Skocz do zawartości

realne spalanie - był taki wątek


mokrii

Rekomendowane odpowiedzi

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

Z tego co pamiętam, to Toledo TDI paliło mi przy licznikowych 180/km/h ponad 9 wg wskaźnika na wyświetlaczu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

8.5-10 litrów, zależy jeszcze co to za tdi to raz, a dwa że będzie ok litra różnicy w zależności czy to będzie 180 czy 200km/h, bo dwieście w większości będzie już prawie końcówką dla skrzyni (5b passat B6 jechał 216 wg gpsu na dłuższym odcinku, od 200km/h to takie dożynki już, a w okolicach 180 km/h jeździło się tym jeszcze dość komfortowo, więc różnica spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

croma 1.9 8V 120KM przy 190 licznikowych ok 10l przy 205 juz 13, kilka km but w podlodze, prosta autostrada godz ok 22

Oczywiscie krotki odcinek tak jechalem bo nie lubie ale mysle, ze przy 180 mozna widziec glownie 9 z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> croma 1.9 8V 120KM przy 190 licznikowych ok 10l przy 205 juz 13

> Oczywiscie krotki odcinek tak jechalem bo nie lubie ale mysle, ze przy 180 mozna widziec glownie 9

> z przodu

vectra C z tymże multijetem; tylko 6km bo faktycznie cięźko na stałe utrzymać taką prędkość:

dystans 6km, średnio 8,2l

13197758_viki-licznik-180kmph.jpg

Dla ciekawości jeszcze 140 i 150kmph, tu już około 30km odcinek w Niemcowni:

13197759_viki-licznik-140kmph.jpg 13197760_viki-licznik-150kmph.jpg

ps. prędkość licznikowa, jak widać gps'owa 4-5 niższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 8.5-10 litrów, zależy jeszcze co to za tdi to raz, a dwa że będzie ok litra różnicy w zależności

> czy to będzie 180 czy 200km/h, bo dwieście w większości będzie już prawie końcówką dla skrzyni

> (5b passat B6 jechał 216 wg gpsu na dłuższym odcinku, od 200km/h to takie dożynki już, a w

> okolicach 180 km/h jeździło się tym jeszcze dość komfortowo, więc różnica spora.

a3 8l tdi zmodzone na 180km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

ok. 10-12 musisz liczyć w zależności od wiatru.

I czy mowa o przelotowej czy średniej,

bo jak średniej to 10-14 litrów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

Chevy Epica: przy tempomacie ustawionym na 200 palił 12.5-13L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I się zacznie jazda, bo niektórym pali właśnie 13 litów a niektórym 8.

8 pali tym co jechali 200 "prawie cały czas" lub "z prędkością przelotową" i inne takie fajne, wesołe określenia. A średnia prędkość wyszła 130.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Avensis 2010r 120 km

> po niemcowni szła pełnym ogniem między 160 - 200

> średnie spalanie wyszło w ok 7l, gdyby nie mgła i roboty drogowe to by było 180-200 więc pewnie ok

> 8 l

W życiu! Opory powietrza smirk.gif Różnica w spalaniu między 180 a 190 to zazwyczaj już około 2 litrów. Realnie różnica między 150 km/h a 200 km/h wynosi ok. 6-7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I się zacznie jazda, bo niektórym pali właśnie 13 litów a niektórym 8. Niektórzy będą patrzyć na

> średnie, inni na chwilowe i dupa blada.

Wystarczy troche wiatru i te wyniki jeszcze bardziej sie rozjada hehe.gif

Kolejny zabawny watek z cyklu ile komu spali grinser006.gif

Spali tyle ile sie wleje i po sprawie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy troche wiatru i te wyniki jeszcze bardziej sie rozjada

> Kolejny zabawny watek z cyklu ile komu spali

> Spali tyle ile sie wleje i po sprawie

Poczekajcie jeszcze, to będzie można lać ze śmiechu. Już widzę teksty, że auto o mocy 120KM, gdzie dla niego prędkość ok. 200km/h to jest praktycznie 100% obciążenia silnika pali 8 litrów. Chyba usunę tu konto, bo takich bredni to od dawna nie czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo akurat popatrzyli na komputer gdy troche odpuscili gaz i auto juz zwalnialo z tych 200

To też. Moje dane są z solidnego kawałka trasy przejechanego z taką prędkością po niemal pustej autostradzie. Tempomat zmuszony byłem wyłączyć może ze dwa-trzy razy i to na chwilę. Zaraz potem "resume" i jazda jak wcześniej. IMO miałem dość mały błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczekajcie jeszcze, to będzie można lać ze śmiechu. Już widzę teksty, że auto o mocy 120KM, gdzie

> dla niego prędkość ok. 200km/h to jest praktycznie 100% obciążenia silnika pali 8 litrów.

Mało które auto o mocy 120 KM jest w stanie osiągnąć 200 km/h. A podawanie spalania przypomina mierzenie się siurkami - tyle ze im mniejszy, tym lepiej hehe.gif Nie wspominając o tym, że większość po prostu kłamie, albo nei ma pojęcia co to prędkość średnia, odcinek drogi i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

co to znaczy realne?

w jakich warunkach?

dla przykladu moj (co prawda nie TDI), jesli sie staram utrzymywac 160km/h na autostradzie potrafi spalic:

- 6l jesli jade z wiatrem i w kolumnie samochodow

-ponad 8l jesli jade pod wiatr

Podejrzewam, ze przy wyzszych predkosciach te rozbieznosci beda jeszcze wieksze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zrobiłem 150 km ze średnią 191km/h. Spalanie wyszło 13 litrów. Skoda octavia II Rs Tdi

Ciężko mi uwierzyć w taką prędkość - musiałbyś przez około 50 minut jechać bez przerwy 200kmh, to chyba była jakaś opuszczona albo zamknięta autostrada zlosnik.gif i nie chodzi mi o możliwości auta, a o możliwości kierowcy, jazda z taką prędkością wymaga skupienia i na dłuższą metę męczy trochę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> realne spalanie - był taki wątek

> potrzebuje dane nt realnego spalania tdi przy predkosciach 180/200kmph

> poratuje ktos ?

Mnie przy średniej 130km/h z nad morza, załadowany dość znacznie spalił 8.5l. A tzw. przelotowa - na tempomacie cały czas 150km/h. W drodze nad morze łyknął z 9.5l bo tak 100km przed Gdańskiem zaczęło gwizdać ostro w dziób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też. Moje dane są z solidnego kawałka trasy przejechanego z taką prędkością po niemal pustej

> autostradzie. Tempomat zmuszony byłem wyłączyć może ze dwa-trzy razy i to na chwilę. Zaraz

> potem "resume" i jazda jak wcześniej. IMO miałem dość mały błąd.

Nie podaję tutaj mojego spalania, bo temat o TDI, ale naprawdę ciężko jest miarodajnei to zmierzyć. Wiatr - jadąc do Wrocławia zazwyczaj spala o litr-dwa więcej, niż z powrotem (wiatr wieje zazwyczaj z zachodu). Wjeżdżając na górę św. Anny spalanie wynosi z 15/100, ale za to zjeżdżając 3/100 zlosnik.gif Przy czym jest to 8 kilometrów. Przy tej samej prędkości średniej spalanie może się diametralnie różnić. Jeżeli jedziemy na tempomacie 140 km/h i jest to noc bez większego ruchu, uzyskujemy średnią V 130, to spalanie będzie inne, niz w przypadku tej samej średniej, ale w dużym ruchu, gdzie co chwila trzeba przyspieszać i hamować. Do tego dochodzi styl jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko mi uwierzyć w taką prędkość - musiałbyś przez około 50 minut jechać bez przerwy 200kmh,

> to chyba była jakaś opuszczona albo zamknięta autostrada i nie chodzi mi o możliwości

> auta, a o możliwości kierowcy, jazda z taką prędkością wymaga skupienia i na dłuższą metę

> męczy trochę

Ja lubię taką szybką jazdę grinser006.gif Ale nie da się z taką prędkością jechać dłużej, niż parę minut. Zawsze ktoś wyjedzie, ktoś spowolni, TIRy się wyprzedzają i tak dalej. I znowu rozpędzanie z 90 do 200. Spalanie masakryczne, a żeby uzyskać realną średnią 190 km/h... Nie da się, naprawde się nie da. No chyba że jechać 250-270 km/h, ale podejrzewam, że i tak będzie ciężko, bo mało które auto tyle pojedzie zlosnik.gif, a przeszkadzajki w postaci TIRów i innych użytkowników, wyprzedzających przy 150 km/h nadal będą mocno obniżać średnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie podaję tutaj mojego spalania, bo temat o TDI, ale naprawdę ciężko jest miarodajnei to zmierzyć.

> Wiatr - jadąc do Wrocławia zazwyczaj spala o litr-dwa więcej, niż z powrotem (wiatr wieje

> zazwyczaj z zachodu). Wjeżdżając na górę św. Anny spalanie wynosi z 15/100, ale za to

> zjeżdżając 3/100 Przy czym jest to 8 kilometrów. Przy tej samej prędkości średniej spalanie

> może się diametralnie różnić. Jeżeli jedziemy na tempomacie 140 km/h i jest to noc bez

> większego ruchu, uzyskujemy średnią V 130, to spalanie będzie inne, niz w przypadku tej samej

> średniej, ale w dużym ruchu, gdzie co chwila trzeba przyspieszać i hamować. Do tego dochodzi

> styl jazdy.

Owszem, dlatego nie mam zamiaru mojego wyniku siłą wsadzać obok wzoru metra w Sevres.

wink.gif

Miałem okazję przejechać kawałek w miarę stabilnych warunkach więc mam odczyt. Jadąc tamtędy jeszcze raz mogę oczywiście mieć zupełnie inny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja lubię taką szybką jazdę Ale nie da się z taką prędkością jechać dłużej, niż parę minut. Zawsze

> ktoś wyjedzie, ktoś spowolni, TIRy się wyprzedzają i tak dalej. I znowu rozpędzanie z 90 do

> 200. Spalanie masakryczne, a żeby uzyskać realną średnią 190 km/h... Nie da się, naprawde się

> nie da. No chyba że jechać 250-270 km/h, ale podejrzewam, że i tak będzie ciężko, bo mało

> które auto tyle pojedzie , a przeszkadzajki w postaci TIRów i innych użytkowników,

> wyprzedzających przy 150 km/h nadal będą mocno obniżać średnią.

Przypadek o którym ja piszę to była jazda wieczorem przez Niemcy do Polski.

TIR mi żaden nie wyjechał, dosłownie parę razy zwolniłem żeby ktoś mógł dokończyć wyprzedzanie, ale to do prędkości rzędu 130-160. Generalnie pusto było. Po kilkunastu minutach takiej jazdy człowiek się przyzwyczaja do prędkości i specjalnie się to nie różni od jazdy 130-150. Trzeba tylko bardziej uważać wyprzedzając inne auta i przewidywać z większym wyprzedzeniem. Niemcy są dość zdyscyplinowani i patrzą w lusterka więc nie jest tak źle. W Polsce bym się nie odważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadek o którym ja piszę to była jazda wieczorem przez Niemcy do Polski.

> TIR mi żaden nie wyjechał, dosłownie parę razy zwolniłem żeby ktoś mógł dokończyć wyprzedzanie, ale

> to do prędkości rzędu 130-160. Generalnie pusto było. Po kilkunastu minutach takiej jazdy

> człowiek się przyzwyczaja do prędkości i specjalnie się to nie różni od jazdy 130-150. Trzeba

> tylko bardziej uważać wyprzedzając inne auta i przewidywać z większym wyprzedzeniem. Niemcy są

> dość zdyscyplinowani i patrzą w lusterka więc nie jest tak źle. W Polsce bym się nie odważył.

Oczywiście, zdarzają się takie warunki, ale rzadko, bardzo rzadko. I jazda z prędkością 200 niewiele się różni od 140, poza tym, jak słusznie zauważyłeś, trzeba bardziej przewidywać. I w Polsce też tyle nie jeżdżę, inna kultura jazdy nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba podac gdzie, jak czy byl wiatr jaki teren. Raz spali 13 a drugi raz 16. Wiec przy

> predkosciach 180-250 nalezy podac ile sie wleje jak wspomina sie tylko o redkosci sredniej i

> spalaniu.

Poza tym przy prędkościach 190-200 komputer też bezczelnie kłamie. Chyba po to, by nie przerażać użytkownika grinser006.gif Trzeba liczyć przy dystrybutorze, ale ta metoda też jest wielce nieprecyzyjna. Pełny zbiornik to plus-minus nawet 10 litrów, dużo zależy od ustawienia pistoletu i konstrukcji zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pełny zbiornik to plus-minus nawet 10 litrów, dużo zależy od ustawienia pistoletu i

> konstrukcji zbiornika.

To chyba w TIRze albo autobusie grinser006.gif

Zazwyczaj tankuje do pelna jak zapali sie rezerwa ok.gif

Roznice w ilosci paliwa nie przekraczaja 2 litrow do pierwszego odbicia pistoletu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a3 8l tdi zmodzone na 180km

Myślę, że przy jeździe 180km/h będzie to w okolicach 8 litrów +- 0.5 litra, samochód lekki. Po 300km gonitwy za 2 polakami autostradami w Chorwacji paskiem B6 1.9 zrobiony na 143KM wychodziło 8.7 z kompa i właśnie prędkości gdzie można było to takie jak podałeś, bo podczepiłem się pod nich a oni dzidowali, ja byłem wypoczęty bo początek trasy, a 1650km do przejechania więc mi pasowało nadgonić. 5 os na pokładzie miałem+bagaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba w TIRze albo autobusie

> Zazwyczaj tankuje do pelna jak zapali sie rezerwa

> Roznice w ilosci paliwa nie przekraczaja 2 litrow do pierwszego odbicia pistoletu

Zależy od auta grinser006.gif W Fabii jak się zalało odpowietrznik, do wchodziło nawet do 12 litrów więcej grinser006.gif Z tego zawsze korzystała obsługa na Shellu, wchodziło 50 litrów do 40-litrowego zbiornika i człowiek robił icon_eek.gif

Ja generalnie tankuję na dwóch stacjach i po zapaleniu się rezerwy (i przejechaniu na niej paru km) przy tankowaniu "pod korek" różnica jest 5-8 litrów spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy troche wiatru i te wyniki jeszcze bardziej sie rozjada

Ostatnio jechałem naszą A2. Max rzędu 150km/h licznikowe, ale sporo hamowania było, bo tam TIRy lubią się wyprzedzać.

W jedną stronę jechałem pod mocny wiatr i spalanie wyszło rzędu 12. Z powrotem z wiatrem około 10 smile.gif

Silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba w TIRze albo autobusie

> Zazwyczaj tankuje do pelna jak zapali sie rezerwa

> Roznice w ilosci paliwa nie przekraczaja 2 litrow do pierwszego odbicia pistoletu

u mnie tak samo. na 70 l zbiornik, regularnie tankuje powtarzalnie 64-65l.

to jest wątek o fantazjach dot. spalania/tankowania. takze pozwól ludziom smile.gif

fascynujące jest to, że ktoś kto zna swoje auto, styl i powtarzalność jazdy i konstrukcję wlewu, potrafi pisać o 5-8 litrach różnicy w "takim samym" tankowaniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale tak jest

no ciekawe z jakiego powodu? bak/wlew sie deformuje? czy pistolety działają inaczej (z czym się nie spotkałem, bo tankuje na dość losowych stacjach i wynik jest bardzo powtarzalny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tak samo. na 70 l zbiornik, regularnie tankuje powtarzalnie 64-65l.

Spokojnie mogę potwierdzić (chyba) na podstawie wszystkich użytkowanych samochodów - no może poza Passatem B3, do którego dało się wlać więcej wink.gif

> to jest wątek o fantazjach dot. spalania/tankowania. takze pozwól ludziom

To się robi nawet ciekawe - prawie wszyscy jeżdżą regularnie 200 samochodami z mocą 120KM, spalanie w zasadzie nie wzrasta, no, z litr może hehe.gifhehe.gifhehe.gifpalacz.gif

> fascynujące jest to, że ktoś kto zna swoje auto, styl i powtarzalność jazdy i konstrukcję wlewu,

> potrafi pisać o 5-8 litrach różnicy w "takim samym" tankowaniu

hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie mogę potwierdzić (chyba) na podstawie wszystkich użytkowanych samochodów - no może poza

> Passatem B3, do którego dało się wlać więcej

wiesz, ja do P508 pewnie >70 l wleje, ale nie widzę sensu czekać tyle smile.gif

> To się robi nawet ciekawe - prawie wszyscy jeżdżą regularnie 200 samochodami z mocą 120KM, spalanie

> w zasadzie nie wzrasta, no, z litr może

no sie wie. u mnie w P508 między 140/160 jest ponad >1.5l /100 km różnicy (przy 160 jest dokładnie 10l chwilowego, pewnie przy tankowaniu wyszłoby 10,5). przy 200 pewnie będzie spokojnie 18-20 (bo to dychawiczny motorek). ale z racji tematu wątku - napiszę, bez kozery - 8,5l smile.gif

pamiętam Megane TCE180, też przy 160 miała 10l chwilowego. i to potwierdziłem na pełnym baku od Berlina do Monachium - miałem średnią 151 km/h i wyszło spalanie ok 9,5-10 smile.gif

ale to jest auto które bez problemu leciało 200, a dla wymienianych tutaj modeli 200 to granica. a przy pełnym bucie... deklarowane 10-12l to żart smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało które auto o mocy 120 KM jest w stanie osiągnąć 200 km/h. A podawanie spalania przypomina

> mierzenie się siurkami - tyle ze im mniejszy, tym lepiej Nie wspominając o tym, że większość

> po prostu kłamie, albo nei ma pojęcia co to prędkość średnia, odcinek drogi i tak dalej.

Roomster o budowie kiosku osiąga 200 przy 1.2 TSI 105

Ibiza, Fabia, Rapid na spokojnie 200+ czyli moze 200 w rzeczywistości wyciąną

gdzies widzialem film z Polo 1.2 TSI 105 przy prawie 200km/h spalał 12 litrów benzyny chwilowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jechałem naszą A2. Max rzędu 150km/h licznikowe, ale sporo hamowania było, bo tam TIRy

> lubią się wyprzedzać.

> W jedną stronę jechałem pod mocny wiatr i spalanie wyszło rzędu 12. Z powrotem z wiatrem około 10

> Silnik benzynowy.

Wątek o TDI zlosnik.gif

Co do Twojego zużycia - nie martw się, po założeniu LPG 34 litry wystarczą na 400km autostrady hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Roomster o budowie kiosku osiąga 200 przy 1.2 TSI 105

> Ibiza, Fabia, Rapid na spokojnie 200+ czyli moze 200 w rzeczywistości wyciąną

> gdzies widzialem film z Polo 1.2 TSI 105 przy prawie 200km/h spalał 12 litrów benzyny chwilowego

W życiu Roomster 1.2 tyle nie pojedzie. W papierach V max 184 km/h. I tyle jedzie, a to co pokazuje licznik to wiesz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.