Skocz do zawartości

Auto do 20 pb+lpg


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szwagier szuka auta,

wymagania:

-do 20tys zł

-benzyna dobrze znosząca gaz

-od 2010r

- nie wolniejsze niż jakieś 12s do setki

-nadwozie 5drzwi - kombi, hatchback,liftback, nie mniejsze niż klasa B

-mało awaryjne i tanie w utrzymaniu

 

Mój typ to Megane 3 1.6 ..

A wy co byście polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Szwagier szuka auta,
wymagania:
-do 20tys zł
-benzyna dobrze znosząca gaz
-od 2010r
- nie wolniejsze niż jakieś 12s do setki
-nadwozie 5drzwi - kombi, hatchback,liftback, nie mniejsze niż klasa B
-mało awaryjne i tanie w utrzymaniu
 
Mój typ to Megane 3 1.6 ..
A wy co byście polecili?
I 1.6 jest szybsze niz 12s ??

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PingNoMore napisał(a):

Fiat Bravo 2.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

1.4 T??

 

Jak tam ze spalaniem pb? Od którego roku jest poprawiona skrzynia i czy da się ją poznać ( ma inne położenie wstecznego np?) Czy tylko po vinie ?

 

Jak z ruda w nich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, czachabrava napisał(a):

Tam prawie każdy do lpg dobry, ale najmniej awaryjny 1.6

Z ruda to zależy od egzemplarza. Żona ma 2011 i  rdzy nie widać. 

Na plus względem megane zawieszenie, wyciszenie i spalanie. 

Jakie spalanie wychodzi w 1.6? Którą wersję ma bo widzę że są 100 i 115 konne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus ma mechaniczną regulację luzów zaworowych, więc trzeba kontrolować i regulować.

 

Megane 2 nie zaliczyłbym do kategorii "mało awaryjne";]

 

 

Fabia III 1.0MPI byłaby niezła, poza warunkiem akceptowalnych osiągów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padły tu dwa według mnie najlepsze auta biorąc pod uwagę value for money dla spełnienia kryterium. Megane III 1.6 i Focus II fl 1.6. Z Focusem będzie problem o rocznik, bo to już był moment przejścia na mk3 i z tym lpg trzeba uważać, musi być dobrze wystrojone z racji regulacji luzów zaworowych. Megane nieco bardziej komfortowe i dość tanie w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost2255 napisał(a):

Focus ma mechaniczną regulację luzów zaworowych, więc trzeba kontrolować i regulować.

 

Megane 2 nie zaliczyłbym do kategorii "mało awaryjne";]

 

 

Fabia III 1.0MPI byłaby niezła, poza warunkiem akceptowalnych osiągów.

 

 

Za 20 tys to raczej megane 3, a FIII w tej cenie bym sie nie pakował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pół życia" przejeździłem megane3 - miałem 3szt: raz 1.6Pb i 2 razy 1.5dci

wg mnie jedyny minus benzyny, to "krótka" skrzynia i wysokie obroty przy prędkości autostradowej

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pół życia" przejeździłem megane3 - miałem 3szt: raz 1.6Pb i 2 razy 1.5dci
wg mnie jedyny minus benzyny, to "krótka" skrzynia i wysokie obroty przy prędkości autostradowej
 

To samo będzie w Bravo 2 1.4Tjet ze skrzynią C635. To niestety nie jest auto do częstych wycieczek autostradami. Do tego w Bravo 1.4 Tjet jest specyficzny problem z porannym odpalaniem zimnego silnika. Nie dotyczy on wszystkich zagazowanych egzemplarzy i nie wiadomo z czego problem wynika. Wg jednych ze zwietrzałej benzyny, wg drugich źle wyregulowanej instalacji LPG - konieczne strojenie podczas jazdy z sondą AFR.
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, steyr napisał(a):

Megane 1.6 ok do gazu, ale jak to wolnossący trochę muł i w dodatku niezbyt oszczędny.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
 

No właśnie jest oszczędny. Nie możemy porównywać do współczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem, bo chodzi o auta do 20 tys. pod lpg. Megane 1.6 pali średnio 8/100, lub 10/100 lpg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest oszczędny. Nie możemy porównywać do współczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem, bo chodzi o auta do 20 tys. pod lpg. Megane 1.6 pali średnio 8/100, lub 10/100 lpg.
9-10 LPG/100km to mi przepala średnio Tipo kombi tjet z LPG 170KM.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 T??
Jak tam ze spalaniem pb? Od którego roku jest poprawiona skrzynia i czy da się ją poznać ( ma inne położenie wstecznego np?) Czy tylko po vinie ?
Jak z ruda w nich ?
Tak, mam na myśli 1.4 T-Jet. Mi spalał około 9 pb lub 10 LPG. Poprawiona skrzynia jest chyba od 2010 roku. Miałem Bravo z 2007 i do 2018 roku grama rdzy.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Cezarek napisał(a):

Witam.

Szwagier szuka auta,

wymagania:

-do 20tys zł

-benzyna dobrze znosząca gaz

-od 2010r

- nie wolniejsze niż jakieś 12s do setki

-nadwozie 5drzwi - kombi, hatchback,liftback, nie mniejsze niż klasa B

-mało awaryjne i tanie w utrzymaniu

 

Mój typ to Megane 3 1.6 ..

A wy co byście polecili?

 

Z mocniejszych jest jeszcze

chevy cruze

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/chevrolet-cruze-chavrolet-cruze-1-8-benzyna-gaz-ID6FYRPN.html?_gl=1*19c9dqv*_ga*R0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuMTA5NjY4MTcxMy4xNjQxMjk3MzEy*_ga_1MNBX75RRH*MTcwNTQ3NTA5Ny4zNy4wLjE3MDU0NzUwOTcuMC4wLjA.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

No właśnie jest oszczędny. Nie możemy porównywać do współczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem, bo chodzi o auta do 20 tys. pod lpg. Megane 1.6 pali średnio 8/100, lub 10/100 lpg.

Wiesz może czym różniły się silniki 100 konny od 112 ? Widzę że mają skrzynie 5i6 biegów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezarek napisał(a):

Te 1.8 to chyba były 2 wersję jedna lepiej znosiła LPG,druga gorzej

Nie wiem jak w chevy ale generalnie 1.8 z opla było w wersji 122KM i on super był do LPG i 1.8 140KM gdzie trzeba było kontrolować luzy zaworowe <- aczkolwiek nie jest to jakaś tajemna wiedza dla mechaników i w sumie co 50kkm koszt do przeżycia. Insignie były też z tym silnikiem, także jakby chciał większe auto ale trochę wolniejsze to może w nie celować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o spoko, polecam Megane 3 1.6! To fajne auto, ma swoje plusy. Wydaje się spełniać kryteria, których szwagier szuka. To niezłe kombi, sporo miejsca, nieźle radzi sobie z gazem, a i wersja 1.6 powinna dać niezłe wrażenia z jazdy.

Trochę się to auto oswajam z rynkiem używanych aut, i Megane 3 jest często chwalone za wygodę i stylistykę. Dodatkowo, te modele są dostępne w całkiem rozsądnych cenach, co jest zawsze na plus.

Ale oczywiście, zawsze warto przed zakupem sprawdzić kilka egzemplarzy, może zrobić jakiś test jazdy. Możliwe, że trafi się jakaś perełka na rynku, którą warto rozważyć. Ale tak, ogólnie, Megane 3 to solidny wybór!

😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o spoko, polecam Megane 3 1.6! To fajne auto, ma swoje plusy. Wydaje się spełniać kryteria, których szwagier szuka. To niezłe kombi, sporo miejsca, nieźle radzi sobie z gazem, a i wersja 1.6 powinna dać niezłe wrażenia z jazdy.
Trochę się to auto oswajam z rynkiem używanych aut, i Megane 3 jest często chwalone za wygodę i stylistykę. Dodatkowo, te modele są dostępne w całkiem rozsądnych cenach, co jest zawsze na plus.
Ale oczywiście, zawsze warto przed zakupem sprawdzić kilka egzemplarzy, może zrobić jakiś test jazdy. Możliwe, że trafi się jakaś perełka na rynku, którą warto rozważyć. Ale tak, ogólnie, Megane 3 to solidny wybór!

1.6 nie jedzie, szkoda ze budzet ograniczony bo dokladajac ponad 10, mozna by upolowac wersje GT 2.0T ponad 200KM i to jedzie jak nalezy
Do tego lubi lpg, tanie, szybkie z lpg

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slawek_l_83 napisał(a):

1.6 nie jedzie, szkoda ze budzet ograniczony bo dokladajac ponad 10, mozna by upolowac wersje GT 2.0T ponad 200KM emoji16.png i to jedzie jak nalezy emoji7.png
Do tego lubi lpg, tanie, szybkie z lpg emoji16.png

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
 

Mając budżet 30 tysięcy pewnie kupiłby lagunę 2.0T , albo focusa IIfl 2.5T :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezarek napisał(a):

Wiesz może czym różniły się silniki 100 konny od 112 ? Widzę że mają skrzynie 5i6 biegów 

Jakieś detale w osprzęcie, bo oba to K4M. Z tego co pamiętam, 100 KM ma starszego typu czujniki dookoła silnika, takie jeszcze rodem z Megane II. Skrzynia 6b w 110 KM jest nieco dłuższa, przy 100 km/h trzyma ok 2700 rpm, a wersja 100 KM ma bliżej 3000 rpm na piątce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RadoslawER napisał(a):

o spoko, polecam Megane 3 1.6! To fajne auto, ma swoje plusy. Wydaje się spełniać kryteria, których szwagier szuka. To niezłe kombi, sporo miejsca, nieźle radzi sobie z gazem, a i wersja 1.6 powinna dać niezłe wrażenia z jazdy.

Trochę się to auto oswajam z rynkiem używanych aut, i Megane 3 jest często chwalone za wygodę i stylistykę

Nie potwierdzam.

O ile wygląd jest sprawą indywidualną, to wygoda jest średnia, osiągi 1.6 to może nie dramat, ale szału nie ma.

Jak wsiadłem w takie Megane III 1.6, to poczułem się jak w latach '80. Tak mniej więcej jeździ się tym autem.

Odczucia zza kierownicy są lepsze nawet w Golfie IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Nie wiem jak w chevy ale generalnie 1.8 z opla było w wersji 122KM i on super był do LPG i 1.8 140KM gdzie trzeba było kontrolować luzy zaworowe <- aczkolwiek nie jest to jakaś tajemna wiedza dla mechaników i w sumie co 50kkm koszt do przeżycia. Insignie były też z tym silnikiem, także jakby chciał większe auto ale trochę wolniejsze to może w nie celować.

Generalnie to autor szuka auta od 2010r. i innego silnika niż 1,8 140KM w nich nie znajdziesz.

W Cruzie też był taki, krążyły pogłoski, że te do fabrycznego LPG miały utwardzane gniazda zaworowe, ale nie wiem czy to prawda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2024 o 15:06, jqr napisał(a):

"pół życia" przejeździłem megane3 - miałem 3szt: raz 1.6Pb i 2 razy 1.5dci

A te 2 z dci 1.5 to jak wspominasz😛, bo ja się na taki skusiłem:panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Generalnie to autor szuka auta od 2010r. i innego silnika niż 1,8 140KM w nich nie znajdziesz.

W Cruzie też był taki, krążyły pogłoski, że te do fabrycznego LPG miały utwardzane gniazda zaworowe, ale nie wiem czy to prawda.

Miały. Była taka wersja - jakiś kod do tego był. Miałem taki. LPG zainstalował dopiero drugi właściciel. Przed tym sprawdzone luzy zaworowe. Były fabryczne po przebiegu 115 kkm. Główny problem potem to uszczelnienia jakiegoś wymiennika ciepła przy przepustnicy, czy cos w ten deseń. Trzeba było dobry zestaw kupic tych uszczelek .

Ten silnik jako tako dawał radę przy sporej masie Cruze.

Ogólnie miło wspominam to auto 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo 1.4T

Opel 1.8

Panda 1.2 tylko nie wiem jak tam z tymi osiągami

Renault 1.2TCE ale pakowane do Clio III i Modusa a nie te nowe. Wszystkie 1.6 K4M i 1.4 K4J, no i oczywiście 2.0T F4RT one kochają LPG 

Chyba jeszcze benzyny z Kii i Hyundaia lubią LPG bo masę tego jeździ u nas na Lkach i nikt nie narzeka.

Z VAGa to 1.6 ale ciężko będzie o rocznik 2010

Tak z pamięci co mi przychodzi do głowy 

Edytowane przez piter333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PingNoMore napisał(a):

Tak, mam na myśli 1.4 T-Jet. Mi spalał około 9 pb lub 10 LPG. Poprawiona skrzynia jest chyba od 2010 roku. 
 

Akurat Bravo2 można sprawdzić skrzynię po VIN w EPER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2024 o 09:53, Cezarek napisał(a):

Witam.

Szwagier szuka auta,

wymagania:

-do 20tys zł

-benzyna dobrze znosząca gaz

-od 2010r

- nie wolniejsze niż jakieś 12s do setki

-nadwozie 5drzwi - kombi, hatchback,liftback, nie mniejsze niż klasa B

-mało awaryjne i tanie w utrzymaniu

 

Mój typ to Megane 3 1.6 ..

A wy co byście polecili?

Espace 4 2.0 Turbo, lub 3,5 V6.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2024 o 12:58, ghost2255 napisał(a):

Focus ma mechaniczną regulację luzów zaworowych, więc trzeba kontrolować i regulować.

 

Megane 2 nie zaliczyłbym do kategorii "mało awaryjne";]

 

 

Fabia III 1.0MPI byłaby niezła, poza warunkiem akceptowalnych osiągów.

 

 

Miałem kilka lat i nie nówkę, jakieś 100 tyś km przejeździła u nas i generalnie same eksploatacyjne sprawy. Z elektryki to jedna z sond lambda padła koszt ok 200 zł i przekaźnik w drzwiach pasażera 90 zł. Silnik K4M dobrze z LPG się dogaduje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 12:00, Cezarek napisał(a):

Mając budżet 30 tysięcy pewnie kupiłby lagunę 2.0T , albo focusa IIfl 2.5T :)

2010+ Laguna to raczej nie znajdzie w akceptowalnym stanie, a potem jeszcze gaz wpakować trzeba. Ogólnie populacja tych aut w ogłoszeniach jest mega mała i najwięcej z lat ~2008. Co drugie z Radomia 🤣

Zastanawiałem się nad taką, posiedziałem na grupie FB kilka miesięcy i mi się odwidziało. Strasznie osobliwe problemy są wokół tych samochodów, mimo ogólnie dość niskiej awaryjności - problem z brakiem części zamiennych. No i trzymać się z dala od 4Control, bo to już wiek auta, że siłowniki padają ze starości, a dostępność bardzo marna.

Jest w Jastrzębiu handlarz (Ren-Expert) specjalizujący się w Megane 3/Laguna 3 z 2.0T i wrzuca fajne sztuki, powyżej ceny rynkowej, ale ze swoim pakietem startowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rzecz biorąc to ja bym się zastanowił nad kwestią montażu instalacji. Za niespełna rok skończy się okres przejściowy na LPG z Rosji, na który EU nałożyła embargo, a wtedy ceny gazu na stacjach będą wielką niewiadomą. Może się okazać, że montaż będzie zwracał się dłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bochumil napisał(a):

Generalnie rzecz biorąc to ja bym się zastanowił nad kwestią montażu instalacji. Za niespełna rok skończy się okres przejściowy na LPG z Rosji, na który EU nałożyła embargo, a wtedy ceny gazu na stacjach będą wielką niewiadomą. Może się okazać, że montaż będzie zwracał się dłużej...

 

Ostatnie auto z gazem mialem w okolicach 2009 i juz wtedy LPG mialo sie konczyc ;]

  • Lubię to 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ostatnie auto z gazem mialem w okolicach 2009 i juz wtedy LPG mialo sie konczyc default_zlosnik.gif

Miało się skończyć ponieważ?
Tym razem to nie forumowe śmieszkowanko tylko sytuacja całkiem realna. Przynajmniej w kwestii zwrotu montażu instalacji.

https://energetyka24.com/gaz/wiadomosci/embargo-na-lpg-z-rosji-polska-ma-12-miesiecy-a-ceny-na-pewno-pojda-w-gore
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bochumil napisał(a):


Miało się skończyć ponieważ?
Tym razem to nie forumowe śmieszkowanko tylko sytuacja całkiem realna. Przynajmniej w kwestii zwrotu montażu instalacji.

https://energetyka24.com/gaz/wiadomosci/embargo-na-lpg-z-rosji-polska-ma-12-miesiecy-a-ceny-na-pewno-pojda-w-gore

 

Kto ma instalacje to będzie jeździł, a obecne warsztaty montujące lpg będą żyły tylko z serwisu. Raz że montaż będzie się długo zwracał, a dwa że mało już aut na lpg. Co za tym idzie liczba takich stacji będzie stale się zwijać.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, bochumil napisał(a):

Miało się skończyć ponieważ?
Tym razem to nie forumowe śmieszkowanko

 

Ponieważ od 25 lat bajkopisarze fantaści zwiastują spadek opłacalności instalacji gazowych. Powody zmieniają się płynnie i zawsze są realne & potwierdzone & nieuchronne. Przez połowę tego czasu wierzyli również, że wszystkie samochody z gazem wybuchają, ale potem sobie pomontowali instalcje i przerzucili swoje fobie na elektryki.

 

Koniec końców LPG wykończą silniki nieopłacalnie niekompatybilne z gazem i samochody elektryczne a nie farmazony i geopolityka ;)

 

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, camel00 napisał(a):

Powody zmieniają się płynnie i zawsze są realne & potwierdzone & nieuchronne.

 

Czyli zero konkretów.

 

3 minuty temu, camel00 napisał(a):

Koniec końców LPG wykończą silniki nieopłacalnie niekompatybilne z gazem i samochody elektryczne a nie farmazony i geopolityka ;)

 

To już brzmi racjonalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał(a):


Miało się skończyć ponieważ?
Tym razem to nie forumowe śmieszkowanko tylko sytuacja całkiem realna. Przynajmniej w kwestii zwrotu montażu instalacji.

https://energetyka24.com/gaz/wiadomosci/embargo-na-lpg-z-rosji-polska-ma-12-miesiecy-a-ceny-na-pewno-pojda-w-gore

 

czytałeś ?

"ceny autogazu mogą wzrosnąć (kupowany od Rosjan jest tańszy o 17-20 proc. od tego na rynkach zachodnich)"

oraz

"większość firm sprowadzających LPG stopniowo zaczęła porzucać import z Rosji. – Już w 2022 r. firmy zgłaszały, że zaczynają sprowadzać LPG z innych kierunków, a na rynku globalnym mamy obecnie do czynienia z nadprodukcją surowca"

 

zakładając podwyżkę 20%, to mamy +60gr - czyli cenę 3.5zł na stacji, dalej jest to ok 56% ceny noPB 

a z czasem rynek się unormuje, skoro jest nadwyżka LPG na rynku, to kwestia tylko rozbudowania dostaw morskich 

oczywiście cena 2zł już pewnie nie wróci, ale noPB na razie tez poniżej 5zł nie spadnie ;)

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.