Skocz do zawartości

Opel Insignia - zaglądam pod spódnicę


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 160 KM.

Jako miłośnik Opli zlosnik.gif i gorący fan samochodu roku...któregoś tam roku postanowiłem pooglądać ten cud techniki od spodu.

Zawieszenie przednie:

7542ef839e830514.jpg

Patrzę, patrzę...z miną pewnie jakąś taką icon_rolleyes.gif i jestem przekonany, że takie zawieszenie widziałem miesiąc temu jak zmieniałem klocki w Swifcie żony. Samochód klasy D, który ma 1,9 t masy własnej, napęd "quattro" i jeden trójkątny wahacz poprzeczny, kolumna, stabi poprzeczny na długim łączniku i tyle. Fajnie, tanio. zlosnik.gifok.gif

Jest jedna ekstrawagancja. Amory na kablach.

d6d96ce705feacf8.jpg

To FlexRide. Też jest bardzo fajny...tani, kable wiszą jak od lampki nocnej i już zdążył się przetrzeć, ale deska poinformowała uprzejmym komunikatem "SPRAWDŹ UKŁAD ZAWIESZENIA". Dlaczego nie wyświetla się "ooo, nie spodziewałam się...jak każdy kto nie zaglądał pod podwozie". biglaugh.gif

Natomiast z tyłu to zaszaleli. Wpakowali bardzo ciekawy układ czterech wahaczy.

26b08ca82b94d405.jpg

d01896d7c860e2be.jpg

Oraz fantastyczne kable od FlexRide'a.

Główny wahacz poprzeczny ma 4 punkty mocowania. A w sumie silentbloków jest... hmm.gif zabrakło mi palców do liczenia... zlosnik.gif

Kolejna rzecz, która zaciekawia to układ wydechowy. Nie zdejmując osłony silnika widzimy tylko rurę...dłuuugą rurę, a na końcu tłumik.

583807dcfcaecd3e.jpg

Instytucja środkowego tłumika straciła sens? Komentarz kolegi: "W moim Scorpio V6 mam 6 tłumików". biglaugh.gif Insignia jest fajniejsza bo tania.

Układ 4x4 jest autorstwa Haldexa, ale druga po FlexRidzie rzecz, która jest fajna, popsuła się - uszczelniacz. Także cóż. Opel jest tani i ma być tani i widać i czuć, że tani...w produkcji. Żeby nie czuć efektów taniości trzeba olać fajne rzeczy w stylu 4x4 czy Flex. Ale ogólnie ciekawe auto...na tyle ciekawe, że inspiruje post na AK. zlosnik.gif

Pozdrawiam i przepraszam za telefonową jakość - brak oświetlenia. Ale widać to co istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 160 KM.

> Jako miłośnik Opli i gorący fan samochodu roku...któregoś tam roku postanowiłem pooglądać ten cud

> techniki od spodu.

> Pozdrawiam i przepraszam za telefonową jakość - brak oświetlenia. Ale widać to co istotne.

1. Ile czasu wytrzymał już ten wahacz?

2. Po co Ci środkowy tłumik? Jeśli Opel wyliczył, że wystarczy końcowy, decybele są git, ekologia jest git, moc silnika git. To na grzyba mnożyć tłumików?

Ale faktycznie zastanawiająca jest komplikacja zawieszenia z tyłu i cel tego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galaxy 2.0TDCI ma jeszcze dłuższą rurę zlosnik.gif i też tylko tylny tłumik. zlosnik.gif

Ale jak to Opel - musi mieć swoją bolączki. zlosnik.gif Tak było w VC, tak jest i w Insignii. Ale generalnie samochody przyzwoite tylko z 10% za drogie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Ile czasu wytrzymał już ten wahacz?

> 2. Po co Ci środkowy tłumik? Jeśli Opel wyliczył, że wystarczy końcowy, decybele są git, ekologia

> jest git, moc silnika git. To na grzyba mnożyć tłumików?

> Ale faktycznie zastanawiająca jest komplikacja zawieszenia z tyłu i cel tego

To nie oni pierwsi - popatrz na Mondeo czy innego Focusa, Vectry. To ma niby poprawiać charakterystykę prowadzenia koła po asfalcie względem belki skrętnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie oni pierwsi - popatrz na Mondeo czy innego Focusa, Vectry. To ma niby poprawiać

> charakterystykę prowadzenia koła po asfalcie względem belki skrętnej.

na ja rozumiem. Ale brak belki skrętnej, nie implikuje od razu wrzucenia tam 4 wahaczy smile.gif

poza tym w przypadku Insigni belka by nie zaszkodziła, to i tak się koślawo prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na ja rozumiem. Ale brak belki skrętnej, nie implikuje od razu wrzucenia tam 4 wahaczy

> poza tym w przypadku Insigni belka by nie zaszkodziła, to i tak się koślawo prowadzi.

Mogli ja troche odchudzic zamiast dokladac kolejne wahacze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejna rzecz, która zaciekawia to układ wydechowy. Nie zdejmując osłony silnika widzimy tylko

> rurę...dłuuugą rurę, a na końcu tłumik.

w niektórych SCII dCi też jest jeden - dokładnie jak w Twoim

832162wydech.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega z pokoju ma 2.0t 4x4 i tez mu się ten kabel przetarł i dokładnie ten sam komunikat wywyaliło, a oprócz tego przeszedł mu w tryb sport. Wyminana w aso po znajomościach ponad 500 zł także nie wiem czy tak tanio wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ 4x4 jest autorstwa Haldexa, ale druga po FlexRidzie rzecz, która jest fajna, popsuła się -

> uszczelniacz. Także cóż. Opel jest tani i ma być tani i widać i czuć, że tani...w produkcji.

> Żeby nie czuć efektów taniości trzeba olać fajne rzeczy w stylu 4x4 czy Flex. Ale ogólnie

> ciekawe auto...na tyle ciekawe, że inspiruje post na AK.

> Pozdrawiam i przepraszam za telefonową jakość - brak oświetlenia. Ale widać to co istotne.

Co jest fajnego w tym Flexie ? Ile razy zmieniałem tryb to jedyne odczucie to inny kolor podświetlania deski icon_rolleyes.gif

W robocie mamy jedną 2.0 cdti z Haldexem, 2 lata i jeszcze jeżdzi, z głównych rzeczy jeszcze nic się nie zepsuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawieszenie przednie:

> Patrzę, patrzę...z miną pewnie jakąś taką i jestem przekonany, że takie zawieszenie widziałem

> miesiąc temu jak zmieniałem klocki w Swifcie żony. Samochód klasy D, który ma 1,9 t masy

> własnej, napęd "quattro" i jeden trójkątny wahacz poprzeczny, kolumna, stabi poprzeczny na

> długim łączniku i tyle. Fajnie, tanio.

Wiesz co, oczywiscie mozna narzekac, ze nie ma podwojnego wahacza itp ale jakos w Lancerach Evo tez z przodu jest prosty McPherson i nikt nigdy nie narzekal grinser006.gif Jak sie to dobrze rozplanuje (ze katy beda ok) i starannie wykona z niezlych materialow to wcale nie ma bolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden wahacz - narzekają, że tylko jeden.

Były by dwa - o matko, po co dwa, jak można jeden. spineyes.gif

Widzę, że ktoś chciał powytykać Oplowi wady, ale chyba nie za bardzo wyszło.

Więc ja w najbliższym czasie postaram się zrobić zdjęcia zawieszenia przedniego w Audi A4 B5/Passat B5, Suberb I, pośmiejemy się z tego, co tam konstruktorzy wymyślili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na ja rozumiem. Ale brak belki skrętnej, nie implikuje od razu wrzucenia tam 4 wahaczy

> poza tym w przypadku Insigni belka by nie zaszkodziła, to i tak się koślawo prowadzi.

Belka nie bardzo pasuje do sgmentu D, a przy napędzie 4x4 może sztywny most z tyłu, a co? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Belka nie bardzo pasuje do sgmentu D, a przy napędzie 4x4 może sztywny most z tyłu, a co?

ja mam w P508 belke:)

skoro w segmencie C belka daje rade to do D tez pasi smile.gif

a co do 4x4 dla haldexa - brzmi zbyt dumnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z tym samochodem jest nie tak bo zastanawiam się nad taką 2.0 cdti z automatyczną skrzynią?

Moze trafilem na taki egzemplarz, ale u mnie juz wymieniono:

-turbine(gwizdala, co doprowadzalo mnie do szewskiej pasji, wedlug serwisu byla sprawna, a ze gwizdala taki jej urok)

-przekladnia kierownicza(wada od samego poczatku, jakas zlaczka byla uszkodzona, i potrafila sie przy 120km/h bardzo, ale to bardzo lekko blokowac

-przedni reflektor xenonwy bo spalila sie dioda led

-a teraz przy 36 tys km rozrzad kompletny, bo rolka napinajac pasek zaczela wydawac dziwne odglosy gdy silnik byl zimny.

gwizdajace turbiny, i problem z rozrzadem, to na forum insigni jest dobrze znany temat.

Temat z turbinami ja tam poruszylem, i okazalo sie ze co 2 uzytkownikowi gwizdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze trafilem na taki egzemplarz, ale u mnie juz wymieniono:

> -turbine(gwizdala, co doprowadzalo mnie do szewskiej pasji, wedlug serwisu byla sprawna, a ze

> gwizdala taki jej urok)

> -przekladnia kierownicza(wada od samego poczatku, jakas zlaczka byla uszkodzona, i potrafila sie

> przy 120km/h bardzo, ale to bardzo lekko blokowac

> -przedni reflektor xenonwy bo spalila sie dioda led

> -a teraz przy 36 tys km rozrzad kompletny, bo rolka napinajac pasek zaczela wydawac dziwne odglosy

> gdy silnik byl zimny.

> gwizdajace turbiny, i problem z rozrzadem, to na forum insigni jest dobrze znany temat.

> Temat z turbinami ja tam poruszylem, i okazalo sie ze co 2 uzytkownikowi gwizdze.

Jak na 36 tys to kolorowo nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze trafilem na taki egzemplarz, ale u mnie juz wymieniono:

> -turbine(gwizdala, co doprowadzalo mnie do szewskiej pasji, wedlug serwisu byla sprawna, a ze

> gwizdala taki jej urok)

> -przekladnia kierownicza(wada od samego poczatku, jakas zlaczka byla uszkodzona, i potrafila sie

> przy 120km/h bardzo, ale to bardzo lekko blokowac

> -przedni reflektor xenonwy bo spalila sie dioda led

> -a teraz przy 36 tys km rozrzad kompletny, bo rolka napinajac pasek zaczela wydawac dziwne odglosy

> gdy silnik byl zimny.

> gwizdajace turbiny, i problem z rozrzadem, to na forum insigni jest dobrze znany temat.

> Temat z turbinami ja tam poruszylem, i okazalo sie ze co 2 uzytkownikowi gwizdze.

Do tego jeszcze czeste problemy z DPF grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -a teraz przy 36 tys km rozrzad kompletny, bo rolka napinajac pasek zaczela wydawac dziwne odglosy

> gdy silnik byl zimny.

Znajomy a ASO właśnie mówił, że są częste problemy z rozrządem w 2.0 CDTI, mimo iż silnik jest bliźniaczo podobny do 1.9, w którym nie ma z tym problemu. Widocznie już jakiś księgowy swą łapę przyłożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy a ASO właśnie mówił, że są częste problemy z rozrządem w 2.0 CDTI, mimo iż silnik jest

> bliźniaczo podobny do 1.9, w którym nie ma z tym problemu. Widocznie już jakiś księgowy swą

> łapę przyłożył.

z rozrzadem i przekladnia GM problemow nie robil, ale z turbina 1,5 miesiaca walczylem zeby nowa dali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z tym samochodem jest nie tak bo zastanawiam się nad taką 2.0 cdti z automatyczną skrzynią?

ja mam taką, ale nie z automatyczną skrzynią. Niestety, nic nie jest nie tak, ale kolega pipp znany jest ze swojej frustracji spowodowanej Insignią hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam taką, ale nie z automatyczną skrzynią. Niestety, nic nie jest nie tak, ale kolega pipp znany

> jest ze swojej frustracji spowodowanej Insignią

Ty masz juz po FL chyba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co, oczywiscie mozna narzekac, ze nie ma podwojnego wahacza itp ale jakos w Lancerach Evo tez

> z przodu jest prosty McPherson i nikt nigdy nie narzekal Jak sie to dobrze rozplanuje (ze

> katy beda ok) i starannie wykona z niezlych materialow to wcale nie ma bolu.

Prosty przykład dobrego McPhersona jest w e36 i e46. Niby nic wielkiego, a odpowiednie kąty zrobiły swoje (szczególnie wyprzedzenia sworznia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dzięki temu jest klekot. Posłuchaj jak pracują silniki HDI, Fiat powinien brać lekcje u żabojadów

> jak robić cichutkie silniki diesla.

myslę że nie. Obecnie najładniej IMO pracują nowe TDI - 1.6TDI brzmi super ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosty przykład dobrego McPhersona jest w e36 i e46. Niby nic wielkiego, a odpowiednie kąty zrobiły

> swoje (szczególnie wyprzedzenia sworznia).

To akurat sredni przyklad, bo to RWD z bardzo krotkim przednim nawisem. Takze os daleko to mozna ladne KWSZ robic. W FWD to sporo trudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co chcesz- tanie auto. Nakładli bajerów i próbują gawiedź do "premiumowości" przekonać

Ale w dzisiejszych czasach "przemium" to nie jest technologia lecz dobry znaczek i dużo ładnych, świecących guziczków w środku.

Skoro Volvo robi premium na podwoziu Focusa, Mercedes sprzedaje Kangoo/Dacię ze swoim znaczkiem to naiwnością byłoby sądzić, że wyznacznikiem klasy premium są lepsze wahacze niż w tanich markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejna rzecz, która zaciekawia to układ wydechowy. Nie zdejmując osłony silnika widzimy tylko

> rurę...dłuuugą rurę, a na końcu tłumik.

Jest też na odwrót - tłumik środkowy i brak tylnego tłumika. W 4x4 z tego co wiem są tylne tłumiki, choć mogę się mylić bo Insignia mnie jakoś specjalnie nie interesowała nigdy.

Ta ograniczona ilość tłumików w sumie do mnie przemawia tylko póki co to właściciele Insigni chyba mają problem żeby kupić części układu wydechowego (tłumik środkowy, końcowy) w zamienniku, a auto już jest parę lat na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na 36 tys to kolorowo nie jest

Zaprzeczam

tez dieselek 160konny

3 lata 60kkm

tryb mieszany

ale bez felxow/kleksów i automatów

z tego wszystkiego o czym kolega pisze to tylko wczesną wiosną zaczynałem słyszeć którąś rolkę któregoś napinacza, ewentualnie sam pasek któryś po nocy po odpaleniu-ale zrobiło sie ciepło i sie uspokoił-pewnie wróci na zimę :-)

potwierdzam natomiast kiepska jakość tarcz z przodu -łatwo przegrzać :-))))) i miękkośc ciemnych lakierów-ale to niestety bolączka wodorozcieńczalnych/ekologicznych teraz wszystkich :-)

a przepraszam padł pstryczek od otwierania tylnej klapy w kombi-zrobili na gwarancji jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.