Fili_P Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 szczerze nie mam zdania- tzn mam ale zbyt słabo ugruntowane bo przy zakupie rozważałem- przejechałem się paskiem z tsi i jakimś 180KM i mi nie podpasował-ale to się chyba nie liczy... do rzeczy: w ostatnim motorze test "długodystansowy"-całe 40kkm Octavi z silnikiem 1,2 TSI 105KM -"tylko" 4x musieli dolewać oleju - wyszło jakieś 1L/10kkm średnio :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Z dolewaniem oleju to nie taka głupia sprawa, przynajmniej masz zawsze mniej zmęczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > szczerze nie mam zdania- tzn mam ale zbyt słabo ugruntowane bo przy zakupie rozważałem- > przejechałem się paskiem z tsi i jakimś 180KM i mi nie podpasował-ale to się chyba nie > liczy... > do rzeczy: w ostatnim motorze test "długodystansowy"-całe 40kkm Octavi z silnikiem 1,2 TSI > -"tylko" 4x musieli dolewać oleju - wyszło jakieś 1L/10kkm średnio > :-( 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km To nie jest zadna norma, tylko zapis majacy na celu ochrone producenta Nie wyobrazam sobie dolewac 0,5ltra na 1000km i uwazac auto za sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km nie wiem raz w zyciu dolewałem w peugeocie fajny bonus po prostu po plastikowych prowadnicach do łańcuszków rozrządu itp im starszy jestem tym chętniej spoglądam na auta wychodzące z cyklu produkcyjnego, dopracowane i na japończyki, którzy klepia to samo do bólu przez 7 lat dopracowując szczegóły w znacznej mierze przed wypuszczeniem czegoś na rynek... a nawet jak wtopią to sie potrafią do tego przyznać (choć i tu się zmienia-niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km wszystko zależy jak pałowany jest samochód. Jak jeżdżony spokojnie po trasie to mi nigdy prawie nic nie palił, jak trzepane autostrady z prędkościami dość znaczącymi pod V-max to raczej każdy zacznie już zjadać olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > wszystko zależy jak pałowany jest samochód. > Jak jeżdżony spokojnie po trasie to mi nigdy prawie nic nie palił, jak trzepane autostrady z > prędkościami dość znaczącymi pod V-max to raczej każdy zacznie już zjadać olej piszą niby, że jeździli i tak i tak a swoją drogą z czego to wynika- rozszerzalność cieplna materiałów większa i olej idzie bokami w cylindrze i się spala??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km A co z silnikami które tej dolewki nie potrzebują? Jeżeli wymiana następuje co 15 tys. km i nic nie dolewasz to co to oznacza? Brak dodatkowych zysków dla koncernów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km Odróżniaj norme od dupokrytki producentów. Przy "normatywnej" konsumpcji 0,5 litra / 1000 zalepisz szybko katalizator, dorobisz sie zapieczonych pierścieni na tłokach, zarzucisz nagarem świece i EGRa ... 100ml jest OK. To daje mniej wiecej 1,5 litra na 15 kkm. Tyle od nowości brała moja Astra. Po 210 kkm poszła do ludzi i dalej tyle brała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km nie wyobrażam sobie żeby pamiętać o butelce oleju jadąc na wakacje gdzie mam przykładowo do zrobienia z 4 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > To nie jest zadna norma, tylko zapis majacy na celu ochrone producenta > Nie wyobrazam sobie dolewac 0,5ltra na 1000km i uwazac auto za sprawne to swoja droga sobie malo wyobrazasz, pogadaj z wlascicielami subarynek ........ moje TSI bralo prawie 1l na 1000 km, po naprawie lyka jakies 200 ml/1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > nie wyobrażam sobie żeby pamiętać o butelce oleju jadąc na wakacje gdzie mam przykładowo do > zrobienia z 4 tys km zmien samochod na nowszy/inny to zaczniesz sobie wyobrazac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Odróżniaj norme od dupokrytki producentów. Przy "normatywnej" konsumpcji 0,5 litra / 1000 zalepisz > szybko katalizator, dorobisz sie zapieczonych pierścieni na tłokach, zarzucisz nagarem > świece i EGRa ... > 100ml jest OK. To daje mniej wiecej 1,5 litra na 15 kkm. Tyle od nowości brała moja Astra. Po 210 > kkm poszła do ludzi i dalej tyle brała. ile oleju braly astry F 1.6 16v? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km a to nie jest dużo? w swoim 12 letnim samochodzie "na F" z LPG z przebiegiem 160kkm nie dolewam oleju między jego wymianami (czyli 12-15kkm). Raz .. może dwa zdarzyło mi się dolać 200-300ml, bo mi na bagnecie pokazało niski stan, ale mieszczący się jeszcze w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > a to nie jest dużo? w swoim 12 letnim samochodzie "na F" z LPG z przebiegiem 160kkm nie dolewam > oleju między jego wymianami (czyli 12-15kkm). Może raz zdarzyło mi się dolać 200-300ml, bo mi > na bagnecie pokazało niski stan, ale mieszczący się jeszcze w normie. odpowiadam - nie, nie jest duzo moja poprzednia Octavia 1.8T nie brala oleju, obecna 1.8TSI lyka ok 200 ml/1000 km i jakos specjalnie mi to nie przeszkadza, ze mam litrowa butelke oleju w bagazniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > A co z silnikami które tej dolewki nie potrzebują? Jeżeli wymiana następuje co 15 tys. km i nic nie > dolewasz to co to oznacza? > Brak dodatkowych zysków dla koncernów ? a odnosnie czego ta Twoja wypowiedz? bo jakos nie moge zalapac zadnego odniesienie do mojej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Pierwsze 2.0 tdi tez brało olej w sporych ilościach. W służbowych zawsze była flacha oleju w bagażniku. W sumie dziwne bo diesle raczej oleju nie łykają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > odpowiadam - nie, nie jest duzo > moja poprzednia Octavia 1.8T nie brala oleju, obecna 1.8TSI lyka ok 200 ml/1000 km i jakos > specjalnie mi to nie przeszkadza, ze mam litrowa butelke oleju w bagazniku To dziwne masz podejście ... wybierając się na wakacje musisz mieć litr oleju w zapasie i robić dolewki? dodam jeszcze że do mojego silnika wchodzą 3L oleju ... czyli 10% ubyło by przez 1500km? mało tego ... przy takim zyżyciu chyba bym nie wymieniał oleju, bo akurat 3L "spaliły" by się przez 15kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > nie wyobrażam sobie żeby pamiętać o butelce oleju jadąc na wakacje gdzie mam przykładowo do > zrobienia z 4 tys km poszerz horyzonty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Po co 4x dolewali jak mogli raz 1 litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Moje 18 letnie auto z turbo nie bierze nic oleju Ach ta nowa technologia;_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje 18 letnie auto z turbo nie bierze nic oleju Ach ta nowa technologia;_) życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > odpowiadam - nie, nie jest duzo > moja poprzednia Octavia 1.8T nie brala oleju, obecna 1.8TSI lyka ok 200 ml/1000 km i jakos > specjalnie mi to nie przeszkadza, ze mam litrowa butelke oleju w bagazniku Dla mnie jest to chińskiej dziwne że Cię to nie denerwuje. Mój outback łyka podczas szybkiej jazdy autostradowej (wakacje) 0,3l/1000km ...tylko dlatego ze pacjent przede mna lal polsyntetyk (10w40) i zakoksowal pierscienie Forek z tym samym motorem nie lyka nic miedzy wymianami (od nowosci na syntetyku 5w30) Dlatego wolę na wakacje jezdzic forkiem mimo ze na trasie jest mniej komfotrowy od outbacka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 100 ml na 1000 km to duzo? norma dla wiekszosci silnikow to 0,5l/1000 km mało to nie jest, moje 960 co podobno lubi olej wzięło na 9300km jakieś 0,5l oleju przykładowo 730 E32 o przebiegu nieznanym ale oscylującym ok 600-700kkm nie brało dosłownie NIC miedzy wymianami, podobnie jest z E12 efekt jest o tyle śmieszny że zawsze oleju jest w połowie działki, jak się nadgorliwie doleje to zeżre i znów jest w połowie działki, jak się nie dolewa to cały czas jest w połowie działki i nie ubywa. W obydwu prawie takich samych silnikach jest identycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje 18 letnie auto z turbo nie bierze nic oleju Ach ta nowa technologia;_) Moje trzyletnie też nie. IMO to nie kwestia technologii tylko sprawa ma coś wspólnego z amejzingiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje 18 letnie auto z turbo nie bierze nic oleju Ach ta nowa technologia;_) A moje juz nie moje Bravo z 2008 r. turbo benzyna nie brało nic oleju . ach ta nowa technologia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje trzyletnie też nie. IMO to nie kwestia technologii tylko sprawa ma coś wspólnego z > amejzingiem. Moje trzyletnie też nie bierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > -"tylko" 4x musieli dolewać oleju - wyszło jakieś 1L/10kkm średnio > :-( własnie to przeczytałem i tez miałem zakłądac temat. Oni robili dże przebiegi, gdy tylko spowolnili auto nagle zezarło 1.5 litra zobacz na przebieg. Dla mnie to chore takie spalanie oleju w nowym silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > to swoja droga sobie malo wyobrazasz, pogadaj z wlascicielami subarynek ........ moje TSI bralo > prawie 1l na 1000 km, po naprawie lyka jakies 200 ml/1000 To jak dla mnie, mimo naprawy jest nadal popsute Zakladajac wymiane co 20kkm, musisz dolac 4 litry oleju... Gdyby mialo 150-200kkm przebiegu to jeszcze bym to zrozumial, ale nie w nowym aucie... Szczegolnie, ze nie jest to zaden wysokoobrotowy silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje trzyletnie też nie bierze A turbo masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Patrz a ja do 1,4 n/a dolalem 600ml po 20 kkm. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > A turbo masz? ja mam w multijet i nie bierze między wymianami oleju. Ojciec ma tdi w Leonie II i między wymianami dolewa dobre 0,5- oliwe zmienia co max 12k km. Auto ma 70k km od nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > A moje juz nie moje Bravo z 2008 r. turbo benzyna nie brało nic oleju . ach ta nowa technologia Akurat Tjet podobno jest bardzo dobrym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Akurat Tjet podobno jest bardzo dobrym silnikiem Jak większość od Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Jak większość od Fiata. Tyle, ze 1.4 bez turbo chla olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Akurat Tjet podobno jest bardzo dobrym silnikiem potwierdzam. 6 lat, przebieg 107 tys i oleju nie bierze. Kiedyś dolałem jakieś 0.2 litra, bo mi się zdawało, że trochę ubyło, jak były takie duże mrozy rok temu. Wymieniam olej co 12-13 tys. i zazwyczaj jest max na bagnecie cały czas. Ale i tak sprawdzam poziom z raz na tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > A turbo masz? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Tyle, ze 1.4 bez turbo chla olej Ale nadal to dobry silnik, taki jego urok. W Stilo na 10 tys chlał mi ok 0,4 l ale to większość w trasie jak go pilowales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ja miałem 2,0 8V turbo citroena z przebiegiem 260k km i przez pół roku jak go miałem nie dolałem ani grama. Do tego te silniki robią pół miliona km bez problemu. Kiedyś robili solidniej i tyle. A zapomniałem o moim 1,4 8V turbo Fiata, analogiczna sytuacja, praktycznie nie było widać zużycia na bagnecie po 10 000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Ja miałem 2,0 8V turbo citroena z przebiegiem 260k km i przez pół roku jak go miałem nie dolałem > ani grama. Do tego te silniki robią pół miliona km bez problemu. Kiedyś robili solidniej i > tyle. Nie to, że kiedyś, tylko nie ma reguły. Teraz też jedne biorą inne nie biorą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Nie to, że kiedyś, tylko nie ma reguły. Teraz też jedne biorą inne nie biorą. Możliwe, ja nie trafiłem jeszcze na takiego co brał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Możliwe, ja nie trafiłem jeszcze na takiego co brał. To zmień na 1,4 ale to żaden problem w porównaniu do techniki dla ludu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Ojciec ma tdi 1.9 TDI AVF w B5 zużywał ok.0,5l od wymiany do wymiany (czyli na 15 tys.km). W 2.0 TDI CBBB jak na razie zużycia nie zauważyłem (przejechałem na razie tylko 22 tys.km). Z przyzwyczajenia wożę jednak litrową butelkę oleju w bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Dla mnie jest to chińskiej dziwne że Cię to nie denerwuje. > Mój outback łyka podczas szybkiej jazdy autostradowej (wakacje) 0,3l/1000km > ...tylko dlatego ze pacjent przede mna lal polsyntetyk (10w40) i zakoksowal pierscienie > Forek z tym samym motorem nie lyka nic miedzy wymianami (od nowosci na syntetyku 5w30) > Dlatego wolę na wakacje jezdzic forkiem mimo ze na trasie jest mniej komfotrowy od outbacka Cos masz zepsute , 2.5 biora olej i jest to norma, u mnie bylo to ok 1-1,4l co 15kkm. Oczywiscie zalezy od stylu jazdy, ale wystaraczy co jakis czas po autostradzie przegonic i wezmie troche. Co ciekawe w H6 jeszcze nie dolewalem, mimo sporej ilosc km zrobionych w szybkim tempie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Moje trzyletnie też nie. IMO to nie kwestia technologii tylko sprawa ma coś wspólnego z > amejzingiem. To jest kwestia m.in technologii, wszystkie boxery biora olej, pytanie tylko ile a to zalezy jak to jezdzi, ale potriafia i 2l wypic pomiedzy przegladami a mimo to potrafi jezdzic bezawaryjnie. Po prostu taki ukl silnika z niska miska wymusza zuzycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > 1.9 TDI AVF w B5 zużywał ok.0,5l od wymiany do wymiany (czyli na 15 tys.km). > W 2.0 TDI CBBB jak na razie zużycia nie zauważyłem (przejechałem na razie tylko 22 tys.km). Z > przyzwyczajenia wożę jednak litrową butelkę oleju w bagażniku 1,9 105KM jaki to symbol to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ja tam nigdy nie dolewalem. Jakoś nie ubywalo to glupio było dolewac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > nie wyobrażam sobie żeby pamiętać o butelce oleju jadąc na wakacje gdzie mam przykładowo do > zrobienia z 4 tys km Ja tez się dziwie. Przecież 4000 km. robi się praktycznie co weekend. Na siku dalej jezdze, bo nie lubie jak mnie ludzie podgladaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Ja tam nigdy nie dolewalem. Jakoś nie ubywalo to glupio było dolewac. Nawet nie wolno (ponad maksimum). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Nawet nie wolno (ponad maksimum). Ponad maksimum to leja te barany z ASO (na ogół). Czego to się nie robi żeby na fakturze wyszło 4l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.