Skocz do zawartości

Tania opona letnia, czy może jednak tania wielosezonowa?


WaWeR

Rekomendowane odpowiedzi

Bo się pora za to zabrać. 

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jazda spokojna, po drogach lokalnych. Rocznie koło 20kkm. W sumie nie wiem ile jeszcze będę z tym autem, ale coś na lato trzeba kupić.

W drugim aucie mam wielosezon

 

Drugi komplet kół mam, ale odpadła by zmiana co pół roku kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
22 minuty temu, angrius napisał(a):

Co znaczy tania opona?

 

Nowa, z marek mniej prestiżowych, chociażby jak Kormoran czy inny Goodride

 

Edytowane przez WaWeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WaWeR napisał(a):

Bo się pora za to zabrać. 

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jazda spokojna, po drogach lokalnych. Rocznie koło 20kkm. W sumie nie wiem ile jeszcze będę z tym autem, ale coś na lato trzeba kupić.

W drugim aucie mam wielosezon

 

Drugi komplet kół mam, ale odpadła by zmiana co pół roku kół.

 

Kupić dobry wielosezon i sprzedac zimówki :ok:

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WaWeR napisał(a):

Bo się pora za to zabrać. 

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jazda spokojna, po drogach lokalnych. Rocznie koło 20kkm. W sumie nie wiem ile jeszcze będę z tym autem, ale coś na lato trzeba kupić.

W drugim aucie mam wielosezon

 

Drugi komplet kół mam, ale odpadła by zmiana co pół roku kół.

 

O ile przy sezonowych, można sobie pozwolić na tańsze, to przy wielosezonowych już bym z tym uważał. 

W myśl zasady, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, żeby nie okazało się później że wielosezonowość polega na tym, że nie nadaje się ani na zimę a ni na lato ;)

  • Lubię to 3
  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WaWeR napisał(a):

Nowa, z marek mniej prestiżowych, chociażby jak Kormoran czy inny Goodride

 

Jeśli to będzie marka budżetowa wchodząca w skład dużej grupy oponiarskiej (jak wspomniany Kormoran) to jak najbardziej bym brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Majkiel napisał(a):

O ile przy sezonowych, można sobie pozwolić na tańsze, to przy wielosezonowych już bym z tym uważał. 

W myśl zasady, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, żeby nie okazało się później że wielosezonowość polega na tym, że nie nadaje się ani na zimę a ni na lato ;)

 

Nie, nie okazuje się. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, WaWeR napisał(a):

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jazda spokojna, po drogach lokalnych

 

Jeździć na zimowych.

Przebujasz się z rok-dwa i przed zimą kupsz przyzwoite opony wielosezonowe do tego lub kolejnego samochodu.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, camel00 napisał(a):

 

Jeździć na zimowych.

Przebujasz się z rok-dwa i przed zimą kupsz przyzwoite opony wielosezonowe do tego lub kolejnego samochodu.

ja na razie zostałem na starych zimówkach :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał(a):

Nie, nie okazuje się. 

 

Może to zależy jak tanio się zejdzie

Kolega z pracy przyjechał kiedyś dumny na chińskich wielosezonówkach, pierwszy śnieg i nie mógł wyjechać z parkingu, a po kilku dniach wymienił na zimówki, a tamte wywalił.

Służbowe auto w poprzedniej firmie miało wielosezon, też jakiś cing-ciang czy czy inny huan-zong, nawet dawały radę zimą, ale latem były głośniejsze niż terenowe opony w starym Pajero.

Nie mówię, że wielosezon jest zły, tylko tani chiński to loteria.

W jednym aucie mam Goodyear, wujek w starej Toyocie ma Michelin i jest bajka, zarówno zimą jak i latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, WaWeR napisał(a):

Bo się pora za to zabrać. 

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jazda spokojna, po drogach lokalnych. Rocznie koło 20kkm. W sumie nie wiem ile jeszcze będę z tym autem, ale coś na lato trzeba kupić.

W drugim aucie mam wielosezon

 

Drugi komplet kół mam, ale odpadła by zmiana co pół roku kół.

Na letnich spokojnie zrobisz 80-100kkm a na zimowych 40-50kkm , czyli na komplecie z 120-150kkm . Na wielosezonowych nie słyszałem by były to przebiegi pow. 60-70kkm by było bezpiecznie  , więc i tak 2 komplety gum zużyjesz co na "osobnych" w 6 lat . Na osobnych pojeździsz w tym czasie 6-7lat a i zimówka nie powinna być najgorsza po tym czasie ( owszem nie będzie taka sama jak w 2-3-cim roku )  . Licząc 12 przekładek po 100-150zł ( nie wiem jakie masz koła ) to taniej i bezpieczniej jak dla mnie jest mieć co jak co 2 komplety , w sensie zimowe i letnie , nawet jakby różnica była 0zł . Jedynie to czas 2x w roku po 40min. na zmianę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Na letnich spokojnie zrobisz 80-100kkm a na zimowych 40-50kkm , czyli na komplecie z 120-150kkm . Na wielosezonowych nie słyszałem by były to przebiegi pow. 60-70kkm by było bezpiecznie  , więc i tak 2 komplety gum zużyjesz co na "osobnych" w 6 lat . Na osobnych pojeździsz w tym czasie 6-7lat a i zimówka nie powinna być najgorsza po tym czasie ( owszem nie będzie taka sama jak w 2-3-cim roku )  . Licząc 12 przekładek po 100-150zł ( nie wiem jakie masz koła ) to taniej i bezpieczniej jak dla mnie jest mieć co jak co 2 komplety , w sensie zimowe i letnie , nawet jakby różnica była 0zł . Jedynie to czas 2x w roku po 40min. na zmianę 

 

Zimówka będzie do niczego po 5 latach... 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, grogi napisał(a):

 

Zimówka będzie do niczego po 5 latach... 

Zapewne nie , na pewno lepsza niż wielosezonowa ( która nie wytrzyma 100kkm licząc 5lat po 20kkm ) która to szybciej stwardnieje w 5 lat bo takie ma właściwości .Nie przesadzajmy , ci co mało jeżdżą trzymają zimówki dłużej o ile bieżnik ma jeszcze odpowiednią grubość ( ale nie mówię tu o wieku 8-10lat ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto z 2017 z dwoma kompletami kół na stalowych felgach.

Zakupiłem alu i allseasons Kormorana z Serbii. Dobrze mi się na nich jeździ.

2 komplety kół poszły na olx więc opony i montaż były bez kosztów. I mam nowe gumy z 2022r

Wulkanizatorom już się w deklu poprzewracało. Dzisiaj znajomy zmieniał na letnie 17" alu -150zł na wsi pod Warszawą.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Kupiłem auto z 2017 z dwoma kompletami kół na stalowych felgach.

Zakupiłem alu i allseasons Kormorana z Serbii. Dobrze mi się na nich jeździ.

2 komplety kół poszły na olx więc opony i montaż były bez kosztów. I mam nowe gumy z 2022r

Wulkanizatorom już się w deklu poprzewracało. Dzisiaj znajomy zmieniał na letnie 17" alu -150zł na wsi pod Warszawą.

 

No niestety takie są cenniki . W mieście więcej bo doliczą za czujniki ciśnienia i np. za SUV-a ( crossover-a) , Na szczęście robią mi to za 120-130zl po znajomości za 215/60/17 w alu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał(a):

 

Zimówka będzie do niczego po 5 latach... 

 

To już chyba zależy od mieszanki.

 

Rok temu dostałem od kolegi 5 letnie Dunlopy (wysoka seria, z homologacją BMW)po jakimś symbolicznym przebiegu (9mm bieżnika) i założyłem z myślą że jak będzie kibel to je wywalę. 

 

Przejechały u mnie już 2 zimy i nie odczuwam braków z powodu wieku, nie ślizgają się na sucho, mokro i trzymają na śniegu.

 

Przed kolejną zimą je zmierzę i jeśli mają >6mm to znowu wrócą na auto.

 

Edytowane przez Piotrus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tre-Bor napisał(a):

Dzisiaj znajomy zmieniał na letnie 17" alu -150zł na wsi pod Warszawą.

Ja przestałem się bawić w sezonowe, ze 3 lata temu, gdy zaczęło mnie to kosztować ponad 300 zł na auto na rok (wymiana + przechowywanie). Czyli w 3 lata koszt nowego kompletu opon w popularnym rozmiarze. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, WaWeR napisał(a):

Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.

Jeżeli jeździsz spokojnie i nie przewidujesz ciężkich warunków typu wyjazd na narty to jeździłbym na wielosezonowych ale jeszcze zastanowiłbym się Jaka jest różnica w cenie w rozmiarze którym potrzebujesz między oponą tanią ale jeszcze akceptowalną a oponą powiedzmy z górnej półki. Nie wiem jakie są w tej chwili różnice w cenie Ale pamiętam z 10 lat temu zastanawiałem się nad wyborem zimówek do Hyundaia i wówczas różnica w cenie między tanią zimową a Premium zimową wynosiła 40 zł na oponie — Przyznaję że opony były małego rozmiaru chyba 16 cali. Stwierdziłem wtedy że różnica w drodze hamowania powiedzmy półtora metra czy 2 m jest dla mnie Warta te 160 zł raz na cały okres eksploatacji opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

Na letnich spokojnie zrobisz 80-100kkm a na zimowych 40-50kkm , czyli na komplecie z 120-150kkm

Szkoda, że moje opony tego nie wiedzą i wytrzymują ok. 30-40 kkm i śmietnik 😬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem trochę zbiorowo.
Rozmiar jaki bym.zakladal to 205/55r17 lub 225/50r17. Ostatecznie 215/50r17.
Różnica między tania a markowa mocno tutaj polecana( GY lub michelin) to 3-4x. Te drogie to około 1/3 wartości całego auta.
Jeśli chodzi o letnie. Mam teraz Dębice uhp i pp 4 sezonach mają już niewiele do twi.
Wiiec bajanie o przebiegach 80-100 to bardzo proszę. Może znajomym przy piwku. Albo jakieś ultra twarde mieszanki.

Problem w tym ze auto mam 5ty rok i powoli myślę nad innym. A prezenty to mogę sobie robić a nie kupcom ewentualnym.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, WaWeR napisał(a):

Problem w tym ze auto mam 5ty rok i powoli myślę nad innym. A prezenty to mogę sobie robić a nie kupcom ewentualnym.

Zostań na zimowych. Wyjdzie najtaniej jeśli sprzedajesz auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WaWeR napisał(a):

Mam teraz Dębice uhp i pp 4 sezonach mają już niewiele do twi.
Wiiec bajanie o przebiegach 80-100 to bardzo proszę. Może znajomym przy piwku. Albo jakieś ultra twarde mieszanki.

Wiele opon już przerobiłem, ale ta UHP to opona, która mi znikła o 50% szybciej niż pozostałe 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak kupił budżetowe sezonowe

ja mam wrażenie, że letnie premium ContiPremiumContact 6 235/50/19 zjada mi dość szybko - po 25kkm mam 5,5mm, a budżetowe zimówki BarumPolaris5 235/55/18 też po 25kkm mają 8mm

w drugim aucie podobnie Goodyear EfficientgripPerformance 225/45/R17 zużyłem do 3mm, a tanie zimowe Kumho WP52 mają 5,5mm

jeżdżę cały rok tak samo i tyle samo

 

od miesiąca zamiast Goodyear'ów mam tanie (~1100zł) Viking ProTechNewGen 225/45R17 i na razie jestem zadowolony - spośród produkowanych w Europie były chyba najtańsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Szkoda, że moje opony tego nie wiedzą i wytrzymują ok. 30-40 kkm i śmietnik 😬

 

To chyba zależy od opon, właśnie zmieniłem zimówki, jedna zima, zrobione może z 25-30kkm i zostało 4mm bieżnika, więc kolejnej zimy raczej nie przejeżdże 🙄

Chyba pierwszy raz tak mam, przeważnie 2sezony spokojnie robiłem

Czyli te 40-50kkm 

A opony to Bridgestone więc nie jakaś taniocha

 

Raz uniroyale zjechałem w 1sezon, rainsport, ale one tak miały, bo w prywatnym też długo nie pojeździły 

 

Jeżdżę raczej spokojnie, zresztą rav4 to nie auto do wariowania ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się pora za to zabrać. 
Co założyć, tania letnia czy wielosezonowa?, Zimowe mam po 1,5 sezonu, ale letnie się skończyły praktycznie. No i tak rozkminiam.
Jazda spokojna, po drogach lokalnych. Rocznie koło 20kkm. W sumie nie wiem ile jeszcze będę z tym autem, ale coś na lato trzeba kupić.
W drugim aucie mam wielosezon
 
Drugi komplet kół mam, ale odpadła by zmiana co pół roku kół.

Jakikolwiek wielosezon. Przez kilka lat przerobiłem Aplollo, Lassa, Imperiala, Matadory, GY i Michelina Crossclimate. Super czasu na Nurgburgringu nie zrobisz ale do miasta nawet w zimie spoko


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2023 o 23:18, iwik napisał(a):

Ja przestałem się bawić w sezonowe, ze 3 lata temu, gdy zaczęło mnie to kosztować ponad 300 zł na auto na rok (wymiana + przechowywanie). Czyli w 3 lata koszt nowego kompletu opon w popularnym rozmiarze. 

Ja akurat mam garaz i dwa komplety kół.,kopresor i klucz udarowy.Zmiana darmowa.😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam garaz i dwa komplety kół.,kopresor i klucz udarowy.Zmiana darmowa.

A ja mam dwa auta i mieszkanie w bloku wiec wymiana 2x do roku odpada


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.