Skocz do zawartości

E10 jakieś konkluzje?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po pierwszym tankowaniu jakoś zaczął palić trochę więcej ale na razie mało km przejechałem i nie wiem czy raczej nie przez mrozy. Tak czy siak będę obserwował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

 

W ciągu 11 dni wpływ tych kilku % spirytusu w paliwie na pracę silnika może udałoby się wykryć w warunkach laboratoryjnych, chociaż porządne badania też raczej trwałyby dłużej.

Jeśli ktoś przez ten czas zaobserwował znaczące zmiany w zwykłym użytkowaniu to podejrzewam że coś się zepsuło i nie ma to związku z E10 ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

Imo za wczesnie na wnioski, z kilku powodow, m.in:

- duze mrozy obecnie

- na wielu stacjach maja jeszcze stare paliwo, gdzies slyszalem, ze to moze z miesiac potrwac, zanim stacje pozbedna sie zapasow

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

Bez zmian. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zinger napisał(a):

Imo za wczesnie na wnioski

Dokładnie, dzisiaj właśnie patrzę na spalanie... Co tak dużo? Pewnie przez to E10... po czym uświadomiłem sobie że ostatnio tankowałem przed nowym rokiem :)

 

Na stacjach dalej pewnie w większości jest paliwo z zeszłego roku, a mrozy dają w kość i to ma diametralny wpływ na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pito napisał(a):

Dokładnie, dzisiaj właśnie patrzę na spalanie... Co tak dużo? Pewnie przez to E10... po czym uświadomiłem sobie że ostatnio tankowałem przed nowym rokiem :)

 

Na stacjach dalej pewnie w większości jest paliwo z zeszłego roku, a mrozy dają w kość i to ma diametralny wpływ na spalanie.

Zakładając że stacja ma kilka razy dostawę paliwa w tygodniu, to po E5 już dawno nie ma śladu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rekord spalania, na 44l zrobiłem 460km co daje prawie 10l 

Nigdy takiego spalania nie miałem, a zrobione 85kkm 🤔

Dobrej pory max to było 8l na autostradzie

 

Ale nigdy nie miałem też takiej temperatury :phi:🥶

 

IMG_20240109_062623.jpg

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rekord spalania, na 44l zrobiłem 460km co daje prawie 10l 
Nigdy takiego spalania nie miałem, a zrobione 85kkm
Dobrej pory max to było 8l na autostradzie
 
Ale nigdy nie miałem też takiej temperatury :phi:
 
IMG_20240109_062623.jpg.e5223baae026de94ba0362e5373128b7.jpg
I temperatura to na pewno nie miała wpływu ?

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał(a):

I temperatura to na pewno nie miała wpływu ?

Raczej miała. Ale u mnie przy temp -3 i stałej trasie spalanie jakby tez wieksze. Musze sprawdzić po kilku kkm czy faktycznie coś jest na rzeczy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Azbest napisał(a):

... a jaka jest pewność że benzyna w hurcie ma już od 1 stycznia powyżej 5% bioetanolu? E10 ma DO 10% biododatków, więc stare paliwa spełniają normy z potencjałem na większe dolewki alkoholu 

Żadna, można by ewentualnie poprosić o udostępnienie świadectwa jakości na stacji ale tam też pewnie będzie zawartość-do 10%:)

W sumie, po tytule, to myślałem, że rozkmina na temat jakiegoś tam modelu BMW a nie paliwa🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:47, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

najpierw będzie E6>E7>E8>E9 ,  na końcu E10 po kilku / nastu napełnieniu zbiornika na stacji . Żadna stacja nie wymieni zbiornika na nowy ani też nie doprowadzi do stanu=0 i zalaniu nowym paliwem , więc jeśli uzupełni zbiornik ( pewnie też nie do pełna ) przy swoi obecnym paliwie = 20% stanu to zmiesza obecne E5 z nowym E10 , taki cykl potrwa pewnie kilka zmian zbiornika na stacji , więc im częściej uzupełnia tym szybciej to nastąpi . Obecnie pewnie wiele stacji zmieniło naklejkę na dystrybutorze z E5 na E10 a w zbiornikach stare paliwo .O skutki paliwa E10 będzie można się zapytać za kilka miesięcy . To samo dotyczy się naszego baku , zawsze zostanie namiastka E5 zależy przy jakim stanie baku zalewamy paliwo 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, stig napisał(a):

Do Hondy leję dodatek Millersa co by te serwowane breje na stacjach uszlachetnić 🤣 Przynajmniej tak sobie wmawiam. 

 

Ten Ecomax? Tam chyba ferrocen jest, który czyści dobrze. A świece oglądałeś? Czerwone nie są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał(a):

 

Ten Ecomax? Tam chyba ferrocen jest, który czyści dobrze. A świece oglądałeś? Czerwone nie są?

Nie. Zależy mi głównie na podbiciu oktanów 😁

edit bo niejednoznacznie odpisałem - tak ecomax 😁

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:51, bielaPL napisał(a):

U mnie po pierwszym tankowaniu jakoś zaczął palić trochę więcej ale na razie mało km przejechałem i nie wiem czy raczej nie przez mrozy. Tak czy siak będę obserwował...

 

A na stacji tankowałeś tę z poziomem 10%, a nie tę z 5%, bo na obecnym etapie to się wiele nie zmieniło. Clickbajt na MK :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

najpierw będzie E6>E7>E8>E9 ,  na końcu E10 po kilku / nastu napełnieniu zbiornika na stacji . Żadna stacja nie wymieni zbiornika na nowy ani też nie doprowadzi do stanu=0 i zalaniu nowym paliwem , więc jeśli uzupełni zbiornik ( pewnie też nie do pełna ) przy swoi obecnym paliwie = 20% stanu to zmiesza obecne E5 z nowym E10 , taki cykl potrwa pewnie kilka zmian zbiornika na stacji , więc im częściej uzupełnia tym szybciej to nastąpi . Obecnie pewnie wiele stacji zmieniło naklejkę na dystrybutorze z E5 na E10 a w zbiornikach stare paliwo .O skutki paliwa E10 będzie można się zapytać za kilka miesięcy . To samo dotyczy się naszego baku , zawsze zostanie namiastka E5 zależy przy jakim stanie baku zalewamy paliwo 

 

... ale jeszcze raz zapytam - jaką masz pewność że z hurtu jedzie obecnie paliwo E=10%? Może od 5 lat być to E=2%, bo norma E5 i E10 określa jedynie MAKSYMALNY dopuszczony poziom procentowy biokomponentów. Możliwe że rafineriach/hurtowniach nie nastąpiły jeszcze żadne zmiany składu paliwa od czasu wprowadzenia E5. Możliwe że nawet w czasach E5 było to np. 2% biokomponentów i teraz też jest 2%

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał(a):

 

... ale jeszcze raz zapytam - jaką masz pewność że z hurtu jedzie obecnie paliwo E=10%? Może od 5 lat być to E=2%, bo norma E5 i E10 określa jedynie MAKSYMALNY dopuszczony poziom procentowy biokomponentów. Możliwe że rafineriach/hurtowniach nie nastąpiły jeszcze żadne zmiany składu paliwa od czasu wprowadzenia E5. Możliwe że nawet w czasach E5 było to np. 2% biokomponentów i teraz też jest 2%

 

Trzeba sprawdzić cenę. Jak niższa to zawsze mamy max dodatków. To biznes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:47, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

 

Od tych 11 dni mamy zmienione etykietki (i to pewnie nie na wszystkich stacjach) i to jest jedyna pewność w całej dyskusji. Co jest w zbiorniku na stacji tego nie wiemy. Co przyjechało z hurtu też nie wiemy. Jeśli przyjechało z hurtu to przecież nie było wlewane do pustego zbiornika więc mogło być rozcieńczone (E10 do E5 żeby nie było o dolewaniu wody jak było podobno modne ileś lat temu) tak samo jak i Ty do swojego zbiornika ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, GoldFinger napisał(a):

 

Od tych 11 dni mamy zmienione etykietki (i to pewnie nie na wszystkich stacjach) i to jest jedyna pewność w całej dyskusji. Co jest w zbiorniku na stacji tego nie wiemy. Co przyjechało z hurtu też nie wiemy. Jeśli przyjechało z hurtu to przecież nie było wlewane do pustego zbiornika więc mogło być rozcieńczone (E10 do E5 żeby nie było o dolewaniu wody jak było podobno modne ileś lat temu) tak samo jak i Ty do swojego zbiornika ;).

 

Wjechało E10. Bo E10 znaczy do 10% etanolu. Nie ma obowiązku, żeby było więcej niż 5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 10:47, PawelWaw napisał(a):

bez zmian

 

Nie wiedziałem, że TMX ma silnik spaliniowy... 🤣

 

Ażeby być w temacie.... mi to lata, czy to E5 czy 10..... już kilka dobrych lat temu kupowałem używane (wszak biedak ze mnie....) auto sprowadzone ze Szwecji i auto produkcji 2008r. już miało oznaczenie BioFlex.... Szwedzi już dawno mieli to paliwo.... 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2024 o 19:17, bielaPL napisał(a):

Mamy już 11 dni te paliwko E10. Czy ktoś już zauważył jakieś zmiany w użytkowaniu auta? Większe spalanie? Jakieś kłopoty z przerywaniem zapłonu? Bez zmian? 

 

Od 2003 zre E10 🙂

 

Z aut ktore byly moje i  jeszcze zyja i wylacznie jezdza na E10 - Toyota Echo - 338k km - w 2024 roku - wiem, ze facet jezdzi codziennie dom-stacja metro. Tylko E10.

 

25 letnie auto zyje... (sprzedalem w 2006)

 

YtyZU0W.jpg

 

 

Po prostu normalna benzyna i tyle. Kalorycznosc jest ciut inna, czyli de facto potrzeba jej wiecej niz 'standardowej', ale takto zadne auto ktore uzywam z E10 nie mialo nigdy jakis klopotow z silnikiem.

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DamianB napisał(a):

Wywaliło mi check engine w tym tygodniu.

Ale chyba bez związku z E10, bo jeszcze nie tankowałem benzyny w tym roku, i i tak jeżdzę na gazie 🤣

 

Podobno szwagrowi wywaliło w UFO kontrolkę emisji spalin po zatankowaniu E10 (nie wiem czy kontrolkę auta z dymkiem, czy checka zwyczajnie)  nie wiem jaki błąd, bo nie raczył sprawdzić.

 

Ja lałem już dwa razy i żadnych różnic nie widzę i wątpię aby jakiekolwiek się pojawiły gdy wszystkie zbiorniki na stacjach będą już miały tylko E10 w sobie.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam konkluzji, na Pb dojeżdżam tylko do najbliższej stacji w celu zatankowania LPG w wszystkich 3 autach. W każdym jeszcze stara PB. Zapewne po zatankowaniu E10 konkluzji nadal nie będę miał, bo nadal będę stosował te same praktyki. W żadnym aucie nie wypaliłem całego zbiornika Pb na jeden raz żeby móc wyciągnąć jakieś wnioski na temat zużycia Pb i itp.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, steyr napisał(a):

Nie mam konkluzji, na Pb dojeżdżam tylko do najbliższej stacji w celu zatankowania LPG w wszystkich 3 autach. W każdym jeszcze stara PB. Zapewne po zatankowaniu E10 konkluzji nadal nie będę miał, bo nadal będę stosował te same praktyki. W żadnym aucie nie wypaliłem całego zbiornika Pb na jeden raz żeby móc wyciągnąć jakieś wnioski na temat zużycia Pb i itp.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

 

o to jest wbrew pozorom ciekawy post ;] bo już wyczytałem jako motocyklista, gdzie moto zimuje z paliwem w zbiorniku że E10 szybciej traci swoje właściwości...

 

"

7. Kiedy lepiej zatankować benzynę o niższej zawartości biododatków (E5)?

Benzyny o wyższej zawartości biokomponentów uchodzą za mniej trwałe od paliw bez takich dodatków – z czasem mogą się rozwarstwiać (cięższy alkohol zbiera się w dolnej części zbiornika), wchłaniać wodę, przyspieszać korozję elementów metalowych, czy starzenie tworzyw."

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/10-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec-zanim-zatankujesz-do-auta-benzyne-e10/1nkrtfj

 

także może jako użytkownik LPG i rzadkiego tankowania pb powinieneś przesiąść się na E5 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Podobno szwagrowi wywaliło w UFO kontrolkę emisji spalin po zatankowaniu E10 (nie wiem czy kontrolkę auta z dymkiem, czy checka zwyczajnie)  nie wiem jaki błąd, bo nie raczył sprawdzić.

 

Ja lałem już dwa razy i żadnych różnic nie widzę i wątpię aby jakiekolwiek się pojawiły gdy wszystkie zbiorniki na stacjach będą już miały tylko E10 w sobie.

 

Gdybym miał stwierdzić jakąkolwiek różnicę to by to było dawno, ponieważ tankowałem (i pewnie tankuję) to wielokrotnie poza naszymi granicami i do głowy mi nie przyszło ile razy i czy coś się zmieniło :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
o to jest wbrew pozorom ciekawy post ;] bo już wyczytałem jako motocyklista, gdzie moto zimuje z paliwem w zbiorniku że E10 szybciej traci swoje właściwości...
 
"
7. Kiedy lepiej zatankować benzynę o niższej zawartości biododatków (E5)?
Benzyny o wyższej zawartości biokomponentów uchodzą za mniej trwałe od paliw bez takich dodatków – z czasem mogą się rozwarstwiać (cięższy alkohol zbiera się w dolnej części zbiornika), wchłaniać wodę, przyspieszać korozję elementów metalowych, czy starzenie tworzyw."
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/10-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec-zanim-zatankujesz-do-auta-benzyne-e10/1nkrtfj
 
także może jako użytkownik LPG i rzadkiego tankowania pb powinieneś przesiąść się na E5 98?
Nie zamierzam przechodzić na pb98 E5. Nie tankuje pełnego zbiornika Pb i nie jeżdżę z tym balastem cały rok. Jako typowy biedak jeżdżący na LPG zalewam raz na jakiś czas Pb za 50pln, także raczej nie zdąży utracić swoich właściwości. Rozmawiałem z tunerem od programów w autach i itp. Jak stroilem swoją padaczke na LPG zapytałem czy stroimy na pb95 czy pb98. Stwierdził że pb95, z racji tego że często to co kupujemy jako 98 ma parametry zbliżone do 95.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, steyr napisał(a):

Nie zamierzam przechodzić na pb98 E5. Nie tankuje pełnego zbiornika Pb i nie jeżdżę z tym balastem cały rok. Jako typowy biedak jeżdżący na LPG zalewam raz na jakiś czas Pb za 50pln, także raczej nie zdąży utracić swoich właściwości. Rozmawiałem z tunerem od programów w autach i itp. Jak stroilem swoją padaczke na LPG zapytałem czy stroimy na pb95 czy pb98. Stwierdził że pb95, z racji tego że często to co kupujemy jako 98 ma parametry zbliżone do 95.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

a ja jak  miałem lpg to pb zalewałem pod korek bo nie chciało mi się dolewek robić co chwila... balastem się nie przejmowałem...

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jak  miałem lpg to pb zalewałem pod korek bo nie chciało mi się dolewek robić co chwila... balastem się nie przejmowałem...
Ja tankuje przy okazji tankowania LPG. Bez różnicy, i tak muszę zjechać i zatankować LPG.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozważaniach akademickich to E10 będzie miało mniejszą wartość opałową od E5,

zatem spalanie powinno trochę wzrosnąć:

Gęstość noPB ~0,77 kg/dm3 porównywalna z gęstością etanolu ~78 kg/m³.

Wartość opałowa noPB - 44000 kJ/kg

Wartość opałowa etanolu - 26 235 kJ/kg

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ccLot napisał(a):

W rozważaniach akademickich to E10 będzie miało mniejszą wartość opałową od E5,

zatem spalanie powinno trochę wzrosnąć:

Gęstość noPB ~0,77 kg/dm3 porównywalna z gęstością etanolu ~78 kg/m³.

Wartość opałowa noPB - 44000 kJ/kg

Wartość opałowa etanolu - 26 235 kJ/kg

 


Czyli przepłacając za np droższą Verwę 98, tak jak @tommy__ wychodzimy na to samo - droższe paliwo 98, ale za to mniejsze spalanie…

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pejus1982 napisał(a):


Czyli przepłacając za np droższą Verwę 98, tak jak @tommy__ wychodzimy na to samo - droższe paliwo 98, ale za to mniejsze spalanie…

 

Tak dokładnie po za tym ja mam w instrukcji do dwóch silników TSI żeby lać 98...:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.