Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączyłem emulator i pojawił się nowy błąd airbaga, kontrolka dalej świeci frown.gif Co z tym zrobić?

Quote:

The ECU detected a short to Ground or Battery + in the Side Airbag Squib circuit(s) as indicated by the code.

ATTENTION! TURN THE KEY OFF FOR AT LEAST 10 MINUTES, THEN DISCONNECT THE BATTERY AND WAIT FOR 15 MINUTES, THEN DISCONNECT THE AIRBAGS.

After disconnecting the Airbags, inspect the wiring for the short, and replace the harness if faulty.

NOTE: In some cases the code may refer to both driver and passenger side Squib circuits, or to a defect in the ECU itself.

After completing the test and replacing the faulty parts, assemble the system and reconnect the battery as the last step. After that, read the codes and data again to ensure the system to be OK

Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka

Obecny status błędu jest Przerywany / Obecny(ciagły)

Błąd wartość licznika jest 208


http://img806.imageshack.us/img806/7955/78718022.jpg

post-149514-14352511365991_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączyłem emulator i pojawił się nowy błąd airbaga, kontrolka dalej świeci Co z tym zrobić?

Czego emulator(jeśli maty to nie ma związku z Twoim błędem)?

Bo błąd dotyczy poduszki w fotelu kierowcy => popraw złączkę pod fotelem kierowcy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to poprawiłbym obie złączki.

> Pozdrawiam BAS

Poprawiłem złączkę kierowcy - nic, dopiero poprawienie złączki pasażera pomogło, dzięki za pomoc, kontrolka się już nie świeci mam nadzieje że tak pozostanie. Emulator emuluje poprawie, wielkie dzięki za pomoc zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poraz 3 lutuje mi kolega VAGa.

Pytanie mam czy tak powinno być jak teraz czy znowu coś nie halo. Przełącznik 2 pozycyjny ze wspólnym środkowym połozeniem.

pozycja lewa - 1 i 9

środek - linia K i 7

pozycja prawa - 3

po przełaczeniu mamy 1,7,9 + K lub 3,7 + K.

Linia K odcięta i przylutowany kabel od strony płytki do przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO to wartość odometru przy, której wgrywany był nowszy soft.

> W czasie eksploatacji punta raz czy 2 razy miałem na nowo wgrywany soft. W stilo też tam coś mam,

> nie pamiętam teraz ile tego było.

Pierwsza opcja mówi ile razy było programowanie licznika przebiegiem z BC.

Druga opcja mówi przy jakim kilometrażu to się odbywało. W swoim GP miałem to zrobione przy okazji przeglądu, więc mam jeden wpis przy ok. 10.000 km. U Ciebie są 3 programowania licznika, ostatni przy 69.000 km. Oczywiście wszystko przez Examiner w ASO, a nie liczba prób czy stan przy jakim kręcono lub próbowano kręcić licznik, bo i z takimi opcjami się spotkałem od różnych pseudo znawców tematu.

Aby skręcić licznik trzeba wymienić Body. Ewentualnie wgrać soft od niego na nowo po wcześniejszym przerobieniu. Jednak walcząc z tempomatem w GP trafiłem na gościa co programuje to powiedział, że "może się pobawić, ale za dzień bierze 1000 zł", więc nie wiem czy za tyle opłacałoby się demontować Body, zostawiać u gościa, aby skręcił liczniki i potem to składać, a na końcu osiować licznik ... w ASO. Jedyne co magicy robią to zmieniają stan kilometrów na liczniku, ale nie w Body, bo ... go nie zmienią w ciągu 5 minut i za 100 zł. Natomiast wymiana Body w ASO wiąże się z tym, że dane są przepisywane ze starego do nowego komputera. Więc prostej ścieżki do kręcenia licznika w Body nie ma.

Wgrywanie softu nie ma żadnego znaczenia. Ten obszar pamięci jest omijany w trakcie aktualizacji. Znajdują się w nim dane, które są nieulotne i są tylko do zaczytywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I całe szczęscie bo można łatwo zweryfikować stan licznika z faktycznym przebiegiem silnika...

Mając FESa i wiedzę gdzie szukać jakich cyferek oraz co może zapisać serwis w pamięci, to z samej elektroniki po kilku kliknięciach jesteś w stanie odczytać rzeczywisty przebieg samochodu z dokładnością do 5.000 km.

Generalnie znajomi już interesują się moimi możliwościami przy pomocy FESa w przypadku zakupu jakiegoś wozidła ze stajni Fiata. Choćby i samo sprawdzenie kilometrów. Ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli są problemy z komunikacją do Body, wtedy najlepiej jechać do ASO w przypadku zakupu. Jeśli i oni będą mieli problemy oznacza to, że ktoś coś próbował majstrować.

Bo w tej elektronice tak to działa. Zepsuć nie zepsujesz, a pierwszym sygnałem o próbie ingerencji jest brak komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a taki przypadek ... na szafie 128k, hodometr 18k, ostatni zapis hodometr 347km, data jakiś rok po produkcji auta, brak informacji o liczbie programowań, body data programowania zgodna z produkcją auta, nie pamiętam tylko co szafa podaje jeśli chodzi o programowania i czy wogóle coś podaje ...

Tak więc FESem niestety wszystkiego się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra a taki przypadek ... na szafie 128k, hodometr 18k, ostatni zapis hodometr 347km, data

> jakiś rok po produkcji auta, brak informacji o liczbie programowań, body data programowania

> zgodna z produkcją auta, nie pamiętam tylko co szafa podaje jeśli chodzi o programowania i czy

> wogóle coś podaje ...

> Tak więc FESem niestety wszystkiego się nie dowiesz.

Co mówi Examiner?. FES nie jest wspierany przez Fiata, więc żadna to wyrocznia. Czy w aucie jest jakieś dodatkowe, niespotykane w tej wersji, wyposażenie?. Z innego FES'a i przewodu dane zaczytane są te same? Czy inne auta sprawdzane Twoim kompletem zaczytują się poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co mówi Examiner?. FES nie jest wspierany przez Fiata, więc żadna to wyrocznia. Czy w aucie jest

> jakieś dodatkowe, niespotykane w tej wersji, wyposażenie?. Z innego FES'a i przewodu dane

> zaczytane są te same? Czy inne auta sprawdzane Twoim kompletem zaczytują się poprawnie?

Na różnych wersjach FESa taki sam wynik, egzaminera nie podlączałem z oczywistych przyczyn. Podłączałem Stilo 115 jednego z forumowiczów i zestaw działał poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam małe pytanko co do FESa. Codzi mi o opcje " Mase powietrza AD/C" Może ktoś dac

> wykresik jak ten pomiar ma lecieć ?? u mnie chyba coś nie tak i nie wiem czy dobrze mierze

Powienieneś mierzyć Maskę powietrza mg/i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótkie i szybkie pytanie.

> Który kabel zakupić: ELM327 czy KKL

> Głównie do oceny przebiegu, przeglądu innych parametrów. Tak, żeby był z niego pożytek przy kupnie

> auta.

> Temat stosunkowo pilny, proszę więc o pomoc.

> Pacjent: P2.

Najlepiej oba, ale jeśli już musi być koniecznie jeden to ELM327 zdecydowanie, zrobisz nim wszystko oprócz jaśków i abs zdaje mi się albo wpomy, ale to mniej istotne, masz fejs z CAN i dostęp do body i wielu z nim związanych sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótkie i szybkie pytanie.

> Który kabel zakupić: ELM327 czy KKL

> Głównie do oceny przebiegu, przeglądu innych parametrów. Tak, żeby był z niego pożytek przy kupnie

> auta.

> Temat stosunkowo pilny, proszę więc o pomoc.

> Pacjent: P2.

Jak pisze kolega wyżej to najlepiej oba, bo będziesz mógł skanować wszystko łączenie z poduszkami. Jeżeli nie chesz kupować dwóch kabli to zdecydowanie ELM. Po małej modyfikacji będziesz miał dostęp do wszystkiego oprócz poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Ostatnio mój jtd ciężko odpala na mrozie, czy fes pokaże że świece żarowe są zużyte?

Pokaże potencjalne błędy zarejestrowane przez centalke silnika, jeśli będą dotyczyły świec to się coś o nich dowiesz.

A poza konkursem, mógłby ktoś na naszą mowe przełożyć co zostało poprawione w wersji 2.7 w kwestii proxy ? bo ani 2.6 ani 2.6.1 nie poradził sobie z osiowaniem klimy auto u mnie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie wyświeta Ci na desce nawet błędu Preheat fault ?

Zwracam honor bow.gif świece (niestety) w porządku, niestety bo podejrzewam wtryskiwacze. Zimny silnik na mrozie nie odpala, komputer nie pokazuje błędów (oprócz egr bo mam zaślepkę), jak zdiagnozować tą dolegliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwracam honor świece (niestety) w porządku, niestety bo podejrzewam wtryskiwacze. Zimny silnik na

> mrozie nie odpala, komputer nie pokazuje błędów (oprócz egr bo mam zaślepkę), jak zdiagnozować

> tą dolegliwość?

test wtryskiwaczy na "przelew" polecam ok.gif

Poszukaj słowa przelew a znajdziesz opis....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku podawana przez ecu? po odpaleniu mam ok 13 stopni, trochę

> później 10,3 czy ta wartość jest prawidłowa?

nie wiem..... zmienia sie w zależności od temperatury silnika i wielu czynników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie są wymogi sprzętowe kompa ?

na stronie programu jest napisane:

"Requirements:

- Any hardware that runs Windows XP, Windows Vista, Windows 7

- Microsoft .NET Framework Version 2.0 SP1. Free, available from www.microsoft.com.

- K-line connection cable connected to USB/PCMCIA/OnBoard serial port, ELM 327 v1.3 or OBDKey 1.40 interface

- 1.5GHz CPU and better required"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na stronie programu jest napisane:

> "Requirements:

> - Any hardware that runs Windows XP, Windows Vista, Windows 7

> - Microsoft .NET Framework Version 2.0 SP1. Free, available from www.microsoft.com.

> - K-line connection cable connected to USB/PCMCIA/OnBoard serial port, ELM 327 v1.3 or OBDKey 1.40

> interface

> - 1.5GHz CPU and better required"

na moim eee 900mhz 1gb i śmiga ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> tu sie zapytam, czy dokladajac instalacje do spryskiwaczy PII ( tak jak w elernie czyli jak w

> fabryce) to czy powinienem zrobic osiowanie proxy - niby body steruje spryskiwaczami? bo jak

> na razie nie dziala.

odpowiem tak, jak masz możliwość to zrób ale nie wiem czy zadziała, jak masz FES to koszta znikome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy okazji wyczyszczenia czeka, którego kropka złapała jak ją zadusiłem na światłach (tak, miszczu ruszyć nie potrafi:E) sprawdziłem wskazania odometera.

Dodam, że w lutym w ramach naprawy padu centralki firma KoCar wgrała nowy soft.

Wskazania odometera i ilosc przejechanych km od czasu naprawy ECU są zgodne co do 1km...

Nie wyświetla się jedynie przebieg nakręcony od nowości, tylko od naprawy.

Nie udało mi się połączyć ze wspomaganiem... angryfire.gif

Pacjent: P2 1.2 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Panowie, bawił się ktoś kwestią problemów z połączeniem ELM'a z CAN? Na forum FES'a są podane różne

> kombinacje i pytanie czy to się sprawdza w przypadku ELM'ów sprzedawanych w Polsce?

Z tego co widzę to kilka stron wcześniej masz dyskusję na ten temat.

Jadidi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzę to kilka stron wcześniej masz dyskusję na ten temat.

> Jadidi

Ach, masz rację. Szukałem, ale nie znalazłem, teraz już trafiłem na tych kilka postów.

W takim razie zadam pytanie pomocnicze: który rezystor w końcu trzeba usunąć: R04 czy R14, bo trochę różnych wersji jest na forum FES'a? wink.gif

Ostatecznie wersja yaniego wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie to szybkie pytanko Ten kabelek wystarczy do diagnostyki i usuwania inspekcji ??

> W stilo 1,4 05r

Inspekcja siedzi w zegarach, z zegarami gadasz po can => potrzebny ELM.

Silnik+can =>ELM

Silnik+poduszki+ABS/ASR/ESP+wspomaganie => przerobiony Vagkkl

Zresztą tu masz wszystko ładnie opisane.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc kupiłem ELM-A śmiga aż miło , tylko nie można skasować inspekcji w wersji próbnej FES-A .

Ja mam pytanie, czy to kasowanie inspekcji polega na tym, że

mamy kolejny rok, czy kasuje w ogóle? Bo ja to bym chciał żeby

auto myślało że przegląd zaliczony (i zrobić go poza ASO). Za rok

jak najbardziej chcę znów przypomnienie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam pytanie, czy to kasowanie inspekcji polega na tym, że

> mamy kolejny rok, czy kasuje w ogóle? Bo ja to bym chciał żeby

> auto myślało że przegląd zaliczony (i zrobić go poza ASO). Za rok

> jak najbardziej chcę znów przypomnienie

I chyba tak będzie , zauważyłem że takich komunikatów

jest 9 do wykorzystania , są wyświetlane co 20tyś lub co rok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.