Skocz do zawartości

Tak kończy sie jazda wynalazkami po niemieckich drogach


szafir

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek treść polcyjnej notatki prasowej (+ 3 fotki) ze strony policji dortmundzkiej (po niemiecku).

W skrócie co i jak, plus uzupełnienie o informacje od mojego kolegi, policjanta z dortmundzkiej autostradówki:

Otóż wczoraj, 10 marca, policjanci autostradowi, w czasie rutynowego patrolu "Aleji Warszawskiej" (autostrada A2), zauważyli wyglądającego na mocno przeciążonego sprintera z "do-ką" (podwójną kabiną), wiozącego Forda Mondeo kombi i ciągnącego przyczepę-lawetę.

W dowodzie rejestracyjnym 3,5 tony DMC, a dopuszczalna ładowność 1600kg (czyli tyle ile ważył Ford). Ważenie wykazało 4260 kg. Po przeliczeniu wyszło przeładowanie o 840 kg.

Uwagę policjantów zwróciła jeszcze jedna rzecz, mianowicie nienormalnie długi rozstaw osi (ponad 5 m).

Sprintera skierowano do najbliższej stacji diagnostycznej, tam diagnosta stwierdził że rama została przedłużona o ponad 1 metr oraz jest przez to w wielu miejscach złamana.

W związku z tym auto zostało natychmiast uznane jako "verkehrsunsicher" czyli "zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego", z auta zdjęto tablice rejestracyjne i zatrzmano dokumenty. Zostaną one odesłane przez ambasadę (wraz z dokumentami ze stacji diagnostycznej) do wydziału komunikacj w Polsce, odpowiedniego dla rej. GND ....

Sprinter może wrócić do Polski tylko i wyłącznie jako ładunek.

Suma kar finansowych to kwota około 2500 euro, z czego mandat za samo przeładowanie to jedynie 235 euro. Oczywiście koszt transportu do PL dopisze się do tego "interesu życia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek treść polcyjnej notatki prasowej (+ 3 fotki) ze strony policji dortmundzkiej (po

> niemiecku).

I właśnie tego porządku mi tak bardzo brakuje w Polsce frown.gif Jeżdżą tysiące złomów (już nawet nie chodzi mi o osobówki, ale wszelkiego rodzaju dostawczaki), a policja nawet nie kiwnie palcem. Od czasu do czasu jeżdżę busami na wsi - strach tym jeździć na sam widok, że nie wspomnę czasem o notatkach policyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie tego porządku mi tak bardzo brakuje w Polsce Jeżdżą tysiące złomów (już nawet nie

> chodzi mi o osobówki, ale wszelkiego rodzaju dostawczaki), a policja nawet nie kiwnie palcem.

No bo tyle tego jest ze policja nie ma na tyle srodkow i pracownikow zeby wszystkich skontrolowac.

Zlomy powinny byc odsiewane na przegladach rejestracyjny, ale wszyscy wiemy ze w Polsce przeglady to fikcja.

Gdyby naprawde uszczelnic system przegladow tak, ze auto nie dostaloby pieczatki do dowodu jesli nie spelnia wymagan w 100%, to problem zlomow na drogach by praktycznie zniknal.

A jakis niedobitkow ktorym sie udalo przez przeglad przejsc, to juz policja by dala rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam jak pare lat temu jakiś Polak wyprowadzil na chwile auto z placu na ulice żeby zaraz wjechać na lawete. Od razu się pojawila niemiecka policja bo olej mu się lał z tego auta które zakupił...

Jak się to skonczylo to nie wiem, bo my na widok niemieckiej policji szybko uciekaliśmy zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo tyle tego jest ze policja nie ma na tyle srodkow i pracownikow zeby wszystkich skontrolowac.

> Zlomy powinny byc odsiewane na przegladach rejestracyjny, ale wszyscy wiemy ze w Polsce przeglady

> to fikcja.

Jestem tego samego zdania.

Turcja miala z tym szcze wiekszy problem. Co zrobiono ? Wypieprzono na zbity pysk wszystich pracownikow stacji diag ostycznych, stacje pozamykano a na ich miejsce wszedl nieprzekupny TUV Tuerk. Ciekawe czy nie mozna by tak tego w PL

wink.gif

> Gdyby naprawde uszczelnic system przegladow tak, ze auto nie dostaloby pieczatki do dowodu jesli

> nie spelnia wymagan w 100%, to problem zlomow na drogach by praktycznie zniknal.

> A jakis niedobitkow ktorym sie udalo przez przeglad przejsc, to juz policja by dala rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura! Policja ma środki i funkcjonariuszy, tyle że lepszy przychód generują czając się z suszarką

> w krzakach.

no i co - zabiorą dokumenty,a ziutek znowu do tej samej stacji po pieczątkę, potem do urzędu po dowód i tak w koło Macieju zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, co nie zmienia faktu, ze tu nie chodzi o możliwości Twojej fabryki.

gdyby raz, czy drugi nagłośnili fakt odebrania uprawnień czy zamknięcia SKP może by się coś zmieniło.

Z resztą co tu pisać dużo ludzie dziadują na auta. Przykład z soboty- gość przyprowadził strupa, nawet nie starego z zapiekającymi się hamulcami z przodu i tyłu. Kumpel odblokował wszystko i postawił pod płotem oczekując właściciela co dalej- auto praktycznie bez hamulców Jak ten przylazł zasugerował wymianę, tarcz, klocków, płynów, tłoczków i tak dalej. Facet zostawił 5 dych i powiedział, że więcej w aucie nic nie trzeba.

Zabrał samochód i odjechał. Ja osobiście bałbym się jechać bo miałem problem zatrzymac auto podczas parkowania sick.gifAle takiemu baranowi nic nie zrobisz- chce to musisz mu oddać auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem tego samego zdania.

> Turcja miala z tym szcze wiekszy problem. Co zrobiono ? Wypieprzono na zbity pysk wszystich

> pracownikow stacji diag ostycznych, stacje pozamykano a na ich miejsce wszedl nieprzekupny TUV

> Tuerk. Ciekawe czy nie mozna by tak tego w PL

> > A jakis niedobitkow ktorym sie udalo przez przeglad przejsc, to juz policja by dala rade.

Problem w tym, ze stacje kontroli pojazdów to zwykły biznes jak każdy inny. Jak będziesz stanowczy i nie będziesz przepuszczał wraków, albo przynajmniej przymykał oka to klient pojedzie do konkurencji i do Ciebie nie wróci. Więc trzeba trochę iść na rękę klientowi, nie zauwazac niektorych niedomagan, dawać gadżety, przypominać smsem o następnym przeglądzie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, ze stacje kontroli pojazdów to zwykły biznes jak każdy inny. Jak będziesz stanowczy

> i nie będziesz przepuszczał wraków, albo przynajmniej przymykał oka to klient pojedzie do

> konkurencji i do Ciebie nie wróci. Więc trzeba trochę iść na rękę klientowi, nie zauwazac

> niektorych niedomagan, dawać gadżety, przypominać smsem o następnym przeglądzie itp.

a może wystarczyło by zmienić jedną rzecz, DR odebrany przez policję można odebrać ale w po badaniu w okręgowej stacji ... dla utrudnienia z innego miasta grinser006.gif ?

już byle zioutek nie dogada się kazkiem ?

a inna sprawa że policja nie zwraca uwagi na takie pierdoły, do tego była ITD, to dali im takie same zabawki jak policji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura! Policja ma środki i funkcjonariuszy, tyle że lepszy przychód generują czając się z suszarką

> w krzakach.

O przepraszam, oni poprawiają bezpieczeństwo na drogach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas to norma.

> Znajomy pracował w hurtowni materiałów budowlanych - zajeżdzali Transity przeciętnie w 1,5 roku.

> Norma to przeładowanie o 500kg.

Eeee tam , kiedyś był wątek z fotami z mostu w Płocku jak Renault Master lub Mascot ważył okole 8t . grinser006.gif Nie powiem ile kiedyś towaru miałem na pace hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i co - zabiorą dokumenty,a ziutek znowu do tej samej stacji po pieczątkę, potem do urzędu po

> dowód i tak w koło Macieju

Dlatego powinien być policyjny diagnosta z prawdziwego zdarzenia, skończyły by się machlojki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turcja miala z tym szcze wiekszy problem. Co zrobiono ? Wypieprzono na zbity pysk wszystich

> pracownikow stacji diag ostycznych, stacje pozamykano a na ich miejsce wszedl nieprzekupny TUV

> Tuerk.

A niby w jaki sposób zapewniono, że ten TUV był nieprzekupny? Ludzie się tak łatwo nie zmieniają, sama zmiana szyldu nic nie da. To tak jak niedawno usłyszałem od konsultanta Orange, że oni teraz nie są już TPSA tylko Orange, a to znaczy że wszystko robią idealnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee tam , kiedyś był wątek z fotami z mostu w Płocku jak Renault Master lub Mascot ważył okole

> 8t . Nie powiem ile kiedyś towaru miałem na pace

hehe.gifTyle to ja woziłem (LT 43 ) i wcale to nie było dużo tylko ciężko , bo dużo to miałem jak towar zapakowali mi nawet do kabiny i nic z prawej strony nie widziałem oslabiony.gif a został jeszcze karton to miałem wciśnięty pod nogi ( między fotelem a pedałami) i tak w drogę z Uć do Grójca czyste screwy.gif

Wracając do tematu to przeglądy na SKP są przeprowadzane dość szczegulowo tylko dlaczego na każdej SKP mają inny sprzęt hmm.gif , już nie wspomnę o kontrolach tego sprzętu czy tam homologacjach , przeglądach itp,

A jeśli się rozchodzi o tego sprintera to będzie tak jak już ktoś napisał , wróci na lawecie następnie zaprzyjazniona SKP i dalej w drogę drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura! Policja ma środki i funkcjonariuszy, tyle że lepszy przychód generują czając się z suszarką

> w krzakach.

To nie jest kwestia środków i funduszy, decydują:

1. cały system funkcjonowania policji jako taki (zupełnie inny jak w Polsce),

2. przygotowanie i samo podejście do wykonywanych obowiązków przez funkcjonariuszy,

3. stosunki na linii policja <=> społeczeństwo.

Choć nie wiem ile razy więcej nakładów zostałoby w Polsce przeznaczone na policję, to bez zmiany trzech powyższych, najistotniejszych czynników, nie zmieni się kompletnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma u nas możliwości zmuszenia właściciela do złomowania pojazdu? Samochód ewidentnie nie może

> zostać naprawiony czyli nie powinien być dopuszczony do ruchu.

jest decyzją administracyjną. Jeżeli papiery z DE przyjdą i ktoś to weźmie, przeczyta i zastosuje to auto nie powinno wrócić na drogi. Niestety obawiam się, że właściciel dostanie skierowanie do SKP i dalej już napisali sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdyby raz, czy drugi nagłośnili fakt odebrania uprawnień czy zamknięcia SKP może by się coś

> zmieniło.

> Z resztą co tu pisać dużo ludzie dziadują na auta. Przykład z soboty- gość przyprowadził strupa,

> nawet nie starego z zapiekającymi się hamulcami z przodu i tyłu. Kumpel odblokował wszystko i

> postawił pod płotem oczekując właściciela co dalej- auto praktycznie bez hamulców Jak ten

> przylazł zasugerował wymianę, tarcz, klocków, płynów, tłoczków i tak dalej. Facet zostawił 5

> dych i powiedział, że więcej w aucie nic nie trzeba.

> Zabrał samochód i odjechał. Ja osobiście bałbym się jechać bo miałem problem zatrzymac auto podczas

> parkowania Ale takiemu baranowi nic nie zrobisz- chce to musisz mu oddać auto.

A dlaczego nie zadzwonił po Twoich kolegów, żeby zatrzymali dowód rejestracyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto to jest policyjny diagnosta

> Osobiście wolałbym wojskowego diagnostę a może ze straży pożarnej

Każda służba mająca swoje warsztaty ma i diagnostę.

Bardziej chodziło o takiego, co to będzie rzetelnie podchodził do zagadnienia. A znam takich policjantów, którzy mają uprawnienia diagnosty samochodowego, więc może tacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś mnie to nie dziwi, kilka razy juz widziałem sprintera lawete a na nim pojazd ok 1,5t i do tego ciągnął przyczepe lawete 3 osiowa a tam 2x to co na autolawecie yikes.gif znam przypadki gdzie do masterów z przeznaczeniem do 3,5t na kat B. montowali w pewnej firmie poduszki pneumatyczne na "dyfer" i sprężarke do odsprzętu silnika, rozdzielacze do instalacji mieli ukryte hehe.gif później sie dziwili że w jednym masterze juz 7 turbina w drugim dopiero 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Zlomy powinny byc odsiewane na przegladach rejestracyjny, ale wszyscy wiemy ze w Polsce przeglady

> to fikcja.

> Gdyby naprawde uszczelnic system przegladow tak, ze auto nie dostaloby pieczatki do dowodu jesli

> nie spelnia wymagan w 100%, to problem zlomow na drogach by praktycznie zniknal.

> A jakis niedobitkow ktorym sie udalo przez przeglad przejsc, to juz policja by dala rade.

Taaaaa. Zniknąłby złom z dróg. Jakieś 50% złomu by zniknęło i kto wówczas kupowałby paliwo na stacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znam przypadki gdzie do

> masterów z przeznaczeniem do 3,5t na kat B. montowali w pewnej firmie poduszki pneumatyczne na

> "dyfer" i sprężarke do odsprzętu silnika, rozdzielacze do instalacji mieli ukryte później sie

> dziwili że w jednym masterze juz 7 turbina w drugim dopiero 4.

a to coś dziwnego? Nie zawsze musi mieć to związek z planami przeładowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby miał kwity na profesjonalne przedłużęnie ramy to by się nie doczepili (przeładowanie to inna bajka). Niestety w PL masę samochodów jest chałupniczo przedłużonych. W tym temacie mamy jeszcze dziki wschód niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niby w jaki sposób zapewniono, że ten TUV był nieprzekupny? Ludzie się tak łatwo nie zmieniają,

> sama zmiana szyldu nic nie da.

Pracownicy zarabiaja dobrze, Maja perspektywe, a rownie dobrze wiedza, ze juz raz ekipa poleciala na pysk wiec po prostu sami sobie przekalkulowali, ze nie warto. Na pewno jest jakas kwota X wsrod rodziny czy znajomych, ale jest to odsetek czy promil tego co bylo kiedys.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi mi o osobówki, ale wszelkiego rodzaju dostawczaki), a policja nawet nie kiwnie palcem.

> Od czasu do czasu jeżdżę busami na wsi - strach tym jeździć na sam widok, że nie wspomnę

> czasem o notatkach policyjnych.

Od tego teoretycznie jest ITD smile.gif a przynajmniej powinna być ale w PL postawiono na zarabianie na fotkach z fotopstryków i zamiast zająć się stanem technicznym pojazdów zajmują się zdjęciami.

Służba jest prawo jest tylko zajmuje się czymś innym czyli doraźnie łatając budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby miał kwity na profesjonalne przedłużęnie ramy to by się nie doczepili (przeładowanie to inna

> bajka).

Nie mógł się wykazać jakiemkolwiek dokumentem potwierdzającym legalność przedłużenia ramy.

Brak wpisu o zmianach w konstrukcji auta w DR (wpisy jak w seryjnym Sprinterze z do-ką) oraz to, że rama została przedłużona dawno, dawno temu a mimo to samochód posiadał kolejne ważne badania techniczne, wzbudziły największe zdumienie i ździwienie policji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby ktoś im opowiedział, że w Polsce można zrobić przegląd auta bez auta, to by chyba

> policmajstry zeszli na zawał.

To jeszcze trzeba im powiedzieć, że u nas są lepsze przeglądy bo ich przegląd dwuletni jest u nas ważny tylko rok (jak się auto z ważnym sprowadzi) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zlomy powinny byc odsiewane na przegladach rejestracyjny, ale wszyscy wiemy ze w Polsce przeglady

> to fikcja.

Jeśli nie będzie $ na utrzymanie stanu i nie będzie u użytkowników właściwej, wyssanej z mlekiem matki kultury technicznej to będą jeździć po prostu bez przeglądu, tak jak jeżdżą bez OC.

Przepisy i zmiany w systemie powinny po prostu dawać możliwości finansowe użytkownikom, żeby mogli kupić dobre części, dobre opony, a edukacją powinniśmy podnieść naszą kulturę techniczną i rozumieć, że sprzedanie auta w kiepskim stanie to nie jest sprytne i najlepsze rozwiązanie, żeby pozbyć się problemu, ale wpływa to też na bezpieczeństwo nasze.

> Gdyby naprawde uszczelnic system przegladow tak, ze auto nie dostaloby pieczatki do dowodu jesli

> nie spelnia wymagan w 100%, to problem zlomow na drogach by praktycznie zniknal.

Wystarczy przekonać się nawzajem: Chcę mieć auto w super stanie. Nieważne czy to Audi A8 na gwarancji czy Tico '99, chcę, żeby było super. A my liczymy tylko. Auto na rynku warte 5000 zł, kosztorys naprawy 2500 zł i "w życiu nie dam połowę wartości auta na naprawę". Ja się pytam dlaczego? Bo wyjdę na głupiego frajera, który nie potrafi kombinować? Dlaczego kultowe zdanie "nie opłaca się" jest tak popularne i tak mało precyzyjne? Nie opłaca się mieć dobrego auta? Dlaczego? Bo za 7500 zł można kupić model po lifcie? Tacy jesteśmy, bardziej kręci nas 1000 zł leżące na usmarowanej, śmierdzącej tylnej kanapie niż moneta 5 zł na półeczce przy dźwigni biegów. Więc zacznijmy od mentalności, a potem zróbmy Majdan w SKP.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby miał kwity na profesjonalne przedłużęnie ramy to by się nie doczepili (przeładowanie to inna

> bajka). Niestety w PL masę samochodów jest chałupniczo przedłużonych. W tym temacie mamy

> jeszcze dziki wschód niestety.

Jezdzilem Masterem z przedluzona rama o okolo 1m ,lata to po drodze i macha dupa jak stara k....

Cos co zostalo fabrycznie opracowane na dana dlugosc,rozstaw nie powinno byc przedluzane bo to zmiena calkowicie zachowanie sie auta. A miekkie to francuskie gowno ze szkoda gadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>[...] Po przeliczeniu wyszło przeładowanie o 840 kg.

>[...]Suma kar finansowych to kwota około 2500 euro

To malutkozlosnik.gif, u mnie w stanie masz $3 za kazdy kg

Czyli 840x 3kg - $2,520

Dochodzi $960 dotacji na rzecz rzadu stanowegolizak.gif + mozliwa wizyta przed sedzia a wtedy panic.gif[...]

Quote:

A NSW trucking company has been convicted and fined close to
$300,000
after an investigation exposed 84 overloading offences over a three-year period.


317405-lennons-transport-raid.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.