik jednak postępuje wg zaleceń producenta, więc kupno auta z przebiegiem

> ponad 150kkm jest jednak ryzykowne.

dlatego lepiej, niech te pojazdy nie będą popularne, bo i ceny będą niższe ok.gif

nie znam na rynku aut używanych podobnego pojazdu do SCII z takim wyposażeniem i w takiej cenie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakbyś troszkę rozeznał temat to olej 2T do ON to nie żadna nowość. stosują go i polacy i zachodni

> użytkownicy. ci od alf, poprzez renówki, a skończywszy na nowych ludowozach.

Żaden znany mi właściciel Alfy JTD nie stosuje tego w swoim aucie a uwierz mi znam ich spooooro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.